Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Verwijderd
Verwijderd
(voor mensen die niet constant willen tjekken: dat hottopics progje van jelmervos is wel koelsig eignelijk
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
hehe, ik mag nu dus van mijn ouders wel door de week compen, als ik iedere dag +- 2 uur huiswerk maak (das wel wat minder)
iig, ik ga ff wat spirit erin brengen, jullie hebben wel al gezien dat ik een beetje naar de evil kant ga (en mijn wraak zal zoet zijn)
watch!
Leuke prog ja.Op donderdag 20 december 2001 20:49 schreef DarkX het volgende:
[topic=356563/1/255] <-- hottopic
Over het terug lopen van het aantal reacties, dat komt denk ik dat de meeste mensen het ontzettend druk hebben vlak voor de vakantie. Ik wel namenlijk, en dat is erg vervelend, als je van alles wilt posten.
Maar een GM kan niet verder zonder dat spelers ook echt moeite hebben gedaan om verder te komen.
Wachten op de GM
Soms zijn er gewoon situaties waarin de GM nodig is, met name als er iets 'geheim' is - zoals in de campaign van IceStorm wat er aan de hand is in die mijnen, en in mijn campaign wat er aan de hand is met de verdwenen tovenaar Gratros. Dan heb je gewoon vaak de GM nodig, daar is geen oplossing voor. Maar soms heeft de GM gewoon geen tijd - wat te doen?
Ik stel voor dat we beide campaigns gaan dual-GM-en. Er komt voor beide campaigns een 'hulp-GM' (bijvoorbeeld een speler uit de andere campaign) die weet wat de echte GM van plan is en ook mag GM-en. Dat lijkt me erg nuttig.
Wachten op spelers
Twee mogelijke oplossingen. De eerste is dat iedereen een andere speler zoekt die zijn character mag spelen als dat nodig is. Iemand die je even kan ICQ-en met een berichtje "ik heb vandaag weinig tijd, speel mij maar even als dat nodig is". Diegene gaat dan waarschijnlijk geen hele lappen tekst posten, maar even kort wat de characters doet moet geen probleem zijn.
Tweede oplossing. We gaan ons even goed beraden over hoe we door ons post-gedrag meer activiteit kunnen creeren. Bijvoorbeeld dat hele verhaal van die mijnen en die gevangenis hebben we tot nu toe zelf bedacht en binnen korte tijd gespeeld - dat is goed. Waar zit hem dat precies in? Wellicht iig in meer beslissingen zelf durven nemen, bijvoorbeeld mbv dobbelstenen. (Zoals welke straf mensen krijgen, bla bla.) Door sterker zelf dingen te verzinnen en die ook gewoon te doen. (Limited GM-rechten gebruiken.) Door saaie dingen over te slaan, en beslissingen voor de hele party te nemen. "We gaan slapen." Als iemand niet wil gaan slapen post hij het er de volgende dag maar door heen met een "Wat ik gisteravond deed toen iedereen sliep"-post.
Wat denken jullie ervan?
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Enwat ook verstandig is is dat niet iedereen gaat posten dat ze gaan slapen maar inderdaad dat gewoon in een volgende post kort vertellen en met de eigenlike zaak bezighouden..... Ach ja het is bijna kerstvakantie ik denk dat er dan wel weer wat schot in de zaak komt.... Het is misschien wel makkelijk dat mensen ook hun icqnr doorgeven in ieder geval de beide gamemasters. ik zit nu op mijn broers computer dus heb ff geen idee wat mijn icq nummer is maar dat zal ik vanavond ff posten.........
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
dat denk ik niet, want wie weet hoelang we in de mijnen zitten, en hoeveel tijd er verstrijkt in die week, dus tis nogal onrealistisch als jij 4 dagen in de mijn vastzit zonder eten en drinken enzoOp vrijdag 21 december 2001 16:10 schreef Kramy het volgende:
hmmz ja da kan ook, maar ik ben er nog tot en met dinsdag, dus ik denk dat ik jullie nog wel kan helpen (of in de problemen brengen) om in de mijnen te komen. Ik denk toch dat iets als vast komen te zitten, of verdwaald raken in de mijnen het beste is. Maar bedankt dat jullie mee denken
Staat in mijn profile: 100814733. Ik wil nog wel eens op invisible staan, dus als je iets wil weten message dan gewoon, ik zie het ooit wel verschijnen.Het is misschien wel makkelijk dat mensen ook hun icqnr doorgeven in ieder geval de beide gamemasters.
Nou, als niemand er problemen mee heeft dan vraag ik bij deze of er mensen zijn die niet in mijn campaign meespelen en die wel de tijd denken te hebben om mij te vervangen als ik niet kan posten.
Verwijderd
Ik heb mijn DnD character geimporteerd naar EW... Nog best wel veel werk. Maar wel vet hoor
MooiOp vrijdag 21 december 2001 19:46 schreef TheJoker het volgende:
Zegguh LD,
Ik heb mijn DnD character geimporteerd naar EW... Nog best wel veel werk. Maar wel vet hoor
Ik heb je lange geschrift over je wereld (althans - ik geloof dat het van jou was, er staat althans TheJoker publishing of zo onderaan iedere pagina
Verwijderd
Over traag gesproken: ik zit nu wel weer te wachten op een antwoord van de dwergen. Aangezien IceStorm die er niet voor de lol tussengezet heeft (lijkt me), en we misschien daar nog wat extra informatie kunnen vinden over de mijn/ruine/plot, lijkt het me niet erg praktisch als ik dat hele gesprek ga invullen. Ik zal IceStorm wel even een herinneringsmailtje sturen
A.k.a. het standaard *plop*-effectOp vrijdag 21 december 2001 17:39 schreef Lord Daemon het volgende:
Een gamemaster lost dat soort problemen zo op hoor, iemand vanuit een willekeurige situatie op vakantie sturen.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
Verwijderd
Yeah, I knowOp vrijdag 21 december 2001 19:59 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Mooi
Ik heb je lange geschrift over je wereld (althans - ik geloof dat het van jou was, er staat althans TheJoker publishing of zo onderaan iedere pagina)
Thnx, er zitten dan ook vele uurtjes in verwerkt. Toch moet ik nog het een en ander veranderen (immers, het is nog een beta-versie); er zitten nog wat spellings- en congruentie fouten in de text. Bovendien heb ik het idee dat het magicsysteem niet voor de volle 100% playable is. Waarschijnlijk gebruik ik het systeem van magic van EW. Dat is toch het punt waar ik met de party naartoe wil: meer vrijheid, meer realisme, meer lol.... even door gekeken, ziet er ook goed uit.
Mja, iemand, ik dacht sorceror, had commentaarOp maandag 24 december 2001 00:53 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik heb em ook al hoor DarkX.
En omdat ik geen fouten in m'n volgende code wou heb ik net ongeveer een uur in QBasic zitten programmeren (als in 5 minuten programmeren, 55 minuten bugs zoeken), alleen zit er een bug in die ik nog niet heb gevonden
Verwijderd
Ja, het staat goed in je profile hoor.Op maandag 24 december 2001 10:00 schreef -WestPark- het volgende:
Heheh is goed Lord Daemon mijn meeladres is wel veranderd het is nu N9tjuh@hotmail.com
Ik blij dat ik voor die vervangingscode al een mooi gestructureerd programmatje heb gemaakt. Is voor nog een aantal ingewikkeldere vervangingsalgoritmen te gebruiken, dus dat is wel handigOp maandag 24 december 2001 01:34 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik beloof dat ik morgen overal ga posten, Westpark ga mailen, etcetera. Heb 't een beetje druk.
En omdat ik geen fouten in m'n volgende code wou heb ik net ongeveer een uur in QBasic zitten programmeren (als in 5 minuten programmeren, 55 minuten bugs zoeken), alleen zit er een bug in die ik nog niet heb gevondenIk had het allang handmatig kunnen doen en drie keer kunnen checken, maar ja.
LD had een gecodeerd bericht geplaatst dat we moesten oplossen...Op maandag 24 december 2001 15:43 schreef Caspian het volgende:
nu wil ik het weten, welke code? van de dice pagina?
Helaas wacht ik nog steeds op antwoord van IceStorm/de dwergen. Ik heb hem al een mailtje gestuurd, maar volgens mij is 'ie de laatste tijd niet online. Dus als iemand IceStorm online ziet, geef hem dan maar een schop onder z'n kont van mij dat 'ie z'n mail moet lezenOp zondag 23 december 2001 22:38 schreef -WestPark- het volgende:
ja zekers en nog eens wat POST NOU EENS WAT IN ICESTORMS CAMPAIGM!!!!!
Over online gesproken: Vanavond ga ik naar m'n ouders toe om kerst te vieren. De kans is dan heel groot dat ik die dagen geen computer zie. Maar daarna ben ik weer volop aanwezig.
Verwijderd
ahOp maandag 24 december 2001 15:45 schreef DarkX het volgende:
[..]
LD had een gecodeerd bericht geplaatst dat we moesten oplossen...
Verwijderd
Verwijderd
En het Roleplay Topic laat ie achter, verrader !
Verwijderd
Dat lijkt me niet, maar iemand anders moet dat wel gaan doen.Op dinsdag 25 december 2001 02:25 schreef -WestPark- het volgende:
nou volgens mij is de test geslaagd 2GM''s werkt goed. Haldir is in ieder geval blij. Misschien moet ik ook maar gaan GMen voor icestorm campaign krijgen we daar ook wat vaart in.....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik weet het - dat zal ik ze vanavond dan nog maar even geven.Oh en LD asl je dit leest ze hebben je hulp/CODE nodig in de campaign.....
LD, die code is idd beter, morgen maar eens naar kijken als ik wat minder slaap in mijn kop heb.
's Nachts RP-en roelt Aratene, dan zit ik pas lekker in mijn vel.
Verwijderd
(heeft ook geen zin om mij code te geven dit s geen verwijt hoor LD)
Wel leuk dit soort codes, kan ik qbasic onder het stof vandaan halen net als mijn hersenen
Ik heb btw geen tijd om de tweede party te GM-en, vakantie en stuph + 2 chars in party 1, dat gaat niet lukken. Ik zal proberen minstens 1 post/dag te posten, meer als het mogelijk is, maar ik kan niks garanderen.
[edit]
* DarkX is wel benieuwd of mijn source code met die van ld overeen komt
Ghehe, ik heb een tijdje als hobby qbasic geprogrammeerd, maar kan verder ook niks. Het is niet zo moeilijk als je alles beetje logisch kan opzetten, maar ik heb er geen zin in om een taal te lerenOp woensdag 26 december 2001 16:25 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Waarom kan ik nou (nog) niet programmeren.Ben wel bezig met Python.
Maar ik prog vrij rommelig en niet echt goed, maar net goed genoeg voor zo'n code
Gezien het feit dat ik het handmatig heb zitten doen - nee.Op woensdag 26 december 2001 15:56 schreef DarkX het volgende:
* DarkX is wel benieuwd of mijn source code met die van ld overeen komt
Mja, toen ik zag welke fouten gemaakt zijn bedacht ik me dat ook, maar meende eerder iets gehoord te hebben dat je aan het proggen wasOp woensdag 26 december 2001 16:58 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik het handmatig heb zitten doen - nee.
Music Addicted
Verwijderd
Ik heb IceStorm wel online gezien (ICQ), maar ik vrees dat hij het druk heeft (geen reply). Ik zal later nog eens proberen contact met hem op te nemen. Ik word erg nieuwsgierig wat die dwergen te verbergen of te vertellen hebben, en dan loopt het verhaal tenminste ook weer.

Oh, en sorry voor die 2
Music Addicted
Helaas heeft IceStorm besloten om te stoppen met het GM-en van zijn roleplay-topicOp woensdag 02 januari 2002 09:55 schreef IceStorm in [topic=326884] het volgende:
Beste mensen, ik denk dat het verstandig is als ik dit aan iemand anders overdraag. Ik kan er gewoon niet genoeg tijd voor vrij maken en het is imho ook minder leuk dan ik verwacht had. Helaas.
Ik hoop dat er iemand anders is die het over kan nemen.
Misschien dat iemand van Lord Daemon's roleplay-topic zin en tijd heeft om het verhaal van IceStorm over te nemen? Ook andere belangstellenden zijn natuurlijk van harte welkom.
Een vervanger is natuurlijk altijd welkom uit LD's campaign.
Music Addicted
Als ik genoeg tijd heb komende weken dat is.
Misschien dat je het plot van het verhaal misschien (deels) van IceStorm kan overnemen? Ik ben onderhand erg nieuwsgierig naar wat er gaande is in die mijnen
Music Addicted
Niet direct uitleggen, maar lees dit topic eens door en vooral de eerste post. Dan wordt het je wat duidelijker denk ik.kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
Btw, ik ga IceStorm icq-en voor info over zijn campaign dan probeer ik zo snel mogelijk de campaign op gang te helpen.
Ik kijk al uit naar de volgende post. Misschien kunnen we hem nog wat leuker maken als het verhaal wat sneller gaat.
Music Addicted
Kan LD of Westpark ook ff kijken naar Lord Daemon's Campaign, want ik heb een post ge-edit.
Verwijderd

Geinig tekeningetje DarkX. Maar ik vind haar nek wat kaal. Misschien is een ketting iets om haar nog wat op te vrolijken, want ze is ook wel heel errug zwart.
Music Addicted
Verwijderd
Effe een aankondiging: Ik trek mij voorlopig terug uit onze GoT RPG... Ik heb het veels te druk met school en DnD
Mijn character, Vincent, voelt dat hij alleen de wereld voor een deel moet verkennen, en gaat naar iemand die hij in het verleden kende; een oude kluizenaar, die onwaarschijnlijk goed schijnt te spelen op de luit.
Hij gaat dus alleen op reis en zal voorlopig niet terug komen.
Als jullie het goed vinden komt hij later weer terug, als ik meer tijd heb...
en ik lees wel hoe het verder gaat met de party...
Oh enneh, Caspian... je MOET echt wat doen aan dat gevoel voor humor van je
Dark X mooi plaatje, het heeft alleen wat kleur verloop en lighting nodig.
Verwijderd
ZoietsOp vrijdag 04 januari 2002 13:47 schreef PsyFlash het volgende:
Dark X mooi plaatje, het heeft alleen wat kleur verloop en lighting nodig.

Dat is al een heel eind wat ik in gedachten had
oh ik vind de versie in de w&g draad (die met kap) ook wat hebben.
Maybe, it just wasnt meant to be...
Nou, die van ons schiet anders ook niet erg op. Geen gm, en daemia en jimmy reageren nou ook al niet te vaak. Toch best kut al kom je thuis, en je denkt eens heerlijk te gaan posten in rpg topic, wanneer je ziet dat het nog steeds zo ver onderaan staatOp dinsdag 08 januari 2002 14:50 schreef PsyFlash het volgende:
Ja idd, en alleen haldirs groep gaat nog vooruit... die van ons ligt weer stil.
Verwijderd
Wat een bescheidenheidOp dinsdag 08 januari 2002 18:35 schreef Kramy het volgende:
hmmz idd.......misschien moeten de echte die-hard dnd-ers es samen een party gaan vormen.....want we kunnen onderhand duidelijk de actieve en minder actieve onderscheiden...dan maken we een groepje dat echt snel erdoorheen gaat anders is er nie veel fun meer aan.....ut probleem is echter dat we dan wel weer een gm nodig hebben.....is nog maar een idee he.....en aangezien het idee van mij komt zal het wel geen goed idee zijn
Ik moet zeggen dat DarkX en ik, hier over aan het discussiëren waren. De slechte rpg-ers eruit filteren is meer dan simpel, allen onderscheid maken tussen goede, maar matige posters is lastig. Uiteraard krijg je mensen die VINDEN dat ze goed roleplayen. Het idee is best leuk, alleen lastig.
Ik denk dat er wel iets te verzinnen valt.
to be continued...
Als iedereen nou eens HotTopic gaat gebruiken, dan weet iedereen het snel als er weer gepost is.
dat voorkomt ook dat je weer een half uur aan posts door moet worstelen als je weer eens kijkt..
en dan verbaasd dat er veel posts staan...
Het is een hulpmiddel, maar je moet zelf tijd vrij maken om ook daadwerkelijk te reageren.
Wat ik meer bedoel te zeggen: Soms mis je gewoon ergens een paar dagen (verstrooidheid), en dan moet je jezelf er echt toe aanzetten om weer verder te gaan.Op woensdag 09 januari 2002 08:26 schreef PsyFlash het volgende:
Mja, misschien. Maar je geeft zelf aan: als je weer eens kijkt
en dan verbaasd dat er veel posts staan...
Het is een hulpmiddel, maar je moet zelf tijd vrij maken om ook daadwerkelijk te reageren.
Terwijl als je het spul gewoon per post kan behandelen dan kost het nauwelijks tijd.
Maar nu ben ik weer bij, en nu zal ik het voorlopig ook weer bijhouden. (waarin ik hottopic zeker als een goed hulpmiddel beschouw)
Music Addicted
In ieder geval contact me op ICQ of MSN, mijn mail is ivo_van_der_sangen@hotmail.com
Ik zal nog een mailtje sturen.
Verwijderd
Ik bedoel dus eigenlijk niet om de slechte RPG-ers eruit te halen, maar om de minder actieve eruit te vissen...ik ben zelf ook nie zo heel bekend in het rpg wereldje...ben er nog niet zo lang mee bezig, maar ik ben (vergeleken met andere) wel redelijk actief. En ik erger me er zo erg aan dat ik 10 dagen op vakantie ben geweest en dat er daarna maar 5 posts bij zijn gekomen...en dat ze nou al ruim 2 weken over 1 avond doen terwijl ik (met mijn stomme gezichtOp dinsdag 08 januari 2002 23:18 schreef PsyFlash het volgende:
[..]
Wat een bescheidenheid
Ik moet zeggen dat DarkX en ik, hier over aan het discussiëren waren. De slechte rpg-ers eruit filteren is meer dan simpel, allen onderscheid maken tussen goede, maar matige posters is lastig. Uiteraard krijg je mensen die VINDEN dat ze goed roleplayen. Het idee is best leuk, alleen lastig.
Ik denk dat er wel iets te verzinnen valt.
to be continued...
Enne, Ik heb vandaag een crash met Win2k gehad, ik heb een reinstall gedaan en waarschijnlijk wordt dat geprek pas vrijdag of Psyflash kan het even overnemen.
Music Addicted
Damnit waarom zie ik dat soort dingen altijd pas zo laat, Ik wil best helpen B.A.G, maar ik mis wel veel informatie die een GM behoort te hebben. Ik zit nu zelf midden in tentamen week, en heb helaas niet super veel tijd.Op woensdag 09 januari 2002 22:29 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ten eerste, je moet je niet ergeren Kramy, dat is slecht voor je Karma (ofzow).
Enne, Ik heb vandaag een crash met Win2k gehad, ik heb een reinstall gedaan en waarschijnlijk wordt dat geprek pas vrijdag of Psyflash kan het even overnemen.
sorry...
Ik denk sowieso, dat het geen goed idee van me was die toezegging te doen, het is te lastig te voorspellen wanneer ik wel / niet tijd kan vrijmaken, en een GM moet zeker alles goed doorlezen en nadenken over wat ie post.
Blij dat je er weer bentOp woensdag 09 januari 2002 13:31 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoel te zeggen: Soms mis je gewoon ergens een paar dagen (verstrooidheid), en dan moet je jezelf er echt toe aanzetten om weer verder te gaan.
Terwijl als je het spul gewoon per post kan behandelen dan kost het nauwelijks tijd.
Maar nu ben ik weer bij, en nu zal ik het voorlopig ook weer bijhouden. (waarin ik hottopic zeker als een goed hulpmiddel beschouw)
Ik begrijp wat je bedoelt, het is inderdaad wel dat actief zijn erg belangrijk is voor een goed verloop van het verhaal. Maar goed role playen blijft ook belangrijk. Slechts deze twee kwaliteiten in een persoon gecombineerd maakt een goed GoT rpg-er (IMHO)Op woensdag 09 januari 2002 17:19 schreef Kramy het volgende:
[..]
Ik bedoel dus eigenlijk niet om de slechte RPG-ers eruit te halen, maar om de minder actieve eruit te vissen...ik ben zelf ook nie zo heel bekend in het rpg wereldje...ben er nog niet zo lang mee bezig, maar ik ben (vergeleken met andere) wel redelijk actief. En ik erger me er zo erg aan dat ik 10 dagen op vakantie ben geweest en dat er daarna maar 5 posts bij zijn gekomen...en dat ze nou al ruim 2 weken over 1 avond doen terwijl ik (met mijn stomme gezicht) heb gezegd dat ik ging slapen...dus nou kan ik nix posten totdat die andere EINDELIJK klaar zijn met da gesprek.....en als da nou een heel lang gesprek zou zijn van 25 posts, en ze er ook echt mee bezig zijn.....maja da is dus nie altijd het geval........sorry maar ik had ff mijn geduld verloren
ik wou ok niemand beschuldigen ff da je het weet...maar ik begin me aan dingen te ergeren.....nou ga ik ff afkoelen
hiermee wil ik niets zeggen over kwaliteiten van mensen die momenteel in de rpg groepen zitten (of over die van mezelf, dat laat ik aan anderen over) maar, ik wil alleen definiëren wat ik zie als belangrijke eigenschappen als je een echt serieus goed roleplay topic wilt maken.
Even voor de goede orde, ik vond het totaal niet slecht verlopen, zeker het begin was leuk, het wordt alleen vervelend als er gepost wordt om te posten en de berichten langzaam steeds korten worden. Ik moet zeggen dat als ik het hele verhaal (LD's campain) doorlees dat ik bij mezelf ook merk dat het langzaam wat af is genomen, ik hoop door dit weer op te krikken, het topic samen met andere bereidwillige mensen te redden van de ondergang, alvorens over te gaan tot paarde middelen, zoals het maken van een nieuw topic.
BlueAngelGoT, misschien kan je zelf een gesprek in elkaar fabriceren en posten. Ik denk wel dat je kan inschatten hoe onze characters reageren. Je kan eventueel de dice-pagina gebruiken om keuzes te maken.
Als je er geen tijd voor kan vrijmaken, stuur mij dan maar de informatie per e-mail, dan fabriceer ik wel wat. Je kan dan de dice-pagina gebruiken om te bepalen welke informatie we krijgen.
Als er nu niets gebeurt, vrees ik dat het topic gaat overlijden, en dat zou zonde zijn.
Verwijderd
Ik heb zo'n idee dat het enthousiasme totaal verloren is gegaan
Psyflash zei al: