lees dit topic 'even' door en je weet genoeg.Op Sunday 28 October 2001 20:50 schreef Quamen het volgende:
Iemand al contact gehad met Completer.nl ?
Ik heb hem nu pas 24 uur in huis en ben niet blij !
Quamen
Verwijderd
Roger that !
Inmiddels hele thread gelezen en ben helemaal op de hoogte.
Ok, ik ga die mannen morgen bellen en kijken wat het laatste nieuws is.
Ik ben trouwens van plan de snelste 8500 te bouwen dmv Petier cooling en waterjacket (ben OC Shop tester, mischien hebben jullie mijn balkon radiateur setup weleens gezien ?).
Wil dit echter wel doen met een standaard snelle kaart en heb het idee dat deze dat niet is.
Het hydravision verhaal werkt leuk maar is niet probleemloos:
- na booten 2e monitor uit zodra win9 opstart, hup verwijderen die monitor devices en bij volgende boot doet ie het wel. Dan merkt ie beiden schermen aan als Philips 107B terwijl de 2e monitor een Ctx 1769SE is.
Als ik hierna weer boot doet nummer 2 het weer niet.
- Het 'primary' verhaal in de 'display' settings van de kaart zie ik niet. Wel 2 wazige blauwe tekens die dat warschijnlijk moeten voorstellen maar die reageren niet.
Heb het weleens werkende gehad maar toen hing er maar 1 scherm aan.
- een aantal applicaties willen toch niet zomaar van scherm wisselen, mijn Tv kaart (overlay device) is begrijpelijk en wordt voor gewaarschuwd MAAR ook ICQ gooit roet in het eten en zo nog een aantal apps.
De mensen die zeggen dat deze completer 8500 goed te draaien is op 275/275 en hoger, wat gebruiken jullie als test ????
Ben trouwens teleurgesteld in de mensen hier aanwezig met een zgn 'retail' versie van SWW die op 275 mhz draait (default) en niet ff hun bios ff dumpen voor John Hoek, een kleine moeite en een groot plezier mischien !
Het dumpen van een bios KAN OP GEEN ENKELE MANIER KWAAD HEREN !!!!!!
Hijzelf bied het FLASHEN aan op ZIJN eigen 8500, dus HIJ NEEMT de risico's.
Dacht dat dit een Tweakers forum was.
Mvg,
Quamen
Inmiddels hele thread gelezen en ben helemaal op de hoogte.
Ok, ik ga die mannen morgen bellen en kijken wat het laatste nieuws is.
Ik ben trouwens van plan de snelste 8500 te bouwen dmv Petier cooling en waterjacket (ben OC Shop tester, mischien hebben jullie mijn balkon radiateur setup weleens gezien ?).
Wil dit echter wel doen met een standaard snelle kaart en heb het idee dat deze dat niet is.
Het hydravision verhaal werkt leuk maar is niet probleemloos:
- na booten 2e monitor uit zodra win9 opstart, hup verwijderen die monitor devices en bij volgende boot doet ie het wel. Dan merkt ie beiden schermen aan als Philips 107B terwijl de 2e monitor een Ctx 1769SE is.
Als ik hierna weer boot doet nummer 2 het weer niet.
- Het 'primary' verhaal in de 'display' settings van de kaart zie ik niet. Wel 2 wazige blauwe tekens die dat warschijnlijk moeten voorstellen maar die reageren niet.
Heb het weleens werkende gehad maar toen hing er maar 1 scherm aan.
- een aantal applicaties willen toch niet zomaar van scherm wisselen, mijn Tv kaart (overlay device) is begrijpelijk en wordt voor gewaarschuwd MAAR ook ICQ gooit roet in het eten en zo nog een aantal apps.
De mensen die zeggen dat deze completer 8500 goed te draaien is op 275/275 en hoger, wat gebruiken jullie als test ????
Ben trouwens teleurgesteld in de mensen hier aanwezig met een zgn 'retail' versie van SWW die op 275 mhz draait (default) en niet ff hun bios ff dumpen voor John Hoek, een kleine moeite en een groot plezier mischien !
Het dumpen van een bios KAN OP GEEN ENKELE MANIER KWAAD HEREN !!!!!!
Hijzelf bied het FLASHEN aan op ZIJN eigen 8500, dus HIJ NEEMT de risico's.
Dacht dat dit een Tweakers forum was.
Mvg,
Quamen
coolen van een GPU heeft nut tot bepaalde hoeveelheid, waneer je rond de 20 graden komt, is het meer dan genoeg. Met lager temps zul je niet meer OCen.Op Sunday 28 October 2001 22:16 schreef Quamen het volgende:
Roger that !
tis is hetzelfde verhaal; Een achterlijk groot sink op een klein GPU en je Oc nog steeds even min met een normaal sink en de juiste airflow.
Een pelier is leuk als je een vmod doet.
ik zou graag willen weten hoe je doe waterjack op de R8500 gaat krijgen, ik zit namelijk met dat probleem.
De blok erop plakken met secondelijm is totaal onzin en termaltape, enige optie eigelijk.
Het coolen van de memchips boeit mij eigelijk meer, ik dacht aan 8 losse, opmaat gesneden, koperen sink. Met tin fins, net als de Gladiator of de SK-6.
PS. je hebt mijn Bong ala ice-water nog niet gezien
Verwijderd
Nou het drastisch koelen van de GPU kan wel schelen maar een test zal het zeggen.
Ice water Bong ? Mijn Auto radiateur staat op het balkon met daarin antivries en verleden winter waren vloeistof temperaturen van -2 graden GEEN uitzondering
Ook het water resevoir en pomp staat prima op het balkon.
Het bevestigen van de waterjacket is geen probleem, een extra zilveren spacer geeft genoeg offset om een DD chipset jacket te plaatsen.
Wil je niet met water aan de gang dan is de Alpha FC-PAL15U de echte king en past prima !
Het bevestigen doe je natuurlijk met Artic silver adhesive. Als je goed mengt komt ie niet makkelijk los maar uiteindelijk wel, dus gewoon MEER artic silver gebruiken bij het mengen dan staat voorgeschreven.
Het coolen van de ramsinks doe ik met Alpha Ramsinks.
Ice water Bong ? Mijn Auto radiateur staat op het balkon met daarin antivries en verleden winter waren vloeistof temperaturen van -2 graden GEEN uitzondering
Ook het water resevoir en pomp staat prima op het balkon.
Het bevestigen van de waterjacket is geen probleem, een extra zilveren spacer geeft genoeg offset om een DD chipset jacket te plaatsen.
Wil je niet met water aan de gang dan is de Alpha FC-PAL15U de echte king en past prima !
Het bevestigen doe je natuurlijk met Artic silver adhesive. Als je goed mengt komt ie niet makkelijk los maar uiteindelijk wel, dus gewoon MEER artic silver gebruiken bij het mengen dan staat voorgeschreven.
Het coolen van de ramsinks doe ik met Alpha Ramsinks.
Verwijderd
Btw leuke setup die Bong
Maar het lijkt me een hele klus en echt superkoud (< 5 graden) wordt het water nooit.
Het kan ook anders, hup auto radiateur met fan ervoor, resevoir en pomp op balkon en maar lachen in de winter
Je moet eens zien wat echt koud water scheelt vwb de efficiency van een TEC element !
Kijk voor de grap eens hier:
http://lambertsalvage.com/reviews/danger1.html
Simpel, GOEDKOOP, en ERG effectief !
Maar het lijkt me een hele klus en echt superkoud (< 5 graden) wordt het water nooit.
Het kan ook anders, hup auto radiateur met fan ervoor, resevoir en pomp op balkon en maar lachen in de winter
Je moet eens zien wat echt koud water scheelt vwb de efficiency van een TEC element !
Kijk voor de grap eens hier:
http://lambertsalvage.com/reviews/danger1.html
Simpel, GOEDKOOP, en ERG effectief !
Om weer ff terug te komen op completer,
Ik probeer de mannen dus te mailen maar krijg telkens dit bericht terug:
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<bestellen@completer.nl>
----- Transcript of session follows -----
procmail: Quota exceeded while writing "/var/spool/mail/yqsun"
550 <bestellen@completer.nl>... Can't create output
Houdt dit in dat ze niet meer dan 550 karakters kunnen ontvangen of zit die mailbox van die leden propvol of... ??
Ik probeer de mannen dus te mailen maar krijg telkens dit bericht terug:
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<bestellen@completer.nl>
----- Transcript of session follows -----
procmail: Quota exceeded while writing "/var/spool/mail/yqsun"
550 <bestellen@completer.nl>... Can't create output
Houdt dit in dat ze niet meer dan 550 karakters kunnen ontvangen of zit die mailbox van die leden propvol of... ??
Verwijderd
Geen idee, het online bestel script is ook niet helemaal juist.
Anyway, ben nu al iets verder gekomen met het 1 en ander:
- Hydravision, werkt beter nu ik duidelijk het verschil zie tussen 2 screen die samen 1 brede desktop maken of 2 screens die apart zijn (clones).
Vooral het openen van links op het ene of andere scherm is erg handig en ik vind het steeds vaker werken
Ben ook van het monitor auto detect gezeur af waarbij ik na een reboot steeds mijn CTX verloor omdat de PC hem als philips ging herkennen. Bij beiden monitoren (tabblad in advanced/ screen properties) gewoon 'auto detect plug and play' uitzetten !!!
Krijg hem NIET draaiende op 275/275 zonder wazige kleurtjes en smooth colored dots in zowel 3dmark 99 en 2K ... Op 300/275 loopt ie bij de eerste test (medium detail) vast in 3dmark 2k. Dus in mijn geval gaat het 'makkelijk' op retail snelheid laten draaien, mooi niet op
Ik draai btw de 7191 drivers.
Morgen toch ff bellen vrees ik ivm refund want dit moet beter kunnen, zal voorlopig WEL mijn hydravision moeten missen als mijn radeon1 er weer in gaat
Quamen
Anyway, ben nu al iets verder gekomen met het 1 en ander:
- Hydravision, werkt beter nu ik duidelijk het verschil zie tussen 2 screen die samen 1 brede desktop maken of 2 screens die apart zijn (clones).
Vooral het openen van links op het ene of andere scherm is erg handig en ik vind het steeds vaker werken
Ben ook van het monitor auto detect gezeur af waarbij ik na een reboot steeds mijn CTX verloor omdat de PC hem als philips ging herkennen. Bij beiden monitoren (tabblad in advanced/ screen properties) gewoon 'auto detect plug and play' uitzetten !!!
Krijg hem NIET draaiende op 275/275 zonder wazige kleurtjes en smooth colored dots in zowel 3dmark 99 en 2K ... Op 300/275 loopt ie bij de eerste test (medium detail) vast in 3dmark 2k. Dus in mijn geval gaat het 'makkelijk' op retail snelheid laten draaien, mooi niet op
Ik draai btw de 7191 drivers.
Morgen toch ff bellen vrees ik ivm refund want dit moet beter kunnen, zal voorlopig WEL mijn hydravision moeten missen als mijn radeon1 er weer in gaat
Quamen
Ok laat het weten... ik zal ze zelf ook nog wel ff an een telefoontje onderwerpen....
Dat laatste.Op maandag 29 oktober 2001 01:25 schreef ScooBY_DoO het volgende:
quamen, ik krijg ook in sommige applicaties last van artifacts op 275/275. het is minimaal maar elk vlekje is er 1 teveel. 3dmark 99/00/01 draaien zonder fouten op 285/285 maar als ik bv f1-2001 @ 275 speel dan heb ik in sommige levels toch wel wat vlekjes. quake3 vind het ook soms ook niet helemaal leuk op die snelheid.
Hij draait wel goed op 270 maar dit vind ik toch wel jammer, ik ga ook proberen om een echte retail te krijgen want het blijkt dus wel dat oem en retail niet 100% identiek zijn. (of het moet met memory setting te maken hebben). Misschien te vergelijken met de a3/5 stepping van gforce 3.
Ik benieuwt ben of completer je (ons) een nieuwe retail stuurt omdat ze ten eerste nergens aangeven dat het om een echte retail van ati gaat (hoewel ze dit wel over de telefoon vertelden) en op de site van ati zelf staan ook geen kloksnelheden. Zal allemaal wel ff duren gok ik.
verder is het een prima kaartje alles draait super strak @ 1600*1200*32.
Hij draait wel goed op 270 maar dit vind ik toch wel jammer, ik ga ook proberen om een echte retail te krijgen want het blijkt dus wel dat oem en retail niet 100% identiek zijn. (of het moet met memory setting te maken hebben). Misschien te vergelijken met de a3/5 stepping van gforce 3.
Ik benieuwt ben of completer je (ons) een nieuwe retail stuurt omdat ze ten eerste nergens aangeven dat het om een echte retail van ati gaat (hoewel ze dit wel over de telefoon vertelden) en op de site van ati zelf staan ook geen kloksnelheden. Zal allemaal wel ff duren gok ik.
verder is het een prima kaartje alles draait super strak @ 1600*1200*32.
Verwijderd
Ja, heel vervelend allemaal ...
Kijk als ie draaide op 275/275 zonder artifacts dan zou ik me niet zo druk maken want hij loopt verder als een trein !
Een score van 7261 in 3dmark2000 (draaiende 250/250) met een P3-900, 256mb Mushkin CAS2, Asus Cusl2 is zeker niet verkeerd !
Ben bang dat ze zelf de retail niet hebben en snel krijgen want het liep storm voor deze kaarten dus ze hebben vast een hele partij besteld
Voorlopig heb ik een probleem.
Quamen
Kijk als ie draaide op 275/275 zonder artifacts dan zou ik me niet zo druk maken want hij loopt verder als een trein !
Een score van 7261 in 3dmark2000 (draaiende 250/250) met een P3-900, 256mb Mushkin CAS2, Asus Cusl2 is zeker niet verkeerd !
Ben bang dat ze zelf de retail niet hebben en snel krijgen want het liep storm voor deze kaarten dus ze hebben vast een hele partij besteld
Voorlopig heb ik een probleem.
Quamen
3dmark 2000/99 draait klote in vergelijking met 2001 (directx 7 en 8 he) ik haal met m'n cpu op 1000mhz en kaart geklokt op 275 een score van:
7500 in 3dmark 1999
8800 in 3dmark 2000
6600 in 3dmark 2001
allemaal default settings.
7500 in 3dmark 1999
8800 in 3dmark 2000
6600 in 3dmark 2001
allemaal default settings.
Al met al dus niet de slechtste start voor de 8500...
Verwijderd
Als je naar de prijs kijkt niet nee.....Op maandag 29 oktober 2001 10:26 schreef Wekkel het volgende:
Al met al dus niet de slechtste start voor de 8500...
Die drivers moeten volgens mij echt beter worden.
De Completers zijn ook retails! Daarom zeiden ze het ook in eerste instantie. Het zijn alleen 3rd party kaarten en van de 3rd party kaarten was ookal bekend dat ze op 250/250 zouden gaan draaiien. Ok, je kan mij niet wijs maken dat de Completer kaarten NIET door ATi zijn gemaakt, maar toch. Het idee is dat dit geen ATi kaarten zijn (vandaar de 'powered by ati' en niet de 'built by ati').
Bovenstaand feit was echter al duidelijk maar even om het aan te geven aan de mensen die er nu over zitten te dicussieren. Completer is hier ook van op de hoogte en is er zelf ook niet blij mee, zij hadden liever ook echte ATi Retails. Ze nemen de kaart terug voor volle refund.
Verder vind ik ook dat een SWW-er best ff een retaildump kan doen voor onze completers die graag een retail bios willen. Ik verwacht van de week mijn kaart, als het dan nog niet gedaan is doe ik het wel.
De completer-kaart van een vriend van mij klokte heel goed naar 275/275 zonder artifacts. Met een extra 12cm fan die over de kaart blies kwam hij op 300/275 zonder crashes of artifacts.
Bovenstaand feit was echter al duidelijk maar even om het aan te geven aan de mensen die er nu over zitten te dicussieren. Completer is hier ook van op de hoogte en is er zelf ook niet blij mee, zij hadden liever ook echte ATi Retails. Ze nemen de kaart terug voor volle refund.
Verder vind ik ook dat een SWW-er best ff een retaildump kan doen voor onze completers die graag een retail bios willen. Ik verwacht van de week mijn kaart, als het dan nog niet gedaan is doe ik het wel.
De completer-kaart van een vriend van mij klokte heel goed naar 275/275 zonder artifacts. Met een extra 12cm fan die over de kaart blies kwam hij op 300/275 zonder crashes of artifacts.
...gamen blijft leuk...
Ik ga toch maar gewoon voor een echte Retail 275/275. Een 3rd party kaart met een ATi bios flashen, gaat dat wel goed of zijn het zowieso ATi biosen?
Verwijderd
Kzie ze ook net. Jammer dat het maar small ones zijn, en niet de echte demos. Achja demos zijn demos. Dus wie boeit het nog of het de echte demo of een gewone demo is 
GRMBL hopenlijk krijgt sww m'n retail spoedig binnen!!
GRMBL hopenlijk krijgt sww m'n retail spoedig binnen!!
Verwijderd
Nog een nieuwsflash:
http://www.nasdaq.com/asp/quotes_news.asp?symbol=ATYT%60&selected=ATYT%60
Ati introduceert de radeon8500LE, oftewel de "powered by" ATI boards en de oem's. Hopelijk worden "echte" retail borden nu niet meer door elkaar gehaald met oem's...
Goede zet als je het mij vraagt alleen een beetje laat
http://www.nasdaq.com/asp/quotes_news.asp?symbol=ATYT%60&selected=ATYT%60
Ati introduceert de radeon8500LE, oftewel de "powered by" ATI boards en de oem's. Hopelijk worden "echte" retail borden nu niet meer door elkaar gehaald met oem's...
Goede zet als je het mij vraagt alleen een beetje laat
Verwijderd
Heb hem stabiel en zonder die typische blauwe en roze zachte stippen (artifacts) op 261/261 .. Op 266/266 heb ik al weer last van deze ongeregeldheden.
Zou dit mischien een warmte probleem zijn ?
Ben sowieso nooit kapot geweest van die ATI coolers en mischien zou dit een oorzaak kunnen kijn.
Weet iemand wat de OC-baarheid van de Echte retail (275/275) kaarten is ?
Kan ik dat ergens terug vinden ?
Heb gebelt, en kan hem terugsturen voor refund, weet nog niet precies of ik dat wel wil gezien de extra kosten + nog eens 35 piek aan porto erbij en de port voor het terugsturen.
Al met al dan toch 150 gulden duurder uit
Quamen
Ben sowieso nooit kapot geweest van die ATI coolers en mischien zou dit een oorzaak kunnen kijn.
Heb gebelt, en kan hem terugsturen voor refund, weet nog niet precies of ik dat wel wil gezien de extra kosten + nog eens 35 piek aan porto erbij en de port voor het terugsturen.
Quamen
in welk programma neem jij die artifacts waar, want zoals ik al zei kan ik een aantal uur perfect gamen/3dmarken op 285/285 zonder ook maar 1 enkel foutje te zien. pas na een lange tijd zie ik zo af en toe eens wat raars. ik heb thuis nog ergens een bleu orbje liggen, zal vanavond als ik thuis ben is ff kijken of ik die er fatsoenlijk op krijg. zal er ook gelijk wat 80mm fans op richten die heb ik toch nog 5 liggen. Ik ga trouwens ook eens proberen om de core hoger te gooien dan het mem, ik heb gelezen dat je core verhogen bij ati kaartjes een veel grotere performance boost geeft dan bij gforce kaartjes. en het schijnt ook dat de oem gpu hoger te klokken is dan het geheugen.Op maandag 29 oktober 2001 14:45 schreef Quamen het volgende:
Heb hem stabiel en zonder die typische blauwe en roze zachte stippen (artifacts) op 261/261 .. Op 266/266 heb ik al weer last van deze ongeregeldheden.
