Och, van die dimmer heb ik eigenlijk verassend weinig hinder. Maar hij kan natuurlijk ook gewoon uitOp woensdag 13 maart 2002 18:28 schreef madashell het volgende:
Ik kan wel het e.e.a. meenemen: NAD 1300 voor-, NAD 2600 en NAD 902 eindversterker, Pioneer DV-737 DVD-speler.
Acoustiek is in ieder geval voor alle setups en kabels hetzelfde, dus IMHO niet verder van invloed op de test, eerder op onze muziekbeleving
edit:
hopelijk kunnen we dan wel die dimmer van je omzeilen![]()
Ketelaar rulezOp zondag 14 oktober 2001 15:12 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Neem eens contact op met Ketelaar in 't Harde.
Telnr zal wel in tel.gids staan denk ik.
Dat is een redelijk hoogwaardig zaakje, ontwerpen/bouwen onder andere eigen speakers, eigen filters, versterkermods enz.
Mijn Magnaten komen ook daar vandaan
kunnen we niet wat algemenere dingen doen..dus iets meer..
kabels amps etc..
dat we meerdere dingen testen..
dit is nu namelijk alleen maar weggelegd voor de mensen met meer geld..
misschien een test "EQ's / Enhancers / Sound optimizers"
dan testen we gelijk hoeveel dB signaal ruisverhoudingen enzo
kabels amps etc..
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Meer tests is al (veelOp donderdag 14 maart 2002 00:05 schreef gitaarwerk het volgende:
kabels amps etc..
Het is niet zo dat je persé iets moet inbrengen, behalve dan je interesse, gehoor, evt. muziek en wat versnaperingen
We noemen hier alleen wat mogelijkheden om zo te komen tot een algemeen aanvaarde set, waarop de interlinks getest gaan worden. (dat is tenminste mijn bedoeling)
Mijnes ook.Op donderdag 14 maart 2002 00:28 schreef madashell het volgende:
[..]
Meer tests is al (veel) eerder in deze thread ter sprake gekomen en verworpen. 1 á 2 zaken testen op 1 dag is meer dan genoeg als je het serieus wilt aanpakken.
Het is niet zo dat je persé iets moet inbrengen, behalve dan je interesse, gehoor, evt. muziek en wat versnaperingen.
We noemen hier alleen wat mogelijkheden om zo te komen tot een algemeen aanvaarde set, waarop de interlinks getest gaan worden. (dat is tenminste mijn bedoeling)
De 803's lijken er wel redelijk snel aan te komen, dat is in ieder geval een goede uitganspositie. Eigenlijk hebben we dan nog een dure cd-speler, versterker, speakerkabels en natuurlijk meerdere setjes interlinks nodig.
En dan is er nog het probleem van het blind testen. Want als de speakerkabels kort zijn, dan zit je met het probleem van dat je in het zicht moet gaan switchen. Dan moet je weer gaan klooien met onder een doek gaan zitten enzo
Verwijderd
Als er ruimte in de buurt van je rack is kan ik ook nog wel een (stevige camping-)tafel meenemen, waarop we de apparatuur kunnen zetten. Dan kunnen we gebruik maken van jouw luidsprekerkabels. Ik had bovendien begrepen dat die plek vanaf de sweetspot niet is te zien, zodat blind testen dan zonder verdere hulpmiddelen uit te voeren is.Op donderdag 14 maart 2002 03:10 schreef Jag het volgende:
[..]
Mijnes ook.
De 803's lijken er wel redelijk snel aan te komen, dat is in ieder geval een goede uitganspositie. Eigenlijk hebben we dan nog een dure cd-speler, versterker, speakerkabels en natuurlijk meerdere setjes interlinks nodig.
En dan is er nog het probleem van het blind testen. Want als de speakerkabels kort zijn, dan zit je met het probleem van dat je in het zicht moet gaan switchen. Dan moet je weer gaan klooien met onder een doek gaan zitten enzo.
b.t.w. 803's
ist ook mogelijk te komen luisteren zonder dat je spullen mee neemt? (ik ben ook maar een jong gassie zonder geld
)
neem ik desnoods wat drinken en snacken mee ofzow
neem ik desnoods wat drinken en snacken mee ofzow
Verwijderd
Ik ben ook maar een 15 jarig (vandaag jarigOp donderdag 14 maart 2002 00:05 schreef gitaarwerk het volgende:
kabels amps etc..
Als het in Bunnik is, kan ik best mijn vertsterker meenemen (Marantz PM7000) is een goede versterker, maar geen topding van duizenden guldens (adviesprijs = 1000,-
Verder ben ik, en wel meerdere denk ik, gewoon geinteresseerd in de invloed van interlinks met een stereo installatie, en niet zozeer met allerlei mix apparatuur ed. Bovendien zitten daar weer 156 kabels tussen enzo, dus dan loopt je hele test verkeerd.
Het lijkt mij niet zo moeilijk, maar willen jullie ook speakerkabels testen dan? interlinks kan je gewoon wegstoppen achter de apparatuur, daar hoef je dus geen fratsen (
Het idee is dat je continu gaat switchen, en dat moet goed uit het zicht kunnen.Op donderdag 14 maart 2002 15:57 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Ik ben ook maar een 15 jarig (vandaag jarig) scholiertje met weinig geld, dus dat zit wel goed.
Als het in Bunnik is, kan ik best mijn vertsterker meenemen (Marantz PM7000) is een goede versterker, maar geen topding van duizenden guldens (adviesprijs = 1000,-)
Verder ben ik, en wel meerdere denk ik, gewoon geinteresseerd in de invloed van interlinks met een stereo installatie, en niet zozeer met allerlei mix apparatuur ed. Bovendien zitten daar weer 156 kabels tussen enzo, dus dan loopt je hele test verkeerd.
Het lijkt mij niet zo moeilijk, maar willen jullie ook speakerkabels testen dan? interlinks kan je gewoon wegstoppen achter de apparatuur, daar hoef je dus geen fratsen () voor uit te halen...
Als alle technische zaken zijn geregeld, moeten we nog maar eens kijken naar wie wil komen, en hoeveel er kunnen komen enzo.
Is niet nodig die tafel, ik ga gewoon achter mijn racks zitten (daar is nog een redelijke ruimte achter, een soort "backstage"Op donderdag 14 maart 2002 08:35 schreef madashell het volgende:
[..]
Als er ruimte in de buurt van je rack is kan ik ook nog wel een (stevige camping-)tafel meenemen, waarop we de apparatuur kunnen zetten. Dan kunnen we gebruik maken van jouw luidsprekerkabels. Ik had bovendien begrepen dat die plek vanaf de sweetspot niet is te zien, zodat blind testen dan zonder verdere hulpmiddelen uit te voeren is.
b.t.w. 803's, ga je die nog modificeren? Ze zijn van zichzelf alleen geschikt voor bi-amping en jij wilt toch richting tri-amping.
En wat betreft de 803's, ik zit een beetje te twijfelen over de volgorde waarin ik alles wil kopen. Ik wil namelijk ook nog een mooie bank kopen, en dat kost ook weer 2000,-
2000 gulden of euroOp donderdag 14 maart 2002 21:44 schreef Jag het volgende:
[..]
En wat betreft de 803's, ik zit een beetje te twijfelen over de volgorde waarin ik alles wil kopen. Ik wil namelijk ook nog een mooie bank kopen, en dat kost ook weer 2000,-. Maar ik denk dat ik eerst de 803's koop.
Waarschijnlijk had je het al gezien, maar ik heb in het "grappige site" topic aan André (van hifi.forum) gevraagd of ook een luistersessie bij hem thuis mogelijk is. Hij heeft namelijk nogal een prijzige set (als ik zijn sig op hifi.forum mag geloven).
Nou ja, het leek me een leuke extra gelegenheid voor geinteresseerden om wat "high end" te beluisteren (als André akkoord gaat tenminste). Als ie reageert en jullie willen ook, dan moeten jullie het verder zelf maar regelen (ikzelf hoef namelijk niet zonodig naar kabels te luisteren, ik hoorde nauwelijks verschil bij de MP3 test, dus dat is aan mij niet besteed)
Hopelijk ben ik niet te vrij geweest
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
btw..wat is nou die interlinks (gewoon kabeltjes tussen de componenten?? want ik heb er heel veel van
)
enneh,..ik kan misschien een behringer mdx pro meenemen (multiband enhancer/surround processor)
dat is het enigste helaas wat ik kan aan bieden.
enneh,..ik kan misschien een behringer mdx pro meenemen (multiband enhancer/surround processor)
Nee hoor, je bent niet te vrij geweest. Op zich zou ik het best bij iemand anders thuis willen doen, maar ik zou wel graag de test leidenOp donderdag 14 maart 2002 23:21 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
2000 gulden of euro
Waarschijnlijk had je het al gezien, maar ik heb in het "grappige site" topic aan André (van hifi.forum) gevraagd of ook een luistersessie bij hem thuis mogelijk is. Hij heeft namelijk nogal een prijzige set (als ik zijn sig op hifi.forum mag geloven).
Nou ja, het leek me een leuke extra gelegenheid voor geinteresseerden om wat "high end" te beluisteren (als André akkoord gaat tenminste). Als ie reageert en jullie willen ook, dan moeten jullie het verder zelf maar regelen (ikzelf hoef namelijk niet zonodig naar kabels te luisteren, ik hoorde nauwelijks verschil bij de MP3 test, dus dat is aan mij niet besteed)
Hopelijk ben ik niet te vrij geweest
Die bank is trouwens zo'n 2000 gulden, en dat vind ik al duur genoeg
Klinkt heel spannend, maar ik vrees dat we er weinig aan gaan hebben.Op vrijdag 15 maart 2002 00:15 schreef gitaarwerk het volgende:
btw..wat is nou die interlinks (gewoon kabeltjes tussen de componenten?? want ik heb er heel veel van)
Verwijderd
Ja, de vraag is dan alleen hoe lang het duurt tussen het wisselen. Hoe wou je dat gaan doen? een paar nrs luisteren en dan wisselen, of langer? Als het iets langer is, kan je gewoon eventjes weglopen van de luisterplek (ik heb geen idee hoe de situate bij jou is) maar als je iedere 5-10 min wil wisselen is dat een beetje een gedoe, en kan je beter de stereo uit het zicht zetten... Moeten we dus even bekijken.Op donderdag 14 maart 2002 21:44 schreef Jag het volgende:
[..]
Het idee is dat je continu gaat switchen, en dat moet goed uit het zicht kunnen.
Als alle technische zaken zijn geregeld, moeten we nog maar eens kijken naar wie wil komen, en hoeveel er kunnen komen enzo.
[..]
Is niet nodig die tafel, ik ga gewoon achter mijn racks zitten (daar is nog een redelijke ruimte achter, een soort "backstage"). Dus mochten we mijn luidsprekerkabels gebruiken, maakt dat de boel wel een stuk simpeler. Maar stel je er niks bij voor: het is 12 meter vier aderige 1.25 mm^2.
En wat betreft de 803's, ik zit een beetje te twijfelen over de volgorde waarin ik alles wil kopen. Ik wil namelijk ook nog een mooie bank kopen, en dat kost ook weer 2000,-. Maar ik denk dat ik eerst de 803's koop.
Over dat aantal mensen enzo, tja dat ligt eraan hoeveel ruimte jij hebt (ervanuitgaande dat et bij jou is), is het één kamer, of heb je wat meer ruimte? Anders moeten we even peilen hoeveel interesse is. Als het een beetje in de buurt is, prov Utrecht, dan zou ik graag willen meedoen, maar als het bij die andré wordt, en hij woont wat verderweg, heb ik geen zin om echt het hele land door te reizen... Het maakt mij ook echt niet uit of we het met Jag's set (ev. andere amp ofzo) doen of met die van andré.
Verder gaat het lijkt me om stereo geluid met simpele opstelling, dus geen mixers, equalizers, weetikhet, ertussen (sorry gitaarwerk
Op vrijdag 15 maart 2002 01:58 schreef Jag het volgende:
Klinkt heel spannend, maar ik vrees dat we er weinig aan gaan hebben.
tja.. meer heb ik niet te bieden, ja, ..een goed humeur
Ik heb nog nix gezegd en opeens sta ik in nog een threadOp vrijdag 15 maart 2002 01:58 schreef Jag het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent niet te vrij geweest. Op zich zou ik het best bij iemand anders thuis willen doen, maar ik zou wel graag de test leiden. Ik weet ook niet of Andre er iets voor voelt.
Wel aardig die beleefdheid, maar het gaat inderdaad om het priveleven van een "onbekende" in R'dam.
Bij "grappige website" heb al e.e.a. over mijn planning gezegd, zaterdagavond en zondagmiddag kunnen soms wel.
Btw, deze set heb ik na vele jaren opgebouwd, ik ben geen verwend typetje met een BMW voor de deur, jeugdig ben ik ook niet, maar zo voel ik me nog wel van binnen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Ik ben ook niet ver wend hoor, heb maar een Volvo 340 voor de deur staan, en het huis is van mijn ouders. Maar ik kan goed sparen, zeker als het op audio aankomtOp zaterdag 16 maart 2002 01:46 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Ik heb nog nix gezegd en opeens sta ik in nog een thread![]()
![]()
Wel aardig die beleefdheid, maar het gaat inderdaad om het priveleven van een "onbekende" in R'dam.
Bij "grappige website" heb al e.e.a. over mijn planning gezegd, zaterdagavond en zondagmiddag kunnen soms wel.
Btw, deze set heb ik na vele jaren opgebouwd, ik ben geen verwend typetje met een BMW voor de deur, jeugdig ben ik ook niet, maar zo voel ik me nog wel van binnen
Ook belangrijkOp zaterdag 16 maart 2002 01:20 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
tja.. meer heb ik niet te bieden, ja, ..een goed humeur
Hoe lang het wisselen duurt? Sja, wat degene die luisteren maar willen. Als ze snel willen switchen kan dat, als ze lang willen luisteren ook.Op vrijdag 15 maart 2002 14:42 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Ja, de vraag is dan alleen hoe lang het duurt tussen het wisselen. Hoe wou je dat gaan doen? een paar nrs luisteren en dan wisselen, of langer? Als het iets langer is, kan je gewoon eventjes weglopen van de luisterplek (ik heb geen idee hoe de situate bij jou is) maar als je iedere 5-10 min wil wisselen is dat een beetje een gedoe, en kan je beter de stereo uit het zicht zetten... Moeten we dus even bekijken.
Over dat aantal mensen enzo, tja dat ligt eraan hoeveel ruimte jij hebt (ervanuitgaande dat et bij jou is), is het één kamer, of heb je wat meer ruimte? Anders moeten we even peilen hoeveel interesse is. Als het een beetje in de buurt is, prov Utrecht, dan zou ik graag willen meedoen, maar als het bij die andré wordt, en hij woont wat verderweg, heb ik geen zin om echt het hele land door te reizen... Het maakt mij ook echt niet uit of we het met Jag's set (ev. andere amp ofzo) doen of met die van andré.
Verder gaat het lijkt me om stereo geluid met simpele opstelling, dus geen mixers, equalizers, weetikhet, ertussen (sorry gitaarwerk)...
Dat je in dit topic "genoemd" wordt komt natuurlijk omdat ik mijn "suggestie" hier ook even gemeld heb. Jag reageerde daar gewoon op.Op zaterdag 16 maart 2002 01:46 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Ik heb nog nix gezegd en opeens sta ik in nog een thread![]()
![]()
Ik heb begrepen dat de afstand tot Rotterdam voor sommige een beetje een probleem is, hoewel sommige ook een auto hebben...
Anyway, ik kan me best een ander nadeeltje van jouw (= Andre) set voorstellen. Die is zo vreselijk goed (Wadia, Krell, etc) dat bij de meeste de mond van verbazing open zal vallen van het geluid, onafhankelijk welke speakerkabel je gebruikt. Moet je niet eerst aan het niveau van een set wennen? Of is dat niet jouw ervaring?
Is het trouwen met jouw set ook mogelijk om het verschil in netsnoeren (dropveter versus ...) te beoordelen, of zitten de stroomkabels vast. Iig is dat een onderwerp waar volgens mij nog de meest scepsis over bestaat (bij mij ook wel een beetje).
Overigens, zelf ben ik vreselijk oud (42 geloof ik) en zo voel ik me meestal ook en ik rij in een Toyota Avensis
O ja, ik woon niet meer bij mijn ouders hoor
edit, wat over hoofd gezien
Ik ga zelf net zo makkelijk naar Nijmegen of Sneek, hopelijk hebben de geïnteresseerden geen moeite om R'dam eens te bezoeken, vervoer zat hierOp zaterdag 16 maart 2002 11:18 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Dat je in dit topic "genoemd" wordt komt natuurlijk omdat ik mijn "suggestie" hier ook even gemeld heb. Jag reageerde daar gewoon op.Ik nam aan dat jullie het verder zelf wel zouden uitzoeken. Natuurlijk moet jij en de "proefpersonen" het ook echt wel willen en moet het ook wel passen binnen jouw planning (en van anderen), als je vol zit, houdt het op lijkt me.
Ik heb begrepen dat de afstand tot Rotterdam voor sommige een beetje een probleem is, hoewel sommige ook een auto hebben...
42, dan val ik nog meeAnyway, ik kan me best een ander nadeeltje van jouw (= Andre) set voorstellen. Die is zo vreselijk goed (Wadia, Krell, etc) dat bij de meeste de mond van verbazing open zal vallen van het geluid, onafhankelijk welke speakerkabel je gebruikt. Moet je niet eerst aan het niveau van een set wennen? Of is dat niet jouw ervaring?
Is het trouwen met jouw set ook mogelijk om het verschil in netsnoeren (dropveter versus ...) te beoordelen, of zitten de stroomkabels vast. Iig is dat een onderwerp waar volgens mij nog de meest scepsis over bestaat (bij mij ook wel een beetje).
Overigens, zelf ben ik vreselijk oud (42 geloof ik) en zo voel ik me meestal ook en ik rij in een Toyota Avensis
O ja, ik woon niet meer bij mijn ouders hoor
edit, wat over hoofd gezien
Met mijn audioset hoor je inderdaad erg goed wat netsnoeren (niet) doen, net als interlinks en speakerkabels.
Alle netsnoeren hebben Euro connectors, dus uitwisselen is geen probleem, alleen de AR voorversterker moet nog een chassisdeel krijgen, die heeft wel een vast netsnoer.
Voor beginners is het niet aan te raden bij mij te gaan luisteren, want dan hebben ze geen of veel minder plezier van hun eigen audioset, aangenomen dat ik overdreven duur spul heb staan t.o.v. de anderen hier.
Bij Hifi.nl zitten wat meer mensen met zulke extreme sets.
Je hoeft ook niet tegen mijn set op te kijken, alles is 2e hands en het heeft 15 jaar geduurd om zover te komen.
Uitwisselen van kabels gaat met mijn audioset uitstekend, je hoort werkelijk alle verschillen tussen de kabels, maar je moet wel een beetje oppassen bij mij.
De versterker levert namelijk 2x 2400W aan 1 ohm, dus dunne netsnoeren en speakerkabels fikken gewoon door
Het licht gaat even uit als ik de Krell aan zet.
Verder prefereer ik bi-wiring voor mijn Kappa's, die de stroom van de Krell graag lusten.
En dan het wennen, bij mij hoor je snelheid, geluidsdruk, een groot beeld los van de speakers die heel homogeen (als 1 geheel) weergeven en een kaarsrechte frequentieresponse zonder enige kleuring van het geluid.
Een sax staat voor je neus te spelen en je kunt aanwijzen hoever hij staat, wanneer hij ietsje omdraait en ook de trucjes met de hand op het instrument.
Gitaren hoor je compleet, dwz met kastgeluid, snaargefriemel en het krakende krukje van de muzikant als de opname dit heeft geregistreerd natuurlijk.
Ik hoor het wel als iemand wil komen luisteren
{edit] typefoutje weggepoetst [/edit]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Verwijderd
Zo, ben weer terug.
Welkom Speedy-Andre, leuk dat je hier met ongelovigen je ervaringen, meningen en (voor een gedeelte) je set-up wilt delen.
Ik ben zelf zeer benieuwd wat jouw Krell met die Kappa (9 dacht ik) doet
. Afstanden zijn voor mij ook geen bezwaar.
Ik probeer zelf Omega's met 2 NAD 2600's in een bi-amp opstelling onder controle te houden
. (vele interesses doen het beschikbare budget verbrokkelen
)
Nog even een paar vraagjes over je set-up: is het goed mogelijk om ook blind te testen (geen zicht op gebruikte interlinks bv) en heb je ook niet-gebalanceerde aansluitingen (de meesten hier zullen inderdaad geen XLR-interlinks hebben).
Welkom Speedy-Andre, leuk dat je hier met ongelovigen je ervaringen, meningen en (voor een gedeelte) je set-up wilt delen.
Ik ben zelf zeer benieuwd wat jouw Krell met die Kappa (9 dacht ik) doet
Ik probeer zelf Omega's met 2 NAD 2600's in een bi-amp opstelling onder controle te houden
Nog even een paar vraagjes over je set-up: is het goed mogelijk om ook blind te testen (geen zicht op gebruikte interlinks bv) en heb je ook niet-gebalanceerde aansluitingen (de meesten hier zullen inderdaad geen XLR-interlinks hebben).
Klinkt verleidelijk, wil zeker 1s komen luisteren, wacht even op die SACD van Sony, dan neem ik m mee (woon in Den Haag, dus dat is no problem).Op zaterdag 16 maart 2002 12:50 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
En dan het wennen, bij mij hoor je snelheid, geluidsdruk, een groot beeld los van de speakers die heel homogeen (als 1 geheel) weergeven en een kaarsrechte frequentieresponse zonder enige kleuring van het geluid.
Een sax staat voor je neus te spelen en je kunt aanwijzen hoever hij staat, wanneer hij ietsje omdraait en ook de trucjes met de hand op het instrument.
Gitaren hoor je compleet, dwz met kastgeluid, snaargefriemel en het krakende krukje van de muzikant als de opname dit heeft geregistreerd natuurlijk.
Ik hoor het wel als iemand wil komen luisteren
{edit] typefoutje weggepoetst [/edit]
De luidsprekerkabelluistertesters (mooi scrabble woord
Dank je, het is best leuk om eens een meer technisch georiënteerd forum te bezoekenOp zaterdag 16 maart 2002 14:47 schreef madashell het volgende:
Zo, ben weer terug.
Ik ben niet zo bekend met Nad i.c.m. lastige speakers, door te bi-ampen verzacht je wel de pijnIk ben zelf zeer benieuwd wat jouw Krell met die Kappa (9 dacht ik) doet. Afstanden zijn voor mij ook geen bezwaar.
Ik probeer zelf Omega's met 2 NAD 2600's in een bi-amp opstelling onder controle te houden. (vele interesses doen het beschikbare budget verbrokkelen
)
De 300S heeft de Kappa 9's in zijn greep, de 100S had er moeite mee, die leefde niet echt, maar was verder wel open en gedetailleerd.
Met een beetje moeite kun je m'n audiorack geheel buiten zicht krijgen (gordijntje ervoor).Nog even een paar vraagjes over je set-up: is het goed mogelijk om ook blind te testen (geen zicht op gebruikte interlinks bv) en heb je ook niet-gebalanceerde aansluitingen (de meesten hier zullen inderdaad geen XLR-interlinks hebben).
De (lange) interlink tussen voor en eind is echter niet zo goed weg te werken.
In principe kan de hele set met cinch bekabeld worden.
Ik ben niet zo voor blindtesten, die zeggen meer over de persoon en zijn voorkeur dan over de te testen objecten.
Je hoort verschil, maar kunt na vaak wisselen niet meer zeggen welke kabel is aangesloten.
Dat je uiteindelijk de "slechtste" kabel als beste kiest, is iets waar je later op terug komt, wanneer je wat langer met je eigen vertrouwde kabels kunt spelen.
Snel wisselen werkt verwarrend en doet afbreuk aan een DBT.
Het bewijst alleen dat je gedesoriënteerd raakt.
Eigenlijk zou de "wisselaar" onkundig moeten zijn en niet moeten weten welke kabel hij aansluit, zodat hij niet onbewust signalen aan de luisteraars kan geven.
Het wetenschappelijke tintje van een DBT vind ik niet zaligmakend, je kunt er geen juiste conclusies mee trekken wanneer je het toepast bij audio apparatuur, omdat de testpersoon meestal zijn smaak ventileert en niet kan zeggen hoe een kabel nu echt klinkt in een audioset.
btw... is het voor non-inbrengende-lui-zonder-spullen ook nou mogelijk om et komen ???
Verwijderd
Natuurlijk is muziekbeleving puur subjectief. (smaken verschillen nu eenmaal)Op zaterdag 16 maart 2002 15:25 schreef Speedy-Andre het volgende:
Ik ben niet zo voor blindtesten, die zeggen meer over de persoon en zijn voorkeur dan over de te testen objecten.
Je hoort verschil, maar kunt na vaak wisselen niet meer zeggen welke kabel is aangesloten.
Het is voor mij ook niet van belang om de kabel te kunnen benoemen maar meer van hoor ik onderlinge verschillen en zo ja, welke vind ik dan het mooiste en is daarmee voor mij de beste kabel.
Nou er van uitgaan dat je de "slechtste" kabel kiest vind ik een wat negatieve insteekDat je uiteindelijk de "slechtste" kabel als beste kiest, is iets waar je later op terug komt, wanneer je wat langer met je eigen vertrouwde kabels kunt spelen.
Dat je er van schrikt dat (in dat geval) die goedkope kabel voor jou goed heeft geklonken kan ik me voorstellen. En dat je dan toch weer naar andere/eigen kabels gaat luisteren (die meestal duurder zijn, of waar een beter verhaal aanzit) en dat dan toch mooier vindt, duidt er voor mij op dat het meer tussen dan in de oren zit
Over het wisselen kunnen best afspraken gemaakt worden.Snel wisselen werkt verwarrend en doet afbreuk aan een DBT.
Eigenlijk zou de "wisselaar" onkundig moeten zijn en niet moeten weten welke kabel hij aansluit, zodat hij niet onbewust signalen aan de luisteraars kan geven.
Tja, je moet in ieder geval met meerdere personen testen.Het wetenschappelijke tintje van een DBT vind ik niet zaligmakend, je kunt er geen juiste conclusies mee trekken wanneer je het toepast bij audio apparatuur, omdat de testpersoon meestal zijn smaak ventileert en niet kan zeggen hoe een kabel nu echt klinkt in een audioset.
Dat er onderlinge verschillen zijn in perceptie, zonder meer: gevoeligheid van je oren, smaak, stemming, allemaal zaken die van invloed zijn van op je beleving en keuze.
Maar als meerdere personen 1 kabel aanwijzen als de "beste", kun je daar toch heel voorzichtig uit concluderen dat er verschil zit in kabels en dat die kabel toch hele goede eigenschappen bezit ongeacht prijs/verhaal etc.
Wil je het echt "wetenschappelijk" houden, moet de mens uit het circuit. Dus meten, meten en nog eens meten
(zoals hij het tenminste op zijn site stelt)
Gitaarwerk: inbreng van je interesse, je enthousiasme, je gehoor en je ervaringen zijn genoeg hoor.
edit:
Typo's en reactie op Gitaarwerk
Typo's en reactie op Gitaarwerk
Natuurlijk mag je komen, het hangt er wel van af of het niet te druk wordt, want de gemiddelde huiskamer of zelfs hobbykamer is niet erg groot in NederlandOp zaterdag 16 maart 2002 17:57 schreef gitaarwerk het volgende:
btw... is het voor non-inbrengende-lui-zonder-spullen ook nou mogelijk om et komen ???
Ik moet het doen met 4,5x6m in L-vorm, er is nog een hap uit van 2x2m.
Akoestisch gezien heb ik mazzel, diverse testprogramma's die met een meetmicrofoon de frequentieresponse en fase meten tonen een rechte lijn met een kleine bult erin, niet gek voor een kamer zonder speciale voorzieningen
vetOp zaterdag 16 maart 2002 21:10 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je komen, het hangt er wel van af of het niet te druk wordt, want de gemiddelde huiskamer of zelfs hobbykamer is niet erg groot in Nederland
Akoestisch gezien heb ik mazzel, diverse testprogramma's die met een meetmicrofoon de frequentieresponse en fase meten tonen een rechte lijn met een kleine bult erin, niet gek voor een kamer zonder speciale voorzieningen
hehe.. maar ik zou het heel tof vinden als ik er kan zijn (weet niet precies waar het is, maar hopelijk voorhalf april,want daarna moet ik me ov inleveren
Verwijderd
Hahaha, wel lachen eigenlijk deze topic. Ik zie dat er op 14 oktober een voorstel is gedaan om een luistertest te organiseren en 5 maanden later is er nog niets gebeurd? 
Ik ben benieuwd of jij het wel voor elkaar krijgt André!
Ik las op hifi.nl dat je hier was begonnen met je "missie". Ik ben benieuwd wat Tweakers vinden van 'het nut van goede netsnoeren'.
Ik las op hifi.nl dat je hier was begonnen met je "missie". Ik ben benieuwd wat Tweakers vinden van 'het nut van goede netsnoeren'.
Gaan we met vermogens opscheppen? Ik doe 2x 2025W bij 2 OhmOp zaterdag 16 maart 2002 12:50 schreef Speedy-Andre het volgende:
Uitwisselen van kabels gaat met mijn audioset uitstekend, je hoort werkelijk alle verschillen tussen de kabels, maar je moet wel een beetje oppassen bij mij.
De versterker levert namelijk 2x 2400W aan 1 ohm, dus dunne netsnoeren en speakerkabels fikken gewoon door
Het licht gaat even uit als ik de Krell aan zet.
Verder prefereer ik bi-wiring voor mijn Kappa's, die de stroom van de Krell graag lusten.
Volgens mij ben jij in de war met niet blind testenIk ben niet zo voor blindtesten, die zeggen meer over de persoon en zijn voorkeur dan over de te testen objecten.
En wat bewijst dat?Dat je uiteindelijk de "slechtste" kabel als beste kiest, is iets waar je later op terug komt, wanneer je wat langer met je eigen vertrouwde kabels kunt spelen.
Snel wisselen is geen voorwaarde voor een goede test. Je moet niet A/B vergelijken en blind testen door elkaar halen.Snel wisselen werkt verwarrend en doet afbreuk aan een DBT.
Een dubbel blinde test dus. Alleen dat is praktisch niet haalbaar. Maar dit is een beetje een raar bezwaar dat je geeft. Als je namelijk niet blind test, kan je een vergelijkbaar bezwaar geven, alleen is het dan veel erger.Eigenlijk zou de "wisselaar" onkundig moeten zijn en niet moeten weten welke kabel hij aansluit, zodat hij niet onbewust signalen aan de luisteraars kan geven.
En als je niet blind test dan speelt smaak geen belangrijke rolHet wetenschappelijke tintje van een DBT vind ik niet zaligmakend, je kunt er geen juiste conclusies mee trekken wanneer je het toepast bij audio apparatuur, omdat de testpersoon meestal zijn smaak ventileert en niet kan zeggen hoe een kabel nu echt klinkt in een audioset.
MazzelpikOp zaterdag 16 maart 2002 21:10 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je komen, het hangt er wel van af of het niet te druk wordt, want de gemiddelde huiskamer of zelfs hobbykamer is niet erg groot in Nederland
Met welk programma en wat voor meetmic heb je gemeten?
Verwijderd
Leuk, maar waarschijnlijk niet in 'klasse A'.Gaan we met vermogens opscheppen? Ik doe 2x 2025W bij 2 Ohm
Maar verontschuldig je niet. Zo'n Krell KSA300S kostte zo'n kleine 30 ruggen, weegt 85 kilo en is 'gewoon' bedoeld voor huiskamergebruik.
No offense, maar daar was ik al bang voor. Blind testen is DE uitdaging voor jou om je woorden waar te maken. Jij zegt dat je op jouw set verschillen heel makkelijk hoort. Nou laat een ander die kabels eens @random wisselen een keer of 20 en dan ga jij 20 keer zeggen wat je beter vindt. Haal je meer dan 16 keer het goede, dan vind ik het iig al knapOp zaterdag 16 maart 2002 15:25 schreef Speedy-Andre het volgende:
Ik ben niet zo voor blindtesten
Ik ga dit even lullig interpreteren, maar wat je dus zegt is dus dat je een kabel pas objectief kan beoordelen als je weet naar welke kabel je luistert, zodat je dan neutraal kan luisteren??die zeggen meer over de persoon en zijn voorkeur dan over de te testen objecten.
Dat is dus gewoon 'weten dat het zo moet klinken' en dat dan ook zo horen. Psycho-acoustiek.
Waarmee je dus impliceerd dat het dus in principe geen ruk uitmaakt of je nou duurdere kabels neemt, omdat je de allerslechtste ook weleens als beste aangeeft. De horror voor elke kabel liefhebber die er 1000en guldens aan uitgegeven heeft.Je hoort verschil, maar kunt na vaak wisselen niet meer zeggen welke kabel is aangesloten.
Dat je uiteindelijk de "slechtste" kabel als beste kiest, is iets waar je later op terug komt, wanneer je wat langer met je eigen vertrouwde kabels kunt spelen.
Als je weet dat je duurdere kabels hebt en dat beter vindt klinken, dan is daar echt helemaal niets mis mee. Ik geloof dat een groot deel van dat 'beter vinden klinken' tussen de oren zit, omdat je set op zo'n moment compleet 'af' aanvoelt en dat luistert prettiger, waardoor je meer van je muziek geniet.
Daar is helemaal niets mis mee vind ik. Het resultaat is namelijk hetzelfde: Je vindt het beter klinken en daarom is de investering het geld waard gebleken voor jou
Het enige wat ik nou eens gaaf zou vinden, is dat mensen dat eens zouden erkennen. Het feit dat je nu huiverig doet over een blinde test, zegt mij dat je bang bent dat je erachter komt dat die kabels helemaal niets helpen en dat je dan minder van je set geniet.
Ik zeg: doe dat niet, doe de blinde test, accepteer dat het verschil amper is en accepteer dat je je set toch fijner vindt met betere kabels
Jag is een beetje de man van de wetenschap en wil graag alleen zaken in zijn set stoppen die wetenschappelijk bewezen nut hebben. Ik kan dat wel respecteren (raar woord
Mjah, wat mij betreft luister je een uur naar de ene kabel en een week naar de andere, ik blijf ervan overtuigd dat je bij blind wisselen toch amper verschil gaat horen. (dus niet toevallig 1 keer de goeie raden, maar meerdere malen wisselen en toeval uitsluiten).Snel wisselen werkt verwarrend en doet afbreuk aan een DBT.
Dan kan je de wisselaar ook de kamer uitschoppen en een onkundige 3e persoon erbij houden (die dan ook signalen van de wisselaar kan oppikkenEigenlijk zou de "wisselaar" onkundig moeten zijn en niet moeten weten welke kabel hij aansluit, zodat hij niet onbewust signalen aan de luisteraars kan geven.
Mjah, maar smaak speelt altijd wel een rol (hey, nu lul ik iemand naHet wetenschappelijke tintje van een DBT vind ik niet zaligmakend, je kunt er geen juiste conclusies mee trekken wanneer je het toepast bij audio apparatuur, omdat de testpersoon meestal zijn smaak ventileert en niet kan zeggen hoe een kabel nu echt klinkt in een audioset.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kom maar op met een lampesnoertje, die gaat echt wel roken bij het inschakelenOp zondag 17 maart 2002 03:04 schreef Jag het volgende:
[..]
Gaan we met vermogens opscheppen? Ik doe 2x 2025W bij 2 Ohm. En een netsnoer dat doorfikt? Een normale shucko is 2.5mm^2 en mag officieel maar 16A doorheen, maar die krijg jij echt niet kapot hoor
. En hetzelfde geldt voor speakerkabels, je moet het wel erg ver gaan voordat je een speakerkabel kapot krijgt. Ik ken iemand die wel eens per ongeluk een signaalkabel als speakerkabel heeft gebruikt voor een PA set, en zelfs die kabel heeft het overleeft
.
[..]
Een speakerkabel zou het iets langer uithouden misschien, maar de Kappa's lusten wel érg veel stroom!
Ik zou niet graag zo vaak als nodig op mijn apparatuur snoeren wisselen om een echte DBT te doen....Volgens mij ben jij in de war met niet blind testen.
[..]
Aan/uit, warm/koud, los/vast, brrrrrr....
Het komt erbij kijken, het bewijst op zich niets.En wat bewijst dat?
[..]
Ja, wat is het nou eigenlijk wat hier werd voorgesteldSnel wisselen is geen voorwaarde voor een goede test. Je moet niet A/B vergelijken en blind testen door elkaar halen.
[..]
Ja, en dan zegt het nog niets, alleen in betreffende set heb je iets aan die conclusie.Een dubbel blinde test dus. Alleen dat is praktisch niet haalbaar. Maar dit is een beetje een raar bezwaar dat je geeft. Als je namelijk niet blind test, kan je een vergelijkbaar bezwaar geven, alleen is het dan veel erger.
[..]
Dat is toch eigenlijk het probleem?En als je niet blind test dan speelt smaak geen belangrijke rol
[..]
Je vindt iets mooi en dat is dan jouw smaak, echt objectief kun je het niet oordelen als je ook bekende kabels of apparatuur gebruikt.
Ik gebruikte o.a. ETF5, de website is helaas wegMazzelpik. Rechte fase kan trouwens niet. Het ligt er maar natuurlijk helemaal hoe je de gating van de meting afstelt, maar dat is vals spelen. Met een normale meting is een rechte fase reponse in een normale kamer onmogelijk. Je krijgt namelijk altijd comb filtering door reflecties. Dat kan je alleen maar vermijden door 100% niet reflecterende wanden te gebruiken.
Met welk programma en wat voor meetmic heb je gemeten?
In het programma kun je parameters van de speakers invoeren en uiteraard kun je de kamer beschrijven.
Het kent verschillende gekalibreerde mikrofoons, serieus opgezet dus, maar commercieel werd het een flop.
De fase was overigens in grote lijnen recht, natuurlijk had ik geen kaarsrechte lijn, maar de afwijkingen waren best klein. De mikrofoon (Beyer) had ik van m'n werk geleend.
En ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan in de kamer, links een stoffen bank en rechts cd's die schuin in het rack staan, alsmede steenstrips, bij elkaar een aardig onregelmatig muurtje links en rechts
Verder staan de Kappa's iets naar binnen gedraaid.
Zie ik "Appletje" nou ook al langskomen hier?Op zondag 17 maart 2002 02:53 schreef Apple het volgende:
Hahaha, wel lachen eigenlijk deze topic. Ik zie dat er op 14 oktober een voorstel is gedaan om een luistertest te organiseren en 5 maanden later is er nog niets gebeurd?
Ik heb niet de illusie dat ik het hier voor elkaar krijg, hier wordt veel meer nagedacht over hoe het technisch in elkaar steekt dan dat er echt geluisterd wordt.
En hou ff op met het woord missie, ik geloof niet
Een experiment is hier een vies woord volgens mij
Zelfs dat zelfbouwnetsnoer van Frank gaat het niet halen vrees ik.
Ik hou het dus lekker bij discussies en misschien komen er een paar luisteravondjes uit.
Dik 2000 W aan 2 ohm, klinkt als FPB600?Op zondag 17 maart 2002 05:31 schreef Apple het volgende:
[..]
Leuk, maar waarschijnlijk niet in 'klasse A'.
Maar verontschuldig je niet. Zo'n Krell KSA300S kostte zo'n kleine 30 ruggen, weegt 85 kilo en is 'gewoon' bedoeld voor huiskamergebruik.
Heb je soms een paar Appogee's staan?
De 300S zal best een kleintje wezen, alles is relatief
In mijn enorme luisterzaal komt hij tot z'n recht.
Verwijderd
Ik vermoed eerder dat Jag een PA-bak bedoelt.Dik 2000 W aan 2 ohm, klinkt als FPB600?
Btw, André, je weet dat ik ook zéér kritisch tegenover netsnoeren sta. Maar de verschillen die ik gisteren waarnam toen ik even een ander netsnoer probeerde die Lokesh had meegenomen waren héél erg groot.
Het geluidsbeeld werd uitgerekt naar alle kanten. Alleen wat jammer was dat de stemmen en instrumenten óók uitgerekt werden.
Een duur netsnoer is dus niet altijd een verbetering, maar dát er verschillen zijn staat als een paal boven water en geloof je eigenlijk alleen maar als je het zelf hebt gehoord.
Haha, zelfs met een buizenbak? Of zat ie aan je Wadia?Op zondag 17 maart 2002 15:58 schreef Apple het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat Jag een PA-bak bedoelt.
Btw, André, je weet dat ik ook zéér kritisch tegenover netsnoeren sta. Maar de verschillen die ik gisteren waarnam toen ik even een ander netsnoer probeerde die Lokesh had meegenomen waren héél erg groot.
Het geluidsbeeld werd uitgerekt naar alle kanten. Alleen wat jammer was dat de stemmen en instrumenten óók uitgerekt werden.
Een duur netsnoer is dus niet altijd een verbetering, maar dát er verschillen zijn staat als een paal boven water en geloof je eigenlijk alleen maar als je het zelf hebt gehoord.
Bij mij is alles groter, maar wel binnen de juiste proporties, dus geen gitaar van 2 meter breed enzo.
Bij Frank ging het ook verkeerd, ongeveer zoals bij jou.
Even OT, ik tracht een plaatje (webicon?) toe te voegen aan de linkerkant, ik voldoe aan de maten en grootte, maar ik zie hem niet
Hoe heb jij je Ascent erop gezet?
OPSOMMING!!!
Jullie hadden hem denk zelf ook wel gezien op hifi.nlOp zondag 17 maart 2002 05:31 schreef Apple het volgende:
[..]
Leuk, maar waarschijnlijk niet in 'klasse A'.

600 watt @ 8 ohm, 2400 watt@ 2 ohm
10.000 watt trafo
400 lbs (200 kilo?)
$ 60.000 per paar (maar met 6.0 heb je 3 paar nodig)
in 1 woord: belachelijk
aap, noot, mies..
sry gitaarwerk, kon t niet laten
edit, werk ipv man!
PS die multichannel demo (in mei was het geloof ik ) gaat wat mij in principe nog door, ik heb de bevestiging ontvangen. Begreep alleen dat je geen NS abo meer had, tegen die tijd
aha, je icoon is gelukt, Andre. Is al een mooie opsomming
edit, werk ipv man!
PS die multichannel demo (in mei was het geloof ik ) gaat wat mij in principe nog door, ik heb de bevestiging ontvangen. Begreep alleen dat je geen NS abo meer had, tegen die tijd
aha, je icoon is gelukt, Andre. Is al een mooie opsomming
Verwijderd
Hij zat aan de Wadia. Maar wat bedoel je met "zelfs met een buizenbak?". Zijn buizen dan ongevoelig voor andere netsnoeren?Haha, zelfs met een buizenbak? Of zat ie aan je Wadia?
In ieder geval ga ik dat nog eens uittesten als tie er definitief staat.
Tsja André, je zal er even aan moeten wennen maar hier op Tweakers heb je zgn. "slotjeroepers". Je kunt ze een beetje vergelijken met 'wannabee-moderators'.OPSOMMING!!!
--------------------------------------------------------------------------------
Ehhhh, wie wat waar? Apple? Ik?
In dit geval in verkapte vorm aangezien 'opsommen' niet mag hier en Gitaarwerk dus graag een slotje zou willen zien.
Ik zie zelf alleen de opsomming niet zo, dus ik snap niet echt wat ie bedoelt.
Gelukkig worden die 'slotjeroepers' zelf nooit moderator anders zou je je kont niet meer kunnen keren op dit forum.
Zoals je zelf al zei. Het formaat moet 'geschikt' zijn en dan kun je 'm via 'profiles' uploaden.Hoe heb jij je Ascent erop gezet?
jepp ikke van school afgaan in aprilOp zondag 17 maart 2002 16:44 schreef Duck-Twacy het volgende:
aap, noot, mies..
is het ver van R'dam vandaan?? (ivm kosten)
ik kom zowieso wel.. want het lijkt em heel tof om eens te kijken hoe en wat enzo... zo leer ik dan ook nog eens wat
Doen jullie dubbel blinde luistertests?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Je bent dan pas 19, geen zin in een vervolgopleiding? (geloof me school is leuker dan werk, meestal) Ik zat tot mijn 27e op "school"Op zondag 17 maart 2002 18:08 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
jepp ikke van school afgaan in april
ik kom zowieso wel.. want het lijkt em heel tof om eens te kijken hoe en wat enzo... zo leer ik dan ook nog eens wat
Maar de Chesky 6.0 surround workshop is in Baarn (zoals je had kunnen teruglezen [topic=423878/1/25] )
Ik heb 3 plaatsen voor sessie 2 van 11:30 - 13:00 (op 18 mei).
owkee.. ff genoteerd,..Op zondag 17 maart 2002 18:56 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Je bent dan pas 19, geen zin in een vervolgopleiding? (geloof me school is leuker dan werk, meestal) Ik zat tot mijn 27e op "school"
Maar de Chesky 6.0 surround workshop is in Baarn (zoals je had kunnen teruglezen [topic=423878/1/25] )
Ik heb 3 plaatsen voor sessie 2 van 11:30 - 13:00 (op 18 mei).
ja ik ga wel verder, maar volgend jaar, ik moet werken deze periode en dan kan ik de volgende opleiding betalen.
Anders red ik et niet,...
maar ik vind et wel vet.. 18 mei houd ik vrij
GoedzoOp zondag 17 maart 2002 20:08 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
owkee.. ff genoteerd,..
ja ik ga wel verder, maar volgend jaar, ik moet werken deze periode en dan kan ik de volgende opleiding betalen.
Anders red ik et niet,...
maar ik vind et wel vet.. 18 mei houd ik vrij
[zwaar offtopic, hoog chat nivo]
Ik heb (nu al weer 15 jaar geleden) mijn studie betaald met een baantje als nachtwaker. Wel pittig, s'nachts "werken" en overdag naar "college", ging ook niet altijd goed.
[/...]
Maar er is dus nog een plekje over voor een 3e geinteresseerde (en wellicht meer als je het zelf regelt
hoe spreken we btw af??Op zondag 17 maart 2002 21:23 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Goedzo
[zwaar offtopic, hoog chat nivo]
Ik heb (nu al weer 15 jaar geleden) mijn studie betaald met een baantje als nachtwaker. Wel pittig, s'nachts "werken" en overdag naar "college", ging ook niet altijd goed.
[/...]
Maar er is dus nog een plekje over voor een 3e geinteresseerde (en wellicht meer als je het zelf regelt)
ik werk ook savonds als webdesigner.. (overdag school, savonds dat, en int weekend verkoper)
R'dam? Ik woon in IJsselmondeOp zondag 17 maart 2002 18:08 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
jepp ikke van school afgaan in april
Dan woont er al 1 dicht in de buurt...
Verwijderd
Hmm, 2 dagen weg en meteen een pagina erbij 
Ik voel er zelf niet veel voor om naar André's set van 30.000 gulden te gaan luisteren. (No offence André) Ik denk dat het risico dan te groot wordt voor mij als beginnend audiofiel
Bij Jag ofzo vind ik best hoor 
Hoe denkt de rest hierover? Btw, Duck-Twacy, wat is er op 18 mei waar je nog een plaats voor hebt?
Ik voel er zelf niet veel voor om naar André's set van 30.000 gulden te gaan luisteren. (No offence André) Ik denk dat het risico dan te groot wordt voor mij als beginnend audiofiel
Hoe denkt de rest hierover? Btw, Duck-Twacy, wat is er op 18 mei waar je nog een plaats voor hebt?
Druk levenOp zondag 17 maart 2002 21:42 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
hoe spreken we btw af??
ik werk ook savonds als webdesigner.. (overdag school, savonds dat, en int weekend verkoper)
We beffen wel (bellen, emailen ,faxen
Je hebt als t goed is mijn email en ik t jouwe. Een weekje van tevoren, of zo. Niet van provider veranderen
Shit, dit is mijn 1000-e post en het offtopic gehalte is zo hoog, dat ik een nu echt een OW verwacht
Gauw nog iets ontopics verzinnen.
Jag, ik hen mog 25 meter low budget 4 mm^2 koper liggen ("Cobra", made in Germany). Je mag dat wel lenen voor een speakerkabeltest
Tja, Jag heeft maar 2000W per kanaal, dat kun je wel vergelijken met wat je thuis hebt staanOp zondag 17 maart 2002 21:49 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik voel er zelf niet veel voor om naar André's set van 30.000 gulden te gaan luisteren. (No offence André) Ik denk dat het risico dan te groot wordt voor mij als beginnend audiofielBij Jag ofzo vind ik best hoor
Maar je hebt gelijk, je moet niet bij het einde gaan beginnen, dan is de lol er snel af.
Mijn set is trouwens eerder €30.000,- waard
Niet dat ik dat er voor heb neergelegd, tis de nieuwprijs.
Over 20 jaar ben je misschien ook wel zo ver.
ben toch wel heel benieuwd erna!! 
zijn die speakers van jou dan ook zo goed? ik heb ze zien staan, maar ik ken het model niet...
zijn die speakers van jou dan ook zo goed? ik heb ze zien staan, maar ik ken het model niet...
Ik denk toch niet dat we eruit gaan komen over de vorm van testen. Ik wil blind testen, met vaak wisselen om toeval zoveel mogelijk uit te sluiten (desnoods test lang laten duren). André wilt een normale test.Op zondag 17 maart 2002 21:49 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik voel er zelf niet veel voor om naar André's set van 30.000 gulden te gaan luisteren. (No offence André) Ik denk dat het risico dan te groot wordt voor mij als beginnend audiofielBij Jag ofzo vind ik best hoor
Dus ik gok dat het een luistertest bij mij wordt, met de mensen die wel een blinde test willen doen.
Ik heb als het goed is binnenkort toch ook wel een redelijk duur setje staan, maar die is dan niet af. Mijn set komt pas een beetje in de richting van af, als ik de bss fds366 heb gekocht, alles goed geregeld is qua DA conversies. Maar vooral ook wanneer ik mijn kamer akoestisch op orde heb.Op zondag 17 maart 2002 22:24 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Tja, Jag heeft maar 2000W per kanaal, dat kun je wel vergelijken met wat je thuis hebt staan
Maar je hebt gelijk, je moet niet bij het einde gaan beginnen, dan is de lol er snel af.
Mijn set is trouwens eerder €30.000,- waard
Niet dat ik dat er voor heb neergelegd, tis de nieuwprijs.
Over 20 jaar ben je misschien ook wel zo ver.
Die 2kW per kanaal, dat zijn drie Crest amps. Maar het is niet meer dan een getal in dit geval. Zoiezo is 2 Ohm al niet van toepassing (3.4 minimum op het moment, 8 Ohm nominaal), maar ik kan en wil mijn versterkers helemaal niet @ full power gebruiken. Afgezien het feit dat mijn speakers en mijn gehoor dan de geest zou geven, zouden de versterkers ook in de protectie schieten aangezien de fans zijn uitgeschakeld (ik wil de fans nog op een hele lage snelheid gaan draaien).
Bovendien is zo'n hoeveelheid vermogen absoluut overkill: ik kom [n]nooit[/b] boven de 10 Watt uit. En meestal zit ik niet eens aan de 0.15 Watt
Ah joh, Ampco voert hun grootste versterkerracks nog gewoon uit met een Ce16 stekker en shucko kabel. En dat zijn best flinke versterkersOp zondag 17 maart 2002 10:46 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Kom maar op met een lampesnoertje, die gaat echt wel roken bij het inschakelen
Een speakerkabel zou het iets langer uithouden misschien, maar de Kappa's lusten wel érg veel stroom!
Ow cool, ik gebruik dat progsel ook. Ik heb de full version, echt een geweldig programmatje.Ik gebruikte o.a. ETF5, de website is helaas weg
In het programma kun je parameters van de speakers invoeren en uiteraard kun je de kamer beschrijven.
Het kent verschillende gekalibreerde mikrofoons, serieus opgezet dus, maar commercieel werd het een flop.
De fase was overigens in grote lijnen recht, natuurlijk had ik geen kaarsrechte lijn, maar de afwijkingen waren best klein. De mikrofoon (Beyer) had ik van m'n werk geleend.
En ik heb wel wat kleine aanpassingen gedaan in de kamer, links een stoffen bank en rechts cd's die schuin in het rack staan, alsmede steenstrips, bij elkaar een aardig onregelmatig muurtje links en rechts
Verder staan de Kappa's iets naar binnen gedraaid.
Waar werk je trouwens als je een beyer mic kan lenen?
mij maak et niet uit.. ik ben beide geintresseerd,...
maar tog..een luistertest met kabels
ben zeer benieuwd..
het gaat er dus om met welke kabel de audio het best tot zijn recht komt.. dat gaat lastig worden
maar tog..een luistertest met kabels
het gaat er dus om met welke kabel de audio het best tot zijn recht komt.. dat gaat lastig worden
Het zijn oudere speakers, gemaakt vanaf 1987.Op zondag 17 maart 2002 22:34 schreef gitaarwerk het volgende:
ben toch wel heel benieuwd erna!!
Ja, ze zijn erg goed, Infinity heeft naam gemaakt met de Kappa serie, wat destijds referentie (beste wat te koop was) werd genoemd.
Deze serie is berucht om de moeilijke aanstuurbaarheid, maar weinig versterkers kunnen ze probleemloos aan zonder te gaan clippen of vervormen.
Het hoog is supersnel (bandtweeters), het midden is zeer open en gedetailleerd (2 units) en het laag is ongekend strak en gaat zeer diep, mits goed versterkt.
Verder is het een semi-dipool ontwerp, waardoor je een heel groot podium kunt "afbeelden", het geluid klinkt tot ver buiten de speakers.
Een idee hierover: Als ze 2m uit elkaar staan kun je makkelijk een podium van 4m breed weergeven (zoals het is opgenomen).
Hoe dit kan leg ik wel uit aan wie evt gaat luisteren
Een truc om dit effekt te forceren gebruikte Roger Waters met Amused to death, dit heet Qsound en het werkt met fasedraaiing.
Dat is dan typisch want ik gebruik bij sommige rekken echt een 32 amp stekker voor de stroomvoorziening.Op zondag 17 maart 2002 22:47 schreef Jag het volgende:
Ah joh, Ampco voert hun grootste versterkerracks nog gewoon uit met een Ce16 stekker en shucko kabel. En dat zijn best flinke versterkers. Zo'n "lampesnoertje" houdt het echt wel. Ik heb wel eens eerder deze discussie gehad, en heb toen als test een tijdlang 13A door een 1.25 mm^2 snoertje laten lopen: kabeltje werd niet warmer dan handwarm.
[..]
heel vet.. ik ben zeer benieuwd...Het zijn oudere speakers, gemaakt vanaf 1987.
Ja, ze zijn erg goed, Infinity heeft naam gemaakt met de Kappa serie, wat destijds referentie (beste wat te koop was) werd genoemd.
-Blaterdeblaat-
-w00terdet00t-
Hoe dit kan leg ik wel uit aan wie evt gaat luisteren
Een truc om dit effekt te forceren gebruikte Roger Waters met Amused to death, dit heet Qsound en het werkt met fasedraaiing.
ik ken Qsound..
ik werk veel met fase verschuiving in studio.. maar ik wil liever zonder
anyway.. ik ben beniewd en geintresseerd
<font color=blue>Doe eens niet een crackrequest :(</font>

Voor het geld hoef je dat dikkere snoer niet te laten liggen.
Ik denk meer aan een gewone luistersessie zonder al te veel te wisselen, al krijg je maar het idee wat er zoal mogelijk is met audioOp zondag 17 maart 2002 22:47 schreef Jag het volgende:
[..]
Ik denk toch niet dat we eruit gaan komen over de vorm van testen. Ik wil blind testen, met vaak wisselen om toeval zoveel mogelijk uit te sluiten (desnoods test lang laten duren). André wilt een normale test.
Dus ik gok dat het een luistertest bij mij wordt, met de mensen die wel een blinde test willen doen.
[..]
Aha, PA spul dus, tis in iedergeval degelijkIk heb als het goed is binnenkort toch ook wel een redelijk duur setje staan, maar die is dan niet af. Mijn set komt pas een beetje in de richting van af, als ik de bss fds366 heb gekocht, alles goed geregeld is qua DA conversies. Maar vooral ook wanneer ik mijn kamer akoestisch op orde heb.
Die 2kW per kanaal, dat zijn drie Crest amps. Maar het is niet meer dan een getal in dit geval. Zoiezo is 2 Ohm al niet van toepassing (3.4 minimum op het moment, 8 Ohm nominaal), maar ik kan en wil mijn versterkers helemaal niet @ full power gebruiken. Afgezien het feit dat mijn speakers en mijn gehoor dan de geest zou geven, zouden de versterkers ook in de protectie schieten aangezien de fans zijn uitgeschakeld (ik wil de fans nog op een hele lage snelheid gaan draaien).
Bovendien is zo'n hoeveelheid vermogen absoluut overkill: ik kom [n]nooit[/b] boven de 10 Watt uit. En meestal zit ik niet eens aan de 0.15 Watt.
[..]
Hmm, ik overdrijf liever dan dat ik risico loop.Ah joh, Ampco voert hun grootste versterkerracks nog gewoon uit met een Ce16 stekker en shucko kabel. En dat zijn best flinke versterkers. Zo'n "lampesnoertje" houdt het echt wel. Ik heb wel eens eerder deze discussie gehad, en heb toen als test een tijdlang 13A door een 1.25 mm^2 snoertje laten lopen: kabeltje werd niet warmer dan handwarm.
[..]
Ik werk bij Hacousto, die leveren prof. omroepinstallaties met 100V speakers, ontruimingssystemen, brandmeldkasten, heavy duty speakers (voor bijv. zwembaden) en meer prof spul.Ow cool, ik gebruik dat progsel ook. Ik heb de full version, echt een geweldig programmatje.
Waar werk je trouwens als je een beyer mic kan lenen?
Sja, het zou jouw keuze niet zijn, ik weet het.Op zondag 17 maart 2002 23:01 schreef Speedy-Andre het volgende:
Aha, PA spul dus, tis in iedergeval degelijk
Is ook niks mis mee, liever te dik dan te dunHmm, ik overdrijf liever dan dat ik risico loop.
InteressantIk werk bij Hacousto, die leveren prof. omroepinstallaties met 100V speakers, ontruimingssystemen, brandmeldkasten, heavy duty speakers (voor bijv. zwembaden) en meer prof spul.
Op zondag 17 maart 2002 23:21 schreef Jag het volgende:
[..]
Sja, het zou jouw keuze niet zijn, ik weet het.
[..]
Is ook niks mis mee, liever te dik dan te dun.
[..]
Tell me more, 100V gebruiken we als het degelijk moet zijn en er veel dB's worden gevraagd, met slechts 6W kun je iedereen wit laten wegtrekkenInteressant![]()
. In de schouwburg van Utrecht, waar ik werk, hebben we dit seizoen de 100V shit eruit gegooid en Axys Intellivox-jes erin gehangen. Snap ik trouwens zoiezo niet, waarom zou je 100V dingen gaan verzinnen als je het ook gewoon actief kan doen?
Je moet tenslotte boven het omgevingsgeluid uit komen.
Hoe werkt zo'n aktief systeem, en dan met name de bekabeling?
Over een korte afstand is actief wel te doen maar over een langere afstand echt niet meer Jag.Op zondag 17 maart 2002 23:21 schreef Jag het volgende:
Interessant![]()
. In de schouwburg van Utrecht, waar ik werk, hebben we dit seizoen de 100V shit eruit gegooid en Axys Intellivox-jes erin gehangen. Snap ik trouwens zoiezo niet, waarom zou je 100V dingen gaan verzinnen als je het ook gewoon actief kan doen?
Het line level signaal wordt gewoon te zwak.
Sja, dat is dan ook wel weer waar. Je zou er dan voor kunnen kiezen om het digitaal te doen, desnoods kan je het dan onderweg versterken.Op zondag 17 maart 2002 23:28 schreef Big-Foot het volgende:
[..]
Over een korte afstand is actief wel te doen maar over een langere afstand echt niet meer Jag.
Het line level signaal wordt gewoon te zwak.
Ik weet niet of de 230V ook helemaal gedistrubueerd wordt, of dat ze die locaal pakken (groundloop alertOp zondag 17 maart 2002 23:27 schreef Speedy-Andre het volgende:
Tell me more, 100V gebruiken we als het degelijk moet zijn en er veel dB's worden gevraagd, met slechts 6W kun je iedereen wit laten wegtrekken
Je moet tenslotte boven het omgevingsgeluid uit komen.
Hoe werkt zo'n aktief systeem, en dan met name de bekabeling?
Het mooie van die intellivoxjes is trouwens niet zozeer dat ze actief zijn, maar dat je de spreidingshoek kan varieren. Geweldig interessante akoestische berekeningen worden hiervoor gebruikt, waar ik het fijne niet vanaf weet. Maar het werkt fantastisch. De spraakverstaanbaarheid is echt goed, zelfs in die galmbak-foyers van de SSU.
Bij het huwlijk van Alexander en Maxima zijn de intellivoxjes ook gebruikt in de Beurs van Berlage. De verticale spreidingshoek van 5 graden gebruikten ze
Tjonge wat een drukte hierOp zondag 17 maart 2002 21:49 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Op 18 mei is er een demo van 6.0 muziek
Zie hier voor meer info.
Ik heb me opgegeven voor 3 personen (1 spare place), dus als je ook wilt komen ben je welkom.
Je (of anderen) kunt natuurlijk ook kijken of je je nog kunt opgeven, weet niet of er nog plaats is.
Er is trouwens ook ies dergelijks rond deze tijd bij Staffhorst in Utrecht, zie http://www.eurogram.nl/ , onder "nieuws".
Digitaal wordt wel errug kostbaar en ook in dit geval zal het signaal veels te snel inzakken.Op zondag 17 maart 2002 23:41 schreef Jag het volgende:
[..]
Sja, dat is dan ook wel weer waar. Je zou er dan voor kunnen kiezen om het digitaal te doen, desnoods kan je het dan onderweg versterken.
[..]
Of je moet het via glasvezel gaan doe of zo helemaal duur en veels te gevoelig voor beschadiging.
Onderweg versterken is een risico om bijvoorbeeld ruis mee te versterken en ook storingen kunnen eevoudig ontstaan als je al die kasten moet voorzien van stroom.
Wat stom dat ze dan niet meteen via ethernet het geluidssignaal aanleveren.Ik weet niet of de 230V ook helemaal gedistrubueerd wordt, of dat ze die locaal pakken (groundloop alert). Maar voor de rest heb je een signaalkabeltje en dan bij de intellivoxjes nog een ethernetkabeltje.
Het mooie van die intellivoxjes is trouwens niet zozeer dat ze actief zijn, maar dat je de spreidingshoek kan varieren. Geweldig interessante akoestische berekeningen worden hiervoor gebruikt, waar ik het fijne niet vanaf weet. Maar het werkt fantastisch. De spraakverstaanbaarheid is echt goed, zelfs in die galmbak-foyers van de SSU.
Bij het huwlijk van Alexander en Maxima zijn de intellivoxjes ook gebruikt in de Beurs van Berlage. De verticale spreidingshoek van 5 graden gebruikten ze. Er staat een heel interessant artikel over in de laatste pro audio visie.
Dit wordt wel vaker gedaan.
Aha, zo te zien is de afstand dan toch een beperking.Op zondag 17 maart 2002 23:41 schreef Jag het volgende:
[..]
Sja, dat is dan ook wel weer waar. Je zou er dan voor kunnen kiezen om het digitaal te doen, desnoods kan je het dan onderweg versterken.
[..]
Ik weet niet of de 230V ook helemaal gedistrubueerd wordt, of dat ze die locaal pakken (groundloop alert). Maar voor de rest heb je een signaalkabeltje en dan bij de intellivoxjes nog een ethernetkabeltje.
Bij het huwlijk van Alexander en Maxima zijn de intellivoxjes ook gebruikt in de Beurs van Berlage. De verticale spreidingshoek van 5 graden gebruikten ze. Er staat een heel interessant artikel over in de laatste pro audio visie.
Wij hebben slow-whoops die digitaal werken en met slechts 5mA overal bovenuit komen.
Ze zitten in een ringleiding en hebben ieder een adres, je kunt dus ook plaatselijk alarm geven
De grootste kostenpost is meestal de bekabeling met functiebehoud, vandaar mijn interesse voor evt andere oplossingen.
De spreidingshoek variëren vind ik knap, ik ben benieuwd hoe dat werkt zonder mechanica.
Ik zal dat blad eens opzoeken
Met glasvezel moet je veel vaker gaan versterken. Ruis krijg je natuurlijk geen last van, aangezien je digitaal aan het versterken bentOp zondag 17 maart 2002 23:51 schreef Big-Foot het volgende:
[..]
Digitaal wordt wel errug kostbaar en ook in dit geval zal het signaal veels te snel inzakken.
Of je moet het via glasvezel gaan doe of zo helemaal duur en veels te gevoelig voor beschadiging.
Onderweg versterken is een risico om bijvoorbeeld ruis mee te versterken en ook storingen kunnen eevoudig ontstaan als je al die kasten moet voorzien van stroom.
Bovendien weet ik niet aan wat voor lengtes jij denkt, ik heb geen ervaring met installatie, maar volgens mij kan je best een eind komen hoor met gewoon analoog signaal.
Kijk maar eens op www.duran-audio.com onder DDC enzo, staat al een hoop info over de intellivoxjes. Het is best een bekend project ook. Ze hebben ook een soortgelijk project (target), alleen dan voor normale geluidsversterking.Op zondag 17 maart 2002 23:54 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Aha, zo te zien is de afstand dan toch een beperking.
Wij hebben slow-whoops die digitaal werken en met slechts 5mA overal bovenuit komen.
Ze zitten in een ringleiding en hebben ieder een adres, je kunt dus ook plaatselijk alarm geven
De grootste kostenpost is meestal de bekabeling met functiebehoud, vandaar mijn interesse voor evt andere oplossingen.
De spreidingshoek variëren vind ik knap, ik ben benieuwd hoe dat werkt zonder mechanica.
Ik zal dat blad eens opzoeken
Ik praat over kilometers dat is het doeleind van 100volt installatie's voornamelijk
sjees wat een opsommingen.. maar er word nu teveel offtopic gepraat.. hoe en wat gaat er nu gebeuren.. speedy-andre woont voor mij iig lekker dichtbij (R'dam)
Ik wil liever wat actie zien!!
ik weet niet hoeveel kracht jullie versterkers heeft, maar het is wel nodig denk ik om flinke krachtige versterkers te gebruiken met de kabels,.. want een 10w (transistor) versterker die kan makkelijk door een 0,5mm koperdraadje heen,.. (dat wil ik niet proberen met een 1000W)
ow.. btw "APPLE" et was niet bedoeld voor een slotje
ik zag gewoon enorme quotes staan,..en ik dacht sjees.. iedereen zit elkaar te quoten
- heeft verder neits te maken met slotje/wannabe moderator (want ik wil absoluut niet moderaten
ik moet al 5 sites onderhouden hehe )
sorry voor de late reply,..
Ik wil liever wat actie zien!!
ik weet niet hoeveel kracht jullie versterkers heeft, maar het is wel nodig denk ik om flinke krachtige versterkers te gebruiken met de kabels,.. want een 10w (transistor) versterker die kan makkelijk door een 0,5mm koperdraadje heen,.. (dat wil ik niet proberen met een 1000W)
ow.. btw "APPLE" et was niet bedoeld voor een slotje
sorry voor de late reply,..
Verwijderd
Ach, waarom niet? De speakers van André zijn heus wel te betalen hoor voor iedereen als je op de 2e hands-markt gaat zoeken. Mocht je ze mooi vinden dan kun je hier in ieder geval mee beginnen als basis.Ik voel er zelf niet veel voor om naar André's set van 30.000 gulden te gaan luisteren. (No offence André) Ik denk dat het risico dan te groot wordt voor mij als beginnend audiofiel
En mocht je daarna nog meer behoefte's voelen en verder willen dan kun je langzaam de set naar een hoger niveau tillen met andere apparatuur.
De meeste audiofielen doen járen over het opbouwen van een set.
En als je écht wilt weten wat 'het nut van goede netsnoeren' kan betekenen dan kun je dat toch het beste bij André beluisteren. Hij is namelijk in het bezit van enkele 'speciale' netsnoertjes.
Okbtw "APPLE" et was niet bedoeld voor een slotje
Als je in je "prefs" <Thread bij reageren laten zien> aanvinkt, dan kun je wat makkelijker "multi quoten"
Op maandag 18 maart 2002 13:09 schreef Apple het volgende:
[..]Ok
wheheOp maandag 18 maart 2002 14:38 schreef Duck-Twacy het volgende:
Als je in je "prefs" <Thread bij reageren laten zien> aanvinkt, dan kun je wat makkelijker "multi quoten"
tnx
Verwijderd
Klinkt goed, zal eens kijken of ik dan kanOp zondag 17 maart 2002 23:47 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Tjonge wat een drukte hier
Op 18 mei is er een demo van 6.0 muziek
Zie hier voor meer info.
Ik heb me opgegeven voor 3 personen (1 spare place), dus als je ook wilt komen ben je welkom.
Je (of anderen) kunt natuurlijk ook kijken of je je nog kunt opgeven, weet niet of er nog plaats is.
Er is trouwens ook ies dergelijks rond deze tijd bij Staffhorst in Utrecht, zie http://www.eurogram.nl/ , onder "nieuws".
Verder geloof ik niet in niet-blind-luisteren en vergelijken, dus als dat het geval wordt doe ik niet mee met de test... Je wordt dan teveel beïnvloed door de weet dat er dure/betere kabeltjes worden gebruikt...
Ok, als dat het wordt, doe ik in principe mee...Op zondag 17 maart 2002 22:47 schreef Jag het volgende:
[..]
Ik denk toch niet dat we eruit gaan komen over de vorm van testen. Ik wil blind testen, met vaak wisselen om toeval zoveel mogelijk uit te sluiten (desnoods test lang laten duren). André wilt een normale test.
[..]
Inderdaad, HK zorgt met z'n dumpbeleid dat Infinity speakers steeds minder waard worden, de Kappa 9 kun je denk ik voor €1500,- wel vinden, misschien wel minder.Op maandag 18 maart 2002 13:09 schreef Apple het volgende:
[..]
Ach, waarom niet? De speakers van André zijn heus wel te betalen hoor voor iedereen als je op de 2e hands-markt gaat zoeken. Mocht je ze mooi vinden dan kun je hier in ieder geval mee beginnen als basis.
Tja, je weet nu welke versterker echt goed is voor de Kappa 9, helaas is dat wel een flinke investering.En mocht je daarna nog meer behoefte's voelen en verder willen dan kun je langzaam de set naar een hoger niveau tillen met andere apparatuur.
De meeste audiofielen doen járen over het opbouwen van een set.
Daarom kun je ook naar een recentere Omega opzoek gaan, dan heb je eigenlijk nog meer waar voor je geld en is een passende versterker wat minder kostbaar.
Hihi, zeg dat welEn als je écht wilt weten wat 'het nut van goede netsnoeren' kan betekenen dan kun je dat toch het beste bij André beluisteren. Hij is namelijk in het bezit van enkele 'speciale' netsnoertjes.
Goedkoop en duurkoop, je kunt kiezen.
Verwijderd
André heeft geen trek om een blindtest te ondergaan, maar zou heel goed bij hem thuis als 'uitvoerder' op kunnen treden bij de Tweakerluisteraars. Of niet André?Dus ik gok dat het een luistertest bij mij wordt, met de mensen die wel een blinde test willen doen.
Dubbel blinde test, dus door elkaar en zonder te kijken 
Alles lekker door elkaar wisselen.. dus je hebt luisteraars en je hebt aansluiters.. anders kun je wel vanalles geloven enzo ..
Owjah, en eerst, geblinddoekt je mening spuien en dan niet achteraf trug draaien als blijkt dat je een 0,0005mm2 draadje het beste vond klinken
Alles lekker door elkaar wisselen.. dus je hebt luisteraars en je hebt aansluiters.. anders kun je wel vanalles geloven enzo ..
Owjah, en eerst, geblinddoekt je mening spuien en dan niet achteraf trug draaien als blijkt dat je een 0,0005mm2 draadje het beste vond klinken
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
het zou ook wat zijn als ineens je portomonee en je telefoon weg zijn..
Je moet en zal me aan een blindtest hebben he?Op maandag 18 maart 2002 20:16 schreef Apple het volgende:
[..]
André heeft geen trek om een blindtest te ondergaan, maar zou heel goed bij hem thuis als 'uitvoerder' op kunnen treden bij de Tweakerluisteraars. Of niet André?
Mijn set is inderdaad geschikt, maar ik heb liever een gewoon luisteravondje, lekker relaxed en niet onder een laken zittend
Of is die foto van mij echt zo erg dat ik onder dat laken moet blijven?
heheOp maandag 18 maart 2002 20:48 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Of is die foto van mij echt zo erg dat ik onder dat laken moet blijven?
zal tog wel niet
maarre.. ik ben et met je eens.. luisteravondje is perfect.. blind kabels testen lijkt me niet een perfect idee zelf....
Ik zou ook wel willen weten wat mijn oren nog kunnen horen...;)Op zondag 14 oktober 2001 14:38 schreef DarkHelmet het volgende:
Ook wil ik eens kijken wat mijn oren nu kunnen horen.
* zork is de 'trotse' eigenaar van een SuperOrb geweest en op het moment de bezitter van een Globalwin WBK38
Verwijderd
Ah gelukkig er wordt weer wat meer richting testen gepraat 
Ik ga in ieder geval voor een blinde test o.l.v. Jag (en dat zal waarschijnlijk dan ook bij hem zijn) maar een luisteravond bij Speedy-André trekt mij ook enorm
Een luisteravond bij mij kan ook altijd een afspraak voor worden gemaakt maar dan moeten hier wel de stofwolken van mijn verbouwing zijn opgetrokken
Ik ga in ieder geval voor een blinde test o.l.v. Jag (en dat zal waarschijnlijk dan ook bij hem zijn) maar een luisteravond bij Speedy-André trekt mij ook enorm
Een luisteravond bij mij kan ook altijd een afspraak voor worden gemaakt maar dan moeten hier wel de stofwolken van mijn verbouwing zijn opgetrokken
haha.. ja.. 
het lijtk me ook wel gezellig.. persoonlijk ben ik neit echt in voor een blinde test, maar ik wil toch wel meewerken,... want ik ben altijd benieuwd
en misschien mis ik ook wel wat als ik neit kom..
het lijtk me ook wel gezellig.. persoonlijk ben ik neit echt in voor een blinde test, maar ik wil toch wel meewerken,... want ik ben altijd benieuwd
Verwijderd
Maar jongens, ff serieus nu. Begrijp ik 't nu goed? Deze topic is gestart ergens in oktober, ongeveer 5 maanden geleden, met de bedoeling om een luistertest te organiseren.
Wanneer komt die luistertest nou? In 2004 ofzo
Wanneer komt die luistertest nou? In 2004 ofzo
idd apple.. ik wil ook wel eens wat zien gebeuren
(ik ben razenbenieuwd naar hoe iedereen is,..wat ze weten en oe alles eruit gaat komen (uit de test))
Verwijderd
Tja, we moeten eerst beslissen wat we precies willen. Ik ga voor een blinde test met Jag's installatie, maar dan moeten er nog wel iets meer geinteresseerden zijn...
Verwijderd
Ik ga ook liever voor een blinde test..
Daar gaan theorietjes ten onder en is niet dom luisteren naar kijk es hoe goed me stereo klinkt..
Daar gaan theorietjes ten onder en is niet dom luisteren naar kijk es hoe goed me stereo klinkt..
Een blinde test bij mij vind ik natuurlijk goed, maar er zijn een aantal dingen die geregeld moeten worden. Zo moet er bijvoorbeeld een (goede) versterker en cd speler komen. En we moeten zoiezo wachten tot ik 803s (of iets anders) heb gekocht, want mijn B&Ws moeten gebiamped worden. En ik ga niet voor die ene keer dat hele wisselfilter terugsolderen (dat is met weer terugsolderen uren vervelend werk).
En natuurlijk moeten er interlinks komen. Standaard interlinks heb ik wel, maar er moeten ook dure interlinks komen natuurlijk
.
Ik ben trouwens ook aan het proberen mijn akoestische problemen op te lossen, zie deze draad op audio asylum.
En natuurlijk moeten er interlinks komen. Standaard interlinks heb ik wel, maar er moeten ook dure interlinks komen natuurlijk
Ik ben trouwens ook aan het proberen mijn akoestische problemen op te lossen, zie deze draad op audio asylum.
ik ben voor beide in iig..
maar ik kan neit voor apparatuur en interlinks zorgen
maar ik kan neit voor apparatuur en interlinks zorgen
O.k. Bij deze wil ik het volgende ter beschikking stellen en meebrengen naar Jag:
- Accuphase DP-65 CD speler
- Sphinx Project 2 pre amp
- 2x Sphinx Project 12 power amp (mono)
- Eventueel nog 2 Sphinx Project 12 voor bi-amping
- Siltech FTM-3 G3 interlinks
- Siltech FT-12 speakerkabel
- V.D. Hul m.c.Magnum speakerkabel
Speakers laat ik liever thuis (B&W 802... niet te tillen!)
Ik heb een auto en woon in Noord-Brabant(Breda), kan eventueel ook carpoolen voor mensen zonder auto die in de buurt wonen.
Blindtest, relaxedtest, whatevertest ik ben overal voor in!
Ik heb een auto en woon in Noord-Brabant(Breda), kan eventueel ook carpoolen voor mensen zonder auto die in de buurt wonen.
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Kijk, hier hebben we wat aanOp donderdag 21 maart 2002 17:05 schreef GreenGras het volgende:
O.k. Bij deze wil ik het volgende ter beschikking stellen en meebrengen naar Jag:
Jag: N803? Nautilus 803's??? Die willik sowieso dolgraag horen!!!
Allen dat bi-ampen begrijp ik niet helemaal... Jij gaat als ik het goed begrijp (aanpassingen wisselfilter) aktief filteren dus? Ik heb het spul een tijdje gewoon zonder aanpassingen in het filter gebi-amped maar dat viel tegen omdat ik niet 4 stukken FT-12 had.
Mei lijkt me prima... watvoor dag had je in gedachten (weekend?)
Allen dat bi-ampen begrijp ik niet helemaal... Jij gaat als ik het goed begrijp (aanpassingen wisselfilter) aktief filteren dus? Ik heb het spul een tijdje gewoon zonder aanpassingen in het filter gebi-amped maar dat viel tegen omdat ik niet 4 stukken FT-12 had.
Ik zit te twijfelen tussen de 803 of de 805 plus DIY sub, maar ik ga zoiezo actief filteren. Ik wil dit doen met een BSS DSP unit, wel een beetje prijzig helaas.Op donderdag 21 maart 2002 17:29 schreef GreenGras het volgende:
Jag: N803? Nautilus 803's??? Die willik sowieso dolgraag horen!!!
Wat voor dag? Maakt mij niet uit, ik werk net zo vaak in het weekend als doordeweeks. Alleen ik denk dat de meeste mensen alleen in het weekend kunnen.
atv dag.. 
ik wil ook komen als er plaats is
mij maakt et niet uit..ik vraag wel vrij
ik wil ook komen als er plaats is
mij maakt et niet uit..ik vraag wel vrij
Ehrmmm... Ik wil absoluut niets opdringen, maar twijfel je tussen 805 met sub en de 803's?
Ik heb namelijk nog nooit (ook niet die nieuwe Martin Logan surroundset met sub) een sub/satteliet combinatie gehoord die een soundstage kan neerzetten zoals op zichzelf staande speakers kunnen.
Misschien zit ik er naast hoor... zullen we dat eens blind gaan testen en vergelijken?
Ik heb namelijk nog nooit (ook niet die nieuwe Martin Logan surroundset met sub) een sub/satteliet combinatie gehoord die een soundstage kan neerzetten zoals op zichzelf staande speakers kunnen.
Misschien zit ik er naast hoor... zullen we dat eens blind gaan testen en vergelijken?
Oh? Nou ik welOp donderdag 21 maart 2002 23:13 schreef GreenGras het volgende:
Ehrmmm... Ik wil absoluut niets opdringen, maar twijfel je tussen 805 met sub en de 803's?
Ik ken iemand met een surround set die serieus is opgebouwd met Thiel CS 3.6 fronts, 2x B&W center, Kef sub en B&W sattelites (die keramische kindjes zeg maar).
Zowel stereo (Denon AVC-A1 SE) receiver met 2 losse monoblocks) als surround is dit een verbazende set, een DVD-speler (Denon 3300) functioneert als loopwerk voor cd's en de receiver gebruikt 8 24 bit d/a's om er stereo van te maken (4 dac's per kanaal).
Met deze set klinkt ook surround (DVD-A) zo los als het maar kan.
Als jij ff 803's en 805's plus DIY subs van 100+ kg meeneemt dan wil ik dat wel blind testenOp donderdag 21 maart 2002 23:13 schreef GreenGras het volgende:
Maar om een set 805jes met twee echt goede "no compromise" subs, nou een sub/sat setje te noemen
mwa.. als je een goeie sub hebt die inderdaad goed compenseerd valt dat wel mee.. et leuke is dat lage tonen minder gevoelsmatig werken. en voor de hele lage tonen vrijwel niet. maar ja.. je zult zien, dat net die ene speakerkast in fase en die sub wat uitspugd uit fase en dan krijg je een vertekening weer.. (al gaat et maar om 1 enkele herz ofzow)
Jag wrom maak je niet gewoon zelf een sub die geheel naar jou wensen kan worden gemaakt nattuurlijk.
Ik kan wel aan wat bouwtekeningen komen van subs die jij waarschijnlijk lekker vindt klinken.
Het is dat je zo lastig opnames kan maken van subwoofers anders had ik je wel een paar kunnen laten horen.
Ik kan wel aan wat bouwtekeningen komen van subs die jij waarschijnlijk lekker vindt klinken.
Het is dat je zo lastig opnames kan maken van subwoofers anders had ik je wel een paar kunnen laten horen.
Daar heb je dan toch zo'n fase schakelaar voor (soms continu regelbaar). Of je gaat schuiven met de sub (maar bij lage frequenties gaat het dan om flinke stukken (meters of zow) denk ik.Op vrijdag 22 maart 2002 11:12 schreef gitaarwerk het volgende:
mwa.. als je een goeie sub hebt die inderdaad goed compenseerd valt dat wel mee.. et leuke is dat lage tonen minder gevoelsmatig werken. en voor de hele lage tonen vrijwel niet. maar ja.. je zult zien, dat net die ene speakerkast in fase en die sub wat uitspugd uit fase en dan krijg je een vertekening weer.. (al gaat et maar om 1 enkele herz ofzow)
Overigens is mijn ervaring met mijn Canton sub niet onverdeeld positief voor muziek. De single 30 cm sub geeft wel een bas die veel meer "aanwezig" is, dan de 2 * 25 cm woofers uit mijn hifi speakers (1 per box). Maar ook wel meer vermoeiend (tegen het boemerige aan). Dat laatste kun je natuurlijk wel enigszins regelen met de levelknop.
Wellicht had ik toch beter voor een Rel Storm kunnen gaan (maar die is 3x zo duur en het is toch voornamelijk voor films).
Aan de andere kant vraag ik me af of met 2 kleine speakers en een losse sub de akoustische problemen (zoals bij Jag) niet makkelijker onder controle te krijgen zijn (dan met 2 vloerstaanders). Je gaat wellicht makkelijker met je sub schuiven dan met je hoofdspeakers. Dat laatste vergt als je pech hebt ook een hele andere kamerindeling (en dat wil je meestal niet). En je kunt ook altijd de sub even uitschakelen (of zachter zetten), iets wat zonder equalizer bij normale full range speakers niet kan.
Wel wisselen beneden de 100Hz (80 is mooi).
jepz..acoustiek..
ik hou idd zowieso niet zo van subs.. maar leuk is het voor films.. dan maakt het me ook neit uit,..als ie amar diep is
en als ik later lekker op mezelf ga, dan richt ik me kamer eerst in op de speakerkasten
ik hou idd zowieso niet zo van subs.. maar leuk is het voor films.. dan maakt het me ook neit uit,..als ie amar diep is
en als ik later lekker op mezelf ga, dan richt ik me kamer eerst in op de speakerkasten
Toch maar even hier verder gaan.