Het is een prachtkaart, snel, stabiel, overclockbaar. Ik heb geen specifieke behoefte aan snelheid, althans op het niveau waar we over spreken is snelheid weinig relevant meer, het gaat allemaal vrij hard.
Je kan altijd extra snelheid gebruiken! Uh over welk niveau hebben we het eigenlijk

Ik bedoel als je gaat kijken naar de nieuwe generatie games (vanaf wolfenstein en aquanox etc) dan zie je dat die games gewoon nauwelijks vooruit te branden zijn (nou met een GF3 nog wel enigzins), maar je ziet dat we die snelheid nu in ga ruilen voor beeldkwaliteit (wordt tijd ook

).
Dus het wordt zometeen weer tijd om die extra snelheid terug te halen (met de nieuwe games dan uiteraard)

De Radeon 8500 lijkt me een heel spannende kaart. Truform, hydravision en goede 2D beeldkwaliteit zijn dingen die me erg aanspreken.
Dat ben ik met je eens. Maar ik lees ook regelmatig dat er mensen zijn de 'beweren' dat de 2D van sommige GF3 kaarten (bv die van OCS, de TitanIII) op hetzelfde niveau zit als van de Radeon, dus ik snap het niet meer

Tevens zal doom3 (zo'n beetje het eerste spel dat ECHT gebruik maakt van alle technology) beter draaien op een radeon dan op een gf3.
Ja Doom3

ach die zien we voorlopig toch niet, en tegen die tijd zal nvidia wel weer extreme optimalisaties hebben gedaan, je kent nvidia

En aangezien ik voorlopig geen video kaart meer koop, maar m'n cpu, ram, mobo weer eens ga upgraden zodra de northwood uitkomt, lijkt me de radeon 8500 een tactische keuze.
Ik neem aan dat je dan niet zo extreem veel games speelt???
Maar dan vraag ik me eigenlijk ook af hoe het nou eigenlijk zit tussen de performance van een Radeon 8500 en een GF3 onder zware applicaties (Photoshop, 3D max en dat soort meuk

)???
Ja ik weet niet wat ik van de Noordhout

moet denken. Ik bedoel het hele PIV gedoe snap ik niet...waarom zou je een PIV nemen

(video misschien?)
Juist, met een gf3 zit je voorlopig toch op maximale settings, en met een radeon 8500 ook. Met andere woorden, snelheid is weinig relevant.
2D van die kaart is acceptabel tot goed, zeker als je niet beter weet. (hiervoor een gf2mx gehad, daarvoor gf2 gts (gesloopt ) en daarvoor een eindelijk de voodoo5)
Helaas kan ik hier niet over meepraten

. Maar toch ben ik het niet met je eens over die snelheid. Ik bedoel je kan die snelheid mooi wel ff inruilen voor aanzienlijk betere filtering (anisotropic). Dat geeft een aanzienlijk beter beeld (in sommige games dan he)

Ja ik heb een GF2MX (ja lach maar), ik ga er ook keihard op vooruit (op alle vlakken), tenminste daar ga ik vanuit

FSAA is echt weinig boeiend op een gforce kaart. Als je naar 2x FSAA kijkt van de voodoo5, schiet je compleet uit je paas ei. Daar komt de gforce echt niet bij in de buurt.
Anisotropic filtering was wel grappig, alhoewel ik het meer een feature is die je pas mist als ie uit staat.
Ja maar waarom zit elke reviewer daar dan zo op te kicken

Ik denk dat het toch wel een aanzienlijk beter beeld geeft (weer het verhaal van snelheid inleveren voor kwaliteit)

Nou ik screenies gezien en ik wil ook FSAA (of een hogere res)!
En wat de Voodoo hier mistte was...SNELHEID

Jammer voor Voodoo

(en jammer voor mij dat ik dit nooit in het echt gezien heb

)
Oh en daarom verw8 ik eigenlijk ZEER veel van de GeForce4, aangezien ze die technieken van 3DFX gaan gebruiken

Technisch gezien heeft de Radeon 8500 alles wat de Gforce III heeft, en meer. Het enige risico dat je loopt is dat de drivers matig zouden kunnen zijn. Mwa dat is een risico dat ik wel overleef althans, als ik ATI mag geloven.
Juist en door die drivers haalt de Radeon er niet alles uit wat erin zit, daar moet ik bijna van

Maar goed we zien wel, ik blijf bij mijn bestelling hoor (we kopen straks wel weer een GF4/R300

)