Quamen
overigens hou ik em wel denk, hij loopt bijna feilloos op 275 en als ik ff een beetje helder nadenk dan heb ik geen zin om em terug te sturen ($) om dan weer een nieuwe te bestellen ergens ($$$ xtra + $$verzendkosten + wachttijd) voor die luttele 3 fps (en een butt spel) die je misschien meer ken halen. Iedereen met een r8500 zit te wachten op goede drivers zo ik ook, en maak me eigen vanaf nu nie zo druk meer om die paar megahertzjes. tis een gloednieuwe kaart die alles perfect draait en heb geen zin om weer 1,5 meier meer uit te geven en misschien wel 2 weken te wachten om in mijn geval 107 fps te halen in q3 1600*1200*32 ipv 103 fps.
ik ga straks van me 8500 genieten!
sww verkoopt dus wel DE radeon 8500 reatail, manifactured by ati (275MHz) zonder cs
completer: 3rd party reatail (duz eigenlijk oem) 250 MHz. zonder cs
OK, ff voor de niet oc er's onder ons die gewoon de beste radeon willen hebben die op het moment verkrijgbaar iz.
completer of sww?
OK, ff voor de niet oc er's onder ons die gewoon de beste radeon willen hebben die op het moment verkrijgbaar iz.
completer of sww?
beste vriend je loopt een beetje achter want daar gaat bijna het hele topic overOp maandag 29 oktober 2001 15:26 schreef fuzzems84 het volgende:
sww verkoopt dus wel DE radeon 8500 reatail, manifactured by ati (275MHz) zonder cs
completer of sww?

en duh uiteraard is die sww beter want die draait standaart al op 275 wat sommige oem's niet eens halen (zonder artifacts)
Verwijderd
Nou ik ga vandaag of morgen mijn SWW R8500 bestellen. Als er echt niemand een 'Built by ATI' BIOS voor John Hoek wil posten, dan zal ik dat wel doen zodra ik hem binnen heb. Bij voorbaat graag gedaan.
Wie van jullie is van plan de Completerer kaarten terug te sturen? Of houden jullie ze?
Reality beats fiction by far!
Ik weet het allemaal nog niet.
De 8500 ligt op het postkantoor. Alleen ik weet nu dat het een oem is. Hij komt nl bij completer weg.
En als ik kijk naar mijn huidige radeon ik haal nu nog niet eens gemiddeld 30frames bij unreal/tactical. (Big drops)
Straks krijg ik er 10 bij voor 750 piek.
Misschien moet ik toch maar weer terug na de geforce.
Mijn huidige radeon zuigt straks de nieuwe ook weer.
De 8500 ligt op het postkantoor. Alleen ik weet nu dat het een oem is. Hij komt nl bij completer weg.
En als ik kijk naar mijn huidige radeon ik haal nu nog niet eens gemiddeld 30frames bij unreal/tactical. (Big drops)
Straks krijg ik er 10 bij voor 750 piek.
Misschien moet ik toch maar weer terug na de geforce.
Mijn huidige radeon zuigt straks de nieuwe ook weer.
Ik heb weer post terug gehad van Completer.
Ze krijgen de 275/275 NIET binnen op korte termijn dus dat verhaal houdt voorlopig op.
Ik hou deze gewoon.. voor die paar fps meer is met dat de $ niet waard.
Ze krijgen de 275/275 NIET binnen op korte termijn dus dat verhaal houdt voorlopig op.
Ik hou deze gewoon.. voor die paar fps meer is met dat de $ niet waard.
Uhm in iedergeval Mr_Floppy, Peltier en ik hebben hem terug gebracht. Toen we vrijdag bij Completer waren hadden ze er in totaal 4 liggen die teruggebracht waren(waarvan er 3 dus hierboven staan genoemd). Van de 37 valt dat dus nog wel mee.
edit:
Als je enigsinds twijfeld HOU DIE COMPLETER KAART! Hij is echt RETE snel. Bij sommige mensen is het gewoon meer een probleem met principe. Toen ik die kaart had terug gebracht baald ik uiteindelijk RETE HARD. Die kaart is gewoon RETE snel en werkt SUPER GOED. Alles werkte bij mij in 1x en NIKS is gecrasht. (ik draai winxp op eem P3-1Ghz)Dus gewoon lekker ophalen bij het postkantoor en lekker spelen!
Als je enigsinds twijfeld HOU DIE COMPLETER KAART! Hij is echt RETE snel. Bij sommige mensen is het gewoon meer een probleem met principe. Toen ik die kaart had terug gebracht baald ik uiteindelijk RETE HARD. Die kaart is gewoon RETE snel en werkt SUPER GOED. Alles werkte bij mij in 1x en NIKS is gecrasht. (ik draai winxp op eem P3-1Ghz)Dus gewoon lekker ophalen bij het postkantoor en lekker spelen!
...gamen blijft leuk...
Of aan mij verkopen voor weinig.
Verwijderd
Heeft er al iemand een 7500? Hoe bevalt het? en waar gekocht?
Zie het namelijk als een goede upgrade voor mijn GF2 mx met sdr geheugen (creative)
Als ik de reviews een beetje heb gelezen moet die 7500 tussen de GF2 pro en de GF3 in zitten qua prestaties.
Zie het namelijk als een goede upgrade voor mijn GF2 mx met sdr geheugen (creative)

Als ik de reviews een beetje heb gelezen moet die 7500 tussen de GF2 pro en de GF3 in zitten qua prestaties.
Ik ben nog in dubio... vandaag heeft Completer me gebeld dat ze de kaart op voorraad hebben en klaarstaan om hem mijn kant op te sturen. Ze krijgen inderdaad voorlopig de 275/275 niet, en claimen dat niemand in Nederland die voorlopig binnenkrijgt. SWW heeft mij echter bevestigd dat ze die ATi retail WEL weer gaan binnenkrijgen (is nu uit voorraad). Ik heb Completer gevraagd ff tot morgen te wachten, tot ik heb besloten.Op maandag 29 oktober 2001 17:18 schreef Selachii het volgende:
edit:
In principe betaal je bij SWW 10% meer voor (theoretisch) 10% meer performance. En natuurlijk heb je dan officieele garantie (5 jr geloof ik) en support van ATi
Ik vraag me af of ik voor die Completer kaart ga, voor die SWW kaart of dat ik gewoon nog ff w8 tot dit zich uitkristalliseerd en de boel wat goedkoper is...
Dat gedoe ook altijd met die verschillende versies en verschillende kloksnelheden

Ik ben een absolute ATi fan maar deze onduidelijkheden vind ik toch wel iets minder
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Ok, ik heb ff een paar benchies gedaan met de completer radeon omdat er nog mensen zijn die twijfelen wat ermee te doen. Omdat niet iedereen hier een athlon 1333+ heeft (ik ook niet) heb ik alles maar gewoon op 1000mhz getest.
Moederbord is een 'oude' a7v met kt133 chipset. cpu draait nu dus 10*100, 448 mb @ 133. DRIVERS: Via 4-1 3.35, direct x 8.0, windows 98SE.
1 ding is voor mij zeker, ik houd de completer radeon.
-------------------------------------------------
quake3 fps demo001 hoogste detail met driver 7191
250(core) 250(mem)
1024*768 *32 = 119,9
1280*1024*32 = 115,1
1600*1200*32 = 97,1
--------------------
250(core) 285(mem)
1024*768 *32 = 120,3
1280*1024*32 = 113,0
1600*1200*32 = 99,8
--------------------
285(core) 250(mem)
1024*768 *32 = 123,5
1280*1024*32 = 114,5
1600*1200*32 = 101,5
--------------------
275(core) 275(mem) retail snelheid
1024*768 *32 = 124,1
1280*1024*32 = 118,1
1600*1200*32 = 101,2
--------------------
285(core) 285(mem)
1024*768 *32 = 125,1
1280*1024*32 = 120,1
1600*1200*32 = 102,0
ik vind het verschil minimaal tussen oem en retail, max 5 fps verschil en wat ook opmerkelijk is is dat core verhogen idd meer performance geeft dan mem op mijn systeem.
Mijn 3dmark 2001 score is in de 6600 wat ook niet slecht is voor een cpu op 1000mhz. Ik heb hier nu de 7199 drivers liggen en daar ga ik vanavond ff mee prutsen.
Moederbord is een 'oude' a7v met kt133 chipset. cpu draait nu dus 10*100, 448 mb @ 133. DRIVERS: Via 4-1 3.35, direct x 8.0, windows 98SE.
1 ding is voor mij zeker, ik houd de completer radeon.
-------------------------------------------------
quake3 fps demo001 hoogste detail met driver 7191
250(core) 250(mem)
1024*768 *32 = 119,9
1280*1024*32 = 115,1
1600*1200*32 = 97,1
--------------------
250(core) 285(mem)
1024*768 *32 = 120,3
1280*1024*32 = 113,0
1600*1200*32 = 99,8
--------------------
285(core) 250(mem)
1024*768 *32 = 123,5
1280*1024*32 = 114,5
1600*1200*32 = 101,5
--------------------
275(core) 275(mem) retail snelheid
1024*768 *32 = 124,1
1280*1024*32 = 118,1
1600*1200*32 = 101,2
--------------------
285(core) 285(mem)
1024*768 *32 = 125,1
1280*1024*32 = 120,1
1600*1200*32 = 102,0
ik vind het verschil minimaal tussen oem en retail, max 5 fps verschil en wat ook opmerkelijk is is dat core verhogen idd meer performance geeft dan mem op mijn systeem.
Mijn 3dmark 2001 score is in de 6600 wat ook niet slecht is voor een cpu op 1000mhz. Ik heb hier nu de 7199 drivers liggen en daar ga ik vanavond ff mee prutsen.
Het verbaast me niets, met de R1 krijg ik ook lineare versnelling bij zuiver core opklokken zonder mem. De 8500 heeft nog betere geheugenbandbreedte beheer.Op maandag 29 oktober 2001 18:06 schreef salvador4 hele interesante benchmarks:
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Het is natuurlijk wel zo dat de ATi retail R8500 naar alle waarschijnlijkheid verder overclocked kan worden.Op maandag 29 oktober 2001 18:06 schreef salvador4 het volgende:
Ik heb al een review gezien waarbij die moeiteloos op 300/300 werd gemikt, en de reviewer ging er van uit dat hij nog wel verder kon gaan. Iemand klaagde hier dat hij met zijn 3rd party niet veel verder kwam dan 260/260 zonder artifacts. Toch verschil in kwaliteit dus...
Als ik eerlijk moet zijn vind ik eigenlijk ook dat het verschil in prijs tussen een ATi retail en een 3rd party retail groter zou moeten zijn dan die 10%, ook in verband met support en dergelijke. Zie ook bijv. met Nvidia het prijsverschil tussen de Ti200 en de Ti500. Ik zou eerder in de richting van de 25% prijsverschil denken, dan zou je me absoluut niet zien twijfelen...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Ik kan viavia een Radeon 8500 van Apollo aanschaffen voor
675,- Persoonlijk heb ik nog nooit van Apollo gehoord,maar ik vind de prijs wel heel aantrekkelijk.Iemand slechte/goede
ervaringen met Apollo?
Ik vermoed,gezien de prijs,dat het om een OEM-versie gaat.
Laat jullie licht hierover schijnen!
675,- Persoonlijk heb ik nog nooit van Apollo gehoord,maar ik vind de prijs wel heel aantrekkelijk.Iemand slechte/goede
ervaringen met Apollo?
Ik vermoed,gezien de prijs,dat het om een OEM-versie gaat.
Laat jullie licht hierover schijnen!
Dat zal ongetwijfeld een 250/250 geklokte Radeon zijn. "Is dat slecht?" Nee, zeker niet. Het is een prima kaart, zeker voor 675. Het enige is dat je kortere garantie/support hebt en dat je hem later waarschijnlijk moeilijker doorverkoopt. De overklokmogelijkheden liggen in het algemeen lager..naja lees deze hele thread maar ff door. 675 is iig wel heel erg (sappig)weinig.
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
Nogmaals voor de goed orde. Die kaarten van Completer zijn wel degelijk echte ATI kaarten. Staat verdomme toch geetst op de print zelf, stikkers erop geplakt en serialnr.s van ATI zelf. gecheckt op de site; schijnt inderdaad een echte RETAIL kaart te zijn! 
Ik ga er steeds meer in geloven dat ATI gewoon in zijn OEM bios wat truukjes met het geheugen heeft uitgevreten tov retail versie, waardoor overklokken niet zo goed gaat op die OEM kaarten. Toch loopt mijn OEM (pre-retail) kaart goed stabiel, zonder fouten op max. 280/290Mhz. Daarna gaat de core raar doen. Zeker mazzel gehad.
Het kan best zijn dat 275/275Mhz voor een aantal kaarten teveel van het goede is. Men moet niet vergeten dat de meeste cores van het eerste uur zullen zijn, met grotere afwijkingen. Maar met juiste koeling en een goed retailBIOS moet het gewoon goed werken.
Dus jongens met een SWW kaart, wees eens zo vriendelijk om een dump te maken van je RETAILBIOS en die mij toe te sturen! Zal ik mijzelf wel opofferen om dit uit te proberen op die Retailkaart van Completer.
Ik wacht en wacht...
Ik ga er steeds meer in geloven dat ATI gewoon in zijn OEM bios wat truukjes met het geheugen heeft uitgevreten tov retail versie, waardoor overklokken niet zo goed gaat op die OEM kaarten. Toch loopt mijn OEM (pre-retail) kaart goed stabiel, zonder fouten op max. 280/290Mhz. Daarna gaat de core raar doen. Zeker mazzel gehad.
Het kan best zijn dat 275/275Mhz voor een aantal kaarten teveel van het goede is. Men moet niet vergeten dat de meeste cores van het eerste uur zullen zijn, met grotere afwijkingen. Maar met juiste koeling en een goed retailBIOS moet het gewoon goed werken.
Dus jongens met een SWW kaart, wees eens zo vriendelijk om een dump te maken van je RETAILBIOS en die mij toe te sturen! Zal ik mijzelf wel opofferen om dit uit te proberen op die Retailkaart van Completer.
Ik wacht en wacht...
Aha, dus je Completer kaar had een ATi-retail serienummer? Das wel errug interessant...zodra ik mijn kaart heb heb jij je BIOS...tenzij edward ff een dumpje kan posten (HINT
) ...
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
Ik heb vandaag ook als nog mijn completer kaart laten opsturen en nu maar hopen dat ie snel komt, want die ptt van tegenwoordig het lijkt de NS wel ik zit namelijk ook al een week op een ander pakketje te wachten.
Radeon LE's gingen ook met echte ATi prits en stikkers over de toonbank maar dat waren ook geen kaarten van ATi zelf, maar kaarten verkocht aan derde party. En het lijkt er inderdaad op dat ATi die kaarten wel zelf maakt maar het geheugen achressiever timed waardoor overklokken kut gaat ( probeer je gewone Radeon maar eens te overklokken met fast/fast memory settings...) Dus ja het zijn ehte ATi kaarten, maar ze worden verkocht als 3d party: Retail kaarten van ATi hebben op de doos:Build By ATi Zie Radeon 8500 en 3rd Party hebben Powered/equiped by/with ATi op de doos staan, zie radeon 8500 completer en Radeon VE kaarten van Club3d.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
besteld... maar ze hebben hem nog niet... ze verwachten hem deze week...Op maandag 29 oktober 2001 17:49 schreef HPE het volgende:
Heeft er al iemand een 7500? Hoe bevalt het? en waar gekocht?
Verwijderd
Salvador, over je benchmarks. Alles goed en aardig, maar tot nu toe weten we niet exact hoe de oem 8500 van de retail 8500 verschilt. Oftewel door je oem op 275MHZ te zetten kom je wellicht in de buurt, maar echt zeker weten doe je het niet.
Trouwens die retail koop je niet om 275MHz te laten draaien neem ik aan. Als je die snelheid toch niet boeit is het verschil niet groot genoeg.
Trouwens die retail koop je niet om 275MHz te laten draaien neem ik aan. Als je die snelheid toch niet boeit is het verschil niet groot genoeg.
Verwijderd
Ook ik houd de kaart !
De gem. leeftijd van de grafische kaart bij mij is gem. 1 jaar want dan wil ik wel weer wat anders, zelfde geld voor de cpu en mobo dus het garantie verhaal en support boeit me niet.
Het 'slecht' overclocken neem ik op de koop toe.
Hoop dat betere koeling (vanavond ff met de OC shop bellen) en een evt. core flash voor betere resultaten zal zorgen.
Alles draait hier prima en ERG soepel !
Zal je wat anders vertellen, zeker op 2D vlak scheelt het een heleboel en als Red Alert 2 (Yuri's Revenge) freak kan ik het weten !!! Wat een verschil en wat een geweldige scrolling
De 150 gulden die ik sowieso kwijt ben plus de 'downtime' als de retail NIET op voorraad is wegen NIET op tegen die 275 mhz, de wachttijd en de verwachte levensduur in mijn systeem.
Salavdor, Ik zie in alle 3Dmark tests 'artifacts':
3dmark99: stippen en rood/groene streepjes of stipjes .. Stippen zijn ERG smooth en blauw of roze en bijna mooi te noemen
3dmark2000: same, maar in mindere mate
3dmark2001: geen dots of stippen maar serieuze polygoon clipping bugs
Het verschil in bugs tussen 99,2k en 2001 is bijzonder te noemen !
Bij 3dmark2k kijk ik vooral naar de lucht achter de bergen (heli demo) en zie dan de stippen.
Ben overigens Teleurgesteld in de 'OEM' Tweakers op dit forum die hoog van de toren mee blazen totdat gevraagd wordt om een bios te dumpen en men dan 'niet thuis' geeft om Retail tweakers te helpen !
Hulde voor hen die al hulp hebben aangeboden, we zien vanzelf wel het resultaat.
Quamen
De gem. leeftijd van de grafische kaart bij mij is gem. 1 jaar want dan wil ik wel weer wat anders, zelfde geld voor de cpu en mobo dus het garantie verhaal en support boeit me niet.
Het 'slecht' overclocken neem ik op de koop toe.
Hoop dat betere koeling (vanavond ff met de OC shop bellen) en een evt. core flash voor betere resultaten zal zorgen.
Alles draait hier prima en ERG soepel !
Zal je wat anders vertellen, zeker op 2D vlak scheelt het een heleboel en als Red Alert 2 (Yuri's Revenge) freak kan ik het weten !!! Wat een verschil en wat een geweldige scrolling
De 150 gulden die ik sowieso kwijt ben plus de 'downtime' als de retail NIET op voorraad is wegen NIET op tegen die 275 mhz, de wachttijd en de verwachte levensduur in mijn systeem.
Salavdor, Ik zie in alle 3Dmark tests 'artifacts':
3dmark99: stippen en rood/groene streepjes of stipjes .. Stippen zijn ERG smooth en blauw of roze en bijna mooi te noemen
3dmark2000: same, maar in mindere mate
3dmark2001: geen dots of stippen maar serieuze polygoon clipping bugs
Het verschil in bugs tussen 99,2k en 2001 is bijzonder te noemen !
Bij 3dmark2k kijk ik vooral naar de lucht achter de bergen (heli demo) en zie dan de stippen.
Ben overigens Teleurgesteld in de 'OEM' Tweakers op dit forum die hoog van de toren mee blazen totdat gevraagd wordt om een bios te dumpen en men dan 'niet thuis' geeft om Retail tweakers te helpen !
Hulde voor hen die al hulp hebben aangeboden, we zien vanzelf wel het resultaat.
Quamen
Volgens mij moeten 'retail' en 'OEM' omgedraaid wordenOp maandag 29 oktober 2001 21:40 schreef Quamen het volgende:
Quamen
...gamen blijft leuk...
volgens mij is hier bijna niemand met een echte retail kaart, en die gene die hem hebben zijn de bang om een bios dump te doen?
Ik heb net mijn radeon besteld
bij SWW. Ik heb een aantal posts geleden gelezen dat ze niet op voorraad waren dus ff afwachten wanneer ik hem krijg.
Als ik hem heb gelijk oc'en en kijken hoever zo'n retail komt aangezien ik nog geen ene tweaker met retail heb gezien hier die hem geoc heeft. (of ik moet iets gemist hebben)
Als ik hem heb gelijk oc'en en kijken hoever zo'n retail komt aangezien ik nog geen ene tweaker met retail heb gezien hier die hem geoc heeft. (of ik moet iets gemist hebben)
Verwijderd
ik heb hier een ati radeon classic oem met 5.5 sec geheugenOp maandag 29 oktober 2001 20:54 schreef The_PyroPath het volgende:
Radeon LE's gingen ook met echte ATi prits en stikkers over de toonbank maar dat waren ook geen kaarten van ATi zelf, maar kaarten verkocht aan derde party. En het lijkt er inderdaad op dat ATi die kaarten wel zelf maakt maar het geheugen achressiever timed waardoor overklokken kut gaat ( probeer je gewone Radeon maar eens te overklokken met fast/fast memory settings...) Dus ja het zijn ehte ATi kaarten, maar ze worden verkocht als 3d party: Retail kaarten van ATi hebben op de doos:Build By ATi Zie Radeon 8500 en 3rd Party hebben Powered/equiped by/with ATi op de doos staan, zie radeon 8500 completer en Radeon VE kaarten van Club3d.
met alles op fast (geheugen timing) core en geheugen op 225\225 zonder fouten
Verwijderd
Ik bedoelde dat de 'bange' tweakers de OEM tweakers zijn.
Je kent dat wel, "ik wil wel maar kan nie".
De Retail Tweakers zijn die mensen die net zo makkelijk ff een blue orb op hun nieuwe kaart drukken en ff de moeite nemen om een bios dump te doen.
In deze context had OEM en retail dus niks met de Radeon te maken
UPDATE:
Hydravision is NIET perfect ! Er zit een wezelijk verschil qua helderheid/contrast tussen scherm 1 en 2 !!
Ik heb het geprobeerd met 2 IDENTIEKE 17" schermen die ongeveer 12 uur (!!!!!!!!) oud zijn en zelfs met all settings in default toch verschillen.
Ook in het bios kan je het al duidelijk zien dus drivers/windows settings/etc hebben dus geen invloed.
Ik verdenk de adaptor (DVI to Monitor plug) ervan, ietwat verlies
Erg jammer.
Iemand anders die Hydravision daadwerkelijk gebruikt ?
Quamen
Je kent dat wel, "ik wil wel maar kan nie".
De Retail Tweakers zijn die mensen die net zo makkelijk ff een blue orb op hun nieuwe kaart drukken en ff de moeite nemen om een bios dump te doen.
In deze context had OEM en retail dus niks met de Radeon te maken
UPDATE:
Hydravision is NIET perfect ! Er zit een wezelijk verschil qua helderheid/contrast tussen scherm 1 en 2 !!
Ik heb het geprobeerd met 2 IDENTIEKE 17" schermen die ongeveer 12 uur (!!!!!!!!) oud zijn en zelfs met all settings in default toch verschillen.
Ook in het bios kan je het al duidelijk zien dus drivers/windows settings/etc hebben dus geen invloed.
Ik verdenk de adaptor (DVI to Monitor plug) ervan, ietwat verlies
Iemand anders die Hydravision daadwerkelijk gebruikt ?
Quamen
Ik heb op mijn completer OEM ook hydravision gedraaid. Ik baalde nogal dat de moni die in je DVI een p&p moni moet zijn. Oude monitoren (14", 15" en sommige 17") geven geen signaal terug, nemen alleen signaal op...nou die moni's kan je niet gebruiken omdat hij ze niet detect, en dan geeft hij geen signaal. Ik ga ATi hierover mailen...misschien kunnen ze er gewoon een KNOPJE voor maken.
Ik heb het toen maar moeten doen met een Sony 19" E400 en een IIyama A902 Visionmaster 452 Harakiri Banzai weetikveel wat voor lange code (of A901 WHATEVER) iig 19" platte buis. OK, dus 2x 19" die allebei in zeker niet beroerde staat verkeren. Ik had de Sony als 2e moni aangesloten (aangezien dat een mooiere buis was, zou ik het makkelijker kunnen zien(en het was makkelijker aan te sluiten
) )
OK, het zag er allemaal wel ok uit in het begin, maar uiteindelijk dansen de lettertjes over het scherm! superbuggy uitgang dus die DVI->VGA !!! bij windows wiebelen de lettertjes dus en de randjes van sommige icoontjes 'sneeuwen' ook. ZUUR DUS. Ik hoop dat het bij de echte Retails niet meer zo is (dit waren Completer OEMS) of dat het een driver probleem is
Lijkt me stug...uhmmm naja...er viel aan te wennen...als je maar geen text hoeft te lezen op je 2e moni.
Ik heb het toen maar moeten doen met een Sony 19" E400 en een IIyama A902 Visionmaster 452 Harakiri Banzai weetikveel wat voor lange code (of A901 WHATEVER) iig 19" platte buis. OK, dus 2x 19" die allebei in zeker niet beroerde staat verkeren. Ik had de Sony als 2e moni aangesloten (aangezien dat een mooiere buis was, zou ik het makkelijker kunnen zien(en het was makkelijker aan te sluiten
OK, het zag er allemaal wel ok uit in het begin, maar uiteindelijk dansen de lettertjes over het scherm! superbuggy uitgang dus die DVI->VGA !!! bij windows wiebelen de lettertjes dus en de randjes van sommige icoontjes 'sneeuwen' ook. ZUUR DUS. Ik hoop dat het bij de echte Retails niet meer zo is (dit waren Completer OEMS) of dat het een driver probleem is
...gamen blijft leuk...
Ja ik bedoelde de standaart 6 ns kaarten, zoals ik er een van had, die draaid op medium medium vrolijk 196 in de meeste spellen, maar als ik dat op fast/fast zet dan kom ik echt niet verder dan de standaart klok, misschien 176/176 maar niet veel meer. Weet je zeker dat je 5.5 hebt? want 225 klinkt aardig ongeloofelijk goed
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Hier is alles gewoon scherp hoor, maar gebruik hier 2x Philips 17" (107B) van 1 dag oud. Ook mijn oude CTX 17" gebruikt omdat ik dacht dat het 'kleur' verschil aan de TX lag.
Na dus 2x identieke monitors te hebben gebruikt kan i u mededelen dat het signaal uit de DVI poort toch minder is wat het is iets donkerder en zeker niet exact hetzelfde als de main uitgang
Valt prima mee te werken hoor maar toch is het jammer. Denk dat dit op de echte retail (275mhz) net zo is.
Na dus 2x identieke monitors te hebben gebruikt kan i u mededelen dat het signaal uit de DVI poort toch minder is wat het is iets donkerder en zeker niet exact hetzelfde als de main uitgang
Valt prima mee te werken hoor maar toch is het jammer. Denk dat dit op de echte retail (275mhz) net zo is.
Ik heb een radeon 8500 retail besteld bij sww. 
nouw wil ik eigenlijk wel een paar geile screenshots ed. zien.
(van techdemo's enz.)
nouw wil ik eigenlijk wel een paar geile screenshots ed. zien.
(van techdemo's enz.)
Verwijderd
Ik heb een 'echte' retail van SWW en het ding doet op op zich goed (ik gebruik drivers van CD).
2D is lekker strak (beter dan voorheen) en 3D heb ik alleen nog maar Deus Ex GOTY gespeeld.
Ik gebruik alleen maar de DVI uitgang (voor mijn TFT scherm) maar ik zie in windows bijv. in winrar of windows commander achter de file tekst steeds kleine rode, blauwe en paarse puntjes(pixels) knipperen?!?
Iemand enig idee wat dat kan zijn? bij mijn 'oude' radeon 32 MB DDR via analoge uitgang had ik dat soort dingen niet...
Hoe kan je je bios dumpen dan? Ik wil het anders wel vanavond doen hoor.
2D is lekker strak (beter dan voorheen) en 3D heb ik alleen nog maar Deus Ex GOTY gespeeld.
Ik gebruik alleen maar de DVI uitgang (voor mijn TFT scherm) maar ik zie in windows bijv. in winrar of windows commander achter de file tekst steeds kleine rode, blauwe en paarse puntjes(pixels) knipperen?!?
Iemand enig idee wat dat kan zijn? bij mijn 'oude' radeon 32 MB DDR via analoge uitgang had ik dat soort dingen niet...
Hoe kan je je bios dumpen dan? Ik wil het anders wel vanavond doen hoor.
Vraagje; als er iemand met een echte retail 275/275Mhz RADEON 8500 eens zo vriendelijk zou willen wezen om een kopietje van zijn bios eens op het netje te zetten; of direct naar mij te mailen (j_hoek@wish.net)
Dan flash ik het wel in mijn OEM Radeon8500! werkt gegarandeerd! Zeker te weten.
Ps. kijk voor meer info maar eens op www.radeonfaq.com
Hier staat de procedure beschreven. programma flashrom.exe downloaden. Computer in DOS opstarten en dan de volgende commando's intikken:
flashrom -i ; om te checken dat kaartnr 0 is (=AGP)
flashrom -s 0 BACKUP_Radeon8500.rom copie van je bios mkn
flashrom -p 0 juiste_radeon8500_retail.raom programmeren
isse simpel. Dus help deze verstokte gebruiker! *-)
Verwijderd
ah bedankt... had daar blijkbaar overheen gelezen 
Ik zal zodra ik thuis ben het gelijk ff doen en dan gooi ik het wel online.
Iemand nog idee over mijn probleem?

Ik zal zodra ik thuis ben het gelijk ff doen en dan gooi ik het wel online.
Iemand nog idee over mijn probleem?
Ik neem aand at je die VGA->DVI convertor nog hebt...sluit je TFT ff op de 'normale' poort aan en kijk of je dan nogsteeds die pixeltjes hebt.
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
Mmmm net even gebeld met Completer, daar zeggen ze dat de 250 Mhz snellers is dan de echte retail (275 Mhz) zonder te overclocken. Beetje vaag maar ben wel benieuwd wat hier waar van is.
lijkt me idd sterk, heb jij ze wel goed begrepen en hun jouw ? =)Op dinsdag 30 oktober 2001 14:17 schreef Carnivore het volgende:
Mmmm net even gebeld met Completer, daar zeggen ze dat de 250 Mhz snellers is dan de echte retail (275 Mhz) zonder te overclocken. Beetje vaag maar ben wel benieuwd wat hier waar van is.
Verwijderd
Ja we hebben elkaar goed begrepen, de man vertelde me ook dat de 275 Mhz (retail) versie vorlopig niet officiel naar nederland komt ?????
misschien allemaal bedoeld om mij toch die 250 Mhz versie te verkopen
we wachten gewoon nog even af
kweenie of ie 'officieel' uit is in nl, tis iig wel zo dat sww een beperkt aantal retail radeons had en ze krijgen geloof ik ook eerdaags weer nieuwe, kosten wel 100 piek meer.Op dinsdag 30 oktober 2001 14:25 schreef Carnivore het volgende:
Ja we hebben elkaar goed begrepen, de man vertelde me ook dat de 275 Mhz (retail) versie vorlopig niet officiel naar nederland komt ?????
Het zou kunnen dat hij idd je een kaart wil aan praten, maar ik heb van andere tweakers begrepen dat de gang van zaken daar goed is. ik heb dus zo'n oem ding van completer, en als ik zou willen bel ik die lui nu op en stuur em terug en krijg ik al me geld terug. dat is toch wel service.
IK moet hem ook hebben!
ALLEEN kan er iemand in 1 antwoord vertellen waar je de ECHTE retail kan krijgen en hoe je het verschil ziet tussen OEM en retail. (zonder dat die in je computer zit).
ALLEEN kan er iemand in 1 antwoord vertellen waar je de ECHTE retail kan krijgen en hoe je het verschil ziet tussen OEM en retail. (zonder dat die in je computer zit).
There are many mysteries in this universe, including me!
in de post die ik boven je plaats staat het, tevens als op 100 andere plaatsen in dit topic. en je kan een oem alleen aan de doos herkennen aan 'powered by ati' ipv 'build by ati' en de doos ziet er zowieso heel anders uit. als er een doodskop met vleugeltjes op staat is het de echte retail.Op dinsdag 30 oktober 2001 14:41 schreef Tick het volgende:
IK moet hem ook hebben!
Is er al iemand met zijn BIOS aan de gang gegaan?
* Badger baalt dat hij zo duur is bij SWW
Naja dan nog maar eens mijn spaarvarken omkeren
Naja dan nog maar eens mijn spaarvarken omkeren
Verwijderd
Wat de abit radeon? nooit van gehoord.
Sir floppy heb je al besteld en een reactie van sww?
Sir floppy heb je al besteld en een reactie van sww?
Nou ik heb hem toch maar opgehaald van het postkantoor.
Hij draait eindelijk als een zonnetje.
Heeft me wel een middagje gekost maar goed.
Het is wel de oemversie. ik heb heel even overgeclockt gehad naar 275mhz, maar dat vond ie niet zo lekker.:(
Ik heb alleen 1 probleem ik kan 3dmark2001 niet uitdraaien.
Hij heeft het 1 keer bijna helemaal gedaan toen kreeg ik 5991 punten. Daarna liep hij ook direkt vast.
Het rare is dat al mijn games wel goed lopen.
En ik heb effe in het rage3d forum lopen snuffel en er zijn meer mensen die er last van hebben.
Update
Ik heb nu wel een volledige 3mark2001 kunnen draaien.
6065
Hij draait eindelijk als een zonnetje.
Heeft me wel een middagje gekost maar goed.
Het is wel de oemversie. ik heb heel even overgeclockt gehad naar 275mhz, maar dat vond ie niet zo lekker.:(
Ik heb alleen 1 probleem ik kan 3dmark2001 niet uitdraaien.
Hij heeft het 1 keer bijna helemaal gedaan toen kreeg ik 5991 punten. Daarna liep hij ook direkt vast.
Het rare is dat al mijn games wel goed lopen.
En ik heb effe in het rage3d forum lopen snuffel en er zijn meer mensen die er last van hebben.
Update
Ik heb nu wel een volledige 3mark2001 kunnen draaien.
6065
Verwijderd
Longshot,
We wachten VOL SMART af op de bios dump !
Als je problemen hebt om hem te hosten dan wil ik dat wel doen op een snelle server.
Mijn mail is public dus je kunt hem gewoon emailen, verwacht dat de bios dump niet echt groter is als een paar 100 KB dus dat moet geen enkel probleem zijn.
Alvast bedankt.
Dat de OEM versie sneller als de retail is een lul verhaal !
Dat ie persee niet langzamer is kan ik me voorstellen maar sneller is onzin.
Quamen
We wachten VOL SMART af op de bios dump !
Als je problemen hebt om hem te hosten dan wil ik dat wel doen op een snelle server.
Mijn mail is public dus je kunt hem gewoon emailen, verwacht dat de bios dump niet echt groter is als een paar 100 KB dus dat moet geen enkel probleem zijn.
Alvast bedankt.
Dat de OEM versie sneller als de retail is een lul verhaal !
Dat ie persee niet langzamer is kan ik me voorstellen maar sneller is onzin.
Quamen
nog niet besteld. Eerst ff kijken of ik het financiel wel trek als arme student zijnde
Verwijderd
Sir_flop, je hebt bijna mijn pc. Ik run een abit kt7a met bird 800@980 (had ooit een alpha, maar nu [wc]), radeon 8500 (zodra sww em binnen krijgt) dat zijn toch aardig wat basic components.
Verwijderd
Nou ik heb het tig keer geprobeerd maar ik krijg die bios niet gedumped 
Dit krijg je te zien als je flashrom -i doet:
Als ik een dump probeerd te maken krijg ik een romfile van 0 bytes groot.
ik gebruik dan het commando: flashrom -s 0 rad8500.rom
Ik denk niet dat dit flashrom proggie de nieuwe radeon ondersteunt. Is er een nieuwe versie van toevallig? dan probeer ik die ff....
Dit krijg je te zien als je flashrom -i doet:
code:
1
2
3
| adapter bn dn dID asic flash ID flash type remap lock ======= == == ==== =============== ===== ==== ============== ===== ==== 0 01 00 514C Rage6 - A500 unknown - - |
Als ik een dump probeerd te maken krijg ik een romfile van 0 bytes groot.
ik gebruik dan het commando: flashrom -s 0 rad8500.rom
Ik denk niet dat dit flashrom proggie de nieuwe radeon ondersteunt. Is er een nieuwe versie van toevallig? dan probeer ik die ff....
Verwijderd
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb wat benchmarks gedaan met die Radeon8500 van completer (250/250), maar ik snap een paar 'getallen' niet helemaal, ik vind ze wat aan de lage kant.
Dit is mijn systeem, schone format c: en vervolgens alleen het broodnodige geinstalleerd, te beginnen met win98se en dan de rest (via drivers 434, ATI driver 7199, directx 8.0a, monitor drivers, liveware, logitech).
Mijn systeem:
AMD Tbird 900, Abit KT7-RAID, 384 MB PC133, Radeon8500@250/250 (van completer).
Hier zijn de resultaten:
Quake3 Arena, v117, "Demo1", Maximum Settings:
640x480 = 103,3
800x600 = 101,9
1024x768 = 100,3
1280x1024 = 94,7
1600x1200 = 82,2
Quake3 Arena, v117, "Demo2", Maximum Settings:
640x480 = 101,7
800x600 = 101,3
1024x768 = 100,7
1280x1024 = 97,8
1600x1200 = 87,6
Quake3 Arena, v129g, "Four", Maximum Settings:
640x480 = 75,0
800x600 = 75,0
1024x768 = 74,3
1280x1024 = 72,8
1600x1200 = 70,0
Castle Wolfenstein Test Demo "Atdemo6", Maximum Settings:
640x480 = 25,6
800x600 = 25,4
1024x768 = 24,9
1280x1024 = 21,0
1600x1200 = 15,2
Castle Wolfenstein Test Demo "Atdemo8", Maximum Settings:
640x480 = 64,2
800x600 = 63,3
1024x768 = 62,2
1280x1024 = 45,3
1600x1200 = 29,4
3D Mark 2001 "Default Settings, alleen triple buffer aan":
640x480x32 =5920
800x600x32 =5672
1024x768x32 =5333
1280x1024x32 =4658
1600x1200x32 =3869
Het gaat mij voornamelijk om wolfje, demo8 welteverstaan, aangezien Anand in zijn review in 1600x1200x32 ruim 60 fps haalt (en ik maar 30). Ok hij gebruikt een PIV 2GHz, maar zo groot mag dat toch nooit verschillen???
Oh kan iemand mij pls helpen, anders ga ik WEER formateren, wolfenstein moet veel soepeler kunnen draaien toch?
Dus graag jullie ervaringen...
Alvast bedankt!!!
OW wat ik ook vreemd vind is dat het tot 1024 allemaal hetzelfde is, cpu bottleneck wellicht?
Ik heb wat benchmarks gedaan met die Radeon8500 van completer (250/250), maar ik snap een paar 'getallen' niet helemaal, ik vind ze wat aan de lage kant.
Dit is mijn systeem, schone format c: en vervolgens alleen het broodnodige geinstalleerd, te beginnen met win98se en dan de rest (via drivers 434, ATI driver 7199, directx 8.0a, monitor drivers, liveware, logitech).
Mijn systeem:
AMD Tbird 900, Abit KT7-RAID, 384 MB PC133, Radeon8500@250/250 (van completer).
Hier zijn de resultaten:
Quake3 Arena, v117, "Demo1", Maximum Settings:
640x480 = 103,3
800x600 = 101,9
1024x768 = 100,3
1280x1024 = 94,7
1600x1200 = 82,2
Quake3 Arena, v117, "Demo2", Maximum Settings:
640x480 = 101,7
800x600 = 101,3
1024x768 = 100,7
1280x1024 = 97,8
1600x1200 = 87,6
Quake3 Arena, v129g, "Four", Maximum Settings:
640x480 = 75,0
800x600 = 75,0
1024x768 = 74,3
1280x1024 = 72,8
1600x1200 = 70,0
Castle Wolfenstein Test Demo "Atdemo6", Maximum Settings:
640x480 = 25,6
800x600 = 25,4
1024x768 = 24,9
1280x1024 = 21,0
1600x1200 = 15,2
Castle Wolfenstein Test Demo "Atdemo8", Maximum Settings:
640x480 = 64,2
800x600 = 63,3
1024x768 = 62,2
1280x1024 = 45,3
1600x1200 = 29,4
3D Mark 2001 "Default Settings, alleen triple buffer aan":
640x480x32 =5920
800x600x32 =5672
1024x768x32 =5333
1280x1024x32 =4658
1600x1200x32 =3869
Het gaat mij voornamelijk om wolfje, demo8 welteverstaan, aangezien Anand in zijn review in 1600x1200x32 ruim 60 fps haalt (en ik maar 30). Ok hij gebruikt een PIV 2GHz, maar zo groot mag dat toch nooit verschillen???
Oh kan iemand mij pls helpen, anders ga ik WEER formateren, wolfenstein moet veel soepeler kunnen draaien toch?
Alvast bedankt!!!
OW wat ik ook vreemd vind is dat het tot 1024 allemaal hetzelfde is, cpu bottleneck wellicht?
Verwijderd
Je hebt idd een trage CPU, die ook nog eens op 100Mhz FSB loopt en met SDRAM, dus die scores kunnen denk ik wel kloppenOp dinsdag 30 oktober 2001 20:48 schreef ThunderBee het volgende:
Alvast bedankt!!!

Verwijderd
Vergeet niet dat deze kaarten Flink op hun kloten moeten krijgen van de CPU voordat ze gaan zweten.
In jouw geval wacht de Radeon op info/data van de Cpu die eigenlijk achter de feiten aanloopt.
Met dit soort kaarten (net als GF3) maakt een dikke 'brommer' wel degelijk uit.
Vergeet niet dat die hoge bussnelheden de 'communicatie' tussen cpu en radeon beinvloeden.
Wil resultaten weleens zien van een XP 1800+ met een creatieve FSB in combo met zo'n Eopx mobotje en snel Mushkin HP DDR ram
Nog 1 maand
In jouw geval wacht de Radeon op info/data van de Cpu die eigenlijk achter de feiten aanloopt.
Met dit soort kaarten (net als GF3) maakt een dikke 'brommer' wel degelijk uit.
Vergeet niet dat die hoge bussnelheden de 'communicatie' tussen cpu en radeon beinvloeden.
Wil resultaten weleens zien van een XP 1800+ met een creatieve FSB in combo met zo'n Eopx mobotje en snel Mushkin HP DDR ram
Nog 1 maand
dude die wolfenstein scores van je kloppen voor geen meter, ik kijk net speciaal en haal dit met cpu op 1000 mhz (10*100 ook kt133), alle detials high/full/triple/far/whatever en 32bit.
atdemo8
640*480 = 86,6
800*600 = 85,4
1024*768 = 85,1
1280*1024 = 83,5
1600*1200 = 77,5
(scheelt echt weinig die reso's!)
driver 7199 (had met de bijgeleverde ook rond deze score)
completer kaart wel @ 275/275
kweenie of je een paar pagina's terug m'n bechies heb gezien van q3, maar die staan er iig mocht je interesse hebben.
[edit 2 reso's toegevoegd)
atdemo8
640*480 = 86,6
800*600 = 85,4
1024*768 = 85,1
1280*1024 = 83,5
1600*1200 = 77,5
kweenie of je een paar pagina's terug m'n bechies heb gezien van q3, maar die staan er iig mocht je interesse hebben.
Verwijderd
Ja die had ik gezien, vandaar dat ik er geen fuck van snap.dude die wolfenstein scores van je kloppen voor geen meter, ik kijk net speciaal en haal dit met cpu op 1000 mhz (10*100 ook kt133), alle detials high/full/triple/far/whatever en 32bit.
atdemo8
640*480 = 86,6
800*600 = 85,4
1024*768 = 85,1
1280*1024 = 83,5
1600*1200 = 77,5
Iemand een idee waar het aan ligt???
Is mijn cpu echt zo traag???
hoe kan jouw kaart 275 zijn en die andere niet? overclockt?Op dinsdag 30 oktober 2001 21:16 schreef salvador4 het volgende:
dude die wolfenstein scores van je kloppen voor geen meter, ik kijk net speciaal en haal dit met cpu op 1000 mhz (10*100 ook kt133), alle detials high/full/triple/far/whatever en 32bit.
atdemo8
640*480 = 86,6
800*600 = 85,4
1024*768 = 85,1
1280*1024 = 83,5
1600*1200 = 77,5
The devil is in the details.
ik denk dat je toch iets niet goed doet met wolf, wolf draait wellicht op opengl32 bij je (moet wel)
draait je met fsaa?
Kijk eens bij eigenschappen/beeldscherm ->instellingen -> geavanceerd --> opengl tabblad en dan kijken bij anti-aliasing over volledig beeld en dan natuurlijk uitgeschakeld. ik heb die balk van detail niveau op scherp staan.
[edit] overigens heb ik mijn ram geheugen timing ook allemaal op max staan (scheelt toch bijna 400 3dmark punten geloof 't of niet), en de rest is ook getweaked dus je moet niet op 20 frames kijken.
draait je met fsaa?
Kijk eens bij eigenschappen/beeldscherm ->instellingen -> geavanceerd --> opengl tabblad en dan kijken bij anti-aliasing over volledig beeld en dan natuurlijk uitgeschakeld. ik heb die balk van detail niveau op scherp staan.
[edit] overigens heb ik mijn ram geheugen timing ook allemaal op max staan (scheelt toch bijna 400 3dmark punten geloof 't of niet), en de rest is ook getweaked dus je moet niet op 20 frames kijken.
overklokt ja, heb er vandaag mijn ouwe blauwe orb op gezet met arctic silver, heatsinkjes volgen (meer voor de sier)Op dinsdag 30 oktober 2001 21:51 schreef Marc00 het volgende:
[..]
hoe kan jouw kaart 275 zijn en die andere niet? overclockt?
hij draait nu stabiel op 285/285, kan wellich hoger maar maakt toch maar 1/2 fps uit dus tis puur voor de fun..
Verwijderd
Zou je een screenie willen posten van driver instellingen van opengl???ik denk dat je toch iets niet goed doet met wolf, wolf draait wellicht op opengl32 bij je (moet wel)
draait je met fsaa?
Alvast bedankt!!!
DAMNn.....ik ben echt dom....ik zie nu pas deze thread met die shit over 250/250 completer radeons. Dat hadden ze er er best wel bij mogen vermelden.
Als de postbode vrijdag komt mag ik die kaart weigeren als het niet de oem is??? Ik ging er dus vanuit dat het om de ati 275/275 kaart ging want je krijgt op hun site ook een link naar de ati site (zag er allemaal wel oke uit). Ik vind het dus misleidend om duidelijk dat radeon doodskop teken (van de retail) op de site te vertonen en vervolgens van die nep zooi aan me te verkopen
en effe wat vragen en graag alleen feiten:
ga ik die 25 mhz merken in spellen??? scheelt dat heel veel?? of gaat het om 3 fps??? Verder ben ik een totale noob op tweak gebied dus wil ik weten of ik die 250 naar 275 kan veranderen zonder gelijk met koelers en lijm te moeten prutsen??
Als de postbode vrijdag komt mag ik die kaart weigeren als het niet de oem is??? Ik ging er dus vanuit dat het om de ati 275/275 kaart ging want je krijgt op hun site ook een link naar de ati site (zag er allemaal wel oke uit). Ik vind het dus misleidend om duidelijk dat radeon doodskop teken (van de retail) op de site te vertonen en vervolgens van die nep zooi aan me te verkopen
ga ik die 25 mhz merken in spellen??? scheelt dat heel veel?? of gaat het om 3 fps??? Verder ben ik een totale noob op tweak gebied dus wil ik weten of ik die 250 naar 275 kan veranderen zonder gelijk met koelers en lijm te moeten prutsen??
Waarschijnlijk gaat dat niet echt lekker lukken, want die kaartjes zijn niet voor niets 25 MHz terug geclocked. Als het beeld bij 275MHz 100% was, waren ze wel 275 gebleven.Op dinsdag 30 oktober 2001 22:23 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
Verder ben ik een totale noob op tweak gebied dus wil ik weten of ik die 250 naar 275 kan veranderen zonder gelijk met koelers en lijm te moeten prutsen??
valt niet veel bijzonders te zien, meeste is gewoon standaart. hier heb je wat dumps.

je mag de kaart weigeren, gewoon zeggen dat je van niks weet en dan neemt de postbode em mee terug, als je niet thuis bent word ie naar 3 weken op het postkantoor te liggen terug gestuurd.Op dinsdag 30 oktober 2001 22:23 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
DAMNn.....ik ben echt dom....ik zie nu pas deze thread met die shit over 250/250 completer radeons. Dat hadden ze er er best wel bij mogen vermelden.
als je mijn benchies hebt gezien dan zie je dat het verschil tussen 250/250 en 285/285 slecht 5 fps is in 1600*1200, alles daaronder liggen reso's scheelt het 3 en minder frames.
maarr zoals al eens gezegd is weten we niet 100% zeker of een 275/275 oem even snel is als een 275/275 retail maar dat lijkt me wel.
Verwijderd
Idd, ik wil niet overclocken en dat is ook helemaal niet nodig, die 5 fps die je er maximaal meer uit haalt zijn de moeite niet...als je mijn benchies hebt gezien dan zie je dat het verschil tussen 250/250 en 285/285 slecht 5 fps is in 1600*1200, alles daaronder liggen reso's scheelt het 3 en minder frames.
Zijn er nog mensen die niet een super-extreem overclocked systeem hebben, dus standaard 900 ofzo met 100FSB en een ViaKT133 ofzo??? Pls help me!!!
Anders gaat die kaart terug...
Verwijderd
Thunderbee, houden die kaart! Mega goedkoop, erg erg snel en zeer goed. althans, ik hoor je niet klagen over bugs crashes en bsods. Alleen je performance niet optimaal, maar dat licht niet aan je video kaart. Probeer het anders ff met een andere kaart van iemand.
Met een gforce 3 ti 200 ga je echt niet sneller. Maak je toch niet zo'n zorgen man, ga lekker quaken
Met een gforce 3 ti 200 ga je echt niet sneller. Maak je toch niet zo'n zorgen man, ga lekker quaken
Waar is die atdemo8 te vinden? Google vindt niks en ook op Anandtech kan ik hem niet vinden
Verwijderd
ja het is echt een 5.5 sec van hyhundai kon hem ook niet hoger zetten dan kreeg ik wel fouten in het beeldOp dinsdag 30 oktober 2001 00:43 schreef The_PyroPath het volgende:
Ja ik bedoelde de standaart 6 ns kaarten, zoals ik er een van had, die draaid op medium medium vrolijk 196 in de meeste spellen, maar als ik dat op fast/fast zet dan kom ik echt niet verder dan de standaart klok, misschien 176/176 maar niet veel meer. Weet je zeker dat je 5.5 hebt? want 225 klinkt aardig ongeloofelijk goed
had toevallig mijn ftp connectie nog open staanOp dinsdag 30 oktober 2001 23:06 schreef biobak het volgende:
Waar is die atdemo8 te vinden? Google vindt niks en ook op Anandtech kan ik hem niet vinden
atwolfdemo
[edit]
droppen in /wolf/demomain/demos
aanroepen in de console /timedemo 1 en dan demo attdemo8 maar dat spreek voor zich?
Verwijderd
Mensen die al iets meer weten over een alternatieve manier van het dumpen van de Radeon 8500 core, want het schijnt dus niet te lukken zoals eerder is beschreven met dat prog 
Salvador, scheelt de BLORB vwb het overclocken ?? Haal je nu snelheden die eerst niet lukten ??
Quamen
Salvador, scheelt de BLORB vwb het overclocken ?? Haal je nu snelheden die eerst niet lukten ??
Quamen
Verwijderd
Nee, je hebt gelijk. Maar daarmee is nog steeds mijn 'performance-probleem' niet opgelost.Met een gforce 3 ti 200 ga je echt niet sneller. Maak je toch niet zo'n zorgen man, ga lekker quaken
Ik haal nog steeds niet meer als 30 fps in wolfje 1600x1200x32 alles max...das mijn streven.
Ik wil ook 70 fps net als Salvador!!!
Mijn vraag is dus is mijn cpu de bottleneck of is er iets anders flink fout???
Pls help mij, ik ga aan de kaart twijfelen namelijk (en dat is niet terecht denk ik).
En hoe zit het dan in de lagere reso's, cpu bottleneck???
Ja goedkoop zeker, zeker als je voor een 275 versie 100 piek meer moet dokken (die is gek zeker)!!!Thunderbee, houden die kaart! Mega goedkoop, erg erg snel en zeer goed. althans, ik hoor je niet klagen over bugs crashes en bsods. Alleen je performance niet optimaal, maar dat licht niet aan je video kaart. Probeer het anders ff met een andere kaart van iemand.
Nee geen crashes enzo, prima stabiel en mooi beeld enzo in 2d en 3d. Ja performance is niet optimaal, daar baal ik van.

Een vriend van me haalt van de week een AthlonXP 1700 en nog meer moois, ga ik wel ff bij hem langs met mijn beestje.
PLS help me, mijn vraag over de cpu bottleneck remember???
Heerlijk, de reacties zijn hier gelukkig overwegend positief.. Samen met het prijsverschil met de Ti500 dus een aanradertje..
Thanx!Op dinsdag 30 oktober 2001 23:10 schreef salvador4 het volgende:
[..]
had toevallig mijn ftp connectie nog open staan
atwolfdemo
[edit]
aanroepen in de console /timedemo 1 en dan demo attdemo8 maar dat spreek voor zich?
Verwijderd
Ja zekerz, die GF kaarten zijn allemaal flink overpriced!!!Heerlijk, de reacties zijn hier gelukkig overwegend positief.. Samen met het prijsverschil met de Ti500 dus een aanradertje..
thunderbee; weet je zeker dat je FSAA NIET! hebt aanstaan?
over die cpu snelheid, die is snel zat (nouja ik bedoel die fps van wolf moeten beter kunnen), ik draai de mijne nu ook maar op 10*100 en neem van mij aan als ik em op 900 draai dat dat hooguit 5 frames scheelt, anders oveklok je cpu toch gewoon, we zitten hier op tweakers.net he.
qua lage resoluties is idd de cpu bij mij ook de bottleneck, op 1150 scheelt 640*480 misschien 15 fps van 1600*1200.
quamen:
Tja scheelt een blue orb veel, hij heeft altijd op mijn gforce 2 mx ddr gezeten, die draaide zonder problemen op 220/390 ipv de standaart 175/286, dat was toen een heeele vooruitgang.
Zoals ik zal zei heb ik em er vanmiddag pas op m'n 8500 gezet, [dat ati ding is zo klein, blue orb is stukkie groter eh] en draai nu gewoon 280/280 stabiel al ongeveer 5 uur zonder artifacts of wat dan ook. kan wat verder maar ff chillen zo, eerst zeker weten of dit goed blijft draaien.
over die cpu snelheid, die is snel zat (nouja ik bedoel die fps van wolf moeten beter kunnen), ik draai de mijne nu ook maar op 10*100 en neem van mij aan als ik em op 900 draai dat dat hooguit 5 frames scheelt, anders oveklok je cpu toch gewoon, we zitten hier op tweakers.net he.
qua lage resoluties is idd de cpu bij mij ook de bottleneck, op 1150 scheelt 640*480 misschien 15 fps van 1600*1200.
quamen:
Tja scheelt een blue orb veel, hij heeft altijd op mijn gforce 2 mx ddr gezeten, die draaide zonder problemen op 220/390 ipv de standaart 175/286, dat was toen een heeele vooruitgang.
Zoals ik zal zei heb ik em er vanmiddag pas op m'n 8500 gezet, [dat ati ding is zo klein, blue orb is stukkie groter eh] en draai nu gewoon 280/280 stabiel al ongeveer 5 uur zonder artifacts of wat dan ook. kan wat verder maar ff chillen zo, eerst zeker weten of dit goed blijft draaien.
Verwijderd
Ja zekerz, die GF kaarten zijn allemaal flink overpriced!!!Heerlijk, de reacties zijn hier gelukkig overwegend positief.. Samen met het prijsverschil met de Ti500 dus een aanradertje..
Idd, uitpakken naar:quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 30 oktober 2001 23:10 schreef salvador4 het volgende:
[..]
had toevallig mijn ftp connectie nog open staan
atwolfdemo
[edit]
--------------------------------------------------------------------------------
Thanx!
C:\Program Files\Wolf MP Test\demomain\demos
Dan spel starten, console openen (~), typ timedemo 1, en dan demo atdemo6 of atdemo8...veel plezier!!!
Laat je resultaten ff zien wil je!!!
Verwijderd
Nee echt geen FSAA (zou je wel denken eigenlijk ja), ik heb alles default gezet, nog steeds hetzelfde...thunderbee; weet je zeker dat je FSAA NIET! hebt aanstaan?
Nee ik kan niet overclocken, hij is gelocked...
Pls help me...ik kan wel
Verwijderd
Salvador, tips vwb het removen van de ATI fan ?
Mensen vrees niet !
Ga zelf namelijk deze 2 chipset coolers testen:
- Blue Orb
- Alpha 15Upal (absolute top vwb lucht koeling !)
Ik maak foto's van de installs en post results + foto's online !
Mind you dat ik niet hoger dan 262/262 kom zonder artifacts dus ik zal duidelijk resultaat zien als betere koeling een rol speelt.
Stay posted !
Mensen vrees niet !
- Blue Orb
Mind you dat ik niet hoger dan 262/262 kom zonder artifacts dus ik zal duidelijk resultaat zien als betere koeling een rol speelt.
Stay posted !
TadaaaaaOp dinsdag 30 oktober 2001 23:37 schreef Quamen het volgende:
Salvador, tips vwb het removen van de ATI fan ?
Mensen vrees niet !
- Blue Orb
Stay posted !
http://www.rage3d.com/radeon/cooling/
ze laten het hier perfect zien; bank pasje klein beetje der onder schuiven, schroevendraaier tussen 't pasje en de sink en plop.
very easy.
[edit] over de bevestiging, ik heb t met een heeeeel klein beetje sec lijm op de core gedaan (in 2 hoekjes), de rest koelpasta, als het moet krijg ik em er nog wel af. zou wel foto's willen posten maar ik heb geen cam/webcam of wat dan ook, ken misschien wel wat regelen maar veel valt er niet te zien..
Dit topic is gesloten.