Met Dan is Seth juist ultra makkelijk te verslaan op very easy. Hij blocked praktisch nooit je 3hit flying kick (kwartslag naar achteren, kick).Mikey5times schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 22:31:
Mijn plezier in de arcade mode wordt wel behoorlijk vergald door die Seth. Als ik op medium speel, ga ik redelijk vlug door alle tegenstanders heen, maar Seth...
Ik speelde net met Dan op very easy, ik kreeg 'm pas na een half uur ofzo kapot. Iedere keer hetzelfde, heb je bijna gewonnen, dan komt ie met z'n unblockable ultra
Jij speelt ook op de Ps3 toch? Kan me herinneren dat ik ooit tegen een Megamanxzero oid speelde in SF2THD (weet niet meer exact hoe het geschreven was). Indien je SFIV ook op de Ps3 speelt, kun je me dan adden voor een paar ronden? PSN=Onizuka_1
wilt iemand tegen mij spelen SF4 @ ps3? hehe:P
Mijn account Kev7381
Mijn account Kev7381
Verwijderd
Yupz, kheb STHDR voor op de PS3 en mijn PSN ID is inderdaad MegamanXZero. Maar ik kan me niet herinneren dat wij tegen elkaar hadden gespeeldMr.Nash schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:08:
[...]
Jij speelt ook op de Ps3 toch? Kan me herinneren dat ik ooit tegen een Megamanxzero oid speelde in SF2THD (weet niet meer exact hoe het geschreven was). Indien je SFIV ook op de Ps3 speelt, kun je me dan adden voor een paar ronden? PSN=Onizuka_1
INNNN-DESTRUCTABLE !
Gonna, gonna make it gonna keep on coming!
INN-DESTRUCTABLE !
The last man standing!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 00:19 ]
Haha het eerste wat me opviel bij het starten van sf4 is idd het cheesy liedje. Kan zich meten met MvsC2.
(gonna take u for a ride.....
)
(gonna take u for a ride.....

10 second ninja DONE
Verwijderd
Heb bij seth gemerkt dat als hij de teleport gebruikt, je doodgewoon slaan (medium) achter elkaar moet indrukken.
Combo's enzo worden geblocked.
Combo's enzo worden geblocked.
InstallingSagat schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:16:
Mission accomplished (zie post eerder vandaag), *insert Dan die huilt van geluk gifje ofzo*
Limited ed, sf4 in shop a, en de joypad in shop b, game is installing as i type.
Ikzelf vond hem vrij gelijkaardig spelen als de saturn joypad. Akkoord, er zit veel meer (zichtbare) speling tussen de eigenlijke joypad en de printplaat, maar het principe blijft hetzelfde: een pad waarover je heerlijk in alle richtingen kan schuiven, maar tegelijkertijd ook "tikjes" kan geven
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Je kunt em installeren om zo de laadtijden te versnellenBoeboe schreef op zondag 22 februari 2009 @ 02:17:
[...]
Installing. Is de pc versie dan toch al uit?
Verwijderd
Zo wat zijn die challenges zuur, vooral als je goud wilt hebben. Dagt eerst dat ik dat de '10 ranked matches in a row' trophie moeite zou hebben (reeds behaald). Iemand nog gelukt met de Legendaryu champion trophy?
Ps: voor een potje, stuur een pm naar me psn id (Moootje) Wil wel tegen jouw Sagat
Ps: voor een potje, stuur een pm naar me psn id (Moootje) Wil wel tegen jouw Sagat
Lukt niet echt. Ik win van iedereen zonder dood te gaan maar dan bij Seth moet ik altijd minimaal 1x een continue gebruiken waardoor ik niet meer tegen Gouken kan
Op easiest kun je gewoon hadouken spammen tegen Seth, had net zelfs een perfectMr.Nash schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:33:
Lukt niet echt. Ik win van iedereen zonder dood te gaan maar dan bij Seth moet ik altijd minimaal 1x een continue gebruiken waardoor ik niet meer tegen Gouken kan
Hoe kun je je turbo gebruiken als je die opgeladen hebt??? Ben er nog niet helemaal achter...
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Gisteren ook SFIV gekocht bij de MM en ik vind het hele spel er echt te gek uitzien
Playability lijkt ook in orde, het spel is zeer tollerant met de detectie van specials en supers (snelheid van invoer op de pad/joystick). Aan de andere kant lijken de animaties iets trager/langer te duren waardoor de traditionele SF timing een klein beetje aangepast moet worden.
Online werkt ook prima, alhoewel ik tot nu toe alleen tegen buitenlanders heb gespeeld merk ik amper de effecten van lag (ben wel dik ingemaakt overigens).
Dit gaan oefenen de komende dagen/weken en dan,,,
Online werkt ook prima, alhoewel ik tot nu toe alleen tegen buitenlanders heb gespeeld merk ik amper de effecten van lag (ben wel dik ingemaakt overigens).
Dit gaan oefenen de komende dagen/weken en dan,,,
Lol, ik speel uiteraard op hardestfirlian schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:12:
[...]
Op easiest kun je gewoon hadouken spammen tegen Seth, had net zelfs een perfect
Mooi dat er een truukje is, had ik het maar er eerder geweten.Slashdotter schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:55:
[...]
Met Dan is Seth juist ultra makkelijk te verslaan op very easy. Hij blocked praktisch nooit je 3hit flying kick (kwartslag naar achteren, kick).
Feit blijft dat Seth vergeleken met al je andere tegenstanders buitenproportioneel moeilijk is, door al z'n "cheap" moves.
Daardoor ben ik nu bij het unlocken van alle characters maar op easiest aan het spelen, versla dan meestal de helft van de tegenstanders perfect, alleen Seth blijft dan irritant. Op een hoger niveau kost het me met veel characters anders veel te veel moeite. Best wel lame.
Verwijderd
Moet ik wel hopen dat de 360 pad niet denkt dat ik wil springen.. of een shoruyken uit wil voeren.firlian schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:12:
[...]
Op easiest kun je gewoon hadouken spammen tegen Seth, had net zelfs een perfect
Ach ja... zal wel aan me vingers liggen.
lol streetfighter leeft weer
. Ik heb 'm gisteren voor de PS3 gekocht, wat een vet spel. Maar wel moeilijk ik ben de hele avond bezig geweest om Seth te beaten met Ken (op medium). Ineens lukte het, maar ik weet niet of ik de volgende keer niet weer een avond bezig ben. Vanmorgen alle characters t/m akuma geunlockt (op easiest).
Zijn er mensen die geinteresseerd zijn in wat sparring potjes? Ik ben niet mega goed ofzo (NOG niet
)maar ik vind het wel leuk om wat online te spelen. Heb een headset en PSN id is michelini.
Zijn er mensen die geinteresseerd zijn in wat sparring potjes? Ik ben niet mega goed ofzo (NOG niet
Damn wat speelt dit spel lekker.. Moet ff een inhaal slag maken heb sinds sf2 op snes geen sf meer gespeeld.. Maar seth is een beetje lastig vergeleken met de rest.. Heb nu verschillende tactieken om hem met verscheidene chars te verslaan.. Standaard begin.. j.HK of j.MK(voor afstand zoals c.viper) en dan c.HK.. Daarna defense wachten tot hij dichtbij springt en dan HK.. Met c.viper wou het eerst niet lukken.. Ik jump nu over zijn SB en dan doe dan thunder knuckle met LP en dan herhalen om druk uit te oefenen.. Nog een paar chars te gaan.. Heb al blauwe duimen..
|k heb um gister besteld bij wehkamp (gelijk 7,50 korting geincasseerd) nog steeds 'duur' maarja gelijk maar verzilverd!
vroeger fan van sf2
ben benieuwd of het was op de ps3 
gister besteld morgen binnen?
vroeger fan van sf2
gister besteld morgen binnen?
Hey
Mfpower, Megamanxzero en mr.nash ik heb jullie toegevoegd @ psn. voor SF4:) mijn account kev7381
Mfpower, Megamanxzero en mr.nash ik heb jullie toegevoegd @ psn. voor SF4:) mijn account kev7381
Heb weer flink wat potjes kunnen oefenen met Zangief en het gaat nu ook erg goed. Met alleen Zangief heb ik nu 1200 punten kunnen behalen. Ik begon gewoon op 0 met hem. Ik versla nu ook gewoon 90% van de ken/ryu en sagat gebruikers. Krijg zelfs positieve berichten omdat ze niet hadden verwacht dat ze zouden verliezen
Heb nu een aantal combo's onder de knie waarbij ik makkelijk gebruik kan maken van super en ultra combo's. En ook het gebruik maken van ex-moves en focus aanvallen gaat erg goed.
Het is nu echt definitief mijn main zullen we maar zeggen. Ik had nooit verwacht dat ik met zo'n spelfiguur kon spelen
Het is nu echt definitief mijn main zullen we maar zeggen. Ik had nooit verwacht dat ik met zo'n spelfiguur kon spelen
Verwijderd
Megamanxzero, mr.nash, kev7381en michelini ik heb jullie toegevoegd voor wat leuke potjes, goed? Wat ik interessant vind is, hoever zijn jullie met de trophies?
VInd persoonlijk de challenge mode(gold) en legendary champion het lastigste pfff.
Psn id = Moootje (met 3 o's )
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 17:32 ]
@Apocalyptus
wat is jouw PSN account.. ik wil tegen een goeie zangief speler hebben:).. online weinig die goed zijn met zangief.. mijn account Kev7381
wat is jouw PSN account.. ik wil tegen een goeie zangief speler hebben:).. online weinig die goed zijn met zangief.. mijn account Kev7381
offtopic:
Misschien een idee om een nieuwe start post maken, waarbij je gelijk de psn/xbox gamertag van mensen der' op kan zetten
Misschien een idee om een nieuwe start post maken, waarbij je gelijk de psn/xbox gamertag van mensen der' op kan zetten
Je hebt me niet toegevoegdVerwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:29:
Megamanxzero, mr.nash, kev7381en michelini ik heb jullie toegevoegd voor wat leuke potjes, goed? Wat ik interessant vind is, hoever zijn jullie met de trophies?:) VInd persoonlijk de challenge mode(gold) en legendary champion het lastigste pfff.
Kev7381 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:49:
Hey
Verwijderd
Ja sorry, wou t meteen na me berichtje doen, maar was t vergetenMfpower schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:56:
[...]
Je hebt me niet toegevoegdmaar ik voeg je zelf wel even toe
Verwijderd
Ik was ook bij Fame sf toernooi, mocht einde na bijna anderhalfuur me eerste wedstijdje spelen, en gewonnen met 2-1 met Sagat tegen Ken, wel een ander ervaring als je met die heisa geconcentreerd een potje moet winnen. Ben daarna naar huis gegeaan, omdat ik geen zin had om nog uur te wachten. De videoverslag van dat toernooi is nu online bij Gamekings.tv.Mr.Nash schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:02:
[...]
Jij was ook bij FAME, herken je PSN id die ik van je heb gehad maar was vergeten zodra ik weer thuis was
Heb me ingeschreven voor de toernooi die Mediamarkt organiseerd. Daar zijn echt regels aan verbonden en vind het toch professioneler dan wat Fame heeft gedaan. Als je wilt inschrijven meot je snel zijn want er is een maximum van 64 geloof ik per vestiging.
Ja.... hehehe wereld is klein.. ik was bij TOP 8 uitgeschakeld heel slechte begin.. was echt bale joh.. en moest beetje inwennen aan de beamer scherm... was echt een CRAP beeld van HDTV naar een SD beamer maar goed..... we kunnnen dan online heheMr.Nash schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:02:
[...]
Jij was ook bij FAME, herken je PSN id die ik van je heb gehad maar was vergeten zodra ik weer thuis was
Lol ja Kev, je schakelde m'n broer uit
. Ikzelf kwam tot de laatste 16, m'n neef tot de laatste 4.
Ik heb me idd ingeschreven voor het MM toernooi; of ik daar wat te zoeken heb is een ander verhaal. Zonder stick heb ik nog niet heel erg veel zin om te oefenen..
Ik heb me idd ingeschreven voor het MM toernooi; of ik daar wat te zoeken heb is een ander verhaal. Zonder stick heb ik nog niet heel erg veel zin om te oefenen..
Hele dag weer zitten spelen, kan wel zeggen dat ik zwaar verslaafd ben
Ook ff arcade op medium gedaan, klote Seth. Geloof ik een half uur zitten verliezen met Ryu. Uiteindelijk C.Viper gepakt en Thunder Knuckle gespammed en toen ging die eerste try neer
Nu 3000bp en 300+ matches met 80% win ratio. Nog steeds is het meeste waar je tegen speelt Ken, Ryu of een andere shoto, weinig charge characters die echt goed zijn. Verlies vooral van zangief en sagat.
Reversals zijn i.t.t. SF2 nu echt een stuk makkelijker geworden, dit merk je vooral door het aantal DPs on wake-up. Throw ticks heb ik nog niet echt door dus het punishen van noobs gaat erg moeizaam (wacht op DP -> block -> punish).
Het zoeken naar online matches blijft een rare ervaring. Denk dat wanneer ik uit de lijst van matches een selectie maak ongeveer zo'n 25% ook echt speelbaar is. Dit is voor same skills (of beter) matches.
Iemand nog enig idee of er shops zijn die TE sticks hebben? Ben me DS3 nu wel zat
Reversals zijn i.t.t. SF2 nu echt een stuk makkelijker geworden, dit merk je vooral door het aantal DPs on wake-up. Throw ticks heb ik nog niet echt door dus het punishen van noobs gaat erg moeizaam (wacht op DP -> block -> punish).
Het zoeken naar online matches blijft een rare ervaring. Denk dat wanneer ik uit de lijst van matches een selectie maak ongeveer zo'n 25% ook echt speelbaar is. Dit is voor same skills (of beter) matches.
Iemand nog enig idee of er shops zijn die TE sticks hebben? Ben me DS3 nu wel zat
Vraagje over SFIV op de PS3, ik zag een gevecht filmpje op gametrailers.com en ik zag om de paar seconden een melding verschijnen met "You did not earn a Trophy". Zie je bij de PS3 dit veel?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
nog nooit gezien.TheKillingBean schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:52:
Vraagje over SFIV op de PS3, ik zag een gevecht filmpje op gametrailers.com en ik zag om de paar seconden een melding verschijnen met "You did not earn a Trophy". Zie je bij de PS3 dit veel?
Qua online matches kan er idd nog wel wat verbetering in komen tbh. Heel veel macthes hebben geen signal, wel een goed signaal (geel) maar dan krijg ik alsnog een melding "unable to play" op een gegeven moment zit ik gewoon alleen maar te refreshen en zsm de eerste gele verbinding te connecten voor 10min lang.
Nou deed ik gister voor het eerst match on request (via de arcade mode) wilde Akuma unlocken op easy
iig ik heb nu alle fighters incl seth
Je kunt aangeven waar die prioriteit aan moet geven dus bijvoorbeeld same skill etc. Dit doe je door R1 te drukken bij het menu.pezevenK- schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:59:
[...]
Nou deed ik gister voor het eerst match on request (via de arcade mode) wilde Akuma unlocken op easyen werd ik ELKE ronde uit de arcade gehaald voor een network battle.. en het waren alleen maar noobs
Gaat dat ook op arcade skill ofzo ?
Jah dit heb ik gewoon op same skill staan. Maar gister had ik steeds een challenger terwijl ik in Arcade mode zat. Maar die stond op easy (Gouken halen op medium of hoger is niet leuk) Dus ik kreeg ook automatisch easy tegenstanders via de fight request.Furfoot schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:10:
[...]
Je kunt aangeven waar die prioriteit aan moet geven dus bijvoorbeeld same skill etc. Dit doe je door R1 te drukken bij het menu.
Gisteren kon ik helemaal geen online matches spelen..quick match deed het niet en kon zelf ook geen rooms createn. Was verder wel gewoon signed in op psn. Nog meer mensen daar last van gehad?
Deze week een rematch, jij met je hondaFurfoot schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:10:
[...]
Je kunt aangeven waar die prioriteit aan moet geven dus bijvoorbeeld same skill etc. Dit doe je door R1 te drukken bij het menu.
@Kev7381
Ik speel op de Xbox.
Heb gisteravond een poging gewaagd met Zangief om het spel uit te spelen op setting "Hardest".
Vol verbazing heb ik dit niveau kunnen uitspelen zonder ook maar een keer opnieuw te beginnen. Zelfs Seth had ik gewoon in een keer verslagen.
Voor de rest nog wat geprobeert te spelen te spelen tegen met mensen die 900+ punten hadden en dan merk dat het al wat moeilijker word.
Ik speel op de Xbox.
Heb gisteravond een poging gewaagd met Zangief om het spel uit te spelen op setting "Hardest".
Vol verbazing heb ik dit niveau kunnen uitspelen zonder ook maar een keer opnieuw te beginnen. Zelfs Seth had ik gewoon in een keer verslagen.
Voor de rest nog wat geprobeert te spelen te spelen tegen met mensen die 900+ punten hadden en dan merk dat het al wat moeilijker word.
[ Voor 85% gewijzigd door Apocalyptus op 23-02-2009 11:45 ]
Verwijderd
Iemand die hier met aan stick speelt ? Ik speel jaren op controller (ps). Is de overgang van controller nar stick te groot ? ik ben zelf benieuwd naar de madcatz sticks, de witte versie dan.
Verwijderd
Mijn ervaring is juist dat agressief spelen ervoor gaat zorgen dat Seth helemaal "berserk" gaat en je afslacht.Mr.Nash schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:53:
[...]
Lol, ik speel uiteraard op hardest. Heb hem wel al 1x een perfect op hardest gegeven door agressief te spelen maar toch verlies ik altijd minimaal 1x. Om tegen Gouken te gaan moet je niet verliezen. En om die trophy te krijgen moet je Gouken op hardest verslaan..
Ik win juist door slim defensief te spelen. Vanaf "normal" lukt he met nauwelijks om van Seth te winnen door op z'n huid te zitten....hij slacht me af dan.
Agressief door middel van fireballs, erachteraan gaan, combo'en, afstand nemen en routine herhalen. Als ik defensief speel teleport hij heen en weer totdat ik hem niet meer kan volgen..
Kunnen jullie mij toevoegen; ik heb een beetje moeite met megamanxzero en moet ff wat variatie hebben. Vergeet niet bij te schrijven SFIV en T.net, dan weet ik dat je van tweakers ben.
PSN: Kurdminator
Het kan zijn dat ik mijn PSN ga veranderen, vermoedelijk OttomanRemnand, maar dan voeg ik jullie wel met bericht: PSN Kurdminator deleted, nieuw PSN SFIV T.net
De reden is dat er verwarring onstaat met mijn nick, lang verhaal, vraag het niet.
Edit: ik moet OttomanRemnant spellen, foutje.
PSN: Kurdminator
Het kan zijn dat ik mijn PSN ga veranderen, vermoedelijk OttomanRemnand, maar dan voeg ik jullie wel met bericht: PSN Kurdminator deleted, nieuw PSN SFIV T.net
De reden is dat er verwarring onstaat met mijn nick, lang verhaal, vraag het niet.
Edit: ik moet OttomanRemnant spellen, foutje.
[ Voor 5% gewijzigd door TheLastOttoman op 23-02-2009 14:40 ]
Steam ID: TheLastOttoman
HerkenbaarpezevenK- schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:59:
[...]
Nou deed ik gister voor het eerst match on request (via de arcade mode) wilde Akuma unlocken op easyen werd ik ELKE ronde uit de arcade gehaald voor een network battle.. en het waren alleen maar noobs
Gaat dat ook op arcade skill ofzo ?
Arcade mode is echt onmogelijk te spelen als je network battle aan hebt staan, ik heb momenten dat ik 2 seconden in de match (tegen de computer) zit en dan alweer het New Challenger scherm voor m'n neus krijg.
Gisteren de hele dag ranged matches tegen mensen uit Engeland, Frankrijk gespeeld. Heerlijk
Verder kies ik vanwege de lag liever mannetjes zoals Blanka en Guile dan de shoto boys. Iemand spontaan DP-en uit de lucht werkt niet zo lekker.
Verwijderd
Vraagje: Iemand hier DLC (brawlerpack) gedownload van US PS Store en werkend gekregen bij de EU versie van SF4?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 18:38 ]
Ja, HD Remix veel gespeeld met Honda de rest van de chars kan ik totaal niet. Maar SF4 is echt helemaal anders voor honda spelers je rent eigenlijk constant achter de feiten aan, vooral tegen goeie shotos. Veel dingen zijn er generfed.Mr.Nash schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:12:
[...]
Deze week een rematch, jij met je honda. Was gister tegen een vriend aan het spelen vandaar dat ik je challenges niet kon accepten. Ik speel nog steeds met Ryu maar om beter te worden moet je soms een aantal maal zwaar verliezen. Wil wel even zien hoe goed je nu bent geworden; elke keer dat ik tegen je speel ben je weer beter. Je hebt veel geoefend in HD remix, ofniet?
Nadelen:
- f.hk heeft geen knockdown meer
- hhs is kinda useless
- geen ochio meer opslaan (was wel een bug maar toch)
- ochio eindigt nu op back ipv. down back
- ultra connect amper, ook heel moeilijk te combo'en (helemaal niet?)
- headbut heeft veel minder invincibility on startup
- jab headbut gaat niet meer door projectiles (terug naar SF2T)
- combos zijn eigenlijk amper te doen zonder stick maarja daar hebben meeste charge characters last van. Probeer maar is j.hp -> c.mk -> fierce headbut te doen met pad
Voordelen:
- normals zijn vrij sterk
Je kunt vooral winnen doordat mensen niet weten wat ze moeten verwachten omdat niemand Honda speelt. Dus een paar headbuts on wake-up, non-stop sumo splash crossups dat soort dingen.
Verwijderd
is de film the ties that bind zo slecht?
Topic rept er nauwelijks over.
Imdb kent em niet.
En isohunt geeft geen enkele torrent
Imdb kent em niet.
Haha, ik zit ook al dagen op de torrent te wachten.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:52:
is de film the ties that bind zo slecht?
Imdb kent em niet.
Lol, het is maar goed dat je je eigen zwakke punten kentFurfoot schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:50:
[...]
Ja, HD Remix veel gespeeld met Honda de rest van de chars kan ik totaal niet. Maar SF4 is echt helemaal anders voor honda spelers je rent eigenlijk constant achter de feiten aan, vooral tegen goeie shotos. Veel dingen zijn er generfed.
Nadelen:
- f.hk heeft geen knockdown meer
- hhs is kinda useless
- geen ochio meer opslaan (was wel een bug maar toch)
- ochio eindigt nu op back ipv. down back
- ultra connect amper, ook heel moeilijk te combo'en (helemaal niet?)
- headbut heeft veel minder invincibility on startup
- jab headbut gaat niet meer door projectiles (terug naar SF2T)
- combos zijn eigenlijk amper te doen zonder stick maarja daar hebben meeste charge characters last van. Probeer maar is j.hp -> c.mk -> fierce headbut te doen met pad
Voordelen:
- normals zijn vrij sterk
Je kunt vooral winnen doordat mensen niet weten wat ze moeten verwachten omdat niemand Honda speelt. Dus een paar headbuts on wake-up, non-stop sumo splash crossups dat soort dingen.
Verwijderd
Ik word gewoon gek van die Trial mode lvl 4 van M.Bison.. gewoon onmogelijk! Hele dag al geprobeerd alleen lukt hij niet, iemand hier die toevallig met Bison speelt die me wat tips zou kunnen geven?
Heb net de normal trial mode met Bison helemaal gedaan in 20min of zo. Lvl4 is daarvan wel het moelijkst maar nogsteeds best goed te doen. De juiste timing vinden is het lastigst en soms moet je combinaties wel idioot snel achter elkaar uitvoeren.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:39:
Ik word gewoon gek van die Trial mode lvl 4 van M.Bison.. gewoon onmogelijk! Hele dag al geprobeerd alleen lukt hij niet, iemand hier die toevallig met Bison speelt die me wat tips zou kunnen geven?
Trial mode op hard daarentegen lukt nog niet echt bij mij.
[ Voor 3% gewijzigd door firlian op 23-02-2009 22:03 ]
Ik kom ook niet voorbij normal trial mode 4 voor geen enkele char 
Moet ik ineens met honda een headbut in super headbut cancellen ofzo nou never nooit met m'n pad! Het is leuk al die combos maar er zijn er maar weinig waar je serieus gebruik van gaat maken online.
Het wordt behoorlijk lastig nu online voorbij de 3000bp ik kom nu echt hele goeie gasten tegen, wel alleen nog steeds ryu/ken/sagat/zangief. Dat zullen wel de oude SF2 rotten zijn want het zijn ook steeds dezelfde mensen tegen wie je vecht.
Moet ik ineens met honda een headbut in super headbut cancellen ofzo nou never nooit met m'n pad! Het is leuk al die combos maar er zijn er maar weinig waar je serieus gebruik van gaat maken online.
Het wordt behoorlijk lastig nu online voorbij de 3000bp ik kom nu echt hele goeie gasten tegen, wel alleen nog steeds ryu/ken/sagat/zangief. Dat zullen wel de oude SF2 rotten zijn want het zijn ook steeds dezelfde mensen tegen wie je vecht.
Dude je bent echt niet te verslaan door mijFurfoot schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:57:
Ik kom ook niet voorbij normal trial mode 4 voor geen enkele char
Ik kom met die trials ook niet voorbij mode 4. Ik heb SF altijd alleen maar met gamepad gespeeld (sinds de megadrive), speel jij het met de analog stick? Misschien toch maar zo'n bakbeest van een arcade joystick kopen maar volgens mij moet ik het dan helemaal opnieuw leren.
Ik speel met madcatz fight/game-pad. Met de standard xbox gamepad is alles een stuk lastiger.
Ik speel nu ook online met Bison. Gelijk iets van 8 matches op een rij gewonnen
Zit nogsteeds maar iets boven de 1000 punten dus niet dat ik nu enorm goed ben 
Vooral die stampaanval vanuit de lucht met EX is super als finishing move, werkt bijna elke keer
Ik speel nu ook online met Bison. Gelijk iets van 8 matches op een rij gewonnen
Vooral die stampaanval vanuit de lucht met EX is super als finishing move, werkt bijna elke keer
Verwijderd
Heb gister Seth verslagen op Easy (met Blanka). Vind dat een behoorlijke vooruitgang. Op naar normal dus. Het is alleen jammer dat de rest vd tegenstanders niets voorstelt ivm Seth.
Verwijderd
Ja. maar Seth is gewoon cheap. Als je naar hem toespringt nadat je hem neer hebt geslagen pakt hij je altijd met een of andere counter (meestal shoryuken-iets) maar dat doet hij ook als zijn animatie -dat hij weer opstaat- nog niet is afgelopen. m.a.w. "normaal" gesproken zouden jij en ik dat niet kunnen. CPU seth kan dat wel.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 06:48:
Heb gister Seth verslagen op Easy (met Blanka). Vind dat een behoorlijke vooruitgang. Op naar normal dus. Het is alleen jammer dat de rest vd tegenstanders niets voorstelt ivm Seth.
Blijf vooral niet te dicht bij Seth want hij grijpt je met die super annoying in de lucht-drop-teleport move.
Die move doet ie gewoon overal tussendoor. Maakt geen fuck uit wat jij doet. Zelfs als je hem raakt op dat moment met een move doet ie hem nog. alles stopt gewoon en Seth doet z'n ding.
Seth is de meest cheesy boss sinds tijden. Een boss mag best moeilijk zijn..maar geen dingen doen die eigenlijk onmogelijk zijn.
Verwijderd
Over Seth gesproken. Hij doet me wel ERG veel denken aan Geegus, de eindbaas van World Heroes. Hij ziet er alleen niet hetzelfde uit (op die bol in zn buik na) maar net als Geegus kan hij de moves van allerlei vechters gebruiken.
Ik vind Seth ook een zwaar trieste baas if u ask me.
Sowieso het hele model van die character is beetje 1995.
Als je dan toch een brute baas wil maken; maak dan een of andere zieke rambo/bruce lee (ok feilong is eigenlijk al bruce lee, maar dat terzake). Dan komt het nog geloofwaardig over. Vind een jing/jang bol die zweeft in de buik van een character beetje tever gaan eigenlijk.
Sowieso het hele model van die character is beetje 1995.
Als je dan toch een brute baas wil maken; maak dan een of andere zieke rambo/bruce lee (ok feilong is eigenlijk al bruce lee, maar dat terzake). Dan komt het nog geloofwaardig over. Vind een jing/jang bol die zweeft in de buik van een character beetje tever gaan eigenlijk.

kaos-: nee vuurballen gooien of je armen en benen een paar meter uitrekken is lekker geloofwaardig
Maar cheap is Seth wel ja.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Online speel ik niet veel nog, maar heb wat random matches gespeeld. Merk dat beginnende spelers (zoals ik ook nog ben) ontzettend veel moeite hebben met lariats.
Ken / Ryus blijven maar fireballs gooien, waardoor ik al regelmatig vanuit een lariat naar een super of ex heb kunnen gaan. Dat is dan op zich wel fijn als beginner; je leert heel langzaam aan kleine patronen te herkennen en een mogelijkheid om deze af te straffen.
Ook op de harde manier geleerd dat springen met Zangief nogal fout kan aflopen.
De hard trials lukken me nog niet. Het hele cancel gebeuren naar een EX toe vind ik echt ontzettend lastig. Zijn er algemene tips voor, of?
Ken / Ryus blijven maar fireballs gooien, waardoor ik al regelmatig vanuit een lariat naar een super of ex heb kunnen gaan. Dat is dan op zich wel fijn als beginner; je leert heel langzaam aan kleine patronen te herkennen en een mogelijkheid om deze af te straffen.
Ook op de harde manier geleerd dat springen met Zangief nogal fout kan aflopen.
De hard trials lukken me nog niet. Het hele cancel gebeuren naar een EX toe vind ik echt ontzettend lastig. Zijn er algemene tips voor, of?
Gister SF:IV binnen. Gelijk 2,5 uur zitten spelen. Verbazingwekkend hoe responsief de controls zijn, hoe dicht het bij SF3:3rd Strike ligt eigenlijk. 1x Arcade mode uitgespeeld met Ken op standaard difficulty, had vooral moeite met Rufus (tornado move en daarna z'n super/ultra) en Seth. Seth verslaan in de eerste ronde is kinderlijk simpel, hij opent met dhalsim armen, spring eroverheen j+HK, daarna bij hem blijven Ken's helicopter move en daarna throw. Dat herhalen tot ie dood is. Meerdere keren perfect rondes gehad. Maar dan komt de 2e ronde en begint ie inderdaad onmogelijke dingen te doen
Uiteindelijk wel verslagen gelukkig.
Paar potjes tegen furfoot gedaan, maar merkte al snel dat de standaard PS3 controller niet ideaal is. HP en HK zitten te ver weg op de shoulder buttons. Dus gebruikte eigenlijk alleen LP voor Ken's uppercut. Toch paar close potjes
Ik ga denk ik maar een arcade stick kopen, het spel is echt super.
Paar potjes tegen furfoot gedaan, maar merkte al snel dat de standaard PS3 controller niet ideaal is. HP en HK zitten te ver weg op de shoulder buttons. Dus gebruikte eigenlijk alleen LP voor Ken's uppercut. Toch paar close potjes
Ik ga denk ik maar een arcade stick kopen, het spel is echt super.
Heb je gelijk in, maar ik bedoel; die characters zien er nog "menselijk" uit. Dat ze vuurballen kunnen spammen of hun benen uit kunnen rekken is gewoon een "ability" zeg maarCreepy schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:29:
kaos-: nee vuurballen gooien of je armen en benen een paar meter uitrekken is lekker geloofwaardigMaar cheap is Seth wel ja.
Seth is wit, heeft een bal in zn buik die zn romp laat zweven van de benen... not my cup of tea
Ik heb het spel nu op de xbox 360 en met balrog domineer ik online, gister avond moest ik helaas stoppen, omdat ik moest werken , maar stond ondertussen op een winning streak van 17!!!!
Ik speel liever met Sagat, maar ik kan zijn moves niet uitvoeren met die 360 controller!!!!
Balrog ontleend zich wel goed voor de 360 controller (bij mij dan).
Ik overweeg nu om sf4 voor de ps3 te kopen, mijn vraag is of die ps3 controller een verbetering is? Ik heb wel kleine handen...
Of kan ik beter een madstick geval kopen? Speelt dat goed zo een joystick of is dat alleen bedoelt om het arcadehal gevoel te krijgen!? WAt te doen?
Betreft die eindbaas, wat een bullshit is dat zeg! Hadden ze niet met iets creatievers kunnen komen, die ultra van hem is cheat!
Ik speel liever met Sagat, maar ik kan zijn moves niet uitvoeren met die 360 controller!!!!
Balrog ontleend zich wel goed voor de 360 controller (bij mij dan).
Ik overweeg nu om sf4 voor de ps3 te kopen, mijn vraag is of die ps3 controller een verbetering is? Ik heb wel kleine handen...
Of kan ik beter een madstick geval kopen? Speelt dat goed zo een joystick of is dat alleen bedoelt om het arcadehal gevoel te krijgen!? WAt te doen?
Betreft die eindbaas, wat een bullshit is dat zeg! Hadden ze niet met iets creatievers kunnen komen, die ultra van hem is cheat!
[ Voor 11% gewijzigd door PacinoAllstars op 24-02-2009 11:31 ]
@boe
Ik bedoelde idd de game installeren op mijn 360 hd.
Ik vind de joypad echt niet te vergelijken met de saturn pad.
1. De dpad steekt 4cm boven de joypad uit
2. Hij beweegt in zijn geheel in de richting waarheen je stuurt (klinkt vaag, maar bij de saturn is de dpad vast en druk je iets in, dan beweegt niet de hele dpad mee)
bovendien werkt ie ook nog is een keer niet met MKvsDC universe
(off topic..iemand die het spel MKvsDC uni heeft gespeeld zonder hd install? Met hd install heb je nog steeds zeer veel loading screens!)
Never mind, even googlen leverde mij de volgende tekst op
Mortal Kombat vs DC Universe 6.4GB Not much difference, load times are only 1-2 seconds shorter
Gevonden via deze link
Ik bedoelde idd de game installeren op mijn 360 hd.
Ik vind de joypad echt niet te vergelijken met de saturn pad.
1. De dpad steekt 4cm boven de joypad uit
2. Hij beweegt in zijn geheel in de richting waarheen je stuurt (klinkt vaag, maar bij de saturn is de dpad vast en druk je iets in, dan beweegt niet de hele dpad mee)
bovendien werkt ie ook nog is een keer niet met MKvsDC universe
(off topic..iemand die het spel MKvsDC uni heeft gespeeld zonder hd install? Met hd install heb je nog steeds zeer veel loading screens!)
Never mind, even googlen leverde mij de volgende tekst op
Mortal Kombat vs DC Universe 6.4GB Not much difference, load times are only 1-2 seconds shorter
Gevonden via deze link
[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 24-02-2009 11:40 ]
10 second ninja DONE
@Seth being cheap
Het leuke van een cheape eindbaas is dan wel weer dat als je em neer hebt je ook echt plezier hebt/voelt.
* Sagat denkt terug aan 30x proberen magneto te verslaan in X-men:CotA, en uiteindelijk em neerhalen legendary!
Helaas zelf nog zeer weinig kunnen spelen. Maar een van mijn eerste indrukken was wel dat het spel even een tempo lager is dan HD remix.
Ben wel nieuwsgierig wat jullie mening hierover is.
Het leuke van een cheape eindbaas is dan wel weer dat als je em neer hebt je ook echt plezier hebt/voelt.
* Sagat denkt terug aan 30x proberen magneto te verslaan in X-men:CotA, en uiteindelijk em neerhalen legendary!
Helaas zelf nog zeer weinig kunnen spelen. Maar een van mijn eerste indrukken was wel dat het spel even een tempo lager is dan HD remix.
Ben wel nieuwsgierig wat jullie mening hierover is.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Niets mis met Seth. Het is een cheap ass bastard, dat is zeker, maar zijn ultra kun je bijvoorbeeld blocken door gewoon naar achteren te drukken. Daarnaast ben ik blij dat SFIV niet gemakkelijker gemaakt is. Soul Calibur IV had een eindbaas die echt tegenviel.
Het valt me online op dat button mashers echt geen kans maken in dit spel. Ik speel zelf met zo'n fightpad en zelfs dan is het af en toe lastig om bepaalde moves te doen, met name met mijn main Chun-Li is het lastig. Haar moves zijn vooral charge moves en daar heb je heel weinig tijd voor als er constant tiger shots en hadoukens op je af geknalt worden. Als de Spinning Bird Kick eenmaal werkt ben je wel binnen though en haar andere moves zijn ook sterk. Ik had ergens gelezen dat je moves ook kunt chargen terwijl je nog met een andere attack bezig bent, ik moet me daar maar eens in gaan verdiepen. Het blijft ook wennen dat die fightpad een 8-way D-pad heeft. Ik ben meer vertrouwd met 4-way D-pad's zoals die van de SNES. Bij deze moet je echt de diagonalen ook indrukken.
Het is ook erg tof dat er niet echt slechte characters tussen zitten. Met Zangief, E.Honda en Balrog kom je een heel eind. Dat was vroeger wel anderse in SFII toen je de onverslaanbare Bison had en Ryu en Ken als verreweg de sterkste.
Het valt me online op dat button mashers echt geen kans maken in dit spel. Ik speel zelf met zo'n fightpad en zelfs dan is het af en toe lastig om bepaalde moves te doen, met name met mijn main Chun-Li is het lastig. Haar moves zijn vooral charge moves en daar heb je heel weinig tijd voor als er constant tiger shots en hadoukens op je af geknalt worden. Als de Spinning Bird Kick eenmaal werkt ben je wel binnen though en haar andere moves zijn ook sterk. Ik had ergens gelezen dat je moves ook kunt chargen terwijl je nog met een andere attack bezig bent, ik moet me daar maar eens in gaan verdiepen. Het blijft ook wennen dat die fightpad een 8-way D-pad heeft. Ik ben meer vertrouwd met 4-way D-pad's zoals die van de SNES. Bij deze moet je echt de diagonalen ook indrukken.
Het is ook erg tof dat er niet echt slechte characters tussen zitten. Met Zangief, E.Honda en Balrog kom je een heel eind. Dat was vroeger wel anderse in SFII toen je de onverslaanbare Bison had en Ryu en Ken als verreweg de sterkste.
Verwijderd
Ik vind dat mensen een beetje moeten stoppen met het zeiken over dat Seth cheap is etc.
Ten eerste, een end-boss in Fighting Games hoort altijd cheap te zijn. Speel maar eens ff de SNK games of andere verschillende SF games.
Ten tweede, het gaat vooral om de Online Mode en niet de Arcade Mode. Ik ga er vanuit dat mensen niet constant Arcade Mode zitten te spelen, hopen dat ze er beter van worden.
Ten derde, het is maar wat je cheap noemt. Als je al tig keer word countered op dezelfde manier en je doet nog steeds de foute dingen die je voorheen ook deed en je beland in dezelfde situatie terecht, dan vind ik toch echt dat het dan aan jezelf ligt dan aan de char. Natuurlijk heeft Seth zijn SPD priority > all, maar dan nog. Dan moet je even nadenken en bedenken dat je gewoon niet close bij hem moet zijn en je zoning moet veranderen.
Ik ontken niet dat zijn priorities gewoon belachelijk zijn, maar cheap is wat anders.
Het ligt grotendeels ook bij jezelf wat je er van maakt.
Cheap is scrub talk en het volgende wat mensen gaan beweren is broken chars.
Bijvoorbeeld met chip damage of tick throws, ik word zo ziek van mensen die met de scrub rule spelen. Dat honor gedoe van "Ja, ik speel eerlijk en ik geef de tegenstander de kans dus ik doe niet aan tick throws."
Play to win, dat is het enige wat ik kan zeggen. Als jij het niet doet, verwacht maar niet dat iemand anders het ook niet zal doen. Zolang je zelf niet aan een situatie kan aanpassen moet je iets niet gelijk cheap noemen.
Helft van de play in Fighting Games gaat juist erom hoe je die "cheapness" kan voorkomen, zodra dat gelukt is kan je het ook niet meer cheap noemen.
Oh en nog iets voor de PS3 users, INSTALL DE GAME.
Ten eerste, een end-boss in Fighting Games hoort altijd cheap te zijn. Speel maar eens ff de SNK games of andere verschillende SF games.
Ten tweede, het gaat vooral om de Online Mode en niet de Arcade Mode. Ik ga er vanuit dat mensen niet constant Arcade Mode zitten te spelen, hopen dat ze er beter van worden.
Ten derde, het is maar wat je cheap noemt. Als je al tig keer word countered op dezelfde manier en je doet nog steeds de foute dingen die je voorheen ook deed en je beland in dezelfde situatie terecht, dan vind ik toch echt dat het dan aan jezelf ligt dan aan de char. Natuurlijk heeft Seth zijn SPD priority > all, maar dan nog. Dan moet je even nadenken en bedenken dat je gewoon niet close bij hem moet zijn en je zoning moet veranderen.
Ik ontken niet dat zijn priorities gewoon belachelijk zijn, maar cheap is wat anders.
Bijvoorbeeld met chip damage of tick throws, ik word zo ziek van mensen die met de scrub rule spelen. Dat honor gedoe van "Ja, ik speel eerlijk en ik geef de tegenstander de kans dus ik doe niet aan tick throws."
Play to win, dat is het enige wat ik kan zeggen. Als jij het niet doet, verwacht maar niet dat iemand anders het ook niet zal doen. Zolang je zelf niet aan een situatie kan aanpassen moet je iets niet gelijk cheap noemen.
Helft van de play in Fighting Games gaat juist erom hoe je die "cheapness" kan voorkomen, zodra dat gelukt is kan je het ook niet meer cheap noemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 17:25 ]
Weet iemand waar de Street Fighter IV: Official Game Guide (Prima's Official Game Guide) te koop is? Het liefst zoek in een nederlandse webshop zodat ik met Ideal kan betalen.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Heb hem vandaag ook gehaald voor de 360, ik had hem bij een vriend gespeeld op de PS3 dus was er al wel bekend mee. En vind het nog steeds erg tof om te doen. Moet wel even wennen om weer wat combo's uit me mouw te schudden maar het gaat steeds beter. Heb alleen nog geen favoriet op dit moment maar dat komt vanzelf wel
AmenVerwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:20:
Ik vind dat mensen een beetje moeten stoppen met het zeiken over dat Seth cheap is etc.
Verwijderd
Met Chun-Li vermorzel ik tegenwoordig de Ken/Akuma/Ryu spelers. Het koste even wat training maar de meeste van haar moves heb ik nu onder de knie. Ook een aantal combo's waarmee je je tegenstanders kunt verassen waardoor ze snel overgaan op desperate tactics(hadoukens spammen). Het valt me op hoeveel verborgen combo's er wel niet in de game zitten. Je kan de meeste moves echt heel goed aan elkaar knopen. Het enige dat lastig is bij de charge moves is wanneer de tegenstander over je heen springt en je plots de andere kant op moet chargen.
Daarnaast heb ik nog niet echt door met welke attacks je nu wel en niet andere attacks kunt afweren. Met een Spinning Bird Kick kun je bijvoorbeeld niet door een Hadouken heen, maar met een draaitrap van Ryu wel. Daarnaast werkt een opgeladen Gouken wel om een vuurbal van Ryu te doorbreken, maar niet die van Akuma. Echt ongelovelijk hoeveel diepgang in de game zit, het leukste is dan ook om te zien hoe verschillend de taktieken zijn(het tegenovergestelde van de Ken flowchart). Ik kwam vandaag bijvoorbeeld een E. Honda tegen die me echt de pan in hakte. Hij gebruikte allerlei moves waarvan ik niet eens wist dat E. Honda die had.
Je hebt ook af ten toe zoiets van: "Wow, deze speler is goed", maar al snel blijkt dat het gevlieg met Vega alleen maar verhult dat hij aan het button mashen is.
Daarnaast heb ik nog niet echt door met welke attacks je nu wel en niet andere attacks kunt afweren. Met een Spinning Bird Kick kun je bijvoorbeeld niet door een Hadouken heen, maar met een draaitrap van Ryu wel. Daarnaast werkt een opgeladen Gouken wel om een vuurbal van Ryu te doorbreken, maar niet die van Akuma. Echt ongelovelijk hoeveel diepgang in de game zit, het leukste is dan ook om te zien hoe verschillend de taktieken zijn(het tegenovergestelde van de Ken flowchart). Ik kwam vandaag bijvoorbeeld een E. Honda tegen die me echt de pan in hakte. Hij gebruikte allerlei moves waarvan ik niet eens wist dat E. Honda die had.
Je hebt ook af ten toe zoiets van: "Wow, deze speler is goed", maar al snel blijkt dat het gevlieg met Vega alleen maar verhult dat hij aan het button mashen is.
Verwijderd
OK dit zal wel een onwijze noob vraag zijn, maar ik zie de CPU (nog niet online gezien maar dat zal aan mij liggen) steeds een soort counter doen waarvan ik niet weet hoe die moet. Vooral Guile doet hem vaak.
D.w.z. ik val aan, de ander blokt en doet meteen een aanval. hierbij "blinkt" degene die de counter doet even. (net als bij EX special move.
Hoe die je dit? En kunnen alle characters dit?
D.w.z. ik val aan, de ander blokt en doet meteen een aanval. hierbij "blinkt" degene die de counter doet even. (net als bij EX special move.
Verwijderd
Medium Punch, Medium Kick tegelijk geloof ik, Y+B op Xbox 360 controllerVerwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:53:
OK dit zal wel een onwijze noob vraag zijn, maar ik zie de CPU (nog niet online gezien maar dat zal aan mij liggen) steeds een soort counter doen waarvan ik niet weet hoe die moet. Vooral Guile doet hem vaak.
Is een focus attack die je kunt opladen, maar als je hem op het juiste moment inzet is die als counter te gebruiken en dan kan je er gelijk een EX move achteraan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 22:58 ]
Wat een mensen heb je ook op XBL 
Ik tegen een Bison, eerste ronde ownt die me zwaar, zelfs dizzy geslagen. Tweede ronde maak ik em zwaar in, eerst pakt die een combo die eindigt in een super, dan sla ik hem neer doe ik FA dash Ultra.
Tweede ronde laat die zich de hele tijd zwaar pakken door crossups dus uiteindelijk win ik.
Dan ook echt in een party uitgenodigd zodat hij me kon zeggen dat ik een vervelende vechtstijl heb blablabla... alsof ik 't em makkelijk moet maken ofzo
Ik tegen een Bison, eerste ronde ownt die me zwaar, zelfs dizzy geslagen. Tweede ronde maak ik em zwaar in, eerst pakt die een combo die eindigt in een super, dan sla ik hem neer doe ik FA dash Ultra.
Tweede ronde laat die zich de hele tijd zwaar pakken door crossups dus uiteindelijk win ik.
Dan ook echt in een party uitgenodigd zodat hij me kon zeggen dat ik een vervelende vechtstijl heb blablabla... alsof ik 't em makkelijk moet maken ofzo
Verwijderd
Het ligt eraan, speel je ranked of player matches. Ik vind het ook niet leuk als iemand constant hadouken's spammed of paktruukjes gebruikt. Met ranked matches snap ik het op zich nog wel, er staan wat punten op het spel. Met player matches zie ik er het nu niet van in om lame te gaan spelen. Nu lijkt me zo nu en dan paktruukjes gebruiken niet zo heel lame. In ieder geval niet zo erg als die rondspringende shoryuken spammers die boos worden wanneer je ze de pan in hakt.Gimbooze schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:05:
Wat een mensen heb je ook op XBL
Ik vraag me af wat de gedachtegang is bij de gemiddelde speler:
"Wow, Street Fighter IV, combo's, meer dan 10 characters, focus attacks geweldig!"
"Hmm, laat ik Ken nemen en Hadouken's spammen!"
"Cool wat is dit voor nieuw poppetje, Akuma?"
"Oh hij kan Hadouken die neem ik!"
Ik denk dat die spelers dan nog eerder bij Akuma afhaken en naar Sagat gaan, als er iemand Hadoukens (ok ok, Tiger) kan spammen is hij het wel.
Eigenlijk is er niks mis met fireballs spammen wanneer de tegenstander dit toelaat, daar is ook genoeg tegen te doen, oa focus attack dash cancel.
Oh, en Akuma is mijn main op het moment. Krijg elke keer weer een grijns op m'n gezicht wanneer ik m'n ultra raging demon (max 60% damage
) loslaat tegen iemand die dan met z'n rug naar me toe staat.
Eigenlijk is er niks mis met fireballs spammen wanneer de tegenstander dit toelaat, daar is ook genoeg tegen te doen, oa focus attack dash cancel.
Oh, en Akuma is mijn main op het moment. Krijg elke keer weer een grijns op m'n gezicht wanneer ik m'n ultra raging demon (max 60% damage
[ Voor 18% gewijzigd door SD5k op 25-02-2009 00:47 ]
NOFI maar waarom blijft iedereen door gaan over het feit dat veel mensen met een shoto spelen? Niet iedereen hoeft perse een nieuwe character te nemen. De meeste shotos die ik ken nemen die characters omdat ze of badass zijn (akuma), of arrogant (ken) of gewoon simpelweg ryu de stoerste character ooit vinden. Ik vind de rest van de characters niet echt bijzonder op dit moment. Een betere Ryu/Akuma zal elke andere character makkelijk kunnen verslaan, ongeacht hoe "goed" je ook denkt te zijn.. Wat het in de meeste gevallen hierboven is, is dat die mensen wrscnlk het spel pas net weer spelen en een vertrouwde character pakken.
Hadoukens spammen hoort er gewoon bij, gewoon gebruik maken van datgene wat je character kan, punt.
Hadoukens spammen hoort er gewoon bij, gewoon gebruik maken van datgene wat je character kan, punt.
Is er al iets bekend over een PC release date?
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Nou ja, als er werkelijk lame gespeeld wordt begrijp ik 't wel ja (om dan iemand uit te nodigen voor een gesprek en het gesprek met diegene aangaan gaat mij dan weer te ver, ik zelf heb zoiets van lekker boeiend en zoek naar een andere match), maar als ik hem down en er zo inspring dat ik hem met een medium kick aan de achterkant raak om vervolgens een combo op hem te doen, en dat hij daar na de derde keer nog steeds intrapt kan je mij niet echt aanrekenen natuurlijk (en is ook niet te vergelijken met alleen hadouken spammen)Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:21:
[...]
Het ligt eraan, speel je ranked of player matches. Ik vind het ook niet leuk als iemand constant hadouken's spammed of paktruukjes gebruikt. Met ranked matches snap ik het op zich nog wel, er staan wat punten op het spel. Met player matches zie ik er het nu niet van in om lame te gaan spelen. Nu lijkt me zo nu en dan paktruukjes gebruiken niet zo heel lame. In ieder geval niet zo erg als die rondspringende shoryuken spammers die boos worden wanneer je ze de pan in hakt.![]()
Ik vraag me af wat de gedachtegang is bij de gemiddelde speler:
"Wow, Street Fighter IV, combo's, meer dan 10 characters, focus attacks geweldig!"
"Hmm, laat ik Ken nemen en Hadouken's spammen!"
"Cool wat is dit voor nieuw poppetje, Akuma?"
"Oh hij kan Hadouken die neem ik!"
Voor diegene die het dus nog niet wisten je kunt heel simpel een aantal moves voor je tegenstander opnemen en dan weer terugspelen in training mode. Ik heb dus die ken flowchart gebruikt om een geloofwaardige shoto neer te zetten en dan nog word ik verrast
Ideaal om te oefenen!
Doordat je zoveel tegen ryu/ken of sagat speelt verval ik in hele simpele en slechte patronen, het gaat niet echt meer om het verbeteren van je game maar puur hoe straf ik shotos af op de snelste manier.
Gisteren werd mijn 47 match winning streak verbroken door een non stop jumping ryu met 36bp. Tuurlijk is het vervelend maar all is fair in love and street fighter.
Doordat je zoveel tegen ryu/ken of sagat speelt verval ik in hele simpele en slechte patronen, het gaat niet echt meer om het verbeteren van je game maar puur hoe straf ik shotos af op de snelste manier.
Gisteren werd mijn 47 match winning streak verbroken door een non stop jumping ryu met 36bp. Tuurlijk is het vervelend maar all is fair in love and street fighter.
[ Voor 21% gewijzigd door Furfoot op 25-02-2009 08:53 ]
Het lukt me niet om vlot online te spelen met personages die charge moves gebruiken
.
Het probleem is dat je te vaak spelers tegenkomt die (zoals eerder gezegd) enkel zo ver mogelijk weglopen en hadokens spammen. Kom je naar hen, vluchten ze weer naar de andere kant van de stage, vooral geen enkele vorm van melee combat .(
Het probleem is dat je te vaak spelers tegenkomt die (zoals eerder gezegd) enkel zo ver mogelijk weglopen en hadokens spammen. Kom je naar hen, vluchten ze weer naar de andere kant van de stage, vooral geen enkele vorm van melee combat .(
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Juni 2009.Jaapoes schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:43:
Het is zeker een leuke game (maar geeft me niet het echte SF gevoel waar ik op gehoopt had), maar waarom hoor ik niemand over die ongelovelijk homofiele intro muziek die het jeugdsentiment bij het opstarten direct de grond in boort?
[ Voor 10% gewijzigd door MaZo op 25-02-2009 10:03 ]
Het maakt geen zak uit, wanneer een character goed gespeeld wordt valt iedereen te verslaan, ik word moe van mensen die denken dat Ken en Ryu's domineren. Het is waar dat ze het meest gespeeld worden, maar dat is logisch gezien zij verre het meest bekend zijn, maar om nou te zeggen dat een goede Ryu iedereen verslaat is ronduit onzin, je kan ook zeggen dat een goede Blanka ook iedereen verslaat, evenals een goede Zangief, Vega, Rufus etc.Mr.Nash schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:04:
Ik vind de rest van de characters niet echt bijzonder op dit moment. Een betere Ryu/Akuma zal elke andere character makkelijk kunnen verslaan, ongeacht hoe "goed" je ook denkt te zijn..
http://www.youtube.com/watch?v=ZKNu0Ln062g
Hier een Dhalsim die een toernooi wint in Japan van een Sagat in de finale. Die Sagat komt niet eens in de buurt, alleen in ronde 1
Dat het ene character makkelijker te counteren is met de andere is waar, maar capcom had dit online tegen kunnen gaan door bijvoorbeeld mensen 'blind' te laten kiezen!
De rede waarom ik dit spel ook mooi vind is dat de mogelijkheden eindeloos zijn en er een enorme diepgang inzit.
Ja, ok, was een beetje te voorbarig zo vroeg in de ochtend, my bad. Het is waar dat iedereen van iedereen kan winnen. Ik had het over de meeste mensen hier (en andere plaatsen) die denken dat als ze kunnen winnen van 1 shoto die hadoukens spamt, kunnen winnen van alle shoto's die hadoukens spamt. Er is enig vorm van intelligentie vereist tijdens het spelen.PacinoAllstars schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:09:
[...]
Het maakt geen zak uit, wanneer een character goed gespeeld wordt valt iedereen te verslaan, ik word moe van mensen die denken dat Ken en Ryu's domineren. Het is waar dat ze het meest gespeeld worden, maar dat is logisch gezien zij verre het meest bekend zijn, maar om nou te zeggen dat een goede Ryu iedereen verslaat is ronduit onzin, je kan ook zeggen dat een goede Blanka ook iedereen verslaat, evenals een goede Zangief, Vega, Rufus etc.
http://www.youtube.com/watch?v=ZKNu0Ln062g
Hier een Dhalsim die een toernooi wint in Japan van een Sagat in de finale. Die Sagat komt niet eens in de buurt, alleen in ronde 1En dan denken mensen dat Dhalsim
zuigt, geloof me de characters zijn goed gebalanceerd...
Dat het ene character makkelijker te counteren is met de andere is waar, maar capcom had dit online tegen kunnen gaan door bijvoorbeeld mensen 'blind' te laten kiezen!
De rede waarom ik dit spel ook mooi vind is dat de mogelijkheden eindeloos zijn en er een enorme diepgang inzit.
Wat mijn irritaties ook zo vroeg in de ochtend opwekte is dat bijna iedereen de shotos blijft afkraken, keer op keer. Ik heb tot heden heel weinig mensen gehad van wie ik kan zeggen dat ik heb verloren omdat ze goed zijn met een non-shoto character dus ik begrijp niet waarom die shoto's altiijd neergehaald worden.
Zoals Megamanx al aangaf: Play to Win. Niet zeuren over characters (dus ook niet hier) want dat gaat op een gegeven moment irritaties opwekken.
EDIT: Dat filmpje bekijk ik vanavond, zit in een training waar ik geen filmpjes kan bekijken.
Ben ik het mee eens, je kan genoeg doen tegen shotos en de meeste klachten komen ook overshotos, omdat de bekende figureren (waarmee het meest gespeeld wordt) van de sf4 reeks shotos zijn. Dus statistisch gezien komen daar dan ook de meeste frustraties uit voort.Mr.Nash schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:40:
[...]
Ja, ok, was een beetje te voorbarig zo vroeg in de ochtend, my bad. Het is waar dat iedereen van iedereen kan winnen. Ik had het over de meeste mensen hier (en andere plaatsen) die denken dat als ze kunnen winnen van 1 shoto die hadoukens spamt, kunnen winnen van alle shoto's die hadoukens spamt. Er is enig vorm van intelligentie vereist tijdens het spelen.
Wat mijn irritaties ook zo vroeg in de ochtend opwekte is dat bijna iedereen de shotos blijft afkraken, keer op keer. Ik heb tot heden heel weinig mensen gehad van wie ik kan zeggen dat ik heb verloren omdat ze goed zijn met een non-shoto character dus ik begrijp niet waarom die shoto's altiijd neergehaald worden.
Zoals Megamanx al aangaf: Play to Win. Niet zeuren over characters (dus ook niet hier) want dat gaat op een gegeven moment irritaties opwekken.
EDIT: Dat filmpje bekijk ik vanavond, zit in een training waar ik geen filmpjes kan bekijken.
Ik doe ook alles om te winnen, al die bullshit regels als no throws zijn echt verzonnen door een stel heilige boontjes die gewoon ontzettend huilen.
Gisteren won ik met Zangief online , door alleen maar constant l1 in te drukken. Is het dan mijn schuld dat ik 2 perfects krijg, of zuigt die diegene gewoon ontzettend? (ik werd overigens wel gekicked haha)
Lol, z'n draaiende move neem ik aan?
Ik ga vanaf vrijdagavond weer spelen, deze training vergt al mijn tijd dus SF komt er even niet van. Ik hoop maar dat Bol hun stick wel binnenkrijgt deze week (wat ik betwijfel), en ik vanaf vrijdag op de TE kan spelen..
Ik ga vanaf vrijdagavond weer spelen, deze training vergt al mijn tijd dus SF komt er even niet van. Ik hoop maar dat Bol hun stick wel binnenkrijgt deze week (wat ik betwijfel), en ik vanaf vrijdag op de TE kan spelen..
Verwijderd
Ok ben het nu echt zo zat! hij lukt niet! na twee dagen oefenen, lukt het me gewoon nog steeds niet om Dictator's Trial mode 4 op hard te completen.
Ex Attack
Crouch MP
Crouch MK
Light Psychocrusher..
Het lukt me gewoon niet om tijdens de crouch de Psychocrusher op te laden. zucht..
Ik doe hem als volgt, Ex Focus, Dash, cMP, cMK, FAIL!
zucht...
Ex Attack
Crouch MP
Crouch MK
Light Psychocrusher..
Het lukt me gewoon niet om tijdens de crouch de Psychocrusher op te laden. zucht..
Ik doe hem als volgt, Ex Focus, Dash, cMP, cMK, FAIL!
zucht...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 11:26 ]
Tsja het is typisch een Jpop liedje, ik vindt het er goed bij passen. Lekkere Japanse sfeer, maar ach voordat ik 10sec van het liedje hoor ben ik al lang weer in een ander menu. Maar he vindt SFIV geen SF hebben??? Dat is heel raar, het straalt niets anders uit dan SF.MaZo schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:50:
[...]
Juni 2009.
Het is zeker een leuke game (maar geeft me niet het echte SF gevoel waar ik op gehoopt had), maar waarom hoor ik niemand over die ongelovelijk homofiele intro muziek die het jeugdsentiment bij het opstarten direct de grond in boort?
[ Voor 7% gewijzigd door TheKillingBean op 25-02-2009 12:04 ]
nm niet goed gelezen
[ Voor 93% gewijzigd door bcd87 op 25-02-2009 12:14 ]
Verwijderd
INDESTRUCTABLE!!
Het blijft wel behoorlijk hangen moet ik zeggen.
Ik heb niets tegen Shoto's, maar gisteren speelde ik bijvoorbeeld tegen een ken die alleen naar achteren sprong en Hadouken's ging schieten. Uiteraard met twee vingers in me neus verslagen, maar ik vind het veel leuker als mensen moeite doen om een leuk gevecht neer te zetten. Je kan mij niet vertellen dat constant Hadoukens schieten een goede strategie is. Als ik iemand met Chun Li in een hoekje drijf en de heavy kick button blijf spammen win ik ook elke battle, omdat ze negen van de tien keer niet blokken. Het is alleen veel leuker om andere moves erbij te gooien als ik een keer verlies interesseert het me niet zo. Het is overigens nog steeds leuker om lokaal multiplayer te spelen. Als iemand dan Hadoukens blijft spammen dan geef je hem gewoon een duw.
Het blijft wel behoorlijk hangen moet ik zeggen.
Ik heb niets tegen Shoto's, maar gisteren speelde ik bijvoorbeeld tegen een ken die alleen naar achteren sprong en Hadouken's ging schieten. Uiteraard met twee vingers in me neus verslagen, maar ik vind het veel leuker als mensen moeite doen om een leuk gevecht neer te zetten. Je kan mij niet vertellen dat constant Hadoukens schieten een goede strategie is. Als ik iemand met Chun Li in een hoekje drijf en de heavy kick button blijf spammen win ik ook elke battle, omdat ze negen van de tien keer niet blokken. Het is alleen veel leuker om andere moves erbij te gooien als ik een keer verlies interesseert het me niet zo. Het is overigens nog steeds leuker om lokaal multiplayer te spelen. Als iemand dan Hadoukens blijft spammen dan geef je hem gewoon een duw.
Ja die draaiende move, ik zit verder in dezelfde situatie als jou, mad catz stick bestelt bij bol.com en hopen dat ze hem de 27ste binnen hebben.Mr.Nash schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:14:
Lol, z'n draaiende move neem ik aan?
Is dit niet het geval, koop ik alvast een hori ex 2 geval, want ik

Ik denk ook niet dat Bol hem vrijdag binnenkrijgt, al hoop ik 't wel natuurlijk, maar heb em ook nog bij een aantal andere zaken gereserveerd, dus ik heb wel goede hoop dat ik er een heb binnenkort.
Vandaag in ieder geval wel m'n fightpad binnengehad dus ik kan daar vanavond mee aan de slag... kan ik misschien nu ook eindelijk een beetje consequent ultra's en supers doen als ik links sta
Vandaag in ieder geval wel m'n fightpad binnengehad dus ik kan daar vanavond mee aan de slag... kan ik misschien nu ook eindelijk een beetje consequent ultra's en supers doen als ik links sta
[ Voor 16% gewijzigd door bcd87 op 25-02-2009 13:38 ]
Eensch. Vreselijk ding voor fighting games. Ik overweeg een Madcatz FightPad, stick is niet mijn ding (speel SF2 met een pad sinds de eerste SNES versie, geen zin om nu aan een stick te moeten wennen...)
Ik heb voor de dc ooit een joystick gekocht, en ik had aardig wat fighters voor die console (sfalpha3,sf3, power stone 2, capcom vs snk 1 en MvsC2) maar ik vond het echt veel minder fijn spelen dan een joypad.
Echter de dc dpad is bijna net zo waardeloos als die van de 360....oplossing daar was een adapter waarmee je een saturnpad op de dc kon aansluiten.
Daarna die joystick nooit meer gebruikt voor 2d fighters (voor soul calibur vond ik hem wel fijn....oddly enough).
Ik ben het er trouwens mee eens dat locaal multiplayeren leuker is dan online, maar ik ken maar een iemand die fighters ook leuk vind, correctie 2 iemanden, maar 1 ervan is een stuk minder goed dan ikzelf, de ander een stuk beter, en ze wonen beide een takke eind bij me vandaan. Dan is internet toch echt wel handig, plus dat je tegen zeer veel verschillende tegenstanders speelt met zeer veel verschillende stijlen.
Zoals ik eerder al poste hier, is er zelfs tussen de shoto's zeer veel verschil. Maar goed, mijn ervaringen zijn helaas nog allemaal met hd remix, wellicht is het met sf4 toch anders.
Echter de dc dpad is bijna net zo waardeloos als die van de 360....oplossing daar was een adapter waarmee je een saturnpad op de dc kon aansluiten.
Daarna die joystick nooit meer gebruikt voor 2d fighters (voor soul calibur vond ik hem wel fijn....oddly enough).
Ik ben het er trouwens mee eens dat locaal multiplayeren leuker is dan online, maar ik ken maar een iemand die fighters ook leuk vind, correctie 2 iemanden, maar 1 ervan is een stuk minder goed dan ikzelf, de ander een stuk beter, en ze wonen beide een takke eind bij me vandaan. Dan is internet toch echt wel handig, plus dat je tegen zeer veel verschillende tegenstanders speelt met zeer veel verschillende stijlen.
Zoals ik eerder al poste hier, is er zelfs tussen de shoto's zeer veel verschil. Maar goed, mijn ervaringen zijn helaas nog allemaal met hd remix, wellicht is het met sf4 toch anders.
10 second ninja DONE
Is er toevallig iemand die het spel in een media markt heeft gekocht en niet gaat meedoen aan 't toernooi, graag als het kan een 'kassabonnummer' pm'en naar mij of emailen (cgeyik_@_gmail._com, zonder _ om spambots te vorkomen). Want ik heb bij dynabyte gehaald en kan er dus niet aan medoen.
Misschien kan je er ook bij melden waar je 'm hebd gekocht en welke kassa. Als iemand mij dat kan gunnen graag.
PSN: Kurdminator.
Misschien kan je er ook bij melden waar je 'm hebd gekocht en welke kassa. Als iemand mij dat kan gunnen graag.
PSN: Kurdminator.
Steam ID: TheLastOttoman
Ik snap dat echt niet, elke Special, Super of Ultra lukt me feilloos met de 360 controller, ik gebruik wel de analoge stick ipv de d-pad.
Alleen die FDAC combos lukken me niet goed, maar dat boeit mij persoonlijk niet zoveel aangezien ik online toch niet op dat niveau wil spelen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Een stick is voor SF4 wel handig. Al die combo's met meerdere knoppen is op een fightpad wel lastig. Ik heb de Madcatz ook bij Bol besteld en hoop ook snel het te ontvangenBananeman schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:52:
[...]
Eensch. Vreselijk ding voor fighting games. Ik overweeg een Madcatz FightPad, stick is niet mijn ding (speel SF2 met een pad sinds de eerste SNES versie, geen zin om nu aan een stick te moeten wennen...)
Ik kan me niet voorstellen dat SF4 lekker gespeeld kan worden op een PC. Ga niet wachten, koop een PS3!Jaapoes schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:43:

Iemand die hem al binnen heeft van play.com?
Zit al te wachten (evenals op resistance) beide zouden begin vorige week verstuurd zijn, maar helaas nog niet op de mat.
Zit al te wachten (evenals op resistance) beide zouden begin vorige week verstuurd zijn, maar helaas nog niet op de mat.