-=Het Grote Radeon Order Topic [vervolg]=-

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Zow, weer een weekendje ff niet gekeken, meteen weer een mega-topic geworden.. Maareh, veel gezeik erbij zie ik.. AFRONDEN DIE HAP!! IKKE WIL ZEKERHEID!!
Geef die rekeningnummer, en mij je adres per mail, dan kom ik ut brengen en kan de rest netjes alles overmaken. Geen gezeik meer nu hoor.. Klaar..

Zo duidelijk voor iedereen??
Idd afhandelen die hap wij willen onze beestjes }:O
Stuur iedereen gewoon een mailtje met daarin je rekeningnummer en adres (voor degenen die hem op komen halen). Maak er nu een eind aan :7

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:07
Precies, hier zit ik al een week om te zeuren, gewoon afronden die hap, ik wil die kaart gewoon zo snel mogelijk hebbe

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:26

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Op maandag 15 oktober 2001 schreven er veel mensen
dat ze de prijs van marc00 goed vinden (dus 690,- voor de Radeon 8500 inc dvi en tv-out ex bezorgen) en dat ze we es een beetje actie willen zien
en daar sluit ik mij volledig bij aan we zijn het eens over de prijs. Nu bestellen en betalen die hap! deste sneller heeft iedereen z'n Radeon! :)

It's just a donkey

Verwijderd

Shit, ben ik een half uur aan het rekenen loopt mijn pc vast. :(
(tijd voor een nieuwe ja)

Anyway, wat ik wou zeggen:
Ik nu nog steeds geen fatsoenlijke berekening gezien!

Ik maak hem morgen nog wel een keer maar de conclusie was dat als de prijzen F690 en F409 worden dat hij dan een slordige F890 overhoud Vind ik persoonlijk wat erg veel.
Ik reken F500 voor ophalen=ook hoop geld! Dat komt op F14,28 zeg maar 15 piek per kaart.

Ik stel voor dat (als mijn berekening klopt, en dat doet ie) we de prijs vaststellen op

voorstel:
Radeon 8500 met verzenden: F704
Radeon 8500 zelf ophalen: F684
Radeon 7500 met verzenden: F434
Radeon 7500 zelf ophalen: F414

Dan houd Marc00 F720 over + wat kruimels van het verzenden (zo'n F5 per pakketje)
Dat is de kosten van zijn Radeon 8500 en 3 tientjes extra.

Dat lijkt me toch heel mooi?
Zoals gezegd reken ik het morgen nog wel een keer helemaal voor als je wilt.

Grrr ga ik nog stomme fouten maken ook |:( Ik baalde gewoon flink dat ie vastliep na een half uur rekenen, dan krijg je dat...
inclusief en exclusief is ook zooooo moeilijk he :?

• Fish_Hook
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Op dinsdag 16 oktober 2001 01:04 schreef Jeep het volgende:
voorstel:
Radeon 8500 excl verzenden: F704
Radeon 8500 incl verzenden: F684
Radeon 7500 excl verzenden: F434
Radeon 7500 incl verzenden: F414
Ik vind het mooie prijsjes (nu moet Marc00 nog overtuigd worden natuurlijk :) ) maar waarschijnlijk bedoel je het precies andersom... Het lijkt me dat je geen 20 piekies meer hoeft te betalen als je de kaart persoonlijk op gaat halen - iets waar ik toch wel serieus over nadenk. Ga'k nog een keer bij de TU langs... altijd leuk! 8-)

Ik neem verder aan dat iedereen die DVI op z'n kaartje wil hebben dat gewoon aan Marc00 kan melen en vervolgens 5 guldentjes meer stort. Vervolgens kan Marco dan wel berekenen hoeveel van de te halen 8500's er mét, en hoeveel er zonder DVI moeten komen.

Marco, staar je asjeblieft niet helemaal blind op het enorme bedrag dat je waarschijnlijk in eerste instantie voor jezelf hebt berekend :D. Het blijft een pre-order gebeuren dus dan is het wel de bedoeling dat we er allemaal een flink eind mee opschieten.

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
ehm zelf ophalen is nu duurder geworden. Moet het inclusief en exclusief niet omgedraaid worden?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:09
pff als je dit topic ook maar even niet in de gaten houdt is er alweer van alles aan veranderd.

Waat gaat er nu besteld worden ? 8500 met DVI en met TV-out ? 8500 zonder DVI maar met TV-out ? 8500 zonder DVI en zonder TV-out ?(als dat ueberhaupt bestaat)

• FMS
  • Niet online

FMS

met DVI en TV-out vind ik. dat 5.- min of meer maakt me geen ruk uit, kunnen we nou eindelijk bestellen, voor dat die kaarten allemaal uitverkocht zijn :?

Verwijderd

Gaan idd. Bedoel blijven we mekkeren over de hoogte?
700 a 710,- voor een r8500 is vrij netjes. Ik bedoel wat kost een gf3? wat kost een gf3 ti500? Inderdaad dat is significant meer.

Gaan dus, niemand kon al meer inschrijven, dus waar wachten we op. (heb me gf3 verkocht, en ik zit nu met een voodoo3. Daar wil ik zo ie zo asap van af.)

• sverzijl
Ja precies, iedereen loopt maar ongelooflijk te zeiken over die paar guldens meer/minder, het schiet niet op zo :(

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Als marco hier nu gewoon ff snel al ze gegevens post, dan kennen we deze week beginnen met storten. als iedereen dat nou voor een zondag voor elkaar krijgt dan zijn we alleen nog maar afhankelijk van de verschillende banken die moeten op schieten met de transacties.

Ik wil die kaart toch eigenlijk eind oktober hoewel dat echt niet zal lukken, ik bang dat het sowieso pas 10/20 november word. eerdat al die mensen dat geld gestort hebben.., altijd achter blijvers/afhakers.

Zolang wij die kaart maar binnen 2 weken hebben na dat die zappit shop em heeft vinnik het best.

Ik blijf dit topic volgen.

Verwijderd

Gaan dus, niemand kon al meer inschrijven, dus waar wachten we op. (heb me gf3 verkocht, en ik zit nu met een voodoo3. Daar wil ik zo ie zo asap van af.)
Je heb je GF3 weggedaan :?
Welk merk had je? Waarom doe je die weg? En voor hoeveel heb je 'm verkocht?
Ja precies, iedereen loopt maar ongelooflijk te zeiken over die paar guldens meer/minder, het schiet niet op zo
Juist, alsof ons die paar gulden wat kan schelen zeg! Wij willen gewoon een Radeon 8500 met DVI/TV-out en of dat nou 700 piek of 690 piek kost, dat boeit niet! Wat wel boeit is dat we zo lang moeten w88 en w88 is om te :r
Ik wil die kaart toch eigenlijk eind oktober hoewel dat echt niet zal lukken, ik bang dat het sowieso pas 10/20 november word. eerdat al die mensen dat geld gestort hebben.., altijd achter blijvers/afhakers.

Zolang wij die kaart maar binnen 2 weken hebben na dat die zappit shop em heeft vinnik het best.
Ja als het zo lang gaat duren heb ik daar echt geen zin in hoor!!! Ik wil mijn kaartje toch echt binnen 2 weken hebben. Als het langer gaat duren kan je hem net zo goed zelf bestellen (ook 700 piek geloof ik). Dus |:(

• salvador4
2 wken lijkt me onmogelijk, sommige postbank transacties alleen al duren al langer dan een week. dan van 35 man allemaal verschillende bank accounts, zal er maar 1tje mis gaan, heel de bestelling gelijk een week vertraagd.

ten 2e moet er ook aan iedereen door gegeven worden dat het geld is ontvangen (lijkt me wel zo handig). En dan moet het geld ook nog overgemaakt worden naar duitsland. Dat zal ook wel een week duren. Dan nog een paar dagen wachten tot dat die zapp it gasten het ook door hebben dat er 20k is over geschreven, dan moeten ze de hele zooi gaan versturen, zal ook langer duren dan 1 radeon en ga zo maar door.

Al met al blijf ik wel bij mijn bestelling, maar ik hoop idd dat marco er nog serieus mee bezig is want als er 1 transactie misloopt zijn de poppen aan het dansen..

Verwijderd

Waarom bestel je dan niet gewoon bij Zappit zelf? Mij maakt die prijs ook verder weinig uit. Maar als ik de ongemakken van het gezamenlijk bestellen (zoals lang wachten) moet dulden zal ik toch een ander voordeel willen. En het enige wat dan overblijft is een prijsvoordeel t.o.v. zelf bij ze bestellen.

In de oude situatie betaalde je meer dan direct bij Zappit bestellen en het kwantumvoordeel ging naar Marco. Waarom dan niet zelf gewoon daar bestellen?

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Marco vandaag alles afronden anders gaat het idd te lang duren.

Dus post nog 1 maal de type kaarten (ook de uitgangen gespecifieerd) met hun definitieve prijs.

+ je gironummer.

Geld overmaken gaat meestal wel snel. Via internet of je mobiel wordt het direct bij of afgeschreven. Giros zelf doen er 3-4 werkdagen over.

• salvador4
harjan check je mail aub.

• FMS
  • Niet online

FMS

gvd, 2 weken of meer :? daar ben ik nie blij mee :(
hoelang duurt het als je zelf gaat bestllen?

Verwijderd

gvd, 2 weken of meer daar ben ik nie blij mee
hoelang duurt het als je zelf gaat bestllen?
Was het niet zo dat Zapp de beestjes vanaf de 20e zou ontvangen :?
Als dat zo is zou je het beestje volgende week al kunnen hebben als je zelf besteld :9~
Hmmm...toch eens over na gaan denken, want ik ben de gf2mx echt zat zeg...
Dus Marc00 laat even snel wat van je horen aub :Z

Verwijderd

Some more 8500 numbers. - 10/16/2001 5:22 am - By: Typedef Enum - Source: Rage3d

--------------------------------------------------------------------------------
I think we're going to see the onslaught very soon. PC Magazine has got a few numbers to share, comparing the 8500 to the Ti-500. All of these benchmarks were taken @ 1024x768x32, on a 2GHz. P4.
3D Winmark2000 (no AA)
8500: 236
Ti500: 262

3D WinMark2000 (2x)
8500: 84
Ti500: 137

3DMark 2001 (no AA)
8500: 7516
Ti500: 7552

3DMark2001 (2x)
8500: 3731
Ti500: 5679

Quake3 (no AA)
8500: 180
Ti500: 190

Quake3 (2x)
8500: 88
Ti500: 122

Back To Top
8500 review of sorts - 10/16/2001 5:17 am - By: Typedef Enum - Source: Rage3D

--------------------------------------------------------------------------------
This is one of the first, but is in German. I'll try to highlight, based on babelfish (which can be quite a challenge, I might add).

It generally claims the 8500 to exceed the GF3 in many areas.

Geometry processing of the 8500 is much better in DX8

Nature test, 8500 scored 28 FPS vs. GF3's 40 FPS.

In Aquamark...I cannot understand what they said, other than @ 1600x1200, there's some issue with ATI's driver

In DX7 games, the GF3 was, in their words, 'clearly faster.' They based this off of Giants, Mercedes-Benz, and Max Payne.

As far as SmoothVision is concerned, this is a quote: "was only reduced functional and disappointed regarding quality and rate." Again, translations are sketchy, but there clearly was a driver issue. They go on to mention that it was, according to ATI, fixed in the followup driver.

In a surprising comment, they claim that the Anisotropic filtering is very good quality. They even mention that the 'Moire patters', exhibited in the original Radeon's implementation, are no more. Furthermore, it loses only 8% performance. They seem to indicate that there's very little difference between the 2 solutions.

Again, this is a rough translation (really rough)...But based on the limited info that I could get from this review, it does indeed appear that ATI has a winner on their hands. I've got to believe that it was this last 'driver drop' that was holding up the review sites.
Dit stond zojuist op nvnews, helaas niet zo heel positief :'( :'( :'( Lees en huiver :'( :'( :'(

• salvador4
minder ja, maar ja nV news, A great resource for Nvidia related news..

ik w8 nog steed op ome tom en anand, maar dit zou idd wel eens de reden kunnen zijn waarom die kl*te reviews zo lang op zich laten wachten.

• sverzijl
But based on the limited info that I could get from this review, it does indeed appear that ATI has a winner on their hands.
vreemde conclusie als de GF3 op alle vlakken sneller is.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

De performance of de WinXP drivers van ATI ligt nog steeds 20-30% achter die van Win9x/me, deze resultaten vind ik juist heel goed, de R8500 even snel als de Ti500 in XP.

Opvallend is wel dat nVidia memory thechniek voorlopig superieur is aan die van ATI, HyperZ2, zie de hoge res.

Niet op voorraad.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
vergeet dit bericht maar

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

GVD, ik wil die kaart gewoon asap. Desnoods rij ik zelf met m'n OV richting duitsland. (:)wellicht een leuk radeon owners uitje :))

Ik heb volgende week een WEEK LANG een LAN. Als ik dan een r8500 zou kunnen hebben zou dat ONMOGENLIJK mooi zijn.
(kleine kans)

Thunderbee, Het was een Leadtek Gforce III, dvi tvout.
draaide op 250/540. en was ong. 17% sneller dan een onovergelockte gf3. (bij 3dmark 2001 dan)
Ik haalde 6025 3Dmarks met dat ding onder 3dmark 2001 met een 980Mhz tbird, gf3, 384Mb ram, abit kt7a.
Verkocht omdat ik een radeon wil. Ik mik op de lange termijn, daar gaat de radeon het beter in doen dan de gf3. Althans dat denk ik. Verkocht voor 800,- (nette prijs voor een goed overclockende kaart)

Ik wil zodra die radoen uitkomt die kaart hebben, dat is me nu ALTIJD gelukt. De voodoo3 had ik gigantisch snel (voor 304,- bij alternate). Ik moet een van de eerste mensen in nederland geweest zijn met de vooodoo5 (had em het weekend na de release in america bij sww gekocht voor 770,-)
Ik zou het erg waarderen als ik de r8500 ook asap op de kop kan tikken! Tevens heb ik weinig zin in een OEM versie van die kaart.

Verwijderd

Bah ik wou dat ik ook het geld had om zo'n Radeon mee te bestellen...... waarschijnlijk zou hij voor mij nog goedkoper zijn om dat ik op een groothandel werk.... dan krijg ik het tegen inkoopsprijs van de groothandel + BTW... alleen krijgen we de Radeon niet?!? waarschijnlijk wel als Creative hem uit zou brengen maar dat weet ik niet

Verwijderd

Als dit nog langer gaat duren ben ik bang dat iedereen hier de bestelling gaat afzeggen.

HET WORDT EEN ATI RADEON 8500 64Mb DDR DVI TV OUT

Radeon 8500 (DVI + TV-OUT) excl verzenden: F680
Radeon 8500 (DVI + TV-OUT) incl verzenden: F700
Radeon 7500 (DVI + TV-OUT) excl verzenden: F410
Radeon 7500 (DVI + TV-OUT) incl verzenden: F430

IEDEREEN MOET MAAR EENS WORDEN MET DE PRIJZEN

Jullie doen het je zelf aan! Marco heeft zijn best gedaan en hij mag er ook wat aan verdienen (zolang het maar redelijk blijft). :)

Hopelijk gaat iedereen en Marco zelf hiermee accoord en hebben jullie allemaal zeer binnenkort je kaartjes in huis 8-)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Kan iemand nu al vertellen waar en wanneer de kaartjes ter beschikking komen?

Ik heb al naar een aantal bedrijfjes een mailtje gestuurd met deze vraag, maar tot op heden geen reactie!

Ik ben donderdagmiddag vrij, dus dan zou ik best wel wat af willen rijden voor zo'n kaartje! Als ik maar weet waar en of dat vanaf donderdag kan!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Thunderbee, Het was een Leadtek Gforce III, dvi tvout.
draaide op 250/540. en was ong. 17% sneller dan een onovergelockte gf3. (bij 3dmark 2001 dan)
Ik haalde 6025 3Dmarks met dat ding onder 3dmark 2001 met een 980Mhz tbird, gf3, 384Mb ram, abit kt7a.
Oh nou das toch een prachtig kaartje :? Ik snap niet dat je die weg doet, zeker omdat het nog niet eens zeker is dat de Radeon 8500 wel ECHT sneller/beter is ;(
Ach jij bent zeker zo'n die-hard tweaker die zowat alles wel gehad heeft :?
Verkocht omdat ik een radeon wil. Ik mik op de lange termijn, daar gaat de radeon het beter in doen dan de gf3. Althans dat denk ik. Verkocht voor 800,- (nette prijs voor een goed overclockende kaart)
Wat bedoel je daarmee??? Ik bedoel met een GF3 kan je toch ook zeker een jaar met maximale settings games :?

Mag ik dan vragen waarom je niet tevreden was over de kaart en hoe was 2D en beeldkwaliteit met FSAA/Anisotropic :?

• salvador4
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:29 schreef ChUcKiE het volgende:
Kan iemand nu al vertellen waar en wanneer de kaartjes ter beschikking komen?

Ik heb al naar een aantal bedrijfjes een mailtje gestuurd met deze vraag, maar tot op heden geen reactie!

Ik ben donderdagmiddag vrij, dus dan zou ik best wel wat af willen rijden voor zo'n kaartje! Als ik maar weet waar en of dat vanaf donderdag kan!
ik neem aan dat je het over shops in duitsland hebt? daar zou ik ook morgen heen rijden als ze die dingen hadden liggen, maar ik heb net eens wat (us) fora's gelezen, en zelfs in amerika is ie slechts in een enkele vage shops te koop, ati levert em nog niet, dell levert em nog niet enz. die enkele gasten op de anandtech fora's hebben gewoon connecties dat ze em nu al hebben.

Verwijderd

Thunderbee,
Oh nou das toch een prachtig kaartje Ik snap niet dat je die weg doet, zeker omdat het nog niet eens zeker is dat de Radeon 8500 wel ECHT sneller/beter is
Ach jij bent zeker zo'n die-hard tweaker die zowat alles wel gehad heeft
Het is een prachtkaart, snel, stabiel, overclockbaar. Ik heb geen specifieke behoefte aan snelheid, althans op het niveau waar we over spreken is snelheid weinig relevant meer, het gaat allemaal vrij hard.
De Radeon 8500 lijkt me een heel spannende kaart. Truform, hydravision en goede 2D beeldkwaliteit zijn dingen die me erg aanspreken. Tevens zal doom3 (zo'n beetje het eerste spel dat ECHT gebruik maakt van alle technology) beter draaien op een radeon dan op een gf3. En aangezien ik voorlopig geen video kaart meer koop, maar m'n cpu, ram, mobo weer eens ga upgraden zodra de northwood uitkomt, lijkt me de radeon 8500 een tactische keuze.
Wat bedoel je daarmee??? Ik bedoel met een GF3 kan je toch ook zeker een jaar met maximale settings games
Mag ik dan vragen waarom je niet tevreden was over de kaart en hoe was 2D en beeldkwaliteit met FSAA/Anisotropic
Juist, met een gf3 zit je voorlopig toch op maximale settings, en met een radeon 8500 ook. Met andere woorden, snelheid is weinig relevant.
2D van die kaart is acceptabel tot goed, zeker als je niet beter weet. (hiervoor een gf2mx gehad, daarvoor gf2 gts (gesloopt :() en daarvoor een eindelijk de voodoo5)

FSAA is echt weinig boeiend op een gforce kaart. Als je naar 2x FSAA kijkt van de voodoo5, schiet je compleet uit je paas ei. Daar komt de gforce echt niet bij in de buurt.
Anisotropic filtering was wel grappig, alhoewel ik het meer een feature is die je pas mist als ie uit staat.

Technisch gezien heeft de Radeon 8500 alles wat de Gforce III heeft, en meer. Het enige risico dat je loopt is dat de drivers matig zouden kunnen zijn. Mwa dat is een risico dat ik wel overleef althans, als ik ATI mag geloven.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Tjonge jonge wat een gedribbel rond die nieuwe R8500.
Leuke kaart hoor, zelf wil ik hem ook.
Maar met al die onduidelijkheden en gezeur/gezeik en een 14-jarige (!!) die het allemaal moet regelen.
Ikzelf weet het wel, ik wacht of rij zelf naar Deutschland.

Die Marco lijkt het niet allemaal zo goed door te hebben.
Mijns inziens is die wat jong om dit hele zooitje op te zetten.
Marco: Creëer duidelijkheid jongen! Maak een website van tevoren met de plannen, sta open voor ideeën en hak dan de knoop door.
Post dan de procedure/prijs/afhandeling en klaar is Marco.

Degene die gaan zeiken hebben dan gewoon pech.
Op deze manier is het alleen maar chaos, komt er uiteindelijk weinig tot niks van terecht, en heb jij geen centjes meer...

Just my 0.02

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 14:11 schreef DarkHelmet het volgende:
Tjonge jonge wat een gedribbel rond die nieuwe R8500.
Leuke kaart hoor, zelf wil ik hem ook.
Maar met al die onduidelijkheden en gezeur/gezeik en een 14-jarige (!!) die het allemaal moet regelen.
Ikzelf weet het wel, ik wacht of rij zelf naar Deutschland.

Die Marco lijkt het niet allemaal zo goed door te hebben.
Mijns inziens is die wat jong om dit hele zooitje op te zetten.
Marco: Creëer duidelijkheid jongen! Maak een website van tevoren met de plannen, sta open voor ideeën en hak dan de knoop door.
Post dan de procedure/prijs/afhandeling en klaar is Marco.

Degene die gaan zeiken hebben dan gewoon pech.
Op deze manier is het alleen maar chaos, komt er uiteindelijk weinig tot niks van terecht, en heb jij geen centjes meer...

Just my 0.02
Mwa dat ie 14 is boeit niet zo, het is meer de chaotisch aanpak en de onduidelijkheden.

Verwijderd

Het is een prachtkaart, snel, stabiel, overclockbaar. Ik heb geen specifieke behoefte aan snelheid, althans op het niveau waar we over spreken is snelheid weinig relevant meer, het gaat allemaal vrij hard.
Je kan altijd extra snelheid gebruiken! Uh over welk niveau hebben we het eigenlijk :? Ik bedoel als je gaat kijken naar de nieuwe generatie games (vanaf wolfenstein en aquanox etc) dan zie je dat die games gewoon nauwelijks vooruit te branden zijn (nou met een GF3 nog wel enigzins), maar je ziet dat we die snelheid nu in ga ruilen voor beeldkwaliteit (wordt tijd ook |:().
Dus het wordt zometeen weer tijd om die extra snelheid terug te halen (met de nieuwe games dan uiteraard) :Y)
De Radeon 8500 lijkt me een heel spannende kaart. Truform, hydravision en goede 2D beeldkwaliteit zijn dingen die me erg aanspreken.
Dat ben ik met je eens. Maar ik lees ook regelmatig dat er mensen zijn de 'beweren' dat de 2D van sommige GF3 kaarten (bv die van OCS, de TitanIII) op hetzelfde niveau zit als van de Radeon, dus ik snap het niet meer :?
Tevens zal doom3 (zo'n beetje het eerste spel dat ECHT gebruik maakt van alle technology) beter draaien op een radeon dan op een gf3.
Ja Doom3 :9~ ach die zien we voorlopig toch niet, en tegen die tijd zal nvidia wel weer extreme optimalisaties hebben gedaan, je kent nvidia *D
En aangezien ik voorlopig geen video kaart meer koop, maar m'n cpu, ram, mobo weer eens ga upgraden zodra de northwood uitkomt, lijkt me de radeon 8500 een tactische keuze.
Ik neem aan dat je dan niet zo extreem veel games speelt???
Maar dan vraag ik me eigenlijk ook af hoe het nou eigenlijk zit tussen de performance van een Radeon 8500 en een GF3 onder zware applicaties (Photoshop, 3D max en dat soort meuk }:O)???
Ja ik weet niet wat ik van de Noordhout :Y) moet denken. Ik bedoel het hele PIV gedoe snap ik niet...waarom zou je een PIV nemen :? (video misschien?)
Juist, met een gf3 zit je voorlopig toch op maximale settings, en met een radeon 8500 ook. Met andere woorden, snelheid is weinig relevant.
2D van die kaart is acceptabel tot goed, zeker als je niet beter weet. (hiervoor een gf2mx gehad, daarvoor gf2 gts (gesloopt ) en daarvoor een eindelijk de voodoo5)
Helaas kan ik hier niet over meepraten ;(. Maar toch ben ik het niet met je eens over die snelheid. Ik bedoel je kan die snelheid mooi wel ff inruilen voor aanzienlijk betere filtering (anisotropic). Dat geeft een aanzienlijk beter beeld (in sommige games dan he) :9~
Ja ik heb een GF2MX (ja lach maar), ik ga er ook keihard op vooruit (op alle vlakken), tenminste daar ga ik vanuit :7
FSAA is echt weinig boeiend op een gforce kaart. Als je naar 2x FSAA kijkt van de voodoo5, schiet je compleet uit je paas ei. Daar komt de gforce echt niet bij in de buurt.
Anisotropic filtering was wel grappig, alhoewel ik het meer een feature is die je pas mist als ie uit staat.
Ja maar waarom zit elke reviewer daar dan zo op te kicken :?
Ik denk dat het toch wel een aanzienlijk beter beeld geeft (weer het verhaal van snelheid inleveren voor kwaliteit) :?
Nou ik screenies gezien en ik wil ook FSAA (of een hogere res)!
En wat de Voodoo hier mistte was...SNELHEID |:(
Jammer voor Voodoo :'( (en jammer voor mij dat ik dit nooit in het echt gezien heb :'()
Oh en daarom verw8 ik eigenlijk ZEER veel van de GeForce4, aangezien ze die technieken van 3DFX gaan gebruiken :9~
Technisch gezien heeft de Radeon 8500 alles wat de Gforce III heeft, en meer. Het enige risico dat je loopt is dat de drivers matig zouden kunnen zijn. Mwa dat is een risico dat ik wel overleef althans, als ik ATI mag geloven.
Juist en door die drivers haalt de Radeon er niet alles uit wat erin zit, daar moet ik bijna van :'(
Maar goed we zien wel, ik blijf bij mijn bestelling hoor (we kopen straks wel weer een GF4/R300 }:O)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 10:22 schreef Peltier het volgende:
Gaan idd. Bedoel blijven we mekkeren over de hoogte?
700 a 710,- voor een r8500 is vrij netjes. Ik bedoel wat kost een gf3? wat kost een gf3 ti500? Inderdaad dat is significant meer.

Dat is ook niet helemaal het punt. We hadden al uigemaakt dat F680 ok is. Mooi. Prima.
Komt ineens dat verhaal van die TV-out/DVI- versie. Die is DM3 duurder. Doet Marc00 er een tientje bovenop!

Ik zeur niet over 5 piek, maar ik vind het gewoon niet eerlijk. Van een winkel zou je dat toch ook niet pikken? Bovendien vermenigvuldig het met 35 en hij houdt ineens F225 meer over.

Bovendien klopte de prijs van de 7500 niet, die was te laag.

Ik ga zo nog ff een echte berekening maken...

• uniquorn

uniquorn

Op dinsdag 16 oktober 2001 15:05 schreef Jeep het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal het punt. We hadden al uigemaakt dat F680 ok is. Mooi. Prima.
Komt ineens dat verhaal van die TV-out/DVI- versie. Die is DM3 duurder. Doet Marc00 er een tientje bovenop!

Ik zeur niet over 5 piek, maar ik vind het gewoon niet eerlijk. Van een winkel zou je dat toch ook niet pikken? Bovendien vermenigvuldig het met 35 en hij houdt ineens F225 meer over.

Bovendien klopte de prijs van de 7500 niet, die was te laag.

Ik ga zo nog ff een echte berekening maken...
ik wacht met spanning de berekenig af en hoor dar Marc00 het er ook mee eens zal zijn en als die berekening er dan is GEEN gezeik meer en gewoon bestellen die hap :)
Als iemand het er niet mee eens is jammer dan >:)
het heeft wel weer lang genoeg geduurd zo!

It's just a donkey

Verwijderd

Jeep heeft inderdaad volkomen gelijk, dat was mijn punt ook.

Je koopt gezamenlijk in om een voordeel te behalen, dat voordeel moet er wel zijn. Niet alleen voor diegene die organiseert.

Jeep, weet jij de verzendkosten al? En ben jij verder ook maar enigszins bekend met Zap (zijn ze betrouwbaar)?

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 13:22 schreef MeKnowHow het volgende:
Als dit nog langer gaat duren ben ik bang dat iedereen hier de bestelling gaat afzeggen.

HET WORDT EEN ATI RADEON 8500 64Mb DDR DVI TV OUT

Radeon 8500 (DVI + TV-OUT) excl verzenden: F680
Radeon 8500 (DVI + TV-OUT) incl verzenden: F700
Radeon 7500 (DVI + TV-OUT) excl verzenden: F410
Radeon 7500 (DVI + TV-OUT) incl verzenden: F430

IEDEREEN MOET MAAR EENS WORDEN MET DE PRIJZEN

Jullie doen het je zelf aan! Marco heeft zijn best gedaan en hij mag er ook wat aan verdienen (zolang het maar redelijk blijft). :)

Hopelijk gaat iedereen en Marco zelf hiermee accoord en hebben jullie allemaal zeer binnenkort je kaartjes in huis 8-)
Ja, ook goed. Maar die prijs van die 7500 klopt geloof ik niet hoor. Dus...

Btw: ik heb al eens een jaartje op het bedrijfsbureau gewerkt, en een jaar inkoop gedaan. Dus je kunt er wel van uitgaan dat ik kan rekenen ;)

Bedenk ik trouwens dat er ook wel vervoersbedrijfjes (transporteurs) zijn die voor F500 een pakketje op willen halen in Duitsland... Ehh, ik heb niks gezegd... (geen slapende honden wakker maken, veel te veel geregel). Laat maar.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wat mij enorm tegen valt, is dat we van MarcOO totaal geen terugkoppeling krijgen over de contacten (zijn die er?), die hij met Zapp legt.

Ik bedoel, als ik dergelijke bestellingen zou doen voor tegen 20K+ dan zou ik toch zeker een mate van onderhandeling doen met dat bedrijf! Verder zou ik eisen dat ik op de hoogte gehouden wordt over de voortgang. Wanneer komen de kaartjes nu?

Er zijn zoveel onduidelijkheden hier, niemand weet wat en degene die het wil regelen lkaat weinig op dit vlak van zich horen!

Ik neem aan, dat als je met een zak geld van 20K+ bij een bedrijf komt je toch wel het een en ander voor elkaar krijgt!

• salvador4
hij is te weinig online, reageert idd te weinig, stuurt beperkte info (in de mail die ik kreeg stond alleen een urltje) het gaat allemaal te moeizaam. Ik weet dat ik misschien loop te zeiken, en het is allemaal al vaker gezegd, maar het klopt niet dat een 14 jarige voor 30 man voor 20k aan hardware gaat bestellen terwijl volgens mij alle 30 tweakertjes ouder zijn dan 14, dit kan beter.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Pfffff wat een topic zeg (wat lengte betreft) maareh als het nog kan mag je voor mij nog wel een 8500 opschrijven (kan em helaas niet komen ophalen....)

"Better ask questions before you shoot"

• FMS
  • Niet online

FMS

ik ben die nummer van ZAPP! kwijt. kan iemand die ff zoeken.
ben niet thuis en PC's hier zijn fucking langzaam.

ik bel die gatsen wel kijken wat zij er van weten.

• salvador4
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:38 schreef FMS het volgende:
ik ben die nummer van ZAPP! kwijt. kan iemand die ff zoeken.
ben niet thuis en PC's hier zijn fucking langzaam.

ik bel die gatsen wel kijken wat zij er van weten.
+49(0)5723 98 1003

Verwijderd

+49 (0) 5723 - 98 100 3

• salvador4
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:40 schreef harjan het volgende:
+49 (0) 5723 - 98 100 3
;-P

• FMS
  • Niet online

FMS

der word niet opgenomen, ik probeer het later nog.

dit loopt allemaal wel uit de hand vind ik. er is nog helemaal nix gedaan aan de bestelling, marco heeft geen cent gekregen. als we zo door gaan krijgt niemand een R8500v voor kerst :(

Verwijderd

Ok. Nu nog een keer rekenen.

ATI Radeon 8500 AGP 64MB DVI TV-Out Retail
unsere Artikelnummer:333928
Einzelpreis inkl. 16%  MwSt. 622.14 DM / 318.10 Euro
Bei Zahlung per Vorkasse nur: 603.48DM /308.56 Euro =3%korting!
Staffelpreise:
ab 2 Stück: 612.81 DM/Stück
ab 5 Stück: 606.59 DM/Stück
ab 10 Stück: 600.37 DM/Stück
ab 20 Stück: 594.14 DM/Stück

ATI Radeon 7500 DDR VIVO 64MB Retail
Grafikkarte AGP 64MB Radeon 7500 DDR VIVO Retail
unsere Artikelnummer:320129
Einzelpreis inkl. 16%  MwSt. 352.00 DM / 179.97 Euro
Bei Zahlung per Vorkasse nur: 341.44 DM /174.57 Euro (weer -3%)
Staffelpreise:
ab 2 Stück: 346.72 DM/Stück
ab 5 Stück: 343.20 DM/Stück
ab 10 Stück: 339.68 DM/Stück
ab 20 Stück: 336.16 DM/Stück

Dus:
8500(33 stuks)@ DM594.14-3%= DM576.32 =>DM 19.018,56
7500( 2 stuks)@ DM346.72-3%= DM336.32 =>DM 672,64
__________+

Te betalen aan Zapp-it: DM 19.691,20
komt overeen met DMx1.1267 ^=F 22186,-

Kosten afhalen: F500 (350km áF0,50/km +F150 voor pa zijn vrije dag)
Dat is per kaart/doos F500/35=F14,29

Totale kosten: F22.686

Wij betalen:
8500: DM576,32x1,1267= F649,34 + F20 voor Marc00 +F14,29= F683,62 afgerond => F684,-
7500: DM336.32x1,1267= F378,93 + F20 voor Marc00 +F14,29= F413,22 afgerond => F414,-

Wij maken over:
33x F684=F 22.572,-
2x F414=F 828,-
________+
F23.400,-

Blijft over voor Marc00:
F23400-22686= F714

Dat is dus een gratis Radeon 8500 en nog 3 tientjes zakgeld :D

Bovendien komen er nog wat kruimels bij voor de postpakketjes. F20 voor versturen.
Partijen post versturen >25 pakketten kost F8.96 +F2,50 voor verhoogde aansprakelijkheid (handtekening voor ontvangst en verzekerd tot F1000).
Dan moet er nog een stukje bruin papier omheen. Maar daar valt nog wel F100 aan over te houden voor de moeite. (...x F8,50).

Zo kwam ik dus aan

Voorstel:
Radeon 8500 met verzenden F704
Radeon 8500 zelf ophalen F684
Radeon 7500 met verzenden F434
Radeon 7500 zelf ophalen F414

Verwijderd

PRACHTIGE BEREKENING :)

Ik vond mijn afgeronde bedragen alleen mooier 8-)

Verwijderd

Nette berekening, weet je al trouwens wat nu de prijs is van 1 kaart wanneer ik die zelf bestel. Alleen dan kunnen we kijken of dit al het ongemak wel waard is, niet?

• Hahn
  • Laatst online: 21-08 20:59
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:23 schreef Jeep het volgende:
Ok. Nu nog een keer rekenen.

ATI Radeon 8500 AGP 64MB DVI TV-Out Retail
unsere Artikelnummer:333928
Einzelpreis inkl. 16%  MwSt. 622.14 DM / 318.10 Euro
Bei Zahlung per Vorkasse nur: 603.48DM /308.56 Euro =3%korting!
Staffelpreise:
ab 2 Stück: 612.81 DM/Stück
ab 5 Stück: 606.59 DM/Stück
ab 10 Stück: 600.37 DM/Stück
ab 20 Stück: 594.14 DM/Stück

ATI Radeon 7500 DDR VIVO 64MB Retail
Grafikkarte AGP 64MB Radeon 7500 DDR VIVO Retail
unsere Artikelnummer:320129
Einzelpreis inkl. 16%  MwSt. 352.00 DM / 179.97 Euro
Bei Zahlung per Vorkasse nur: 341.44 DM /174.57 Euro (weer -3%)
Staffelpreise:
ab 2 Stück: 346.72 DM/Stück
ab 5 Stück: 343.20 DM/Stück
ab 10 Stück: 339.68 DM/Stück
ab 20 Stück: 336.16 DM/Stück

Dus:
8500(33 stuks)@ DM594.14-3%= DM576.32 =>DM 19.018,56
7500( 2 stuks)@ DM346.72-3%= DM336.32 =>DM 672,64
__________+

Te betalen aan Zapp-it: DM 19.691,20
komt overeen met DMx1.1267 ^=F 22186,-

Kosten afhalen: F500 (350km áF0,50/km +F150 voor pa zijn vrije dag)
Dat is per kaart/doos F500/35=F14,29

Totale kosten: F22.686

Wij betalen:
8500: DM576,32x1,1267= F649,34 + F20 voor Marc00 +F14,29= F683,62 afgerond => F684,-
7500: DM336.32x1,1267= F378,93 + F20 voor Marc00 +F14,29= F413,22 afgerond => F414,-

Wij maken over:
33x F684=F 22.572,-
2x F414=F 828,-
________+
F23.400,-

Blijft over voor Marc00:
F23400-22686= F714

Dat is dus een gratis Radeon 8500 en nog 3 tientjes zakgeld :D

Bovendien komen er nog wat kruimels bij voor de postpakketjes. F20 voor versturen.
Partijen post versturen >25 pakketten kost F8.96 +F2,50 voor verhoogde aansprakelijkheid (handtekening voor ontvangst en verzekerd tot F1000).
Dan moet er nog een stukje bruin papier omheen. Maar daar valt nog wel F100 aan over te houden voor de moeite. (...x F8,50).

Zo kwam ik dus aan

Voorstel:
ok mooie (lange) berekening (en ik zat er niet ver naast met de 7500)
vooruit dan de prijzen worden (nu niet gaan zeiken omdat ik iets meer vraag, ik wil er gewoon een mooi bedrag van maken)
Radeon 8500 ophalen 684,95
Radeon 8500 verzenden 704,95
Radeon 7500 ophalen 414,95
Radeon 7500 verzenden 434,95

The devil is in the details.

• uniquorn

uniquorn

zoo Jeep das een mooie berekening goed uitgelegd enzo ik ben het er mee eens! dus als nu marc00 zijn zegening :+ en bankrekeningnummer geeft dan kunnen we gaan over maken
en is die kaart er deste sneller!

It's just a donkey

Verwijderd

Ja, Marco, nu die bankgegevens, wat houd je tegen?

Verwijderd

Voorstel:
Jij kan heel netjes rekenen zeg, mijn complimenten *D
OK gaan we dan NU echt wat doen of blijven we maar 'rommelen' :?
Marc00 zegt gewoon dat hij het er mee eens is :7, hij stuurt iedereen een mailtje met daarin de prijs (voor degene die opgestuurd willen hebben of niet en zijn rekeningnummer) of hij zet het hier ff neer da kan ook. Ik begin nu wel een beetje moe te worden, ik wil mijn beestje, het liefst volgende week, heb ik vakantie dus wil ik mijn beestje ff helemaal 'ontleden', 2 the bone dus :9
Pls regel alle nu ff snel, ik zal je direct het bedrag betalen als alles snel geregeld wordt :Z

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:27 schreef salvador4 het volgende:
hij is te weinig online omdat ik op school zit en ik ook nog andere dingen te doen heb (en ik ben trouwens zeker wel 3/4 uur per dag online), reageert idd te weinig ik doe zo'n 15 berichies per dag, is dat niet genoeg?, stuurt beperkte info (in de mail die ik kreeg stond alleen een urltje) het gaat allemaal te moeizaam ik heb niet zoveel info dus moet ik het dan maar gaan verzinne?. Ik weet dat ik misschien loop te zeiken, en het is allemaal al vaker gezegd, maar het klopt niet dat een 14 jarige voor 30 man voor 20k aan hardware gaat bestellen terwijl volgens mij alle 30 tweakertjes ouder zijn dan 14, dit kan beter ik ben 14 EN ik had niet verwacht dat deze actie zo groot zo worden.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Op zich best mooi die berekening, zal ook wel kloppen, maar probleem blijft gewoon denk ik, de communicatie met de winkel. We willen data zien! Als die spullen morgen leverbaar worden in Duitsland, dan rijd ik er zelf heen, want voordat er hier iets voor 30 man geregeld is, zijn we drie weken verder!!!

Ik hoop dat degenen die vandaag telefonisch contact gezocht hebben, zo snel mogelijk iets kunnen posten!

Ikzelf heb al naar de Mediamarkt in krefeld gemaild, met de vraag of en wanneer en uiteraard tegen hoeveel zij de Radeon 8500 krijgen. Zij zijn altijd zeer vlot met nieuwe apparatuur. Binnen 48 uur moet ik bericht terugkrijgen, dus dat post ik dan wel hier!

Verwijderd

[ZEIK MODE] Hoe kom jij aan de 95 cent extra Marco? :P
Wat is jouw berekening? [/ZEIK MODE] >:)

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:44 schreef MeKnowHow het volgende:
[ZEIK MODE] Hoe kom jij aan de 95 cent extra Marco? :P
Wat is jouw berekening? [/ZEIK MODE] >:)
mooie bedragen komen altijd op 5 of 10 uit afgerond dus ik doe ut zelfde

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:08
Hebben jullie nou nog niet besteld :? :D

.

Verwijderd

Wij zouden dus ook zo kunnen afronden:

Radeon 8500 ophalen 680
Radeon 8500 verzenden 700
Radeon 7500 ophalen 410
Radeon 7500 verzenden 430

Ik vind ze zo mooier uitzien hoor ;)
DEAL? >:)

Just kidding :)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 17:16 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Uh.. ok, ik zit op me studentenflat (Enschede) vlakbij de Duitse grens en bij me ouders (Nijmegen) ook, dus ff wachten ofzo en dan even naar Duitsland rijden en gewoon bij winkel de R8500 kopen :?
Ik heb hier nog geen reactie op gehad :*

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

En of geen reactie...ik zei hierboven ongeveer hetzelfde! Ik woon 10 minuten rijden (iets onder Nijmegen) af van Duitsland, dichtbij Kleve. En anders rijd ik naar Krefeld naar de MediaMarkt.

De vraag is alleen wanneer ze in Duitsland leverbaar zijn!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:37 schreef Marc00 het volgende:Op dinsdag 16 oktober 2001 15:27 schreef salvador4 het volgende:
hij is te weinig online omdat ik op school zit en ik ook nog andere dingen te doen heb (en ik ben trouwens zeker wel 3/4 uur per dag online), reageert idd te weinig ik doe zo'n 15 berichies per dag, is dat niet genoeg?, stuurt beperkte info (in de mail die ik kreeg stond alleen een urltje) het gaat allemaal te moeizaam ik heb niet zoveel info dus moet ik het dan maar gaan verzinne?. Ik weet dat ik misschien loop te zeiken, en het is allemaal al vaker gezegd, maar het klopt niet dat een 14 jarige voor 30 man voor 20k aan hardware gaat bestellen terwijl volgens mij alle 30 tweakertjes ouder zijn dan 14, dit kan beter ik ben 14 EN ik had niet verwacht dat deze actie zo groot zo worden.
Ehh, ik geloof dat er ook nog iemand meegaat naar Duitsland... en zijn bankrekeningnummer beschikbaar stelt?

Marc00:
Laat ze maar lullen joh. Je doet het hardstikke goed en als het mot kom ik zelf nog wel naar Delft om je te helpen inpakken!

(maar alleen als het écht moet >:) )

Lekker een dagje naar Duitsland op en neer tuffen en dan nog een mooie gratis Radeon 8500 aan overhouden!

Tel wel ff de aantallen HEEL goed! Want je staat zelf niet bij het lijstje geloof ik. Dus ik ben jou vergeten te tellen :D

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:06 schreef Jeep het volgende:

[..]

Ehh, ik geloof dat er ook nog iemand meegaat naar Duitsland... en zijn bankrekeningnummer beschikbaar stelt?

Marc00:
Laat ze maar lullen joh. Je doet het hardstikke goed en als het mot kom ik zelf nog wel naar Delft om je te helpen inpakken!

(maar alleen als het écht moet >:) )

Lekker een dagje naar Duitsland op en neer tuffen en dan nog een mooie gratis Radeon 8500 aan overhouden!

Tel wel ff de aantallen HEEL goed! Want je staat zelf niet bij het lijstje geloof ik. Dus ik ben jou vergeten te tellen :D
oh ja ik vergeet me zelf soms ook wel eens mee te tellen

• salvador4
sorry ik reageerde misschien wat bot maar ik heb me eigen hier vrijwel constant op de achtergrond gehouden en heb alle radeon topics gevolgd, en wilde gewoon ff wat actie zien. bestelle die hap.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:55 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Ik heb hier nog geen reactie op gehad :*
De meeste winkels in Duitsland (ook de bekend goedkope) hebben hem staan voor DM 749,-
En wat is er bijzonder aan Mediamarkt? Lijkt me een buttwinkel. Ze hebben nu alleen maar de Ati AIW voor DM 500.
Die ene shop in Paderborn is dan nog wel wat.

Je bent weliswaar duurder uit, maar ga je gang...

Als we allemaal meet Marc00 bestellen zijn we allemaal een paar tientjes goedkoper uit, Marc00 heeft zijn kaart gratis (en aardig wat werk, jammer dat je er geen studiepunten mee kunt verdienen :) ).

Zo is iedereen beter af toch?

• Hahn
offtopic:
Weet iemand hoe duur zo'n muismat is met die gelei der in (dus dat zachte voor je pols?) ik heb ze alleen nog maar gezien voor rond de 20 piek terwijl mijn oom zei dat hij um voor 10 piek had (misschien weet iemand een winkel)

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:22 schreef Jeep het volgende:

[..]

De meeste winkels in Duitsland (ook de bekend goedkope) hebben hem staan voor DM 749,-
En wat is er bijzonder aan Mediamarkt? Lijkt me een buttwinkel. Ze hebben nu alleen maar de Ati AIW voor DM 500.

Als we allemaal meet Marc00 bestellen zijn we allemaal een paar tientjes goedkoper uit, Marc00 heeft zijn kaart gratis (en aardig wat werk, jammer dat je er geen studiepunten mee kunt verdienen :) ).<--ja das wel jammer (misschien kan ik een tien halen voor economie, oh nee shit dat hebben we dit jaar niet)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:58 schreef ChUcKiE het volgende:
En of geen reactie...ik zei hierboven ongeveer hetzelfde! Ik woon 10 minuten rijden (iets onder Nijmegen) af van Duitsland, dichtbij Kleve. En anders rijd ik naar Krefeld naar de MediaMarkt.

De vraag is alleen wanneer ze in Duitsland leverbaar zijn!
Muhshop.de geeft nog steeds 19 oktober aan

dus we mogen best een beetje vaart maken...

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:22 schreef Jeep het volgende:

[..]

Als we allemaal meet Marc00 bestellen zijn we allemaal een paar tientjes goedkoper uit, Marc00 heeft zijn kaart gratis (en aardig wat werk, jammer dat je er geen studiepunten mee kunt verdienen :) ).

:? Als ik de kaart zelf wil halen (in Duitsland), ben ik iets van 749DM (= +- 835 piek) kwijt, hoe kan Marco ze dan voor 700 (!) piek verkopen en ook nog winst maken :?

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:28 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

:? Als ik de kaart zelf wil halen (in Duitsland), ben ik iets van 749DM (= +- 835 piek) kwijt, hoe kan Marco ze dan voor 700 (!) piek verkopen en ook nog winst maken :?
bij zapp verkopen ze ze voor ongeveer 700 piek

Verwijderd

Als ik de kaart zelf wil halen (in Duitsland), ben ik iets van 749DM (= +- 835 piek) kwijt, hoe kan Marco ze dan voor 700 (!) piek verkopen en ook nog winst maken
Lijkt me vrij simpel he, ze zijn gewoon veel te duur daar |:( We hebben gewoon mzzl (daarom doe ik ook mee) *D

Verwijderd

Kappen met zeiken!
De huidige prijzen lijken me redelijk.
De inschrijving was al gesloten etc.
Gaan!

En start anders ergens anders een topic, of evt op een ander forum, zodat alleen de mensen die iets bestellen posten.

Nogmaals, organisatie is essentieel hier!
Zeker zodra er betaald gaat worden. 22.000 is een HEEL fors bedrag dat exact bijgehouden dient te worden.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik heb niet gezegd datde MediaMarkt wel of niet goed is en al helemaal niet dat de Radeon 8500 daar leverbaar is...

Ik heb ze alleen een mailtje gestuurd, met de vraag of zij mij meer info kunnen geven over levertijd en kosten, meer niet!

Dat mailtje hoop ik binnen korte tijd te ontvangen. Wellicht komt daar helemaal niets uit, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd!

Verder vind ik persoonlijk de mediamarkt wel een redelijke winkel!

Probleem blijft gewoon, dat we nu nog niets weten!

- Wanneer krijgt Zapp ze binnen?
- Hoelang duurt het vanaf bijvoorbeeld vaanvond, voordat MarcOO al het geld binnen heeft en ook daadwerkelijk een vooruitbetaling + order kan plaatsen??
- Hoelang duurt het voordat Zapp het geld binnen heeft?
- Kan MarcOO direct op de dag dat de spullen leverbaar zijn aanrijden, of kan daar ook nog een aantal dagen overheen gaan??

Eigenlijk vind ik dit allemaal bij elkaar iets teveel onduidelijkheden. Let maar eens op, als dadelijk blijkt, dat de kaart ineens overmorgen leverbaar is, dan kan MarcOO vanaf dan nog maar voor een kaart of 10 op pad!

Oftewel, mijn mening en hier al vaker gemeld:
- teveel onduidelijkheden
- duurt allemaal veel te lang

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:28 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Zie deel 1 en deel 2

tot over een uurtje. >:)
Gna gna.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:33 schreef Jeep het volgende:

[..]

Zie deel 1 en deel 2

tot over een uurtje. >:)
Gna gna.
Ik zie 't zo al, Zapp levert ze pokkuh goedkoop (als enige) :?

ps. heeft Marc00 eigenlijk wel een officiële bevestiging dat ie die kaarten ook echt voor die prijs bij Zapp kan krijgen (is wel vaker dat bedrijven dingen aanbieden op sites waar nix van klopt :*)

Verwijderd

Chuckie, goed punt op zich. Dit soort zaken dienen wel degenlijk duidelijk te zijn. Tevens moet men op korte termijn betalen etc, dit gaat anders vrij lang duren.
En marco, geef zo nu en dan eens wat duidelijkheid wat je qua planning gaat doen. met andere woorden, als ie vrijdag leverbaar zou zijn, kan je dan wel rijden, of bestel je die kaarten? (onduidelijk)
Hoe regel je het financieel etc.

Er komt nog vrij veel bij kijken, en marco houd zich vrij stil.

Er moet dus actie ondernomen worden qua onduidelijkheden, en het financiele gedeelte. Tevens is het wel zo practisch als iedereen weet over het Hoe en Wat. Maak daar anders een samenvatting van.

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:33 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik heb niet gezegd datde MediaMarkt wel of niet goed is en al helemaal niet dat de Radeon 8500 daar leverbaar is...

Ik heb ze alleen een mailtje gestuurd, met de vraag of zij mij meer info kunnen geven over levertijd en kosten, meer niet!

Dat mailtje hoop ik binnen korte tijd te ontvangen. Wellicht komt daar helemaal niets uit, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd!

Verder vind ik persoonlijk de mediamarkt wel een redelijke winkel!

Probleem blijft gewoon, dat we nu nog niets weten!

- Wanneer krijgt Zapp ze binnen? ik wacht nog steeds op m'n mailtje
- Hoelang duurt het vanaf bijvoorbeeld vaanvond, voordat MarcOO al het geld binnen heeft en ook daadwerkelijk een vooruitbetaling + order kan plaatsen??ik wil pas geld ontvangen als ik m'n mailtje heb
- Hoelang duurt het voordat Zapp het geld binnen heeft?dat moet je niet aan mij vragen
- Kan MarcOO direct op de dag dat de spullen leverbaar zijn aanrijden, of kan daar ook nog een aantal dagen overheen gaan??dat ligt aan de dag dat ze beschikbaar zijn

Eigenlijk vind ik dit allemaal bij elkaar iets teveel onduidelijkheden. Let maar eens op, als dadelijk blijkt, dat de kaart ineens overmorgen leverbaar is, dan kan MarcOO vanaf dan nog maar voor een kaart of 10 op pad!Hoezo? wat bedoel je hier mee?

Oftewel, mijn mening en hier al vaker gemeld:
- teveel onduidelijkheden
- duurt allemaal veel te lang

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:39 schreef Marc00 het volgende:
- Wanneer krijgt Zapp ze binnen? ik wacht nog steeds op m'n mailtje
:D LOL :D

Hij wacht nog op een mailtje of die lui 'm uberhaupt wel krijgen/hebben in die hoeveelheid voor die prijs, sjeez! :z

ps. /me kent die soort acties van online stores wel, vergeet 't maar jongens :O

• Nefiorim
  • Laatst online: 11-03 07:21
Geld overmaken naar een ander land gaat MEESTAL een week overheen. Ligt nog steeds aan welke bank.
ABN schijnt 't binnen 5 minuten te kunnen, maar dat is allemaal vage shit.

XBO: Michaël#3318

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wat bedoel je hiermee?
Stel morgen zijn ze leverbaar in Duitsland, dan vrees ik dat er redelijk wat mensen afhaken, want ik vrees dat niemand zin heeft om dan nog eens twee tot drie weken te wachten!

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:38 schreef Peltier het volgende:
Chuckie, goed punt op zich. Dit soort zaken dienen wel degenlijk duidelijk te zijn. Tevens moet men op korte termijn betalen etc, dit gaat anders vrij lang duren.
En marco, geef zo nu en dan eens wat duidelijkheid wat je qua planning gaat doen. met andere woorden, als ie vrijdag leverbaar zou zijn, kan je dan wel rijden, of bestel je die kaarten? (onduidelijk)
Hoe regel je het financieel etc.

Er komt nog vrij veel bij kijken, en marco houd zich vrij stil.

Er moet dus actie ondernomen worden qua onduidelijkheden, en het financiele gedeelte. Tevens is het wel zo practisch als iedereen weet over het Hoe en Wat. Maak daar anders een samenvatting van.
ik weet niet helemaal wat jullie nou allemaal willen weten, maar als je de vragen hier zet dan zet ik er de antwoorden achter ok?

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:41 schreef ChUcKiE het volgende:

[..]

Stel morgen zijn ze leverbaar in Duitsland, dan vrees ik dat er redelijk wat mensen afhaken, want ik vrees dat niemand zin heeft om dan nog eens twee tot drie weken te wachten!
Waarom dan eigenlijk niet :? Alsof ze over 2/3 weken ineens overal om de hoek voor dezelfde of mindere prijs te koop zijn :P

ps. de vraag is eerder of ze binnen 2 maanden daar wel leverbaar zijn in die hoeveelheid voor zo'n lage prijs :0

• salvador4
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:43 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]
ps. de vraag is eerder of ze binnen 2 maanden daar wel leverbaar zijn in die hoeveelheid voor zo'n lage prijs :0
i fully agree

zou wel heeel lullig zijn, zitten we met zijn alle hier 3 weken ons kwijt te posten alles regelen, zegt die shop straks dood leuk dat die prijs niet klopt. of misschien alleen voor bedrijven (das nog nie zo'n probleem)

• sverzijl
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:43 schreef Marc00 het volgende:

[..]

ik weet niet helemaal wat jullie nou allemaal willen weten, maar als je de vragen hier zet dan zet ik er de antwoorden achter ok?
wanneer heb je de mail naar Zapp gestuurd en wat stond daarin ?
Ik had zelf de vraag aan zapp gesteld of ze ook creditcard accepteerden, en daar had ik na 1 dag al antwoord op.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:33 schreef Peltier het volgende:
Kappen met zeiken!
De huidige prijzen lijken me redelijk.
De inschrijving was al gesloten etc.
Gaan!

En start anders ergens anders een topic, of evt op een ander forum, zodat alleen de mensen die iets bestellen posten.

Nogmaals, organisatie is essentieel hier!
Zeker zodra er betaald gaat worden. 22.000 is een HEEL fors bedrag dat exact bijgehouden dient te worden.
Yup! Ik zou zeggen regel dat...

Of maken we gewoon deel 3 als Marc00 antwoord heeft gehad van Zapp-it?

-dan hebben we een complete lijst
-prijs is bekend (als de opgegeven prijs klopt dat houden we het op wat ik uitgerekend heb)
-verzendkosten geregeld

Overmaken via de bank kost 2 dagen Kan ook sneller met telebankieren of telefonisch overmaken, maar je moet toch op de laatste wachten en telefonisch overmaken kost weer een tientje extra.
Als je van de giro naar de bank van Marc00's vader duurt een dag langer.

Je moet dadrüben 3 dagen vantevoren afspreken dat je op komt halen. In de tussentijd kun je het geld overmaken. Duurt internationaal ook iets van 3-4 dagen geloof ik.

Dus als we morgen allemaal geld overmaken zou Marc00 volgende week woensdag-donderdag kunnen ophalen. Dan heb je maandag of dinsdag daarna je kaart... (vrijdag de bups op de post) ...

Hoe klinkt dat?

/me heeft zelf niet zo'n haast...

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Op zich leuk verhaal, woensdag/ donderdag over week inhuis, maaruh, MarcOO heeft nog helemaal totaal 0,0 info gehad van Zapp! Voordat hij all ebenodigde info heeft zal hetwel een heel eind komend weekeinde zijn. Dan pas gaan de mensen hiero geld overmaken, sommige duren langer, dus pas nu volgende weekeinde zal MarcOO wellicth alles binnen hebben! Vervolgens geld overmaken naar Duitsland, paar daagjes wachten op bericht van Zapp dat het binnen is, dan aanrijden naar Duitsland, pakjes ophalen, inpakken en versturen.

Versturen duurt afhankelijk van weekeinde (zal wel weer precies slecht uitkomen) een dag of drie tot zes. Oftewel, ik gok over een week of drie vanaf nu!

Als alles mee zit!

Kijk voor 2 geeltjes vrees ik dat ik geen drie weken ga wachten!Maar op dit moment wacht ik nog ff af hoe het hier en in Duitsland verloopt!

Ennuh MarcOO, die vragen heb ik je nu al vaak gegeven c.q. hier op dit forum geplaatst, dus je kunt vooruit denk ik!

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 17:48 schreef sverzijl het volgende:

[..]

wanneer heb je de mail naar Zapp gestuurd en wat stond daarin ?
Ik had zelf de vraag aan zapp gesteld of ze ook creditcard accepteerden, en daar had ik na 1 dag al antwoord op.
Ik had ut eergisteren verzonden (kan ook gisteren zijn, ik weet ut niet meer precies) en daar stond alles in wat Jeep in het duits had neergezet

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:00 schreef ChUcKiE het volgende:
Op zich leuk verhaal, woensdag/ donderdag over week inhuis, maaruh, MarcOO heeft nog helemaal totaal 0,0 info gehad van Zapp! Voordat hij all ebenodigde info heeft zal hetwel een heel eind komend weekeinde zijn. Dan pas gaan de mensen hiero geld overmaken, sommige duren langer, dus pas nu volgende weekeinde zal MarcOO wellicth alles binnen hebben! Vervolgens geld overmaken naar Duitsland, paar daagjes wachten op bericht van Zapp dat het binnen is, dan aanrijden naar Duitsland, pakjes ophalen, inpakken en versturen.

Versturen duurt afhankelijk van weekeinde (zal wel weer precies slecht uitkomen) een dag of drie tot zes. Oftewel, ik gok over een week of drie vanaf nu!

Als alles mee zit!

Kijk voor 2 geeltjes vrees ik dat ik geen drie weken ga wachten!Maar op dit moment wacht ik nog ff af hoe het hier en in Duitsland verloopt!

Ennuh MarcOO, die vragen heb ik je nu al vaak gegeven c.q. hier op dit forum geplaatst, dus je kunt vooruit denk ik!
ik heb op zo'n beetje alle vragen antwoord gegeven dus ik doe niks!!

• Hahn
misschien is het eigenlijk wel slimmer als we de kaartjes gewoon laten verzenden (naar mij) want mijn vader heeft aankomende tijd nou niet zoveel tijd over (er zijn wat probleempjes op het werk). Als jullie er mee eens zijn dan wil ik best 5 piek van de prijs halen, omdat het laten bezorgen goedkoper is dan ophalen.

Verwijderd

Ik heb nog ff als extra op mijn eigen naam een mailtje naar padercomp gestuurd.
Eens kijken wat die zeggen...

Zorg ik wel dat het later bij Marc00 weer terecht komt. Dan hebben we tenminste een alternatief achter de hand.

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:16 schreef Jeep het volgende:
Ik heb nog ff als extra op mijn eigen naam een mailtje naar padercomp gestuurd.
Eens kijken wat die zeggen...

Zorg ik wel dat het later bij Marc00 weer terecht komt. Dan hebben we tenminste een alternatief achter de hand.
wat is padercomp? een winkel?

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

MarcOO ik zal je ff een tip geven:

- Probeer eerst eens wat info van Zapp te krijgen! Bel ze anders of stuur nog een mailtje! Niemand begint hier over 5 gulden te zeiken als ze zeker weten dat we de kaarten volgende week binnen hebben, maar als het onduidelijk blijft zit men overal op te zeiken! Dat maak ik op min werk ook altijd mee. Probeer gewoon wat data te krijgen en een schema te maken, dan is iedereen direct stil hiero, maar bij onduidelijkheid blijf je problemen houden!

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:12 schreef Marc00 het volgende:
misschien is het eigenlijk wel slimmer als we de kaartjes gewoon laten verzenden (naar mij) want mijn vader heeft aankomende tijd nou niet zoveel tijd over (er zijn wat probleempjes op het werk). Als jullie er mee eens zijn dan wil ik best 5 piek van de prijs halen, omdat het laten bezorgen goedkoper is dan ophalen.
maar vinden jullie dit hierboven nou wel of niet goed?

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

MarcOO wat ik dus bedoel, en ik denk dat meer mensen die mening delen...hoe jij aan die kaartjes komt en hoe duur precies zal op een gegeven moment niet uitmaken, zolang jij maar harde data kan geven! Ik weet zeker, dat als jij voor elkara kunt krijgen, dat jij volgende week de kaartjes in je bezit hebt, dat dan iedereen stil en tevreden is! Maar zolang dat vaag blijft maakt iedereen zich over van alles en nog wat druk!

Oftewel, wat kan mij het verrekken hoe die kaartjes bij jou komen, als ze er maar snel zijn!

En dat abstracte begrip "snel" moet jij concreet maken!

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 19:07 schreef ChUcKiE het volgende:
MarcOO wat ik dus bedoel, en ik denk dat meer mensen die mening delen...hoe jij aan die kaartjes komt en hoe duur precies zal op een gegeven moment niet uitmaken, zolang jij maar harde data kan geven! Ik weet zeker, dat als jij voor elkara kunt krijgen, dat jij volgende week de kaartjes in je bezit hebt, dat dan iedereen stil en tevreden is! Maar zolang dat vaag blijft maakt iedereen zich over van alles en nog wat druk!

Oftewel, wat kan mij het verrekken hoe die kaartjes bij jou komen, als ze er maar snel zijn!

En dat abstracte begrip "snel" moet jij concreet maken!
ik wil zelf ook zo snel mogelijk info maar ze hebben nog niks gemaild dus. (ja ik heb der net al een 2e mail gestuurd en nee ik ga niet bellen, want ik kan geen Duits (niet goed))

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik wil je ook totaal niet afkraken hiermee hoor, ik probeer eerder een hart onder je riem te steken met tips, waarvan ik denk dat ze zeer nuttig zijn.
Ik zou nu als hoogste prioriteit gewoon zorgen dat je zoveel mogelijk info van Zapp krijgt. Die gegevens leg je naast de hier afgesproken prijs neer en vermeld je de benodigde data. Ik weet zeker dat er dan nog maar weinig mensen zijn die zich druk maken om een paar gulden meer of minder!
Maak ook maar een mooi schema, met mijlpalen wanneer iets binnen moet zijn, wanneer jij geld overmaakt, wanneer jij verwacht (valt na te vragen bij jouw bank) hoelang het gaat duren eer het in Duitsland op de rekening staat.

Probeer na te vragen hoelang het verzenden vanuit Duitsland in beslag neemt en dan hebben wij tenminste iets om op te bouwen!

Sux6!!!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:18 schreef Marc00 het volgende:
wat is padercomp? een winkel?
Yup
In Paderborn. Is ook niet ver.
Gewone prijs was ook iets van DM610. Als we geen antwoord krijgen is dat mogelijk een goed alternatief.

Btw: ik had al F500 ingecalculeerd voor ophalen. Dat wil iedereen omdat het sneller is. Niet goedkoper denk ik.

• Hahn
Op dinsdag 16 oktober 2001 19:31 schreef Jeep het volgende:

[..]

Yup
In Paderborn. Is ook niet ver.
Gewone prijs was ook iets van DM610. Als we geen antwoord krijgen is dat mogelijk een goed alternatief.

Enne, ik vind het prima. Vermoed dat het nog goedkoper is ook. Opsturen met German parcel uit Duitsland duurt maar 2 dagen meestal (net iets langer dan KPN).
en ik denk dat ut sneller is dan ophalen, want me pa kan de komende tijd niet :) en :(

• Nefiorim
Moet je alleen even zien wat voor verzendkosten er bovenop komen.

• Nefiorim
Core clock van een 7500 ligt hoger dan die van een 8500
Vaag
Zoals op Toms Hardware ook al staat heeft de Radeon 8500 zeker de mogelijkheid om wat serieus GeForce 3 aarzen te kicken, maar buiten de benchmarks om heeft de 8500 nog wat driver issues. Zeker jammer, maar niks om de kaart niet voor aan te schaffen dacht ik zo. Die drivers worden nog wel gefixed.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste