GoT Luistertest

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11
Nu er zoveel altijd gesproken wordt over luistertests, lijkt het me een goed idee hier eens een topic over te maken. Dan hier de vragen hierover die er bij mij opkomen.

- Is er interesse in luistertests?
- Waar kunnen we testen?
- Wat gaan we testen?
- Hoe gaan we testen?

Persoonlijk zou ik graag eens naar een luistersessie gaan om eens de verschillen te ervaren die bepaalde componenten/bronnen verzorgen.

Ook wil ik eens kijken wat mijn oren nu kunnen horen.

En daarbij leer je uiteraard een hoop, en das altijd leuk! :Y)

Dit topic is dus bedoelt om serieus tot een meeting/luistertest te komen.
Zelf ben ik iig van de partij als de bestemming goed te bereiken is en het in mijn agenda past :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Ik heb zeker interesse...

Ik wil wel eens het verschil tussen kabels horen, naar aanleiding van de vele topics hierover.

Het lijkt me het mooist om eerst een (blinde) test te doen tussen verschillende kabels, met muziek, en daarna te kijken of de kabels die beter klonken ook daadwerkelijk anders geleiden, met bv een osciloscoop en een toongenerator. Geen idee waar je die apparaten vandaan moet toveren though.

Dat er verschillen zijn tusesn bronnen en versterkers vind ik voor zich spreken, en ook niet zo heel interessant, ik ben nl niet op zoek naar een nieuwe cd-speler oid.

Waar?
Het mooiste lijkt me bij een audiowinkel, die hebben nl goede ruimtes, en een flinke hoeveelheid apparatuur. Als zo'n winkel het goed aanpakt, kan het best positieve reclame voor ze zijn. Maar welke winkel dit wil doen? Ik zou het niet weten...

• DJSmiley
  • Laatst online: 11:31
Op zondag 14 oktober 2001 15:04 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Ik heb zeker interesse...

Ik wil wel eens het verschil tussen kabels horen, naar aanleiding van de vele topics hierover.

Het lijkt me het mooist om eerst een (blinde) test te doen tussen verschillende kabels, met muziek, en daarna te kijken of de kabels die beter klonken ook daadwerkelijk anders geleiden, met bv een osciloscoop en een toongenerator. Geen idee waar je die apparaten vandaan moet toveren though.

Dat er verschillen zijn tusesn bronnen en versterkers vind ik voor zich spreken, en ook niet zo heel interessant, ik ben nl niet op zoek naar een nieuwe cd-speler oid.

Waar?
Het mooiste lijkt me bij een audiowinkel, die hebben nl goede ruimtes, en een flinke hoeveelheid apparatuur. Als zo'n winkel het goed aanpakt, kan het best positieve reclame voor ze zijn. Maar welke winkel dit wil doen? Ik zou het niet weten...
Neem eens contact op met Ketelaar in 't Harde.
Telnr zal wel in tel.gids staan denk ik.

Dat is een redelijk hoogwaardig zaakje, ontwerpen/bouwen onder andere eigen speakers, eigen filters, versterkermods enz.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

Jag

Ik heb ook wel interesse, maar je moet het jezelf niet te moeilijk maken. Metingen zoals JaapVR voorstelt zijn te lastig, voor zoiets moet je gewoon zelf een keer veel tijd uittrekken.
Een audiowinkel als locatie is niet realiseerbaar en niet relaxed.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ik ben heel erg benieuwd naar eventuele resultaten.
Ik wil zelfs wel mijn sony alles in een setje, die in de vele topics altijd wordt gediscrimineerd :( , ook wel ter beschikking stellen zodat kan worden gekeken of duurdere kabels verschil uitmaken in dat soort setjes.
Kan die discussie ook worden opgelost :)

Vandaag is het feest en morgen ook.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik zou ook wel graag mee willen doen. En dan vooral om er veel van te leren. Ik heb nl. niet erg veel ervaring met dit soort testen. :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Tja, wordt lid van een audioclub zou ik zeggen... ;) heb je elke maand van dit soort 'testen'. :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Waar ik zelf aan zat te denken is een wat grotere test. Die topics van welke speakers en welke receiver wordt ook ik een beetje zat. Dus leek het mij een idee om in overleg met Stassen daar eens een hele dag te testen. Dit met een selecte groep mensen/audio enthousiasts.

Waarom Stassen?
Nou zij hebben als een van de weinigen een zeer uitgebreid speaker- en receiveraanbod (1000+ speakers). En daarnaast 21 luisterkamers. Tevens de kennis en mensen om een dergelijk project voor te bereiden.

Wat moet er getest worden?
Meerdere catagorieën in verschillende luisterkamers. Bijvoorbeeld een kamer, dezelfde speaker, dezelfde receiver, maar steeds verschillende kabels. Zo kun je voor iedere kabel een beetje achter de eigenschappen komen. Test kan dan tweemaal, een keer met een redelijk grote 3weg speaker en een keer met een degelijke fatsoenlijke tweeweg.

Dan een kamer met dezelfde receiver, zelfde kabel (geen speciale maar 'gewone' wat dikkere OFC), maar verschillende speakers in de wat grotere (en duurdere) klasse. Zelfde test in andere kamer, maar dan met de wat kleinere modellen.

Dan is er nog een receiver/versterker test, waarbij alleen deze dingen variabel zijn. Wellicht dan ook twee keer met twee verschillende speakers om een beter beeld te krijgen.

Zodoende krijg je geen beeld van hoe goed een versterker, speaker of kabel is, maar wel hoe goed of slecht ze presteren ten opzichte van elkaar. De onderlinge verschillen dus. Hierover kan dan een uitgebreidt verslag worden geschreven en online worden gezet. Uiteraard met een objectieve blik. Dat is namelijk veel makkelijker wanneer één of twee personen een vergelijking doet, dan wanneer iedereen een verhaal schrijft over z'n eigen geweldige set. Met een dergelijke review heeft een potentiële klant een goede referentielijst om mee te nemen naar de hifi boer.

Start dan iemand een topic met de vraag: 'Welke speakers moet ik nemen? Ik heb 800,- piek tot mijn beschikking.' Vervolgens kan er dan gezegd worden: 'Nou, we hebben een twintigtal speakers getest in drie prijsklasse. Deze vonden we erg mooi, die en die klonken ook erg goed. En die kwam er als prijs/prestatie erg goed uit. Check een hifi-boer voor deze dingen of soortgelijke dingen.'
En nou komt het leuke waarom we het met Stassen kunnen doen, zij leveren natuurlijk alle speakers die we hebben getest. De toekomstige eigenaar van een nieuwe geluidsset heeft dus altijd de mogelijkheid om z'n spul in één keer daar te halen. Dat is weer interessant voor Stassen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jag

Jag

Dat mogen jullie dan zonder mij doen, dat gaat niet werken op die manier. Je neemt teveel hooi op je vork. En het gaat je nooit lukken om Stassen zover te krijgen.

Je moet gewoon een hele kleine test doen, met een slechte kabel Vs goede kabel bijvoorbeeld. Of single wire Vs bi-wire. Vantevoren de hele test doorspreken en één scheidsrechter. Zoiets, dat werkt tenminste. En dan gewoon bij iemand (mij bijvoorbeeld) thuis testen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dat lukt toch nooit met dat stassen idee, ten eerste willen ze dat heus niet hebben, er moet geld verdiend worden en niet testen in hun ruimte's.

Verder alle speakers beluisteren? Haha zijn er zooo veel en elke mening van elke luisteraar verschilt, en dan ook nog het verschil in muzieksmaken...onbegonnen werk en onnodig, luisteren naar spullen met geld in je knip is een van de leukste dingen!

Verwijderd

Jag schreef:
Je moet gewoon een hele kleine test doen, met een slechte kabel Vs goede kabel bijvoorbeeld. Of single wire Vs bi-wire. Vantevoren de hele test doorspreken en één scheidsrechter. Zoiets, dat werkt tenminste. En dan gewoon bij iemand (mij bijvoorbeeld) thuis testen.
Hervaz schreef:
Verder alle speakers beluisteren? Haha zijn er zooo veel en elke mening van elke luisteraar verschilt, en dan ook nog het verschil in muzieksmaken...onbegonnen werk en onnodig
Met beiden ben ik het volledig eens.
Een test van kabels/bekabeling is redelijk objectief uit te voeren (je hoort het of je hoort het niet).
Ik wil hier graag aan meewerken en kan 4 x 3 mtr Linn K20 kabel meenemen (evt. bi-wire test).

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15
Als Eindhoven geen probleem is kan ik onze studentenhuishuiskamer wel ter beschikking stellen (>30m2, praktisch leeg)...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• ShittyOldMan
Het test idee wat ik bedoelde is meer gebaseerd om speakers te testen. Of eigenlijk onderling te vergelijken. Kabels komt er bij maar is niet zo belangrijk (verschillen zijn er nauwelijks dus het is inderdaad maar 5 kabels ofzo). Het was ook een reactie die ik al een tijdje in txt klaar had staan :)
Dat lukt toch nooit met dat stassen idee, ten eerste willen ze dat heus niet hebben, er moet geld verdiend worden en niet testen in hun ruimte's.

Verder alle speakers beluisteren? Haha zijn er zooo veel en elke mening van elke luisteraar verschilt, en dan ook nog het verschil in muzieksmaken...onbegonnen werk en onnodig, luisteren naar spullen met geld in je knip is een van de leukste dingen!
Ik neem aan dat ze die 21 luisterruimte's (zelfs alleen beschikbaar op afspraak) er ook zijn om te luisteren. Het is niet in de winkel namelijk. Daarnaast heb ik het ook niet over alle speakers, maar over een stuk of 40 totaal, in verschillende prijsklassen (2x20). Daarnaast is het zeker niet onnodig om een vergelijkende test te doen.

Maar voor de duidelijkheid, ik ben ook zeker niet voor een grootschalige test. Dit is gewoon met twee man uit te voeren, en zelfs zeker weten binnen een dag. Binnenkort ga ik zelf zowiezo luisteren naar verschillende kabels. Samen met een maat van mij welke een nieuwe receiver en speakers zoekt. Mocht er interesse zijn dan zal ik mijn bevindingen online zetten. Echter de mening van een ander is ook niet ongezond wil je de resultaten ook openbaar maken. Maar zo te horen is daar dus niet echt veel interesse voor.

• DarkHelmet
Dit idee breng ik natuurlijk niet in om met 2 man te gaan testen ShittyOldMan... (ook niet met 100)

Maar ik ben ook vóór een partikuliere lokatie. Ongebonden en vrij.

En IDD een kabeltest. Maar misschien dan ook leuk om even CINCH mee te nemen.

Ik weet niet hoe uitgebreid zo'n kabeltest moet zijn voor een duidelijk resultaat. En hoe lang zoiets duurt dan.
Maar mij lijkt het testen van wat precies het belangrijkste component is ook wel interessant.

Dus gewoon 2 of 3 sets nemen in oplopende kwaliteitsklasse.

Dus 1 gewone
1 prijzigere
1 hi-end

En dan onderling wat simpele dingen schuiven.

Dan bedoel ik niet zozeer de bron, maar de versterker en speakers en kabels.

Dus kijken wat het effect is van een goedkope versterker op een dure speaker. Wat een dure versterker op een goedkope speakers doet etc.

Maar idd niet té uitgebreid en teveel, anders raak je te snel verzadigd en hoor je de verschillen niet meer
(vergelijk het met wijnproeven, parfum ruiken).

Ik kan simpele Magnat speaker kabel en speakers leveren.
Ook wel een middenmode versterker (wil ik graag op 4 Ohm testen :) )

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil wel de producent van een cd uithangen, met daarop 4 keer 4 keer hetzelfde nummer, maar dan gemaakt uit:
  • De originele Wav rip
  • Geconverteerd uit een 128kbit mp3 (van origineel)
  • geconverteerd uit een 160kbit mp3 (van origineel)
  • geconverteerd uit een 192kbit mp3 (van origineel)
Gewoon puur en alleen om te kijken of mensen de verschillen horen... Ik moet er dan bij zijn en dan mogen jullie een keer die cd helemaal afhoren en allemaal opschrijven welke bitrate jullie denken dat het cd-track van is... Dit doe ik dan zo streng om al die indianenverhalen over "beneden de 192kbit vind ik zo lelijk" de wereld uit te helpen >:)... :Z

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 21:44 schreef DarkHelmet het volgende:
Dus kijken wat het effect is van een goedkope versterker op een dure speaker. Wat een dure speaker op een goedkope versterker doet etc.
is dit niet 2 keer hetzelfde...?... :?

• Jag

Jag

Op zondag 14 oktober 2001 22:16 schreef JvS het volgende:
Ik wil wel de producent van een cd uithangen, met daarop 4 keer 4 keer hetzelfde nummer, maar dan gemaakt uit:
  • De originele Wav rip
Gewoon puur en alleen om te kijken of mensen de verschillen horen... Ik moet er dan bij zijn en dan mogen jullie een keer die cd helemaal afhoren en allemaal opschrijven welke bitrate jullie denken dat het cd-track van is... Dit doe ik dan zo streng om al die indianenverhalen over "beneden de 192kbit vind ik zo lelijk" de wereld uit te helpen >:)... :Z
Afhankelijk van het uitgangspunt van de test, kan je dit beter anders doen. Als je alleen maar ff wilt horen dat mp3 goed is, is dit een goede. Als je een hele selectieve test wilt doen, kan je het beter als volgt doen:
track 1: orginele wav
track 2 t/m 5: 128, 160, 192 en orginele wav

Waarbij je dan het orgineel moet aanwijzen. En je moet die wav ook maar iets van 10 a 15 sec lang maken, omdat je geheugen voor fijne details in het geluid maar heel kort is.

Voor een kabel test stel ik het volgende voor: gamma kabel Vs dure kabel(s). Blind testen, luisteraars moeten bepalen welke zij het beste vinden klinken.
En single wire Vs bi-wire, op dezelfde manier te testen als de vorige.

En dat is denk ik alweer genoeg. Aan de haal gaan met versterkers is lastig (kabels ook), en dat allemaal doen is denk ik niet haalbaar. Vergeet ook niet dat je meer doet dan alleen luistertests. Je praat ook nog met elkaar. En bovendien wordt je helemaal gek van dar kritische luisteren.

Ik zou trouwens wel de "scheidsrechter" willen zijn. Degene die de kabels wisselt enzo.
En we kunnen misschien wel die Linn kabels gebruiken, maar dat hangt weer af van de locatie (bepaalt benodigde lengte
kabel). Eerst maar eens de tests bepalen.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil dus aantonen dat dat gehype om hoge bitrates bullshit is... En dat doe ik niet door 15keer naar 15 seconden te luisteren omdat je dan misschien wel de verschillen die er amper zijn zou onthouden :Z.

nee, gewoon op de manier waarop je IMHO muziek hoort te luisteren, gewoon ontspannen op de bank, het nummer luisteren... en dan mag je kritiek leveren...

Een keer het origineel als eerste is inderdaad wel een plan, zodat je dan iig wel een referentie hebt... (al zou dat niet nodig zijn, want naar een zogenaamde slechte 160kbps mp3 luister je ook zonder referentie :o)...

• Jag

Jag

Op zondag 14 oktober 2001 22:49 schreef JvS het volgende:
Ik wil dus aantonen dat dat gehype om hoge bitrates bullshit is... En dat doe ik niet door 15keer naar 15 seconden te luisteren omdat je dan misschien wel de verschillen die er amper zijn zou onthouden :Z.

nee, gewoon op de manier waarop je IMHO muziek hoort te luisteren, gewoon ontspannen op de bank, het nummer luisteren... en dan mag je kritiek leveren...

Een keer het origineel als eerste is inderdaad wel een plan, zodat je dan iig wel een referentie hebt... (al zou dat niet nodig zijn, want naar een zogenaamde slechte 160kbps mp3 luister je ook zonder referentie :o)...
Met zo'n test kijk je om het interessant is om hoge bitrates te gebruiken bij normaal gebruik. Met een super selectieve test kan je kijken of er uberhaupt verschil te horen is tussen orgineel en een bepaalde bitrate. Allebei de tests zijn interessant.
Je zou het ook allebei kunnen doen. Eerst twee lange nummers (met daarachter de "mp3's") op de cd. En dan een aantal korte erachter.

Verwijderd

Lokaties zijn voor mij geen probleem (ik heb een auto).

Is, in het kader van kabeltesten, het ook niet een idee om interlinks te testen (standaard-, midden- en high-end)?

• Jag

Jag

Op zondag 14 oktober 2001 23:35 schreef madashell het volgende:
Lokaties zijn voor mij geen probleem (ik heb een auto).

Is, in het kader van kabeltesten, het ook niet een idee om interlinks te testen (standaard-, midden- en high-end)?
Is een idee, maar veel testen lukt toch niet, dus je zult keuzes moeten maken denk ik. Alhoewl het natuurlijk altijd wel een idee is om nog iets extra's te hebben als je tijd over houdt.

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 23:48 schreef Jag het volgende:

[..]

Is een idee, maar veel testen lukt toch niet, dus je zult keuzes moeten maken denk ik. Alhoewl het natuurlijk altijd wel een idee is om nog iets extra's te hebben als je tijd over houdt.
Ok, beter één test grondig uitgevoerd dan 2 halfslachtig.
En meenemen van interlinks is niet zoveel moeite en dan minder een teleurstelling/frustratie als je niet aan testen toekomt (i.t.t. het meezeulen van speakers).

• Jag

Jag

Op maandag 15 oktober 2001 00:09 schreef madashell het volgende:

[..]

Ok, beter één test grondig uitgevoerd dan 2 halfslachtig.
En meenemen van interlinks is niet zoveel moeite en dan minder een teleurstelling/frustratie als je niet aan testen toekomt (i.t.t. het meezeulen van speakers).
Mooi, dan kan dat als backup.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 00:33 schreef Jag het volgende:

[..]

Mooi, dan kan dat als backup.
Je bedoelt "neem maar een (paar) setje(s) mee"?
Ok.

• DarkHelmet
  • De originele Wav rip
Leuk zo'n MP3 test, maar dat is al een keertje eerder gedaan. Leuk om nog een keer te doen, maar dan ff apart. Nemen we gelijk Vorbis Ogg (or whatever) mee in de test.
En dan wil ik ook MD erbij betrokken hebben. :)

• DarkHelmet
Op zondag 14 oktober 2001 22:28 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

is dit niet 2 keer hetzelfde...?... :?
Nee, dit is juist iets om uit te vinden....
Wat meer de moeite is om geld aan uit te geven, en of je met alleen goeie speakers bijv. een leuke verbetering van geluid kunt krijgen uit een simpele versterker.

Maar dit wordt idd met kabels testen wel een erg grote bezigheid...

• DarkHelmet
Maar OK, laten we dus uitgaan van een Kabeltest.

Wat gaan we daarmee precies testen?

Ik ben toch van mening dat je zeker 1 'cheapo' set moet nemen, en 1 'hi-end'.
Dan weet je tenminste wanneer en óf het effect van duurdere kabels intreed.

Welke kabels testen we?
Ik neem aan dat we niet een produktentest gaan houden, van 'welke zijn goed?' maar gewoon een paar klasses nemen.

- Huis-tuin-keuken gamma draad
- normale speaker kabel
- Hi-end speaker kabel
- UTP

En eigenlijk als je het goed wilt doen, moet je het met 2 groepen doen van elk een paar man. En dan allebei afwisselend testen in 2 ruimtes.
Maar ja, misschien leuk id, maar de ruimte bijv. is misschien weer wat lastiger :P

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 10:53 schreef DarkHelmet het volgende:

[..]

Nee, dit is juist iets om uit te vinden....
Wat meer de moeite is om geld aan uit te geven, en of je met alleen goeie speakers bijv. een leuke verbetering van geluid kunt krijgen uit een simpele versterker.

Maar dit wordt idd met kabels testen wel een erg grote bezigheid...
goedkope versterker met dure speakers is dacht ik toch echt het zelfde als dure speakers met goedkope versterker...(lees maar eens goed!)....

Verwijderd

Dit doe ik dan zo streng om al die indianenverhalen over "beneden de 192kbit vind ik zo lelijk" de wereld uit te helpen >:)... :Z
hieruit maak ik op dat jij wel geniet van een bitrate onder de 192kbps?

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 15:36 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

hieruit maak ik op dat jij wel geniet van een bitrate onder de 192kbps?
Volgens mij is 'tie gewoon audiomasochist. >:)

• TimMer
  • Niet online
Wat ik ook niet begrijp: zeggen dat men niet mag zeiken over mp3's < 192Kb/sec, maar wel vette discussies over de bekabeling van boxen en interconnects houden... :?

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:43 schreef TimMer het volgende:
Wat ik ook niet begrijp: zeggen dat men niet mag zeiken over mp3's < 192Kb/sec, maar wel vette discussies over de bekabeling van boxen en interconnects houden... :?
tja, dat ontgaat me ook even.....ik ga me niet in die kabeldiscussie mengen omdat ik het nooit heb getest en ik vermoed dat ALS het al iets uitmaakt het verschil wel erg miniem zal zijn

maar er wordt inderdaad dus daarover wel gezeurd en niet over de bitrate van mp3s, terwijl daar het resultaat gewoon merkbaar is

hoe dan ook, mochten jullie bitrates gaan testen dan raad ik jullie aan om niet alleen de laatste van dj tiesto in de test op te nemen :)

de soort muziek maakt namelijk nogal verschil

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
Lijkt me alleen dat er wel erg veel combinaties mogelijk zijn.
Je zal je moeten beperken tot een select aantal luistsprekers + kabels.
3 uit dure klasse
3 uit midden klasse
3 uit goedkope klasse

hiermee krijg je al veel combinaties.
Ook zul je met DAT of DVD/SACD moeten testen om ze alles te kunnen horen.
Het allerbelangrijkste is nog wel dat je een versterker/equaliser neemt met een super groot berijk.
Deze moet gewoon alle tonen kunnen doorgeven en niet bepaalde tonen achterhouden.

Als je de mp3 kwaliteit wilt testen kan dit wel, maar dit is al zo vaak gedaan, en is alleen maar meer werk.
en je kan zeggen wat je wilt maar een mp3 geript met EAC en daarna met Lame omgezet naar MP3 met een bitrate van 192 klinkt zeker beter dan als je bijv. met Audiocatalyst ript.
een 128kbps mp3'tje is voor "normaal" luitsteren voldoende. Je mist er nix bij.
maar wil je bijvoorbeeld je platen/cd verzameling digitaal archiveren dan is een MP3 met variable bitrate tussen de 224 en 320 kbps het beste, aangezien hierbij het verlies niet meer te horen is.

• DarkHelmet
OK OK, FoN, solly, klein foutje elin geklopen... :D
Tis nu verandert, maar je snapt het idee toch wel mag ik hoopen?

Verwijderd

ik wil jullie test-dag niet verpesten hoor, test wat jullie willen......als jullie maar niet de mp3-test overslaan omdat iemand beweert dat aphex twin op 320kbps net zo klinkt als op 128 :)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 15 oktober 2001 16:11 schreef MrShaggy het volgende:
ik wil jullie test-dag niet verpesten hoor, test wat jullie willen......als jullie maar niet de mp3-test overslaan omdat iemand beweert dat aphex twin op 320kbps net zo klinkt als op 128 :)
Wat bedoel je nou, dat aphex twin moeilijke muziek is, waarmee je een lage bitrate hoort? of dat het onzin is om bij zulke muziek een hoge bitrate te gebruiken?

En ps, wees maar gerust, zo'n mp3 test wil ik weleens meemaken... muziek mogen jullie ook wel mee kiezen hoor.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 16:58 schreef JvS het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou, dat aphex twin moeilijke muziek is, waarmee je een lage bitrate hoort? of dat het onzin is om bij zulke muziek een hoge bitrate te gebruiken?
dat het uitmaakt over wat voor muziek het gaat....als een nummer van bv the corrs (wat helemaal platgecomressed en voor radio airplay gemaakt is), zijn verschillen bij verschillende bitrates een stuk minder goed te horen dan het geval is bij muziek van bv aphex twin, omdat die muziek om hele andere dingen gaat

(goede opnames van klassieke muziek is bv ook nog zo een, omdat daar zoveel dynamiek inzit....dat wil je op een hoge bitrate hebben)

[qoute]
En ps, wees maar gerust, zo'n mp3 test wil ik weleens meemaken...
[/quote]
maar waarop baseerde je je beweringen van net dan dat je dit misverstand (dat bitrates boven de 192kbps onzin zijn) uit de wereld wilde halen als je zoiets nog nooit hebt getest? :?

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Ik ben natuurlijk ook graag van dr partij, wat je ook wil testen, ik doe mee, yippie, nou hopen dat het echt wat wordt!! :))

8 )

Verwijderd

Ik heb al een keer de test gedaan die hierboven beschreven is door Jag. Ergens in de search zal nog wel eenv erslag verstopt liggen. Het kwam er iig op neer dat het verschil tussen 192 en origineel in de praktijk niet te herkennen is, het verschil tussen 128 en 192/origineel wel...

Maar ik wil het graag nog een keer doen, al was het alleen maar om te kijken hoeveel mijn oren in de tussentijd gesleten zijn :P.

• ShittyOldMan
Is het een idee om ook meteen te kijken, of luisteren eigenlijk, welk invloed zilveren/verzilverde kabels hebben t.o.v. OFC kabel? Wordt het hoog ook echt scherper, en krijg het laag een mnder dominante plek, of sneller of juist trager? Ben ik erg benieuwd naar...

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:55 schreef DarkHelmet het volgende:
OK OK, FoN, solly, klein foutje elin geklopen... :D
Tis nu verandert, maar je snapt het idee toch wel mag ik hoopen?
tuurlijk..maar ik kan je zo wel vertellen dat ik liever een dure versterker met "goedkope" speakers hoor dan omgekeert...

• Jag

Jag

We gaan dit niet laten wegzakken. Ik wil wel weer mijn kamer ter beschikking stellen, maar misschien dat iemand een betere plek weet. Verder stel ik voor om de meeting ergens eind november te houden. Ik kan 17 november, 18 november en 25 november.

• DarkHelmet
Ik ook wel, liefst eigenlijk op een zondag.

• DarkHelmet
En er werd ook geopperd Interlinks te testen.
Maar what da hell zijn Interlinks :? :D

Stond btw niet in de FAQ & search werkt niet :?

Verwijderd

Ik kan op zondag 25 november.
Misschien, met wat omzettingen, kan ik op 18 november maar liever niet!

Interlinks zijn de kabels tussen bijv. je versterker en je CD-speler.

Verwijderd

ik heb v/d Hul Magnum en Monster 400(interlink) ter beschikking...

• elsegre
  • Laatst online: 14-08 15:17

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Eind nov. is O.K.
Kijken of ik iemand zo gek kan krijgen om me ff te brengen en halen met al m'n troep.
B.T.W.

No news is bad news.

• DarkHelmet
KICK

Zelf zou ik trouwens ook nog wel graag MDLP testen... :P

BTW, kleine voetnoot: bij het 'blind' uitvoeren van test is er 1 dingetje wat ieder denk ik vergeet, namelijk hoe klinkt het origineel écht? Daarvoor moet je een zeer nauwkeurig geheugen hebben, het origineel vaak, en altijd op dezelfde set gehoord hebben als de test-set.

Of zeg ik nu weer iets erg doms... :)

Verwijderd

Goed even een tussenstand:

Wie willen er mee doen
- DarkHelmet
- Jag
- JvS
- Fatboy_of_Nirvana
- ^JaapvR^
- Madashell
- Hetisik
- elsegre

Wat is de inbreng
- Jag - ruimte, apparatuur en MP3-test
- Fatboy_of_Nirvana - luidsprekerkabels en interlinks
- JvS - MP3-test
- Madashell - luidsprekerkabels en interlinks
- elsegre - een hoop troep >:)

Voorlopig beste datum zondag 25 november (evt. zondag 18 november).

Tests:
- Luidsprekerkabels (primaire test)
- MP3 bitrates
- Interlinks

^JaapvR^ zou met mij mee kunnen rijden (ik woon in Zwolle).

(elsegre over het hoofd gezien)

• Jag

Jag

Ljikt mij een goede samenvattig, alleen is 8 personen een beetje teveel om goed te kunnen luisteren in mijn kamer. Het past makkelijk, daar niet van, maar je wil wel een beetje in de buurt van de sweetspot blijven. Wil iedereen die in de lijst staat ook echt komen (op de genoemde datum)?

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 18:09 schreef Jag het volgende:
Lijkt mij een goede samenvattig, alleen is 8 personen een beetje teveel om goed te kunnen luisteren in mijn kamer. Het past makkelijk, daar niet van, maar je wil wel een beetje in de buurt van de sweetspot blijven. Wil iedereen die in de lijst staat ook echt komen (op de genoemde datum)?
ik heb de invloed van kabels vaak zat gehoort...dus ik hoef niet perce...

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 19 oktober 2001 18:09 schreef Jag het volgende:
Ljikt mij een goede samenvattig, alleen is 8 personen een beetje teveel om goed te kunnen luisteren in mijn kamer. Het past makkelijk, daar niet van, maar je wil wel een beetje in de buurt van de sweetspot blijven. Wil iedereen die in de lijst staat ook echt komen (op de genoemde datum)?
Ik kan er de 25e niet bijzijn (heb de nacht daarvoor een nachtdienst :P), maar ik kan/wil wel eventueel het cd'tje maken voor de MP3 test... En dan wel dat alleen ik de volgorde weet van de nummers :).

De 18e kan ik trouwens wel, maar als de nadruk op kabels en dergelijke komt te liggen mogen jullie mij ook afschrijven ;). Ik ben alleen geinteresseerd in de uitslag van de MP3 test :P.

Ik kan zo'n cd'tje trouwens ook naar meerdere mensen sturen die het dan zelf kunnen testen enzo :) (mochten mensen dat willen :o). Tot een geeltje aan verzend en materiaalkosten wil ik wel gaan :).

Verwijderd

Ik ben dan zeker van de partij!

Er zijn, trouwens, nog een paar extra leuke tests uit te voeren met mijn Linn kabels. Maar daar kan ik hier beter niet over beginnen :)

• DarkHelmet
Ik wil zeker komen, alleen waar is 'the Jag residence' precies? Bunnik volgens je profile...

FF kijken hoever, en hoe ik er evt. kan komen. En dan nog misschien een auto regelen.
Als de datum vast ligt, ga ik regelen voor auto...

Verwijderd

Zodra alles rond is, zou het wel gemakkelijk zijn als Jag de deelnemers een adres en evt. routebeschrijving mailt.

Oh shit, helemaal vergeten te vermelden: JvS ik ben wel geïnteresseerd in zo'n MP3-test CD'tje.

• Jag

Jag

Ik woon idd in Bunnik. Het is heel goed te bereiken met OV en ik zal nog wel een routebeschrijving geven.

• DarkHelmet
Jag> Das erg mooi van dat OV, dan heb jij iig één audioterrorist meer in je huis :)

Ben erg benieuwt wat ik er zal leren, en wat ik over mijn orgen kan leren :)

• DarkHelmet
[off-topic]

Zeg JvS, hoe kom jij aan zo'n gele PC-speaker (zie je GoTicon)? Wil ik ook wel, onder het mom van casemodding in me kast proppen! :P

Waarom is er nog eigenlijk geen Tweaker begonnen met een kleine zelfbouw PC speakerbox in ze kast te bouwen?
ALS er ergens winst valt te behalen is het daar wel!!
:)
Kun je misschien nog eens begrijpen wat die aardige mevrouw van een AOpen AK73Pro(A) eigenlijk te vertellen heeft bij een foutmelding! ;)

[/off topic]

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:15 schreef madashell het volgende:
ik woon in Zwolle
/offtopic
wezep 8-)
/offtopic

Verwijderd

Ik denk dat ik allebei die zondagen wel kan, zeker als ik met madashell mee zou kunnen rijden.
Eventueel kan ik allerlei dingen meenemen die anderen ook wel hebben, zoals low-budget interlinks (waaronder een interlink van 10m, en een verleng-interlink van nog eens 10m).

• ShittyOldMan
Zeg JvS, hoe kom jij aan zo'n gele PC-speaker (zie je GoTicon)? Wil ik ook wel, onder het mom van casemodding in me kast proppen
Die heeft 'ie uit een 602 gehaald en in z'n pc gezet :D :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/ACF474.gif

• ALH
  • Laatst online: 14-08 22:46

ALH

Ik zou ook wel graag willen, heb vorige keer ook gemist ;(

Kan eventueel wel een interlink meenemen of een component maar ik begreep uit het verhaal dat dat niet echt de bedoeling was toch?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Als ik het vervoer rond krijg neem ik m'n speakers mee en de accuphase 207.
Geen cd-speler en ook geen platen(speler), dat is me te kwetsbaar en teveel sjouwen.
Twee of drie paar l.s. kabels van ong. f10,-/m. tot f45,-.

En een bergje cd's :P
Wat gaan we allemaal beluisteren qua muziek? dan stem ik mijn selectie daar een beetje op af.

No news is bad news.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 23:49 schreef Lampje het volgende:

[..]

/offtopic
wezep 8-)
/offtopic
Ja, en? ;)

Het lijkt me overigens nu wel een goed idee om een definitieve lijst van deelnemers op te gaan stellen.

Als we nu eerst het max. aantal personen weten wat Jag op zijn sweet-spot kan plaatsen.
Dan kunnen we onderling afstemmen wie uiteindelijk gaan.

• Jag

Jag

Ok, even een samenvatting van wie kunnen op 25 november:
madashell
elsegre
DarkHelmet
JvS

De tests die we iig gaan doen zijn de luidsprekerkabeltest en de mp3 test. Voor de luidsprekerkabel lijkt me dit wel aardig:
gamma kabel Vs dure kopere kabel Vs dure zilvere kabel
En dure koper single wire Vs bi-wire
De mp3 test bakken ik en JvS wel, dat gaat wel lukken.

Ik denk dat alle versterkers en speakers wel thuis kunnen blijven (tenzij iemand iets heel leuks ermee weet). In praktijk ben je namelijk helemaal niet zo lang aan het testen met zo'n review, dus je kan niet zoveel tests doen. Wel hebben we nog interlinks nodig, maar ik zag al wat mensen hun interlinks aanbieden, dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Ik ga alleen nog ff nadenken over de setup enzo, dat wordt nog lastig.

Edit: ik denk dat er twee mensen nodig zijn voor het wisselen van kabels, voor het uitvoeren van de test zeg maar. Dat kunnen ik en JvS en wel doen. Dan kan ik als jullie niet al te fors van omvang zijn, wel vier mensen kwijt die dan -redelijk- op de sweet spot zitten. Kortom, als mijn lijst final is, mag er nog één iemand bij.

Verwijderd

JvS schreef:
Ik kan er de 25e niet bijzijn (heb de nacht daarvoor een nachtdienst )
Is hier verandering in gekomen? Zo ja, heel mooi.
Anders is er nog plek voor 2 en wil ik wel helpen met aansluiten.

PS
Ik kan inderdaad voor verschillende typen interlinks zorgen.

• Jag

Jag

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:14 schreef madashell het volgende:

[..]

Is hier verandering in gekomen? Zo ja, heel mooi.
Anders is er nog plek voor 2 en wil ik wel helpen met aansluiten.

PS
Ik kan inderdaad voor verschillende typen interlinks zorgen.
Ja, ik heb Joost even ervan overtuigd dat je dan nog wel naar een meeting kan komen. We beginnen toch niet om 10:00 's ochtends ofzo :).

En over dat aansluiten, er moeten waarschijnlijk twee mensen zijn die continu kabels wisselen, en die kunnen dus niet luisteren.

En laten we elkaar maar bij de voornaam noemen, ik hou er niet zo van om "Jag" genoemd te worden :). Mijn naam is Hinke.

Verwijderd

En laten we elkaar maar bij de voornaam noemen, ik hou er niet zo van om "Jag" genoemd te worden . Mijn naam is Hinke.
Aangenaam, ik heet Martin.

• DarkHelmet
Mijn naam is ehh...
zeg me naam eigenlijk nooit online, dan maar heel zachtjes dus:

Bas

Oe, was toch niet zo eng als gedacht

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:43 schreef DarkHelmet het volgende:
Mijn naam is ehh...
zeg me naam eigenlijk nooit online, dan maar heel zachtjes dus:

Bas

Oe, was toch niet zo eng als gedacht
Congratulations and jubilations..... ;)

Ik ben verdomd blij dat ik bij de ljst zit, ik ben n.l. erg benieuwd naar hoe mijn oren het nog doen (ben al 39).
Als die MP3-test voor mij wat negatief uitvalt kan in ieder geval in de internet-cursus voor 65+ers een hoofdstuk opgenomen worden met het downloaden van die dingen, zodat we geen André Rieu meer tegenkomen in de hitparades >:)

(schrijf ik die naam nog verkeerd ook)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:27 schreef Jag het volgende:

En laten we elkaar maar bij de voornaam noemen, ik hou er niet zo van om "Jag" genoemd te worden :). Mijn naam is Hinke.
Je heet toch gewoon jack? :P :?

Nou, ik ben dus Joost :)

• hetisik

hetisik

is er nog plaats??!! ik wil nog steeds heel erg graag van de partij zijn. dan neem ik mijn VLS kabeltje mee, en misschien zou ik nog een paar andere kabels kunnen regelen......misschien
Btw, bunnik, waar ;igt dat ongeveer, toch niet in brabant hopelijk?

8 )

• hetisik

hetisik

is er nog plaats??!! ik wil nog steeds graag van de partij zijn. IK heb geen auto dus kan niet veel mee nemen dan een paar kabeltjes, ik neem dan mijn VLS kabeltje meevan de luidsprekers,
misschien mijn buizenbak ook, maar ik moet de hoofdbuizen nog steeds vervangen.
btw, waar ligt bunnick, toch hopelijk niet in brabant??!!
ik ben nog scraal studentje, straks moet ik 3 urrtjes met dr trein reizen........ :((

8 )

• Jag

Jag

Goed, de volgende komen dus:
Martin (Madashell)
Joost (JvS)
Bas (Darkhelmet)
Elsegre (die zijn identiteid nog moet onthullen :))

Er kan er dus nog één bij, en dat mogen jullie onderling uitvechten wie dat wordt.

De route beschrijving:
men neme de trein naar Utrecht CS. Van daaruit de trein naar Rhenen of Veenedaal, wel een stoptrein nemen. Die stopt als het goed is in Bunnik (vijf minuten met de trein ofzo).
Dan steek je het spoor over en volg je de weg een heel stuk. Na een aantal minuten lopen kom je dan een grote weg tegen, die steek je over zodat je de van Zijldreef oploopt. Je gaat dan de eerste links, en dan zit je op de Marskramersbaan waar ik woon. En je moet aanbellen bij nr 26.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Routebeschrijving.JPG

Wie neemt wat mee? We hebben nodig:
- drie sets speakerkabel:
Gamma kabel, normale of dure koper en zilver ofzo.

Ik gebruik zelf 1.25 mm^2, vieraderig. Maar liever zou ik een vergelijk zien tussen Gamma kabel, dure koper en zilver. Als de lengte echt een probleem blijkt te zijn, dan kunnen we misschien een andere versterker gebruiken en die dichterbij zetten, maar ik denk dat dat lastig wordt ivm het blind uitvoeren van de test.

De bi-wire vs single-wire test kunnen we waarschijnlijk met mijn kabel doen, maar we zouden misschien ook een duurdere kabel gebruiken.
De mp3 test is heel makkelijk uit te voeren.

Misschien dat iemand nog iets anders in gedachte had voor een test?

• DarkHelmet
Ja, eigenlijk wel.
Is het handig dat je de nummers die we gaan luisteren eerst zelf op je eigen set gaat beluisteren, of juist niet?
(Omdat je anders niet meer 'subjectief' bent, iedere set kleurt nl. anders).
Want de nummers die gedraait gaan worden, ken ik hoogstwaarschijnlijk niet. :)

Verwijderd

Zoals gezegd kan ik wel de (wat) duurdere koperkabel meenemen (komen we uit met 3 mtr. lengte?).
Ook Gamma-kabels kan ik wel voor zorgen.
Wie heeft er zilveren kabels?

Een interlink-test hadden we toch als evt. extra test bedacht? Ik kan in ieder geval wel voor standaard, iets duurdere standaard, en 2 verschillende duurdere interlink-sets meenemen.
Iemand met Van den Hul of Monster?

Mijn luidsprekerkabel:
K20 Loudspeaker Cable
High quality low-loss loudspeaker cable for general purpose use.
Ideal for all speaker applications
Easy to strip and solder

Technical Specifications

Cable 2-Core dumbell wire
Core 4mm square
Insulation Grey PVC
Strand 54 strands 0.3mm copper
Inductance 0.005 ohm per metre
Capacitance 16.pF per metre at 1KHz (typical value)
Impedance 0.93 mH per metre 1KHz (typical value)

• Jag

Jag

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:44 schreef DarkHelmet het volgende:
Ja, eigenlijk wel.
Is het handig dat je de nummers die we gaan luisteren eerst zelf op je eigen set gaat beluisteren, of juist niet?
(Omdat je anders niet meer 'subjectief' bent, iedere set kleurt nl. anders).
Want de nummers die gedraait gaan worden, ken ik hoogstwaarschijnlijk niet. :)
Ja, dat is op zich wel een idee, maar wat lastig uit te voeren omdat we dan a) vantevoren moetn bepalen wat we gaan luisteren. En b) iedereen aan die muziek moet komen.
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:37 schreef madashell het volgende:
Zoals gezegd kan ik wel de (wat) duurdere koperkabel meenemen (komen we uit met 3 mtr. lengte?).
Ook Gamma-kabels kan ik wel voor zorgen.
Wie heeft er zilveren kabels?

Een interlink-test hadden we toch als evt. extra test bedacht? Ik kan in ieder geval wel voor standaard, iets duurdere standaard, en 2 verschillende duurdere interlink-sets meenemen.
Iemand met Van den Hul of Monster?

Mijn luidsprekerkabel:
[..]
Hmm, die had je al aangeboden maar eigenlijk hebben we 12m nodig. Ik kan wel m'n versterker uit het rack halen en dichterbij zetten, geen probleem, maar dat maakt het blind uit voeren van de test schieronmogelijk.

Verwijderd

Hmm, die had je al aangeboden maar eigenlijk hebben we 12m nodig. Ik kan wel m'n versterker uit het rack halen en dichterbij zetten, geen probleem, maar dat maakt het blind uit voeren van de test schieronmogelijk.
Is het dan een idee om dit voor alle kabels te doen?
Zo van versterker en bron op 1 centrale plaats, alle kabels er alvast neerleggen en dan 'stiekum' wisselen. Je weet dan toch nog steeds niet welke kabels zijn aangesloten?
Of zijn de aansluitingen zichtbaar als je je versterker op een andere plaats neerzet?

• Jag

Jag

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:48 schreef madashell het volgende:

[..]

Is het dan een idee om dit voor alle kabels te doen?
Zo van versterker en bron op 1 centrale plaats, alle kabels er alvast neerleggen en dan 'stiekum' wisselen. Je weet dan toch nog steeds niet welke kabels zijn aangesloten?
Of zijn de aansluitingen zichtbaar als je je versterker op een andere plaats neerzet?
Dat was ik idd van plan voor alle kabels op de manier die jij beschrijft, alleen is dat dus idd lastiger uit te voeren als de versterker in beeld staat.
Nu hangen ze in een rack, en dan kan je echt ongezien zowel speakerkabels als interlinks wisselen. Alleen zit je dan wel met die afstand. Met 10m redt je het ook wel trouwens, alleen kan je dan de kabel niet wegwerken (wat nu niet zo erg is natuurlijk).

Verwijderd

Goed, allemaal dus een theedoek meenemen! Als je die voor je ogen knoopt, kun je de test echt blind doen >:)

Even serieus, is het dan nog zinvol om mijn kabels mee te nemen (interlinks neem ik zowiezo mee) en zo niet, wie heeft er dan nog andere dure koper kabels?

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

* elsegre = Serge
Ik neem wat muziek mee en wat kabels en we zien het wel :)
Gewoon lekker een gezellig dagje, moet ik nog wat cullinaire versnaperingen meenemen?

No news is bad news.

Verwijderd

Gewoon lekker een gezellig dagje, moet ik nog wat cullinaire versnaperingen meenemen?
Wat een goed voorstel, ik neem wel wat fris mee, voorkeuren?

• Jag

Jag

Jullie hoeven niet allemaal dingen mee te nemen hoor, in Bunnik heb je ook supermarkten :P. Maar goed, doe wat je niet laten kan. Muziek meenemen is idd ook een goed idee.
Zo lang jullie maar niet mijn hele kamer volbouwen met rotzooi als jullie binnen komen, ik ben rotzooi allergisch (vraag maar es aan Joost :)).

Zullen we het maar gewoon op deze deelnemers houden, dit zijn er eigenlijk al wel genoeg (tenzij iemand alsnog erg graag wil komen).

Ik wil er trouwens ook primair een leuke dag van maken, één van de redenen dat ik niet ik weet wel niet hoeveel tests wilde doen. Maar de tests die we doen gaan we wel ff serieus aanpakken, kunnen we daarna ontspannen :) (en ja testen is echt inspannend werk).

Verwijderd

Jullie hoeven niet allemaal dingen mee te nemen hoor, in
Bunnik heb je ook supermarkten :P .
Daar twijfelde ik ook niet aan.
Als je alles zelf wilt sjouwen is dat ook best ;) We kunnen in ieder geval dan toch allemaal wat lappen om de kosten te delen?
Muziek meenemen is idd ook een goed idee.
Dat had je nu niet moeten zeggen >:)
Ik wil er trouwens ook primair een leuke dag van maken, één van de redenen dat ik niet ik weet wel niet hoeveel tests wilde doen. Maar de tests die we doen gaan we wel ff serieus aanpakken, kunnen we daarna ontspannen :) (en ja testen is echt inspannend werk).
Hoe laat beginnen de festiviteiten?
ik ben rotzooi allergisch (vraag maar es aan Joost :) ).
Kruimeldiefje meenemen? >:)

• Jag

Jag

Kruimels of vlekken op de vloer doen me niet zoveel. Maar ik er moet niks hebben van de manier waarop Joost zijn kamer "inricht", hij weet wel wat ik bedoel :P.

Hoe laat we beginnen? Sja, een uurtje of 13:00 ofzo? Ik ben een avond/nacht mens dus begin liever wat later en dan wat langer door. Bovendien gaat Joost zoiezo pas laat komen omdat hij de nacht ervoor nachtdienst heeft.

Verwijderd

Da's een hele mooie tijd! Ik ben ook zo'n nachtbraker (geen wonder dat dit topic 's nachts altijd zo hoog komt ;) )

Maar laten we wel even wat afstemmen over de (al dan niet vloeibare) versnaperingen. Anders staan we of droog of in een kamer volgeplempt met kratten, zakken chips e.d.

• Jag

Jag

Sja, dan doe ik wel het bier (Grolsch ok?). Als iemand anders dan wat Cola (geen light variant aub) en Tonic ofzo meeneemt. En dan nog iemand chips (naturel het liefst) ofzo, dan ben ik helemaal blij.
O ja, bier na het testen. Anders komt er uit de test dat 64Kbit mp3's net zo goed zijn als het orgineel :P.

• Jag

Jag

Op donderdag 01 november 2001 01:59 schreef madashell het volgende:
Da's een hele mooie tijd! Ik ben ook zo'n nachtbraker (geen wonder dat dit topic 's nachts altijd zo hoog komt ;) )
Maar vergeet niet dat het wel een zondag is waarop we die meeting houden. Voor mij geen probleem dat het wat later wordt, maar dikke kans dat er mensen de volgende dag om 9:00 op school of werk moeten zijn en ook nog een heel stuk naar huis moeten.
* Jag houdt er niet zo van als ie gebonden is aan allemaal tijden

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil even kwijt dat mijn kamer wel veel knusser is dan die van Jag en dat ik het best wel vreemd vind staan dat er nu ineens overal "Joost" staat :P. Help

Enneh, Serge jij hebt toch niet bij RAF in H'sum gewerkt he?

Verwijderd

Grolsch is zeker ok, helaas kom ik met de auto :'( .
Ik neem dan ook de fris-afdeling wel voor mijn rekening; things go better with Coke, ok?

• Jag

Jag

Best een mooie kamer die jij hebt hoor Joost, alleen het is er zo'n zooi :P.

Jammer trouwens dat we deze topic niet ff private kunnen maken ofzo. Ik kan hem wel naar het CF moven maar dan komen alleen ik en Joost op de meeting :P.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 01 november 2001 02:13 schreef madashell het volgende:
Ik neem dan ook de fris-afdeling wel voor mijn rekening; things go better with Coke, ok?
Ik wil light :P. >:)

• Jag

Jag

Op donderdag 01 november 2001 02:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Dan neem je maar je eigen fles mee :P.

• Jag

Jag

Op donderdag 01 november 2001 02:13 schreef madashell het volgende:
Dan kom je met het OV. Of ben je al in een ver gevorderd-auto-rij-stadium en is OV geen optie meer :P?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 02:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Of je drukt op dat knopje aan de muur *D

• Jag

Jag

Op donderdag 01 november 2001 02:17 schreef madashell het volgende:

[..]

Of je drukt op dat knopje aan de muur *D
Dat kan bij mij niet :P (dimmer).

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 02:16 schreef Jag het volgende:

[..]

Dan kom je met het OV. Of ben je al in een ver gevorderd-auto-rij-stadium en is OV geen optie meer :P?
Ik ben door mijn werk allergisch geworden voor het OV en al helemaal het traject Zwolle-Utrecht.
Ik zal het dan ook maar toegeven: ik ben een hopeloze auto-addict!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 02:18 schreef Jag het volgende:

[..]

Dat kan bij mij niet :P (dimmer).
Heb jij er dan niet een van de Gamma dan? Zo een, die je aan en uit kunt drukken in je favoriete stand?

• Jag

Jag

Op donderdag 01 november 2001 02:21 schreef madashell het volgende:

[..]

Ik ben door mijn werk allergisch geworden voor het OV en al helemaal het traject Zwolle-Utrecht.
Ik zal het dan ook maar toegeven: ik ben een hopeloze auto-addict!
Zwolle? Da's ook niet dichtbij ofzo ook he. Na ja, je moet het zelf weten. De laatste trein die je kan nemen is om 23:30 vanuit Bunnik.

• Jag

Jag

Op donderdag 01 november 2001 02:23 schreef madashell het volgende:

[..]

Heb jij er dan niet een van de Gamma dan? Zo een, die je aan en uit kunt drukken in je favoriete stand?
Nee, ik heb er een van de Praxis en afgezien lichtdimmen geeft ie ook een heel mooi spinnend geluid door de stereo (dat is dan ook de reden dat ik een power conditioner wil maken) :P.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste