Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wel het spel een tijd gespeeld, met verschillende instellingen etc. op pass gebied, moeilijkheids graad en wat niet al.
Een paar dingen die mij opvielen:
1. Bij willekeurig weer schijnt op mijn computer de zon altijd.
2. (ik heb dit probleem al een tijdje, fifa 2001 ook al) De computer kan sommige dingen gewoon beter dan jij, onder andere omdat hij buiten beeld kan kijken. Een voorbeeld: de computer komt oplopen, en passt de ball opeens keihard, meters hoog naar de andere speelhelft, waar een andere speler wacht op de bal. Mijn problemen hiermee: Ik zelf kan vaak de speler op de andere helft niet zien (hangt af van waar je aanvalt). In de verdediging kan ik die andere speler ook niet zien, dus een beetje gokken met de gamepad, en veel op "schieten" drukken om hem zo snel mogelijk af te pakken/hard weg te koppen (zowiezo mijn strategie bij ballen in het strafshopgebied

). Bovendien heb ik het gevoel dat ik in de aanval een soortgelijke pass slechts met heel veel moeite kan geven. Vaak heb je bijvoorbeeld dat je speler gewoon de voorzet die jij in gedachte hebt op goal schiet

. (Ik heb wel al een keer gescoord met de lage pass knop, maar dat was gewoon misgeklikt).
ik vind het ook irritant dat je teammaten vaak niet inlopen, maar dit zal wel niet aan mij liggen.
Een ding wat ik eerder zag in dit draadje; jouw spelers kunnen de bal niet makkelijk meteen onder controle brengen. Vroeger had de computer deze bug(ik meen in fifa 2000?), en dan kon hij heel vaak de bal niet inhouden. Nou leuk dat ze dat weggehaald hebben bij de computer, jouw spelers doen het nog steeds

Ik had namelijk ook een paar van die lullige, "ik-ga-deze-bal-met-een-meter-ruimte-in-mijn-eigen-doel-stoppen balletjes"

prof spelers kunnen dat volgens mij beter

.
3. De mate van "goedheid" van de keeper varieert nogal. Zo heeft mijn keeper de meest lullige balletjes opeens niet, en de tegenstander de meeste rare ballen wel, maar ook andersom (das wat leuker

). Ik vind het een beetje kut dat als je op "prijsschieten" speelt (sommigen noemen het amateur

) je vaak uit de rebound moet scoren omdat de keeper je bal nog aanraakt. Misschien schiet ik vanaf de verkeerde plaatsen.
4. Mboma (Belgie) is een geweldenaar. Ik snap het werkelijk niet, maar laat je deze speler los voor je goal dan scoort hij altijd! Ik heb zodoende nog nooit van belgie gewonnen op proffesional, ook al speelde ik de wedstrijd 6 keer overnieuw

.
Punt vijf heb ik nog niet echt bedacht, maar wie weet bedenk ik hem nog

.
Ik hoop dat iemand iets aan deze post heeft, maar ik den kdat het wel tot een leuke discussie kan leiden.
Wie is het bijvoorbeeld met mij eens dat als je eenmaal ooit gewend bent geweest aan ISS Evolution, je nooit meer een fifa spel kan waarderen? Ik vind het op dit moment gewoonweg jammer dat ik ISS Evolution zoveel heb gespeeld in mijn grijze doosje. Anders zou ik fifa 2002 namelijk leuk vinden. Nu niet.
Nog een punt van discussie: Doet EASports er niet alles aan om FIFA op ISS te laten lijken? Misschien is dit wel heel erg flamebait, maar ff de voordelen van ISS in mijn ogen:
1. Groter veld
2. Realistischere spelers (ok, dit is zeer makkelijk in twijfel te trekken)
3. grotere ontlading bij het scoren van een goal.
4. betere gameplay.
een "bewijs" dat fifa zich richting iss aan het begeven is: scores zijn minder ridiculeus (maar dit is volgens mij op de verkeerde manier gedaan, het voetbal is bij mij nog steeds constant jagen, comp trapt bal naar voren, pakken uit de verdediging, opbouwen, bal verliezen etc. en ook het verbeteren van de keeper, in plaats van bijvoorbeeld het veld gewoon groter te maken), schoten hebben balkjes.
Nou, ik ben even helemaal de kluts kwijt verder, hmm.. mijn vingers hebben nu ook zoveel getypt....