-= Radeon Topic 24; to kill or not to kill =-

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 823 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Topicstarter
Als incidentele poster in de Radeon-topics en als Radeon-bezitter voel ik mij toch gemachtigd om het nieuwe topic te starten.

Goed, de Radeon 8500 is er, de eerste reviews zijn verschenen :'( en de eersten op GoT hebben hem eindelijk.
Nu is het afwachten of de drivers inderdaad de potentie van deze kaart kunnen waarmaken.
Gezien de releasede/gelekte drivers tot op dit moment, is het in ieder geval zeker dat Ati al het mogelijke doet :Y) .
En hopelijk dat deze kaart dan toch de GeForce-killer wordt, zoals hij is aangekondigd (zie titel).
Niet omdat ik iets tegen nVidea heb maar meer dat er weer een gezonde competitie onstaat en dit een uitdaging wordt voor beide partijen om meer innovatieve ideeen binnen het bereik van de gewone consument te brengen.

Voorlopig volg ik de ontwikkelingen en zet (met mijn budget) mijn geld op de R300, want mijn Radeon voldoet (nu) nog aan mijn eisen/wensen.

edit:
Typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 08:30
Volgens mij heeft er helemaal niemand op got de 8500 of 7500 al, hij is ook nog nergens leverbaar.

Verder denk ik dat die 8500 een prima kaart is/word en zodra dat ding een klein beetje fatsoenlijk verkrijgbaar is is ie de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Salvador je lult uit je nek. Ga snel in de hoek staan en schaam je!

De kaarten zijn al vanaf vrijdag leverbaar alleen zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 08:30
Op woensdag 24 oktober 2001 09:18 schreef Sir_Floppy het volgende:
Salvador je lult uit je nek. Ga snel in de hoek staan en schaam je!

De kaarten zijn al vanaf vrijdag leverbaar alleen zeer beperkt.
Mag je mij wel is vertellen waar, completer die als eerste in de prijswatch stond met de 8500 zegt dat ze em morgen krijgen. Aangezien ik die hele tent niet ken maar al wel wat vage verhalen gehoord heb (ze zouden er 2 weken geleden al 5 geleverd hebben) vertrouw ik dat niet helemaal, op mijn mails van 1,5 week geleden hebben ze ook niet geantwoord.

Ik kijk net in de pricewatch en er staan er nu 4 die zeggen dat ze em hebben, alleen zijn de prijzen vrij hoog (in tegen stelling met completer) en volgens mij is dat allemaal backorder, als je em nu besteld denk ik niet dat je hem de komende 2 weken hebt. Ik kan het verkeerd hebben maar ze zijn iig nog zeer zeldzaam hiero.

edit:
ATi Radeon 8500 64MB DDR TV-Out/DVI-I Rt - voorraad
deze tent zegt em idd te hebben. (SWW)

[nogeenedit] ok ik neem het een ent ander terug, ik zie dat er mensen hier zijn die em hebben (krijg je als je een paar dagen rustig aan got [/noeenedit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, het is dus de eerste weken nog een collectors item..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

herjan heeft die kaart al. de rest zullen het vandaag over morgen krijgen. duzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
TO KILL!!!!

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23180

hhhmmmmz Radeon 7500 order is geplaats, is volgens hun volgende week leverbaar (pc-site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

wellicht kunnen de hier en daar slecht geinformeerde mensen ff rond bellen naar de diverse pc zaken voordat ze onzin gaan spammen?

SWW heeft de retails op voorraad. Completer verkoopt ze vanavond aan de pre orders. Dat collecters item valt wel mee.

to kill what? de ti 500? achja, boeiend. Die kaart is puur snelheid, geen features, niets.
Op dat punt heb je al een betere kaart voor een prachtige prijs. Trouwens als nvidia over de kop zou gaan, dan heb je straks een monopolie. Zolang beide partijen blijven bestaan heb je een prachtige intel/amd situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Laatst online: 13-05 10:23
de ti 500? achja, boeiend. Die kaart is puur snelheid, geen features, niets.
uhm... dingen als de gf2ti en de radeon 7500, die zijn dat. De gf3 heeft dacht ik wel zo'n beetje bijna alle features van de radeon. Enige verschil misschien: truform. (maar de gf3 heeft toch n-patches?) Of vergeet ik nu een waslijst aan nuttige functies die het ook echt doen?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat de radeon wel heeft, en de gf3 niet.

Radeon 8500
- Hydravision (dual moni support)
- full directx 8.1 support (pixel shader 1.4)
- truform (nog nergens te zien op een gf3)

Niet om de gf3 af te kraken, maar zuiver als informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nu nog een lekker werkend pakket en vooral de psychologische punch van het hebben van de snelste kaart.

De prijzen van Nvidia's nieuwsten en de 8500 zijn me nog niet helemaal duidelijk. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Laatst online: 00:28
Op woensdag 24 oktober 2001 11:59 schreef Wekkel het volgende:
Nu nog een lekker werkend pakket en vooral de psychologische punch van het hebben van de snelste kaart.

De prijzen van Nvidia's nieuwsten en de 8500 zijn me nog niet helemaal duidelijk. Iemand?
pricewatch.tweakers.net B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, dan is de keus makkelijk gemaakt.

8500 is stukken goedkoper dan een Ti500 en ietsje duurder dan een Ti200.

Ik zie de kassa's al rinkelen bij ATi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Laatst online: 13-05 10:23
Hmm, dan is de keus makkelijk gemaakt.
8500 is stukken goedkoper dan een Ti500 en ietsje duurder dan een Ti200.
Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik heb liever leuke fsaa dan truform in 3 spellen. Daarbij zal de gf3 ti200 waarschijnlijk binnenkort wel flink goedkoper worden (kost bij de buren maar ~450 DM, in de VS maar $170)).
Ik zie de kassa's al rinkelen bij ATi :P
Ik hoop het voor ze, en dat dat ze ertoe aanzet snel betere drivers te fabriceren. Ik wil denk ik ook wel liever een 8500, maar wil dan wel meteen smoothvision aan kunnen zetten, en geen errors/glitches in m'n spellen zien.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Net bestelling geplaatst bij SWW, weet ik zeker dat het goede zaak is iig :)
Kreeg uur na de bestelling, een bevestiging dat hij op weg is naar mij >:)
Met een beetje mazzel horen jullie deze week hoe het allemaal draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:26

edward2

Schieten op de beesten

SWW, is een perfecte zaak, snel, betrouwbaar, en hebben veel hotte artikelen, ik red het waarschijnlijk vandaag niet meer om hem op te halen, grrrr, dan morgen tussen de middag maar.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind FSAA zowieso nog niet echt toppie voor de heerlijke performance die je moet inleveren, maar goed.

De Ti200 zal inderdaad wel snel een prijspakker gaan opleveren met zoveel fabrikanten op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op woensdag 24 oktober 2001 13:29 schreef Milo het volgende:

Nou, ik weet het zo net nog niet. Ik heb liever leuke fsaa dan truform in 3 spellen.
Mind you dat de Radeon Smoothvision heeft (dit wordt pas vanaf half november ondersteund) Smoothvision FSAA is niet gebasseerd op supersampling (nVidia en Radeon1) maar op multisampling (3dfx). Ze gebruiken wel een andere methode om de standpunten te bereken maar dat moet geen negatief effect heeb (tov 3dfx FSAA). Als je voor mooie FSAA gaat ga je dus OOK voor ATi :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10373

Ik ben volgens mij echt een van de eerste geweest, is hier verder echt nog niemand met die kaart?

Alles draait nu toch behoorlijk strak, ik baal alleen van die ghosting bij mijn letters in 2d. Dat had ik ook al met de Geforce 2 die ik hiervoor had, maar niet met de Intel 740 die er een week in heeft gezeten. Die draaide echter op een lagere refresh rate, daar kan het aan hebben gelegen.

Ik heb op aanraden van iemand hier een BNC vga kabel gekocht, maar dat maakte geen verschil uit. Het leek zelfs een beetje erger geworden.

De config tool bij F12001 geeft trouwens 30,4 tri/m aan, heeft iemand waardes van een Ti200/Ti500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:33
Op woensdag 24 oktober 2001 16:30 schreef harjan het volgende:
Ik ben volgens mij echt een van de eerste geweest, is hier verder echt nog niemand met die kaart?

Alles draait nu toch behoorlijk strak, ik baal alleen van die ghosting bij mijn letters in 2d. Dat had ik ook al met de Geforce 2 die ik hiervoor had, maar niet met de Intel 740 die er een week in heeft gezeten. Die draaide echter op een lagere refresh rate, daar kan het aan hebben gelegen.

Ik heb op aanraden van iemand hier een BNC vga kabel gekocht, maar dat maakte geen verschil uit. Het leek zelfs een beetje erger geworden.

De config tool bij F12001 geeft trouwens 30,4 tri/m aan, heeft iemand waardes van een Ti200/Ti500?
Van die ghosting (lichte schaduw rechts naast donkere letters/lijnen) heb ik hier ook last van met GF2 GTS, inclusief trillende lettertjes. Hier heb ik geen last van met andere videokaarten op zelfde refreshrate/resolutie, dus het ligt wel degelijk aan de GTS. Klinkt echter niet echt bemoedigend om te horen dat je met de R8500 hetzelfde probleem blijft houden :( Heb je zowel DVI->VGA als gewoon VGA geprobeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal 'm is op die DVI-VGA zetten. Goed idee.

Dat werkt wel een beetje lastig misschien, of kan ik die andere port als default instellen?

Ik probeerde het net nl. even snel, maar ik kon 'm uiteraard niet aanzetten omdat ik hier maar 1 scherm heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op woensdag 24 oktober 2001 16:39 schreef harjan het volgende:
Ik zal 'm is op die DVI-VGA zetten. Goed idee.

Dat werkt wel een beetje lastig misschien, of kan ik die andere port als default instellen?

Ik probeerde het net nl. even snel, maar ik kon 'm uiteraard niet aanzetten omdat ik hier maar 1 scherm heb staan.
Als je maar 1 TFT scherm hebt moet ie het ook doen zou ik zeggen. Misschien dat bij opstarten van windows gekeken wordt welk van de 2 schermen is aangesloten cq. welke de 'main monitor' wordt (is zomaar een gok, ik heb nog nooit met dual monitor support gewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt helemaaal gelijk uiteraard, bij het opstarten kiest die een van beide poorten.

Maar er is geen verschil nog steeds die klote schaduwtjes. Ik ga zo nog maar eens die BNC kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op woensdag 24 oktober 2001 17:00 schreef harjan het volgende:
Je hebt helemaaal gelijk uiteraard, bij het opstarten kiest die een van beide poorten.

Maar er is geen verschil nog steeds die klote schaduwtjes.
bummer :(
Ben wel erg benieuwd hoe anderen dit (vanavond als ze de kaart gehaald hebben??) ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

IK geen tijd gehad op de zaak om er tussenuit te gaan en om nou daar in de file( na 16.00 is het daar een ramp)
te staan heb ik geen zin in.

Harjan, draai jij de nieuwste 7191's (23 oktober) op ATI's site, hoe ziet Q3 eruit, als je die hebt tenminste .

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zojuist telefonisch bevestiging gekregen dat mijn kaart morgen verstuurd wordt. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ik ben echt zeer benieuwd hoe sterk de performance omhoog zal gaan met goeie drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik las net dat 'smoothvision' is vooruitgeschoven tot half nov, dit vind ik toch wel een heel stuk minder...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

bestond dat scahduweffect ook niet met een gewone Radeon? door een bepaalde instelling te kiezen met een tweaker kon je het verhelpen, maar ik heb geen idee of die ook voor de 8500 werken, dus misschien moet je even op het Forum van Rage3d langshuppelen om te kijken of iemand een oplossing weet: www.rage3d.com/board

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op woensdag 24 oktober 2001 18:25 schreef edward2 het volgende:
Ik las net dat 'smoothvision' is vooruitgeschoven tot half nov, dit vind ik toch wel een heel stuk minder...
betekent dit dat er ook pas half november nieuwe drivers uitkomen of wordt daar niets over vermeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 24 oktober 2001 18:27 schreef The_PyroPath het volgende:
bestond dat scahduweffect ook niet met een gewone Radeon? door een bepaalde instelling te kiezen met een tweaker kon je het verhelpen, maar ik heb geen idee of die ook voor de 8500 werken, dus misschien moet je even op het Forum van Rage3d langshuppelen om te kijken of iemand een oplossing weet: www.rage3d.com/board
Je bedoelt de sloweredge reg setting? (shimmeringspatch)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan dat helpen tegen die schaduw randjes, zo ja, wat houdt het precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 07:44
Op woensdag 24 oktober 2001 18:27 schreef sverzijl het volgende:

[..]

betekent dit dat er ook pas half november nieuwe drivers uitkomen of wordt daar niets over vermeld ?
Wat ik begreep uit een mededeling van iemand van Ati op Rage3d komt het daar wel op neer :(

edit:
Inderdaad, ik doelde op het interview dat sverzijl hieronder noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ging neem ik aan om dit interview :

--
Here is the full ATI interview, not just one question.

It's pretty disapointing overall, and it sounds like they aren't being as forthcoming as possible.

ATI Responds to Radeon 8500 Questions 23 October 2001, at 03:37 PM
Due to certain speculative articles floating around the web, ATI has issued this Q&A bit, highlighting some certain key questions:

Q1: What is the situation with SMOOTHVISION? Are you planning to unveil it in upcoming editions of the RADEON 8500?
A1: SMOOTHVISION will be enabled in the next RADEON driver release in mid-November.

Q2: You indicated that the RADEON 8500 supports WindowsXP. You also indicated that the RADEON 8500 supports AMD's AthlonXP processor. However, there seems to be some problems with your graphics board and AMD's latest processor under Windows XP. What's going on?

A2: There are stability issues that can occur specifically when using Athlon XP processors with motherboard revisions and BIOS versions that are not on AMD's list of approved products for Athlon XP. We have found that disabling AGP fast writes can alleviate some of the problems, but the best solution is to ensure that you use an AMD-approved motherboard revision and the latest BIOS with Athlon XP processors.

Q3: Kyle Bennett of HardOCP raised a question about RADEON 8500 drivers under OpenGL mode generating better framerates in Quake III benchmarks when optimized. What is your explanation?

A3: ATI optimizes its drivers on many different levels, including the application level, the game engine level, the API level, and the operating system level. That is, some optimizations work only on specific games, while others work only on specific game engines or only on specific operating systems. In the case of Quake III and Quake III Arena , we were able to achieve certain optimizations specifically for that game, as we do for other popular games. Our engineering team is committed to providing the best visual experience for the user in all applications, with the optimal combination of high frame rates, image quality, and stability.

Q4: Some customers are claiming that ATI is selling RADEON 8500 boards with 250/250 processors in retail. Is this true?

A4: No. The only RADEON 8500 board that ATI is selling into retail is an ATI-branded 275/275-configured product that comes packaged in a distinctive ATI gift box, marked "Built By ATI." However, ATI is selling RADEON 8500-based chips to its OEM, ODM and AIB business partners in whatever configuration they deem appropriate for their customers. As a consequenece, there are boards available from third parties today with RADEON 8500-based chips of a 250/250 configuration. We will be making a related announcement about this in the next few days. Historically, ATI has always sold its chip and board products to OEMs in whatever configuration they required to either achieve a certain price point or reach a specific end-user customer market. Since June, when ATI began selling its chips to ODMs and AIBs, it has offered these business partners the same flexibility it affords OEMs.
--
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=ae7205091fb8ad8ccd5b2c76d6c21ad5&threadid=33586590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 17-06 09:55
Op woensdag 24 oktober 2001 19:09 schreef MmmBeer het volgende:
Wat ik begreep uit een mededeling van iemand van Ati op Rage3d komt het daar wel op neer :(
Nee joh, morgen komen er nieuwe drivers uit als het goed is... :) Laten we het hopen, dan kunnen de gelukkige bezitters alvast wat testen voor ons 'Radeon 8500's to be'. ;)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op woensdag 24 oktober 2001 19:28 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Nee joh, morgen komen er nieuwe drivers uit als het goed is... :) Laten we het hopen, dan kunnen de gelukkige bezitters alvast wat testen voor ons 'Radeon 8500's to be'. ;)
"A1: SMOOTHVISION will be enabled in the next RADEON driver release in mid-November. "

Hieruit concludeer ik dat de volgende driver release half november is, en niet morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 17-06 09:55
Op woensdag 24 oktober 2001 19:31 schreef sverzijl het volgende:
"A1: SMOOTHVISION will be enabled in the next RADEON driver release in mid-November. "

Hieruit concludeer ik dat de volgende driver release half november is, en niet morgen.
Dat zal wel mooi zijn, maar morgen als release datum stond al op Tweakers als nieuwspost vorige week, en ik heb geen post voorbij zien komen die zegt dat dat niet zo is...

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op woensdag 24 oktober 2001 19:35 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Dat zal wel mooi zijn, maar morgen als release datum stond al op Tweakers als nieuwspost vorige week, en ik heb geen post voorbij zien komen die zegt dat dat niet zo is...
Dit is een interview van gisteren middag US time. Daar hecht ik wat meer waarde aan dan aan een bericht van al een week oud. Maar ik hoop dat mijn conclussie fout is, want er zijn nog veel te veel driverissues als ik het forum op rage3d mag geloven met de huidige drivers om nog ruim 3 weken te moeten wachten op verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Harjan, hoe zijn de nieuwe 7191 drivers van 23 okt? in Q3?

Is de beeldkwaliteit weer goed?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16695

Op woensdag 24 oktober 2001 17:55 schreef sverzijl het volgende:
Zojuist telefonisch bevestiging gekregen dat mijn kaart morgen verstuurd wordt. Netjes.
Hebben zo ook nog wat gezegd over de prijs ? Zie net in de pricewatch namelijk dat er 20 piek bij is gekomen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Wij (Peltier en ik) hebben zojuist onze Radeons opgehaald bij Completer...Er zitten echter wat vraagtekens aanvast...ze zitten namelijk in een andere doos! en Half life:CS/Uplink/TFC zitten er niet bij. Verder staat er wel over ATi op en Radeon 8500 dus het is geen 3rd party kaart. Hij garandeerde dat het een retail was...kga hem nu inbouwen...tot zo

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
hehe ik had hem nog voor jou in mijn handen :)
Heb ff een oud studiegenoot voor gelaten die moest nml nog naar Nijmegen. Dus eigenlijk was ik de eerste :)
Ik zal ff die doos inscannen

Afbeeldingslocatie: http://www.si.hhs.nl/~20005367/radeondoos.jpg

There ya go :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat lijken wel 3Party kaarten, die van ATI vermeld namelijk; "build by ATI" en niet "powered by ATI", vreemd. draait hij wel op 275/275(550)?

Hoe zag die doos van jou eruit Harjan?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zijn de OEM'S GVD!!
Selachii en Ik hebben die kaarten nu hier staan.
Installed en wel. Quake3 doet het naar behoren, draait erg goed, 3dmark is hoger dan eerst. powerstrip geeft aan dat de core speed 249Mhz is en memory ook. ZUIG!!!

Voor de rest is de image quality perfect, en zit er in 3dmark 2001 slechts een heel klein bugje. Voor de rest doet de kaart het goed.

ZUIGENDE TERING ZOOI! Het is dus NIET de RETAIL GVD!!!

ram chips zijn hynix 3.6 en de kaart is geproduceerd in china. maar voldoet aan canadese fcc rules.

GRMBL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog ff completer gebeld. die zijn daar ook vrij verbaasd.
we rijden morgen even langs, geld terug halen vrees ik. zeker omdat ze 10x gezegd hebben dat het om de retail ging. tot zover.
ik ga verder benchen, kaart doet het goed, geen problemen qu bugs etc so far

quake3 aproved. werkt bugloos
3dmark aproved. klein bugje

nu verder met
tribes2
aquanox

en dan demo's downen die pixel shdaers gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
damn idd hij heeft gelijk :(

Afbeeldingslocatie: http://www.si.hhs.nl/~20005367/radeonoem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rofl :D

voortaan toch beter kijken :P

mijn kaartje komt volgende week een keer.. dus das nog een tijdje afwachten wat ik krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat dacht ik dus al toen ik die doos zag en "powered by AT".

Voor die prijs zou ik wel nog keer over nadenken of je je geld terug wilt, de power van deze kaart moet straks toch uit de drivers komen en niet uit die 25 extra mhz, maar het zuigt wel...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Gelukkig deed Completer niet moeilijk over het feit dat we ze morgen ff terug komen brengen :)

verder presteerd deze kaart wel FAKKING goed!!! (OEM of niet)

[limb_bizkit]
niet zeiken, die verkoper wist ook niet beter of het was retail, het is ook niet echt dat hij het leuk vindt dat hij alleen maar OEMs heeft liggen
[/limb_bizkit]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Power van die kaart is so far:

quake3 r8500 74fps
quake3 gf3@250/540 64fps

3dmark 2001 r8500 6106
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1840552

3dmark 2001 gf3@250/540 6025
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1582946

tribes 2 doet het goed.
nog nix verder getest. image quality is zoals het zou moeten
absoluut geen 2d artifacts. blur of ghosting.
prima kaart op zich. alleen geen retail. en dat heb ik ELKE KEER dat ik belde gevraagd. dat wisten die mensen zelf dus ook niet. goed morgen ASAP geld terug krijgen.

Alles gebenched op dezelfde pc. zelfde settings etc. oem is zelf al rete snel. maarja, daar betaal ik niet voor. voorlopig koop ik geen nieuwe kaart,en wil dus wel de retail hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 08-04 14:45
Heb hem eindelijk binnen... na 4 uur rijden!!
FF testehhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
same here. Morgen als een speer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 22:02 schreef Selachii het volgende:
[limb_bizkit]
niet zeiken, die verkoper wist ook niet beter of het was retail, het is ook niet echt dat hij het leuk vindt dat hij alleen maar OEMs heeft liggen
[/limb_bizkit]
ja sorry.. maar ik vond het wel grappig.. iedereen kei blij met retail en dan blijkt het gewoon OEM in een doos te zijn...

wel jammer.... maar dan nog.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ik je morgen sir floppy. die kaart gaat terug.
en ik wil geld zien. maar dat zullen ze bij completer ook wel gebrijpen. op zich mega relaxte mensen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
yep idd relaxte mensen.

Kwam binnen en kreeg wat te drinken aangeboden. (en jij en je maat een ook nog een Twix :D )

Maar als ik de eigenaar goed inschat gaat hij wel moeite doen om de OEM versie voor retail in te ruilen.
Dit naar aanleiding over een verhaal met een kapot mobo van een klant. Die zou hij nml ook vervangen voor de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jahaha, hij wilde ons bijna liever cola aanbieden dan die radeon verkopen. Haha. :)
mwa als ie ze ruilt vin'k dat ook ok, als het maar niet insane lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wel een goed resultaat Peltier tov de GF3, dat belooft wat, morgen naar SWW zeker ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

Hoe is unreal? 1600x1280x32bit?

en die q3? op welke res?

Ziet er goed uit op dit moment. En hebben heeft iemand hem al met xp getest?

Iemand die hem met n4 eens kan testen?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ff wachten, verkoopt completer nou oem of retail. of is het alleen zo dat de kaart retail is, dus de juiste klock snelheden maar zonder de 3 spellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 22:38 schreef FMS het volgende:
ff wachten, verkoopt completer nou oem of retail. of is het alleen zo dat de kaart retail is, dus de juiste klock snelheden maar zonder de 3 spellen :?
hij loopt dus op 250, 250 oftewel OEM :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kaart draait op 250/250
er mist 1 kabeltje
er mist de halflife cd
de doos is anders

dat zijn de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op woensdag 24 oktober 2001 22:48 schreef Leipo het volgende:

[..]

hij loopt dus op 250, 250 oftewel OEM :(
gvd, wtf is dat nou weer. zijn die gasten daar |:( ofzo, ik en 40 andere mensen bellen hun om te vragen of het retail is, en zij maar lekkuh ja zeggen, dus niet :? kunnen ze toch nie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

, hier word ik nu ff pissed over, ik kon alles leuk bij SWW bestellen en dan had ik alles al. wat een k*t zaak zeg, :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 22:57 schreef FMS het volgende:

[..]

gvd, wtf is dat nou weer. zijn die gasten daar |:( ofzo, ik en 40 andere mensen bellen hun om te vragen of het retail is, en zij maar lekkuh ja zeggen, dus niet :? kunnen ze toch nie maken.
|:(

als jij gewoon een doos krijgt... dan is dat toch meestal retail.. oem is vaak alleen een kaart in een zakje en dus zeker geen doos... dus zo dom vind ik die mensen niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 22:59 schreef FMS het volgende:
mothaf*cka's, hier word ik nu ff pissed over, ik kon alles leuk bij SWW bestellen en dan had ik alles al. wat een fuck zaak zeg, :r
had dat dan gedaan... |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op woensdag 24 oktober 2001 23:00 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

|:(

als jij gewoon een doos krijgt... dan is dat toch meestal retail.. oem is vaak alleen een kaart in een zakje en dus zeker geen doos... dus zo dom vind ik die mensen niet eens...
ik bel op ik zeg:
-zijn die R8500 retail of oem?
die gast: -ja maneer het zijn retail kaarten en we krijgen ze morgen binnen.

en blijkt dat ze op 250/250 lopen?

edit: ik kan niet zo even naar r'dam rijden. kost me geld en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 23:04 schreef FMS het volgende:

[..]

ik bel op ik zeg:
-zijn die R8500 retail of oem?
die gast: -ja maneer het zijn retail kaarten en we krijgen ze morgen binnen.

en blijkt dat ze op 250/250 lopen?
misschien hebben hun ze ook wel als retails gekregen en wisten ze verder ook niet dat het oem was... als jij een aantal videokaarten in dozen met boekje enzo binnenkrijgt dan ga je er gewoon van uit dat het retail is omdat OEM gewoon (bijna) NOOIT in dozen geleverd wordt...

maar dat zei ik net ook al...
edit: ik kan niet zo even naar r'dam rijden. kost me geld en tijd.
dat is idd wel minder... maar ja.. ik bedoel, als je met die winkel kan regelen dat je hem terug kan brengen en je geld terug kan krijgen.. dan zou ik het juist een goeie zaak vinden... als je hem mag 'ruilen' tegen iets gelijkwaardigs vind ik het minder en zou ik niet de moeite doen om daar heen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

kijk als een winkel iets aanbied, met een foto er van op hun site , moeten ze dat ook verkopen. vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

ben ik het mee eens. Als ze een retail aanbieden moeten ze er ook een verkopen, gewoon een stomme fout zeg maar.
Maar gelukkig doen ze er wel wat aan.

Maar waar zijn de benches :) meer meer meer argggg ik wordt gek van het wachten, ik wil er ook een

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Zat geeneens een boekje in de doos.
En op de specs die op hun site staan zijn doorgelinked naar die van Ati zelf en die specs gaan wel over retail. Dus ze moeten ook retail leveren.
Hoe rot het ook klinkt als ze dat nml niet doen krijgen ze een hoop problemen wegens bedrog. Maar ik denk dat ze zelf wel zo verstandig zijn om het hier niet op aan te laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:00

ChUcKiE

Dus........

GVD ik was volgens mij de eerste die de videokaart afgelopen donderdag'of was het vrijdag net niet meer kan krijgen (nummer 40 of zoiets). Ik kon um wel reserveren, dus 724,-- overgemaaktt vorige week in de hoop um vrijdag binnen te hebben!

Kijk ik vandaag op mun raborekening, staat het bedrag terug geboekt.........reserveringsnummer klopte niet met naam./...... :(

Schijtzooi!

ik wacht wel....dan is ie iig goedkoper en zijn er beter drivers....zo hoeft het van mij ook niet!!!

Ik blijf wel ff bij mijn G400 max!!! >:)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mee eens.

Voor de rest, de kaart doet het als een zonnetje. Nog geen een spel dat niet werkt met de standaard op cd cd mee geleverde drivers. (win2k)
geen een spel dat slecht draait. Zelfs giants niet.
ik draai win2k/amd

de pc naast me van selachii draait winxp/intel systeem.
zelfde verhaal. alles draait naar behoren, stabiel, en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

blij te horen, ik ben ook alle resources an het aantrekken om die kaart te kunnen bestellen, maar wil dit keer wel retail, dus dat word SWW, hebben die gasten die kaarten op vooraad in de winkel of zijn ze allemaal al "bestemd" ? want anders moet ik van de week maar eens met mn OV naar Rotterdam cruisen.

Iemand een id hoe je bij die winkel komt? vanaf Am*dam?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bedankt voor de waarschuwing heren, ik heb mn kaart afbesteld. (wel vermeld dat als ze binnen 2 weken alsnog de RETAIL versie kunnen leveren ze dan alsnog de kaart kunnen opsturen onder rembours, maar niet de OEM)

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag besteld bij SWW, kreeg uur later bericht dat hij bevestigd en verstuurd was...zie morgen of overmorgen wat het is (een echte retial of zo'n nep geval)

Stay tuned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op woensdag 24 oktober 2001 23:33 schreef Peltier het volgende:
mee eens.

Voor de rest, de kaart doet het als een zonnetje. Nog geen een spel dat niet werkt met de standaard op cd cd mee geleverde drivers. (win2k)
geen een spel dat slecht draait. Zelfs giants niet.
ik draai win2k/amd

de pc naast me van selachii draait winxp/intel systeem.
zelfde verhaal. alles draait naar behoren, stabiel, en goed.
ben je al aan OC'en begonnen? ik zou graag willen weten hoever die oem te clocken is.
laten we zeggen hij haalt 315mhz, das dan even goed als de retail. zou wel leuk zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Ik vind het wel vreemd dat Harjan klaagt over de schaduwen bij letters met de echte Ati, en dan jullie met die noname "retail" daar geen last van hebben :?

Dat is dan toch beter?

Staat er trouwens geen merk op? Het is trouwens wel degelijk een retail, alleen geen Ati retail.

Harjan: ik heb hier ok een BNC-kabel en dat geeft wel degelijk een beter beeld bij >= 1280.

Probeer eens met powerstrip de backporch, frontporch en syncwith in te stellen (zo klein mogelijk) zodat je op een iets hogere refresh uitkomt. En dan de totale refresh iets naar beneden halen. (dat zijn de extra zwarte randen naast het zichtbare beeld voor z-sync)
Eerst even je monitor brightness en contrast helemaal open zetten en je beeld klein zodat je kunt zien wat er gebeurt.

Ik merkte zelf op een gegeven moment dat als ik tegen de max kHz van mijn monitor aanzit het schaduweffect erger werd en de boel wat begon te trillen en te wriemelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Ik zou maar nie gaan zitten fucken met de oem die je hebt.
Ik vertrouw die chinese kwaliteit nie zo
Als ie verrot gaat heb je helemaal niets. Nu kan je hem terug brengen en inruilen voor een echte retail of je geld terug krijgen.

En het is geen retail van een ander merk. Op de PCB staat de naam Ati en ook op het stikkertje dat op de as van de fan zit. Dus het is een 100% ati oem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 08-04 14:45
Ik 3dmark 2001 runnen..... 3dmark needs dx8 to run terwijl op de cd dx8.1 is meegeleverd!! :(
WTF is dit nou weer voor gelul!!

Verder ziet alles er goed uit, de tv-out is vergelijkbaar met m'n andere Radeon(vivo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

wow geen problemen met xp hoor ik daar :)

das goed nieuws. Meestal werkt het onder xp voor geen meter met die ati drivers. Kan het weten met mijn radeon.

Heb je al gekeken wat UT doet?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Ok, los van het feit dat ik deze OEM morgen in ga leveren is het een FAKKING goeie kaart...NO PROBLEMO's hier in WinXP...

Owja, multimonitor werkte niet, maar ik begreep het niet en heb het verder niet geprobeerd :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

Ziet er allemaal goed uit :P

Iemand intresse in een Gainward GeForce 2 Ultra/500 Golden Sample :) voor 550 mag je hem komen halen

Kan ik gelijk even naar SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK HEB HEM....

...en toen werd KaoZ wakker met zijn piemel in de hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

Op donderdag 25 oktober 2001 02:21 schreef KaoZ het volgende:
IK HEB HEM....

...en toen werd KaoZ wakker met zijn piemel in de hand :P
+2 grappig

HAHAHAHA LOL man !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op donderdag 25 oktober 2001 02:15 schreef Selachii het volgende:
Ok, los van het feit dat ik deze OEM morgen in ga leveren is het een FAKKING goeie kaart...NO PROBLEMO's hier in WinXP...

Owja, multimonitor werkte niet, maar ik begreep het niet en heb het verder niet geprobeerd :)
Op Rage3d forum staat een stukje hoe dit wel werkend te krijgen door het aanmaken van een nieuw monitor scheme ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zou Completer het niet echt kwalijk nemen dat ze niet wisten dat het een OEM was ipv een Retail.

Vorig jaar wist bv. TwisteR (en die gast importeerde de Radeon's) ook het verschil in eerste instantie niet tussen de OEM en de Retails, een winkel is toch afhankelijk (voor een deel) van de info van dat soort gasten, dus best kans dat ze gewoon slecht geinformeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op donderdag 25 oktober 2001 08:25 schreef hjs het volgende:
Ik zou Completer het niet echt kwalijk nemen dat ze niet wisten dat het een OEM was ipv een Retail.
Ik neem het ze persoonlijk helemaal niet kwalijk. Ik weet zeker dat er geen opzet in het spel is. Ik ga echter niet over tot aankoop van de OEM versie terwijl ik de Retail had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Het zijn uiteindelijk geen OEM's het zijn gewoon Retails, maar het zijn 3rd party retails. En dat zijn uiteindelijk ATi OEM's :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TJa, ik neem niemand iets kwalijk, ik wil alleen een retail, daar ben ik constant achteraan gegaan om dat uit te vinden.

Dit is geen ati radeon 8500 retail. Het is een (place merk hier) radeon 8500. 3rd party. geen ati retail specs doos en doos inhoud =/ ati radeon 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op donderdag 25 oktober 2001 06:37 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Op Rage3d forum staat een stukje hoe dit wel werkend te krijgen door het aanmaken van een nieuw monitor scheme ofzo.
linkje? ken het niet zo snel vinden :(

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
IK zou lekker de OEM houden, alleen dan vragen of je 200 piek ofzo terug kunt krijgen. Misschien doen ze het wel :?

Zoals je zelf al zei, het is een fucking goeie kaart, helemaal mooi als je em dan voor 500 piek hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op donderdag 25 oktober 2001 09:16 schreef Selachii het volgende:

[..]

linkje? ken het niet zo snel vinden :(
kon vanmorgen vroeg niet, toen was het rage3d forum down, maar bij deze alsnog : http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=ff7bc7f2a7812c33150630725b25d57a&threadid=33586445

Laat even weten of dit inderdaad werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Als Trouwe Ati Radeon 64 mb DDR VIVO bezitter ga ik straks zekers over op de 8500.

Okee natuurlijk moeten de drivers nog even beter worden maar de beeldkwalitiet in 2 en 3D is buitengewoon schitterend te noemen.

Daarbuiten is hij ook nog eens razendsnel (zeker als de drivers nog even geoptimaliseerd worden) en is de prijs ook okee.

Dus ga IK hier in ieder geval niet lopen zeiken op een paar FPS-ies of een IETS lagere score(nogmaals voor een veel lagere prijs :) ) in allerlei testen.

Kom op mensen, het moet toch duidelijk zijn dat het echt een perfecte kaart wordt/is.

See ya

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hoe zit het overigens met de 2D kwaliteit (ghosting ja/nee ?) van de ATI8500's die jullie nu hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe denk niet dat we er 200,- korting op krijgen. Dan maakt completer er waarschijnlijk zelf gigantisch verlies op.

Maar goed, retail we asked, retail we want.
oem is een goede kaart, maar niet wat we vroegen.
die 25Mhz extra boeit me toch vrij veel. Tevens het hebben van een half complete doos is dan ook wat vervelend.

ALs het nou een 275Mhz versie was geweest, dan viel het nog mee, maar dat is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op donderdag 25 oktober 2001 09:36 schreef Peltier het volgende:

ALs het nou een 275Mhz versie was geweest, dan viel het nog mee, maar dat is het ook niet.
Jij gaat hem dus ook retour zenden/brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 09:36 schreef Peltier het volgende:
hehe denk niet dat we er 200,- korting op krijgen. Dan maakt completer er waarschijnlijk zelf gigantisch verlies op.

Maar goed, retail we asked, retail we want.
oem is een goede kaart, maar niet wat we vroegen.
die 25Mhz extra boeit me toch vrij veel. Tevens het hebben van een half complete doos is dan ook wat vervelend.

Ok, je hebt wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liggie
  • Laatst online: 09-12-2022
Op donderdag 25 oktober 2001 09:28 schreef Artcore_Trooper het volgende:
IK zou lekker de OEM houden, alleen dan vragen of je 200 piek ofzo terug kunt krijgen. Misschien doen ze het wel :?

Zoals je zelf al zei, het is een fucking goeie kaart, helemaal mooi als je em dan voor 500 piek hebt :9
Ik kreeg net nog een mailtje van ze en daar stond in dat ik hem terug kon brengen als ik dat wilde. Maar ook dat ze hem zonder winst hebben doorverkocht. Dus ik denk niet dat als je hem houdt dat je 200 piek ofzow terug kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, als ik het goed begrijp zijn er technisch dus geen probs met de 8500?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.