Dank voor de tip maar ik blijf met de auto komen. Voor iemand met 60.000 km per jaar in de spits is Zwolle-Bunnik op zondag gewoon een plezierritjeZwolle? Da's ook niet dichtbij ofzo ook he. Na ja, je moet het zelf weten. De laatste trein die je kan nemen is om 23:30 vanuit Bunnik.
Djeez, dan zit je echt bijna 24/7 in de autoOp donderdag 01 november 2001 02:29 schreef madashell het volgende:
[..]
Dank voor de tip maar ik blijf met de auto komen. Voor iemand met 60.000 km per jaar in de spits is Zwolle-Bunnik op zondag gewoon een plezierritje.
Verwijderd
Nou met vroeg vertrekken en vroeg weggaan is het zo'n 4 uur per dag. Ik mis alleen die zaterdagochtend zo, bestaat die nog?Djeez, dan zit je echt bijna 24/7 in de auto
Wow, nog een test: beoordeel de muzikaliteit van de dimmer van HinkeNee, ik heb er een van de Praxis en afgezien lichtdimmen geeft ie ook een heel mooi spinnend geluid door de stereo (dat is dan ook de reden dat ik een power conditioner wil maken).
Maar daar toch even serieus op inhakend, ben je dan niet bang voor het geluid van die geforceerde koeling op je 'nieuwe' versterker(s).
Nee, want die gaan meteen eraf. Ik ga echt geen amp gebruiken met fan aan, dat is echt niet acceptabel (misschien als ik hem extreem goed zou geluidsisoleren). En ja dat kan. Ik heb nu de Vs1500 al meer dan een maand draaiend zonder fan (soms moet je wat risico's nemenOp donderdag 01 november 2001 02:43 schreef madashell het volgende:
[..]
Nou met vroeg vertrekken en vroeg weggaan is het zo'n 4 uur per dag. Ik mis alleen die zaterdagochtend zo, bestaat die nog?
[..]
Wow, nog een test: beoordeel de muzikaliteit van de dimmer van Hinke.
Maar daar toch even serieus op inhakend, ben je dan niet bang voor het geluid van die geforceerde koeling op je 'nieuwe' versterker(s).
Maar goed, ik ga nog ff een film kijken en dan slapen.
Das dus ook de reden dat ik tussen alles on-line UPSjes heb zitten dan heb je volledig schone stroom en kan je tenminsten nog muziek luisteren of TV kijken als de stroom uitvaltOp donderdag 01 november 2001 02:25 schreef Jag het volgende:
Nee, ik heb er een van de Praxis en afgezien lichtdimmen geeft ie ook een heel mooi spinnend geluid door de stereo (dat is dan ook de reden dat ik een power conditioner wil maken).
Worden er ook foto's gemaakt?
Een test als dit is leuk met volledige resultaten enzo, maar een foto van de gehele setup in minstens net zo leuk!
ps. Wordt er ook nog gekeken naar de dikte's van de kabels? De een hoor ik zeggen hoe dikker hoe beter, de ander zegt dat +/- 4mm2 het best is (hoe zit het dan met het laag?)
Een test als dit is leuk met volledige resultaten enzo, maar een foto van de gehele setup in minstens net zo leuk!
ps. Wordt er ook nog gekeken naar de dikte's van de kabels? De een hoor ik zeggen hoe dikker hoe beter, de ander zegt dat +/- 4mm2 het best is (hoe zit het dan met het laag?)
Ja, ik moet misschien ook maar aan de UPS-en. Maar ik moet wel iets hebben dat tegen een flinke piek in de stroomsterkte kan. Anders gaat het kapot als ik mijn Crests aanzet. En dan heb ik het maar niet over wat er gebeurt als ik ze alle drie tegelijk aanzet
.
En we moeten idd maar foto's gaan maken. Daar probeer ik wel voor te zorgen.
Over de dikte van de kabels: het is al lastig genoeg om normale koper van 10m te vinden. En we moeten ook nog 10m zilver hebben.
En we moeten idd maar foto's gaan maken. Daar probeer ik wel voor te zorgen.
Over de dikte van de kabels: het is al lastig genoeg om normale koper van 10m te vinden. En we moeten ook nog 10m zilver hebben.
Ik zal mijn camera meenemen, dan kom ik tenminste niet op de fotoOp donderdag 01 november 2001 15:07 schreef ShittyOldMan het volgende:
Worden er ook foto's gemaakt?
No news is bad news.
Tja dan moet je ze niet alle drie tegelijk aanzettenOp donderdag 01 november 2001 16:19 schreef Jag het volgende:
Ja, ik moet misschien ook maar aan de UPS-en. Maar ik moet wel iets hebben dat tegen een flinke piek in de stroomsterkte kan. Anders gaat het kapot als ik mijn Crests aanzet. En dan heb ik het maar niet over wat er gebeurt als ik ze alle drie tegelijk aanzet.
Nee zelfs met mijn breedbeeld TV heeft ie geen moeite maar ja dan moet je gewoon wat zwaardere uitvoeringen nemen dan hebben ze minder snel last van de inschakel stroom
Verwijderd
als er iemand langs Arnhem komt, mogen jullie mijn v/d Hul Magnum wel proberen...is wel slechts 2 x 1.80 meter met wbt-banana en wbt-spades...
Wij hebben zekeringen die je kan resetten, dus ik ga eens zodadelijk als ik de Crest Vs450 heb opgehaald (heb net de Vs1100 opgehaald) eens voor de gein ze alledrie tegelijk aanzettenOp donderdag 01 november 2001 16:45 schreef mweert het volgende:
[..]
Tja dan moet je ze niet alle drie tegelijk aanzetten
Nee zelfs met mijn breedbeeld TV heeft ie geen moeite maar ja dan moet je gewoon wat zwaardere uitvoeringen nemen dan hebben ze minder snel last van de inschakel stroom
Kijk, en dat illustreert meteen het probleem. Die dure kabels zijn veel te duur om 20m van te kopen, dus iedereen zorgt er wel voor dat zijn versterker(s) dichtbij zijn speakers staan.Op donderdag 01 november 2001 18:31 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
als er iemand langs Arnhem komt, mogen jullie mijn v/d Hul Magnum wel proberen...is wel slechts 2 x 1.80 meter met wbt-banana en wbt-spades...
Ik denk dat het nog heel erg lastig gaat worden om 2x10m goede speakerkabel te vinden.
Verwijderd
Is het dan niet een idee om wat audio-zaken af te gaan om te vragen of ze willen meewerken aan deze test?Kijk, en dat illustreert meteen het probleem. Die dure kabels zijn veel te duur om 20m van te kopen, dus iedereen zorgt er wel voor dat zijn versterker(s) dichtbij zijn speakers staan.
Ik denk dat het nog heel erg lastig gaat worden om 2x10m goede speakerkabel te vinden.
Wel zouden we ze dan moeten lokken met een vermelding in het te verschijnen verslag op Tweakers (is dit mogelijk, voelt iemand zich geroepen tot het maken van zo'n verslag).
Je hebt het al eens genoemd, dacht ik, dat zaken niet zouden staan te trappelen om mee te doen maar niet geschoten is altijd mis.
Ik wil/kan in ieder geval wel in Zwolle wat proberen.
Als dat niet lukt zouden we nog iets kunnen bedenken om je opstelling zo aan te passen dat we toch blind kunnen testen.
Of uitwijken naar een andere lokatie. Bij mij zou het dan evt. ook kunnen. Levert wel extra reistijd op maar ik woon wel 5 min. lopen van CS. (extra nadeel voor Hinke is dat ik thuis aan het verbouwen ben en het hier dus een rotzooi is
We kunnen idd het bij audiozaken gaan proberen, alhoewel ik dat weinig kans geef. Ik denk niet dat er veel zaken zullen zijn die zomaar 2x10m gaan uitlenen.Op vrijdag 02 november 2001 13:54 schreef madashell het volgende:
[..]
Is het dan niet een idee om wat audio-zaken af te gaan om te vragen of ze willen meewerken aan deze test?
Wel zouden we ze dan moeten lokken met een vermelding in het te verschijnen verslag op Tweakers (is dit mogelijk, voelt iemand zich geroepen tot het maken van zo'n verslag).
Je hebt het al eens genoemd, dacht ik, dat zaken niet zouden staan te trappelen om mee te doen maar niet geschoten is altijd mis.
Ik wil/kan in ieder geval wel in Zwolle wat proberen.
Als dat niet lukt zouden we nog iets kunnen bedenken om je opstelling zo aan te passen dat we toch blind kunnen testen.
Of uitwijken naar een andere lokatie. Bij mij zou het dan evt. ook kunnen. Levert wel extra reistijd op maar ik woon wel 5 min. lopen van CS. (extra nadeel voor Hinke is dat ik thuis aan het verbouwen ben en het hier dus een rotzooi is)
Maar als het niet lukt moet er wel iets te verzinnen zijn.
Wowzers! Ben ff paar dagen weg gaat iedereen vrolijk door!!
Maar goed gelukkig is het topic weer aan 't rollen.
Volgens veel mensen kun je bij 'de betere hifi zaak' audioequipment lenen om het thuis te luisteren?
Lenen die dan geen speakerkabel uit? Desnoods kun je dan nog zeggen dat het om een test gaat, maar ik denk dat je dank nog minder kans maakt om het mee te krijgen.
Damn, stel dat de uitslag van deze test = Gamma is the best dan ken me pa me toch wel plagen, omdat ik altijd heb geroepen dat dat touw wat hij tussen de speakers & versterker spant toch niet goed kan zijn...
En nog een simpel iets om te testen als we het toch hebben staan ergens nog op zolder:
Oehlbach Powerleiste
"Durch viele Verbraucher wird die Reinheit des Netzsinus zunehmend verschlechtert. Einstreuungen von Neonleuchten, Halogentrafos u. ä sind an der Tagesordnung. Stromverbraucher mit hoher Aufnahme, z. B. Waschmaschinen, beinträchtigen die Qualität des Stroms zusätzlich. Außerdem wird das Stromnetz immer mehr auch als Datenleitung benutzt. Babyphone, Signale für die Lichtsteuerung oder neuerdings Computerdaten verschlechtern die Stromqualität.
Labors mit hochgenauen Meßsystemen haben dies schon lange erkannt und arbeiten mit eigener oder aufbereiteter Stromversorgung."
Trekt het stroom gelijk, en daardoor zou het geluid veel beter blablabla worden. Las ik op het DVDForum...
Zal toch wel ong. hetzelfde zijn als een UPS of niet?
En deze test hoef je maar 1 keer uit te voeren lijkt me, op Jag's standaart Hifi set....
BTW de lokatie lijkt mij wel goed zo trouwens.....
Maar goed gelukkig is het topic weer aan 't rollen.
Volgens veel mensen kun je bij 'de betere hifi zaak' audioequipment lenen om het thuis te luisteren?
Lenen die dan geen speakerkabel uit? Desnoods kun je dan nog zeggen dat het om een test gaat, maar ik denk dat je dank nog minder kans maakt om het mee te krijgen.
Damn, stel dat de uitslag van deze test = Gamma is the best dan ken me pa me toch wel plagen, omdat ik altijd heb geroepen dat dat touw wat hij tussen de speakers & versterker spant toch niet goed kan zijn...
En nog een simpel iets om te testen als we het toch hebben staan ergens nog op zolder:
Oehlbach Powerleiste
"Durch viele Verbraucher wird die Reinheit des Netzsinus zunehmend verschlechtert. Einstreuungen von Neonleuchten, Halogentrafos u. ä sind an der Tagesordnung. Stromverbraucher mit hoher Aufnahme, z. B. Waschmaschinen, beinträchtigen die Qualität des Stroms zusätzlich. Außerdem wird das Stromnetz immer mehr auch als Datenleitung benutzt. Babyphone, Signale für die Lichtsteuerung oder neuerdings Computerdaten verschlechtern die Stromqualität.
Labors mit hochgenauen Meßsystemen haben dies schon lange erkannt und arbeiten mit eigener oder aufbereiteter Stromversorgung."
Trekt het stroom gelijk, en daardoor zou het geluid veel beter blablabla worden. Las ik op het DVDForum...
Zal toch wel ong. hetzelfde zijn als een UPS of niet?
En deze test hoef je maar 1 keer uit te voeren lijkt me, op Jag's standaart Hifi set....
BTW de lokatie lijkt mij wel goed zo trouwens.....
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Ja dat ding mag je wel meenemen, al was het alleen maar omdat je bij de dimmer door mijn stereo hoort en nog wel meer. Het volgende project van mij is dan ook om een UPS of iets dergelijks te bouwen.
Verwijderd
ik zeg niet dat je 256kbps nodig hebt maar ik hoor bijvoorbeeld wel het verschil tussen een 128kbps en een 192kbps Jewel - Foolish Games. Op 128kbit is het niet zo warm en mooi..Op zondag 14 oktober 2001 22:16 schreef JvS het volgende:
Ik wil wel de producent van een cd uithangen, met daarop 4 keer 4 keer hetzelfde nummer, maar dan gemaakt uit:Gewoon puur en alleen om te kijken of mensen de verschillen horen... Ik moet er dan bij zijn en dan mogen jullie een keer die cd helemaal afhoren en allemaal opschrijven welke bitrate jullie denken dat het cd-track van is... Dit doe ik dan zo streng om al die indianenverhalen over "beneden de 192kbit vind ik zo lelijk" de wereld uit te helpen
- De originele Wav rip
- Geconverteerd uit een 128kbit mp3 (van origineel)
- geconverteerd uit een 160kbit mp3 (van origineel)
- geconverteerd uit een 192kbit mp3 (van origineel)
...
Maar goed
Wat testen we pcies aan audiocompressie technieken?
MP3 128kb 192kb
MP3 VBR
MP3Pro?
Ogg Vorbis?
En het was een idee van die 'Powerleiste' ik zei niet dat ik er zelf een had of zo hoor, als je dat soms begreep...
MP3 128kb 192kb
MP3 VBR
MP3Pro?
Ogg Vorbis?
En het was een idee van die 'Powerleiste' ik zei niet dat ik er zelf een had of zo hoor, als je dat soms begreep...
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
En zoals altijd, ik doe graag mee met de meeting, als ik wat zou moeten regelen van julie, zeg het maar, ik zal mijn best doen
8 )
Verwijderd
Goed, ik ben er ook weer.
Goed dat we ons niet laten afschrikken door wat 'minor setbacks' en dat het gewoon doorgaat
.
Ok, ik ga proberen hier wat te regelen 2x10 m. (2x12 optimaal).We kunnen idd het bij audiozaken gaan proberen, alhoewel ik dat weinig kans geef. Ik denk niet dat er veel zaken zullen zijn die zomaar 2x10m gaan uitlenen.
Maar als het niet lukt moet er wel iets te verzinnen zijn.
Goed dat we ons niet laten afschrikken door wat 'minor setbacks' en dat het gewoon doorgaat
Is het geen idee om gewoon een aparte groep in je meterkast aan te leggen, heb ik ook gedaan en het werkt perfect!Ja dat ding mag je wel meenemen, al was het alleen maar omdat je bij de dimmer door mijn stereo hoort en nog wel meer. Het volgende project van mij is dan ook om een UPS of iets dergelijks te bouwen.
Ok, Bunnik it is....BTW de lokatie lijkt mij wel goed zo trouwens.....
uhh, jag, ik heb 2 keer 10 meter speaker kabel en is behoorlijk goed, voor dat geld althans, en ja, ingspeeeld en al het andere dat je van mij gewent bent
8 )
Verwijderd
Het volgende idee kwam ineens bij me op:
als ik 2 (identieke) eindversterkers meeneem, dan kunnen we die vlak bij de speakers zetten en is de lengte van de speakerkabels niet meer van belang.
Probleem is dat je dan 2 interlinks van 10 m. moet hebben.
Ik weet zo niet of iemand hier aan kan komen maar het is makkelijker zoeken dan naar allerlei dure speakerkabels van die lengte, lijkt me!
Ps
Ik wil dan wel over Arnhem rijden om de v/d Hul Magnum's bij Fatboy_of_Nirvana op te halen, als dat aanbod nog geldt.
als ik 2 (identieke) eindversterkers meeneem, dan kunnen we die vlak bij de speakers zetten en is de lengte van de speakerkabels niet meer van belang.
Ik weet zo niet of iemand hier aan kan komen maar het is makkelijker zoeken dan naar allerlei dure speakerkabels van die lengte, lijkt me!
Ps
Ik wil dan wel over Arnhem rijden om de v/d Hul Magnum's bij Fatboy_of_Nirvana op te halen, als dat aanbod nog geldt.
Het probleem is dat je dan die test niet meer goed blind uit kan voeren, omdat je dan in zicht kabels aan het wisselen bent.Op woensdag 07 november 2001 18:00 schreef madashell het volgende:
Het volgende idee kwam ineens bij me op:
Ps
Maar als Hetisik 2x 10m heeft, is dat iig één set. En ik heb zelf ook 2x12m.
Verwijderd
Hoe wil je dan kabels verwisselen bij je speakers zonder dat dit wordt gezien/bemerkt?Op woensdag 07 november 2001 18:11 schreef Jag het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan die test niet meer goed blind uit kan voeren, omdat je dan in zicht kabels aan het wisselen bent.
Maar als Hetisik 2x 10m heeft, is dat iig één set. En ik heb zelf ook 2x12m.
Iets van alvast alle kabels aansluiten op je speakers en dan alleen op je versterker verwisselen of kun jij dit met een soort mixer/mengtafel (output selecteren), wat er met PA allemaal kan weet ik niet (ben daar niet thuis in)?
Anders blijf je toch altijd een pauze houden tijdens het wisselen?
Ik denk dat in zo'n geval, als je alle kabels achter je speakers laat eindigen, je best wel achter je speakers kunt rommelen zonder dat de anderen weten wat en of er iets veranderd is (desnoods iedereen even omdraaien).
Maar goed, als hetisik ook komt, heb je dus alleen nog Gammakabel nodig (wat ik uit zijn postings heb kunnen distilleren, heeft hij ook niet een doorsnee kabeltje).
Daar kan ik nog wel voor zorgen (evt. zelfs wel 4x10 m, kun je daar ook bi-wire mee testen).
Zo nu eerst even een wedstrijdje darten. Ik ben er zo rond 0:00 wel weer.
edit:
typo's
typo's
Een trap omhoog, want hoe zit het ondertussen met de voorbereidingen? Zijn alle kabels inmiddels geregeld? En zo ja, wat is de definitieve testlijst van kabels en andere zaken?
Ik kom gewoon langsOp zondag 18 november 2001 13:24 schreef ShittyOldMan het volgende:
Een trap omhoog, want hoe zit het ondertussen met de voorbereidingen? Zijn alle kabels inmiddels geregeld? En zo ja, wat is de definitieve testlijst van kabels en andere zaken?
Mijn doel (mp3 cd maken) heeft Jag al gedaan, dus ik regel verder niets meer
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik was het al bijna weer vergeten
. Allereerst: kan iedereen nog ff een bevestiging geven van dat hij komt.
Ten tweede: wie neemt de gamma kabel mee (2x 12m)? En wie neemt de dure kabel mee, en hoe lang is die?
Ik had het volgende in gedachten: we gebruiken mijn Crest versterker, sluiten twee paar speakerkabels aan op mijn 604's. En doen aan die twee paar speakon connectoren. Ik kan dan snel wisselen, sneller dan dat kan echt niet. Ik zou ook twee versterkers kunnen gebruiken en dan aan verschillende outputs hangen, maar dan gaan de versterkers flippen (versterkers vinden het om de een of andere reden niet prettig als je op elkaar aansluit), dus dat gaan we niet doen.
De speakon connectoren zijn onvermijdelijk helaas. Zonder wordt het veel te veel werk om te wisselen. Ik kan trouwens wel twee extra speakon dingen kopen, kunnen we alledrie de kabels naast elkaar beluisteren.
Het testen van bi-wiren is iets lastiger. Er moeten dan iig banaanstekkers op de speakerkabels, anders gaat het wisselen te langzaam. En dan moet je ook die plaatjes los of vast gaan maken enzo. Dus dan moet Joost maar ff meehelpen.
Interlinks testen kan ik wel in mijn eentje, en dat kan vrij makkelijk. Ik heb alleen maar twee stereokanalen met rca inputs, de rest is allemaal 1/4" jack. Dus ik kan maar twee kabels tegelijk testen.
Ten tweede: wie neemt de gamma kabel mee (2x 12m)? En wie neemt de dure kabel mee, en hoe lang is die?
Ik had het volgende in gedachten: we gebruiken mijn Crest versterker, sluiten twee paar speakerkabels aan op mijn 604's. En doen aan die twee paar speakon connectoren. Ik kan dan snel wisselen, sneller dan dat kan echt niet. Ik zou ook twee versterkers kunnen gebruiken en dan aan verschillende outputs hangen, maar dan gaan de versterkers flippen (versterkers vinden het om de een of andere reden niet prettig als je op elkaar aansluit), dus dat gaan we niet doen.
De speakon connectoren zijn onvermijdelijk helaas. Zonder wordt het veel te veel werk om te wisselen. Ik kan trouwens wel twee extra speakon dingen kopen, kunnen we alledrie de kabels naast elkaar beluisteren.
Het testen van bi-wiren is iets lastiger. Er moeten dan iig banaanstekkers op de speakerkabels, anders gaat het wisselen te langzaam. En dan moet je ook die plaatjes los of vast gaan maken enzo. Dus dan moet Joost maar ff meehelpen.
Interlinks testen kan ik wel in mijn eentje, en dat kan vrij makkelijk. Ik heb alleen maar twee stereokanalen met rca inputs, de rest is allemaal 1/4" jack. Dus ik kan maar twee kabels tegelijk testen.
Als je maar niet vergeet zilver met standaard OFC te vergelijken, want daar ben ik erg nieuwsgierig naar! Heb zelf ook speakers te vergelijken met de 604's (maar dan minder fel hoog, hoewel dat haast vanzelfsprekend isIk was het al bijna weer vergeten.
Dussuh, nie vergeten
Als jij nou alvast die kabel koopt, dan test ik hem welOp zondag 18 november 2001 21:05 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Als je maar niet vergeet zilver met standaard OFC te vergelijken, want daar ben ik erg nieuwsgierig naar! Heb zelf ook speakers te vergelijken met de 604's (maar dan minder fel hoog, hoewel dat haast vanzelfsprekend is), en ik heb wegens verhuizing binnenkort nieuwe kabels nodig. Natuurlijk geeft zelf testen de doorslag, maar dergelijke informatie is zeker niet verkeerd!
Dussuh, nie vergeten
Als jij 'm betaald wil ik 'm best kopen 
Oké weer ff serieus, niemand die komt die een zilveren kabel heeft? Die van den Hul Magnums van Fatboy_of_Nirvana (OFC met zilver coating, telt dus voor de helft
)?
Waarom moet die lengte trouwens zo lang zijn? Is de versterker niet dichterbij te plaatsen (of zeg ik nou iets vreemds?)
Oké weer ff serieus, niemand die komt die een zilveren kabel heeft? Die van den Hul Magnums van Fatboy_of_Nirvana (OFC met zilver coating, telt dus voor de helft
Waarom moet die lengte trouwens zo lang zijn? Is de versterker niet dichterbij te plaatsen (of zeg ik nou iets vreemds?)
Ja tuurlijk kan dat wel, maar dan kan je niet meer blind testen, dus da's geen optie.Op zondag 18 november 2001 21:52 schreef ShittyOldMan het volgende:
Oké weer ff serieus, niemand die komt die een zilveren kabel heeft? Die van den Hul Magnums van Fatboy_of_Nirvana (OFC met zilver coating, telt dus voor de helft)?
Verwijderd
die Magnums van mij zijn geen 10 meter....Op zondag 18 november 2001 21:52 schreef ShittyOldMan het volgende:
Oké weer ff serieus, niemand die komt die een zilveren kabel heeft? Die van den Hul Magnums van Fatboy_of_Nirvana (OFC met zilver coating, telt dus voor de helft)?
hee dames, was er een weekje tussenuit, schiet het al op met de meating?
Ik ben tegestander van zilver, helaas, dus ik heb geen zilveren kabels.
Ik ben tegestander van zilver, helaas, dus ik heb geen zilveren kabels.
8 )
Geen theedoeken in huis?Op zondag 18 november 2001 22:03 schreef Jag het volgende:
[..]
Ja tuurlijk kan dat wel, maar dan kan je niet meer blind testen, dus da's geen optie.
Ik denk als je het zicht volledig ontneemt dat je zowiezo meer gaat concentreren op het geluid. Maar ik ken de situatie van de luisterruimte niet. Heb je een foto?
Nee heb ik niet. Maar ik wil dus een versterker gebruiken die in een rack hangt, en daar kan je dus echt niets van zien als je dan verwisselt. Bovendien zijn de speakon connectoren erg handig voor de test (het contact dat zo'n ding maakt zal vergelijkbaar zijn met een banaanstekker). Als hetisik nou zijn lange kabels meeneemt hebben we op zich redelijk wat om te testen. Alleen wel jammer dan dat we geen zilveren kabels hebben.
Bij deze, zondag hè.Op zondag 18 november 2001 20:21 schreef Jag het volgende:
Ik was het al bijna weer vergeten. Allereerst: kan iedereen nog ff een bevestiging geven van dat hij komt.
Ik zal het gehele topic eens uit printen, dan kan ik het op mijn gemak in de trein lezen.
Er stond ook nog een route beschrijving in of had je die gemailed?
No news is bad news.
Verwijderd
Ik ben zondag ook van de partij en zal die Gamma-kabel wel meenemen.
Ik ben nog bezig iets te regelen voor die zilveren kabel maar vertrouw er niet te veel op dat het lukt
.
Interlinks zal ik ook wel wat voor meenemen.
Oh ja, frisdrank komt ook nog mee (wordt toch de real thing, Joost
)
Ik ben nog bezig iets te regelen voor die zilveren kabel maar vertrouw er niet te veel op dat het lukt
Interlinks zal ik ook wel wat voor meenemen.
Oh ja, frisdrank komt ook nog mee (wordt toch de real thing, Joost
Verwijderd
Post ff onder andere naam, maar ben dus gewoon DarkHelmet:
Ik kom ook gewoon zoals geplant!
No worries.
Me internetverbinding is foetsie, en moet tot de 29ste wachten tot die door chello opnieuw aangesloten...
C ya
Ik kom ook gewoon zoals geplant!
No worries.
Me internetverbinding is foetsie, en moet tot de 29ste wachten tot die door chello opnieuw aangesloten...
C ya
Ok, als dan een iemand nog cola meeneemt, en iemand anders wat chips ea zoutjes ofzo. Dan doe ik het bier plus avondeten (voorkeur?).
Ik doe dan weer de standaard interlinks, plus 1.25mm^2 koper LS kabel en natuurlijk de rest van de apparatuur. Hetisik neemt zijn ingespeelde time corrected kabel mee, en madashell de gamma kabel en evt de zilver kabel (hoop), plus nog interlinks.
Verder mag iedereen wat muziek meenemen die hij goed kent om mee te testen (cd of md).
Ik verwacht jullie vanaf een uur of 14:00, Joost komt om 15:00 a 16:00. Ok?
Ik doe dan weer de standaard interlinks, plus 1.25mm^2 koper LS kabel en natuurlijk de rest van de apparatuur. Hetisik neemt zijn ingespeelde time corrected kabel mee, en madashell de gamma kabel en evt de zilver kabel (hoop), plus nog interlinks.
Verder mag iedereen wat muziek meenemen die hij goed kent om mee te testen (cd of md).
Ik verwacht jullie vanaf een uur of 14:00, Joost komt om 15:00 a 16:00. Ok?
Zal ik dan wat chips en zoutjes meenemen?
-Pinda's
-Paprika
-Naturel
En??
Verder zal ik mijn Ultimate Test CD ff meenemen..
-Pinda's
-Paprika
-Naturel
En??
Verder zal ik mijn Ultimate Test CD ff meenemen..
uhh jag, mijn kabel in niet time corrected, voor die van mijn luidsprekers, is gewoone koper kabel met wat hoogwaardigere koper qualitiet, d. Die van mijn platen speler zijn dat wel time corrected, maar is veel werk om die inelkaar te zetten, heel veel. Ik zal kijken of ik war bij de zaak kan regelen waar ik kom, of ik kan mijn cheepo platen speler meenemen en mmischien kunnen we die met een andere vergeliken die een beetje gelijkwaardig is.
Maar ik weet niet zeker of ik kom, heb beetje geld problemen, maar zal je het zo senl mogelijk laten weten, ik zwel graag willen komen in iedergeval.
Maar ik weet niet zeker of ik kom, heb beetje geld problemen, maar zal je het zo senl mogelijk laten weten, ik zwel graag willen komen in iedergeval.
8 )
Shit, slecht nieuws, we moeten het ff uitstellen. Ik hoorde net dat er zondag allemaal mensen gaan komen en die ook blijven eten en dat is een beetje kut te combineren met een meeting. Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe datum prikken, sorry
.
hhmm, lekker dan
Verwijderd
Sh*t en andere krachttermen
.
Nou ja, het geeft meer tijd om nog wat te regelen voor die zilverkabels.
Maar laten we wel zo snel mogelijk een nieuwe datum prikken, je kent dat spreekwoord vast wel over uitstel enzo
.
Nou ja, het geeft meer tijd om nog wat te regelen voor die zilverkabels.
Maar laten we wel zo snel mogelijk een nieuwe datum prikken, je kent dat spreekwoord vast wel over uitstel enzo
Gelukkig, ik ben er wel blij mee, ik had totaal geen geld, ik heb zels een uitje opmoeten zeggen. Treinkaartje is te duur voor mij, zelfs met 40 procent korting, misschien komt daar binnenkort verandering in, maar ik kan eigenlijk allen doordeweeks helaas, dan kan ik geheel gebruik maken van mijn OV-jaarkaart.
8 )
D*MN!!!
Vinnik minder, dat ik daar nu achter kom....
Niet jullie fout natuurlijk dat ik opeens zonder internet zit. Heb helemaal in moeten plannen dat ik op internet nog even de treintijden + route kon uitprinten, en de laatste nieuwtjes kon lezen. Maar goed dat ik nog even wat posts heb gelezen, want anders stond ik morgen aan de deur voor niks.
Damn wel balen dat ik er pas zo laat achterkom
Naja, next time dan maar? Maar dan ECHT écht!
Vinnik minder, dat ik daar nu achter kom....
Niet jullie fout natuurlijk dat ik opeens zonder internet zit. Heb helemaal in moeten plannen dat ik op internet nog even de treintijden + route kon uitprinten, en de laatste nieuwtjes kon lezen. Maar goed dat ik nog even wat posts heb gelezen, want anders stond ik morgen aan de deur voor niks.
Damn wel balen dat ik er pas zo laat achterkom
Naja, next time dan maar? Maar dan ECHT écht!
Ja kut he? Ik ging ook door de grond toen ik het hoorde
. Ik hoop ook dat Elsegre dit nog leest, ik stuur nog wel een mailtje en ICQ-message.
Ik zal ook zo snel mogelijk een nieuwe datum prikken.
Volgende keer maar eerste even checken dus. ALs elsgere naar jou toe komt, en het kan niet, moet je 'm maar mijn nummer geven, dan kan-ie wel naar de HCC komen ofzo (daar zit ik dan, als ik nog leef na deze nachtdienstOp zondag 25 november 2001 04:58 schreef Jag het volgende:
Ja kut he? Ik ging ook door de grond toen ik het hoorde. Ik hoop ook dat Elsegre dit nog leest, ik stuur nog wel een mailtje en ICQ-message.
Oeps, zat ik al bijna in Bunnik.
Maak niet uit, een andere keer is ook goed. We moeten maar zo snel mogenlijk een nieuwe afspraak maken, anders verwaterd het weer. Veel tijd heb ik niet, mijn werk vreet al m'n tijd maar desnoods neem ik een dag vrij.
* elsegre kan niet rond de kerst, ik werk zelfs op de tweede
Maak niet uit, een andere keer is ook goed. We moeten maar zo snel mogenlijk een nieuwe afspraak maken, anders verwaterd het weer. Veel tijd heb ik niet, mijn werk vreet al m'n tijd maar desnoods neem ik een dag vrij.
No news is bad news.
Rond de kerst kan ik ook niet, dan is er circus in de SSU (=druk). Maar daarvoor heb ik meer dan genoeg tijd. Ik ben alleen een eikel want ik ben mijn rooster vergeten mee naar huis te nemen, dus ik kan nu geen data noemenOp zondag 25 november 2001 10:07 schreef elsegre het volgende:
Oeps, zat ik al bijna in Bunnik.
Verwijderd
Als ik het bijtijds weet, kan ik in principe elke dag.
Dus.....
Dus.....
Tsja, die herfst hèIk ben alleen een eikel want ik ben mijn rooster vergeten mee naar huis te nemen, dus ik kan nu geen data noemen.
OZals altijd ik akn elke dag, als ik gedl heb tenminste, een dagje skippen van school kan wel, doe daar toch niks haha
8 )
lol, dat kunnen we zienOp maandag 26 november 2001 05:45 schreef hetisik het volgende:
OZals altijd ik akn elke dag, als ik gedl heb tenminste, een dagje skippen van school kan wel, doe daar toch niks haha
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
ja lol, echtw aar hoor!!!
8 )
* Jag komt net terug van zijn werk en heeft dit keer er wel aan gedacht om zijn rooster mee terug te nemen
. Ik kan 7,8,9,23,29,30 december (en als het per se moet 16 december, maar liever niet want dan is mijn gehoor aan het bijkomen van de mega music dance experience
).
Ga je daar naar toe, of moet je werken? Indien het laatste: kan je aan kaartjes komenOp vrijdag 30 november 2001 02:52 schreef Jag het volgende:
[me=2349]komt net terug van zijn werk en heeft dit keer er wel aan gedacht om zijn rooster mee terug te nemen. Ik kan 7,8,9,23,29,30 december (en als het per se moet 16 december, maar liever niet want dan is mijn gehoor aan het bijkomen van de mega music dance experience
).
Verwijderd
Nu las ik in het eerste deel van dit topic:
Voor een kabel test stel ik het volgende voor: gamma kabel Vs dure kabel(s). Blind testen, luisteraars moeten bepalen welke zij het beste vinden klinken.
En single wire Vs bi-wire, op dezelfde manier te testen als de vorige.
(gepost door Jag)
Is dit verschil nu ook echt hoorbaar of zeg je van het verschil in minimum
Want dan sluit ik mijn speakers ook Bi-Wire aan
Voor een kabel test stel ik het volgende voor: gamma kabel Vs dure kabel(s). Blind testen, luisteraars moeten bepalen welke zij het beste vinden klinken.
(gepost door Jag)
Is dit verschil nu ook echt hoorbaar of zeg je van het verschil in minimum
Verwijderd
Mooi JagOp vrijdag 30 november 2001 02:52 schreef Jag het volgende:
[me=2349]komt net terug van zijn werk en heeft dit keer er wel aan gedacht om zijn rooster mee terug te nemen. Ik kan 7,8,9,23,29,30 december (en als het per se moet 16 december, maar liever niet want dan is mijn gehoor aan het bijkomen van de mega music dance experience
).
Zondag weet ik meer.
gaat naartoeOp vrijdag 30 november 2001 21:52 schreef Lampje het volgende:
[..]
Ga je daar naar toe, of moet je werken? Indien het laatste: kan je aan kaartjes komen?
Is het al uitverkocht dan?
.
Dat gaan we juist testenOp vrijdag 30 november 2001 22:04 schreef gekkehekke het volgende:
Nu las ik in het eerste deel van dit topic:
(gepost door Jag)
Is dit verschil nu ook echt hoorbaar of zeg je van het verschil in minimum![]()
Verwijderd
ik gebruik voor mijn speakers gewoon
22ov kabels (voor lampen)
kosten geen kloten en werkt gewoon goed
22ov kabels (voor lampen)
kosten geen kloten en werkt gewoon goed
alsjeblkieft niet rond kerst, dan heb ik een real Life meeting met mijn internet vriendin
8 )
Verwijderd
En zoals beloofd: ik kan alle dagen 
Ik heb wel een voorkeur voor een zondag en evt. zo snel mogelijk. (zo. 9 december?)
Ok, ik schrap za 8 december (er is wat tussen gekomen, nee niks ernstigs dank u)
Ik heb wel een voorkeur voor een zondag en evt. zo snel mogelijk. (zo. 9 december?)
Ok, ik schrap za 8 december (er is wat tussen gekomen, nee niks ernstigs dank u)
Kan iedereen behalve madashell die alle dagen kan, even aangeven welke dagen hij kan komen? Dan kunnen we ff een datum prikken.
En als jullie dan eindelijk jullie luistertestdag gehad hebben (veel plezier
), is het wel leuk om een kort verslagje van de ervaringen te lezen (bv in dit draadje)
ik wil ook 
hehe.. is dat mogelijk?
hehe.. is dat mogelijk?
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik wil alleen nog ff kwijt dat ik het wel goed vind dat dit soort activiteiten door forumleden gedaan wordt (een ander goed voorbeeld was de MP3 test, hulde Jag). Hierdoor stijgt het nivo een beetje boven "welke speakers passen het beste bij mijn receiver" etc.
En als jullie de resultaten van jullie ervaringen delen met de rest van het forum, dan heeft iedereen (die er in geinteresseerd is) iets aan.
Ik vraag me al jaren af of het nuttig is om honderden guldens in audiokabeltjes te stoppen. kan er gewoon niet van slapen
En als jullie de resultaten van jullie ervaringen delen met de rest van het forum, dan heeft iedereen (die er in geinteresseerd is) iets aan.
Ik vraag me al jaren af of het nuttig is om honderden guldens in audiokabeltjes te stoppen. kan er gewoon niet van slapen
honderden guldens? ik heb ze van duizenden gezien,.. dat is nog een ander verhaal (high -end cable voor dolby 7.1 analog surround slechts 5000 piekiesOp vrijdag 07 december 2001 02:04 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik zou zeggen... Als je geluidsinstallatie zo goed is (dat je minstends 10 000 piek ervoor uitgeeft ofzow (alleen voor een versterker) dat et dan pas nut heeft.
Het nut hiervan is, dat de kabel van dermate kwaliteit is dat er zo min mogelijk verlies is (meestal zilveren kabels)
het voordeel van edelmetaal erin is dat het niet word aangetast.. dat wilt zeggen, dat je zolang je dat ding niet doorknipt
Daarvoor betaal je dus rustig 1000 piek voor een 70cm kabeltje
Ik zou et er niet zomaar voor uitgeven, tenzij ik geld teveel heb, maar ik geil er wel op
Ik weet niet hoe het gehouden gaat worden, maar count me in in de luistertest, want ik ben een die-hard audiofreak
In principe waren alle plekken gevuld, misschien dat er iemand alsnog niet komt.Op woensdag 05 december 2001 18:56 schreef gitaarwerk het volgende:
ik wil ook
hehe.. is dat mogelijk?
k.. ik wil heel graag komen als het kan.
Verwijderd
M'n laatste poging om nog aan zilverkabels te komen is mislukt
.
Ik weet niet of anderen nog een mogelijkheid zien of hebben.
BTW anderen, willen jullie doorgeven wanneer jullie kunnen?
De stand van zaken is nu als volgt:
Jag: 23, 29 en 30 dec. (evt. 16 dec)
Madashell: idem
DarkHelmet: ?
elsegre: ?
JvS: ?
hetisik: ?
Wat iedereen meeneemt is wel rond, dus alleen nog een datum
.
Wat iedereen meeneemt is wel rond, dus alleen nog een datum
hmmz.. Ik ken wel iemand met zilverkabels 
hij heb ze van 3000 piek per 70cm
Verwijderd
Heeft hij 2x10 m en wil hij ze beschikbaar stellen?Op zondag 09 december 2001 15:47 schreef gitaarwerk het volgende:
hmmz.. Ik ken wel iemand met zilverkabels
Ik had elsegre al een mailtje gestuurd, die gaat antwoorden als het goed is binnenkort. En ik heb net een mailtje gestuurd naar Darkhelmet.Op zondag 09 december 2001 15:44 schreef madashell het volgende:
M'n laatste poging om nog aan zilverkabels te komen is mislukt.
Wat iedereen meeneemt is wel rond, dus alleen nog een datum.
kheb gevraagd,Op Sunday 09 December 2001 15:54 schreef madashell het volgende:
[..]
Heeft hij 2x10 m en wil hij ze beschikbaar stellen?
hij heeft ze van hoogstends 3 meter, en die kosstte 10 000 piek, mocht niet uitlenen van zijn ouders
DarkHelmet Present!! 
Ken de 23ste wel.
29 dec. is Innercity, en dan zit ik voor de buis te kijken, tenzij er kaartjes door de brievenbus komen vliegen...
Ken de 23ste wel.
29 dec. is Innercity, en dan zit ik voor de buis te kijken, tenzij er kaartjes door de brievenbus komen vliegen...
Puur zilveren kabel, of is een vandenhul royal jade hybrid (f20/meter) ook goed genoeg? Daar heb ik op het moment 2x4meter ongebruikt van in de kast liggen
Late reactie, maar volgens mijn vader bestaat die nog wel degelijk. Ik ben die ochtend ook steeds kwijt, heel vreemd. Wel jammer, ik heb vroeger een hoop nuttige dingen gedaan tijdens die ochtenden. Eens kijken wat ik kan doen om hem weer terug in mijn schema te krijgenOp donderdag 01 november 2001 02:43 schreef madashell het volgende:
Nou met vroeg vertrekken en vroeg weggaan is het zo'n 4 uur per dag. Ik mis alleen die zaterdagochtend zo, bestaat die nog?
Verwijderd
Dat zou IMHO ook een leuke kabel zijn geweest om te testen maar we zitten helaas op een min. lengte van 10m. (daarom ook geen test met mijn Linn kabels)Op maandag 10 december 2001 00:09 schreef Lampje het volgende:
Puur zilveren kabel, of is een vandenhul royal jade hybrid (f20/meter) ook goed genoeg? Daar heb ik op het moment 2x4meter ongebruikt van in de kast liggen
Beter laat dan nooit 
De zestiende kan ik niet maar de overige data wel(23,29,30)
Na de online Mp3 test heb ik er weinig vertrouwen in dat er iemand is die het verschil hoort tussen een stel kabels. We hebben in iedergeval genoeg "stof" om over te praten.
De zestiende kan ik niet maar de overige data wel(23,29,30)
Na de online Mp3 test heb ik er weinig vertrouwen in dat er iemand is die het verschil hoort tussen een stel kabels. We hebben in iedergeval genoeg "stof" om over te praten.
No news is bad news.
Dan zou ik er bijna over na gaan denken mijne mee te nemen. Al is dat wel kloterig veel werkOp maandag 10 december 2001 01:02 schreef madashell het volgende:
[..]
Dat zou IMHO ook een leuke kabel zijn geweest om te testen maar we zitten helaas op een min. lengte van 10m. (daarom ook geen test met mijn Linn kabels)
Verwijderd
Ja, ik ken dat. Apparatuur uitbouwen, kabelgoten opentrekken, meubilair versjouwen en daarna alles weer terugOp maandag 10 december 2001 17:26 schreef JvS het volgende:
[..]
Dan zou ik er bijna over na gaan denken mijne mee te nemen. Al is dat wel kloterig veel werk.
Maar ik doe dat gelukkig niet regelmatig
So please JvS, neem je kabels mee
Mijn kabels zijn 3 meterOp dinsdag 11 december 2001 01:01 schreef madashell het volgende:
[..]
Ja, ik ken dat. Apparatuur uitbouwen, kabelgoten opentrekken, meubilair versjouwen en daarna alles weer terug.
Maar ik doe dat gelukkig niet regelmatig, dus ik zeg dan ook: 'denk niet te lang na en doe het gewoon'. Ook omdat ik een beetje uit de postings van hetisik proef dat hij graag wil komen maar dat het niet gaat lukken (geld, vriendin) en dan zitten we met alleen maar de kabels van Jag en een paar Gamma-kabels
.
So please JvS, neem je kabels mee
Verwijderd
Oeps, foutje (wishfull thinkingOp dinsdag 11 december 2001 01:34 schreef JvS het volgende:
[..]
Mijn kabels zijn 3 meter. Ik zat aan m'n vesterker te denken
.
Maar versterker(s) meenemen heb ik ook al eens voorgesteld maar daardoor kun je niet meer goed blind testen.
Het is jammer maar het scheelt je weer een hoop werk
Versterkers meenemen heeft geen zin. Ik heb ook wel genoeg versterkers staan (vier). Het gaat erom dat als je de versterker midden in de kamer neer zet, dan je dan niet meer blind kan testen zoals al gezegd is
.
Ik was al bang dat die lange speakerkabels een probleem zouden vormen
.
Ik was al bang dat die lange speakerkabels een probleem zouden vormen
Waarom niet ff snel switchboxje bouwen? Kan je mooi dicht bij versterker/speakers zetten...Op dinsdag 11 december 2001 11:09 schreef Jag het volgende:
Versterkers meenemen heeft geen zin. Ik heb ook wel genoeg versterkers staan (vier). Het gaat erom dat als je de versterker midden in de kamer neer zet, dan je dan niet meer blind kan testen zoals al gezegd is.
Ik was al bang dat die lange speakerkabels een probleem zouden vormen.
Alsof je dat ff in een paar minuten in elkaar zet. Dat is best wel veel werk, en je moet er ook allemaal dingen voor gaan kopen die je vervolgens nooit meer gebruikt.Op dinsdag 11 december 2001 12:31 schreef Lampje het volgende:
[..]
Waarom niet ff snel switchboxje bouwen? Kan je mooi dicht bij versterker/speakers zetten...
En bovendien, als je luidsprekerkabel gaat testen, om er dan een switchbox tussen te gaan zetten, sja
Verwijderd
Ok, n.a.v. dit topic (en natuurlijk Jan's site) is het weer gaan kriebelen bij mij.
Ik zou nu willen voorstellen om het aandachtspunt van luidsprekerkabels naar interlinks te verschuiven. Hier is lengte niet zo snel een beperkend punt
Volgens mij (natuurkunde was niet zo'n sterk vak van mij
dus correct me if I'm wrong) willen we toch testen of er, door de kabels, verschil zit in de signaaloverdracht van het ene component naar het andere. Of dit dan van voor- naar eindversterker is, of van eindversterker naar speakers maakt dan niet uit.
Ok, de lengte van de kabels even buiten beschouwing latend
Interlinks zou ik zowiezo al meenemen dus dat is geen punt (Taralabs, zelfbouw en standaard).
Ook heb ik in dit forum mensen voorbij zien komen met MIT-interlinks (ja, van die tijdscorrigerende), Monster en VDH.
Kortom te kust en te keur.
Als er genoeg (en niet te veel) mensen willen meewerken en we nu een datum kunnen prikken, is er toch nog een kans dat we kunnen achterhalen wat de werkelijke invloed van bekabeling op onze muziekbeleving is
.
Ik zou nu willen voorstellen om het aandachtspunt van luidsprekerkabels naar interlinks te verschuiven. Hier is lengte niet zo snel een beperkend punt
Volgens mij (natuurkunde was niet zo'n sterk vak van mij
Ok, de lengte van de kabels even buiten beschouwing latend
Interlinks zou ik zowiezo al meenemen dus dat is geen punt (Taralabs, zelfbouw en standaard).
Ook heb ik in dit forum mensen voorbij zien komen met MIT-interlinks (ja, van die tijdscorrigerende), Monster en VDH.
Kortom te kust en te keur.
Als er genoeg (en niet te veel) mensen willen meewerken en we nu een datum kunnen prikken, is er toch nog een kans dat we kunnen achterhalen wat de werkelijke invloed van bekabeling op onze muziekbeleving is
Verwijderd
Heb de rest van dit topic gemist, maar ben toch wel geïnteresseerd geraakt. Ik ben zelf ook een beetje bezig met interlinks, ik heb zelf standaard Handyman interlinks, maar zat er over te denken om wat duurdere te kopen... Jan heeft dit dus ook besproken (OMG, wat wordt die vent een fenomeen
) en hij heeft me dus aan het twijfelen gebracht... Ik zou best mee willen werken aan zo'n testje, en in principe alles meenemen wat jullie willen, heb alleen geen dureandere kabels dan standaard... Verder wel oud topic he
Verwijderd
Oud ja, maar beter in hetzelfde kader een oud topic omhoogschoppen dan een nieuwe openen dacht ik.Op woensdag 13 maart 2002 17:33 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Heb de rest van dit topic gemist, maar ben toch wel geïnteresseerd geraakt. Ik ben zelf ook een beetje bezig met interlinks, ik heb zelf standaard Handyman interlinks, maar zat er over te denken om wat duurdere te kopen... Jan heeft dit dus ook besproken (OMG, wat wordt die vent een fenomeen) en hij heeft me dus aan het twijfelen gebracht... Ik zou best mee willen werken aan zo'n testje, en in principe alles meenemen wat jullie willen, heb alleen geen dureandere kabels dan standaard... Verder wel oud topic he
De insteek was om eens luidsprekerkabels te testen (Gamma, 'beter' en 'best'). Het topic zakte af omdat we niet genoeg kabels bij elkaar kregen (min. lengte 10 m.) en de feestdagen er aankwamen.
Met het verschuiven van het aandachtspunt hoop ik toch nog een kabeltest te kunnen meemaken (ben razend nieuwsgierig)
Eventueel zou ik ook nog wat eindversterkers mee kunnen nemen.
Verwijderd
Zou wel leuk zijn ja die interlinkjes testen enzo
Lijkt mij ook wel leuk dan om diverse cd spelers te testen
(normaal hdcd en sacd) kijken of het nou echt een hype is of je het verschil dus toch echt kan horen.
Lijkt mij ook wel leuk dan om diverse cd spelers te testen
(normaal hdcd en sacd) kijken of het nou echt een hype is of je het verschil dus toch echt kan horen.
Verwijderd
Afhankelijk van waar het is, kan ik een Marantz PM7000 en ev. een MD en/of brakke CD speler meenemen...
Verwijderd
Ik kan een aantal interlinks mee nemenOp woensdag 13 maart 2002 18:01 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Afhankelijk van waar het is, kan ik een Marantz PM7000 en ev. een MD en/of brakke CD speler meenemen...
Een HDCD speler + cd
da's wel genoeg denk ik als het bij iemand word gedaan
dan heeft die wel speakers + amp neem ik zo maar aan.
Ik vind het nog steeds een goed idee. Als we ff geduld hebben, heb ik 803s beschikbaar. Het enige vervelende is dat mijn setup zich niet echt leent voor een interlink test. Normaal gesproken gaat het signaal eerst door een standaard rca -> interlink naar twee inputs van de GL2. Daarna via de group outs naar de Behringer, en komt weer op twee andere kanalen terug om dan via de master outputs naar de dbx x-over te gaan, en dan pas naar de versterkers. Allemaal via standaard XLR -> XLR signaalkabels. Om dan één interlink te gaan wisselen, sja
.
We zouden natuurlijk voor deze test een andere cd speler en versterker kunnen gebruiken, maar dan zit je met mijn niet zo geweldige kamerakoestiek die een beetje roet in het eten gooit. Maar dat lijkt me dan nog wel de beste oplossing.
We zouden natuurlijk voor deze test een andere cd speler en versterker kunnen gebruiken, maar dan zit je met mijn niet zo geweldige kamerakoestiek die een beetje roet in het eten gooit. Maar dat lijkt me dan nog wel de beste oplossing.