GoT RolePlay topic

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo die 200ste post is voor mij!!!!!!! :-) :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 20:37 schreef Kramy het volgende:
Zo die 200ste post is voor mij!!!!!!! :-) :P :D
Vuile smeerlap :(
:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik zou nu wel willen gaan aanvangen met spelen, eerlijk gezegd :)

(arme, arme Ice... ;( ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Zullen we hem bedreigen of zo? :P

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kunnen we hem niet bannen wegens inactieviteit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 10:50

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Okee,
inmiddels heb ik redirect naar de dobbelstenenpagina:
http://dices.tweakers.net
werkend.

je KAN deze gebruiken om te dobbelen als je dat makkelijker vind, maar via de redirect zijn er nog wat probleempjes, zoals:
- De invulvenstertjes staan opeens wel HEEL ver in de hoek
- Hij ziet de cookies (zie verderop in post) als cookies van een extern domein, en met strakke securityinstellingen wil hij ze dan nog wel eens weigeren.
- Na een aantal keer achter elkaar dobbelen of refreshen redirect hij opeens naar tweakers.net :?

om die problemen te ontwijken kan je gewoon: http://217.122.22.63/rpg/index.php gebruiken..

Verder nog een PAAR dingen verandert:
- Hij gebruikt nu cookies om de laatst gebruikte naam te onthouden.
- een echt BUG gefixed! (hij liet TRUE op het scherm zien als de checkbox gechecked was)
- Mail linkje onderaan gezet.

dobbel ze maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 21:25
once again nice work. ja php is lief.. Ik wil wel een layout er voor maken een keer als je wilt. en misschien is het sowieso leuk om een site voor onze groep (2) te maken, met icq nummers van de leden, en alle characters + discription en eventueel een portrait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op woensdag 14 november 2001 10:24 schreef PsyFlash het volgende:
once again nice work. ja php is lief.. Ik wil wel een layout er voor maken een keer als je wilt. en misschien is het sowieso leuk om een site voor onze groep (2) te maken, met icq nummers van de leden, en alle characters + discription en eventueel een portrait.
Klinkt als een erg goed idee!
Zoals jullie allemaal hebben kunnen zien zuig ik met de lay-out :), maar als jij bijv. de layout wil maken dan zet ik de php-code er wel tussen waar hij hoort.

Om verder een site te maken vind ik ook wel een erg goed id, kan ook erg nuttig zijn om bijv. die 10.000 wild-surges op te zz e.d.
Portraits & verdere gegevens voor communicatie zijn natuurlijk ook erg nuttig. Ook fijn om een overzichtje te hebben per persoon waarvoor je wat minder hoeft te scrollen dan hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 12:55 schreef wHiTeRaZoR het volgende:

Om verder een site te maken vind ik ook wel een erg goed id, kan ook erg nuttig zijn om bijv. die 10.000 wild-surges op te zz e.d.
Op zich wel, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen gaan kijken wat een wild surge nou precies deed in die table. Net zoals je je spelers geen Monstrous Manual geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Pff, dat was best een lange post in die topic van mij, die ik net gedaan heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja lang, maar zeker wel spannend! Zie je wel Stratos, het kan best wel leuk en minder langdradig gaan worden allemaal. En in party 2 zijn ze ook met meer mensen, en inteligentere chars als in party 1, zodat er meer gesprekken en door meer man worden gevoerd. Plz doe gewoon mee, we kunnen je char altijd nog op 1 of andere manier dood laten gaan, of iemand anders laten invallen. Als je er echt geen fun meer in ziet. BTW LD goed idee om Ice te bedrijgen! ik kan amper mezelf tegenhouden om met mijn char te gaan posten in het party 2 topic! Puuuuuuuuleeeeeeeese ICE! Open tha Fu<piep> topic :)

edit: Yeah 210e post is ook voor mij! :) flauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He peeps ik had al aangegeven dat ik mee wil spelen met dit briljante spel (slijm) dus mocht je geen zin meer hebben dan wil ik best je char overnemen of anders deze laten doodgaan en mijn eigen char de group laten joinen. Dus als je besluit te stoppen dan weet de rest mij hopelijk te vinden. :) Tot die tijd lees k met veel plezier the story.

Bedankt nogmaals Rob Alias Nijn-virNocte cq Nova-virNocte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:38 schreef -WestPark- het volgende:
He peeps ik had al aangegeven dat ik mee wil spelen met dit briljante spel (slijm) dus mocht je geen zin meer hebben dan wil ik best je char overnemen of anders deze laten doodgaan en mijn eigen char de group laten joinen. Dus als je besluit te stoppen dan weet de rest mij hopelijk te vinden. :) Tot die tijd lees k met veel plezier the story.

Bedankt nogmaals Rob Alias Nijn-virNocte cq Nova-virNocte
Misschien kan je Dragi, een thief van Stratos overnemen. Het is een heel leuke char vind ikzelf, en hij heeft al een keer gezegd niet meer mee te doen, en heeft daarna volgens mij niet meer gepost

BTW: "Tot die tijd lees k met veel plezier the story." Ehm....story vin ik een beetje een rotblad geef mij maar prive ofzo :-) Oooooooow hoe flauw ben ik vandaag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow heb net de nieuwe verhaallijn gelezen van Daemons Campain echt heel bruut heb hetademloos zitten lezen keep up the good work dit is geweldig leesvoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:49 schreef -WestPark- het volgende:
Wow heb net de nieuwe verhaallijn gelezen van Daemons Campain echt heel bruut heb hetademloos zitten lezen keep up the good work dit is geweldig leesvoer ;)
yup volkomen mee eens, vooral dat stuk met Dura! men mond hangt nog steeds open...ik moet toch eens proberen hem dicht te krijgen want het tapijt word nat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu ff stratos zijn thief character lezen als jullie en stratos zelf uiteraard het goed vinden neem ik deze char over. Mocht hij me niet bevallen dan zal ik aan ons aller gamemaster vragen mijn character dood te laten gaan en verderop in het verhaal mijn nieuwe char laten joinen. Als jullie niks meer van Stratos horen neem ik vanaf het moment dat Ice zijn verhaalijn post zijn char over.

Thx Nijn-virNocte from this moment on also known as Dragi Butterfingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:55 schreef -WestPark- het volgende:
Ik ga nu ff stratos zijn thief character lezen als jullie en stratos zelf uiteraard het goed vinden neem ik deze char over. Mocht hij me niet bevallen dan zal ik aan ons aller gamemaster vragen mijn character dood te laten gaan en verderop in het verhaal mijn nieuwe char laten joinen. Als jullie niks meer van Stratos horen neem ik vanaf het moment dat Ice zijn verhaalijn post zijn char over.

Thx Nijn-virNocte from this moment on also known as Dragi Butterfingers
Ik vind het best, als Stratos of: nog een keer zegt dat hij er echt geen zin in heeft, of gewoon niet meer post totdat ice begint (EN WANNEER IS DIT NOU!?)

Edit: Het begint eigenlijk wel op een private chat tussen mij en westpark te raken :) wrum komt er nie ff iemand anders praten? ICE bijvoorbeeld!!!!!!!!!!!!!!!! :) (tentamens duren toch geen maand wel :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op woensdag 14 november 2001 16:03 schreef Lord Daemon het volgende:
Pff, dat was best een lange post in die topic van mij, die ik net gedaan heb. :)
Idd, ik vond het al zo lang duren, maar nu weet ik waarom. :)
Ik moet eerlijk zeggen, het was ZEKER de moeite van het wachten waard. :)

misschien dat je het adventure in boekvorm uit kan geven als ie af is. ;)
Dit niveau zou serieus niet misstaan in een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Is echt briljant geschreven. Ik heb het ook ademloos liggen volgen. Kijken wat de reacties worden van de caracters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 17:21 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Is echt briljant geschreven. Ik heb het ook ademloos liggen volgen. Kijken wat de reacties worden van de caracters.
ja...dus LD zeg plz ff of Dura nog bij bewust zijn is, dan kan whiterazor lekker ff posten nou ie er toch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Net 3 keer opnieuw me post moeten typen vanwegen crash van Iexplorer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb vandaag ook al heel wat gepost, maar nog geen last van gehad..lijkt me btw wel lullig als je steeds opnieuw moet posten, vooral als het met zo'n post gebeurt als die van LD...dan zou ik pissig worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ehm Matthijsje...ik wil niet lullig zijn maar je neemt wel beslissingen voor een NPC. Je had wel wat GM powers maar ik weet niet of dit wel zo gezond is. Misschien vond LD het wel dat die gast op ons moest gaan inhakken.

Mij zal het niet zo veel boeien, maar je kunt hier GM plannetjes mee naar de klote helpen enzow. Probeer iest gelimiteerder te zijn in je GM macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm als dit problemen blijft geven zal ik als ik jullie was (daarmee bedoel ik de mensen waarbij IE crasht) je grote posts zoals die van een gamemaster bijv. voor de zekerheid met je kladblok maken en dan copy pasten ofzo. Ik heb meestal geen zin meer om dan weer een heel verhaal te schrijven wetende dat het waarschijnlik niet zo goed word als het orgineel. (maar ik ben dan ook lui :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
ja...dus LD zeg plz ff of Dura nog bij bewust zijn is, dan kan whiterazor lekker ff posten nou ie er toch is
Ja, die was nog bij bewustzijn. :)
Hmmm als dit problemen blijft geven zal ik als ik jullie was (daarmee bedoel ik de mensen waarbij IE crasht) je grote posts zoals die van een gamemaster bijv. voor de zekerheid met je kladblok maken en dan copy pasten ofzo.
Dat doe ik ook eigenlijk altijd, alleen uh - nu niet. Ook omdat ik op de Uni zat en daar hebben ze Notepad ipv mijn geliefde Metapad. Gelukkig was ik nog niet zo heel ver, en was mijn rewrite beter dan het verloren gegane origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 22:24

Boekster

Naimoholic

Coole site, Razor :) . Tenminste, lekker functioneel ;) .

I scream for IceStorm :) .
Ik wil beginnen met spelen.

Vet verhaal LD! Keep up the good work. Staks kun je samen met ons dit soort vage dingen gaan beleven in de andere party (die ondertussn wel party 2 mag gaan heten :( ;) )

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 18:48 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ehm Matthijsje...ik wil niet lullig zijn maar je neemt wel beslissingen voor een NPC. Je had wel wat GM powers maar ik weet niet of dit wel zo gezond is. Misschien vond LD het wel dat die gast op ons moest gaan inhakken.

Mij zal het niet zo veel boeien, maar je kunt hier GM plannetjes mee naar de klote helpen enzow. Probeer iest gelimiteerder te zijn in je GM macht.
Je hebt gelijk... kzat niet echt na te denken toen ik dat typte. Maar ff over die dobbelsteen, Wat moet ik in zo'n geval dan nemen als maatstaaf om te winnen/verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen hiero,

ik heb nog nooit DnD of iets dergelijks gespeeld, maar ik wou gewoon ff zeggen dat ik het wel heel tof / vermakelijk vindt wat hier allemaal gebeurt :P ookal doe ik zelf niet mee. ik zal het dan ook met spanning blijven volgen in tussenuurtjes op school enzo, misschien dat ik nog wat van RPG's af kom te weten (verder dan Diablo 2 kom ik nog nie :) )

Keep up the good work...

mocht er ooit een party 3 of 4 starten, ga ik ook zeker een poging wagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok.. dankzij mijn moeder en school ben ik nu pas in staat om vandaag ff achter de pc te kruipen. Nadeel is dat ik ook moe ben :).
Oftewel ik doe mijn uiterste best om het er morgenochtend nog even op te zetten voordat ik naar school ga en anders in de avond en anders ban ik mezelf (hmm dat kan op zich niet :P) voor 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Dat ligt aan jouw character, de situatie, de tegenstande(s).
Probeer gewoon te kijken wat je het redelijkste lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het verhaal nog een beetje gevolgd over mijn overname (niet hostile :) van Dragi Butterfinger???(stratos's character) Aangezien we niks meer van hem horen heb ik met permissie van Kramy zijn character voor onbepaalde tijd overgenomen. Als het spelen met hem niet bevalt kan je hem misschein later laten doodgaan en mij een nieuwe char laten starten maar over het algemeen vind ik het zo op het eerste gezicht wel een hele leuke char. Dus met uw gamemasters permissie zal ik graag in Dragi's huid gaan kruipen vanaf morgenochtend

Greets Rob aka Nijn-virNocte

From now on known as "Dragi Butterfingers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Hmm, het lijkt er opzich op dat er wel animo is voor een 3e party.

Het grootste probleem lijkt me om een geschikte GM te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, lijkt mij wel handig.... zijn er misschien meer mensen zoals ik die nog geen ervaring hebben met pen and paper RPG's maar het wel onder leiding van een ervaren GM het een keer willen proberen?? lijkt me wel leuk om een 'Party 1/2' te starten...

oh, ik heb geen zin om het hele DnD topic door te lezen... kan ik er op een andere manier achterkomen hoe het ong gaat... of moet ik toch maar 33 pagina's door gaan lezen.....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op woensdag 14 november 2001 23:31 schreef K-Mile het volgende:

oh, ik heb geen zin om het hele DnD topic door te lezen... kan ik er op een andere manier achterkomen hoe het ong gaat... of moet ik toch maar 33 pagina's door gaan lezen.....???
Als je echt geen idee hebt hoe het gaat, dan is het denk ik vrij lastig om in een forum te beginnen. Met het pen en paper game gebruik je ook een hele stapel boeken die je waarschijnelijk nog nooit gezien hebt ;)

verder kan je in de eerste post van dit topic iig een beetje lezen hoe we willen gaan spelen, en natuurlijk kan je in [RPG] Lord Daemon's Campaign prima zien hoe het ongeveer in z'n werk gaat..

maar even voor de duidelijkheid, Fora zijn NIET standaard om een RPG te spelen, dus het is voor iedereen nog een beetje een expirimentje. (hoewel het toch nu toe erg leuk gaat )

Verwijderd

dat weet ik allemaal ook wel, alleen als er niemand in de buurt is om RPG's mee te spelen dan is het wel leuk om het alsnog te kunnen doen op een forum, gewoon om een beetje te kunnen zien hoe het gaat enzo... want tot nu toe snap ik niet veel van al die stats en spells en afkortingen enzo, maar ik zie ook niet echt hoe dat toegepast wordt in die campaign, dus misschien komt dat nog....

verder blijf ik het gewoon volgen, en merk ik wel hoeveel ik ervan ga snappen....

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Je hebt gelijk... kzat niet echt na te denken toen ik dat typte. Maar ff over die dobbelsteen, Wat moet ik in zo'n geval dan nemen als maatstaaf om te winnen/verliezen?
Als er iemand met een groot zwaard op je af komt zal het wel een goede fighter zijn - jij bent een thief, dus laten we zeggen dat je bij een 11 of lager verliest. Maar, in dit geval had jij wel de surprise, dus zou ik de grens bijvoorbeeld bij 8 of lager leggen. En dan aan mij overlaten wat er precies gebeurt als je verliest. :)

• Ivo

Ivo

dat weet ik allemaal ook wel, alleen als er niemand in de buurt is om RPG's mee te spelen dan is het wel leuk om het alsnog te kunnen doen op een forum, gewoon om een beetje te kunnen zien hoe het gaat enzo... want tot nu toe snap ik niet veel van al die stats en spells en afkortingen enzo, maar ik zie ook niet echt hoe dat toegepast wordt in die campaign, dus misschien komt dat nog....
verder blijf ik het gewoon volgen, en merk ik wel hoeveel ik ervan ga snappen....
We gebruiken de "regels" niet. We spelen met een slap aftreksel van regels en we rollen een d20 zoals LD zei. Stats en dergelijke geven we een kleine indicatie van. Het gaat zich toch meer toespitsen op roleplayen dan op gevechten, denk ik.

• PsyFlash
Op donderdag 15 november 2001 00:05 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Als er iemand met een groot zwaard op je af komt zal het wel een goede fighter zijn - jij bent een thief, dus laten we zeggen dat je bij een 11 of lager verliest. Maar, in dit geval had jij wel de surprise, dus zou ik de grens bijvoorbeeld bij 8 of lager leggen. En dan aan mij overlaten wat er precies gebeurt als je verliest. :)
Ja dat lijkt mij ook het beste.. of je kunt of topic een beetje aangeven alvast hoeveel er gegooit moet worden en allebei de varianten meteen posten.. op die manier weet de persoon meteen hoe het verhaal verder gaat, en hoeft niet te wachten op de GM.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Dus dat gedoe met die dobbelstenen gaat dan als volgt :?

"De enorme barbarian zwaait woest met zijn indrukwekkende war hammer. Wanneer ik probeer de hamer te ontwijken en de barbaar direct op zijn knie te raken..."

Dat en meer in de volgende aflevering van World of Daemon, Barbarian chaos pt. 2

[RECLAME]

:P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Ivo

Ivo

Hebben we al een irc-kanaal?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 13:50 schreef DarkX het volgende:
Dus dat gedoe met die dobbelstenen gaat dan als volgt :?

"De enorme barbarian zwaait woest met zijn indrukwekkende war hammer. Wanneer ik probeer de hamer te ontwijken en de barbaar direct op zijn knie te raken..."

Dat en meer in de volgende aflevering van World of Daemon, Barbarian chaos pt. 2

[RECLAME]

:P
Nee, het gedoe met de dobbelstenen gaat als volgt: je rolt een dobbelsteen, en verrek het is een 3:

"De enorme barbarian zwaait woest met zijn indrukwekkende war hammer. Wanneer ik probeer de hamer te ontwijken en de barbaar direct op zijn knie te raken struikel ik over een krukje dat ik niet gezein had, waardoor ik mijn evenwicht verlies. Ik krijg de hamer hard tegen mijn helm aan en val bewusteloos op de grond."

Of het gedoe met de dobbelstenen gaat als volgt: je rolt een dobbelsteen, en verrek het is een 15:

"De enorme barbarian zwaait woest met zijn indrukwekkende war hammer. Wanneer ik probeer de hamer te ontwijken en de barbaar direct op zijn knie te raken lukt dat - de hamer zwaait over mijn hoofd heen, en mijn langsword verbrijzelt de knieschijf van de barbarian." <GM required, wat doet de barbarian nu?>

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 15:23 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Hebben we al een irc-kanaal?
Ja, ergens in de [RPG] Lord Daemon's Campaign-topic staan de gegevens.

• Ivo

Ivo

Found !

Verwijderd

k-mile, als je AD&D wil leren, moet je het players handbook ergens zoeken op internet, en het gaan lezen. Je hoeft nie alle tabelletjes en dobbelstenen zooi uit je kop te kennen, maar gewoon de stukken over heo je char in elkaar zit en hoe het allemaal te werk gaat. Als je daar mee klaar bent moet je het begin van dit topic eens door lezen, hoe LD de regels heeft aangeepast bijvoorbeeld, en hoe wij chars gemaakt hebben. Dan zoek je in het hele lange D&D topic een paar lange stukke tekst, die gaan gegarandeerd over een avontuur wat iemand mee heeft gemaakt in zijn RL life AD&D groepje. En dan weet je er al heeeeel veeeeeel meer vanaf. Maar probeer niet al die tabelletjes meteen uit je hoofd te kennen uit het players handbook, want dan heb je er al niet veel zin meer in :) Dat komt later allemaal wel.

edit: Je kan ook Baldurs Gate 2 gaan spelen. Dat spel gaat volgens de regels van AD&D (als je dat nog niet wist) Maar het duurt wel een hele tijd voordat je het uitgespeeld hebt!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:14
Op donderdag 15 november 2001 19:14 schreef Kramy het volgende:
k-mile, als je AD&D wil leren, moet je het players handbook ergens zoeken op internet, en het gaan lezen. Je hoeft nie alle tabelletjes en dobbelstenen zooi uit je kop te kennen, maar gewoon de stukken over heo je char in elkaar zit en hoe het allemaal te werk gaat. Als je daar mee klaar bent moet je het begin van dit topic eens door lezen, hoe LD de regels heeft aangeepast bijvoorbeeld, en hoe wij chars gemaakt hebben. Dan zoek je in het hele lange D&D topic een paar lange stukke tekst, die gaan gegarandeerd over een avontuur wat iemand mee heeft gemaakt in zijn RL life AD&D groepje. En dan weet je er al heeeeel veeeeeel meer vanaf. Maar probeer niet al die tabelletjes meteen uit je hoofd te kennen uit het players handbook, want dan heb je er al niet veel zin meer in :) Dat komt later allemaal wel.

edit: Je kan ook Baldurs Gate 2 gaan spelen. Dat spel gaat volgens de regels van AD&D (als je dat nog niet wist) Maar het duurt wel een hele tijd voordat je het uitgespeeld hebt!
\

Boeie, men leert al spelenderwijs maarjah BG2 is wel een vette game!

* buzz HEEFT MET DEZE POST NR 1000 EROP ZITTEN op naar 1337 >:)

Verwijderd

ik heb alle topics al doorgelezen die ik erover gevonden heb.... was wel ff werk maar ik snap het al aardig, gewoon het idee, de verhalen etc, maar de echte 'regels' heb ik nie, dus iemand een suggestie waar ik die online kan vinden (heb gezocht, maar niet gevonden)

• TumbleCow

TumbleCow

Mooi! icestorm's campaign is ook begonnen!

als iedereen nu nog ff zijn character aan hem wil mailen kan het *echt* beginnen..

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
En als IceStorm morgen niet te moe is. ;)

Overigens heb ik nou juist dit weekend erg weinig tijd om te posten. :( Ook even handig om te weten voor 'mijn' spelers misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

WOOHOO!! Kunnen we eindelijk beginnen! Heb gelijk me char maar gemailed.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het topic is opgestart zie ik... met meteen een aantal posts die door een stelletje lulhannessen zijn geplaatst, omdat ze VERDOMMe niet weten waar we het over hebben.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Gelukkig kan Ice ze weer trashen als global mod. Dat scheelt weer.

Maar ik heb er echt zin in! Ik hoop dat we vandaag nog geheel kunnen gaan beginnen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 12:05 schreef TheJoker het volgende:
Ok, het topic is opgestart zie ik... met meteen een aantal posts die door een stelletje lulhannessen zijn geplaatst, omdat ze VERDOMMe niet weten waar we het over hebben.... :(
He, 1 lulhannes en 2 mensen die zeggen dat hij niet moet posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Helleuh.

Naar aanleiding van 3 wel ERG slechte worpen, van Manox (een 1, een 2, en een 11 met een D20) heb ik besloten om de source van mijn dices maar openbaar te maken zodat iedereen kan zien wat het ding doet.

Verder heb ik nog een scriptje geschreven dat de gemiddelde worp per dicetype uitrekend, om te laten zien dat het toch *echt* vrij aardig klopt.

die dingen kan je vinden op de Dobbelsteenpagina, en dan onderaan het linkje: 'Denk je dat er iets mis is met de dices? Klik hier! '

Dus als je het niet gelooft, kijk zelf maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Naar aanleiding van 3 wel ERG slechte worpen, van Manox (een 1, een 2, en een 11 met een D20)
Zo onwaarschijnlijk is dat niet hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Nee, met pen-en-paper ad&d hebben we wel eens leukere dingen gehad ;) (ik denk dat een D20 verzwaard is, ik gooi dus 5x achter elkaar 20, toen zei er iemand 'maar tijs, die dobbelsteen is helemaal niet verzwaard', toen lukte het niet meer )

maar ik heb hem geschreven omdat ik zelf gewoon twijfelde, ook in de history stonden een paar 'lage' dingen, maar het gemiddelde van 28 D20 worpen is 11,214 . kan prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-10 17:43
Op vrijdag 16 november 2001 18:45 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
Nee, met pen-en-paper ad&d hebben we wel eens leukere dingen gehad ;) (ik denk dat een D20 verzwaard is, ik gooi dus 5x achter elkaar 20, toen zei er iemand 'maar tijs, die dobbelsteen is helemaal niet verzwaard', toen lukte het niet meer )
Misschien is het ook mogelijk om dobbelstenen te beïnvloeden bij het gooien. Als ik zie hoe onze DM soms gooit (en dan niet met zijn 'hoge' dobbelstenen), niet te geloven :). Ik heb ook wel eens gehad bij het gooien van character stats dat ik flink hoger dan gemiddeld uitkwam (veel zessen) terwijl ik bij het gooien echt wilde dat ik hoog gooide. Met die D20's is dit misschien ook het geval. Wie weet bestaat telekinesis dus echt. Zouden ze daarom pokerbekers hebben uitgevonden?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
En Dan zijn er nog van die leuke cheat dice.
Bijv een d20 met alleen maar vakjes van 1 tot 10.
of juist 11 tot 20

Dura, Leuk scriptje van die dice btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

:)
kijk ik ff een dagje (nouja, BIJNA een dagje) niet in het campaign-topic. Ik denk ik zal onderhand wel bijna dood zijn..

helemaal NIX! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zaterdag 17 november 2001 18:00 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
kijk ik ff een dagje (nouja, BIJNA een dagje) niet in het campaign-topic. Ik denk ik zal onderhand wel bijna dood zijn..

helemaal NIX! ;)
Ja dat is jammer. Het komt omdat de mensen in de Wiz place even moeten wachten op de mensen in het Cafe.

LD kun je misschien anders bij Xanatus, Dura en Orsuros iets laten gebeuren waardoor we verder kunnen? misschien dat die arch mage het hier bij wil laten zodat wij weer terug kunnen keren naar de rest van het reisgezeldschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ja, maar nu ben ik brak, het is laat, en er staat een bed naast mij dat er echt ZEER aanlokkelijk uit ziet. Dus: ik ga slapen. :z

(Ja, W&L meetings zijn slopend. :P Als iemand lid wil worden van mijn nihilistische islamtische groepering, die alles van de Islam verwerpt behalve de Jihad, dan hoor ik 't wel. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

moet je ons dan niet eerst even bekeren :P

maar waarvoor ik post:
we hebben een 'probleem'.
namelijk; Het verhaal schiet niet op omdat een te groot deel van de pc's te weinig in het topic kijkt.

misschien dat het mogelijk is om 'iets' te bouwen waarmee te spelers een icq-msg oid krijgen op het moment dat er gepost is in de campaign.

op die manier WETEN mensen iig als er iets verandert is, en kunnen ze zodra ze tijd hebben het topic bekijken.

is ook handig voor de mensen die tijd te veel hebben en daarom maar elk uur checken of de campaign al opgeschoten is, en dat er dan telkens niks gebeurt blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, niet iedereen heeft tijd teveel. Ik kijk altijd wanneer ik kan in dat topic, maar ik kan echt niet elk uur kijken oid. 2 à 3 keer smiddags door de week en wat vaker in het weekend, dan houdt het voor mij echt op, sorry. Maar nu kan ik niet reageren omdat ik in paralelle verhaallijn zit die nu niet wordt behandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 18 november 2001 13:09 schreef wHiTeRaZoR het volgende:

......

misschien dat het mogelijk is om 'iets' te bouwen waarmee te spelers een icq-msg oid krijgen op het moment dat er gepost is in de campaign.

op die manier WETEN mensen iig als er iets verandert is, en kunnen ze zodra ze tijd hebben het topic bekijken.

is ook handig voor de mensen die tijd te veel hebben en daarom maar elk uur checken of de campaign al opgeschoten is, en dat er dan telkens niks gebeurt blijkt te zijn.
Ware woorden. Maar waarschijnlijk lastig te doen. Wel zou zo'n persoon met tijd te veel, iedereen kunnen icq-en maar lijkt me niet nuttig.

Pc's stoppen met posten als ze niet verder kunnen en daar is de GM voor. Maar bij dat kroeggevecht laten 2 mensen idd erg lang op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op zondag 18 november 2001 13:47 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Ware woorden. Maar waarschijnlijk lastig te doen. Wel zou zo'n persoon met tijd te veel, iedereen kunnen icq-en maar lijkt me niet nuttig.
Nou, het IS prima te doen. Als er behoefte aan is dan schrijf ik er een scriptje voor. Maar dan wil ik wel weten dat het nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op zondag 18 november 2001 14:02 schreef wHiTeRaZoR het volgende:

[..]

Nou, het IS prima te doen. Als er behoefte aan is dan schrijf ik er een scriptje voor. Maar dan wil ik wel weten dat het nuttig is.
Oke, ik vind het alvast nuttig. Als anderen dit ook vinden kunnen ze dat posten. Als het je lukt Raz, zou dat erg handig zijn, zou je ook kunnen maken dat je kan zien wie er gereageerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook handy mijn icq nummer is:114115636
zoals jullie nu wel weten joing ik groep 1 aangezien Stratos gequit is eerst zou ik zijn char overnemen maar het lijkt me toch leuker om een eigen char te hebben speelt makkelijker dus hier is tie:

Ik weet niet of jullie het goed vinden maar mijn char wordt een Dark Elf Shadowknight. Behoorlijk evil dus . The plan is dat het een evil char is met een zwak voor humangirls. Hij heeft een humangirl gered die lastiggevallen werd in een bar (wie weet misschien dat hier de verhaallijnen van groep 1 en 2 al kruisen ?) maar door deze nobele daad werd hij verbannen uit het dorp en verstoten door zijn ouders. Hij is ongeveer 88 jaar oud en aangezien hij geen meester meer heeft om hem de dark-magic te leren heeft (je weet wel skeletons raisen en dergelijke) is hij erg slecht in magic spells. Hij kan 1 skeleton raisen maar die is zo zwak dat hij na 1 rake klap van een tegenstander al uit elkaar donderd.(winkans voor een tegenstander tegen het skelet is ongeveer verlies 0 gelijk 1 en winst 2-20). Hij gebruikt als wapen een longsword en is daar zeer handig mee. Verder draagt hij als wapen ook een magisch 2 handed sword die hij van zijn grootvader heeft geerft(gamemaster mag bepalen wat de magic ability is) maar helaas is hij nog niet sterk en skilled genoeg om deze te kunnen gebruiken (heeft magic items nodig om zijn strength te vergoten en moet er dan mee gaan trainen misschien leuk voor later in verhaal). Hij draagt een zwarte Cape om zijn uiterlijk te verbergen want niet idereen vind darkelfs lief (of anders gezegd niemand mag hen). het moment dat hij bij de groep komt is het moment wanneer de groep hem halfdood vind op een bospaadje hij is aangevallen door een griffioen en door zij play dead ability te gebruiken is hij niet echt vermoord maar wel zwaargewond. 1 van de palladins of priest healt hem en hij sluit zich aan bij de groep om zijn dankbaarheid te tonen maar vooral omdat hij weet dat hij het niet zal redden in de boze wereld nu hij nog zo verzwakt is...

Name:Nova-virNocte
Ras: Dark-Elf
Geslacht: Man
Lengte: 1.70
Gewicht: 55kilo
Huidskleur: blauw
Haarkleur: Wit
En zijn stats zijn:
Strength:Boven Gemiddeld(***)
Dexterity:Boven gemiddeld(***)
Constitution:Iets onder gemiddeld
Vitality:Gemiddeld (maar bij de start zwak zie verhaal)
Wisdom:Onder gemiddeld
Charisma: Zwaar onder gemiddeld
Health:Gemiddeld (maar bij start zwak zie verhaal)
Balance:Gemiddeld
Perception: Boven gemiddeld
Intelligence:Iets boven gemiddeld
Beauty:Iets onder gemiddeld(door vele littekens)
Willpower:Zwaar boven gemiddeld

Weapon: Longsword(1 handed)
2 handed sword (maar nog niet sterk genoeg om te gebruiken

Non-Weapon skills:
-Tailoring
-Fishing
-Bluff
-Navigation

Magic schools
-Invocation( * )
-illusion( * )

Magic skills
-Play Dead
-Raise skeleton

Inventory:
-Long Sword
-2Handed magic sword
-Dagger(als last resort bij enkel)
-Zwarte cloak
-Eten
-Deken
-Klein beetje geld
-Zwak donker armor bestaande uit body armor,boots shoulderpads leren zwarte broek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wel leuk dat er nu niemand op i-net zit maar ach...Ikj zat net ff op neverwinternights.com te kijken en toen zag ik dus dat de darkelf niet bestaat in de AD&D serie hmmm das best jammer en de shadowknight bestaat ook niet. Zucht.. Nou mesnen laat mij maar weten of jullie mij char zo accepteren(zo erg streven jullie de rules nou ook weer niet na) of dat ik hem ff moet aanpassen. Zie mijn DarkElf Shadowknight maar als een AlbinoElf met makeup op die alles wat een palladin Doet of waar een palladin voor staat anders wil doen. (oftewel een shadowknight is het tegenovergestelde van een palladin) mijn magicskills zijn toch (nog) niet goed dus.... Laat het me ff weten ok ? thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik heb er niet zoveel problemen mee hoor. Vind em wel grappig. Van mij zou ie best mogen, want we spelen niet echt met "AD&D's racial limits ofzo".

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel stoer, zo'n darkelf shadowknight in de groep te hebben,
btw, check sig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

En als men echt moeite heeft met een DarkElf, is die dan zo anders dan een drow ofzo? Ik ken het niet, maar het klinkt een beetje als iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo werd de Dark Elf voorgesteld in Everquest:
Dark elves (also known as the Teir'Dal) are the evil brethren of the woodland and high elves. Their skin is bluish-black, their hair white, and they share the pointed ears and sharp features of their elven relatives. Due to their life under the earth and dedication to evil gods, they have excellent vision in the dark.

Dark elves are a race filled with hate, created by Innoruuk, the God of Hate himself. They hate all other races, and even their fellow Teir`Dal. Their sole motivation is to please Innoruuk. They will lend aid to one another, but only for their own selfish reasons. "I will help you now to use you later," is a common sentiment.

Being of the elven race, the Teir`Dal have a natural magical ability. This is evident in the professions of enchanter, magician, wizard, and necromancer. With their devotion to Innoruuk, they may also serve him as clerics. For those Teir`Dal who desire to spread hate and death in other ways, they may choose to become rogues, warriors, or shadowknights.

er staat dat DarkElfs goed in het donker kunnen zien maar voor een shadowknight was dat een spel die geleerd moest worden k kies er dus voor om dat misschien later te kunnen leren ipv een extreem goed mannetje vanaf het begin te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ikj zat net ff op neverwinternights.com te kijken en toen zag ik dus dat de darkelf niet bestaat in de AD&D serie hmmm das best jammer en de shadowknight bestaat ook niet. Zucht.. Nou mesnen laat mij maar weten of jullie mij char zo accepteren(zo erg streven jullie de rules nou ook weer niet na) of dat ik hem ff moet aanpassen.
Dark Elves (Drow) staan wel standaard in AD&D maareh -- wat boeit dat? We spelen hier geen AD&D, en zelfs al zouden we wel AD&D spelen: AD&D is een systeem, geen campaign world. Dat hebben de makers van 3rd edition kennelijk niet begrepen. Ik heb nu alle 3rd edition boeken (althans de drie belangrijke, ik weet niet of er meer zijn) geleend van een vriend van mij, en het is echt verbazingwekkend. Er staat een lijst met goden in? Ik bedoel -- hoe weten de makers van dat boek nou wat voor goden er in mijn Campaign World zitten? Maareh, ik ga ze allemaal lezen en dan ga ik eindelijk een gefundeerd oordeel hebben over 3rd edition. :)

Tot nu toe heb ik namelijk 20 keer gehoord "Het si ecth super goed!!" en 20 keer "Het is echt een onwijs brakke munchkin-game geworden!!". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op maandag 19 november 2001 12:13 schreef Lord Daemon het volgende:
Er staat een lijst met goden in? Ik bedoel -- hoe weten de makers van dat boek nou wat voor goden er in mijn Campaign World zitten?
Goden uit de standaard D&D-werelden? Je hoeft ze natuurlijk niet te gebruiken, maar voor mensen die in de D&D-werelden spelen is dit best wel handig (pre-made adventures, D&D-pockets, Baldur's Gate en co.).

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Baldur's Gate en co is niet de 'standaard D&D wereld' maar de Forgotten Realms Campaign setting. Net zo iets als Ravenloft, Birthright of Planescape. Die hebben allemaal andere goden, dus ik snap niet helemaal waarom ze er nou eentje uitkiezen en die in het systeem integreren. Dat zaait toch alleen maar verwarring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
He, dit is fout, we zijn in de verkeerde topic over D&D aan het lullen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:14
Het is toch RPG of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Op maandag 19 november 2001 13:42 schreef Lord Daemon het volgende:
He, dit is fout, we zijn in de verkeerde topic over D&D aan het lullen. :P
Check [topic=220386] voor mijn antwoord :)
Op maandag 19 november 2001 14:26 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Het is toch RPG of niet.
Meer specifiek: het is D&D, dus daarom zet ik de discussie maar in dat topic voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Wegens vervelende omstandigheden kan Matthijsje even niet RPG-en, dus ik zoek iemand die tijdelijk zijn character (een female rogue) wil spelen in [topic=315050]. Mail of ICQ mij maar even als je dat wilt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Is er niemand die zijn character even wil overnemen? Het mag best een speler uit IceStorm's Campaign zijn - dewelke zodirect begint als het goed is. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
JAAAA!!!!!!!

[topic=326884/1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Oke ik wil ook wel meedoen als er plek is. Dus ik wacht even tot iemand geen zin meer heeft ofzo, dan kan ik meedoen. Ik moet nog wel een koele character verzinnen en even de regels zoals die in de startpost staan doorlezen. Maar hopelijk heb ik nog even de tijd voordat er daadwerkelijk iemand uitvalt (wat natuurlijk niemand wil ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op dinsdag 20 november 2001 14:11 schreef Lord Daemon het volgende:
Wegens vervelende omstandigheden kan Matthijsje even niet RPG-en, dus ik zoek iemand die tijdelijk zijn character (een female rogue) wil spelen in [topic=315050]. Mail of ICQ mij maar even als je dat wilt doen. :)
Wanneer niemand dit tijdelijk karakter wil kan ik het wel ernaast spelen. Of Morgoth wil het misschien ff overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
DarkX, speel jij het maar even, totdat iemand anders zich aanmeldt of Matthijsje terug komt. Het is niet echt ideaal om twee characters in 1 campaign te spelen, maar het moet dan maar even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens mensen zoals jullie weten heb ik de ability om een skelet te casten zoals ik al verteld had kan dat skelet niet winnen van een tegenstander alleen heeft hij een kans van 1 op 20 dat het een draw wordt. Aangezien ik niet goed ben in magic is het denk ik het beste dat ik hem maar 1x per gevecht kan casten (dan zijn mijn spelpoints op kost mij veel meer points dan normaal zou moeten aangezien ik niet lang genoeg een teacher heb gehad) maar dat beide in het voordeel en in het nadeel kan zijn voor me. Voordeel ik krijg de overhand in het evecht aangezien de tegenstander op 2 mensen moet letten ipv 1 maar ook een nadeel aangezien het me ook energie kost. Kan je me even duidelijk maken hoe het me zal beiinvloeden in een gevecht icestorm want dan houdt ik daar rekening mee bij een gevecht aan jou de eer om te bepalen of het meer in mijn nadeel of in mijn voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Het lijkt me dat het iig ietsje meer voordeel dan nadeel moet zijn - maareh, heb je een bestaand skelet nodig of maak je echt een skelet? Het eerste is natuurlijk veel makkelijker en kost ongetwijfeld ook minder energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak een skelet uit het niets de volgende stap in mijn school of magic is het tot leven brengen van een skelet uit een lijk, dat skelet is ook veel sterker aangezien hij ook een deel van de kracht van de dode heeft behouden.Maar helaas werd ik voor ik die ability kon aanleren verbannen uit mijn vilage. Ik draag mijn leerboek van darkmagic wel bij me maar ik heb een necromancerleraar nodig om me iets uit dit boek te leren ik begrijp er zelf niet zoveel van (ben ook nog jong he ;) ).

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ok, een concept voor de combat-regels. Zeg maat wat je ervan denkt.

<font size=+1>Combat Regels voor de GoT-RPG</font>

Iedere character en iedere tegenstander heeft een standaard combat score tussen de 1 en de 10. Gebruik de volgende tabel om ongeveer te vinden wat jouw score is:

1: Kleine kinderen
2: Kinderen, blinden
3: Zwakke tovenaars
4: Tovenaars, zwakke dieven, zwakke bards
5: Dieven, bards, zwakke priests
6: Sterke dieven en bards, priesters, zwakke druids
7: Sterke priesters, druids, zwakke paladins en rangers
8: Sterke druids, paladins, rangers, zwakke fighters
9: Sterke paladins en ranger, fighters
10: Sterke fighters

Als je tegen iemand gaat vechten dan kies je 1 iemand uit om tegen te vechten. Je mag er ook meer kiezen, maar voor iedere persoon na de eerste waartegen je gaat vechten krijg je een 2 op je score. Als je dus tegen 4 personen gaat vechten heb je een 6 op je score.

Nu kijk je naar zijn of haar score. Die trek je van jouw score af; dit is je attack bonus. Stel dat een fighter met score 9 gaat vechten tegen een dief met score 5. Dan is zijn attack bonus: 9 5 = 4.

Nu bepaal je verdere modifiers. Een paar voorbeelden:

+20: De ander slaapt
+10: De ander ligt op de grond te creperen van de pijn
+5: Je sneakt van achteren op hem af zodat hij niet weet dat je komt
+2: De ander is al met iemand aan het vechten
+2: Jij bent gespecialiseerd in het wapen dat je gebruikt
+1: Jij bent proficient in het wapen dat je gebruikt
-1: De ander is proficient in het wapen dat hij gebruikt
-2: Jij bent slecht in het wapen dat je gebruikt
-2: De ander is gespecialiseerd in het wapen dat hij gebruikt

Etcetera, bekijk maar wat de situatie is. Voor range weapons is de range bijvoorbeeld een nogal logische modifier. Al dit soort modifiers die je gebruikt zet je in een [OOC] [/OOC] voor je post, dan kan de GM ze controleren.

Je telt je attack score en je modifiers op: dit is je modified attack score. Nu ren je naar de dice page en rol je een d20. Daar tel je je modified attack score bij op, en nu ga je kijken wat je ongeveer hebt; tenzij je een 1 of een 20 rolde. Als je een 1 rolde tel je je modified attack score er alleen bij op als deze negatief is. (Je kan dan dus niet boven de 1 uitkomen.) Als je een 20 rolde tel je je modified attack score er alleen bij op als deze positief is. (Je kan dan dus niet onder de 20 uitkomen.) Dit om ervoor te zorgen dat ook slechte vechters critical kunnen hitten en goede vechters critical kunnen missen.

Je moet zelf het verhaaltje een beetje aanpassen aan de omstandigheden. Als je in een gevecht bezig bent waar geen van beide partijen elkaar dood willen hebben zal je eerder unconscious geslagen worden dan dat je dood gaat. Als je van een afstand missiles aan het schieten bent en je rolt een 3 raak je waarschijnlijk een vriend van je, en wordt je niet zelf neergehakt er is immers niemand bij jou in de buurt. Je zal nogal wat zelf moeten beslissen, de dingen hieronder zijn alleen een indicatie.

<0

Absoluut catastrophaal. Er gebeurt iets waardoor je character compleet aan de tegenstander wordt overgeleverd. Op zijn minst ben je zwaar gewond en bewusteloos, maar als je met lethal combat bezig bent mag je een d6 rollen; 4 of minder en je bent dood. Je tegenstander kan je ook als je het overleeft op zijn gemak dood maken, want jij bent toch niet in staat iets terug te doen.

0-2

Catastrophaal. Je bent volledig overgeleverd aan je tegenstander. Hoogstwaarschijnlijk krijg je zeer zware verwondingen, en als je tegenstander je dood wil hebben mag je zelfs een d6 rollen: met 3 of minder ben je dood.

3-5

Zeer slecht. Je maakt een ontzettend blunder, struikelt, of iets in die richting. Als je in combat zit zal je nu zeker verwond worden als je tegenstander je graag dood wilt hebben mag je zelfs een d6 rollen: met 2 of minder ben je dood, met 3 ben je extra zwaar gewond.

6-8

Slecht. Je blundert, of in ieder geval is je tegenstander beter dan jij. Het lukt jou niet hem te raken, en hij verwondt jou waarschijnlijk wel licht of er gebeurt iets anders vervelends.

9-11

Gemiddeld. Misschien verwonden jullie elkaar of verwonden jullie elkaar allebei niet en sta je alleen slagen af te weren. Dat is aan jouw, maar in ieder geval wordt er geen doorbraak geforceerd.

12-14

Goed. Je bent beter dan je tegenstander, en je drijft hem waarschijnlijk achteruit. Je verwondt hem licht, als je dat wilde, en wordt zelf niet geraakt; of je verwondt hem zwaar en wordt zelf ook licht gewond, kijk maar.

15-17

Zeer goed. Je bent duidelijk in de overmacht en weet je tegenstander zwaar te verwonden. (Of zijn wapen kapot te maken. Of verzin zelf iets. Dat geldt overigens voor alle entries.)

18-19

Extreem goed. Je bent superieur en de tegenstander is aan jouw genade overgeleverd.

20

Fantastisch. Je kan met je tegenstander doen wat je wil.

>20

Bizar goed. Verzin maar iets ontzettend tofs dat gebeurt tijdens het gevecht misschien weet je wel meerdere gasten tegelijk te vellen of zo.

Als je meerdere tegenstanders aan wilt vallen tegelijk, rol je ook gewoon 1 dobbelsteen, met de modifiers voor vechten tegen meerdere tegenstanders. Dan pas je je verhaaltje aan aan het feit dat het meerdere tegenstanders zijn, maar het idee qua hoe goed het gaat blijft gelijk.

• TumbleCow

TumbleCow

w00t!, een echt battle-systeem ;)

ziet er erg goed uit moet ik zeggen, ik ben benieuwd.

Verwijderd

Ziet er goed uit LD :)

Verwijderd

Dus stel ik ben weer helemaal in orde(na mijn verwondingen) ik kom overeen met een palladin geen sterke palladin want ik heb mijn spells niet zo onder controle ik heb een goede strength en dex en veel willpower. Ik kom uit op standaardscore 8 (redelijk toch?). Ik ben gespecialiseerd in het wapen wat ik gebruik dus 8+2,bovendien zorgt mijn skelet(alleen bij de eerste tegenstander weliswaar maar toch) voor een afleiding hij is dus met een ander aan het vechten +2. Dus mijn score is 12 sel mijn tegenstander is ietsje zwakker (7 ofzo is ook gespecialiseerd in zijn wapen +2 voor hem) Dan wordt de score die ik bij mijn dicescore mag optellen +3 toch? Dan is dat skelet toch wel relax ;). Het feit dat het mij energie kost om hem te casten heb ik al berekend door mezelf een score van 8 te geven ipv een score van een sterke fighter (10). Dus zoiets is dan de bedoeling??? Klinkt goed!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ja, iets in die trant. Maar als je skelet neer is gehakt ben je die bonus natuurlijk kwijt. :)

• DarkX

DarkX

Ik?

Heb vanmiddag in een paar vrije minuten wat character zitten omzetten naar mijn page. Het werkt dus nu al een beetje, zal van het weekend wel afmaken. Is het misschien een idee om de dices pagina te integreren op een bepaalde manier? ik heb geen idee hoe dat ding werkt, maar zou wel koel zijn als dat op 1 page staat, en het ziet er dan iig minder brak uit dan nu (no offence meant ;)).

Als Whiterazor ff ketakt kan opnemen via mail zou dat wel handig zijn.

Doe maar naar r.schreurs@phys.uu.nl.

[ps]in de source van die dices pagina staan de links als volgt <a href="blaat.html"></a href>. Lijkt mij beetje slordig>[/ps]

• Ivo

Ivo

Aangezien ik een elf ben en dus minder sterk gebouwd ben neem ik 7 als standaard combat score.

Als je 9 - 11 gooit wordt het een soort patstelling, right? Moet je dan nog eens dobbelen ofzo? Of moet je dan wachten totdat de omstandigheden veranderen door andere characters?

Tof systeem LD ! :)

• TumbleCow

TumbleCow

Op donderdag 22 november 2001 15:37 schreef DarkX het volgende:

Als Whiterazor ff ketakt kan opnemen via mail zou dat wel handig zijn.

Doe maar naar r.schreurs@phys.uu.nl.

[ps]in de source van die dices pagina staan de links als volgt <a href="blaat.html"></a href>. Lijkt mij beetje slordig>[/ps]
hoezo slordig?, gewoon oldskool html. ;)

maare, ik heb je ff toegevoegd aan m'n icq-list, moeten we maar ff overleggen.. (srry, mail vind ik niet opschieten als er iets besproken moet worden,) Dus als je nog ff zou willen authorize.

ook iets wat ik wil weten: Wie komen er naar de hcc? Het lijkt me wel grappig om de mensen met wie we RPG-en IRL te ontmoeten.. Als darkx ook naar de hcc komt is dat natuurlijk net zo handig.

edit: Ik ga waarschijnelijk toch 3 dagen, dus mij maakt het niet zoveel uit.

Verwijderd

Oh das indeed misschien wel lachuh ik was ook van plan om ff te gaan kijken daar dus als we ff een dag en tijd kunnen afspreken met zijn allen i'm in. Mij komt Zaterdag of Zondag het beste uit.

Verwijderd

Damn ik begin het steeds leuker te vinden om groep 2 te lezen vond ik al leuk maar om zelf nu meet te spelen is echt super. Echt lachuh hoe iedereen op elkaars verhaaltje inhaakt. Trouwens wel een goede keuze geweest een evil char niemand vertrouwt je mensen zijn bang van je en dergelijke echt wel gaaf. Ik zou zeggen keep up the goodwork en de snelle reply's ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Als je 9 - 11 gooit wordt het een soort patstelling, right? Moet je dan nog eens dobbelen ofzo? Of moet je dan wachten totdat de omstandigheden veranderen door andere characters?
Je moet iig de anderen die aanwezig zijn (inclusief de GM) tijd geven om te posten. Na een tijdje kan je dan opnieuw rollen.

Volgens mij is dit eigenlijk genoeg regels voor alle combat in een hele RPG. :P Ik denk dat ik een ultiem lite-systeem ga ontwerpen - zo min mogelijk rollen. :D

• Coffeemonster
Het combat-systeem ziet er goed uit, mooi werk :). Uiteraard zal ik als tovenaar zo min mogelijk van dit systeem gebruik gaan maken, want hand-to-hand combat is voor mij niet zo gezond :z.

Misschien is het ook wel handig om wat lite-regels op te stellen voor het gebruik van magie in combat. De kans van slagen van een offensieve spreuk kan je natuurlijk ook met een D20 bepalen, waarbij de aard van de verwondingen (en eventuele dood) ook afhangt van het type en de kracht van de spreuk. Ook voor andere effecten (bv. charm) zal soms moeten worden bekeken of die slaagt. Eigen inzicht zal hierbij ook wel weer belangrijk zijn.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ziet er sweet uit, LD! Lekker simpel.
Hoe gaat het btw met Caspian? Ik heb hem nog niet zien posten in het topic.

Music Addicted

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Nee, en Kramy (Pjotr) ook niet. Ik zal ze beide even mailen.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste