DS3 = 4-richtings D-pad. Ik snap echt niet hoe iemand daar degelijk mee kan spelen, veel van je moves moeten dan toch vaak mislukken?Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:10:
[...]
Ik vind de TE stick van €150 toch wat duur, maar ik was wel 2 fightpads aan het overwegen... voor samen een kleine €100. Maar ik heb helaas nog niet al te veel feedback gelezen van GoTers die zulke pads hebben gekocht.
Is het echt zoveel beter dan de DS3? Is het echt nodig? Ik vind het moeilijk om zoiets te bestellen op internet zonder er zelf even mee gespeeld te hebben
De fightpads hebben een 8-richtings D-pad (360 graden als je hem in analog mode zet), waarmee je alle officiele moves probleemloos (afhankelijk van je skills
[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 02-03-2009 14:55 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Gewoon een beetje oefenen en de pad behoorlijk inspelen. Met een vierpunts pad kan je prima diagonalen maken, ik speel toch al jaren SF op de PS1/2 (en nu dan 3) en ik 'veeg' als het ware mijn duim over die knopen om de move uit te voeren. Het enige waar je voor moet oppassen is dat je niet te hard drukt anders zit je zo met een grote blaarBoeboe schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:15:
[...]
DS3 = 4-richtings D-pad. Ik snap echt niet hoe iemand daar degelijk mee kan spelen, veel van je moves moeten dan toch vaak mislukken?
De fightpads hebben een 8-richtings D-pad (360 graden als je hem in analog mode zet), waarmee je alle officiele moves probleemloos (afhankelijk van je skills) kan uitvoeren.
Overigens net meer dan 30 matches met b00b13 zitten spelen, en dat was echt een grote aanslag op de spieren in mijn hand. Nogmaals congrats met je overwinning b00b13
Wat een heerlijk spel, maar wel behoorlijk wennen weer met timing e.d.
Vroeger wel wat SFII gespeeld maar nooit echt een held er in.
Voor de mensen die me willen adden PSN: Nohead
Graag even bijzetten dat je van GOT SFIV bent dan
> crouch + High Punch
> Senkugoshoha (voor, beneden, voor+beneden+punch)
Hij doet altijd een hodoken. Ik snap er geen snars van. Zou zo'n stick helpen? Of moet ik die combinatie op een bepaalde manier uitvoeren?
Als ik die HP er niet bij doe en heel snel vanuit crouch een Senkugodinges doe gaat het altijd goed, maar i.c..m. die punch lukt het gewoon niet.
help?
Hallo met Tim
Sommige moves hebben shortcuts. Dus om bv met Ryu Shoryuken te doen moet je normaal F, D, DF + P doen, maar je kan ook DF, DF + P doen.
Om dan bv een c.FP en daarna een Shoryuken te linken doe je:
DF + FP, DF + FP
Dan doet die de eerste DF + FP gewoon de c.FP en de tweede keer doet die de FP Shoryuken.
Dat werkt voor zover ik weet gewoon 't zelfde voor alle karakters, dus F, D, DF kan je altijd shortcutten met DF, DF. Dus dit zou met Gouken ook gewoon moeten werken.
Tegen Honda is rushdown met Ryu/Ken een goede taktiek. Dus veel cross-ups en block string > throws (helemaal tegen mij want ik kan nog steeds niet goed 2 knoppen indrukken met stick
Ik moet zeggen dat het gisteren eindelijk een beetje beter ging met de stick. Ik merk nu dat "muscle memory" gaat werken dus hoef je niet bij elke druk op de knop na te gaan of het wel de juiste is. Nu alleen nog twee knoppen tegelijk in kunnen drukken want ik moet nu elke keer naar de lp+mp+hp knop toe voor m'n ex's en throws kan ik al helemaal niet.
Jammer dat het geen game voor casuals is, ik bedoel een potje spelen met vrienden die het spel niet hebben zit er dus niet in. Hij begon namelijk meteen in zijn eerste potje al met combo's en specials te gooien voordat ik de "punch" knop had gevonden... Ik vond de controls dan ook alles behalve natuurlijk aanvoelen.
Plus dus het probleem dat hij al meer dan 100 uur met andere streetfighters erop heeft zitten, en de moves grotendeels hetzelfde zijn, tegenover mijn 0 ervaring.
Ik zal het dus nooit meer spelen, want tig uur steken in het leren van combo's en het vervolgens als casual gamer 2 weken later weer vergeten zijn heb ik weinig zin in.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Alle normale fighters vrijgespeeld (cammy, Rose, Fei-long, Dan en Sakura)
Toen met Ken heel de ridel van voor af aan gespeeld, (minimaal 2x perfect)
Ik kreeg Akuma wel op het einde, en afgemaakt maar hij kwam niet bij m'n fighter lijstje.
Is het trouwens mogelijk om meer pakjes te kopen? Ik kwam alleen het Brawler Pakket tegen wat ik al had.
[ Voor 16% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 03-03-2009 09:12 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
SFIV is juist heel toegankelijk voor beginners in mijn optiek. Veel characters met simpele moves (charge characters uitgezonderd) en je staat niet gelijk helemaal stil als je een keer een verkeerde knop induwt. Als je Tekken speelt moet je echt heel goed weten welke knoppen je indrukt en de timing moet ook precies kloppen. Dat is bij Street Fighter wel anders. Beetje lame van die vriend gewoon dat ie je niet even goed uitlegt hoe het spel werkt en rustig aan doet. Die combo's hoef je natuurlijk ook niet te onthouden, als je een aantal special moves weet dan komt dat vanzelf...Phusebox schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:09:
Hmm een vriend van mij heeft SFIV gisteren ook binnengekregen. Normaal ben ik sowieso niet zo van de fighting games maar de stijl van de graphics en de lovende woorden spraken me wel aan.
Jammer dat het geen game voor casuals is, ik bedoel een potje spelen met vrienden die het spel niet hebben zit er dus niet in. Hij begon namelijk meteen in zijn eerste potje al met combo's en specials te gooien voordat ik de "punch" knop had gevonden... Ik vond de controls dan ook alles behalve natuurlijk aanvoelen.
Plus dus het probleem dat hij al meer dan 100 uur met andere streetfighters erop heeft zitten, en de moves grotendeels hetzelfde zijn, tegenover mijn 0 ervaring.
Ik zal het dus nooit meer spelen, want tig uur steken in het leren van combo's en het vervolgens als casual gamer 2 weken later weer vergeten zijn heb ik weinig zin in.
Verwijderd
February 24 (North America); February 27 (Europe): Femme Fatale Pack will include alternate costumes for: Chun-Li, Cammy, Sakura, Rose, and C.Viper.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:09:
Ik krijg die Akuma/Gouki niet geunlocked.
Ik kreeg Akuma wel op het einde, en afgemaakt maar hij kwam niet bij m'n fighter lijstje.
Is het trouwens mogelijk om meer pakjes te kopen? Ik kwam alleen het Brawler Pakket tegen wat ik al had.
March 3 (North America); March 6 (Europe): Shoryuken Pack will include alternate costumes for: Ryu, Ken, Akuma, Gouken, and Dan.
March 10 (North America); March 13 (Europe): Shadaloo Pack will include alternate costumes for: Seth, M. Bison, Sagat, Balrog, and Vega.
March 17 (North America); March 20 (Europe): Classic Pack will include alternate costumes for: Guile, Dhalsim, Fei-Long, Blanka, and Gen.[38]
Moet ze gewoon allemaal hebben natuurlijk...
Tevens ben ik tot de conclusie gekomen dat ik vergeten ben Gen vrij te spelen... vandaar geen Akuma
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Nja ik zat toch echt steeds klem, en blocken leek niet te werken. Ik raakte hem 5x voor 10% damage en hij mepte dat er in 1 slag af.itons schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:14:
[...]
SFIV is juist heel toegankelijk voor beginners in mijn optiek. Veel characters met simpele moves (charge characters uitgezonderd) en je staat niet gelijk helemaal stil als je een keer een verkeerde knop induwt. Als je Tekken speelt moet je echt heel goed weten welke knoppen je indrukt en de timing moet ook precies kloppen. Dat is bij Street Fighter wel anders. Beetje lame van die vriend gewoon dat ie je niet even goed uitlegt hoe het spel werkt en rustig aan doet. Die combo's hoef je natuurlijk ook niet te onthouden, als je een aantal special moves weet dan komt dat vanzelf...
Ik las die tekst, keek dan naar de nickname van de auteur en ik dacht "natuuuuurlijk"Phusebox schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:09:Ik zal het dus nooit meer spelen, want tig uur steken in het leren van combo's en het vervolgens als casual gamer 2 weken later weer vergeten zijn heb ik weinig zin in.
De special moves zijn in SF eenvoudig te leren, zeker voor de "hadoken" personages(Ken, Ryu en Akuma zijn ideaal voor beginners).
Ikzelf heb nooit echt actief Street Fighter gespeeld (qua 2D fighters ben ik vooral fan van de Guilty Gear reeks, wat een heel andere speelstijl heeft), maar na een weekje oefenen (en VEEL slaag krijgen online) win ik nu wel de grote meerderheid van de matches online zonder moeite.
De complexe combo's (met cancels die je tot op de milliseconde moet timen) krijg ik ook niet onder de knie (maar als je ze echt wil kunnen: daar is challenge mode voor uitgevonden), maar dat is dus ECHT geen vereiste om je te kunnen verweren in multiplayer, of je moet al op topniveau bezigzijn.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
DF, DF + P is toch de move voor een Ultra Combo van Ryu; die speciale multi-hit-hadoken????[b][message=31577809,noline]Sommige moves hebben shortcuts. Dus om bv met Ryu Shoryuken te doen moet je normaal F, D, DF + P doen, maar je kan ook DF, DF + P doen.
Of verwar ik me misschien met: (D, DF, F) , ( D, DF, F) + P
Haha ja zoals ik al aangaf ben ik dus niet van de fighters. Ok op de Dreamcast waren er een aantal die ik wil leuk vond, kan me de naam niet eens herinneren.Boeboe schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:39:
[...]
Ik las die tekst, keek dan naar de nickname van de auteur en ik dacht "natuuuuurlijk"
Maar Tekken en StreetFighter heb ik nooit gespeeld. Wel DOA4 op de xbox, maar ook die vond ik prut
Omdat ik had gelezen dat deze game zo toegankelijk was wilde ik het wel een kans geven, maar ja aangezien ik de game zelf niet heb zit oefenen er niet in. Dus dan kan ik maar beter niet meer spelen tegen mensen die dus wel tig uren ervaring hebben.
Was idd een good game. Ik weet alleen niet of je het merkte maar heel vaak kwamen er random shorykens uit of gingen combo's heel traag, allemaal door die !@# controller. Mjah, heb wel eindelijk eens een paar ronden gewonnen van jeFurfoot schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:05:
ggs Mr.Nash
Tegen Honda is rushdown met Ryu/Ken een goede taktiek. Dus veel cross-ups en block string > throws (helemaal tegen mij want ik kan nog steeds niet goed 2 knoppen indrukken met stick). Als je een keer een Rakurai-Uk in je lijst ziet moet je tegen hem een paar potjes spelen die gast heeft echt een nasty offense Ryu.
Ik moet zeggen dat het gisteren eindelijk een beetje beter ging met de stick. Ik merk nu dat "muscle memory" gaat werken dus hoef je niet bij elke druk op de knop na te gaan of het wel de juiste is. Nu alleen nog twee knoppen tegelijk in kunnen drukken want ik moet nu elke keer naar de lp+mp+hp knop toe voor m'n ex's en throws kan ik al helemaal niet.
Ik zal die gast toevoegen. Wil wel een keer tegen goede Ryu's spelen om zelf dingen te leren.
--
Ook GGS aan Kevin. Je blanka is echt zwaar irritant
De Ultra van Ryu is QCF, QCF + 3P.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:12:
[...]
DF, DF + P is toch de move voor een Ultra Combo van Ryu; die speciale multi-hit-hadoken????
Of verwar ik me misschien met: (D, DF, F) , ( D, DF, F) + P
http://forum.ps3life.nl/street-fighter-4-t1759.html
[ Voor 6% gewijzigd door itons op 03-03-2009 10:45 . Reden: goeie link nu ]
Verwijderd
noob vraag: Waar staat QCF voor? Is er ergens een guide online die deze termen hanteert zodat ik zelf op zoek kan gaan. Googlen leverde me alvast enkel guides op die de standaard F, D , DF en dergelijke termen hanteert of alles uitgedrukt met pijltjes. iemand?[b][message=31581170,noline
De Ultra van Ryu is QCF, QCF + 3P.
QCF=Quarter Circle FrontVerwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:17:
[...]
noob vraag: Waar staat QCF voor? Is er ergens een guide online die deze termen hanteert zodat ik zelf op zoek kan gaan. Googlen leverde me alvast enkel guides op die de standaard F, D , DF en dergelijke termen hanteert of alles uitgedrukt met pijltjes. iemand?
QCB=Quarter Circle Back
Gamefaqs.com heeft meestal wel goeie guides op zich. Maar alle moves staan toch in de movelist ingame?
[ Voor 10% gewijzigd door itons op 03-03-2009 11:21 ]
http://sonichurricane.com/articles/sfnotation.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:17:
[...]
noob vraag: Waar staat QCF voor? Is er ergens een guide online die deze termen hanteert zodat ik zelf op zoek kan gaan. Googlen leverde me alvast enkel guides op die de standaard F, D , DF en dergelijke termen hanteert of alles uitgedrukt met pijltjes. iemand?
Akuma is 2 perfect rounds, geen rondes verliezen, geen continues en spelen met iemand waarmee je sf4 al heb uitgespeeld...Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:09:
Gouken: Eerst arcade mode met Akuma uitspelen, daarna: 2 perfect rounds , 3 ultra finishes, geen rondes verliezen, 5 first attacks en geen continues.
Voor alle details; http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/code/943712.html
Succes, ben zelf bezig met Seth vrij te spelen
Verwijderd
Bedankt. De ingame movelist hanteert ook weer andere termen dan op andere sites te vinden is. Maakt het allemaal een klein beetje verwarrend. En de move bij Ryu bijvoorbeeld om een Shoryuken te doen vond ik vreemd uitgebeeld. Ik vatte het eerst niet eens zelfs; een vreemd symbooltje.itons schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:20:
[...]
QCF=Quarter Circle Front
QCB=Quarter Circle Back
Gamefaqs.com heeft meestal wel goeie guides op zich. Maar alle moves staan toch in de movelist ingame?
Ik heb met deze guide alle characters vrijgespeeld:Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:09:
http://spicytunas.com/200...ters-in-street-fighter-4/
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
Gewoon aantal rondes op 1 zetten, is het direct een stuk eenvoudiger. Voor akuma heb je dan maar 1 perfect round meer nodig bijvoorbeeld.kevin schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:35:
[...]
Akuma is 2 perfect rounds, geen rondes verliezen, geen continues en spelen met iemand waarmee je sf4 al heb uitgespeeld...
Gouken: Eerst arcade mode met Akuma uitspelen, daarna: 2 perfect rounds , 3 ultra finishes, geen rondes verliezen, 5 first attacks en geen continues.
Voor alle details; http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/code/943712.html
Succes, ben zelf bezig met Seth vrij te spelen
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Gelukkig is die SE arcade stick van mad cats niet zo ontzettend nutteloos. En hij is makkelijk te modden
We zouden paar pagina's geleden, een SFIV GoT toernooi organiseren. Iemand zin om dit te doen? anders doe ik het graag.
@phuse:Phusebox schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:09:
Hmm een vriend van mij heeft SFIV gisteren ook binnengekregen. Normaal ben ik sowieso niet zo van de fighting games maar de stijl van de graphics en de lovende woorden spraken me wel aan.
Ok ik vat je post even samen als, leuk spel, maar het is niet voor casuals als je al tegen een ervaren iemand speelt?
Helemaal mee eens, maar is dat niet bijna alle games zo? Een maat van me speelde veel counter strike online, als ik dat tegen hem speelde had ik byzonder weinig kans. Of nog erger wii sports, kings of casual games. Tennis vind ik erg leuk om te doen, ware het niet dat een andere maat van mij dit spel heeft, en ook veel gespeeld heeft en daardoor vrijwel alle ballen op zo'n manier kan terugslaan dat het punt altijd voor hem is.
Op een verjaardag afgelopen zaterdag hoorde ik nog verhalen over vroeger toen deze vrienden dus tegen mij mortal kombat en sf speelden en dat het zo erg was en dat ze geen kans hadden en dat het daarom niet leuk is. Maar ik probeer voor zulke partijen altijd een handicap in te stellen of iig chars te nemen waar ik minder goed mee ben (en ik ben dus zo goed dat ik de dag daarna door zowel de easy ai van sf4 als sf2hdr werd verslagen
Anyways, als je niet van fighters houdt tsja, dan houdt het op (ik houd wel van fighters maar ben dus nooit goed in dead or alive gekomen, daarbij kan ik echt alleen maar button mashen).
Maar als je bereid bent om wat tijd in deze game te stoppen dan kan het zeer rewarding zijn, en ja, je zal moeten beginnen op standje easiest en daar vandaan jezelf opwerken, maar als je er dan een beetje inzit dan zal je online kunnen gaan en het spel daar verder leren. Matchmaking is natuurlijk niet perfect, maar als het goed is zal je toch uitkomen bij mensen die het spel dan ook nog niet perfect spelen.
Of toch wachten op die toekomstige F1 game
10 second ninja DONE
Haha ja nou volgens mij wordt dat F1 Forever van 3D Realms... eh Codemasters
"Ik speel 5 minuten en ik ben niet net zo goed als iemand die al weken oefent ..."
Ja als iedereen meteen net zo goed is en het puur mazzel is wie op welk knopje drukt is de lol er snel af denk ik. Een spel moet toch een "rewarding" gevoel geven dat je beter wordt en oefenen zin heeft?
Is toch met alles zo?
Dus ja je zal even moeten oefenen en wat moves leren. Maar volgens mij is het best snel op te pikken. Bedoel mijn vriendin die nooit echt game't die heeft de 1e 3 challenge mode trials op normal van Cammy gehaald. Was er op zich nog wel trots op
Nja goed ik game eigenlijk alleen met vrienden, en dan is het niet echt leuk als je een spel hebt dat je alleen kunt spelen als je veel oefent. Aangezien er maar 1 iemand is met het spel en de rest het af en toe speelt zou het wel leuk zijn als je dan toch enige tegenstand kon bieden.Muppet schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:29:
Beetje raar verhaal iig ....
"Ik speel 5 minuten en ik ben niet net zo goed als iemand die al weken oefent ..."
Ja als iedereen meteen net zo goed is en het puur mazzel is wie op welk knopje drukt is de lol er snel af denk ik. Een spel moet toch een "rewarding" gevoel geven dat je beter wordt en oefenen zin heeft?
Is toch met alles zo?
Dus ja je zal even moeten oefenen en wat moves leren. Maar volgens mij is het best snel op te pikken. Bedoel mijn vriendin die nooit echt game't die heeft de 1e 3 challenge mode trials op normal van Cammy gehaald. Was er op zich nog wel trots opze is nu met lvl 4 bezig:P
Zo speel ik bijvoorbeeld wel veel CoD4, maar als we dan met een paar man spelen doe ik altijd alleen tegen de rest om het verschil op te heffen. Of met FIFA09 pak ik een 2 sterren team tegen een 5 sterren team, etc.
ps. en voor de graphics hoef je het ook niet te doen bij SFIV
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 03-03-2009 14:45 ]
Verwijderd
Ik ben echt te slecht voor die hard challenges. Krijg er nachtmerries van.
Heb nu bijna 200 online gevechten gedaan. Ik heb de 1ste 130 gewoon snel mijn charachter gekozen, maar ben nu eens paar keer gaan wachten. Het is echt te triest voor woorden. Ze wachten net zo lang tot jij een charachter kiest... Denk dat er veel kleuters zijn die dit spel spelen. Ze moeten je keuze gewoon niet zichtbaar maken voor je tegenstander. EZ oplossing.
Vloeken in de kerk
Maar seriously, ik vond de gfx in eerste instantie ook niet mooi. Nu ik er wat langer mee gespeeld heb en aan gewend ben kan ik ze toch al een stuk meer waarderen.
Maarreuh, als je alleen met vrienden gamed, dan worden jullie toch allemaal langzaam beter, die ene gast die al goed is moet dan maar verplicht bier/chips dienst krijgen ofzo.
10 second ninja DONE
Vind de graphics zelf echt super. Past helemaal bij SF. Uitdrukking op gezichten zijn gaaf gedaan. Grote ogen als je een Ultra move start etc. geniaal!!
Oh en nog 1 ding ... als ik tegen jou dus CoD4 speel heb ik toch hetzelfde? Die vriend kan je kan ook gewoon een handicap instellen totdat jullie het meer doorkrijgen. Dus snap het probleem niet zo
[ Voor 40% gewijzigd door Muppet op 03-03-2009 15:56 ]
zit nu echt te twijvelen welke ik zal gebruiken blanka of ryu hehehe
@Mr Nash
Als ik arcade stick heb kan ik nog beter mijn combo's uitvoeren met blanka hehehehe maarja momenteel met Dpad lukt me wel aardig hehe
[ Voor 37% gewijzigd door Kev7381 op 03-03-2009 16:17 ]

Thanx he, ff ingeschrevenitons schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:44:
Via PS3life.nl wordt binnenkort een Street Fighter IV toernooitje gehouden, wellicht interessant voor de mensen met een PS3.
http://forum.ps3life.nl/street-fighter-4-t1759.html
btw als er nou gelijk meerdere van GoT inschrijven, heb je al een 'test' GoT Compo
Hee Nash, toen ik dit topic zag moest ik meteen aan jou denken,daarom ging ik hier ook kijken ^^ Ik zat net nog op Gamed te kijken in jouw toernooitopicMr.Nash schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:57:
Op Gamed wordt er ook een toernooi gehouden, schrijf je dus in (gamed.nl ). Is wel zonder prijs maar zo kom je wel potentiele (!!!) goede mensen tegen uit eigen land.
[ Voor 3% gewijzigd door GekooktEi op 03-03-2009 17:16 ]
Amsterdam en ben jij ook uitgenodigd zo ja welke vestiging?Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:02:
Kev, welke vestiging ?

Vond het er wel machtig uitzien
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Ik vind t dope! Ik ben van partij.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:54:
W00t! net eindelijk hard trial van Bison gehaald!nog 1 te gaan, en dan heb ik al zijn icoontjes!
Gelukkig is die SE arcade stick van mad cats niet zo ontzettend nutteloos. En hij is makkelijk te modden![]()
We zouden paar pagina's geleden, een SFIV GoT toernooi organiseren. Iemand zin om dit te doen? anders doe ik het graag.
Lol, de wereld is klein heGekooktEi schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:14:
[...]
Hee Nash, toen ik dit topic zag moest ik meteen aan jou denken,daarom ging ik hier ook kijken ^^ Ik zat net nog op Gamed te kijken in jouw toernooitopic
Anyways, voor de geinteresseerden is hier de link: http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?p=98934#98934
We kunnen dat toernooitje gebruiken ipv een aparte GoT tourney. Hij wordt door een tweaker georganiseerd alleen niet op deze site. Enige nadeel is dat je je wel daar moet registreren anders kan ik je niet inschrijven. Voor de regels en opzet zie eerste post.
Me xbox live gamertag = DelindaDeline
Eerste indruk: very nice. Ff gespeeld, gefrustreerd geraakt door Seth en toen online gaan spelen. Duurde ff voordat ik m'n eerste game won
Snel een pad kopen, speelt niet lekker met de standaard controller.

* Sagat doet niet aan continues, maar das af en toe wel wat vervelend
Na mijn glorieuze overwinning terug naar very easy, even in de training mode naar de move list gekeken van Blanka en het gewoon geprobeerd. Hoewel mijn timing helemaal weg was, heeft hij wel (vrijwel?) alle hdr moves. Alleen die super, hij echt bizar veel schade doen als ie goed connect, en dat is niet vaak. Dus met zonder timing en een ultra die continue amper schade aanricht naar Seth geprutst. En wederom won ik de eerste pot, hoewel het zeer nipt was. Ik me helemaal voorbereid op veel cheesyness, maar pot 2 won ik ook. Het was een goedkope chipdmg knockout (het kaasje van alfa zoals iemand eerder al postte) maar ik was er blij mee.
Ik twijfel tussen nu verder 'serieus' spelen op easy *groan* of idd terug naar easiest, rondes naar 1 en 'ff snel' alle (of igg een paar) chars unlocken.
Btw ook nog heel even met Guile de practice in gegaan, maar crap, wat is zijn super en ultra een *bleep* move zeg!
@boe, heb je toevallig morgenochtend of in de vroege middag tijd voor een snelle online 'match'?
10 second ninja DONE
[ Voor 3% gewijzigd door TheKillingBean op 03-03-2009 22:50 ]
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Helaas, werk sinds een maand terug fulltimeSagat schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:10:Ik twijfel tussen nu verder 'serieus' spelen op easy *groan* of idd terug naar easiest, rondes naar 1 en 'ff snel' alle (of igg een paar) chars unlocken.
Btw ook nog heel even met Guile de practice in gegaan, maar crap, wat is zijn super en ultra een *bleep* move zeg!
@boe, heb je toevallig morgenochtend of in de vroege middag tijd voor een snelle online 'match'?
Unlocks heb ik op easiest gedaan, bespaart je VEEL frustratie. Als ik in men vriendenkring rondhoor ben ik blijkbaar niet de enige die bij momenten in haast blinde woede naar zijn scherm roept vanwege de ongelofelijk cheape moves van de cpu. Verdere achievements probeer ik nu op medium, al lukt het me daar echt niet om het zonder continues uit te spelen omdat ik me iedere keer te pletter loop tegen Seth. Echt spijtig, want ik denk wel dat ik ondertussen zelfs het hard parcour kan uitspelen...ware het niet dat Seth op het einde mij opwacht
Verwijderd
Ik heb hem uitgespeeld op hardest zonder continues met 2 perfects en 7 ultra finishes. Ik moet alleen steeds tegen akuma na seth?
Verwijderd
Ehh je kan voor alle PS3games een HD(MI) kabel gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:54:
Kun je er een HD Kabel voor gebruiken?

ook xx keer een first attack? Weet niet hoeveel het is als je je rounds op 1 zet is het iig 5.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 04:18:
Hoe unlock je legendary champion trophy?
Ik heb hem uitgespeeld op hardest zonder continues met 2 perfects en 7 ultra finishes. Ik moet alleen steeds tegen akuma na seth?
Dus rounds 1 is
5 first attack
1 perfect
3 ultra of supers.
ik werk normaal ook overdag maar zit nu ff thuis vanwege ziekte. Niet geschoten is altijd mis enzo
@unlockables
ik gebruik deze guide van giant bomb, misschien ook iets voor de OP (mits die user nog aanwezig is, want die post is uit freaking 2001 ofzo)
[url="6http://www.giantbomb.com/guides/street-fighter-iv-unlockables-guide/759/"]Linkie[/url]
* Sagat gaat maar is kijken of het unlocken een beetje wil lukken.
10 second ninja DONE
*nog steeds zoekend naar een main*
Op dit moment vind ik Ryu, Rufus, Abel en Gouken wel stoer om te spelen ... nu nog leren hoe hehe.
Ja deze challenge, die Gekiro ->Gekiro complete, hangt volledig af van de timing.. Je moet de trap knop pas indrukken als je trap daarvoor gehit is (geluidje). Dit is dus puur een questie van goed timen en VEEEL oefenen. Ik ben zelf namelijk ook flink lang bezig geweest om die timing goed uit te vinden.TheKillingBean schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:48:
Ik heb problemen met een challenge van Gen, 1 van de tweede challenge ronde. Het is volgens mij een Gekiro, je moet je tegenstander omhoog trappen en daarna vaak op HK drukken. Ik krijg maximaal een 5 hit combo. De challenge bestaat uit 2 stappen, de Gekiro gevolgd door de Gekiro complete. Weet iemand hoe je die challenge goed moet doen?
Misschien is het zowiso wel beter om meteen een nieuw topic te maken, want de huidige TS stelt niets voor en er komen toch aardig wat terugkerende vragen, onder andere wat hardware betreft en met de toekomstige tournament update zie ik dit topic nog wel een tijdlang meegaanik gebruik deze guide van giant bomb, misschien ook iets voor de OP (mits die user nog aanwezig is, want die post is uit freaking 2001 ofzo)
Ik wil eventueel wel een mooie TS samenflansen als niemand anders zich hiertoe geroepen voelt.
Sakura speelde erg lekker weg, maar Abel beviel me nog beter!
Hij is sterk, heeft goede melee combat (en dan heb ik hit, second wind etc nog niet eens echt goed getest) leuke standaard moves, worpen en een nuttige super/rage. Wellicht dat ik me meer in dit char ga verdiepen!
Hij is wel frans, en iedere keer als ik zijn naam hoor moet ik denken aan dat stomme nummer van 'ik doe de deur dicht'
Maar eerst de overige 3 hidden chars, en wellicht daarna ook nog Akuma, Gouken en Seth
10 second ninja DONE
Ik ben voor, ben zelf niet zo'n topic bouwert, maar als je hulp nodig hebt dan hoor ik het graag.Boeboe schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:05:
[...]
*snip*
Ik wil eventueel wel een mooie TS samenflansen als niemand anders zich hiertoe geroepen voelt.
Enige wat ik me afvraag is of je het, 'het streetfighter topic' moet houden, of gewoon maar gaan voor alleen streetfighter 4.
Het sf uni is nogal big, helemaal als je nog crossovers games gaat meenemen enzo.
10 second ninja DONE
Waarom zou hij gebanned worden? Bedoel Akuma mag toch ook gewoon?-Sander schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:58:
Gouken is wel cool inderdaad (vooral zijn counter/parry move), alleen is het nog niet duidelijk of hij nu wel of niet gebanned gaat worden. Maar ik speel toch Akuma en Sagat.
Als je het vergelijkt met een tekken/virtua fighter/naruto/soul calibur/etc.. is het dat denk ik toch helemaal niet waar. Street fighter heeft een buttonbash gehalte van nul. Bij veel andere fighters kan je makkelijk verliezen van je bezopen vrienden die maar een beetje op de knoppen rammen (denk aan Eddy in tekken of Rock Lee bij Naruto als de extreme voorbeelden). Bij Street fighter kan dat niet. Dus wat dat betreft is het juist heel erg ontoegankelijk. Je kan er pas goed in zijn als je weet waar je mee bezig bent.itons schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:14:
[...]
SFIV is juist heel toegankelijk voor beginners in mijn optiek. Veel characters met simpele moves (charge characters uitgezonderd) en je staat niet gelijk helemaal stil als je een keer een verkeerde knop induwt. Als je Tekken speelt moet je echt heel goed weten welke knoppen je indrukt en de timing moet ook precies kloppen. Dat is bij Street Fighter wel anders. Beetje lame van die vriend gewoon dat ie je niet even goed uitlegt hoe het spel werkt en rustig aan doet. Die combo's hoef je natuurlijk ook niet te onthouden, als je een aantal special moves weet dan komt dat vanzelf...
Hallo met Tim
Ben hard aan het proberen om C. Viper onder de knie te krijgen, maar zelfs de Normal Trials willen al niet -_-
[ Voor 193% gewijzigd door SkyR op 04-03-2009 11:43 ]
"Go for broke"!Boeboe schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:05:
[...]
Misschien is het zowiso wel beter om meteen een nieuw topic te maken, want de huidige TS stelt niets voor en er komen toch aardig wat terugkerende vragen, onder andere wat hardware betreft en met de toekomstige tournament update zie ik dit topic nog wel een tijdlang meegaan.
Vergeet niet:
- te linken naar andere GoT topics (dit, en de arcade stick topic);
- te linken naar andere fora (shoryuken, GAF);
- te linken naar guides (zoals die van haunts);
- te linken naar toernooi-sites;
- een (beknopte) FAQ te maken
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Verwijderd
Ah thanks. Was first attacks vergetenMuppet schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:31:
[...]
ook xx keer een first attack? Weet niet hoeveel het is als je je rounds op 1 zet is het iig 5.
Dus rounds 1 is
5 first attack
1 perfect
3 ultra of supers.
Nog maar eens proberen!
Ultra/super doen vanuit een throw schijnt te makkelijk te zijn volgens sommigen.Muppet schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:21:
[...]Waarom zou hij gebanned worden? Bedoel Akuma mag toch ook gewoon?
Vindt Gouken zelf ook erg lekker spelen trouwens. Je kunt de ander helemaal gek maken door bijna alles wat ze doen genadeloos af te straffen
PSN id: PENo1
Verwijderd
Zijn back-throw vinden ze imbalanced samen met parrying and air-parry.Muppet schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:21:
[...]
Waarom zou hij gebanned worden? Bedoel Akuma mag toch ook gewoon?
Genoeg links kun je maken met zijn back-throw waaronder zijn Super en Ultra.
Maar de parry and air-parry is het grootste argument want ze gebruiken om hem te bannen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 20:23 ]
En als je z'n EX move doet mep je ze ook de lucht in waarna je die ultra op je dooie gemak kan uitvoeren.firlian schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:11:
[...]
Ultra/super doen vanuit een throw schijnt te makkelijk te zijn volgens sommigen.
Verwijderd
Eindelijk gehaald na 6x proberen.Muppet schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:31:
[...]
ook xx keer een first attack? Weet niet hoeveel het is als je je rounds op 1 zet is het iig 5.
Dus rounds 1 is
5 first attack
1 perfect
3 ultra of supers.
Je mag in iedere geval wel een ronde verliezen, want ik verloor de 2de ronde van seth, maar besloot toch maar door te gaan ipv te start/exitten. Ik kwam gewoon uit bij Gouken.
Hallo met Tim
Welkom in 1992Timlog schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:03:
Krijg nou de hik. In Japan heet Balrog M.Bison, Vega Balrog en M.Bison Vega
Verwijderd
Weet iemand ook waarom zit is gedaan. Hele andere namen had ik wel kunnen snappen maar ze omwisselen? WTF!?Timlog schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:03:
Krijg nou de hik. In Japan heet Balrog M.Bison, Vega Balrog en M.Bison Vega
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Maar wat ik me afvraag; waarom krijg je als player 2, ook ingesigned bij Live, geen achievements als je versus doet en player 1 wel?
Balrog is gebaseerd in Japan op Mike Tyson ( M Bison). Blijkbaar mocht dit in het westen niet en hebben ze de namen aangepast. Waarom ze die andere twee ook hebben verwisseld weet ik niet.Phydomir schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 07:31:
[...]
Weet iemand ook waarom zit is gedaan. Hele andere namen had ik wel kunnen snappen maar ze omwisselen? WTF!?
Hoe doe je trouwens die ultra met Akuma? Ik snap die uitleg niet hoor die gegeven wordt. LP,LP, > ,LK,HKx3? Het lukt mij niet in ieder geval.
Ook heb ik erge problemen met die challenges. Bijvoorbeeld die van Ryu dat je in moet komen met HP,HK,Hadoken, superhadoken? Die vierde challenge in ieder geval. Ben wel een half uur bezig geweest om die te proberen maar het lukt me gewoon niet.
Voeg me toe voor een potje online!
HKx3 is eigenlijk de linkse trigger op de xbox360, en niet drie keer een knop indrukken. Zover ik het begrepen heb dan.P.E.No.1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:24:
[...]
Hoe doe je trouwens die ultra met Akuma? Ik snap die uitleg niet hoor die gegeven wordt. LP,LP, > ,LK,HKx3? Het lukt mij niet in ieder geval.
Net als dat Akuma eigenlijk Gouki heet, maar Capsom US Gouki wou associëren met de duivel, en daarom maar Akuma(=duivel) genoemd heeft... Vaaaaage shit allemaalPhydomir schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 07:31:
[...]
Weet iemand ook waarom zit is gedaan. Hele andere namen had ik wel kunnen snappen maar ze omwisselen? WTF!?
Was 't niet LP, LP, B, LK, HP voor Ultra en F ipv B voor super?P.E.No.1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:24:
[...]
Balrog is gebaseerd in Japan op Mike Tyson ( M Bison). Blijkbaar mocht dit in het westen niet en hebben ze de namen aangepast. Waarom ze die andere twee ook hebben verwisseld weet ik niet.
Ook heb ik erge problemen met die challenges. Bijvoorbeeld die van Ryu dat je in moet komen met HP,HK,Hadoken, superhadoken? Die vierde challenge in ieder geval. Ben wel een half uur bezig geweest om die te proberen maar het lukt me gewoon niet.
Is niet zo moeilijk hoor, gewoon zo snel mogelijk doen wat er staat. Alhoewel 't niet eens zo super snel hoeft.
Edit: oops, had ook in m'n vorige post gekund, sorry.
[ Voor 3% gewijzigd door bcd87 op 05-03-2009 09:00 ]
Low Punch, Low PunchP.E.No.1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:24:
[...]Hoe doe je trouwens die ultra met Akuma? Ik snap die uitleg niet hoor die gegeven wordt. LP,LP, > ,LK,HKx3? Het lukt mij niet in ieder geval.
Voor ultra tikje naar achter, voor super tikje naar voren
dan Low Kick, High Punch
zo is het op de PS3 tenminste
Maar een antwoord mogelijk, sloppy programming. Guitar hero 3 heeft dat ook, sterker nog, daar moet je speler 1 zijn om de achievements te krijgen. Zelfs al is player 1 een offline account en speler 2 een live account dan ben je nog de (non achievement ontvangende) sjaak.
10 second ninja DONE
Dus niet de HPx3 knop? En een tikje naar voren? niet naar voren ingedrukt houden?itons schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:00:
[...]
Low Punch, Low Punch
Voor ultra tikje naar achter, voor super tikje naar voren
dan Low Kick, High Punch
zo is het op de PS3 tenminste
@ Phusebox: Heb je het al geprobeerd met de d-pad?
[ Voor 13% gewijzigd door P.E.No.1 op 05-03-2009 10:22 ]
en het moet binnen 0.5s of zo ... dus redelijk snel buttons bashenP.E.No.1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:29:
[...]
Dus niet de HPx3 knop? En een tikje naar voren? niet naar voren ingedrukt houden?
dus 5 keer tikken en alles meteen loslaten.
en mijn arcade stick moet opschieten .. Zit met rufus nu op hard trial 3, maar dat FACD is echt niet te doen met een 360 controller
D-Pad haha op de xbox zeker?P.E.No.1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:29:
[...]
@ Phusebox: Heb je het al geprobeerd met de d-pad?
Je kan FADC ook doen als: B/F, MP+MK, B/F. Voordeel is dan dat je MP+MK niet vast hoeft te houden, waardoor je de FADC sneller uit kan voeren.Muppet schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:47:
[...]
en het moet binnen 0.5s of zo ... dus redelijk snel buttons bashen
dus 5 keer tikken en alles meteen loslaten.
en mijn arcade stick moet opschieten .. Zit met rufus nu op hard trial 3, maar dat FACD is echt niet te doen met een 360 controller. Ik kan niet zo snel 2 keer naar voren tikken en daarna de Ultra eruit persen. Zonder te gaan spasten dan iig.
Als ik MP+MK, B/F, B/F doe lukt bv FP Shoryuken, FADC, Ultra ook niet met ryu, op de andere manier lukt die me wel.
Is die echt zo bagger dan? Heb SSF2THDR gespeeld bij mijn broertje op zijn 360 maar daar viel het wel een beetje mee. Inderdaad een aantal keer dat als je gewoon wil lopen spontaan begint te springen maar ...Ik kan wel begrijpen dat je als je SF wilt spelen inderdaad wel een controller (of stick) moet hebben die de bewegingen goed registreert die jij wilt doen..
En je hebt trouwens toch ook een PS3? Waarom niet die versie gekocht dan?
[ Voor 6% gewijzigd door P.E.No.1 op 05-03-2009 13:20 ]
Ik vind die dermate onhandig gepositioneerd, dat ik wel met de analoge stick moet spelen. De moves krijg ik er gelukkig nog best aardig uit.
Helemaal mee eens. Zodra ik de D-pad gebruik kan ik geen prettig gebruik meer maken van de L-Knop en L-Trigger. Ik kan er met de D-pad nog niet eens een goede Shoryuken uitkrijgen zonder dat ik per ongeluk spring.MaZo schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:34:
Ik snap niet dat mensen er überhaupt aan denken de D-pad te gebruiken op hun 360.
Ik vind die dermate onhandig gepositioneerd, dat ik wel met de analoge stick moet spelen. De moves krijg ik er gelukkig nog best aardig uit.
Ik zit voorlopig gewoon nog op de analoge stick met de 360-controller. Ik zit wel hard na te denken over een arcade-stick of fight-gamepad, maar daar heb ik even het geld niet voor.
Heeft iemand een tip voor de Normal Trials van C.Viper? Ik zit vast bij de trial waarbij je een H-kick moet opvolgen met Emergency Combination. Iemand op GameFaqs gaf de tip om eerst alvast 2x QCF te doen, en dan HK, en dan een Punch te drukken. Dit werkt in zoverre dat er een High Kick gedaan wordt, en gelijk daarna de Emergency Combination. Echter, door de QCF's registreert het spel de kick niet als een High Kick, en telt het dus niet als de trial-combo. Iemand die weet hoe deze trial goed aangepakt moet worden?
Wow dat waren echt vette matchen hé?!DCFreak schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:53:
[...]
Overigens net meer dan 30 matches met b00b13 zitten spelen, en dat was echt een grote aanslag op de spieren in mijn hand. Nogmaals congrats met je overwinning b00b13
Heb nu eindelijk dit topic gevonden omdat ik redelijk wanhopig begin te worden met die challenges. Het lukt me maar niet voorbij level 3 te geraken bij de Normal Trial Challenges! Alleen met Ken is het me gelukt maar met die andere chars pff...
Neem nu bv. Zangief, om zijn Super en/of Ultra (weet het niet meer zo vanbuiten) uit te voeren moet je eerst 2x 360° met de klok mee draaien. Doe ik dit nu te traag ofzo, want telkens springt hij naar achteren van de moment dat ik op men d-pad naar schuinbovenachter druk (wat ik overigens wel logisch vind)? Volgens mij moet je dus 2x kunnen ronddraaien + L1 of L2 (weet het ook niet meer zo vanbuiten) zonder dat hij naar achteren springt?
En dan bij de meeste andere chars moet je een hadouken doen nadat je hem eerst hebt gehit. Lukt me dus echt niet
Ben ik te traag? Te snel? Moet men echt zo'n arcadestick gaan halen voor alles te kunnen uitvoeren? Ik word er knettergek van!
Men PSN-ID is bobsh, ik kan altijd wat training gebruiken
PSN: bobsh .:. KZ2 Stats
snel zijn ... is enige wat ik kan zeggen. Je moet klaar zijn met je Emergency Combination voordat de animatie van de kick klaar is. Eigenlijk voor het moment dat je HK eigenlijk "landt".SkyR schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:40:
[...]
Heeft iemand een tip voor de Normal Trials van C.Viper? Ik zit vast bij de trial waarbij je een H-kick moet opvolgen met Emergency Combination. Iemand op GameFaqs gaf de tip om eerst alvast 2x QCF te doen, en dan HK, en dan een Punch te drukken. Dit werkt in zoverre dat er een High Kick gedaan wordt, en gelijk daarna de Emergency Combination. Echter, door de QCF's registreert het spel de kick niet als een High Kick, en telt het dus niet als de trial-combo. Iemand die weet hoe deze trial goed aangepakt moet worden?
maar front dash en back dash met de stick gaat toch helemaal niet lekker imho? daarom dat ik toch maar wéér overschakel naar de D-PadMaZo schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:34:
Ik snap niet dat mensen er überhaupt aan denken de D-pad te gebruiken op hun 360.