The devil is in the details.
Ga nu maar snel je gegevens doormailen zodat wij eventueel kunnen overmaken! Meld daarbij direct een einddatum waarop het bedrag binnen moet zijn, anders moeten we daar allemaal weer op wachten!!!
Het is nu een kwestie van slim en snel handelen, zodat iedereen er baat bij heeft!
Fluppy 1 +
Excalibur_Eek 1 +
FMS 1 +
Starky 1
Sir Floppy 1 -
CRX_Master 2 -
Uniquorn 1 -
Sverzijl 1 +
Marq 1 -
TLRnZ 1 +
MartNL 1
Maddog 1
Chuckie 1 +
ReseTTim 1 -
Mmmbeer 1 +
Rikki 1 -
Milenko 1 +
Jeep 1 +
Hanshax 1 -
Thunderbee 1 -
FirefoxAG 1 +
Vo0 1 +
Nefiorim 1 -
Harjan 1 +
ZombieExtreme 1 +
SuB 1
Fish_Hook 1 +
Waar ik alleen de echte namen van weet:
Ruud 1 -
Ramon 1
Frank 1
Pascal 1 (salvador4) +
Sander 1
Gabriele 1 -
Radeon 7500:
Lange 2 -
+ = laten verzenden
- = zelf komen ophalen
Dit is dus de lijst met alle mensen die mee doen
700 ->
720 ->
430 ->
450 ->
En dan maakt mij de prijs van die 7500's niet veel uit
Op zondag 14 oktober 2001 19:38 schreef ChUcKiE het volgende:
FF voor de uidelijkheid...je zegt dat de prijzen omlaag gaan, vul het voor mij ff aan aub:
700 ->690
720 ->710
430 ->moet ik ff kijken
450 ->zie 430
En dan maakt mij de prijs van die 7500's niet veel uit
Stel nu dus en paar harde eisen en einddata op en geef ons een paar mooie data door, die je van Zapp-It gekregen hebt (levertijden) en dan is denk ik iedereen weer tevreden!
Verwijderd
Als het allemaal een beetje meezit zou het mogelijk moeten zijn om die kaart voor rond de 660-670 gulden hier te krijgen. Maar dat ligt een beetje aan Zappit.
Kan iemand aangeven waarom ze meer betalen voor alleen maar een tussenschakel die alleen maar vertraging (mijns inziens kan opleveren). Je kan zelf gewoon zo die videokaart bestellen bij Zappit.
Ik wil nog steeds bij Marco bestellen, maar van zo'n ondernemend persoon mogen we toch wel meer verwachten.
Hoezo zeg je trouwens dat de prijs lager is? Heb ik dan toch een rekenfout gemaakt? Volgens mij is de prijs 685 als ik 'm daar bestel. Met groepskorting moet die prijs naar de 660-670 kunnen.
Ik ben nu aan het kijken welke TFT's 15,1 ze verkopen met DVI aansluiting en of dat veel scheelt met de prijzen hiero!
ten eerste: ik ben 14Op zondag 14 oktober 2001 19:45 schreef harjan het volgende:
Marco, ik ben het niet echt eens met je handelswijze. Uiteraard moet je het zelf weten, maar leg mij nou eens uit waarom ik meer zou moeten betalen (al is het maar fl.5,-) terwijl we 'm allebei bij dezelfde winkel kunnen halen. Dan krijg ik 'm nog direct naar mijn huis toegestuurd ook.
Als het allemaal een beetje meezit zou het mogelijk moeten zijn om die kaart voor rond de 660-670 gulden hier te krijgen. Maar dat ligt een beetje aan Zappit.
Kan iemand aangeven waarom ze meer betalen voor alleen maar een tussenschakel die alleen maar vertraging (mijns inziens kan opleveren). Je kan zelf gewoon zo die videokaart bestellen bij Zappit.
Ik wil nog steeds bij Marco bestellen, maar van zo'n ondernemend persoon mogen we toch wel meer verwachten.
Hoezo zeg je trouwens dat de prijs lager is? Heb ik dan toch een rekenfout gemaakt? Volgens mij is de prijs 685 als ik 'm daar bestel. Met groepskorting moet die prijs naar de 660-670 kunnen.
Ten tweede: ik wil er wat aan verdienen
Verwijderd
Zonder jou was ik toch niet op die site gekomen dus laten we je maar geld geven voor je informatie voorsprong, dat lijkt me een goede, niet?
Nou en nu snel alles regelen, want wij willen kaarten zien.
Kan je het wel regelen trouwens, je bent nog maar 14, he
de nieuwe prijzen voor de 7500 zijn:
verzenden = 440,-
ophalen = 420,-
Verwijderd
Waarom heb je nou die 680 gulden voor een Radeon 8500 weggehaald? Da's niet netjes.
Verwijderd
Hallo, jongens..
Let even op.
Zoals ik al eerder vermeld heb, heb ik al een aantal malen spullen in Duitsland besteld. Je moet altijd vantevoren betalen.
Als je denkt dat ze het voor een tientje opsturen heb je het mis. Hun webwinkel is gewoon niet berekend op buitenlanse bestellingen.
Als jij wat besteld krijg je een e-mailtje of je met DM 30,- rekening wilt houden. (ik heb een Addtronics kast- zo'n zwaar lerp ja- dat was DM 60 aan verzendkosten). Buitenlandse verzending is voor een normaal pakketje meestal DM30.
Dus: als je zelf besteld betaal je DM534,24 + 16% MwSt. + DM 30 verzendkosten. (de Dm staat op iets van 1.1267).
Dan mis je dus de quantumkorting.
Als Marc00 het haalt krijgen we quantumkorting. Verzenkosten van DM 30 (=F34,-) gaat eraf, Rembours F17 komt erbij.
Voor een 40 kaartjes hoeft hij maar 1 keer te rijden (F350 voor 350 km heen en weer, F100 piek voor zijn pa omdat ie een dag vrij moet nemen). Dat komt neer op iets meer dan een tientje per kaart.
Dus betaal je F17 minder en steekt Marco de quantumkorting in zijn zak
Dus Marco: ik wil eigenlijk wel wel ff precies
-de prijsopgave van Zapp weten. Wat voor korting geven ze je.
-En ga ook ff bij het postkantoor langs. Wat kost het precies (rembours voor onvolledige betaling [verzekerd tot?], postpakket met verzekering voor voll bet). Of moet ik het ff voor je doen?
(en F20 vragen voor 13 piek verzendkosten en een bruin papiertje of wat?)
En natuurlijk gunt iedereen je je geld (hoop moeite tenslotte) maar het moet wel ff binnen proporties blijven natuurlijk he? 25 piek is ok maar 50 vind ik al een beetjehhh...
Verwijderd
Verwijderd
Alleen ging ik zelf ook ff aan het denken..
Jaaaa, hartstikke fout, maarja...
Verwijderd
Je kunt erbij zeggen dat het op kosten van de ontvanger is.Op zondag 14 oktober 2001 20:15 schreef EdGnoj het volgende:
Geld overboeken naar een buitenlandse bankrekening is toch ook niet gratis? Moet je dus ook optellen bij het bedrag als je zelf besteld.
is iets van F30 piek of zo, maar dat maakt niet uit. Daar doen ze niet moeilijk over.
Ik heb ff die PDF van de PTT bekeken. Je kunt >25 stuks ook met Partijen Post Versturen doen. Kost F8,96 (0-10kg) en F2,50 voor verhoogde aansprakelijkheid (tot F1000)
Verwijderd
Ik heb absoluut geen bezwaar om marco er wat aan te zien verdienen. maar ik vind het wel zo netjes als ie een degenlijke berekening en planning maakt van de kosten etc.
Dan weet iedereen waar ie aan toe is.
Uberhaupt is het aantonen van een degenlijke planning een goed idee. Onduidelijkheid is het grootste probleem in deze order.
winkelprijs van de kaart
korting door het vooruit betalen per kaart
hoeveel quantumkorting op het totaal
prijs bij het ophalen bij marco zelf
verzendkosten bij marco vandaan
verzendkosten bij de winkel vandaan
prijs bij het door marco laten versturen
+schatting onkosten door het reizen dat marco moet doen
Missing something?
Verwijderd
DM 591.82*0.97*1.1267= F646,80 bij afhalen van >20 stuks.ATI
Radeon 8500 64MB DDR Retail
Einzelpreis inkl. 16% MwSt. 619.72 DM / 316.85 Euro
Bei Zahlung per Vorkasse nur:601.13 DM /307.34 Euro
dat is dus 3% korting bij vooruitbetaling <]eep>
Staffelpreise:
ab 2 Stück: 610.41 DM/Stück
ab 5 Stück: 604.22 DM/Stück
ab 10 Stück: 598.02 DM/Stück
ab 20 Stück: 591.82 DM/Stück
{ F646,80x36+F500,- (pa+benzine)}/36= F660,69
winst Marc00: {F690 - F660,69}x36=F1055,16 alleen voor de 8500? ?:
Zoek de VOUT???
F100 piek!?... waar verdien je tegenwoordig nog zo'n schijntje?Op zondag 14 oktober 2001 20:07 schreef Jeep het volgende:
(F350 voor 350 km heen en weer, F100 piek voor zijn pa omdat ie een dag vrij moet nemen).
Kom jij je nest ervoor uit?
waarom doe je um keer 0.97?Op zondag 14 oktober 2001 21:39 schreef Jeep het volgende:
Van Zapp:
[..]
DM 591.82*0.97*1.1267= 646,80 bij afhalen van >20 stuks.
{ 646,80x36+500,- (pa+benzine)}/36= 660,69
winst Marc00: {690 - 660,69}x36=1055,16 alleen voor de 8500? ?:
Als ik hem zelf bestel:
{DM601.13+DM30}x1.1267=711,09
Dat is dus welgeteld 1,09 duurder
ZoeK de VOUT
en hoe kom je ineens aan een eind bedrag van 660 en 711?
(als zijn berekeningen kloppen is iedereen dus 20 piek goedkoper uit dan met het zelf bestellen)
Verwijderd
Volgens mij is die wel vergeten die 3% er af te halen wanneer je zelf bestelt.
Overigens zou het mij zeer verbazen als ik ineens 30 dm ipv 9.50 zou moeten betalen. Er wordt nergens op de site gerept hierover, terwijl de bestelling wel is ingericht op internationale transacties.
Ik vind 9.50dm ook erg weinig, maar ze zijn overal zo compleet met hun informatieverschaffing dat ik het me haast niet kan voorstellen.
kan je misschien iets duidelijker zijn met je taal, want hier snap ik niks van ("durf duidelijke taal te vragen"Op zondag 14 oktober 2001 21:30 schreef Sir_Floppy het volgende:
Gegevens zoals:
winkelprijs van de kaart
korting door het vooruit betalen per kaart
hoeveel quantumkorting op het totaal
prijs bij het ophalen bij marco zelf
verzendkosten bij marco vandaan
verzendkosten bij de winkel vandaan
prijs bij het door marco laten versturen
+schatting onkosten door het reizen dat marco moet doen
Missing something?
Verwijderd
antwoord:Op zondag 14 oktober 2001 21:43 schreef ScooBY_DoO het volgende:
[..]
F100 piek!?... waar verdien je tegenwoordig nog zo'n schijntje?
Kom jij je nest ervoor uit?
Ik rekende F0.50 de kilometer (350km is ruim geschat) + F150 voor zijn pa (personal assistantOp maandag 08 oktober 2001 15:57 schreef Marc00 het volgende:
ja ik verzend onder rembour (en ik moet mijn vader een extraje geven omdat ie dan een dag vrij moet nemen enzovoort enzovoort)
hahaha lol pa=personal assisantOp zondag 14 oktober 2001 21:56 schreef Jeep het volgende:
[..]
antwoord:
[..]
Ik rekende F0.50 de kilometer (350km is ruim geschat) + F150 voor zijn pa (personal assistant) kom ik op F500.
Verwijderd
kijk ff naar de quote van Zapp: daar staat in vet in het nederlands tussen: dat is dus 3% korting bij vooruitbetaling! (das dus hetzelfde als x 0,97)Op zondag 14 oktober 2001 21:50 schreef Marc00 het volgende:
[..]
waarom doe je um keer 0.97?
en hoe kom je ineens aan een eind bedrag van F660 en F711?
(als zijn berekeningen kloppen is iedereen dus 20 piek goedkoper uit dan met het zelf bestellen)
F660.69 is de prijs bij afhalen>20 vermeerderd met de prijs van het autorijden. (is je pa accoord met de afstand en de kilometerprijs?)
Die F711 is dus als ik hem zelf bestel (3% korting meegerekend) en DM 30 reken voor verzendkosten (ik meen ergens in het topic gelezen te hebben dat het DM25 was, maargoed)
Shit. Ik zie dat het FL teken <ALT0131> het niet doet hier
ff veranderen overal
Dan hadden ze wel een andere taal gekozen dacht ik zo.
Engels ligt dan 't meest voor de hand.
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
Duitsers zijn sowieso NIET internationaal ingesteld...Harjan, die site is helemaal niet zo internationaal ingesteld.
Duitsers
Daarnaast kan je er niet eens met creditcard betalen, maar moet je een international money transfer (of hoe dat ook heet) doen om je geld daar te krijgen. En laten die transacties nu net niet mogelijk zijn met de meeste online banking applicaties (zowieso niet met Rabo internetbankieren en ABN AMRO internet bankieren). Handig online shoppen jaOp zondag 14 oktober 2001 22:10 schreef Nefiorim het volgende:
Harjan, die site is helemaal niet zo internationaal ingesteld.
Verwijderd
___
Preisanfrage betr: 36 st Radeon 8500 un 2 st 7500 retail:
___
Sehr Geehrter Frau, Herr,
Ich haben als Besucher einer Holländischen Tweaker-Site ( http://gathering.tweakers.net ) die initiative genommen um einen gemeinsamen Einkauf bei Ihnen zu machen. Ich habe ungefähr 36 Leute gesammelt die sehr interessiert sind in der neue Ati Radeon 8500.
Dies ist sicherlich eine serieuse Anfrage!
Nur habe ich noch einige Fragen:
*Ich möchte gerne Preisaufgabe für:
36 Stuck
ATI Radeon 8500 64MB DDR Retail
2 Stuck
ATI Radeon 7500 64MB DDR Retail
Waren werden abgeholt.
Bezahlung per Vorkasse.
*Bitte erwähnen Sie die Wahreneingang des Ati Radeon 8500. (also wann wäre das ganze ab zu hohlen?)
(Sie können auch auf Englisch antworten
Mit Freundlichen Grüssen,
Marco weetikniemeerhoedievanachterenheet
___
Zoiets
let ff op de aantallen
Ze geven zelf wel op naar welke bank je het sturen moet (het gironr vd bank=Bankleihzahl) en Rechnungnummer.
Je mag het natuurlijk ook in het engels doen
Verwijderd
Nahh, Duitsers zijn best wel toffe lui hoor. Kunnen ook goed counterstrikenOp zondag 14 oktober 2001 22:19 schreef ThunderBee het volgende:
[..]
Duitsers zijn sowieso NIET internationaal ingesteld...
Duitsers(no offence
)
Ik heb al aardig wat gemaild, maar de klant is er meestal meer koning dan hier.
Maar over dat geld overmaken:
als je van hun de gegevens hebt, dwz bankrekeningnummer, gironummer van de Bank, standplaats van de bank en evt telefoon van de Bank, loop je gewoon je eigen bank binnen en zegt: ik wil geld overmaken naar Duitsland. Zeg erbij dat jij de overmaak kosten niet betaald... Maken ze een mooi formuliertje voor je die je moet tekenen.
Klaar!
Verwijderd
Je vergeet dat de meesten Amerikaans (!= internationaal) ingesteld zijn. Net als creditcards. Die heten niet voor niets Mastercard, Visa enzo.Op zondag 14 oktober 2001 22:30 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Daarnaast kan je er niet eens met creditcard betalen, maar moet je een international money transfer (of hoe dat ook heet) doen om je geld daar te krijgen. En laten die transacties nu net niet mogelijk zijn met de meeste online banking applicaties (zowieso niet met Rabo internetbankieren en ABN AMRO internet bankieren). Handig online shoppen ja
ja, was iedereen maar zo ingesteld (voor wat betreft credit cards)Op zondag 14 oktober 2001 23:07 schreef Jeep het volgende:
[..]
Je vergeet dat de meesten Amerikaans (!= internationaal) ingesteld zijn. Net als creditcards. Die heten niet voor niets Mastercard, Visa enzo.
Ik zie dit topic voor het eerst namelijk...
Hmm, internetbankieren heet dat dacht ikOp maandag 15 oktober 2001 05:36 schreef sverzijl het volgende:
[..]
ja, was iedereen maar zo ingesteld (voor wat betreft credit cards)'naar de bank toelopen' voor een overschrijving is echt niet meer van deze tijd (en ik heb er gezien mn werktijden geen tijd voor in ieder geval)
Zoals ik al zei kan je met de meeste internetbankierapplicaties geen overboekingen doen naar het buitenland (ik heb zowel internetbankieren via Rabobank, ABN AMRO als SNS, en met geen van allen is het mogelijk)Op maandag 15 oktober 2001 08:52 schreef Nefiorim het volgende:
[..]
Hmm, internetbankieren heet dat dacht ik
Met Rabo schijnt het wel mogelijk te zijn als je een zakelijk account hebt, maar die heb ik dus niet.
Verwijderd
Wanneer komen de kaarten voor ongeveer hoeveel in Nederland
ps. rembours kost bij veel winkels in NL ook 25 piek hoor, dus 30DM vanuit Duitsland is niet echt heel veel
laatste wat ik gehoord heb is half november.Op maandag 15 oktober 2001 09:24 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
He en ff vraag i.v.m. het moeilijk doen om de kaarten nu al uit Duitsland te importeren:
Wanneer komen de kaarten voor ongeveer hoeveel in Nederland
ps. rembours kost bij veel winkels in NL ook 25 piek hoor, dus 30DM vanuit Duitsland is niet echt heel veel
Prijs ? als je zeit dat de Radeon 7500 al F745,= doet, zal de 8500 ergens tussen 850-900 zijn denk ik.
Sorry, mijn voutOp maandag 15 oktober 2001 08:57 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Zoals ik al zei kan je met de meeste internetbankierapplicaties geen overboekingen doen naar het buitenland (ik heb zowel internetbankieren via Rabobank, ABN AMRO als SNS, en met geen van allen is het mogelijk)
Met Rabo schijnt het wel mogelijk te zijn als je een zakelijk account hebt, maar die heb ik dus niet.
Verwijderd
Waar het wel om gaat is dat we ff de exacte prijs weten wat onze totale inkoop bij Zapp-it gaat kosten. Het is natuurlijk leuk voor Marc00 als hij er F1100 aan overhoud (dat is een gratis 8500 voor hem en een 7500 voor zijn pa
We moeten er natuurlijk wel allemaal beter van worden. Anders bestel ik zelf wel als het F1,09 duurder wordt...
Om te helpen heb ik hierboven een e-mailtje samengesteld die Marco zo kan kopieren. Vinden jullie dat er nog wat bij moet, of dat er wat veranderd moet worden?
Niet dat dat echt wat boeit, deze brief is beter geschreven dan als ik 't had moeten doen.
Verwijderd
Ik heb ook de prijs van de 7500 gevonden op de site van Zapp-it.
2 stuks komt op DM 346,72-3%=DM336,32
Verwijderd
En in Duitsland is de 8500 rond de 700 piek? Hoe kan ie in NL dan in hemelsnaam 200 (!!) piek duurder wordenOp maandag 15 oktober 2001 10:05 schreef sverzijl het volgende:
[..]
laatste wat ik gehoord heb is half november.
Prijs ? als je zeit dat de Radeon 7500 al F745,= doet, zal de 8500 ergens tussen 850-900 zijn denk ik.
Verwijderd
Simpel, we worden flink genaaid hier in nederland, en bovendien betalen wij 19% btwEn in Duitsland is de 8500 rond de 700 piek? Hoe kan ie in NL dan in hemelsnaam 200 (!!) piek duurder worden
Verwijderd
Jeep, zijn die verschillen wel vaker zo groot?
mijn vraag is welke gaan we bestellen (ik zou graag de versie met dvi en tv-out hebben voor die paar gulden..)
nog even de links
voor de radeon zonder
voor de radeon met
en Marc00 heb je al een mailtje naar Duistland gestuurd om een prijsopgave te krijgen? en wordt de uiteindelijke berekening van de uiteindelijke prijs hier gepost??
(met de uiteindelijke berekening bedoel ik dus de inkoopprijs in DM voor alle kaartjes + 500,- voor je PA / aantal bestelde kaartjes = wat we moeten betalen
en een rekenig nummer (ok dat kan misschien beter via de mail) en een uiteste betaaldatum van minimaal zoveel% van het te betalen bedrag (dan weten we allemaal waar we aan toe zijn)
It's just a donkey
ok ik verdien er misschien veel aan, maar is het misschien niet een beetje arrogant om zelf (duurder) te gaan bestellen omdat je vind dat ik te veel geld krijg? Bij mij zijn ze goedkoper en je helpt nog iemand ook. (sorry je mag het zelf weten, maar ik vind het arrogant)Op maandag 15 oktober 2001 13:07 schreef Jeep het volgende:
Allemaal goed en aardig, maar dat is ff een technische kwestie van het geld naar Duitsland overmaken. Daar ging het niet om en dat is geen probleem.
Waar het wel om gaat is dat we ff de exacte prijs weten wat onze totale inkoop bij Zapp-it gaat kosten. Het is natuurlijk leuk voor Marc00 als hij er F1100 aan overhoud (dat is een gratis 8500 voor hem en een 7500 voor zijn pa), maar dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
We moeten er natuurlijk wel allemaal beter van worden. Anders bestel ik zelf wel als het F1,09 duurder wordt...
Om te helpen heb ik hierboven een e-mailtje samengesteld die Marco zo kan kopieren. Vinden jullie dat er nog wat bij moet, of dat er wat veranderd moet worden?
Juist, het is knetterveel werk, laat hem er alsjeblieft op verdienen..Marco, ik geef je groot gelijk!Op maandag 15 oktober 2001 17:08 schreef Marc00 het volgende:
[..]
ok ik verdien er misschien veel aan, maar is het misschien niet een beetje arrogant om zelf (duurder) te gaan bestellen omdat je vind dat ik te veel geld krijg? Bij mij zijn ze goedkoper en je helpt nog iemand ook. (sorry je mag het zelf weten, maar ik vind het arrogant)
dank je wel!!!Op maandag 15 oktober 2001 17:10 schreef Artcore_Trooper het volgende:
[..]
Juist, het is knetterveel werk, laat hem er alsjeblieft op verdienen..Marco, ik geef je groot gelijk!
(het is wel irritant ja, ik dacht ff een paar ventjes zoeken en hopla een kaartje maar er komt een heleboel bij kijken)
aus technischen Gründen z.Zt. leider keine Abfrage möglich!
15.10.2001, 17:13
stond op de zapp site
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Verwijderd
Ik begrijp dat het oem kaarten zijn? (zonder doos etc?)
is inderdaar een grote stapel..Op maandag 15 oktober 2001 18:15 schreef Peltier het volgende:
Owja rond de 36 video dozen, dat is een stapel van 3M hoog!!
en het zijn gewone retails. (dus inc doos en alles..)
It's just a donkey
Verwijderd
Kijk dat is pas logicaOwja rond de 36 video dozen, dat is een stapel van 3M hoog!!
Wij willen info van Marco over zijn mailtje naar ZAPPA...:9
For those about to rock, we salute you!
Verwijderd
De nieuwe uiteraard..duhWat is nou eigenlijk sneller een ati radeon 7500 of een ati radeon 64 mb ddr (de ouwe)????????
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539&p=7
Het kan toch ook zijn dat de 8500 alleen sneller is. Hierbij nog een vraagje met welke geforce kan ik de 7500 dan ongeveer vergelijken kwa prestaties??Op maandag 15 oktober 2001 19:01 schreef ThunderBee het volgende:
[..]
De nieuwe uiteraard..duh
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539&p=7
kijk nog es op die zite die gegeven is kan je zien dat het ongeveer een gf2 pro is..Op maandag 15 oktober 2001 19:04 schreef Xplosive15 het volgende:
[..]
Het kan toch ook zijn dat de 8500 alleen sneller is. Hierbij nog een vraagje met welke geforce kan ik de 7500 dan ongeveer vergelijken kwa prestaties??
It's just a donkey
Verwijderd
Hallo, waarom denk je dat ik er een link bij geef!Het kan toch ook zijn dat de 8500 alleen sneller is. Hierbij nog een vraagje met welke geforce kan ik de 7500 dan ongeveer vergelijken kwa prestaties??
Kijk eindelijk iemand die WEL wakker iskijk nog es op die zite die gegeven is kan je zien dat het ongeveer een gf2 pro is..
Maar om je het niet al te moeilijk te maken, een Radeon 7500 presteerd niet zo heel goed, hij presteert ietsje onder de GF2Ti/GF2Pro. Ik zou deze kaart niet kopen, want hij presteert niet goed genoeg voor wat hij kost (nou misschien wel voor 400 piek, maar een gewone GF2Pro kost ook 400 piek, moeilijk eigenlijk
ik heb nog niks terugOp maandag 15 oktober 2001 18:46 schreef ThunderBee het volgende:
[..]
Kijk dat is pas logicaNOT!!!
Wij willen info van Marco over zijn mailtje naar ZAPPA...:9
Verwijderd
Alleen bij de 'oude' quake is dit niet zo, maar goed het gaat ten slotte om de nieuwe generatie toch
Verwijderd
Nou...Op maandag 15 oktober 2001 17:08 schreef Marc00 het volgende:
[..]
ok ik verdien er misschien veel aan, maar is het misschien niet een beetje arrogant om zelf (duurder) te gaan bestellen omdat je vind dat ik te veel geld krijg? Bij mij zijn ze goedkoper en je helpt nog iemand ook. (sorry je mag het zelf weten, maar ik vind het arrogant)
Vind je dat nou echt? Kijk eens ff een stukkie hierboven..
Schrijf ik ff een correcte duitse brief voor je. Dat doe ik ook niet zomaar ff. Ik probeer je hier te helpen hoor!
Dus wij allemaal mogen 1 gulden minder betalen om jou F1100 te spekken? Denk ff na!
Pas op he? Of je gaat over de knie
Op maandag 15 oktober 2001 19:27 schreef ThunderBee het volgende:
Hehe lol, eigenlijk is de Radeon 7500 wel beter voor de nieuwe generatie spellen dan de gewone GF2Pro, want in games al Wolfenstein (zie http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539&p=8) is hij WEL sneller als een GF2Pro, en zelfs sneller als de nieuwe GF2Ti...
Alleen bij de 'oude' quake is dit niet zo, maar goed het gaat ten slotte om de nieuwe generatie toch
Verwijderd
Ik heb mijn huidige Radeon vivo ook in Duitsland gehaald voor F475,-Op maandag 15 oktober 2001 16:45 schreef harjan het volgende:
Dat scheelt 3%, da's nog lang geen 200 piek.
Jeep, zijn die verschillen wel vaker zo groot?
In Nederland kun je hem daar nog steeds niet voor krijgen. Maar F200 is wel veel ja
Verwijderd
Zegt niks, alleen dat ie nog niet binnen is.Op maandag 15 oktober 2001 17:15 schreef The_PyroPath het volgende:
mag ik hieruit concluderen dat jullie te laat zijn?
aus technischen Gründen z.Zt. leider keine Abfrage möglich!
15.10.2001, 17:13
stond op de zapp site
letterlijk: wegens technische moeilijkheden geen aanvraag mogelijk.
Er is nog geen enkele review geweest!!Op donderdag 11 oktober 2001 12:02 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Hoeveel reviews heb je nodig dan ? er zijn er volgens mij al genoeg geweest. Zelfs al zou ie iets langzamer zijn dan de GF3 zou me dat nog niet boeien, heb ik tenminste eindelijk goede 2D kwaliteit.
Het zijn allemaal previews, met beta drivers en beta silicon. De final versie die in de winkels komt te liggen krijgt dus een andere stepping.
Als er reviews op bv www.tomshardware.com en www.anandtech.com staan dan kun je pas echt spreken van reviews..
Verwijderd
Marco, een gulden is niet veel dat hoef ik jou ook niet te vertellen.
Wij krijgen 1 gulden voordeel (dan reken je zeker de prijs voor afhalen of niet? Zo ja, nie doen vergelijk het met opsturen want Zappit stuurt het ook op), maar daar tegenover staat dat we mee doen aan een bestelmethode waarbij de kans groot is dat er vertraging op zal treden. Immers is er nu nog steeds geen rekeningnr. en het overmaken duurt ook weer even (zeker met ongeveer 40 mensen). Reken er maar op dat een paar mensen straks afhaken waardoor we langer moeten wachten omdat er onzekerheid zal bestaan.
Dan maken we ook nog allemaal zomaar geld naar iemand over, da's een stukje onzekerheid waarvoor we niet echt betaald worden. Die onzekerheid is er ook als er naar Zappit wordt overgemaakt, maar wordt uiteraard niet kleiner door het naar jou over te maken.
Al met al moet je goed begrijpen dat het niet arrogant is om voor 1 gulden meer gewoon zelf te bestellen.
Jouw probleem is duidelijk in deze situatie, je hebt ook niet helemaal handig gehandeld. Jij hebt niet de betrouwbaarheid van een winkel en daarom werd je min of meer gedwongen om aan te geven waar je de spullen vandaan zou moeten halen. Daardoor gaf je ons inzicht in je marge en we kregen tevens door dat we net zo goed zelf kunnen bestellen. Al het kwantumvoordeel gaat immers naar jou en het nadeel (onzekerheid) is er alleen nog voor ons.
Daarom zou ik nog maar eens goed met die mail van Jeep aan de slag gaan en proberen een mooie marge te bedingen. Ons geef je een voordeel en je houdt ons voor dat je staffelprijzen hebt gekregen zoals die op de site staan. Daarnaast belonen we je een beetje voor de moeite en zo hou je er toch nog aardig wat aan over.
Ok, Marco, zorg voor een win-win situatie, want eerlijk gezegd ben je op dit moment alleen maar zelf arrogant door alles zelf te incasseren.
Fluppy 1 +
FMS 1 +
Starky 1
Sir Floppy 1 -
CRX_Master 2 -
Uniquorn 1 -
Sverzijl 1 +
Marq 1 -
TLRnZ 1 +
MartNL 1
Maddog 1
Chuckie 1 +
ReseTTim 1 -
Mmmbeer 1 +
Rikki 1 -
Milenko 1 +
Jeep 1 +
Hanshax 1 -
Thunderbee 1 -
FirefoxAG 1 +
Nefiorim 1 -
Harjan 1 +
ZombieExtreme 1 +
SuB 1
Fish_Hook 1 +
edreamsz 1 -
Waar ik alleen de echte namen van weet:
Ruud 1 -
Ramon 1
Frank 1
Pascal 1 (salvador4) +
Sander 1
Gabriele 1 -
Radeon 7500:
Lange 2 -
+ = laten verzenden
- = zelf komen ophalen
ok het is misschien wel een beetje arrogant dat ik alles voor mezelf wil houden (ik ben 14 weet je nog) dus daarom heb ik maar overwogen om de prijs omlaag te doen:
8500 +: 700,-
8500 -: 680,-
7500 +: 430,-
7500 -: 410,-
(dit gaat me wel meer dan 300 piek schelen
en zoals je ziet heb je nu dus een voordeel van 11 piek.
Verwijderd
Ik hou het vanaf het begin bij maar het lijkt erop
dat de TOPIC binnenkort wordt afgesloten
Het is net een SOAP-serie
Verwijderd
Die shop in Paderborn heeft ook al 2 modellen met DM 3 verschil in de prijs.Op maandag 15 oktober 2001 16:52 schreef uniquorn het volgende:
ik heb nog eens gekeken op de site van zapp-it en zie daar dat er een versie is met DVI en tv-out er bij en eentje zonder (voor ongeveer de zelfde prijs) ik wist neit dat ze ook zonder bestonden..
mijn vraag is welke gaan we bestellen (ik zou graag de versie met dvi en tv-out hebben voor die paar gulden..)
nog even de links
voor de radeon zonder
voor de radeon met
en Marc00 heb je al een mailtje naar Duistland gestuurd om een prijsopgave te krijgen? en wordt de uiteindelijke berekening van de uiteindelijke prijs hier gepost??
(met de uiteindelijke berekening bedoel ik dus de inkoopprijs in DM voor alle kaartjes + 500,- voor je PA / aantal bestelde kaartjes = wat we moeten betalen
en een rekenig nummer (ok dat kan misschien beter via de mail) en een uiteste betaaldatum van minimaal zoveel% van het te betalen bedrag (dan weten we allemaal waar we aan toe zijn)
En op de Ati lijst met modellen staat ook alleen maar 1 model. Zou het verschil een verloopstekkertje zijn ofzo.
Enne Marc00, wat ik bedoel: we moeten gewoon ff de echte prijsopgave hebben, en dan kunnen we een reeele prijs vaststellen.
En dan mag je voor mijn part de helft van het voordeel van gemeenschappelijk bestellen in je zak steken, maar niet alles! Anders heeft toch niemand er profijt van (behalve jij dan)?
kijk eens 3 berichten omhoog. is dat een reeele bedrag (zozo een woord met 6 letters waarvan 4 een eOp maandag 15 oktober 2001 20:05 schreef Jeep het volgende:
[..]
Enne Marc00, wat ik bedoel: we moeten gewoon ff de echte prijsopgave hebben, en dan kunnen we een reeele prijs vaststellen.
En dan mag je voor mijn part de helft van het voordeel van gemeenschappelijk bestellen in je zak steken, maar niet alles! Anders heeft toch niemand er profijt van (behalve jij dan)?
ben ik het mee eens..Op maandag 15 oktober 2001 20:05 schreef Jeep het volgende:
[..]
Die shop in Paderborn heeft ook al 2 modellen met DM 3 verschil in de prijs.
En op de Ati lijst met modellen staat ook alleen maar 1 model. Zou het verschil een verloopstekkertje zijn ofzo.
maar heb es wat gerekend en als er geen grotere bulk korting komt doordat we er 30 bestellen vind ik FL 680,- (excl verzend) voor een radeon 8500 ok
It's just a donkey
er staat 1,2,5,10 en 20 of meer <---dit zal denk ik ook wel 30 betekenen dus ik denk niet dat er nog veel meer korting zal komenOp maandag 15 oktober 2001 20:09 schreef uniquorn het volgende:
[..]
ben ik het mee eens..
maar heb es wat gerekend en als er geen grotere bulk korting komt doordat we er 30 bestellen vind ik FL 680,- (excl verzend) voor een radeon 8500 ok
dan ben ik het er dus mee eens!Op maandag 15 oktober 2001 20:11 schreef Marc00 het volgende:
[..]
er staat 1,2,5,10 en 20 of meer <---dit zal denk ik ook wel 30 betekenen dus ik denk niet dat er nog veel meer korting zal komen
nou maar hopen dat ze daar in die zaak snel gaan reageren dan hebben we ze lekker snel in huis! (snel he!
It's just a donkey
Verwijderd
Is dat ongeveer half half? Dan is het mij best...Op maandag 15 oktober 2001 20:08 schreef Marc00 het volgende:
[..]
kijk eens 3 berichten omhoog. is dat een reeele bedrag (zozo een woord met 6 letters waarvan 4 een e)
Enne, ik kan niet zo snel typen. Ben al ooud
Opera ververst ook niet zo vaak... en cached beter.
half half? je bedoelt je krijgt korting mee en ik verdien er wat aan? ja normale prijs is 665 ofzo dus ik verdien er zo'n 15/20 piek aan.Op maandag 15 oktober 2001 20:18 schreef Jeep het volgende:
[..]
Is dat ongeveer half half? Dan is het mij best...
Enne, ik kan niet zo snel typen. Ben al ooud![]()
Opera ververst ook niet zo vaak... en cached beter.
Verwijderd
Heheheh lol, maar je hebt wel gelijk...Ok, Marco, zorg voor een win-win situatie, want eerlijk gezegd ben je op dit moment alleen maar zelf arrogant door alles zelf te incasseren.
Maar goed de Radeon is weer 2 tientjes goedkoper geworden, Marc00 bedankt he
Ok ga nu maar snel die enorme hoeveelheid prachtige beestjes bestellen voordat ze out-of-stock zijn en dat zou heel
Dus ik kan maar 1 ding zeggen tegen Marc00...Go! Go! Go!
PS: Regel het nu snel en pass je rekeningnummer zodat we allemaal voor het einde van deze week hebben betaald...kan jij misschien begin volgende de beestjes al ophalen
OH wij willen uiteraard wel de versie MET DVI en MET Tv-out hebben, maar dat had je al door geloof ik he???
Pas daar aub met op, want het staat NIET op zapp hoor
ben het er helemaal mee eens ik ben accoord met de prijs zoOp maandag 15 oktober 2001 20:27 schreef ThunderBee het volgende:
[..]
Heheheh lol, maar je hebt wel gelijk...
Maar goed de Radeon is weer 2 tientjes goedkoper geworden, Marc00 bedankt he
Ok ga nu maar snel die enorme hoeveelheid prachtige beestjes bestellen voordat ze out-of-stock zijn en dat zou heelzijn!!!
Dus ik kan maar 1 ding zeggen tegen Marc00...Go! Go! Go!
PS: Regel het nu snel en pass je rekeningnummer zodat we allemaal voor het einde van deze week hebben betaald...kan jij misschien begin volgende de beestjes al ophalen
als ik een rek nr krijg ga ik waarschijlijk zelfs nog vrij snel betalen ook
wil trouwens idd wel de versie met dvi en tv-out...
en verder nog even een complimentje voor Marc00
It's just a donkey
Verwijderd
Ja heel goed van Marc00 idd, maar we zijn er nog niet hoorBen het er helemaal mee eens ik ben accoord met de prijs zo
als ik een rek nr krijg ga ik waarschijlijk zelfs nog vrij snel betalen ook
wil trouwens idd wel de versie met dvi en tv-out...
en verder nog even een complimentje voor Marc00
Maar Marco heel goed van je voor het initiatief.
Oh kan je dan nu de zaakjes afhandelen? Ok bedankt Marc00!!!
Verwijderd
Verwijderd
p.s.: ik wil nog wel even benadrukken dat mijn kritiek, niet zo negatief bedoeld is als die misschien wel kan overkomen. Ik waardeer nog steeds heftig dat je er tijd insteekt.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
en nee ik verhoog het niet om er zelf meer door te verdienen, want zo haal ik net de 600 piek te verdienen (dus ongeveer 20 piek winst pp)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Radeon 8500 (DVI en TV-Out) -: fl. 689,95
Radeon 8500 (DVI en TV-Out) +: fl. 709,95
Radeon 7500 (geen DVI) -: fl. 409,95
Radeon 7500 (geen DVI) +: fl. 429,95
op de site staat 594 DM en dat is omgerekend 665,- en daar komen de ophaal kosten nog bij en dan kom je op 670,- en wat ik al zei: ik wil 20 piek verdienen per stuk en dan kom je op 690,- (en wat zit jij moeilijk te doen over 5 piek)Op maandag 15 oktober 2001 21:55 schreef harjan het volgende:
Het zit je niet lekker he dat tientje. Maar het scheelt 2.50 DM tussen die twee veries, dus 5 gulden erbij zou ik zeggen.
Verwijderd
Heheheh lol, onze marketingjongenOk laat ik er eens een MOOI prijzie van maken:
Radeon 8500 (DVI en TV-Out) -: fl. 689,95
Radeon 8500 (DVI en TV-Out) +: fl. 709,95
Radeon 7500 (geen DVI) -: fl. 409,95
Radeon 7500 (geen DVI) +: fl. 429,95
Prijs is prima...geef nu maar snel je rekeningnummer, want we moeten het zo onderhand maar eens gaan afhandelen
Of stuur iedereen een mailtje met je rekeningnummer.
Ik wil mijn
Wat maakt het nou uit of Marc00 nou 5piek meer of minder aan die kaarten verdient. We mogen allang blij zijn dat hij ook ff voor ons allemaal een kaartje meeneemt
Verwijderd
Iemand geeft aan dat die een DVI aansluiting wil waarop jij vlak nadat je de prijzen hebt verlaagd er weer een tientje bij doet. Terwijl die kaart zelf nog geen drie piek duurder is dan de andere. Daar pak ik je alleen even op, da's alles. Moet je tegen kunnen, vind ik.
Maar kom nou maar met dat rekeningnummer, we hebben nu wel genoeg geluld. Vind je niet?
Verwijderd
Geef die rekeningnummer, en mij je adres per mail, dan kom ik ut brengen en kan de rest netjes alles overmaken. Geen gezeik meer nu hoor.. Klaar..
Zo duidelijk voor iedereen??