Ok ik wil toch ff mijn toevoeging doen
De bijbel is een boek van de mensen, een belangrijke bron van geschiedenis, verhalen, normen en waarden, levenslessen e.d.
Wat je in de bijbel leest is vandaag de dag ook nog van toepassing, hoe mensen met elkaar omgaan e.d.
Of je nou gelovig bent of niet, je kan er veel uithalen...
Over de profetien: jah die staan erin, en ik ga ervan uit dat ze kloppen, in de geschiedenis van de mens zijn al vele profeten verschenen, en niet alleen in de christendom, er wordt alleen een andere (belangerijkere, als je er vanuit gaat dat vanuit de westerse wereld gezien christendom het geloof is) betekenis aangegeven...
Maar voor mij verschilt een profeet als nostredamus niet veel van een profeet uit de bijbel, ze hebben hetzelfde doel...
De verhalen zelfs brengen hele belangrijke levenslessen met zich mee, over het functioneren van de mens, je hoeft daar niet eens gelovig voor te zijn om je leer eruit te trekken...
Ik had een tijdje geleden een discussie met een collega van vriendje, hij is overtuigd christen, en ik ben... tjah, wie kan het zeggen

Ik probeerde hem uit te leggen dat ik in de bijbel geloof, dat ik volgens de bijbel leef, maar dan op mijn eigen manier...
Hij vertelde me dat ik me moet overgeven aan god en dat ik dan in zijn rijkdom zal komen, en dat ik niet de deurtjes naar de duivel moet opentrappen door me open te stellen voor bijv paranormale zaken e.d. (ok heel lomp gezegd maar daar kwam het op neer)
Ik probeerde hem duidelijk te maken dat ik op mijn intuitie afga van wat goed is, dat als ik mij openstel voor god het misschien weleens de verkeerde keuze kan zijn, wie zal het zeggen

Niemand kan met zekerheid zeggen van dit is de waarheid, geen enkel geloof, er is alleen wel een duidelijk verschil tussen goed en kwaad, en normen en waarden, en ik ben van mening dat een ander geloof te verbannen ook kwaad is, je niet openstellen...
Mjah, was dus wel een interessante prikkelende discussie, en I loved it!