On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Deze keer de laagste resolutie genomen, dus 640x480.
Een keer gewoon, en een keer met digitale zoom (2,5x)
Oh ja, zonder flits en met (webcam)statiefje genomen, dus sluitertijd van 1/2 seconde.
Verder niet bewerkt.
wow jij bent rijkOp woensdag 21 november 2001 03:57 schreef zetje01 het volgende:
Fuji A201 in macro-stand.
Deze keer de laagste resolutie genomen, dus 640x480.
Een keer gewoon, en een keer met digitale zoom (2,5x)
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh ja, zonder flits en met (webcam)statiefje genomen, dus sluitertijd van 1/2 seconde.
Verder niet bewerkt.
L:DLOp woensdag 21 november 2001 05:24 schreef senater het volgende:
[..]
wow jij bent rijk
Maareh ... ermmm .... mooie pics

Foto gemaakt in Thailand met een Sony Mavica
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Verwijderd

Gisteravond gemaakt vanaf mijn balkonnetje aan de A10 West met mijn splinternieuwe Fuji Finepix 4800 Zoom. Gaaf dingetje!!
die is mooi zeg
hoeveel sluitertijd ??
Canon EOS 80D En wat glaswerk
maar ja aangezien ik een arme zielige student ben .... gaat het niet door
Verwijderd

Wel jammer dat je links nog 1 van de spijlen van het balkon ziet... Sluitertijd van beide foto's: 3 sec.
En ja, ik ben ook student (nu eveneens arm)!
Die is echt heel erg vet!Op woensdag 21 november 2001 16:29 schreef flight_643 het volgende:
Hier nog eentje:
[afbeelding]
Wel jammer dat je links nog 1 van de spijlen van het balkon ziet... Sluitertijd van beide foto's: 3 sec.
En ja, ik ben ook student (nu eveneens arm)!
Klaar om bewerkt te worden
Verwijderd
sluitertijd in kunnen stellen is wel vet ja... helaas kan ik niet langer dan 1 sec.
hangt jouw balkon boven de a10 ofzo
Haha, dan weet ik wie ik moet hebben als ik die agfa wil 'grijpen'Op donderdag 22 november 2001 11:43 schreef ET het volgende:
[..]
Ghehe, zo herkent iedereen je op de HCC dagen
Houten standbeelden gemaakt met kettingzagen en dergelijk hakapparatuur
Leuk riviertje
Stroompje naar beneden, best mooi dacht ik zo
Het 'sportveldje' achter ons gehuurde gebouw, en nee dat houten huisje is NIET ons gebouw
De foto's zijn nogal wazig vinnik... Beetje teveel met camera bewogen?Op donderdag 22 november 2001 12:04 schreef Sick_Nick het volgende:
Hier even wat vakantieshots uit Tsjechië gemaakt met een Nikon Coolpix 880, alleen resized naar 800*600 of 600/800. Originele zijn hoogste resolutie (2048*1536), minimale compressie (plaatjes rond de 1 MB)
[afbeelding]
Houten standbeelden gemaakt met kettingzagen en dergelijk hakapparatuur
[afbeelding]
Leuk riviertje
[afbeelding]
Stroompje naar beneden, best mooi dacht ik zo
[afbeelding]
Het 'sportveldje' achter ons gehuurde gebouw, en nee dat houten huisje is NIET ons gebouw
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Zal zo even een origineel online gooien, misschien dat de resize shit van dat nikon programma niet echt lekker is met compressie ofzo.
ah, zo te zien had je gewoon verkeerd gefocussed of zo. Het hek is immers scherper dan de rest, dus je hebt waarschijnlijk per ongeluk op het hek gefocussed, waardoor alles minder scherp lijktOp donderdag 22 november 2001 12:14 schreef Sick_Nick het volgende:
ZO, hier even een origineel van het standbeeld
[afbeelding]
Kan alleen nog niet zo goed fotograveren
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik vind de scherpte eerlijk gezegd een beetje tegen vallen.. (of ligt dat aan de monitor hier?)Op donderdag 22 november 2001 12:14 schreef Sick_Nick het volgende:
ZO, hier even een origineel van het standbeeld
[afbeelding]
Kan alleen nog niet zo goed fotograveren
Ik haal de 4 met m'n Olympus C-2040Op woensdag 21 november 2001 20:40 schreef Eddo het volgende:
sluitertijd in kunnen stellen is wel vet ja... helaas kan ik niet langer dan 1 sec.
Sluitertijd/diafragma aan kunnen passen en macro-stand vind ik eigenlijk best belangrijke eigenschappen van een cam.. (ik kloot graag wat met instellingen)
Het kost wat (~1800 piek, incl 2 sets batterijen + lader, een draagtasje (origineel Olympus) en een 64MB Smartmedia-kaartje), maar dan heb je ook wat
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Zou ook wel kunnen jaOp donderdag 22 november 2001 12:33 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
ah, zo te zien had je gewoon verkeerd gefocussed of zo. Het hek is immers scherper dan de rest, dus je hebt waarschijnlijk per ongeluk op het hek gefocussed, waardoor alles minder scherp lijkt
Zoals ik zei, kan het nog niet zo goed.
Weet wel dat die autofocus altijd als een gek te keer gaat als ik ergens een foto van wil nemen.
Zal eens een foto zoeken die ik wel mooi scherp vind (dus per toeval goede focus
De eerste foto's die ik gemaakt had met de digicam waren ook vreselijk onscherpOp donderdag 22 november 2001 12:34 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Zou ook wel kunnen ja
Zoals ik zei, kan het nog niet zo goed.
Weet wel dat die autofocus altijd als een gek te keer gaat als ik ergens een foto van wil nemen.
Zal eens een foto zoeken die ik wel mooi scherp vind (dus per toeval goede focus)
Twas wel jammer, want een aantal waren anders wel mooi gelukt.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Neuh, ligt aan fotograafOp donderdag 22 november 2001 12:33 schreef Tarin het volgende:
[..]
Ik vind de scherpte eerlijk gezegd een beetje tegen vallen.. (of ligt dat aan de monitor hier?)
[..]
Ik vind de canon S40 dan heel wat leuker. Anders de G2 (kan je mooi een lens op doen)Ik haal de 4 met m'n Olympus C-2040
Sluitertijd/diafragma aan kunnen passen en macro-stand vind ik eigenlijk best belangrijke eigenschappen van een cam.. (ik kloot graag wat met instellingen)
Het kost wat (~1800 piek, incl 2 sets batterijen + lader, een draagtasje (origineel Olympus) en een 64MB Smartmedia-kaartje), maar dan heb je ook wat
anders maak ik r wel ff n paar... (zeg dan wel ff waarvan
heb r btw al wel een van de poes:
[poes]
gecroppped en ook ff met photoshop in d'r oor zwart gekleurd, zag r wat ranzig uit
ik kan eventueel ook wel t orgineel online zetten..
Ik moet toch ergens beginnenOp donderdag 22 november 2001 13:33 schreef Tarin het volgende:
[..]
lol
[..]
Ja maar zoveel geld had ik niet
Gewoon beetje plaatjes schieten op vakantie is best leuk, tijdens de reis met 215 KM/uur foto's maken van tegemoetkomende duitse auto's die ook dik over de 200 rijden is nog best lastig
Een slechte fotograaf maakt met de beste camera nog slechte foto's.Op donderdag 22 november 2001 13:33 schreef Tarin het volgende:
[..]
lol
[..]
Ja maar zoveel geld had ik niet
Een goede fotograaf maakt met een slechte camera nog mooie foto's.
Een goede fotograaf maakt met een mooie camera nog mooiere foto's.
Welke ben je?
Ach, als het goed is heb je ook burst-mode. Gewoon even camera op dashboard, en passagier knopje blijven indrukken. Als je 100 foto's maakt, moet er wel 1 goed zijn. Da's het mooie van digitaal fotograferen, niet gelukte foto's wis je gewoonOp donderdag 22 november 2001 13:40 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Ik moet toch ergens beginnen
Gewoon beetje plaatjes schieten op vakantie is best leuk, tijdens de reis met 215 KM/uur foto's maken van tegemoetkomende duitse auto's die ook dik over de 200 rijden is nog best lastig
(tip voor slechte fotografen)
Op donderdag 22 november 2001 13:29 schreef cest_moi-le_roi het volgende:
[...]
heb r btw al wel een van de poes:
[poes]
[...]
hehe nix ervanOp donderdag 22 november 2001 11:51 schreef Tangletje het volgende:
[..]
Haha, dan weet ik wie ik moet hebben als ik die agfa wil 'grijpen'
Die cam blijft van mij
Verwijderd

nog meer pics:
diglicht2.jpg
diglicht3.jpg
diglicht4.jpg
diglicht5.jpg
diglicht6.jpg
Verwijderd
hahaha, bijna goedOp vrijdag 23 november 2001 07:45 schreef Kaatje_NL het volgende:
Ziet er gaaf uit. Ik denk dat ik de magnetron zie rechts
dat lampje is zo'n schakelaar voor de wasmachine als het goed is
....
ik denk dat elke digitale camera dit effect wel kan maken, het enige wat je hoeft te doen is in het donker een foto nemen en zorgen dat de flitser uit staat zodat je een hele lang sluitertijd heb
eens ff proberen vanavondOp vrijdag 23 november 2001 08:36 schreef FreeH2o het volgende:
[..]
hahaha, bijna goed
dat lampje is zo'n schakelaar voor de wasmachine als het goed is
....
ik denk dat elke digitale camera dit effect wel kan maken, het enige wat je hoeft te doen is in het donker een foto nemen en zorgen dat de flitser uit staat zodat je een hele lang sluitertijd heb
Verwijderd
Ook al is ie dan alweer een jaartje of drie oud, de kwaliteit is nog wel redelijk...
Meer voorbeelden staan (wel gereduceerd tot 700x466 pixels) op
http://www.angelfire.com/ego/foto-album/
ik zie wel wat dead pixels/hot pixels....
Ik heb sinds woensdagavond 'n Ixus V...en heb pas zo'n 300+ foto's geschoten..lekker apparaatje! Niet echt mega-professioneel, maar ik kan er toch aardig mee uit de voeten.
Zie hieronder de thumbs van een kleine selectie aan foto's.
Originelen (144 tot 407 Kb/stuk) via onderstaande links.
Digi-Lomografie
De IXUS 'Macro Mode'...
Muis/Muismat
The usual suspect...
Groen als gras
Zie de mist hangt in de bomem ...
Oh ja, alle foto's gemaakt met de automatische instellingen, alleen flits/macro handmatig. Originele grootte of 1600x1200 (fijn) of 1024x768 (fijn), niet gecropped/ge-edit.
Weet er iemand een goeie amateur fotografen-handleiding ofzo (voor belichtingstechnieken, etc...?)
/edit mmz..wel alle links goed intikken...

Verwijderd
Das echt een mooi foto!!!Op zaterdag 24 november 2001 17:56 schreef majic het volgende:
Mn eerste douchekop foto !Fuji 6900
[afbeelding]
die is mooi man !!!!
met hoeveel sluitertijd is die gemaakt ??
en zeker op marco stand of flink lopen inzoomen ??
leuke en mooie fotoOp zaterdag 24 november 2001 17:56 schreef majic het volgende:
Mn eerste douchekop foto !Fuji 6900
[afbeelding]
wat mij alleen altijd opvalt is dat jan en alleman die foei lelijke douchekop er bij fotografeert ?!!
Neem een mooi zwart vel plaats de kop ervoor en klikke zonder de kop erbij te nemen.
helaas is mijn sony uit voor reparatie (nee je kan er idd niet mee gooien) anders had ik et zelf gedaan.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Hij is gemaakt met flits, macro stand EN ingezoomed, 1/1000'e sluitertijd (tegelijk ook de kleinste die ik heb op mn cam)Op zaterdag 24 november 2001 18:10 schreef Firecow het volgende:
wow !!
die is mooi man !!!!![]()
met hoeveel sluitertijd is die gemaakt ??
en zeker op marco stand of flink lopen inzoomen ??
Wel gewoon ISO 100. Met ISO 200 berijk ik alleen niet veel want mn sluitertijd blijft dan 1/1000'e (en dus worden de druppels niet scherper)
Probleem alleen hier is dat mn diafragma in auto mode niet ver genoeg open staat (dit is F8.0 oid), dus hij mist net ff dat beetje scherpte in de diepte...dus achterste waterdruppels en allervoorste zijn niet helemaal scherp omdat ze out-of-focus zijn.
ff manual op F11 proberen ..weet niet of dat lukt?!
die krijg ik waarschijnlijk binnenkort...
Verwijderd
Hoe doe je zoiets eigenlijk? Dat het naar achteren toe blurry is? :):)Op zaterdag 13 oktober 2001 21:54 schreef abbadon het volgende:
Hmmm, mooie foto's hierboven van Ijsland![]()
Heb hier een schelpje geschoten:
[afbeelding]
Het origineel (1MB) kun je hier zien.
Sony F505V, geresized van 1856x1392 naar 800x600.
met die sluitertijd ??
niet gedaan nogOp zaterdag 24 november 2001 22:08 schreef Firecow het volgende:
vrieskistbak heb je al geprobeert met die zaklamp wat je zou doen ??
met die sluitertijd ??
--edit, het is Vrieskist
Verwijderd
Ik heb vrijdag een Minolta Dimage 5 gekocht
dit zijn een van de eerste foto's ik snap er nog niet zo veel van maar dat komt nog wel hoop ik
het is wel een erg gaaf apparaat zeg !!!!!!
Is van een vent met Make-upOp zondag 25 november 2001 12:30 schreef Firecow het volgende:
mooi oog zeg !!
Read the badge, Bitch!
ik zie ongeveer 2 foto's per dag!!
Verwijderd
Nog ff eentje van een bloem in mijn tuin genomen.
Welke grootte en kwaliteit kan ik het beste gebruiken als ik de foto's bij een afdrukcentrale (bijv. hema) op 13*18 af wil laten drukken??
Ps. ik wil best wat meer foto's posten als jullie er interesse in hebben.
Verwijderd
Mooi toestel Virus.NLOp zondag 25 november 2001 15:25 schreef Virus.NL het volgende:
Even een zelfportret van mijn camera.
[afbeelding]
ook de foto ziet er netjes uit
What the heart requires may never be understood by the mind!
ixus is een goeie camera hoor !!

in photoshop/psp een nieuwe grotere image maken, en dan digifoto inplakken?Op zondag 25 november 2001 17:40 schreef Virus.NL het volgende:
Een donkere omgeving, sluitertijd van 1 seconde, en een griezel achter mijn glas
[afbeelding]
BTW hoe zet je zo'n zwarte rand om je foto heen??
Verwijderd
Mooie weer is weg ...Op zondag 25 november 2001 14:17 schreef Firecow het volgende:
is dit topic beetje uitgestorven ofzo ?
ik zie ongeveer 2 foto's per dag!!
dan komen de mooiste foto's..lijkt me.
Ipv. een douchekop deze keer een kraan.
Een douchekop komt binnenkort wel een keer.

die is ook vet
Hij zegt volgens mij alleen dat ie niet alle mogelijkheden van de camera gebruikt hoor.Op zondag 25 november 2001 16:16 schreef Firecow het volgende:
en waarslaat dat op ??
ixus is een goeie camera hoor !!
Alternate Computerversand Nederland - http://www.alternate.nl
-----------------------------------------------------------------------
Geachte heer Zeeuw,
Wij danken u voor het online bestellen bij ALTERNATE.
U ontvangt hierbij ter controle de door u verzonden gegevens. LET OP! Dit is
geen orderbevestiging, maar dient slechts ter informatie.
Wanneer u deze bestelling alsnog wilt wijzigen, neem dan zo snel mogelijk
contact met ons op.
Wij wensen u alvast veel plezier met de door u bestelde producten,
het ALTERNATE-team
Uw internet-bestelcode voor deze bestelling is: Gek!
Uw bestelde producten:
Aantal Omschrijving Stuksprijs (HFL) Gezamenlijk (HFL)
1 Canon Digital Ixus 999.00 999.00
Verzendkosten : HFL 25.00
Totaal ex BTW : HFL 1024.00
BTW 19% : HFL 189.81
Totaalprijs : HFL 1218.56
Uw adresgegevens:
Titel : de Heer
Naam : Zeeuw
Firma :
Straat : ja....
Postcode : tssss
Plaats : holland
Land :
Telefoonnr 1 : gehehhe
Telefoonnr 2 :
GSM :
Fax :
E-mail : zeeuw@chello.nl
NB. Bewaar uw internet-bestelcode goed. Hiermee kunt u eventueel uw bestelling weer annuleren, mocht u zich bedenken.
Read the badge, Bitch!
een ixus
Alternate belde net op:
De ixus is niet meer leverbaar
GVD
had van de week nog gemailt en toen hadden ze em nog
Ik was zo blij
GVD
Read the badge, Bitch!
andere winkel ??Op maandag 26 november 2001 18:02 schreef Zeeuw het volgende:
GVD
Alternate belde net op:
De ixus is niet meer leverbaar
GVD
had van de week nog gemailt en toen hadden ze em nog
Ik was zo blij
GVD
Mooie foto's Vrieskist, vooral met die avondlucht.Op maandag 26 november 2001 19:43 schreef Vrieskist het volgende:
Foto's van mij, vandaag gemaakt:
---
een foto van mijn horloge

mijn camera gespiegeld in een cd'tje onderwater

mijn standaard overlevingssetje

Alternate was net zo goedkoop!Op maandag 26 november 2001 19:38 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
andere winkel ??
scheelt 100 piek
Read the badge, Bitch!
* Vrieskist gaat morgen even prutsen met macro lens van mijn vaders "gewone" fototoestelOp maandag 26 november 2001 20:05 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Mooie foto's Vrieskist, vooral met die avondlucht.
---
een foto van mijn horloge
[afbeelding]
mijn camera gespiegeld in een cd'tje onderwater
[afbeelding]
mijn standaard overlevingssetje
[afbeelding]
Bruiloft:
http://members.home.nl/rob.kuipers/101-0116_IMG.JPG
Kerkje:
http://members.home.nl/rob.kuipers/104-0432_IMG.JPG
Vogeltje:
http://members.home.nl/rob.kuipers/105-0581_IMG.JPG
Deze vind ik zelf heel gaaf:
http://members.home.nl/rob.kuipers/104-0408_IMG.JPG
Genomen met een G2
Best geinige foto's. Powershot G1 trouwens...
't Was gistermiddag inderdaad errug rustig en mooi weer voor foto's. Dan baal ik wel dat ik weer in de file sta zonder camera en weinig tijd. Als het vandaag nog steeds mooi weer is, dan staan hier vanavond ook weer een paar hopelijk fraaie G2 pics
Vanmiddag genomen, nog vlak voordat het bewolkt werd
Post your comments!
Canon Powershot G2.

mooie foto's, soms baal ik ervan dat ik geen macromode hebOp dinsdag 27 november 2001 15:59 schreef MetHod het volgende:
Ik doe ook weer een bijdrage.
Vanmiddag genomen, nog vlak voordat het bewolkt werd
Post your comments!
Canon Powershot G2.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn allemaal scaled naar 1024 * 786, dit om de modem users en de mensen met lage schermresolutie beetje te sparen;-)

Let even op die "enorme" luis (lang leve de macro functie!)

In ontzettend mistig weer gemaakt maar toch nog beetje sfeer in de foto

Veel detail in de nerfjes..mooie kleur rood vooral.

Zelfs iets smerigs op een stationstrap kan nog mooi zijn hoor

Schiet je een zweefvlieg, bekijk je de foto zit er nog een "vlieg" naast ..

Mooie kleuren combinatie, what's to say

Herfst..vandaag geschoten, vond t gewoon mooi
* Vrieskist zoekt in beurs naar geld. ...Op dinsdag 27 november 2001 20:39 schreef majic het volgende:
Zo..en nu post ik eens een hele serie foto's.
Zijn allemaal scaled naar 1024 * 786, dit om de modem users en de mensen met lage schermresolutie beetje te sparen;-)
[afbeelding]
Let even op die "enorme" luis (lang leve de macro functie!)
[afbeelding]
In ontzettend mistig weer gemaakt maar toch nog beetje sfeer in de foto
[afbeelding]
Veel detail in de nerfjes..mooie kleur rood vooral.
[afbeelding]
Zelfs iets smerigs op een stationstrap kan nog mooi zijn hoor
[afbeelding]
Schiet je een zweefvlieg, bekijk je de foto zit er nog een "vlieg" naast ..
[afbeelding]
Mooie kleuren combinatie, what's to say
[afbeelding]
Herfst..vandaag geschoten, vond t gewoon mooi
helaas, ik zal het nog langer moeten doen met mijn cl20
Dit topic is gesloten.