Het grote Street Fighter topic

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 33.414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Mr.Nash schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:40:
[...]

Ja, ok, was een beetje te voorbarig zo vroeg in de ochtend, my bad. Het is waar dat iedereen van iedereen kan winnen. Ik had het over de meeste mensen hier (en andere plaatsen) die denken dat als ze kunnen winnen van 1 shoto die hadoukens spamt, kunnen winnen van alle shoto's die hadoukens spamt. Er is enig vorm van intelligentie vereist tijdens het spelen.

Wat mijn irritaties ook zo vroeg in de ochtend opwekte is dat bijna iedereen de shotos blijft afkraken, keer op keer. Ik heb tot heden heel weinig mensen gehad van wie ik kan zeggen dat ik heb verloren omdat ze goed zijn met een non-shoto character dus ik begrijp niet waarom die shoto's altiijd neergehaald worden.

Zoals Megamanx al aangaf: Play to Win. Niet zeuren over characters (dus ook niet hier) want dat gaat op een gegeven moment irritaties opwekken.

EDIT: Dat filmpje bekijk ik vanavond, zit in een training waar ik geen filmpjes kan bekijken.
Het shoto gezeur is inderdaad onzin. Het vergelijken van de verschillende moves en hun priorities laat zien dat het spel behoorlijk goed uitgebalanceerd is (hoewel er op shoryuken.com wel wat opmerkingen gemaakt worden over Ken's kara throw).

@StephaN900: bestellingen van play.com duren bij mij meestal al gauw anderhalve week tot twee weken om hier te komen. SFIV is wel lekker goedkoop bij Play, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKillingBean schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:04:
[...]

Tsja het is typisch een Jpop liedje, ik vindt het er goed bij passen. Lekkere Japanse sfeer, maar ach voordat ik 10sec van het liedje hoor ben ik al lang weer in een ander menu. Maar he vindt SFIV geen SF hebben??? Dat is heel raar, het straalt niets anders uit dan SF.
Klopt helemaal. Het is echt Jpop. Ik heb ook alle jappanse voices aanstaan.
Lekker over-the-top. Wel leuk. (ik bedoel we gaan toch niet serieus worden he?) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
MKY schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:19:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat SF4 lekker gespeeld kan worden op een PC. Ga niet wachten, koop een PS3! O-)
Nou ik heb een PS controller voor mn PC :) Baal er wel gigantisch van dat ie er nog niet is... en ik heb ook niet zoveel cash om een PS3 te kopen :(

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Lig al 4 dagen lamlendig thuis, buikgriepje, maar wel de kans gehad om flink te oefenen met SF IV (3 dekens om me heen, emmer ernaast, je kent het wel). Inmiddels alle chars vrijgespeeld en al een aantal rondes online gespeeld, ik denk 40/60 gewonnen. Toch al een aantal shoto's weten te verrassen met Blanka, stiekem best een stoer karakter. Zelfs een hardnekkige Hadouken spammer laten zien dat er meer in het leven is :D

Ik speel nog echt niet goed en moet vooral de timing nog onder de knie krijgen, en ik vind een charger moeilijker spelen maar het is wel bevredigend om een Amerikaan die al vanaf de eerste seconde begon te mekkeren dat 'ie de zoveelste Blanka wel even zou neerschoppen na twee rondes vloekend te zien disconnecten. Ik vind het hele shoto gedoe prima, veel verliezen is goed voor m'n eigen techniek, zo nu en dan winnen met een karakter waar ze het in eerste instantie niet van verwachten des te leuker.

Fantastisch spel, zeker de naam Street Fighter waard. Hier gaan heel wat uurtjes in zitten :D

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 25-02-2009 23:55 ]

Verwijderd

Wat is guile toch bad ass :D

Wat een kapsel heeft guile toch ook. Ik vroeg me af hoe mensen dat na zouden doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.iconocast.com/B000000000000119/L5/News9A_4.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 02:56 ]

Verwijderd

Hier moest ik toch ff om giegelen. De chart klopt best wel :D
Vind het jammer dat als je bv. +2000 bp hebt dat je alsnog 0 bp spelers tegenkomt. Had net een goed gevecht en na het gevecht +1 bp.. terwijl ik bijna had verloren en dan is het -100+ bp. Zou een cap moeten zijn dat je alleen +500 bp boven je kan spelen oid. Daarentegen krijg ik net mijn ass handed aan een 4000 bp ryu kerel. Hij was echt |:( |:( goed

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om de 21 pagina's door te lezen, maar ben wel erg benieuwd hoe het spelen online is. Wat zijn jullie ervaring met xbox live? Is er een soort van rakingsysteem? Last van lag?

Verwijderd

MKY schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:19:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat SF4 lekker gespeeld kan worden op een PC. Ga niet wachten, koop een PS3! O-)
Waarom niet? De arcade versie draait immers ook op een PC met embedded windows (TypeX2).

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het lijkt me vreemd dat een onderliggend OS zou bepalen hoe vlot je een spel kan spelen :p. Ik vermoed dat MKY verwees naar lokale multiplayer en controllers.

Als ik zo lees moet het porten vanaf de arcadeversie een eitje zijn aangezien die in een .NET omgeving draait.

[ Voor 106% gewijzigd door boe2 op 26-02-2009 11:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Is er geen makkelijkere manier om die extra characters vrij te spelen?

PSN id: PENo1

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 21:11
StephaN900 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:22:
Iemand die hem al binnen heeft van play.com?

Zit al te wachten (evenals op resistance) beide zouden begin vorige week verstuurd zijn, maar helaas nog niet op de mat.
Ik heb hem van play.com ook nog niet binnen, maar heb hem wel vorige week bij de Bart Smit gekocht, die van play.com gaat naar een maatje van me..

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:18

Sagat

Is pappa x2!

edit: doh te langzaam getypt, was dus een reactie op Boe
De tijd dat de pc echt alleen maar singleplayer (as opposed to local mp) kon is echt VER achter ons.
Je kan controllers uitkiezen voor de pc.
360
ps3 (werkt toch via bluetooth? Ik geeft toe dit is een maybe ;) )
ps2
saturn (vind ik errug fijn :*) )
speciale arcade sticks, noem maar op.
Het kan alleen vaak niet out of the box.

Het enige is idd dat je pc up to date moet zijn, en dat het spel de mogelijkheden tot local mp moet bieden.
Ik geef toe dat ik, zelfs al zou mijn pc niet uit 2006 komen ik ondanks het bovenstaande liever op 360 speel. Maar het kan wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 26-02-2009 12:11 ]

10 second ninja DONE

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
P.E.No.1 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:03:
makkelijker dan de difficulty op easiest en het aantal rondes op 1? volgens mij niet.

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
StephaN900 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:22:
Iemand die hem al binnen heeft van play.com?

Zit al te wachten (evenals op resistance) beide zouden begin vorige week verstuurd zijn, maar helaas nog niet op de mat.
Heb em ook nog niet binnen.

Motor-forum.nl

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Blijven spelen, zoals gezegd op easiest met rondes op 1. Nadat je alle standaardkarakters hebt vrijgespeeld moet je wel genoeg techniek in je vingers hebben zitten om ook de extra'tjes tijdens arcade uit te voeren om tegen Akuma en uiteindelijk Gouken te spelen.

In eerste instantie heb ik heel lame de turbo van mijn fightpad aangezet en highkicks gespamd, zo kwam ik redelijk snel door arcade, maar later bleek ik met gewoon spelen nog een paar minuten per run te kunnen besparen (en het is natuurlijk veel leuker), zo heb ik in een middagje en klein deel van de avond alle karakters vrijgespeeld, inclusief Seth.

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
Het beste is dit:

1. easiest;
2. ronde tijd op 30 sec;
3. zangief kiezen en hele tijd l1/lt of l2/lb spammen, de computer ai kan niet omgaan met deze beweging (double lariaat) zelfs op hardest win je nog makkelijk;
4. wanneer je bij seth komt ga je met opzet dood en vervolgens kies je het character waarmee je het spel wilt uitspelen.

Makkelijker dan bovenstaande manier is niet mogelijk.

Check gamefaqs voor details.

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 02:51:
Wat is guile toch bad ass :D

Wat een kapsel heeft guile toch ook. Ik vroeg me af hoe mensen dat na zouden doen.
[afbeelding]
Hier nog een foto met een Guile kapsel :)
Afbeeldingslocatie: http://img.ffffound.com/static-data/assets/6/65afecc21443eee19ebf3b49dec31df383ac00cb_m.jpg

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07

Smoonshine

Feyenoord!!

Mijn laatste 4 orders bij Play.com namen allemaal minimaal 3 weken in beslag om bezorgd te worden. Dus een beetje geduld moet je er wel mee hebben. Eerder was het er ook nog wel eens binnen een week, maar ik krijg het gevoel dat dat echt verleden tijd is. Mocht mijn SF4 er ook weer zo lang over doen, dan laat ik Play.com voortaan maar links liggen.

uhm...

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Smoonshine schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:41:
[...]

Mijn laatste 4 orders bij Play.com namen allemaal minimaal 3 weken in beslag om bezorgd te worden. Dus een beetje geduld moet je er wel mee hebben. Eerder was het er ook nog wel eens binnen een week, maar ik krijg het gevoel dat dat echt verleden tijd is. Mocht mijn SF4 er ook weer zo lang over doen, dan laat ik Play.com voortaan maar links liggen.
3 weken :o Ze nemen natuurlijk de goedkoopste postduif voor die free delivery. Hoef het spel niet per sé vandaag te spelen, maar kijk er wel naar uit. Naja, nog maar ff geduld hebben dan...

Motor-forum.nl

Verwijderd

Ik ga die pre-order voor die TE stick ook maar cancellen denk ik. Ik stond net te laag op de lijst voor een levering uit de eerste batch, Ik zou er pas een uit de tweede batch krijgen en ik hoor net dat dat pas "ergens in maart" is.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Normaal probeer ik altijd zo goedkoop mogelijk te shoppen, maar voor een game waar ik zolang op gewacht heb......gewoon in de winkel gekocht, en dus ook de gamepad. Ging zaterdag pas om een uur of 14.00 op stap maar toch alles kunnen vinden (geen arcade stick gezien geloof ik, maar ook niet naar gekeken :) )
Nu nog tijd om te spelen. Wellicht vanaaf eventjes.

10 second ninja DONE

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
Iedereen bedankt. Ik ga nu gewoon hard aan de gang. Ik d8 misschien een code ofzo ....

PSN id: PENo1

Verwijderd

Heb ook bij Play.com besteld via een collega op het werk; het vreemde is dat de gewone SF IV een dag eerder besteld (en ook dag eerder shipped) is dan de SF IV Special Edition, maar dat mijn collega de special edition wél al heeft ontvangen en de gewone versie nog niet.

De gewone versie zou voor mij zijn; ik vermoed dat mijn deel van de bestelling dus misschien verloren is gegaan. Tenzij ze een andere verzendmethode hebben gehanteerd voor de Special Edition, omdat het een groter pakket is.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Toen ik daarnet online speelde kwam ik uit tegen Sakura in turnkledij ipv haar gebruikelijke sailor outfit :?. Hoe unlock je dat in hemelsnaam?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Boeboe schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:44:
Toen ik daarnet online speelde kwam ik uit tegen Sakura in turnkledij ipv haar gebruikelijke sailor outfit :?. Hoe unlock je dat in hemelsnaam?
Is dat niet onderdeel van de downloadable content die je kunt kopen? In dit geval het Femme Fatale Pack.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 26-02-2009 22:55 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Kun je online kopen.
Wel cool dat je het schijnbaar ook van andere spelers kunt zien zonder dat je het zelf hoeft te kopen. En dan zit het dus ook al gewoon op de DVD |:(

Verwijderd

Het leuke is dat die alt. costumes al gewoon op de disc staan, maar je betaalt gewoon ervoor om ze te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:04:
[...]

Heb ook bij Play.com besteld via een collega op het werk; het vreemde is dat de gewone SF IV een dag eerder besteld (en ook dag eerder shipped) is dan de SF IV Special Edition, maar dat mijn collega de special edition wél al heeft ontvangen en de gewone versie nog niet.

De gewone versie zou voor mij zijn; ik vermoed dat mijn deel van de bestelling dus misschien verloren is gegaan. Tenzij ze een andere verzendmethode hebben gehanteerd voor de Special Edition, omdat het een groter pakket is.
Play verstuurt alle bestelling in aparte pakketjes. Dat betekent dat het twee spellen die tegelijk besteld worden op verschillende vrachten terecht kunnen komen.
Ter informatie: ik bestel elke week wel wat bij Play en de gemiddelde levertijd is bij mij twee weken, maar dat varieert nogal. Het is mij maar twee keer overkomen dat een pakketje was zoekgeraakt (ik heb in totaal meer dan honderd producten bij Play besteld), dus dat valt mee. Beter nog: Play vervangt zonder kosten alle zoekgeraakte pakketjes zonder problemen (is slechts een kwestie van een paar keer klikken op de site). Overigens kwamen allebei de zoekgeraakte pakketjes later nog een keer bij mij aan (nadat ik al een vervangend exemplaar had ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Hehe toenet voor het eerst 5 keer op een rij gewonnen. Begin steeds beter te worden met balrog.
Ook al me eerste message gekregen die zei FU stop playing so defensive loser (of zoiets).
Tegen hem speelde ik toch redelijk normaal. Ja dat ik tegen de shotokans of zoiets afwachtender speel is logisch lijkt me ik ga toch niet in je shoryuken lopen :P.
Sowiezo speel ik vrij defensief en wacht ik op mogelijkheden.
Heb nu iets van 1200 punten maar gaat vrij goed, merendeel gewonnen.
Kan goed merken als ik lang met de 360 dpad speel dat ik slechter word, beetje lamme duim denk ik.
Maar dat is makkelijk op te lossen met kortere sessies.

[ Voor 5% gewijzigd door Mystic_X op 27-02-2009 00:41 ]

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de downloadable costumes gezien in de store? Ze zouden al te downloaden moeten zijn maar ik zie nog niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:56:
Het leuke is dat die alt. costumes al gewoon op de disc staan, maar je betaalt gewoon ervoor om ze te unlocken.
Aka dezelfde oplichterij als bij Soul Calibur.Alleen al daarom ga ik het niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gister kleur 10 unlocked! :)
Zangies lariat spam ftw! Alleen tegen Cammy een beetje uitkijken :P
Nu die time trials nog voor kleur 7 en 9, dat zal wel wat pittiger worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik speel tegenwoordig met kleur 10 van Ryu. Dat zijn Evil Ryu's kleuren.

Ik hoop dat Bol vandaag mijn TE verstuurd, heb m'n eerste controller al stuk gegooid nadat ik verloor omdat ipv een ultra de ex shoryken eruit kwam (2x tegen een blanka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nash schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:33:

Ik hoop dat Bol vandaag mijn TE verstuurd, heb m'n eerste controller al stuk gegooid nadat ik verloor omdat ipv een ultra de ex shoryken eruit kwam (2x tegen een blanka)
Dan gooi je wel flink hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Mr.Nash schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:33:

hahah zo herkenbaar, ik wordt helemaal gestoord van die standaard PS3 controller in SFIV. Zeker als je 3 knoppen tegelijk in wil drukken wordt het vaak PP of KK ipv PPP/KKK. Zit ook regelmatig hardop te schelden achter de TV. Gelukkig zijn mijn huisgenoten het wel gewend ondertussen, maar zeker in ranked matches wil ik graag winnen. Heb ~750 punten op het moment, weinig tijd om te spelen helaas. Hopelijk komt mijn stick snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Heb m'n stick op de grond gegooid, hij stuiterde via de muur de trap af (open deur). Dat ding stuitert wel verbazingwekkend goed :+ lol.

Heb nu 3 TE's in de bestelling staan. 1 bij Bol voor 150, en 2 bij een vriend voor 200e bij elkaar..Kijken welke eerder levert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
itons schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:13:
[...]

hahah zo herkenbaar, ik wordt helemaal gestoord van die standaard PS3 controller in SFIV. Zeker als je 3 knoppen tegelijk in wil drukken wordt het vaak PP of KK ipv PPP/KKK. Zit ook regelmatig hardop te schelden achter de TV. Gelukkig zijn mijn huisgenoten het wel gewend ondertussen, maar zeker in ranked matches wil ik graag winnen. Heb ~750 punten op het moment, weinig tijd om te spelen helaas. Hopelijk komt mijn stick snel.
Bij de 360 staan LT en LB gemapped naar 3P en 3K, is/kan dat bij de PS3 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Gimbooze schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:26:
[...]

Bij de 360 staan LT en LB gemapped naar 3P en 3K, is/kan dat bij de PS3 niet?
jawel, maar als je met links en de beweging moet doen op de dpad en ook nog L1 of L2 in wil drukken dat lukt mij dus echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je er trouwens aan als Vega om je masker weg te doen? Puur cosmetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Jaapoes schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:55:
[...]

Nou ik heb een PS controller voor mn PC :) Baal er wel gigantisch van dat ie er nog niet is... en ik heb ook niet zoveel cash om een PS3 te kopen :(
Sagat schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:10:
edit: doh te langzaam getypt, was dus een reactie op Boe
De tijd dat de pc echt alleen maar singleplayer (as opposed to local mp) kon is echt VER achter ons.
Je kan controllers uitkiezen voor de pc.
360
ps3 (werkt toch via bluetooth? Ik geeft toe dit is een maybe ;) )
ps2
saturn (vind ik errug fijn :*) )
speciale arcade sticks, noem maar op.
Het kan alleen vaak niet out of the box.

Het enige is idd dat je pc up to date moet zijn, en dat het spel de mogelijkheden tot local mp moet bieden.
Ik geef toe dat ik, zelfs al zou mijn pc niet uit 2006 komen ik ondanks het bovenstaande liever op 360 speel. Maar het kan wel.
Je haalt me de woorden uit m'n mond. Ik heb een tijdje games op mijn PC gespeeld, maar je PC up to date blijven houden kost ook klauwen met geld! Heb je weer een spel dat het draait op je PC, dan doet hij het alleen goed met de laagste instellingen enzo. Vreselijk.
Het belangrijkste vind ik dat je vooral Fighting Games gewoon lekker met je vrienden op de bank moet spelen ipv achter je pc.

De leuke extra's wat je kan winnen voor Playstation Home is toch best wel geinig. Kwam laatst iemand in home tegen met dezelfde SFIV t-shirt en meteen een potje tegen gespeeld. Was wel lachuh.
M'n duim doet nu wel pijn en mijn TE stick via BOL.com is er nog steeds niet :( op de site staat nu 2-3 werkdagen, dus ik verwacht hem wel dezer dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:56:
microtransactions, being nickled and dimed to death, ben er groot tegenstander van, en ja het is ZEER irritant dat het al gewoon op de cd staat maar, als je het wel had moeten downen....50-100kb per pak ofzo? Zal vast geen gigabytes aan data zijn.

Tot mij verassing zou ik met mijn limited edition ook wat extra outfits mogen halen, maar goed dat zie ik dus wel als ze uit zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 20:57
Gisteren ook wat leuke potjes gespeelt..speel meestal met sakura die is zo lekker snel. Ben niet zo heel goed maar doe mn best :) . Neem zelf ook afwachtende houding aan tegen de ryu's en kens..Wat ik trouwens echt te overpowered vind is de ultra van Akuma. Ten eerste omdat die alleen te blocken is met een fireball of zorgen dat je op tijd in de lucht zit. Ten tweede als hij hem dan hit dan ben je gelijk 60% van je health kwijt..zwaar frustie als ik de hele tijd voorsta en bijna op het punt staat van winnen dat je dan door die voor mij bijna unblockable ultra voor je kanis krijgt en gelijk KO bent omdat je life met 60% wordt gedrained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
djerror schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:54:
Gisteren ook wat leuke potjes gespeelt..speel meestal met sakura die is zo lekker snel. Ben niet zo heel goed maar doe mn best :) . Neem zelf ook afwachtende houding aan tegen de ryu's en kens..Wat ik trouwens echt te overpowered vind is de ultra van Akuma. Ten eerste omdat die alleen te blocken is met een fireball of zorgen dat je op tijd in de lucht zit. Ten tweede als hij hem dan hit dan ben je gelijk 60% van je health kwijt..zwaar frustie als ik de hele tijd voorsta en bijna op het punt staat van winnen dat je dan door die voor mij bijna unblockable ultra voor je kanis krijgt en gelijk KO bent omdat je life met 60% wordt gedrained.
misschien ben ik nog iets te langzaam met cancelen naar super/ultra, maar ik wordt elke keer simpel ontweken door gewoon achteruit te springen als ik Akuma's super/ultra doe :(

iemand nog leuke tactieken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Focus Attack, fwd dash, ultra is bij eigenlijk elke super/ultra wel een gegarandeerde hit voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Wanneer Akuma op je afkomt met z'n raging demon is bijna elke move goed genoeg om deze te stoppen, het makkelijkste is om te springen maar het kan ook met een goed getimede punch/kick. En hij doet alleen 60% damage wanneer zijn revenge meter helemaal vol is, wanneer hij eigenlijk dus al bijna dood is.
itons schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:06:
misschien ben ik nog iets te langzaam met cancelen naar super/ultra, maar ik wordt elke keer simpel ontweken door gewoon achteruit te springen als ik Akuma's super/ultra doe :(

iemand nog leuke tactieken hiervoor?
Met Akuma kun je niet cancelen naar je ultra, dat zou hem wel erg overpowered maken. Hij werkt erg goed anti-air en om de mislukte ultra van je tegenstander te counteren. Sowieso nooit van een grote afstand doen.

[ Voor 49% gewijzigd door SD5k op 27-02-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

djerror schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:54:Wat ik trouwens echt te overpowered vind is de ultra van Akuma. Ten eerste omdat die alleen te blocken is met een fireball of zorgen dat je op tijd in de lucht zit. Ten tweede als hij hem dan hit dan ben je gelijk 60% van je health kwijt..zwaar frustie als ik de hele tijd voorsta en bijna op het punt staat van winnen dat je dan door die voor mij bijna unblockable ultra voor je kanis krijgt en gelijk KO bent omdat je life met 60% wordt gedrained.
Seconded. Het komt me bijna iedere keer voor. Ben je met grote voorsprong aan het winnen, haalt Akuma zijn ultra voor, die haast onmogelijk te blocken (mijn personage toont zelfs een volmaakte block animatie vlak voor het scherm donker wordt) is en ik ben dood :(

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 27-02-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Haast onmogelijk? Hij is gewoon niet te blocken. Probeer dat dan ook niet :P Gewoon springen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 20:57
thanks voor de tips zal eens kijken of hij te counteren is met een punch/kick..dan nog is het vrij irr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

LOL

Thinking outside box, blocking the unblockable.......you're doing it wrong :P

Iedere keer als ik door de 'firecracker' word gepakt voel ik me ook echt een :+ omdat er zoveel manieren en vooral tijd is om em te vermijden (met HDR iig wel) maar dan toch gepakt worden |:(
Dan vind ik de giga schade ook wel een toepasselijke straf.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zijn Raging Demon is in SFIV nog velen malen makkelijker te blokken dan het was in vorige SF's. Gewoon een random move moet genoeg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon eroverheen springen. Piece of cake....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

De Ultra van Akuma zie je van mijlenver aankomen, tenzij hij naast je staat natuurlijk. Springen of elke andere actie moet voldoende zijn (mits goed getimed) om de Ultra te ontlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Mail van BOL.COM
----

Geachte klant ,

Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan onder nummer

7XXXXXXXXXX.

Onze leveranciers hebben echter laten weten dat dit artikel
een vertraging heeft opgelopen. We hebben nog geen nieuwe
leverdatum gekregen.

Zodra we de bestelling binnen hebben, sturen we deze naar u op.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice

---------

Daar ben ik mooi klaar mee. Iemand anders een adresje waar ik het al kan halen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
MKY schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:38:
Daar ben ik mooi klaar mee. Iemand anders een adresje waar ik het al kan halen? _/-\o_
http://www.consoleshop.nl...e-fighting-stick-ps3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige die het super combo systeem zwaar k*t vind ?
Je moet nogal moeite doen om die super combo meter helemaal vol te krijgen (vaak pas in 2e ronde).
En daarbij leeg je het ding nogal snel met focus attack's en ex-moves met als gevolg dat de super combo maar weinig gebruikt is t.o.v. de Ultra combo.
Ik vind de huidige implementatie van het combo systeem niet in balans en slecht doordacht.
Het systeem uit bijv SFA 3 is een stuk beter.

Hier is hoe ik het zou doen:

De super combo meter uit SF Alpha 3 terug, zodat je 3 levels hebt en je kan kiezen welk level (en dus hoeveel van je meter) je gaat gebruiken. (door jab, medium of fierce te gebruiken) Je vult hem door special moves EN door geraakt te worden. En de ULTRA combo gebruikt de revenge meter (die langzamer vult, want enkel als je geraakt bent) of je kan een Ultra doen via dezelfde combo meter maar deze kan je pas gebruiken bij een (uiteraard volle) combo meter EN als je tegenstander nog maar 5% (o.i.d.) levensenergie over heeft...zoals bij Killer Instinct. Goed gejat inderdaad, maar werkt wel en is niet oneerlijk, het geeft de winnende speler nog een kansje om mooi te eindigen, niets meer en niets minder.

Op bovenstaande manier is de super combo meter bijna altijd eerder vol dan de revenge meter.
En dat is wat je zou willen denk ik, meer in balans. Daarbij heb je als je aan de winnende hand bent toch nog even kans om mooi te eindigen met een Ultra.

En die EX moves: afschaffen.
Focus attack: Goede inovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Ik heb de TE besteld en die is ook bij Consoleshop tijdelijk niet leverbaar :(
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:47:
Je moet nogal moeite doen om die super combo meter helemaal vol te krijgen (vaak pas in 2e ronde).
En daarbij leeg je het ding nogal snel met focus attack's en ex-moves met als gevolg dat de super combo maar weinig gebruikt is t.o.v. de Ultra combo.
Als je veel specials doet (bijv kleine Dragon Punch) , dan vult het Super Combo Systeem zich vanzelf aardig snel. Kan je vooral doen als je ver van de tegenstander gaat, of gewoon veel specials doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKY schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:55:
[...]

Ik heb de TE besteld en die is ook bij Consoleshop tijdelijk niet leverbaar :(

[...]

Als je veel specials doet (bijv kleine Dragon Punch) , dan vult het Super Combo Systeem zich vanzelf aardig snel. Kan je vooral doen als je ver van de tegenstander gaat, of gewoon veel specials doen :)
Niet zo nuttig om in een hoekje te dragon-punchen om de combo meter te vullen.
Hadokens spammen heeft opeens weer een extra functie. slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:47:
Ik vind de huidige implementatie van het combo systeem niet in balans en slecht doordacht.
Het systeem uit bijv SFA 3 is een stuk beter.

Hier is hoe ik het zou doen:

De super combo meter uit SF Alpha 3 terug, zodat je 3 levels hebt en je kan kiezen welk level (en dus hoeveel van je meter) je gaat gebruiken. (door jab, medium of fierce te gebruiken) Je vult hem door special moves EN door geraakt te worden. En de ULTRA combo gebruikt de revenge meter (die langzamer vult, want enkel als je geraakt bent) of je kan een Ultra doen via dezelfde combo meter maar deze kan je pas gebruiken bij een (uiteraard volle) combo meter EN als je tegenstander nog maar 5% (o.i.d.) levensenergie over heeft...zoals bij Killer Instinct. Goed gejat inderdaad, maar werkt wel en is niet oneerlijk, het geeft de winnende speler nog een kansje om mooi te eindigen, niets meer en niets minder.

Op bovenstaande manier is de super combo meter bijna altijd eerder vol dan de revenge meter.
En dat is wat je zou willen denk ik, meer in balans. Daarbij heb je als je aan de winnende hand bent toch nog even kans om mooi te eindigen met een Ultra.

En die EX moves: afschaffen.
Focus attack: Goede inovatie.
Ik ben het wel eens dat super weinig gebruikt wordt. Enerzijds omdat de Ultra bar veel sneller opgevuld wordt, door damage dan wel succesvolle focus attacks, en anderzijds omdat de damage van een super eigenlijk niet zo groot is vergeleken met de ultra. Dus dat aspect is inderdaad wel een beetje jammer.

Persoonlijk vind ik die EX moves wel van toegevoegde waarde. Een EX-fireball in een vuurbalgevecht kan bijvoorbeeld een rushdown inleiden. Ook als je deze weg zou laten, zou de rol van de super in het spel nog steeds klein zijn; het duurt simpelweg te lang voordat de balk vol is (ik denk dat de Ultra bar nog steeds sneller vol is). Een groot verschil is nu toch wel dat whiffed moves niet bijdragen aan de balk. Het 3 level systeem van Alpha zou in termen van frequentie van het gebruik van supers wel helpen, maar als je veronderstelt dat de super zoals hij nu in het spel voorkomt een lvl3 is, wat is dan het nut van een level 1? Mijns inziens ligt het probleem meer in de krachtverhouding tussen supers en ultras.

Misschien wordt dat wel rechtgezet in de onvermijdelijke 'championship edition fix'.

PS. Het gebruik van de woorden 'spammen' en 'lame' vind ik een beetje flauw. Oké, misschien is het niet leuk om tegen te spelen, maar die mensen spelen om te winnen. Daar is niks mis mee, en hun goed recht. Als je geen manier kan vinden om dat tegen te gaan, moet je a) alleen tegenstanders/vrienden opzoeken die wel 'leuk' spelen of b) een ander spel spelen. Er is vaak ook wel een manier om daar toch tegen te winnen, maar het vereist misschien wat meer geduld en vaardigheid -- nogmaals, als je er niet tegenkunt, zegt dat misschien meer over jezelf (dit is overigens aan niemand persoonlijk gericht). Het 'spammen met hadoukens' valt nog reuze mee. Super Street Fighter II Turbo was nog veel erger. Kijk maar naar Old Sagat's vuurbal snelheid en recovery snelheid na zijn Tiger Shot. Samen met de Tiger Uppercut was het toch wel vreselijk moeilijk om tegen te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kajun op 27-02-2009 18:36 ]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je veronderstelt dat de super zoals hij nu in het spel voorkomt een lvl3 is, wat is dan het nut van een level 1?
Nee, mijn voorstel is:

Een Ultra is een level 3 super en alleen te gebruiken op de Killer Instict manier of zoals nu al via revenge meter. Voor de rest heb je gewoon het combo systeem als in SFA 3.
Dus een lvl 1 super combo is gewoon mogelijk.

Wat ik overigens ook jammer vind is dat capcom niet een visueel alternatief heeft gevonden c.q. gemaakt voor het "schaduw sprite" effect van super combo's in SF Alpha, ik bedoel die blauwe doorzichtige kopietjes die je character als een spoor achter zich laat bij animaties binnen een super combo.
Dat was juist zo cool en zou makkelijk op een veel mooiere manier kunnen met de 3D graphics FX die nu mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Ok heel flauw maar ik moest toch even lachen toen ik zag dat ik nu 1337 battlepoints heb.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:58:
[...]

Nee, mijn voorstel is:

Een Ultra is een level 3 super en alleen te gebruiken op de Killer Instict manier of zoals nu al via revenge meter. Voor de rest heb je gewoon het combo systeem als in SFA 3.
Dus een lvl 1 super combo is gewoon mogelijk.

Wat ik overigens ook jammer vind is dat capcom niet een visueel alternatief heeft gevonden c.q. gemaakt voor het "schaduw sprite" effect van super combo's in SF Alpha, ik bedoel die blauwe doorzichtige kopietjes die je character als een spoor achter zich laat bij animaties binnen een super combo.
Dat was juist zo cool en zou makkelijk op een veel mooiere manier kunnen met de 3D graphics FX die nu mogelijk zijn.
Je moet nou geen appels met peren gaan vergelijken want A3 komt totaal niet overeen met SFIV... Zelfs 3S komt meer in de buurt dan A3 en dan nog speelt SFIV maar voor 15% als 3S, grootste gedeelte is gewoon ST. Supers zijn behoorlijk crap in SFIV omdat het gewoon niet waard is om je EX gauge daarvoor op te sparen. Je kan veel meer BnB combo's creëeren door het gebruik te maken van EX moves, zodra je goed met EX moves kan spelen zul je uiteindelijk veel meer dmg uitoefenen dan een eenmalige Super die heel je gauge dan weer op nul zet.
Ultra's zijn ten eerste helemaal niet te vergelijken als een "sterkere" versie van de Super, ze hebben beiden dikke verschillen in priorities dus. BV. Akuma's Super heeft WEL een paar invincible frames tijdens setup terwijl zijn Ultra dat totaal niet heeft. Ryu's Ultra kun je niet linken zoals zijn Super, Sagat's Ultra kan je meerdere malen linken na FADC terwijl zijn Super dat niet kan, en ga zo maar door; niet bepaald een lvl 3 super dus.
Ten tweede, Ultra's zijn behoorlijk goede counters voor bepaalde characters. Vega's (Claw), Guile's, Chun-Li's en Akuma's Ultras zijn crap maar dat weten we allemaal wel. Maar zelfs de Ultra van Ryu kan in zoveel mogelijkheden worden toegepast als je de Focus Attack onder de knie heb. Shoryu -> FADC -> Ultra, is de makkelijkste Ultra Combo Finisher die er is, en er zijn nog zat andere. Weliswaar zul je die combo niet zien omdat 9 van de 10 Ryu's die je online tegenkomt tog alleen maar scrubs zijn en die alleen maar j.HK -> c.HK doen of Kens die f.dp spammen.

SFIV is perfect zoals het is en FA/SA + Revenge Meter is gewoon goed. Geen parry system, custom combo's, air block, ISM's (lol) of andere onnozelheid in SFIV; anders verkloot je alleen maar de manier van spelen waar SFIV voor was gemaakt.
Mr.Nash schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:02:
Zijn Raging Demon is in SFIV nog velen malen makkelijker te blokken dan het was in vorige SF's. Gewoon een random move moet genoeg zijn
Correct, Akuma's SGS is gewoon echt zwak in de console version. Ze hebben zijn invincible frames weggehaald en priorities dik verlaagd, misschien waren ze te bang dat het als de SPD van Zangief zou worden. Maar dit is echt heel wat anders, want het gaat hier om zijn Ultra en Super ipv. een normale special :S
Ik vat niet waarom ze dit hebben gedaan. Kara-Demon is ook nutteloos omdat het gewoon geen nut meer heeft om die extra paar frames erbij te hebben, want zijn Super of Ultra hebben vervolgens toch geen invincible frames meer; en niet te vergeten de priorities die er helemaal niet meer zijn lol. Je kan zelfs gewoon met een jab of een short eruit geslagen worden, volkomen belachelijk.
Hierdoor kan Akuma best lager dan mid-tier komen, maar dan hebben we het wel over de console version.
Maar dankzij de EX moves, jawel, kun je heel veel setups maken waardoor je de SGS gewoon kan landen. BV. EX Zankuu Hadouken closeby en dan land je dus naast hem en dan Ultra.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:03:
[...]
Maar zelfs de Ultra van Ryu kan in zoveel mogelijkheden worden toegepast als je de Focus Attack onder de knie heb. Shoryu -> FADC -> Ultra, is de makkelijkste Ultra Combo Finisher die er is, en er zijn nog zat andere. Weliswaar zul je die combo niet zien omdat 9 van de 10 Ryu's die je online tegenkomt tog alleen maar scrubs zijn en die alleen maar j.HK -> c.HK doen of Kens die f.dp spammen.
Ik vind Gouken's Amaoroshi (gooit tegenstander in de lucht) + ultra toch echt een stuk makkelijker. Hoewel je natuurlijk sneller een shoryuken kunt connecten dan een throw.
Wanneer ik die "simpele" shoryu -> FADC -> ultra doe met Ryu voer ik 19/20x een EX-shoryu uit.
Maar waarschijnlijk kom ik daarom ook niet boven de 1500punten uit online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Wel een erg leuke site gevonden met info over de verschillende chars:
http://www.mahalo.com/Street_Fighter_4_Akuma
En ook handig als je geen hd tv hebt en daardoor de moves niet kan lezen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:07:
[...]

Ik vind Gouken's Amaoroshi (gooit tegenstander in de lucht) + ultra toch echt een stuk makkelijker. Hoewel je natuurlijk sneller een shoryuken kunt connecten dan een throw.
Wanneer ik die "simpele" shoryu -> FADC -> ultra doe met Ryu voer ik 19/20x een EX-shoryu uit.
Yupz, maar hij is grotendeels gebanned vanwege die throw. Kzou zeggen: haal een stick, heb je gelijk geen probs met executions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

firlian schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:07:
[...]

Dat is dus nou exact de reden dat ik nu even geen risico's meer neem met combo's in ranked matches, en ik heb er al een aantal waarin ik FADC optimaal toepas. Ik heb een paar dagen terug twee keer achter elkaar die fout gemaakt tegen 1 tegenstander waarna ik zwaar afgestraft werd. Kan niet wachten op m'n stick :S

Wat me trouwens ook opvalt is dat inderdaad veel mensen hun superbar opsparen. Ik vind dit echt zwaar nutteloos. Je hebt veel meer aan een ex move die land en dus een paar % damage doet dan een super die je misschien niet meer gaat gebruiken. Op dat gebied vind ik het dan wel fijn dat ze die EX moves erin hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik ga akkoord dat het gebruik Ultra/Super uit balans is, maar ik vind niet dat het pijnpunt bij de Super ligt, maar eerder bij de Ultra.

Je gebruikt tijdens het vechten met EX-moves ook delen van je Super zodat ie eigenlijk trager vult dan je revenge... En een Ultra doet meer damage dan een Super, dan ja... je ziet het al aankomen.

Ex-moves vind ik ook een goede toegevoegde waarde. Het geeft het vechten weer een tikkeltje meer diepgang tov andere fighters. Zeker niet afschaffen.

Misschien moet de revenge meter zich trager vullen of de EX-moves een deel van de revenge meter laten gebruiken dan die van de super meter. Dit zou in theorie al misschien voldoende kunnen zijn.

Op dit ogenblik dient voor mij de super meter om EX-moves mee uit te voeren en de revenge meter om met een ultra te eindigen. Dus ja, het gebruik van super vs ultra is uit balans, maar is het dan ook zo erg?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Een vraag aan mensen die arcade sticks gebruiken.

Ik heb zelf de sf 4 tournament edition stick en vind het lekker spelen, alleen weet ik niet zo goed welke button layout ik moet kiezen. Welk schema hebben jullie gekozen voor je stick (a, b, c of custom?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:01:
Een vraag aan mensen die arcade sticks gebruiken.

Ik heb zelf de sf 4 tournament edition stick en vind het lekker spelen, alleen weet ik niet zo goed welke button layout ik moet kiezen. Welk schema hebben jullie gekozen voor je stick (a, b, c of custom?).
LP MP HP PPP
LK MK HK KKK

standaard dus volgens mij, ben gewend om zo te spelen en alles zit prima bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
itons schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:40:
[...]

LP MP HP PPP
LK MK HK KKK

standaard dus volgens mij, ben gewend om zo te spelen en alles zit prima bij de hand.
Exact. Zo speel ik het ook. Dat is ook hoe het op de arcadekasten is (behalve de PPP en KKK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zo, ben al een heel stuk beter geworden vandaag, win zo'n 90% van mijn matches nu. Begonnen met zo'n 200 punten, geëindigd met rond de 1500 punten en een hoop achievements :)
Speel uitsluitend met Sakura, het valt op dat ik IEDERE ryu/ken/akuma speler gegarandeerd inmaak nu *O*

Ligt het trouwens aan mij of kom je bij 1500 punten amper nog mensen op gelijk niveau tegen (ben eigenlijk NIEMAND tegengekomen die boven de 1000 kwam). Het is best frustrerend, want je wint amper punten, maar zodra je 1 gevecht verliest ben je er wel meer dan 100 kwijt.
Mijn headset is gisteren in 2 gebroken toen ik hem gisteren wegwierp na een verloren match die ik echt niet had mogen verliezen :$

[ Voor 43% gewijzigd door boe2 op 01-03-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

lol. je headset xd..

Ik vind het zo jammer dat er geen crossplatform mogelijk is. Ik verloor tot kort vaak van Sakura maar de 6 sakura's die ik vandaag tegen kwam gingen allemaal huilend naar huis nadat ze op bezoek kwamen bij m'n ryu :P.

Is idd frustrerend dat de matchup systeem zuigt. Ik heb 7 matches mogen spelen voor welgeteld 20 punten!, wtf.

Mijn winninstreak van vanavond is 28 ranked matches in a row (over 2 accounts), was wel lekker bezig net. Ik verloor uit eindelijk van een Ryu die exact zoals mij speelt alleen gebruikte ik wat meer hadouken juggles en verloor ik door een gemiste - let op - ultra :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 23:32
@BoeBoe

Ligt het trouwens aan mij of kom je bij 1500 punten amper nog mensen op gelijk niveau tegen (ben eigenlijk NIEMAND tegengekomen die boven de 1000 kwam). Het is best frustrerend, want je wint amper punten, maar zodra je 1 gevecht verliest ben je er wel meer dan 100 kwijt.
Idd... kheb nu 25xx punten maar ik kom heel vaak mensen van 100 a 1000 punten mensen-.-""
ik heb maar 3x mensen tegenkomen met 29xx a 31xx punten... maar als je die ranking TOP list kijk zie je heel veel mensen 6xxx punten etc... :?
WAAR BLIJVEN DIE MENSEN? of je bent ze tegengekomen maar als je ze wint.. gaan ze disconnecten dat ze hun punten blijft?

heb je de PS3 versie?? dan kan ik je toevoegen kunnen we een x battlen hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Kev7381 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 02:33:
[...]
gaan ze disconnecten dat ze hun punten blijft?
Wut? Kan je ongestrapt disconnecten en dan je punten houden? Dat vind ik echt te slecht. }:|
* Sagat prays for the ce fix to fix this.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
Sagat schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:14:
[...]

Wut? Kan je ongestrapt disconnecten en dan je punten houden? Dat vind ik echt te slecht. }:|
* Sagat prays for the ce fix to fix this.
wist je dat niet?? kheb dat heel vaak gehad dat mensen disconnecten maar ik kreeg geen punten erbij.. en ik heb 1x getest en mijn punten bleven gewoon :? ik HOOP dat capcom een update komt tegen dit soort mensen :( als ze disconnecten gewoon 400 punten eraf ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Frustrerend ja, 2 belangrijke zaken die ze van mij mogen wijzigen:
- penalty voor het quitten tijdens het gevecht
- onmogelijk maken van mensen kicken in een ranked match: Het gebeurt af en toe dat ik automatisch gematched wordt en direct "the host has removed you from this session" te zien krijg. Ik vermoed dat deze mensen met een vriend samenspelen en proberen tegen elkaar uit te komen om punten te sprokkelen. Voor gewone matches heb ik daar geen probleem mee, maar voor ranked matches zou het echt niet mogelijk mogen zijn om zelf je tegenstander te bepalen.

Ligt het trouwens aan mij of is de auto match feature wat getweaked? Ik speel ranked matches terwijl ik nog spullen unlock in arcade mode (360 achievements vooral, de chars heb ik allemaal al). Tot een paar dagen geleden was dit echt niet speelbaar omdat ik voortdurend tijdens gevechten eruit werd gehaald. Nu krijg ik echter netjes tussen ieder arcade gevecht door 1 ranked match, ideaal gewoon.

[ Voor 26% gewijzigd door boe2 op 01-03-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Probeerde je (Boe dus) net te inviten via de xbox invite to play optie, maar die was gewoon niet beschikbaar. Maar goed dat zou wellicht puur het spel kunnen zijn en heeft niets te maken met wat je noemde over het om en om verhaal.

Ik probeerde ook in het spel zelf een game te vinden, maar iedereen had maar een bar uit de mogelijk 5 netwerkverbinding, of zelfs lager ?! Lijkt me dat er toch wel meer mensen online spelen op dit tijdstip in europa. Wellicht omdat mijn NAT nog steeds moderate en niet open is :(

Anyways na een paar keer al na een pot of 3 a 4 door de cpu te zijn ingemaakt toch maar even mijn pride ingeslikt en naar difficulty easy gegaan. En toen tot Seth gekomen.....ik was (door de verhalen hier) helemaal scherp en voorbereid op alle cheesyness die ik ken van eerdere eindbazen, maar het viel reuze mee. Mijn allereerste pot was gelijk een perfect overwinning. Maar daarna verloor ik beide keren wel. Bleh, de eertse nipt en de twee terwijl Seth nog 1/3 health ofzo had (zat al in het rood).

Het viel me op dat Seth en voor hem Ruy zowaar niet als lammetjes naar de slachtbank ging als ik de rage ex super ultra death move deed maar em blokte, meeste anderen tegenstanders op easy (en helemaal op time trial normal.....damn) deden dat niet.

Leuk spel, nu ik het iets langer speel kan ik ook de gfx meer waarderen.
* Sagat gaat toch nog even kijken of er nog verloren zielen hd remix spelen (een spel wat je al 20 jaar speelt is net iets makkelijker dan alles opnieuw leren ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
hoe spelen jullie met je arcade stick? op schoot? , tafel? ik heb het idee dat ik er niet goed voor zit met dat ding op me schoot, moet nog steeds erg wennen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Misschien dat ik al in een online gevecht zat ofzo, weet het niet. Heb in ieder geval wel daarnet de "10 years too late" achievement gehaald :*).

Vanavond zal ik nog wel aan het spelen zijn, probeer me zeker nog eens uit te nodigen, want ik wil wel eens spelen tegen jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

@pacino
Op schoot speelde ik altijd met mijn stick (zie ook CAD van een paar dagen terug)
Maar das idd een voordeel van een joypad tov van de stick, veel meer portable/handzaam (kan niet echt het goede woord vinden, ergonomisch weiger ik te zeggen).

@boe
Wellicht dat ik vanaaf ook nog even tijd heb maareuh ik ben dus nogal een sf4 n00b atm. Vooral het mp+mk gebeuren kan ik nog niet effectief gebruiken. Lees, ik weet dat het in het spel zit, thats it :X
Maar het lijkt me leuk/minder irri om iig niet door een vreemde gesloopt te worden.
En nee je was niet online bezig, er stond echt playing arcade mode oid. Then again, als je een 2 player mode xbox live gevecht aan gaat geld dat misschien nog steeds als playing arcade err.... :?

Oh sf2:hdr was echt uitgestorven, 2 keer gezocht een geen spelers gevonden, zelfs op classic niet.
Uiteindelijk maar gesingled en ook maar op easy (en tot mijn verassing was dat ook echt easy i.t.t. de versie op de ps2) maar ik was helemaal ingesteld op Bison, kreeg ik Akuma..........aargh. Kansloos verloren :( |:(
(maar geen hardware gesloopt :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
PacinoAllstars schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:26:
hoe spelen jullie met je arcade stick? op schoot? , tafel? ik heb het idee dat ik er niet goed voor zit met dat ding op me schoot, moet nog steeds erg wennen :/
Dat ligt aan de stick (welk formaat, gewicht). Veel sticks werken voor mij niet zo goed op schoot, maar op tafel wel. Van wat ik gezien heb gaat de arcade stick TE wel goed werken op schoot (zwaar en groot). Ik denk dat je gewoon een van de twee (op schoot of op tafel) moet kiezen en dan leren daar goed in te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:44:
Frustrerend ja, 2 belangrijke zaken die ze van mij mogen wijzigen:
- penalty voor het quitten tijdens het gevecht
- onmogelijk maken van mensen kicken in een ranked match: Het gebeurt af en toe dat ik automatisch gematched wordt en direct "the host has removed you from this session" te zien krijg. Ik vermoed dat deze mensen met een vriend samenspelen en proberen tegen elkaar uit te komen om punten te sprokkelen. Voor gewone matches heb ik daar geen probleem mee, maar voor ranked matches zou het echt niet mogelijk mogen zijn om zelf je tegenstander te bepalen.

Ligt het trouwens aan mij of is de auto match feature wat getweaked? Ik speel ranked matches terwijl ik nog spullen unlock in arcade mode (360 achievements vooral, de chars heb ik allemaal al). Tot een paar dagen geleden was dit echt niet speelbaar omdat ik voortdurend tijdens gevechten eruit werd gehaald. Nu krijg ik echter netjes tussen ieder arcade gevecht door 1 ranked match, ideaal gewoon.
Wat ze van mij mogen fixen is matchmaking system en lobbies.
Kwil gewoon lobbies net zoals in STHDR en een betere matchmaking.
Kicken maakt me niet zoveel uit want mensen die mij eruit kicken vanwege mijn Title + Icon weet ik al dat ik dus tegen een scrub speel, dat bespaart mij ook weer moeite om een goede speler te vinden.
Ik wil die freaking Championship Mode DLC :/ 1on1 lobbies is gewoon een dikke stap terug.
Dat verschilt per persoon, ik speel meestal met de stick op mijn schoot. Maar soms speel ik ook op de grond en dan de stick tussen mijn benen (benen gestrekt naar voren). Het ligt er gewoon aan wat je het fijnste vind, zelfde als hoe je je stick met je hand vasthoud of de manier hoe je je hand/vingers plaatst langs/op je buttons. Gewoon veel oefenen en verschillende posities proberen, dan kom je zelf wel erachter wat het beste en fijnste voor je is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 11:39
Voor de mensen die een special edition zoeken in Nijmegen. Er ligt er nog een bij Discovery (weet nieuwe naam van die games zaak niet zo snel). 69 euro maar.

Zit er verschil tussen de versie van play.com en de nederlandse versie. Want er staat op de nederlandse versie not to be sold in the uk ?

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hoe meer ik speel met de ps3 pad, hoe minder risico's ik durf te nemen. Heb net bijna m'n 2de controller stuk gegooid.

Is er trouwens al een eta voor de CMupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Het Network battlen (PS3) begint me nou wel te irriteren. "Unable to play", "lobby is full", "lost connection" etc etc. En dan heb je eindelijk een oppo, zit ik weer een tijd te wachten tot ie is ready is pffff.

Hebben jullie trouwens ook last van, tsjah hoe zal ik het noemen, weigerende buttons af en toe in een online match ? het lijkt op lag. Ik heb het vaak als ik een jumpende HK attack doe, dat heel mijn HK niet uitgevoerd wordt en ik dus eigenlijk mezelf in de schoot van de oppo gooi :']. Vervolgens dan zo matches verliezen is echt kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nash schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:46:
Hoe meer ik speel met de ps3 pad, hoe minder risico's ik durf te nemen. Heb net bijna m'n 2de controller stuk gegooid.

Kheb er helaas nog niks van gehoord, Maar hij zou binnenkort echt toch moeten komen.
pezevenK- schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:48:
Het Network battlen (PS3) begint me nou wel te irriteren. "Unable to play", "lobby is full", "lost connection" etc etc. En dan heb je eindelijk een oppo, zit ik weer een tijd te wachten tot ie is ready is pffff.

Hebben jullie trouwens ook last van, tsjah hoe zal ik het noemen, weigerende buttons af en toe in een online match ? het lijkt op lag. Ik heb het vaak als ik een jumpende HK attack doe, dat heel mijn HK niet uitgevoerd wordt en ik dus eigenlijk mezelf in de schoot van de oppo gooi :']. Vervolgens dan zo matches verliezen is echt kut.
Nooit dit probleem gehad eigenlijk, speel je met goede connectie (minimaal 3 bars) tegen mensen ? Ik heb eigenlijk nooit ergens wat gelezen over input lag of over dat inputs helemaal niet worden herkent.
Speel je met een pad of stick ? Niet dat het zoveel uitmaakt denk ik, maar je weet het maar nooit.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 11:07

pezevenK-

#dont.hate

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:20
Nooit dit probleem gehad eigenlijk, speel je met goede connectie (minimaal 3 bars) tegen mensen ? Ik heb eigenlijk nooit ergens wat gelezen over input lag of over dat inputs helemaal niet worden herkent.
Speel je met een pad of stick ? Niet dat het zoveel uitmaakt denk ik, maar je weet het maar nooit.
Jah ik speel tegen gasten met idd min 3bars, en ik speel gewoon met de gamepad.
Heb het ook niet altijd hoor, maar vaker bij gasten met 3bars (die connectie zal af en toe wel droppen naar 2bars ofzo) en dan heb ik er last van.
Ik vind trouwens nooit een full bar oppo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
Mr.Nash schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:46:

hhhaha ik ben nu helemaal gewend met ps3 joypad... maar ik wacht wel op Stick maar ik kan gewoon mijn combo's uitvoeren hehehe gewoon vaker oefenen?

@ MegamanXzero
GOED gespeeld.. je sagat is echt (Y).. kan ik even goed oefenen hehehe.. :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Kev7381 op 02-03-2009 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mijn stick binnen gehad voor het weekend, net even paar potjes gespeeld. En mijn god... wat speelt het *insert random scheldwoord*, niet omdat de stick slecht is.. maar omdat ik het gewoon verleerd ben om met een arcade stick te spelen... :(

Hopelijk wen ik er snel weer aan, want van een ken verliezen die alleen maar shoryuken doet, is echt lame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:47:
Ok mijn stick binnen gehad voor het weekend, net even paar potjes gespeeld. En mijn god... wat speelt het *insert random scheldwoord*, niet omdat de stick slecht is.. maar omdat ik het gewoon verleerd ben om met een arcade stick te spelen... :(

Hopelijk wen ik er snel weer aan, want van een ken verliezen die alleen maar shoryuken doet, is echt lame...
Ik bak er ook helemaal niks meer van met stick :) Ik heb het maar even opgegeven om nog ranked te spelen want ik ging van 4k terug naar 3,5k in 1 avond!

Ik vind zelf de square gate echt waardeloos het is soms gissen of je down back indrukt of niet. Ik ga zelf m'n joystick vervangen met een betere van sanwa en een octagonal gate. Ook vind ik de knoppen raar reageren vooral als je twee tegelijk in drukt (laat staan 3) dan registeert de 1 later als de ander waardoor je geen ex/grab/focus krijgt, dus daar ook maar sanwa's voor bestellen. De SE componenten zijn echt waardeloos wat mij betreft, maar wel netjes allemaal van binnen dus je kunt metteen aan de slag met modden.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik heb nu zoveel mensen in m'n lijst waarvan ik tegen 95% nog moet spelen. Vanaf vandaag ga ik gewoon mensen uitdagen voor player matches uit m'n lijst, anders heeft die lijst weinig nut :p. Wees dus niet verbaasd als je uit het niets een invite van mij krijgt. Het is tijd dat ik door tweakers ingemaakt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel gwn met den DS3 ..en dat werkt als 'n trein... met de L3 ipv de D-pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mr.Nash: PS3 of 360? :) (gebrek aan cross console play is echt spijtig hier)

Gisteravond nog snel een achievement gehaald waarvan ik niet besefte dat ik al de hele tijd 1 medaille ervoor ontbrak, namelijk "verzamel alle soorten medailles". Degene die nog ontbrak: "win a round by judgement". Tja, iemand uit men friendslist uitgenodigd, hem een mep gegeven en vervolgens de timer laten leeglopen: Achievement erbij *O* . Hij wou de medaille ook hebben, dus deden we de match nog eens over: Bleek dat het voor hem ook de enige ontbrekende medaille was.
Als je dus veel online speelt: check zeker je medailles. Je mist er waarschijnlijk een stuk minder dan je zou vrezen.

De achievement om op medium of hoger uit te spelen zonder te verliezen is echter lastiger dan het klinkt. De meeste tegenstanders zijn een eitje, maar zodra ik tegen ()#$*)@# Adel uitkom is het gedaan :(. Ik HAAAAT hem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

PS3, helaas. Had graag tegen je gespeeld. Misschien binnenkort de PC versie. Dat is dan wel weer een goede tussenweg voor Ps3 gamers die tegen 360 gamers willen spelen en vice versa. Je kan volgens mij beide controllers aansluiten op de pc straks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Het kan beide. Het is echt een kwestie van voorkeur. Ik speel zelf met de stick op mijn schoot. Zoals anderen al aangaven, is de TE groot en zwaar genoeg om hem comfortabel op je schoot te houden: het glijdt niet zo snel weg, én je hoeft je benen niet zo dicht bij elkaar te houden (zonder dat de balans wegvalt). Op tafel wil ik ook wel spelen, maar de hoogte van stoel/tafel is daarbij uitermate belangrijk. Als de tafel in verhouding net te hoog of te laag zit, lukt het mij niet meer om de moves te doen...
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:47:
Er zit een 'steep learning curve' achter het spelen met een stick. Dus hou even vol. Bij mij ging het na de derde sessie al een stuk beter, al ben ik nog lang niet zo goed met de stick als met de keyboard (veel Alpha 3 op kaillera, ggpo en 2DF gespeeld). Wat voor de rest ook veel meehelpt is de versimpelde input in SF4 (console). Je hoeft bepaalde bewegingen niet meer zo nauwkeurig uit te voeren, het venster waarin je bepaalde knoppencombinaties moet uitvoeren lijkt groter dan ooit. Daarnaast zijn bepaalde moves echt gewoon versimpeld -- een Shoryuken kan nu blijkbaar slechts met DF,DF+Punch, i.p.v. F,D,DF+Punch, worden uitgevoerd! (ik weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn, maar goed).

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:04:
Ik speel gwn met den DS3 ..en dat werkt als 'n trein... met de L3 ipv de D-pad :)
Aha! Goed om te lezen dit. Ik heb vanavond mijn SF IV en ik kan ook enkel spelen met mijn DS3 controller. Oefening baart kunst blijkbaar?

Ik vind de TE stick van €150 toch wat duur, maar ik was wel 2 fightpads aan het overwegen... voor samen een kleine €100. Maar ik heb helaas nog niet al te veel feedback gelezen van GoTers die zulke pads hebben gekocht.

Is het echt zoveel beter dan de DS3? Is het echt nodig? Ik vind het moeilijk om zoiets te bestellen op internet zonder er zelf even mee gespeeld te hebben.... maarja als ik nu eerst eens probeer met de DS3 of de moves een beetje gemakkelijk uitvoerbaar zijn... met Soul Calibur IV heb ik toch nooit echt moeten klagen van mijn DS3 en het is niet alsof ik pro ben... verre van... eerder een casual fighter.

Iemand anders nog bedenkingen bij die fight pads van madcatz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Laatst online: 09-09 21:40
_/-\o_ Van het weekend weer ouderwets met een vriend op de bank tot diep in de nacht VS battles zitten spelen. Daarna nog online gegaan, dat was wel even wennen zeg.

Maar toen we door hadden hoe we met de lag om moesten gaan gingen we al snel van 0 naar 700 puntjes. Deze week maar eens proberen de 1K te halen :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Heeft iemand de game al binnen via Play.com?
Er schijnt een grote vertraging te zijn via de website....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb het spel nu ook sinds een week voor mijn xbox360. Bij mij komt echt dat oude Street Fighter 2 gevoel weer boven van vroeger toen ik naar mn maatje toe ging om tegen hem op de SNES te spelen. :)

Heb inmiddels alle characters unlocked en ook de arcade op hardest uitgespeeld.
Kan wel merken dat ik steeds beter word.
In het begin had ik op medium al veel moeite met sommige characters maar had gister op hardest maar 1 continue nodig. :).

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justjermaine schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:38:
Heeft iemand de game al binnen via Play.com?
Er schijnt een grote vertraging te zijn via de website....
Ik heb die van mij afgelopen vrijdag binnen; hij ligt wel nog bij een collega. Vanavond alvast spelen!

Let trouwens op: als je in BE woont; de post staakt 3 volle dagen te starten vanaf vandaag. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@Fredd-E
Ben zelf zeer tevreden over mijn madcatz fight pad. Zou niet meer zonder kunnen. :)
Is ook ergens al een topic over trouwens. :)

[ Voor 19% gewijzigd door firlian op 02-03-2009 11:53 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste