GoT RolePlay topic

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
<font size=+1>De grote vriendelijke samenvatting - Deel 2</font>

Ok mensen, omdat alles echt onwijs door elkaar begon te lopen heb ik besloten alle nuttige pagina's door te spitten en een samenvatting te maken. Wie speelt wat, waarom en wanneer? Dat is de vraag. :) Ik stel voor dat we dan ook maar verder gaan in deze topic en de Dungeons & Dragons-topic voor meer algemene dingen over laten. Als we echt gaan spelen zullen de eventuele GMs een nieuwe topic aan maken voor hun eigen campaign. Dat lijkt me het overzichtelijkst. Ik ga er even vanuit dat we het voorstel van mij en TheJoker om in twee parties te gaan spelen uit gaan voeren.

Spelers
(in volgorde van aanmelden, eerst de D&D-topic dan de roleplay-topic)

Lord Daemon
StratoS_V2.0
Coffeemonster
TheJoker
Caspian
Kramy
Boekster
Marnix da Headbanger
DarkX
PsyFlash
Sorcerer@
Holy_Paladin
wHiTeRaZoR
Buzzercrash

Dit zijn 14(!) mensen - imho moet dat gewoon in twee topics, anders gaat het echt niet. Ik deel ze volgens de verdeling van TheJoker in in 2 groepen van 7. Imho mag BleuAngelGoT nog wel zeggn dat hij in groep 1 wil, want hij was eerder dan sommige anderen - maar hij heeft aangegeven dat hij geen tijd heeft. Ik zet 'm bij groep 2, als hij zin heeft om te doen is dat ok. Als je de indeling niet goed vindt mag je het natuurlijk sowieso zeggen.

GMs

IceStorm
Lord Daemon

---------------------------------------

Party 1

GM: IceStorm.
Spelers: TheJoker, Lord Daemon, Caspian, Coffeemonster, Kramy, StratoS_V2.0, Boekster

TheJoker: Vincent Alever, human bard, erg grappig maar kan niet acteren.
Lord Daemon: Desdemona Targaryen, elf mage, blind, doet zich erg overtuigend onschuldig en lief voor maar is dat in werkelijkheid niet.
Caspian: Caspian Singingstone, op geld beluste half-elf bard die niet grappig is maar zeer goed kan acteren.
Coffeemonster: Conradh van Chiray, human mage die uit frustratie over de apathie van zijn medemens uit zijn woonplaats is vertrokken.
Kramy: Pjotr Dramus, human, alcoholische fighter die in het leger heeft gezeten en getrouwd is geweest met een nu overleden elven mage.
Stratos: dragi butterfingers, halfling thief die alles steelt wat los of vast zit, uit zijn dorp gegooid vanwege kleptomane neigingen.
Boekster: Kaldour Silverheart, human paladin, ijdel, zijn griffon is net overleden en hij is bang van fretten.

Party 2

GM: Lord Daemon
Spelers: Marnix da Headbanger, DarkX, PsyFlash, Sorcerer@, Holy_Paladin, wHiTeRaZoR, Buzzercrash

Marnix da Headbanger: Haldir, elven Ranger of the North, member of the order of the Shining Star, lid van een orde die uit 1 persoon bestaat.
DarkX: Orsuros, halfelf fighter/mage, mensenschuw en mensenbehoevend.
PsyFlash: <font color="FF0000">nog geen character</font>, waarschijnlijk priest
Sorcerer@: <font color="FF0000">nog geen character</font>
Holy_Paladin: Aratene Raeton, elf paladin, moeilijke jeugd inclusief wolf en zo ;)
wHiTeRaZoR: <font color="FF0000">nog geen character</font>
Buzzercrash: Jimmy, human thief, geadopteerd door tovenaars

Als ik iets mis moet je het even zeggen. Nogmaals, ga maar in deze topic verder met overleggen ipv in de D&D-topic.

Buzzercrash zou je nog even je magic stats kunnen veranderen? Zonder Area, Range en Duration wordt magic catsen ERRUG moeilijk. Ennuh, je doet inderdaad mee met de 2e party, maar Desdemoan niet, dus ik snap niet helemaal wat die in jouw verhaaltje doet :?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Op maandag 05 november 2001 12:16 schreef Lord Daemon het volgende:
Buzzercrash zou je nog even je magic stats kunnen veranderen? Zonder Area, Range en Duration wordt magic catsen ERRUG moeilijk. Ennuh, je doet inderdaad mee met de 2e party, maar Desdemoan niet, dus ik snap niet helemaal wat die in jouw verhaaltje doet :?
Ja ik zal ze ff veranderen.

Ik d8 nml. dat omdat jij onze GM bent jij ook met ons mee zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Ik heb die stats weggelaten omdat ik weer wilde geven dat hij alleen magic kan gebruiken als het om enchantments gaat, en dan alleen voor het stelen, anders zou het wel een btje een vergevorderde multiclasser zijn voor 15 jaar >:)

Maar ik gooi achter alles wat niet ingevuld staat wel 1 * erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looking very good people :)
btw. volgens mij klopt er niet zoveel van de pagina telling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Lord Deamon ik sta niet bij spelers van party 2 :( :).

Matthijsje wil ook mee gaan spelen, hij post zometeen ff zijn character. Kan hij nog bij party 2, want als ik zijn char ontwikkeling weet kan ik wel een leuke manier vinden waarop de party bij elkaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Is het niet wat om alvast de party ieder een apart topic te geven? Als jij dan ff het voortouw zou willen nemen, en een korte samenvatting van de partys te geven, zou wel handig zijn om verwarring te voorkomen, zie bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 12:43 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Lord Deamon ik sta niet bij spelers van party 2 :( :).
Je staat er al bij, dat wil zeggen bij de korte beschrijvingen, niet bij het rijtje van namen :)

EDIT: misschien kunnen we mijn campaign setting gebruiken (waar ik mee bezig ben) --> Forgotten Realms, met medium magic, medium power. (Wereld van Kashindar)
Nadeel: ik heb alleen de belangrijkste steden beschreven, nog niet de goden, het hiernamaals, de natuurgebieden, en bepaalde details, en er is nog maar 1 land af.
Misschien voor een volgende campaign :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Character

Naam: Daemia Doing
Ras: Human
Geslacht: Vrouw
Lengte: 1 m 64
Gewicht: 48 kg
Huidskleur: Zuid-Amerikaans(jah ik weet het bestaat niet, maar ter indicatie)
Haarkleur: zwart, steil en los tot net over de schouders
Class: Rogue(kweet niet zeker of het een class is)

Primary Stats:

Strenght - onder gemiddeld
Health - onder gemiddeld
Dexterity - Hoog
Balance - iets boven gemiddeld
Perception - sterk boven gemiddeld
Beauty - sterk boven gemiddeld( :9~ )
Charisma - iets onder gemiddeld
Wisdom - iets onder gemiddeld
Willpower - gemiddeld
Intelligence - boven gemiddeld

Weapon Proficiencies:

- Long Bow
- Short Bow
- Throwing Dagger
- Whip

Alignment: Chaotic Good

Non-Weapon Proficiencies:

- Greedy
- Acrobat
- Flute
- Suspicious
- Fast movement
- Sarcastic
- No Humor

Talen:

Human, Common

Uiterlijk + uitrusting:

Ze draagt zwarte leren laarzen, strak leren broek(zwart), eveneens zwart strakzittend shirt. Ze draagt een riem met daaraan 12 kleine werpmessen. Over dat alles een zwart fluwelen(niet precies die stof, deze is wat robuuster) mantel. Een korte boog over haar schouder geworpen.

Levensloop:

Geboren in een klein dorpje midden in een bos. Daar groeide zij op met haar vader die houthakker was. Om eten te bemachtigen waren ze vaak op zichzelf aangewezen, zodat zij toen ze ouder werd, zelf ook moest gaan jagen met pijl en boog. In het begin waren het vooral konijnen die het moesten ontgelden, maar naar mate ze beter werd met die boog werd het ook groter wild.

Toen ze op een dag thuis kwam van jagen trof ze haar vader dood aan, bruut opengereten door een bloeddorstige griffioen. Ze vond sporen waaruit blijkt dat haar vader haar aan het zoeken was geweest en zo op de verblijfplaats van het onding terecht gekomen was. Hier ziet ze sporen van een gevecht, groot, maar oneerlijk, want weinig mensen kunnen het opnemen tegen zo'n verschrikkelijk beest. Haar vader, halfdood, sleept zich naar huis.

Vervuld met wraak gaat ze op zoek naar het beest dat haar vader doodde. Aangezien ze dit beest nooit alleen zou kunnen verslaan gaat ze op zoek in de lokale herberg naar dappere strijders die aan haar zijde de griffioen wilden verslaan. Daar zag Daemia een klein manneke genaamd Jimmy.

Ze zag meteen dat hij wel intresse voor haar toonde eb slim als ze was maakte ze daar gebruik van. Ze liep op hem af en vroeg of hij haar mischien kon helpen. Hij vroeg haar zich dan maar bij zijn party aan te sluiten en samen te vechten tegen al het kwade in deze gruwlijke wereld. In de hoop dat ze dan ook ooit de griffioen in kwestie zouden slachten stemde ze in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]
Op maandag 05 november 2001 13:34 schreef Matthijsje het volgende:
Character
Ze draagt een riem met daaraan 12 kleine werpmessen.
Ik merk dat het messenwerpen nogal populair is geworden sinds ik het heb gekozen als main weapon proficiency ;) :P
Ze draagt zwarte leren laarzen, strak leren broek(zwart), eveneens zwart strakzittend shirt.
Hmmm... klinkt goed....
....Ehmmmmmm, dit heb je niet gelezen. Natuurlijk heb je dit niet gelezen.... want je bent een vent, een VENT ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]
Op maandag 05 november 2001 13:34 schreef Matthijsje het volgende:
Character
Ze draagt een riem met daaraan 12 kleine werpmessen.
Ik merk dat het messenwerpen nogal populair is geworden sinds ik het heb gekozen als main weapon proficiency ;) :P
Ze draagt zwarte leren laarzen, strak leren broek(zwart), eveneens zwart strakzittend shirt.
Hmmm... klinkt goed....
....Ehmmmmmm, dit heb je niet gelezen. Natuurlijk heb je dit niet gelezen.... want je bent een vent, een VENT ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Hehe, ik denk dat als we al die achtergrond quests van de personages moeten gaan doen, dat we al een maand of langer zoet zijn :P :P . Hoe oud kan een elf nou trouwens worden?? Dan kan ik mijn leeftijd ook gelijk invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Oud. 500 of zo.

Volwassen bij 70-110 (van wood elf tot grey elf of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 15:45
Hier is eindelijk mijn character, werd wel tijd maar had van ut weekend niet zo veel tijd.
Anyway er zullen nog wel wat (spel)fouten in zitten, maar goed.

Name: Xanatus Morngrim
Race: Human
Geslacht: man
Lengte: 1 m 89
Gewicht: 76 Kg
Huidskleur: blank
Haarkleur: zwart

Class: Priest (god: Deneir)

Stats:

Strenght - gemiddeld
Health Boven gemiddeld
Dexterity - onder gemiddeld
Balance onder gemiddeld
Perception iets boven gemiddeld
Beauty - boven gemiddeld
Charisma - zwaar onder gemiddeld (maakt depressieve indruk, draagt altijd zwart en een
kap)
Wisdom zwaar boven gemiddeld
Willpower - iets boven gemiddeld
Intelligence iets boven gemiddeld

Weapon Proficiencies

-mace
-flail
-morning star

Non-Weapon Proficiencies

Ancient History
Reading/Writing
Religion
Mapping
Healing
Herbalism

Talen:
Elf, Human, Common, Ancient.

Thief Skills:
None

Priest specs.:
Fatique points: 18
Faith points: (4x fatique points + wisdom) = 92

Spheres: Hij heeft niet bepaald een gevarieerd arsenaal, in plaats daarvan concentreert hij zich vooral op Darkness en Fire.
Darkness * * *
Fire * * *
Healing * *
Ritual * *

Discription:
Human priest, draagt een zwart vest over zijn armor zodat daar niets van te zien is, leren broek die in Zwarte laarzen is gestopt. Verder een kap die zijn gezicht overschaduwd (zie user icon dat ik dus gebruik als portrait) met korte mantel die doorloopt tot ongeveer zijn middel, zodat hij er bij het vechten / rennen totaal geen hinder van heeft. Behalve de zwartleren broek is alles van zwarte textiel gemaakt die lichtjes glanst.
Hij is altijd erg stil en duidelijk niet thuis in menigten, ondanks zijn wat stille houding en donkere kleding houdt Xanatus van een goed gesprek vooral filosoferen doet ie graag. Hij maakt ook ietwat nihilistische poëzie.
Hoewel hij normaal gesproken dus erg rustig is, reageert hij nooit kortaf of onbeleefd op een vraag of opmerking (tenzij het vroeg in de ochtend is). Hoewel het niet aan hem te zien is, voelt hij zich vaak eenzaam.

Xanatus was op jonge leeftijd al een priester van Deneir (literature, art) hoewel hij een aanhanger is van deze god en er veel steun bij vind, praat hij niet vaak met andere over hem, tenzij er naar gevraagd wordt.
Hij is geboren in een grote handelsstad, en was vaak te vinden in de bibliotheek. Hij was een beetje een buitenbeentje, omdat hij niet meedeed met jongens van zijn leeftijd, ook deelde hij niet zijn vaders droom om een goed soldaat te worden. Zijn vader was zelf handelaar en vond dat maar niks. Zijn moeder moedigde het juist aan, zij vond dat lezen goed was voor de jongen. Op 16 jarige leeftijd las hij over de god die hij nu nog aanbid, en was zo inde ban geraakt van het schrift, dat hij besloot het ouderlijk huis te verlaten en op zoek te gaan naar een tempel van Deneir waar ze hem wilden onderwijzen.

De reis duurde bijna twee maanden maar uiteindelijk ging hij in de leer bij een oude priester van de orde van Deneir.
Jaren later is Xanatus nog steeds trouw aan zijn god en wil de wereld in om meer kunst en literatuur te bezichtigen, en hoopt na een belevenis zelf een literair meesterwerk te kunnen produceren.

(misschien doe ik die his. nog wat uitbreiden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

ok, srry iedereen, maar ik beloof officieel dat ik hier binnen 24 uur mijn character gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Goedzo. Zeggeh IceStorm, ik zie geen reden om party 1 niet te laten starten. Maar dat moet jij doen. Ik denk aan een topic genaamd: [RPG] IceStorm's Party

En dan ff alle character verhaaltjes copy-pasten (met de edit functie bijvoorbeeld, blijft alle layout intact :) ) en dan een introverhaaltje. Hup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 23:33 schreef Lord Daemon het volgende:
Goedzo. Zeggeh IceStorm, ik zie geen reden om party 1 niet te laten starten. Maar dat moet jij doen. Ik denk aan een topic genaamd: [RPG] IceStorm's Party

En dan ff alle character verhaaltjes copy-pasten (met de edit functie bijvoorbeeld, blijft alle layout intact :) ) en dan een introverhaaltje. Hup!
Kan ik nou niet mee doen in party 2 ofzo voor iemand die z'n char nog niet heeft?

Die moet anders maar wachten tot party 3 ofzo als die er ooit gaat komen, of een party van 8 natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zich moeten we ff w88 op sorcerer, heeft iemand al wat van hem gehoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Misschien doe ik het zelf als ik ff tijd heb, maar het lijkt me gewoon geen slecht plan om ff een site-tje ofzoiets te maken waarin characters en bg info enzo in komen, dit hele topic systeem is nl niet echt geschikt voor overzichtelijke informatie. Hoeft niet state of the art, maar gewoon dat je snel de juiste info kan vinden.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op dinsdag 06 november 2001 10:15 schreef Matthijsje het volgende:

[..]

Kan ik nou niet mee doen in party 2 ofzo voor iemand die z'n char nog niet heeft?

Die moet anders maar wachten tot party 3 ofzo als die er ooit gaat komen, of een party van 8 natuurlijk :)
Ho, w8!,
mijn character komt er aan, ik voel er niet zoveel meer om (met alle respect) door een 'laatkomer' er nu weer uitgeketst te worden..

kunnen we ons groepje niet een klein bitje stretchen tot de 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
wHiTeRaZoR heeft gelijk, hij had zich al opgegeven en omdat hij iets later is met zijn character kan hij er toch niet zomaar uitgeketst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

* scim starts working now :D
jullie vertrouwen me wel met gooien he >:).
Trouwens als jullie nog ideeen moeten hebben als GM zijnde over hoe je lekker kunt roleplayen via een messageboard. Check www.alleria.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Name: Manox
Race: Elf
Geslacht: man
Lengte: 1 m 75
Gewicht: 55 Kg
Huidskleur: blank
Haarkleur: zwart
Kleur ogen: bruin

Class: Thief

Stats:

Strenght - boven gemiddeld
Health - gemiddeld
Dexterity - boven gemiddeld
Balance - boven gemiddeld
Perception - boven gemiddeld
Beauty - gemiddeld (vanwege de vele oorlogen, waarin hij heeft gefunctioneerd als spion, maar door zijn niet geringe kracht ook als soldaat, is hij door littekens zijn echte elfse schoonheid kwijtgeraakt)
Charisma - gemiddeld
Wisdom - gemiddeld
Willpower - boven gemiddeld
Intelligence - boven gemiddeld

Weapon Proficiencies

-Long- en shortsword (elven ability)
-Bows (elven ability)
-Throwing Daggers

Non-Weapon Proficiencies

Balance
Climb
Escape Artist
Hide
Jump
Tumble
Use Rope
Search
Spot
Listen

Thief Skills

Open Lock
Disable Device
Move Silently

Talen:
Elf,Common, Org, Gnome.

Description:

Manox his childhood is unknown, the only thing he knows about his past is why he left the elves. Manox was an elf (around 50 years old, which is pretty young for an elf) who didn't like the way the elves lived. All on their own, never
interfering with other races (the elves thought they were better then the rest of the creatures that lived in the world). He went out into the world and he was not so old when he learned the skills of thieving to get himself food and money.
When the years passed and Manox grew stronger, he got into an army, it was an army full of mercenaries of all kinds of
races (he was around 115 years old at that moment, he learned some fighting skills there). He liked it so much that he became a mercenary and fought many wars (with and against hobgoblins, orcs, gnomes etc.). he learned the languages of those races while listening to them and working with them (this was usefull because some of them didn't know the common language). He used the knowledge he had about other races languages to spy on them, this was very handy for his superiors (the could learn the tactic of the other army this way).
After a long time he decided he didn't want to be a mercenary anymore and went out into the world to see what it could do for him.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz ja goed idee LD...let's start!!!!!! :) Plz icestorm maak een topic en laat het feest beginnen voordat ik alle chars weer vergeten ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 19:16 schreef Kramy het volgende:
hmmz ja goed idee LD...let's start!!!!!! :) Plz icestorm maak een topic en laat het feest beginnen voordat ik alle chars weer vergeten ben :)
Hoe zou je in godsnaam mijn char OOIT kunnen vergeten. Hij heeft alles wat je maar in een PC kan wensen: avontuurlijkheid, humor, een fret, (een gigantische leuter, maar dat zeg ik niet tegen jullie, die bewaar ik voor de NPC vrouwtjes ;) :P )... :P

Maar idd, laten we beginnen, want ik kan wel wat extra ontspanning gebruiken nu mijn tentamenweek eraan zit te komen en ik ongeveer van half-drie 's middags tot half-negen 's avonds zit te blokken op natuurkunde dat me werkelijk aan mijn aars kan roesten, en het leuke vooruitzicht heb om de volgende dag NOG langer te mogen leren aan biologie in een gigantisch onsamenhangend boek waar je impotent van wordt zonder dat je er bij stilstaat.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 16-09 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga vandaag/vanavond even denken hoe we precies 'beginnen' :D. Klein verhaaltje in mijn hoofd gooien enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Naam: Dura Iluve
Geslacht: Man
Lengte: 1m56
Gewicht: 54kg
Huidskleur: Blank
Haarkleur: een lichte vorm van donkerblond ;)
Class: Wild mage

Primary Stats

Strenght - gemiddeld
Health - iets onder gemiddeld
Dexterity - iets boven gemiddeld
Balance - gemiddeld
Perception gemiddeld
Beauty - boven gemiddeld
Charisma iets boven gemiddeld
Wisdom onder gemiddeld
Willpower - onder gemiddeld
Intelligence - zwaar boven gemiddeld

Weapon Proficiencies

Staff
Sling

Nonweapon Profciencies / Traits

Reading / writing
Animal Lore
Etiquette
Riding
Healing
Glibness
Empathy

Disadvantages

Lazyness
Talisman
Naieviteit (zie description)

Languages

Elf , Common

Inventory

The usual stuff: kleding, een paar torches, een paar dry rations, en zon 50 ft rope.
Verder heeft hij als mage natuurlijk zijn spellbook bij, en hij heeft verder zn talisman die hij op zn eerste verjaardag als volwassene van z'n ouders heeft gekregen, deze hangt onder zijn kleding om zn nek.

Description:

Dura Iluve is een jonge, goed uitziende, maar vrij naieve wild mage. Hij is geboren in een erg rijk gezin. Hij hoefde nooit iets te doen wat hij niet wilde en hij is daarom erg lui en naief geworden. Alles wat hij maar wilde werd voor hem gedaan en hij heeft nooit echt gemerkt hoe hard de wereld is.
Anderen hebben niet altijd door dat hij zo naief is, dit komt omdat door zijn gladde praatjes, en omdat hij mensen op de een of andere manier vrij aardig kan aanvoelen, Maar bij een serieus gesprek valt hij vrijwel meteen door de mand.

Zijn ouders hebben altijd geprobeert om hem dingen te leren zodat hij wat waard zou zijn in de maatschappij. Maar aangezien hij toch altijd kreeg wat hij wilde had hij geen enkele motivatie om wat dan ook te leren. Hij ging liever wat in het bos wandelen met wat vrienden om bijvoorbeeld wat wilde dieren proberen te raken met zijn sling.
Toen hij dit op een dag met een aantal vrienden ging doen, werd een van hen aangevallen door een groot katachtig wezen.
De jongen overleefde het voorval, maar het zou de kijk van Dura Iluve op dingen voor altijd veranderen. Voortaan schoot hij niet meer op dieren, maar probeerde hij ze juist te begrijpen, en zn ouders kregen hem zelfs overtuigd om healing te leren. voor als je nog eens ooit in zon situatie terechtkomt, zeiden ze.

Al op jonge leeftijd was hij erg geinteresseerd in magie. Er was een mage die regelmatig bij zn ouders langskwam, en die mage die kon het erg goed met de jongen vinden. Hij mocht nooit wat van zn ouders, en het langskomen was vaak het enigste leuke in de week, die mage deed dan wat truukjes, en Dura besloot dat hij dat later ook wilde doen.
Zijn ouders vonden dit geen enkel probleem (ze waren al blij dat hij IETS deed), en toen hij wat ouder werd begon hij aan zijn opleiding tot mage.
Hoewel hij voor het eerst in zn leven ECHT iets wilde, was hij toch vrij lui. Hoewel het een slimme jongen is, kon hij zich gewoon niet lang genoeg concentreren, en zijn opleiding tot mage liep op niks anders dan een paar mislukkende cantrips, een paar altijd-missende magic-missiles, en verder niks.
Teleurgesteld trok hij zich weken lang terug in zijn kamer. Aangezien zn ouders dit ook niet echt ideaal vonden zijn ze met de wizzard die hem les gaf gaan praten, en op de dag dat hij volwassen werd kreeg hij van zn ouders een talisman.
Dura Iluve wist niet wat voor talisman dit ding was, maar altijd als hij het dingen om zn nek had gingen al zijn mage-activiteiten een stuk beter.
Maar omdat hij nogsteeds niet echt de concentratie kon opbrengen om echt te leren, gebruikt hij een wat andere manier van spellcasten. Hij onthoudt niet echt de manier om de spell te casten, maar meer het gevoel erbij. Op deze manier kreeg hij het voor elkaar om zijn opleiding tot mage te voltooien.
Op deze manier kan hij het grootste deels van de spells prima casten, maar er gaat nogal vaak iets fout en de resultaten zijn vaak onvoorspelbaar.

Van de talisman is weinig bekend. Alles dat Dura Iluve weet is dat hij geen spells meer kan casten als hij zn talisman niet bij zich heeft.
Maar ofdat het ding magisch is, of dat het effect puur psychologisch is, geen idee.

hier issie dan: eindelijk mijn character.

commentaar is erg welkom, en de history van hoe hij in de adventurergroup terecht komt wordt nog uitgebreid..

edit: cursieve delen hersteld en ff de volwassen-word leeftijd en leeftijd van mij char aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ja, cool verzonnen hoe hij wild mage word enzo :) !! Maar LD zei dat een elf ongeveer pas volwassen is bij 75-125 jaar, en aangezien de jouwe op die leeftijd zijn talisman kreeg, moet je dat even veranderen denk ik :P !! BTW. wanneer kan groep 2 beginnen denk je LD ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Ah, thnx!, zal ik dan ff veranderen.

verder nog iets: gaan we tijdens het spelen een irc-channel reserveren, of wisselen we icq-nmrs uit oid?

hij lijkt me namelijk erg makkelijk om zowel de GM als de partymembers ff snel iets te kunnen vragen mocht dat nodig zijn.
In een topic krijg je dan denk ik wel erg snel erg veel vrij nutteloze troep.
Op dinsdag 06 november 2001 22:10 schreef Holy_Paladin het volgende:
Ja, cool verzonnen hoe hij wild mage word enzo :) !! Maar LD zei dat een elf ongeveer pas volwassen is bij 75-125 jaar, en aangezien de jouwe op die leeftijd zijn talisman kreeg, moet je dat even veranderen denk ik :P !! BTW. wanneer kan groep 2 beginnen denk je LD ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
een gigantische leuter, maar dat zeg ik niet tegen jullie, die bewaar ik voor de NPC vrouwtjes
Desdemona voelt zich gepasseerd. ;)
wanneer kan groep 2 beginnen denk je LD ??????
Binnenkort - misschien morgen? Ik zal ff kijken.
verder nog iets: gaan we tijdens het spelen een irc-channel reserveren, of wisselen we icq-nmrs uit oid?
Als iedereen iig even mijn ICQ-nummer pakt, dan kan je je vragen en opmerkingen daar kwijt. Ik ben niet 24/7 online, ook niet bijna, dus IRC werkt wat minder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Ja ik denk ook dat icq de beste oplossing is, maar het is natuurlijk altijd mogelijk om een irc kanaal aan te maken, waar een GM online kan zijn op een door hem geposte tijd, een soort vragen uurtje :) (dit hoeft uiteraard niet echt een uurtje te duren)

Raz, cewle wildmage en die disadvantages zijn een leuk idee, ik ga er denk ik bij mijn character ook wat extra invoeren om beter te kunnen role playen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op woensdag 07 november 2001 09:44 schreef PsyFlash het volgende:
Ja ik denk ook dat icq de beste oplossing is, maar het is natuurlijk altijd mogelijk om een irc kanaal aan te maken, waar een GM online kan zijn op een door hem geposte tijd, een soort vragen uurtje :) (dit hoeft uiteraard niet echt een uurtje te duren)
Goed idee.
Wat ik me verder nog afvraag: is het misschien nuttig om iets van een icq-activelist (als dat nog bestaat) aan te stellen voor dit doel?
dat kunnen we dan idd als een soort van chat / belangrijke msg broadcast gebruiken.
Raz, cewle wildmage en die disadvantages zijn een leuk idee, ik ga er denk ik bij mijn character ook wat extra invoeren om beter te kunnen role playen e.d.
Thnx!, ik begin er zin in te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Ik ook zeker wel, heb al fantasy art van m'n dolk gemaakt, misschien krijgen jullie nog wel een keer het genoegen hem te bewonderen.

Jammer Matthijsje, ik denk niet dat je nog mee kan doen, ze iedereen heeft zijn char gepost.

Die site is wel een goed idee. Gewoon lekker in html, met een klein scriptje erachter bijvoorbeeld. Naja, ik hoop dat we snel beginnen, 1 ding ik ben alleen 's morgens online, van 8:30 tot ongeveer 16:00 kan ik op GoT zijn, 's avonds lukt me alleen in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Matthijsje kan nog wel mee doen. Overigens heb ik al een tijd Marnix da Headbanger niet meer gezien. Doet hij nog mee? Er zit nog best wat tijd aan 't starten van een topic, dus verwacht het niet vanavond. Misschien komt 't wel, maar ik beloof niets. Ik moet namelijk alle characters aan elkaar schrijven, een verhaaltje verzinnen zodat jullie aan de slag kunnen en formuleren hoe we gaan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Hoe doen we het nou met gevechten enzo :? ? Want ik heb het pen and paper topic doorgelezen en heb er nergens iets over gelezen!!! LD als jij nou ff een kleine samenvatting maakt van wat er nog moet gebeuren voor dat we beginnen (als je hier tijd voor hebt >:) ). Ik moet alle chars nog ff een beetje beter doorlezen, en dan komt mijn ontmoeting met de party wel :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Ik ben aan het werken aan een 'dobbelsteen' pagina,
waar iemand gewoon kan 'dobbelen' (sja, helaas, wel met de computer) ..

dan worden gewoon de waardes die iemand gegooid heeft opgeslagen met de regen erbij, zodat niemand in de verleiding kan komen om met het dobbelen te cheaten. (is anders wel erg makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Is het niet mogelijk om het hele vechten er uit te laten, ofja, niet meer te laten zijn dan een creatief verhaaltje verteld door GM en PCs samen? Dat was volgens mij het idee. Meer een soort active storytelling of textadventure dan echt roleplaying zoals bekend in ADnD, maar daardoor juist meer ruimte voor roleplaying in de eigenlijke betekenis. Als je je karakters leuk speelt, en reageert cool op situaties, wat boeit het dan nog of je een 4 of 6 gooit?

Juz mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dark, ik ben het helemaal met jou eens. Ik vind het dobbelsteen gooien juist irritant bij AD&D..Dan loop je lekker en kom je een forest giant ofzo tegen die ruzie zoekt, en dus eigelijk helemaal niet bij de quest hoort, maar toch een heleboel tijd inneemt omdat iedereen weer moet dobbelen enzo :( Waarom kan je dan nie gewoon zeggen da je hakt met je longsword en dat de DM dan zegt hoe hard en waar je hem raakt. Want met dat iedere keer dobbelen gaat veel te veel tijd verloren met iets heel onnutigs wat niet eens bij de quest hoort. Dus plz geen dobbelen via een site ofzo in groep 1!!!!! :)

edit: Hoe wil je btw gaan dobbelen als je geen preciese strenght/level weet? Lijkt me toch lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GM schat in wat het beste is, dus wie de winnaar wordt van bepaalde conflicten. Natuurlijk kunnen de PC's wel zeggen waar ze de tegenstander willen raken en met wat. (en eigenlijk, tenminste als ze eerlijk zijn, moeten ze ook kunnen toegeven als ze missen, gewoon voor de spanning...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 19:14 schreef TheJoker het volgende:
De GM schat in wat het beste is, dus wie de winnaar wordt van bepaalde conflicten. Natuurlijk kunnen de PC's wel zeggen waar ze de tegenstander willen raken en met wat. (en eigenlijk, tenminste als ze eerlijk zijn, moeten ze ook kunnen toegeven als ze missen, gewoon voor de spanning...)
agreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:33

Boekster

Naimoholic

Je kan ook wel een beetje inschatten of je je vijand kan raken of niet, dus weet je ongevver wat je moet doen, wel vechten of roleplayen. (Rennen mag natuurlijk ook ;) )
Je moet sowieso niet gaan dobbelen, want dat duurt gewoon te lang.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Het idee van de dobbelsteen was een beetje anders. Je rolt een d20 voor je actie - een actie is bijvoorbeeld een heel gevecht. Hoe hoger hoe beter. Rol je een 4, dan beschrijf je bijvoorbeeld hoe je helemaal in de pan wordt gehakt en nog net kan vluchten; rol je een 17 dan beschrijf je hoe je je tegenstander in elkaar kickt. Natuurlijk allemaal gemodified voor de character - Desdemona zal nog steeds niet winnen op een 15. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat bij de dood kans?
ik bedoel stel dat dragi een gevecht met een orc aan gaat.
nou dan zou ik de win kans op mmm 14 zetten.
(bij een 14 wi'n't hij dan net en is zeker niet helemaal lekker meer)
maar waar moet je dan de ik-ga-dood kans zetten.
1 tot 4 of 1 tot 6 ?
ik zou het niet weten. dan licht het echt precies aan hoe het gevecht loopt en dat is nu juist variable.
hoe gaan we dat dan ongeveer afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dat kan je aan de GM overlaten, character death. Of jezelf dood laten gaan. Of jezelf laten overleven. Als de GM vindt dat je jezelf teveel mazzelt maakt ie je wel dood hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op woensdag 07 november 2001 16:50 schreef DarkX het volgende:
Is het niet mogelijk om het hele vechten er uit te laten, ofja, niet meer te laten zijn dan een creatief verhaaltje verteld door GM en PCs samen? Dat was volgens mij het idee. Meer een soort active storytelling of textadventure dan echt roleplaying zoals bekend in ADnD, maar daardoor juist meer ruimte voor roleplaying in de eigenlijke betekenis. Als je je karakters leuk speelt, en reageert cool op situaties, wat boeit het dan nog of je een 4 of 6 gooit?

Juz mijn mening :)
Dit idee heb ik hier al vaker gehoord: maar dit is waarom ik dobbelstenen toch nodig acht:
Ik heb een WILD mage, en die magie kan dus 'onvoorspelbaar' uitpakken. Dan kan natuurlijk de gm gewoon iets nemen en dat zal zeker ook wel eens nuttig zijn. Maar voor echt de echt leuke wild-mage situaties zijn dices toch wel erg nuttig..

hetzelfde vind ik ook wel een BEETJE gelden voor gevechten, als je van te voren al zo'n beetje kan zeggen 'wij zijn sterker dus wij gaan winnen' dan vind ik het ook wat saai..

ik vind het 'toeval' juist een van de geweldigste elementen in AD&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Sorry mensen, het wordt zeker niet meer vandaag dat ik die topic open. Net hard vergaderd, en nu heb ik slaap en hoofdpijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Raz, ik Ben benieuwd naar je dobbelsteen, maak je een appletje met random functie of zo?

het kan indeed wel een goed idee zijn... btw er zijn ook mIRC bots voor roleplay met dice enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 22:11 schreef wHiTeRaZoR het volgende:

[..]

Dit idee heb ik hier al vaker gehoord: maar dit is waarom ik dobbelstenen toch nodig acht:
Ik heb een WILD mage, en die magie kan dus 'onvoorspelbaar' uitpakken. Dan kan natuurlijk de gm gewoon iets nemen en dat zal zeker ook wel eens nuttig zijn. Maar voor echt de echt leuke wild-mage situaties zijn dices toch wel erg nuttig..

hetzelfde vind ik ook wel een BEETJE gelden voor gevechten, als je van te voren al zo'n beetje kan zeggen 'wij zijn sterker dus wij gaan winnen' dan vind ik het ook wat saai..

ik vind het 'toeval' juist een van de geweldigste elementen in AD&D.
je kan toch gewoon zelf creatief zijn?
en als je dan alleen wild effects krijgt als het niet echt boeit dan zal de DM echt wel ff ingrijpen.

wild mage is wel cool trouwens :) ik vind dat ze hem in BG niet echt leuk hadden neer gezet.
hehe probeer je een imp te summonen ofzo, oeps wild surge :)
een baalor voelt zich opeens meer geroepen. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"I summon an Orc!"
"Ok, Orcus appears."
"Uh... Orcus? You mean the evil god?"
"Yeah, him."
"No, wait! I said 'I summon an Orc' not 'I summon Orcus'!"
"Guess you shouldn't have played a wild mage then, eh?" - GM grins evilly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op donderdag 08 november 2001 13:15 schreef Lord Daemon het volgende:
"I summon an Orc!"
"Ok, Orcus appears."
"Uh... Orcus? You mean the evil god?"
"Yeah, him."
"No, wait! I said 'I summon an Orc' not 'I summon Orcus'!"
"Guess you shouldn't have played a wild mage then, eh?" - GM grins evilly.
HHHMMMmmm.. en dat quote dan MIJN gm..

dit potje zou nog wel eens zwaar kunnen worden .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik ben normaal veel minder evil hoor. ;)

[Edit]

Ik fake soms zelfs die-rolls om m'n players niet dood te laten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op donderdag 08 november 2001 16:38 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik ben normaal veel minder evil hoor. ;)

[Edit]

Ik fake soms zelfs die-rolls om m'n players niet dood te laten gaan :)
"en dat zouden meer mensen moeten doen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dat bedoel ik, dicerolls faken...je faked ze omdat je het lullig vind dat iemand dood gaat terwijl hij eigenlijk zou moeten winnen. Daarom zonder dobbelspelen dan bestaat zo'n lullig iets nie. In een echt gevecht is het toch ook nie zo dat je de eerste slag maar een tikje geeft, de tweede slag vet hard slaat en daarna weer 10 keer zo zacht. Een beetje variatie zit er wel in natuurlijk, maar toch niet zoveel als met die dicerolls kan gebeuren. Maar ik vind het gooien van alleen een D20 ook wel acceptabel, maar dan moet er wel ff gekeken worden wanneer iemand dood gaat. (btw niet te vaak chars laten sterven plz, het is juist leuk als je na een tijdje echt helemaal in je char zit. Niet dat je weer dood gaat en een nieuwe moet verzinnen als je eigenlijk je oude char nog niet eens goed kent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nadeel is dat wanneer ons aller GM (van groep 2) Lord Daemon een pestdag heeft we in no time met een party zitten dat op sterven na de dood is ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Tss - beetje mijn GM kwaliteiten in twijfel trekken he? Pas maar op, of ik zal je character eens .... uh .... damn, weer mijn ware aard verraden. ;( ;)

Ik ga vanavond verder schrijven aan de eerste post van de roleplay topic van party 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Mooi
* scim zit vol spanning te wachten
Sorry voor niet zo'n geweldige history, als ik een keer tijd heb zal ik een goede maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn dice rollen faken. laat mijn DM het maar niet horen :P
op dat punt is hij zo zuiver als het maar kan.
jup als wij een super evil npc die heel lang had moeten leven zomaar dood maken dan heeft die niet opeens een teleoprt at will maar als hij eens een keer over onze levens moet gooien en hij gooit een 1 dan zijn wij ook screwd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik probeer characters alleen door hun eigen stommiteit te laten sterven. Nu het GOEDE NIEUWS!!!

Ik ga binnen een minuut of wat een topic openen in Spielerij met deze titel:

[RPG] Lord Daemon's Campaign

Drie keer raden waar die voor bedoeld is. Please, laat alleen de mensen van party 2 daar posten, en ook alleen in-game. Out-of-game posts mogen hier gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
:P
Ice volgens mij zijn wij iets eerder begonnen. >:)

Hoe zijn je tentamens afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 09:43 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Ice volgens mij zijn wij iets eerder begonnen. >:)

Hoe zijn je tentamens afgelopen?
Kheb adsl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 00:23 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik probeer characters alleen door hun eigen stommiteit te laten sterven. Nu het GOEDE NIEUWS!!!

Ik ga binnen een minuut of wat een topic openen in Spielerij met deze titel:

[RPG] Lord Daemon's Campaign

Drie keer raden waar die voor bedoeld is. Please, laat alleen de mensen van party 2 daar posten, en ook alleen in-game. Out-of-game posts mogen hier gebeuren.
Hmmz, ik kan em niet vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
LD, mijn elf is 110 jaar, en hij is de party gewoon in een cafe tegen gekomen. joker: [topic=315050/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:36 schreef Holy_Paladin het volgende:
LD, mijn elf is 110 jaar, en hij is de party gewoon in een cafe tegen gekomen. joker: [topic=315050/1/25]
Suxor, ik keek erover heen... thnx pally 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op zondag 04 november 2001 19:55 schreef Lord Daemon het volgende:
Een neutral elf uit het bos moet gewoon Gaia als godin nemen. :)
Ach ik heb geen zin om al die goden te leren kennen, ik neem die gaia wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 12:31 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Ach ik heb geen zin om al die goden te leren kennen, ik neem die gaia wel.
Gaia? Ok, dan vervang ik Odin ff door Gaia in mijn introverhaaltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz...waarom heet het groep 2 als ze eerder beginnen dan groep 1 :? BTW ice...wanneer komt de topic van party 1? Ik begin ongeduldig te worden :) (geduld is nooit men sterkste kant geweest)

Maareh plz mak die topic ik kan haast nie meer w88!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Met wat foto's en tekeningen en voornamelijk grof tekenwerk heb ik een prutsafbeeldinkje van iets wat ruwweg een beetje lijkt op mijn char Orsuros kunnen maken. Gaarna wat tips en trucs ter verbetering ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~rschrrs/orsuros/orsuros.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik had zelf een joekel van een verhaal verzonnen, nog voordat we hier mee aan de slag gingen. Het speelt zich of in the times of troubels, en gaat ook om een child of bhaal( niet de hoofdchar), en met goden. Ik zal de samenvatting er wel even van maken, en dan moeten jullie maar bepalen of het speelbaar is of niet. Nu we elkaar nog net hebben ontmoet is het nog niet echt interresant, maar later wel :P !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke campaign LD :)

en Sorcerer@

leuk he? Evangelion

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
IceStorm! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Ja wij - de groep van LD - zijn nu wel begonnen, maar wat is er ondertussen met groep 1? zijn jullie al bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit LD :)
Enneh Icestorm, ik ben bang dat ik me bij de rest moet aansluiten: wir wollen anfangen, ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Mijn geduld gaat met de seconde achteruit tegenwoordig :( Puleeeeeeeeeeeeeeese! start! :)

/me wants to play AD&D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
IceStrom heeft mij vandaag gezegd dat hij 't morgen gaat starten. :)

Overigens heb ik een character in de aanbieding voor iemand die nog niet speelt - Haldir de ranger, uit mijn Campaign. Marnix heeft namelijk besloten niet mee te spelen. Als je geinteresseerd ben mag je het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz icestorm heeft hem nog niet gestart..hopelijk vanavond nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Misschien wil ik Haldir wel spelen (Dat is toch die Ranger met dat gedichtje over sterren?). Ik speel ook Ranger IRL dus dat zal al minder "problemen" opleveren dan Priest (Ik kon me niet zo goed inleven in die Priest).

Als de spelers en vooral de GM dit goed vinden dan zal ik eens alle tekst obver Haldir in het Roleplay topic doornemen.

Kijk maar wat jullie willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 16-09 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 11 november 2001 19:25 schreef Kramy het volgende:
hmmz icestorm heeft hem nog niet gestart..hopelijk vanavond nog!
Het inleidende stukje is bijna klaar :) Vanavond dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K dan!! Yeah!!!!!!!!!!! Let tha fun begin!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm nog een char in de uitverkoop
van wat ik gezien heb ik het rpg topic van LD
is dit gewoon niks voor mij.
ik heb een hekel aan langdradig gezeik enzo :)
sorry maar ik doe dus niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff, ik stop strax (nog 15 mins) wel met de comp, moet nog leren voor school en dat gaat voor (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm jammer, dragi was de enige waar ik een beetje goed mee op kon schieten :( Naja, dan maar ruzie :) is ook leuk

Edit: We hoeven btw ook niet zo te beginnen als hun dat deden. We kunnen ook iets minder langdradig doen. En ik weet zeker dat hun strax ook op avontuur gaan, en dan wordt het ook wat spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:47 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
Hmmz, ja ik ben ook van mening dat dat daar een beetje aan de langdradige kant was, maar ik weet zeker dat we ervoor gaan zorgen dat het NIET langdradig gaat worden in party #1!!
Zelf initiatief nemen zeg maar

en misschien een opstapje
dus bijvoorbeeld een gerucht ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 18:35 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Misschien wil ik Haldir wel spelen (Dat is toch die Ranger met dat gedichtje over sterren?). Ik speel ook Ranger IRL dus dat zal al minder "problemen" opleveren dan Priest (Ik kon me niet zo goed inleven in die Priest).

Als de spelers en vooral de GM dit goed vinden dan zal ik eens alle tekst obver Haldir in het Roleplay topic doornemen.

Kijk maar wat jullie willen!
Wat mij betreft ben je welkom - ga maar spelen zodra je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Okee dan.

Ik zal ff Haldir doornemen. Misschien post ik vandaag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 18:51 schreef Kramy het volgende:

En ik weet zeker dat hun strax ook op avontuur gaan, en dan wordt het ook wat spannender.
Ik wachte ff op alle characters, maar nu heb ik 't plot ge-initieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello People,

Ik vraag me af of ik nog mee kan doen in jullie game party 1 of 2 maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Ik ben niet bekend in de ad&d wereld maar ben wel helemaal gek van de wereld waar zulk soort spellen zich afspelen. ik heb everquest een hele tijd gepeeld en had daar een Dark-Elf Shadowknight als jullie me al willen laten joinen zou ik dan een darkelf kunnen spelen en dan shadowknight of rogue/assassin of iets in die trant?. Ik heb al een idee wat mijn character moet worden. Een verbitterd evil-char met gewetensproblemen. hij is verstoten uit de darkelf community omdat hij een knap human(of elf/halfelf ligt eraan wat beter in het verhaal past:))meisje gered heeft die aangevallen werd door een draak/griffioen. Dit werd niet getollereed door de darkelf community en zodoende werd hij verbannen..... Characters naam is Nijn-virNocte vrij vertaald Nijn man of the night. Ik zou ook wel graag een chick wilen spelen maar dan klopt mij achternaam niet meer en hoxnocte klinkt niet ect he :). ik zal bovendien vechten met 2 klauwen (boksbeugel met lange spiezen denk aan wolverine en maak er een handwapen van).

Hopelijkj is er nog plek voor mij dan maak ik ook meteen binnen een paar uur mijn complete character met background en abilitys enzo

Thx alvast Nijn-virNocte (broer van westpark)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Hier is de informatie over Haldir, maar ik pas sommige dingen een beetje aan.
Meer info over Haldir, Ranger of the North, member of the order of the Shining Star.
Class: Ranger

Strength: 15
Dexterity: 15
Constitution: 13
Wisdom: 14
Intelligence: 10
Charisma: 11

Ik ben nog bezig met een achtergrondverhaal, het komt hierop neer:

Haldir is een moonelf die vaak alleen is. Hij leeft rond de High Forest, en is geboren in Cormyr. Hij is lid van de misterieuze Orde de "Shining Star" Deze eeuwenoude Orde bestaat uit slechts 1 persoon. Het doel is om de wezens in the High Forest en de mensen, elven en halflingen die rond dit bos wonen zonder dat zei dit vaak weten, tegen kwaad en gevaren te beschermen. Het werk is vaak zwaar en ondankbaar maar de waardering voor de Ranger is het zien van het geluk bij de mensen die hij helpt. Als de Ranger ouder wordt kiest hij zelf na een uitvoerige observatie iemand uit die geschikt en bereid is om hem op te volgen. Bij de dood van de Ranger zal deze hem opvolgen en de taak overnemen. Het verhaal is gebaseerd op en samengevat in dit, door mij geschreven gedicht:

Heroes are stars

When in the forest grows the shade
immortal land is torn
No one needs to be afraid
another star is born

When things seem dark and deperate
and shadows grow in size
When one star will fall and fade
another star will rise

And when this star is out of sight
and it gets hard to see
There will appear another light
for stars will always be.

A star can never on his own, shine so very bright.
The heroes that have lived and died
together in the sun unite
and stars reflect his light
Tot zover het stuk dat Marnix heeft gemaakt. Sorry Marnix dat ik met je character aan de slag ga, maar je hebt inderdaad al lang niet meer gepost.

Haldir beschermt "zijn" bos (The High Forest) tegen alle kwaad. Hij heeft altijd het goede laten zegevieren, maar er komt een dag dat het kwaad te sterk voor hem wordt.

Er is een meeting van een aantal onbekende archmages in een dal in The High Forest en deze vergadering brengt een hoop commotie in het bos. Dit staat Haldir niet aan en hij bevindt zich op de heuveltoppen om de gebeurtenissen te volgen met zijn scherpe elf-ogen.

Bij de archmages zitten voorvechters van het goede en het kwade en als hij van Elruun (een elf die herbergier is in een dorpje naast het bos en die als enigste buiten Haldir op de hoogte is van "The Shining Star") te horen krijgt dat er een tweestrijd gaat uitbreken tussen de "goede" mages en de "slechte" om een voorwerp dat buitengewone krachten bezit.

Haldir besluit om in het licht te treden en de mages te vragen hun problemen buiten het bos op te lossen. De mages vinden dit totaal onacceptabel, vooral omdat het ook maar een domme boself is die hun de les komt lezen. De mages ruzïen ongehinderd door en er breekt een gevecht uit midden in het dal. Als Haldir ertussenkomt om de boel te sussen en de problemen af te voeren naar minder geliefde gebieden vechten een aantal mages door tegen elkaar en een aantal valt Haldir aan wegens zijn onbeschaamdheid.

De chaos is nu zo groot dat door het hele bos heen het vuurwerk van mages woedt en geen twijgje blijft gespaard. Haldir weet het er zwaargewond van af te brengen en zoekt Elruun op. Hij blijft 2 weken daar om te revalideren en besluit daar dat hij gefaald heeft. Hij legt Elruun de taak op om een nieuw lid te zoeken dat het bos opnieuw wil laten leven en vertrekt de wijde wereld in om zijn fouten te overdenken en loopt dagen, weken en maanden achtereen door vlaktes, steppes, bossen en bergen om in zijn weemoed in het Forest of the Unicorn terecht te komen. Hier komt hij Jimmy tegen die net als hem afgekoppeld is van zijn verleden. Samen trekken ze verder em komen in de stad.

In deze stad loopt hij met zijn paar duiten op zak de eerste de beste zaak waar je kunt eten/drinken/slapen binnen en gaat zitten aan een tafeltje. Na al die dagen van zwerven zoekt hij een doel.

------------------------------------------------------------

Haldir heeft op zijn reis een aantal veranderingen doorstaan. Hij hoorde niet alleen bij de vergadering van archmages over rare oorden, maar ook over portals die naar andere zogenaamde planes. Na over deze zaken gehoord te hebben heeft hij besloten dat hij meer wil leren over de wereld.

Weapon Proficiency's:
Short Sword ***
Long Bow ***
Knife *

NWP's:
Track
Intuit Direction
Wilderness Lore
Knowledge: Nature
Hide

Hij heeft de normale lengete van een elf en ziet eruit als een typische elf. Hij heeft donkerbruin haar, bruine ogen, weinig haargroei op andere plaatsen zoals borst, armen en benen. Hij draagt groene kleding die er na zijn reis haveloos uitziet.

Inventory:
- Knife (Altijd handig)
- 2x Short Sword, waarvan hij ene aan zijn linkerheup heeft bevestigd en een op zijn rug bij de nek. Hij trekt ze met zijn rechterhand bij zijn linkerheup en zijn linkerhand op zijn rug
- Long Bow met 30 pijlen in zijn quiver die horizontaal boven zijn achtervlak hangt.
- Eten, waarvan hij alles op reis heeft gevangen.
- 30 GP
- Een houten beeldje dat het teken van The Shining Star voorstelt. Het is een ster die boven een bos hangt.

Dat was hem dan als er kritiek is wil ik hem graag horen. Ik zie jullie in het topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Op maandag 12 november 2001 18:38 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Joepie, ben ik toch nog op tijd! :). * Coffeemonster is weer terug uit de koude en natte Noord-Franse rimboe, waar hij een week heeft gekampeerd :P, en hij is weer volop van de partij/party.
Op maandag 12 november 2001 18:47 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
Ik heb dat topic ook gelezen, maar ik denk dat we zelf de langdradigheid kunnen bepalen. Van mij mag het ook iets vlotter. Ik hoop dat je nog steeds wil meedoen :).

De manier van posten in dat topic staat me trouwens wel aan. Dus beginnen met de naam van je character (voorlopig), eerste persoonsvorm gebruiken, gedachtes van de character enzo in italics en opmerkingen die niet in het verhaal plaatsvinden markeren met [ooc] [/ooc] of <ooc> </ooc> (ooc staat voor Out Of Character)

Zullen we verder nog een plek afspreken waar we eventueel op een snellere manier kunnen babbelen? (ICQ of IRC, hoewel ik met die laatste nog geen ervaring heb, maar dat valt te verhelpen :P). Ik zal m'n ICQ-nummer zo in mijn profile plempen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 22:10 schreef -WestPark- een heel verhaal.
Party 2 zit wel behoorlijk vol - als Stratos er idd mee stopt moet je ff contact opnemen met IceStorm: icestorm@tweakers.net of je nog in party 1 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx ga hem nu meteen melen party2 zit volgens mij inderdaad niet te wachten op een 9e speler dus alle hoop gaat nu naar party 1 denk ik ik vind het ook niet erg om later in het verhaal te joinen ik ga allebei de verhalen volgen dus hoor het vanzelf als er nieuwe recruuts nodig zijn ;)

Thx nogmaals Nijn-virNocte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Ok: goei nieuws:

we kunnen dobbelen, want het is me inmiddels gelukt om een bruikbare versie van online-dobbelstenen te produceren :

http://217.122.22.63/rpg/index.php

Het is nog verre van af, en NIET gedesigned, maar het kan gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Mooi dat je ook een reden kan geven voor je worp anders zou je net zo vaak kunnen gooien totdat je een 100 hebt oid.

Thnx WhiteRazor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Heel goed Raz, alleen je moet em wel af en toe leeg maken, anders zit ie zo vol met pogingen van maanden geleden..
maar al heel goed dat de nieuwste poging bovenaan staat.

al met al, een geslaagd stukje werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op dinsdag 13 november 2001 09:53 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Mooi dat je ook een reden kan geven voor je worp anders zou je net zo vaak kunnen gooien totdat je een 100 hebt oid.

Thnx WhiteRazor
Graag gedaan :)

denk er wel aan dat je het vinkje 'laat de volgende worp meetellen' aan moet vinken om je worp in de lijst te laten verschijnen..

verder zorg ik nog wel dat we voor elke party een aparte lijst krijgen, maar het is nu iig te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Op dinsdag 13 november 2001 13:52 schreef PsyFlash het volgende:
Heel goed Raz, alleen je moet em wel af en toe leeg maken, anders zit ie zo vol met pogingen van maanden geleden..
maar al heel goed dat de nieuwste poging bovenaan staat.

al met al, een geslaagd stukje werk!
don't worry, hij laat alleen de 50 laatste zien.

en ik kan iig kijken naar oudere worpen, voor de rest maak ik daar nog wel een keer een search voor ofzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ziet er goed uit - eh, qua functionaliteit dan he. >:)

Lijkt me wel nuttig inderdaad. Maar ik heb nog een feture request: dat je van te voren een of twee grenswaarden in mag stellen; bijvoorbeeld je rolt een d20 en je geeft als grenswaarden op 6 en 12, dan betekent dat dat je actie vanaf 12 lukt, en als je 6 of minder gooit heel erg fout gaat, en dat ie van 7-11 niet lukt maar dat het ook niet erg mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij werkt :) Nice! Maareh gaan we nou met alleen een D20 werken of zoiets? Want zoiets had ik ooit ergens gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 18:38 schreef IceStorm het volgende:

[..]

hmmmz ben ik nou scheel of issie er nog nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Kzit ook wel een beetje te wachten op de icestorm campaign... Kheb niks meer om te lezen nu >:) En een reply op ons topic duurd telkens oz lang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik hep nu alles doorgelezen van Party 2..nou verveel ik me!!!!!!!!!!!!! Plz Ice Plz!! :-) Ken je nie ergens een klein gaatje vinden om het vlug ff te posten zodat we aan de slag kunnen? Plz...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
[irri-mode]
IIIIIIIIIIIIIIIcccccccce! Schiet eens op luie donder ;)
[/irri-mode]
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste