-= Radeon Topic 24; to kill or not to kill =-

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 852 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Zo, nog een paar uurtjes en dan stap ik in m'n bolide richting SWW, om m'n kaartje eindelijk op te halen, wat heb ik f*cking lang naar dit speeltje uitgekeken zeg!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik ga hem zo van het postkantoor halen , kan ik gelijk mijn Gainward op de bus doen!!!
En dan...............tweaken,spelen,tot ik erbij neerval.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even met mutlidesk begonnen.
erg practisch 9 desktops. Heb er nu 5 ingesteld, als ik er meer nodig heb merk ik het wel.

desk1 mirc
desk2 photoshop / html
desk3 unasigned
desk4 browsers
desk5 shortcuts etc

werkt zeer zeer practisch. heb ik nu al voordeel van die ram prijzen, wellicht gooi ik er nog 256MB extra in, dat heeft nu wel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Goedmorgen (niet echt) maar goed

Ik heb net met Completer contact opgenomen en ik heb alles uitgelegd. die gast vertelde mij dat alle kaart die in Nederland binnen zijn gekomen "eerste divisie retails" zijn.( ? ) ik zij toen dat SWW computers wel de retails heeft, dat had ik van te voren ook bevestigt. Volgende SWW hebben hun kaarten 274mhz core.
Om verhaal kort te maken, Completer heeft contact met hun leverancier en ATI en binnen 2 uur weten ze waneer ze echte retails binnen krijgen, hopelijk is dat dinsdag.
Hij zij wel dat er een andere model kaarten dinsdag komen, dus misschien dat dat de 274mhz retails zijn.
verder vertelde hij ook dat ATI geen kaarten meer maak alleen chips, dat wist ik niet.

Ik vroeg ook of de prijs hetzelfde bleef, daar waren ze nog niet over uit, maar ik verwacht van niet, of misschien een tientje meer.

Het maar weer afwachten, SWW heeft ze ook niet meer, mits de gereserveerde kaarten dan. Lucky bustards ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx FMS for the update.

heb completer ook nog ff gebeld. (reken maar dat die gasten ook balen)

De echte retails zijn als het goed is al onderweg, en we kunnen deze fake retails omruilen. Waarhschijnlijk kosten de echte retails 20,- meer. maarja, BOEIEND 20,-

voor de rest willen ze eigenlijk deze kaarten zo snel mogenlijk terug, ik heb nog ff aangekaart dat we die kaart eigenlijk zo lang mogenlijk houden totdat we die retails ophalen. (scheeld ook weer een keer rijden)
Dat ging ie ff proberen, vanmiddag weten ze meer. staat ook op hun website bij de radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 10:24 schreef FMS het volgende:
...SWW heeft ze ook niet meer, mits de gereserveerde kaarten dan. Lucky bustards ;)
Hihi, mijn kaart zit al in Zwolle, nog 100km noordelijker (Groningen) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Ik heb net de Radeon 8500 oem terug gebracht. Ze nemen met mij contact op als ze de echte retail binnen hebben.

Ze vonden het zelf idd enorm naadje dat ze geen echte retails hebben gekregen. Op het moment dat ik daar binnen kwam werd er met de importeur gebelt over deze zaak en idd dinsdag verwachten ze de andere versie en hopelijk is die wel retail.

Ik ben wel zeer tevreden over de gang van zaken bij deze zaak. Ik kreeg direct mijn geld terug en een doos CD-roms (Acer 650Mb) voor de genomen moeite. Waar kom je dat nou nog tegen? :) Ik denk dat ik maar eens zaterdag een survey ga schrijven voor ze. Van mij krijgen ze een dikke 10 ondanks dit kleine foutje dat bij de importeur kennelijk gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Completer beweert dus dat SWW geen echte retail kaarten heeft?

Die kaarten zitten wel in de retail doos, er staat built by Ati op. Dus dan weet ik het ook niet meer.

Even over die ghosting problemen, als ik terugga naar 75hz dan wordt het stukken minder. Dan is het misschien toch meen monitor. Overigens werkt een BNC kabel niet echt handig met deze drivers, want je kan dan niet meer via de settings je refresh rate instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik wacht nog wel even tot alles uitgekristalliseerd is. Wat een gedoe zeg.

ATI gaat in ieder geval iets doen om het onderscheid tussen 250/250 en 275/275 te maken :

ATI looked at a number of subbranding variants and has settled on a name for the RADEON 8500-based chip that it will sell to OEMs, ODMs and AIBs. That announcement will be made shortly by the Company. The name we have settled on will serve to clearly differentiate ATI's RADEON 8500 275/275 offering from its 250/250 offering. We apologize for any confusion that may have occurred amongst our various publics as a result of assisting our AIB partners to quickly penetrate the market with our technology. There will be complete clarity soon. Stay tuned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op donderdag 25 oktober 2001 11:23 schreef harjan het volgende:

Die kaarten zitten wel in de retail doos, er staat built by Ati op. Dus dan weet ik het ook niet meer.

Even over die ghosting problemen, als ik terugga naar 75hz dan wordt het stukken minder. Dan is het misschien toch meen monitor. Overigens werkt een BNC kabel niet echt handig met deze drivers, want je kan dan niet meer via de settings je refresh rate instellen.
Komt omdat je monitor dan niet meer (plug&play) wordt herkend. Dit probleem verdwijnt als je de juiste monitor driver installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand checken of Microsoft nieuwe drivers heeft op windowsupdate (voor windows xp). Ze zouden meer dan 200 driver updates hebben geplaatst.

Denk eigenlijk niet dat er wat tussenzit maar je weet maar nooit! ATI zou vandaag drivers releasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ATi maakt nog wel degelijk zelf kaarten, dat zijn de gene in de doos zoals je ze ziet op de ATi site zelf. verder verkopen ze ook chips en designs van kaarten aan 3e partijen, en een voorbeeld daarvan is de kaart bij Completer. Ze hebben niet gelogen dat het een Retail is, het is namelijk wel een Retail, maar dan van een 3e partij en niet van ATi zelf. De enige fout die ze dus hebben gemaakt is verwijzen naar de ATi site voor details, en als ze het gezegd hebben dat de kaart van ATi zelf is.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Volgens hem, waren alle kaarten in Nederland van die eerste divisie retails, maar SWW heeft toch de echte retail. Heb ze gebeld voor de zekerheid.
Ik ben wel zeer tevreden over de gang van zaken bij deze zaak. Ik kreeg direct mijn geld terug en een doos CD-roms (Acer 650Mb) voor de genomen moeite. Waar kom je dat nou nog tegen? Ik denk dat ik maar eens zaterdag een survey ga schrijven voor ze. Van mij krijgen ze een dikke 10 ondanks dit kleine foutje dat bij de importeur kennelijk gemaakt is.
Wel cool dat je een doos CDs kreeg.
Ik vind ook dat die zaak alles netjes handelt, ut was gewoon een misverstand na de andere, eindelijk die importeurs schuld maar goed, naar alle waarschijnlijkheid komen ze dinsdag en hebben wij ze eind volgende week.

, ATI maakt idd zelf ook kaarten, volgens die verkoper niet, maar daar ben ik niet op in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zo net terug van de reis, door hartje westland naar SWW m'n R8500 opgehaald, het zijn dus de echte retails, alle Half-Life zit er niet bij, voor de rest orginele dooos, ect.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, hoe zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 25 oktober 2001 14:19 schreef Peltier het volgende:
Hmz, hoe zijn je bevindingen?
Weet ik vannavond pas, ik zit voorlopig nog wel een tijdje op m'n werk, het is dat ze in die compacs hier niet passen wat anders..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die doos zit dus te branden onder je bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

completer update:

Diegenen die die oem radeon niet willen moeten de kaart uiterlijk vrijdag terug brengen en krijgen dan geld terug. aanstaande dinsdag komt er een nieuwe shipment binnen, maar het is niet zeker dat dat echte retails zijn.

vrij veel mensen, aldus completer, hebben besloten de oem kaart gewoon te houden.
zit wat in, kaart presteerd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 25 oktober 2001 15:05 schreef Wekkel het volgende:
Die doos zit dus te branden onder je bureau?
Zo'n beetje ja, ik bewaak hem als een pitbull ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou jongens , ik heb hem net opgehaald (retail van sww) , inderdaad geen counterstrike,ik ga hem er nu inzetten.

*D

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

*zucht, wat zou ik die kaart toch graag willen nu,

nou mensen, kom maar op met die echte retail benches. en beetje OC'en mag ook ;)

edit: zijn die ATI demos al te dowen. ik vond die water so mooi en die rachel hoofd was net echt. screen shots van die demos svp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het duurt nog wel een uur of 3 voordat ik kan beginnen ';( het valt me wel op dat de koeler voor ATI begrippen wat groter is en Hynix ram kende ik nohg niet, maar in de reviews werd het ook gebruikt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ed, neem gewoon ontslag, ga naar huis, ;)

hoe groot is die sink+fan? als het groot genoeg is hoef ik het niet te modden. en het Alu neem ik aan, geen koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 25 oktober 2001 16:08 schreef FMS het volgende:
ed, neem gewoon ontslag, ga naar huis, ;)

hoe groot is die sink+fan? als het groot genoeg is hoef ik het niet te modden. en het Alu neem ik aan, geen koper.
Van de ww kan ik geen kaarten meer kopen ;), en die heatsinkfan is lang niet groot genoeg voor jou FMS ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik ben nu lekker bezig met WC, en het gaat lekker :9 ik doe misschien een DD maze op de ATI. *D

het is wel moeilijk werken met die doos voor je, of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 25 oktober 2001 16:17 schreef FMS het volgende:
ik ben nu lekker bezig met WC, en het gaat lekker :9 ik doe misschien een DD maze op de ATI. *D

het is wel moeilijk werken met die doos voor je, of niet ;)
Idd, ben al zo lang gefocust op die kaart maar ik ga van het weeekend maar niet stappen, maar heel het weekend met die kaart lopen spelen :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00000000000000T ik heb hem!

SWW heeft de RETAIL! made by ATI etc. enige wat ik mis in de doos zijn de cd's van CS enzo. verder zit alles erin, kabels, stekkertjes, drivers (7191) en natuurlijk de kaart.

Powerstrip geeft aan dat hij idd 274.5/274.5 is.

Spellen tot nu toe getest (ik moet zo werken :( $@#*$@)
Quake3 1600x1200x32 94.3 fps
Half-Life Counter-Strike 1280x960x32 overal 100fps ook als er 2 smokegrenades liggen.(Truform is alleen op hossies en op wapens btw)

Thats it...morgen weer verder met spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Idd, ben al zo lang gefocust op die kaart maar ik ga van het weeekend maar niet stappen, maar heel het weekend met die kaart lopen spelen
wordt wel leuk vanavond, krijgen we eindelijk benches van de retail.
zoalng je toch naar die kaart zit te staren ;) kun je ff kijken of er een transistor tussen de mem chips zit? zo'n rond lang geval.
en is die sink op de chip geplakt? ik denk jammer genoeg van wel.

kaoz, draai 3Dmark anders ook ff,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Brandt maar los met de ervaringen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, ik ben blij:

Ik had eerst een Gainward GF3 , stond bekend om zijn goede 2D.

Nu mijn Radeon :

bevindingen:

-Loopt op 275/275(retail SWW)
-Betere 2D (Ghosting?ik iig niet)
-Q3 van iets mindere kwaliteit dan bij GF3 (Quack gedoe , moet hem dus nog ff ombouwen)
-3d markscore 400 punten omhoog ongetweaked (but who gives a damn!)

Dit met de drivers op de bijgeleverde cd , ga nu de 7199 downen!

Maar zeer tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS,
je kan wel een aardige heatsink kwijt op die kaart. achterkant is niet te gebruiken, zitten transistoren omheen. voorkant is stukken beter. vergelijkbaar met een gf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

een grooter heatsink er op plakken kan iedereen wel.
h2O cooling is nu in ;)

het wordt wel moelijk om een coolblock op de GPU te zetten als er geen gaten zijn.

ik ga daar maar es over na denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb met mijn Completer ook geen last van ghosting. Sterker nog, ik heb nog niks gevonden wat het niet doet. Mijn 3dmark2k1 score is 6000 en alles draait als een hondje. Ik had echte driverwar verwacht maar alles doet het gewoon ultra goed. (Windows XP)

Quake3 1600x1200x32+HQani = 70-90 FPS

Dit alles op een P3 1Ghz@1,1

Het enige irritante is dat je voor de 2e uitgang voor Hydravision (dus de DVI uitgang) een Plug&Play monitor MOET hebben. De average 14"/15" doet het dus niet :(

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.heise.de/newsticker/data/law-25.10.01-000/

Bestel die kaarten maar af want ze besodemieteren de boel weer eens .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
oud nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
hmm idd ook nieuwe drivers voor de radeon 7200 bij XP-update
maar hebben we toch niks aan?
geen 3d, geen tv-out toch?
ik blijf 3276 wel gebruiken

trouwens ook nieuwe Live! drivers die down ik wel

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40
Op donderdag 25 oktober 2001 17:37 schreef PeeJee het volgende:
http://www.heise.de/newsticker/data/law-25.10.01-000/
Zie ook o.a. de volgende engelstalige sites:
- [url="http://"http://firingsquad.gamers.com/hardware/radeonquack/default.asp"]FiringSquad[/url]
- HardOCP
- en natuurlijk Rage3d
Bestel die kaarten maar af want ze besodemieteren de boel weer eens .
Wat bedoel je met "weer eens" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Weet iemand waar ik de 7199 drivers voor w98se kan downen , de file op maxreboot is corrupted en op 3dchipset is de verbinding echt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 17:30 schreef Selachii het volgende:
Ik heb met mijn Completer ook geen last van ghosting. Sterker nog, ik heb nog niks gevonden wat het niet doet. Mijn 3dmark2k1 score is 6000 en alles draait als een hondje. Ik had echte driverwar verwacht maar alles doet het gewoon ultra goed. (Windows XP)

Quake3 1600x1200x32+HQani = 70-90 FPS

Dit alles op een P3 1Ghz@1,1

Het enige irritante is dat je voor de 2e uitgang voor Hydravision (dus de DVI uitgang) een Plug&Play monitor MOET hebben. De average 14"/15" doet het dus niet :(
Ik heb gister ook een kaart van completer ontvangen (OEM:?). Kheb over het algemeen geen problemen gehad met de kaart. Mijn 3D Mark2k score is 6350. Dit alles in win98se met de meegeleverde driver.(Dalijk andere proberen).

Quake 3 1600x1200x32 HQ = met een of andere four.d_66 demo (de normale stonden er bij mij niet bij) had ik score van 70. Maar gewoon spelen heb ik tussen 70-120 op 1600x1200.

Ik heb dezelfde probleem met de DVI hydravision gebeuren..tweede monitor (is een average) wil geen beeld geven in windows (wel tijdens opstarten..Driver-issue?!)

Ik heb completer ook nog gebeld wat ze eraan wilden doen. Ze zeiden dat ik hem tot vrijdag nog kon terugbrengen en geld terug. Maar ik weet niet of ik dat doe.. heb geen slechte ervaring met de kaart, afgezien van de hydravision gedoe.

Dit heb ik btw getest op een p3 800@800Mhz. (mijn signature is outdated:P)

Greets ^DraKie^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die oemkaarten zijn best goed geloof ik, sterker nog,.. ik hoor niemand klagen over drivers ect. ik ga de mijne zo inbouwen, eerst op jacht naar de biossettings om em op me Epox te laten werken..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand die 'echte' retailkaart van ATI getest op overklokbaarheid, jullie weten wel die kaarten van www.completer.nl, die maar op 250/250MHZ loopt.... :(

Hoever kunnen deze OEM kaarten zonder problemen worden overgeklokt? Ik begrijp dat er zowiezo 3,6ns DDR RAM op zit, net als op de retail (275/275MHZ) ones. Dit zou betekenen dat ze normaal gewoon minimaal over te klokken zijn naar 275/275Mhz, net als een echte Retail versie... >:)

Of zit ik maar te dromen.... Blijken er toch addertjes onder het gras te zitten, bijv. dat er diverse kwaliteit Radeon 8500 cores in omloop te zijn, waaronder de goede die ATI eruitpikt voor hun eigen retail kaarten? :?

Laten jullie eens wat horen over je overklokresultaten!

het blijft nl. een feit dat die kaarten van completer.nl ruimschoots goedkoper zijn dan die van SWW. :) En ook de door SWW geleverde officiele retailkaarten worden 'kaal' geleverd, dus zonder counterstrike en halflife?! :(
Als het geen of weinig uitmaakt, dan steek ik die F100,- verschil graag in andere zaken, zoals een grotere Harddisk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30

LopeZ

Too much is never enough

Op donderdag 25 oktober 2001 16:04 schreef edward2 het volgende:
Het duurt nog wel een uur of 3 voordat ik kan beginnen ';( het valt me wel op dat de koeler voor ATI begrippen wat groter is en Hynix ram kende ik nohg niet, maar in de reviews werd het ook gebruikt.
Hynix is de nieuwe naam van de ram afdeling van hyundai (of hoe je dat ook schrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SWW en Completer allebei maar een mailtje gestuurd om te vragen hoe het nou zit. Ik wil namelijk wel een 'echte' (275MHz) retail. Dus nou maar effe afwachten. Als ze niet snel reageren zal ik ook maar eens effe een telefoontje plegen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

`Zo even een korte update onder het eten door;)

Q3 1280x1024x32 zonder S3TC zonder aniso 160 fps!, (GF3 235/535 (153)

3DMark2001 artefacts (T&L foten zo lijkt het) in de truckrace, veel hd activiteit, maar toch 8200 punten (GF3 7800) er zit iets niet helemaal lekker in 3DMark2001, want de kaart heeft veel meer potentie maar wordt soms afgeremt door die HD activiteit, anders was ik veel hoger gekomen, want ik zie enorme hoge fps tijden de lobby scene, soms 1,5 keer hoger dan de GF3, maar ratelt plotseling m'n HD en remt het zooite af.

UT intro openGL met S3TC 90 fps GF3 98 fps

2D, t/m 1280 even goed als m'n Elsa GF3, die was gewoon ook hardstikke goed, alleen vanaf 1600x1200 is de Radeon scherper.

M'n 1e indruk, deze kaart is een beest in wording, ik waarschijnlijk even met wat drivers experimeteren en gooi er misschien een formatje tegenaan, om van die HD haperingen af te komen als andere drivers niet werken.

Oja, hij of zij ;) loopt op 274,5/274,5 :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Quantum Atlas10KII 18 G
Ik ken hem niet, is dat een 5400 toeren ding? 7200 scheelt veel vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:15
edward2, het wordt tijd om je sig aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 25 oktober 2001 20:02 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Ik ken hem niet, is dat een 5400 toeren ding? 7200 scheelt veel vind ik :)
Nee, dat is een 10.000 toeren SCSI scheelt nog meer ;)

Oja sig aanpassen :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 20:12 schreef edward2 het volgende:

[..]

Nee, dat is een 10.000 toeren SCSI scheelt nog meer ;)

Oja sig aanpassen :)
10.000 scsi!?! En dan nog in de weg lopen :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

`Q3 was een foutje dat moet 153 fps zijn, maar met die instellingen ziet het er niet uit maar dat is het bekende quak probleem wat ik nu ga fixen evenals andere drivers, ik ga de 7199's maar eens een kans geven.

Return To Castle Wolfst. ziet er iig net zo uit als op de GF3 en loopt ook ongeveer hetzelfde, ik heb ook nog een aantal andere games, APV2(demo) Tribes, NOLF en nog een paar andere getest en alles loopt gewoon schitterend snel en stabiel, d3d is duidelijk in het voordeel van de Radeon, openGL is stuivertje wisselen met de GF3, maar nVidia heeft altijd al erg goede openGL drivers gehad.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
edward,
ben wel erg nieuwsgierig naar de kwaliteit van TV-out. Heb je dat al getest ? (met resoluties tot 1024x768 als ik het goed begrepen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Edward, je kan de omega drivers ook nog proberen

7199, maar dan getweakd door omega

Omega Site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met die drivers?
m'n huidige drivers whql certified zijn op zich al vrij goed. althans, ze werken naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 25 oktober 2001 21:44 schreef hjs het volgende:
Edward, je kan de omega drivers ook nog proberen

7199, maar dan getweakd door omega

Omega Site
Ik zal morgen eens proberen hjs.

Btw, hebben sommige ook in 3DMark bij de pointspritstest gekleurde blokjes in beeld (ziet er niet uit als geheugen storingen)?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn die drivers van omega zo goed dan ?
wat is het verschil dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kan iemand mij de q3 quality fix mailen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Geen last van gekleurde blokjes bij pointsprites. Wel last van een klein zwart vierkantje midden in dat paard. Heeft Peltier ook.

Quake3 quality fix staat op rage3d, kzou niet zo gauw weten welke thread, alsk hem vind zalk hem mailen.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niuwsclipje van Chip.de:
Mülheim (in)   Der Grafikkarten-Hersteller ATI bietet neben der Retail-Version auch eine OEM-Ausführung seiner Radeon-8500-Boards an. Laut einem Bericht des Magazin Xbitlabs werden die OEM-Varianten für knapp 200 Dollar verkauft - umgerechnet 440 Mark (225 Euro).
Allerdings unterscheidet sich die OEM-Version der Radeon 8500 technisch von dem Retail-Produkt, das ab Anfang November für etwa 700 Mark erhältlich sein wird. So wurde der Chip- und der Speichertakt von 275 MHz auf 250 MHz reduziert. Zudem fehlt der OEM-Version der DVI-Ausgang für digitale Bildschirme. Das Softwarepaket sowie die Treiber gehören ebenfalls nicht zum Lieferumfang.
Zu welchem Preis die OEM-Version der Radeon 8500 in Deutschland erhältlich sein wird, ist zurzeit noch nicht bekannt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 26 oktober 2001 02:04 schreef Selachii het volgende:
Geen last van gekleurde blokjes bij pointsprites. Wel last van een klein zwart vierkantje midden in dat paard. Heeft Peltier ook.

Quake3 quality fix staat op rage3d, kzou niet zo gauw weten welke thread, alsk hem vind zalk hem mailen.
Jullie draaien XP/win2K he, ik krijg morgen XP, misschien is het wel een WinMe issue.

Die q3 fix, staat op rage3d, maar ik kom die server van Nitro niet op, nou moet ik al weer gaan maffen, morgen weer vroeg het wekkertje :(, gelukkig staat het weekend voor de boeg, kan ik er tenminste rustig op los experimenteren :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Ik volg dit topic op de voet, vanmiddag krijg ik ook mijn completer-radeon 8500 binnen. Ga eerst eens even kijken hoe alles werkt, Weet nog niet of ik hem retour ga brengen in ruil voor een 'ATI retail'

Wie heeft hem nou allemaal teruggebracht, en wie houd hem?

Ik hoop dat mijn vader vandaag thuis is om de post in ontvangst te nemen, anders kan ik hem pas morgen op het postkantoor halen. :-( Ik neem aan dat ik dan ook nog wel een kans krijg om hem eventueel terug te brengen, Completer (ik heb ze nog niet gebeld) zegt wel dat je ze tot vrijdag (vandaag dus) kan terugbrengen, maar als ik hem pas morgen krijg is dat natuurlijk niet helemaal reeel.

Laat verder eens wat van je horen, ik snap het wel, allemaal druk bezig met testen, en slapen (voor degenen die afgelopen nacht hebben getest) maar het is wel angstaanjagend rustig in dit topic

Ook ben ik vreselijk benieuws naar de overklokbaarheid van de 'Completer'-radeon Zie topic Post hier overklokresultaten van Radeon 8500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Radeon 8500 bij Completer.nl opgehaald.

Het is wel een originele Retail ATI kaart vv. 3,6ns DDR ram. Just like the officiele 275Mhz versie. Toch draait deze Radeon maar op 250Mhz, net als de OEM versie. :(

Volgens de verkoper komen er as. dinsdag inderdaad een party nieuwe kaarten binnen, maar deze zullen zeer waarschijnlijk ook maar op 250Mhz lopen ipv. 275Mhz! :-(

Nu dit komt volgens hem dat ze direct vanuit china (waar ze de kaarten voor ATI maken) een grote party pre-productie retail op de kop hebben weten te tikken. Echter aangezien deze al een aantal maanden geleden werden geproduceerd, om in grote getale beschikbaar te zijn bij de officiele launching in oktober, lopen ze nog op 250Mhz en zitten ze ook nog in een iets andere doos. ;)

Echter doordat ATI problemen bleek te hebben om de Gforce3 te verslaan, na uitgebreide pre-testen results bij Anandtech, TomsHardware en consorten, hebben ze op het allerlaatste moment besloten om de kaarten standaard 25mhz over te klokken. >:)

Dit heeft tot gevolg dat de al gemaakte Radeon 8500 kaarten die nog niet verscheept waren vanuit die fabriek in China, nu omgebouwd worden tot retails met 275Mhz ipv 250Mhz. In praktijk betekend dit een andere doos en een ander bios en/of hardwarechange. :? Maar er is veel vraag uit de markt, dus er worden ook partijen pre-retails verkocht; en daarom zijn die kaarten van Completer inderdaad zo'n f100,- goedkoper als de concurrent SWW! :)

Ikzelf verwacht dat het puur een bioskwestie is wat deze Retail / semie-OEM kaarten aangaat. Want op mijn kaart staat PN 109-85700-00 gedrukt (250Mhz, pre-retail) en de bios is versie 113-85704-1103 V1.009

Ik heb het sterke vermoeden dat iemand met een RADEON 8500 op 275Mhz een iets ander type biosnr heeft. Wedden?!
Laat maar eens horen! Dan gaan we gewoon een flash-truuk uithalen als indertijd met de Voodoo3-2000 naar V3-3000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je hebt dus GEEN CS met trueform gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moeilijk gaan doen als het ook makkelijk kan, je kan toch gewoon je kaart overklokken. Als ze verder toch identiek zijn, lijkt me dat weinig problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een BIOS truukje uithalen met een verse kaart van 800 pieken lijkt mij ook wat gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

De kans is groot dat de 8500 retail binnenkort wat goedkoper word.
Nu kost hij bij de importeur 660 gld inc btw.
Maandag komen ze weer binnen.
5 Nov komen er weer een stel en die kosten nog maar 595 :)
En die krijg ik :9~

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interesting.
Zou leuk zijn als de prijs ff zakt, maar aan de andere kant is de vraag vrij hoog, betwijfel of het echt zo hard zal gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Het is maar net wat de shops er mee doen.
Of ze steken die 65 gld in eigen zak of ze worden goedkoper.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, met alles wat ik hier lees (goede prestaties, dalende prijzen) wordt het toch errrrugg verleidelijk om toch maar tussentijds te upgraden :9~ (duurt die verbouwing nog maar even langer).
Je weet immers dat de beste manier om een verleiding te weerstaan is om er aan toe te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 10:09
GVD ik heb van completer ook een oem toe gestuurd gekregen!

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
duh ze hebben alleen maar OEM gekregen.
Maar ik geloof idd sterk het verhaal dat dit oude Radeons 8500 betreft voordat ze op 275 geclocked werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
als er nou eerst eens iemand post of die krengen ook op 275 lopen dan maakt het allemaal niet zoveel uit. ik heb al op anandforum gelezen dat een gast ook een oem probleemloos op 275 heeft lopen (dat hoeft echter niet de zelfde oem te zijn)

overigens hebben de meeste reviewers de 8500 tot 300 mhz gekregen wat mee valt. volgens mij ken je die oem met misschien een xtra 80mm fannetje zo naar de 300 helpen.

ik had die kaart een week geleden bij completer besteld en heb helemaal geen bevestiging of niks gekregen.
ik dus vanmiddag met een pc shop in oisterwijk gebeld en die kreeg ze morgen binnen, echter kwam ik vandaag thuis en daar lag een ptt rembours form in de bus van completer dat ze langs waren gekomen, ik was alleen werken. morgen ken ik em om 10:00 ophalen en het eerst wat ik doe is powerstrip op starten en die kaart op 275 mhz zetten. als ie dat goed draaid dan hou ik em gewoon. 734,- (inc rembours) is een mooie prijs voor die kaart. en halflife en de doos boeien mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ze hebben geen OEM gekregen, ze hebben retails gekregen van een 3e partij, niet ATi dus. Dat hele verhaal van dat het preprod kaarten in een oude doos zijn is grote crap, want het logo ed stonden al veel langer bekend, doook al eerder op, dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het "echte" ATi kaarten zijn in een oud doosje, met oude specs.

maar ff wat anders, ik word zo ziek van die gkracht personen die het volgende zeggen:

" ik wil hem nu gebruiken dus wil ik nu de beste performance." jij moet echt ondernemer worden.

Echt een saverd slap argument.

De kaart is nu net iets trager dan de Ti 500 in de meeste dingen, op een win 9X Ahlon systeem, op een P4 systeem is hij iets trager, maar dat komt wel goed. En de XP drivers komen ook wel in orde hoor.

Als de nieuwere Radeon 8500 voor goedkoper de deur uit gaat (en nog genoeg rek heeft om in de toekomst meer te bieden, en nu het zelfde performance en meer features bied) dan een "oude" gf3 (waar de rek kwa drivers er al een heel eind uit is) dan koop je toch die Radeon?

iedereen z'n eigen keus natuurlijk maar het argument ik wil nu nu nu, is echt troep.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De core is meestal het probleem niet, meestal haakt het ram af bij de minste of geringste verhoging, dit is mogelijk het gevolg van agressievere timing van het geheugen
(als hij niet op 275 verkocht word maar wel op 250, dan kan je net zo goed de timing zo goed mogelijk zetten toch?)
Maar dat is gissen en raden, en een gok. er zijn nu nog geen utils om dat soort dingen voor de radeon 8500 te bekijken dus je kan het ook niet controleren...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

`Na de q3 exe te hebben gemod, moet ik zeggen dat ik alleen al in Q3Team arena zwaar onder de indruk ben van de R8500, spelen in 1280x1024x32 zonder s3tc met aniso zonder een te grote hit, super, ik weet niet wat ATI heeft gedaan maar de mipmap overgangen met anioso aan zijn bijna niet te zien en er is ook bijna geen moire, dus het gebrek aan trilinear met aniso is geen issue meer, het ziet er dan zo mooi uit, zo scherp, klasse :)

Ik ga nu eens kijken of ik wat trueform tevoor schijn kan toveren in Serious Sam.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 26 oktober 2001 20:21 schreef The_PyroPath het volgende:
De core is meestal het probleem niet, meestal haakt het ram af bij de minste of geringste verhoging, dit is mogelijk het gevolg van agressievere timing van het geheugen
(als hij niet op 275 verkocht word maar wel op 250, dan kan je net zo goed de timing zo goed mogelijk zetten toch?)
Maar dat is gissen en raden, en een gok. er zijn nu nog geen utils om dat soort dingen voor de radeon 8500 te bekijken dus je kan het ook niet controleren...
Ja, ik denk dat het ram gepusht is tot het uiterste 550 mhz voor 3,6 ns is behoorlijk krap.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Die G3 had ook Véél later redelijke drivers dus die detonator 4 had die dan ook 'n 6maander eerder moeten hebben ofzo

Ati heeft drivers die nu al de meeste features ondersteunen de G3 werdt zelfs met drivers geleverd zonder DX8 support daar moest je ook nog 's op wachten gelukkig voor NVidia was dat in de markt situatie van toen niet zo'n ramp doordat DX8 erg zeldzaam was en géén concurentie voor de G3 was.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

bijdeweg
Die twinview van nVidia valt erg vies tegen en er is zelfs minder support van in de allernieuwste drivers lijkt wel of ze twinview opgeven

nog 'n nadeel nVidia bied twinfiew alleen in de budged klasse niet eens midgrange

ATI gaat dat dus wel doen zover ik gehoordt hebt dus

8500 dual monitor
AIW 8500 DUAL

en het is dus niet moeilijk om op dit gebied beter driver te maken omdat nVidia op dit gebied 'n steek heef laten vallen.

In win98 is het te doen in w2k alleen met 'n enkele oude drivers o.a. 650 en dan nog niet eens met alle mogelijkheden dus erg beperkt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik ga uit m'n dak, Serious Sam is op de grafische zware gedeeltes in de levels veel sneller dan m'n GF3, alleen zie ik niks van trueform, ik zal een wat beter naar console commands zoeken.

btw, ben ik nou de enige die van z'n games zit te genieten met de R8500 ipv dat gelul over kloksnelheden ;)

En dat ding is niet trager, tenminste zoals ik speel, dus met aniso aan is hij juist sneller, de performancehit is veel minder, verder zijn levbels met veel geometrie ook sneller, damn wat speelt dit kaart goed in SS.

Alleen in MaxP is hij wel duidelijk wat langzamer, terwijl de lobby demo in 3DMark2001 zo snel is...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

voor de mensen die een frisse view en interresante read willen hebben, wil ik graag verwijzen naar de editorial op Rage3d.com erg goed verhaal, en hoopgevende kleinen tipjes van de sluiwer die grote dingen doen vermoeden...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clockspeeds?
Nee hoor. We hebben hier het hele weekend dolblij zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Neehoor edward ik zit ook heerlijk van me games te genieten...naja nu niet meer :( kheb me Completer-OEM/Retail crossover teruggebracht.

Volgende week dus pas weer...

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij http://www.advanceddesignky.com hebben ze een Radeon 8500 voor 223,00 Dollar, met verzendkosten is dat dan 230,50 dollar en omgerekend naar HFL is dat (230,50 x 2,4715) dus 569,68 gulden :)

Maar als de verzendkosten wat hoger zullen zijn, kom je dus uit op 600 gulden denk ik.

T'is wel OEM ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

k'heb alles gelezen, ik had geen tijd gehad om te posten ( ben bezig met Bong cooling >:) ) het klinkt allemaal erug goed, vooral de benches van de 274mhz retail.
ed, het is dus zo dat de FPS niet opeens heel erg daalt en dan weer oppakt. het is dus constant, right?

wat ik ff wil melden is dat Completer geen 274mhz retails krijgt. niet de volgende weken dan.
SWW wel, volgende week krijgen ze een nieuw lading en dat moet genoeg zijn voor iedereen, werd mij verteld.

maar zij er nou iemand 595.- , ik wil ook ;)

damn, veel typo's :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 10-09 02:37
Klinkt goed allemaal :) . Jammer dat ik nu niet mee (kan) doe(n) met dit alles, ik zit hier nog steeds met m'n 1GHz Athlon en GF3 (niet dat het te langzaam is ofzo, maar ooit was ik ooit master upgrader ;) ). Ik werk nu echter bij een computerzaak dus ik denk niet dat ik het kan weerstaan als we ook die R8500 gaan verkopen en ik 'm dagelijks langs zie komen ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hele topic doorgelezen en als Ati128/Xpert2000 gebruikertje die eindelijk een goede kaart wil ben ik nu heel erg benieuwd wat deze kaart op HCC gaat doen :P

Ik wil 'm namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WTF ?
[triplepost :( ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

en nog een pleite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:01 schreef FMS het volgende:

wat ik ff wil melden is dat Completer geen 274mhz retails krijgt. niet de volgende weken dan.
Is dit nu zeker ? In dat geval haal ik um wel bij SWW. Dan betaal ik maar wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt inderdaad dat Completer GEEN 275Mhz versies gaat krijgen!

Tenm tweede is het absoluut geen probleem om je OEM Radeon 8500 van 250Mhz over te klokken naar 275Mhz, daar het exact dezelfde kaart is en exact hetzelfde rated DDR Ram.

Mijn OEM - pre-retail kaart van Completer draait nu op:
280MHZ/290MHZ !!!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; als er iemand met een echte retail 275/275Mhz RADEON 8500 eens zo vriendelijk zou willen wezen om een kopietje van zijn bios eens op het netje te zetten; of direct naar mij te mailen (j_hoek@wish.net)

Dan flash ik het wel in mijn OEM Radeon8500! werkt gegarandeerd! Zeker te weten. ;)

Ps. kijk voor meer info maar eens op www.radeonfaq.com

Hier staat de procedure beschreven. programma flashrom.exe downloaden. Computer in DOS opstarten en dan de volgende commando's intikken:

flashrom -i ; om te checken dat kaartnr 0 is (=AGP)

flashrom -s 0 BACKUP_Radeon8500.rom copie van je bios mkn

flashrom -p 0 juiste_radeon8500_retail.raom programmeren

isse simpel. Dus help deze verstokte gebruiker! *-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
John, als ik eerlijk ben denk ik niet dat veel mensen daar zin in hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zaterdag 27 oktober 2001 07:38 schreef John_Hoek het volgende:

Mijn OEM - pre-retail kaart van Completer draait nu op:
280MHZ/290MHZ !!!!! :9
Hmmm, ik heb mijn Completer-Radeon niet overgeklokt gehad (voor ik hem wegbracht) maar iemand anders wel. Draaide uiteindelijk op 300/275. Los daarvan zit er idd hetzelfde RAM op enzo. Maar waarschijnlijk zijn de 3rd party kaarten/OEM's slechtere yields. Ik mot gewoon een echte Retail.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
kep me completer kaart ook net binnen gehad, direct op 275 gedrukt en gaat perfect, ben ff wat verder aant pushen, zit nu op 285/285 en das wel aardig. is wel ff een verschil met met ddr mxje =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nou nog iemand zo vriendelijk wil zijn om zijn retail-bios naar mij te sturen?! ;)

Stuur ik hem wel die OEM versie terug! :7 Kan vast wel voordelen hebben als je stabiliteitsproblemen hebt... Niet dan?! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

zoals ik al eerder zei zijn waarscijnlijk de timings op de OEM achressiever waardoor hij slechter overklockt dan een retail. flasen met een retail bios(en dus retail timing) zou duidelijkheid bieden maar wie is er bereid om dat te doen?????????

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat zal toch vast wel een poinier doen?

Overigens moet het simpel dumpen van 8500 BIOS in een file toch geen kippenvel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een BIOS file dumpen is idd zo gedaan en kan niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic staat een beetje stil. als je die bios wilt hebben probleer het dan eens op het forum van rage3d. daar zitten tig radeon owners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het wel proberen hoor! Had het al eerder vermeld, maar ik ben niet bang om een retialbios te flashen. Ik heb toch al een backupje gemaakt van mijn OEM versie. :P

Ten tweede weet is zeker dat mijn kaart zowiezo goed loopt op 275/275Mhz (nu zelfs nog veel hoger) dus dat gaat zeker lukken.

Op dit moment geloof ik niet dat de yields ver van elkaar afwijken. Zeg nu zelf, wat is 25Mhz nu meer of minder?! Ten tweede wil ATI zo snel mogelijk tegenwicht bieden aan NVidea Gforce3, dus ze gaan echt niet stilstaan bij kaarten om de beste cores eruit te pikken voor hun eigen retailkaarten. Het is net als bij Intel en AMD, ATI leverd de chips aan de klanten die ze vragen, ongeacht of ze ze langzamer moeten labelen... :)

Dus als er nu iemand van onze medetweakers bereid zou zijn om een backupje toe te mailen van zijn retailbios naar mij, test ik het wel en als het werkt zorg ik wel dat het onderling verspreid wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John hoek, waar draait ie nu op trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook 1 van de gelukkigen van deze NEP retail kaart van Completer.nl en kwam erachter na wat te gaan stoeien met Powerstrip.

Tuurlijk is het flashen van het bios een optie maar met mijn 'oude' OEM Radeon1 (166/166 ipv 183/183) was dit ook geen optie.

Ik kan hem ook op 275/275 laten draaien maar baal van het feit dat je dan altijd Pstrip moet booten en ik zier toch artifacts in 3dmark.

Iemand al contact gehad met Completer.nl ?
Ik heb hem nu pas 24 uur in huis en ben niet blij !

Quamen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.