Geweldig... ik heb er ook nog twee staan... beide MSX 2 van philips... eentje nog met originele verpakking en handleidingen enzo.. Ook nog een phillips 9-naalds printer speciaal voor MSX.. kon je mooi je basisschool werkstukjes op maken. (leraren helemaal overdonderd... geprint?? Heb jij een computer dan?) Dan had je ook nog die GUI.. "ease" heette dat toch?? Welja.. basic heb ik geleerd op dat apparaat.. net als tellen overigens
Geweldig al die nostalgie!!!
ease van opera soft was een van de eerste windows achtige omgevingen voor de MSX
erg leuk gedaan allemaal
Zaterdag heb ik nog een verjaardag gehad waar we besloten hebben dat telkens als iemand iets 'van heel vroeger' (vorig huis, 10 jaar oude auto gekocht, etc) zegt, dat dan iemand van ons zegt "Zow, da's lang geleden. Ik heb ook nog een MSX van vroeger" en een ander zal dan zeggen "MSX, dat is oud, straks even (op internet) zoeken naar MSX". Bijzonder grappig als de helft van de aanwezigen zich af zit te vragen waarom telkens iemand dat zegt 
Maar ontopic: ik heb hier binnen handbereik nog een originele Philips MNS8280 naast mij staan. Het enige niet originele is de floppydrive. Die is vervangen omdat van de originele drives de koppen hadden losgelaten
. De uptime van dit beestje is echt enorm, meerdere jaren. Ik kijk er TV op en er draait (zelfgeschreven) software waarmee ik elke moment een screenshot (van de TV dus) kan maken en die kan opslaan op floppy. Ik heb hem 8 jaar geleden gekocht en driaai die software nu al een jaar of 6. Ik wil de software nog steeds een keer uitbreiden zodat ik er bv ook een agenda en verjaardagskalender op kan zien. En hij moet als wekker dienst kunnen gaan doen. Hardwarematig is het allemaal al klaar, hij kan zijn monitor zelf aan een uit-schakelen en via InfraRood mijn video(die tevens als tv-tuner dienst doet) en stereo bedienen. Het zou leuk zijn als ik die msx zo kan maken dat hij de video bedient. Hij kan de ir-signalen van mijn afstandsbediening onderscheppen en vertalen naar commando's voor hemzelf of andere IR-apparaten.
Een langer termijn projectje is de msx controle geven over meer dingen. Ik heb nog een kaart met 128 relais liggen waarmee leuke dingen te bedenken zijn.
Met mijn andere hand kan ik een VG2835 aanraken die al een jaar of 6 uit staat. Dat is mijn MSX uit de tijd dat ik er nog actief mee was, die andere heb ik gekocht toen ik eigenlijk al gestopt was. Hij is voorzien van 7MHz en zit ingebouwd in mijn custom build computermeubel. Daarvoor heb ik het toetsenbord losgezaagd en de 2 floppy-drives verlengt. De resetknop is eveneens verplaatst en er is een zelfbouw ir-controller aangesloten. Het meest spectaculaire is dat hij zichzelf kan aan en uit-schakelen. Een PC kan dat tegenwoordig via het bios, maar een 15 jaar oude MSX kan dat origineel niet. Erg grappig is dat hij de power-switch kan over-rulen. Als de software besluit de de MSX aan moet blijven dan doet de powerswitch niets en kun je hem alleen maar uitzetten door de stekker er uit te trekken.
En in een kast ligt ook nog een fm-pac en een scsi-interface die ik nog nooit aan de praat heb gekregen.
Alleen mijn 8280 gebruik ik nog actief, de rest ligt stof te verzamelen.
Er zijn nog best veel msx-clubjes actief, Ik las laatst iets over een update voor een ide-interface, de hcc heeft de msx-gg en de TU-Eindhoven heeft nog een msx mailinglist http://lists.stack.nl/mailman/listinfo/msx
Maar ontopic: ik heb hier binnen handbereik nog een originele Philips MNS8280 naast mij staan. Het enige niet originele is de floppydrive. Die is vervangen omdat van de originele drives de koppen hadden losgelaten
Een langer termijn projectje is de msx controle geven over meer dingen. Ik heb nog een kaart met 128 relais liggen waarmee leuke dingen te bedenken zijn.
Met mijn andere hand kan ik een VG2835 aanraken die al een jaar of 6 uit staat. Dat is mijn MSX uit de tijd dat ik er nog actief mee was, die andere heb ik gekocht toen ik eigenlijk al gestopt was. Hij is voorzien van 7MHz en zit ingebouwd in mijn custom build computermeubel. Daarvoor heb ik het toetsenbord losgezaagd en de 2 floppy-drives verlengt. De resetknop is eveneens verplaatst en er is een zelfbouw ir-controller aangesloten. Het meest spectaculaire is dat hij zichzelf kan aan en uit-schakelen. Een PC kan dat tegenwoordig via het bios, maar een 15 jaar oude MSX kan dat origineel niet. Erg grappig is dat hij de power-switch kan over-rulen. Als de software besluit de de MSX aan moet blijven dan doet de powerswitch niets en kun je hem alleen maar uitzetten door de stekker er uit te trekken.
En in een kast ligt ook nog een fm-pac en een scsi-interface die ik nog nooit aan de praat heb gekregen.
Alleen mijn 8280 gebruik ik nog actief, de rest ligt stof te verzamelen.
Er zijn nog best veel msx-clubjes actief, Ik las laatst iets over een update voor een ide-interface, de hcc heeft de msx-gg en de TU-Eindhoven heeft nog een msx mailinglist http://lists.stack.nl/mailman/listinfo/msx
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Roland Witvoet... de naam komt me bekend voor
ik geloof door een persoon uit Gemert wat naar de naam Hugo luisterd 
Ik weet dat jij erg bezig bent met computers en ook met de MSX... ik vraag me nog meer af waar ik je naam van ken... nouwjah goed...
Ik weet dat jij erg bezig bent met computers en ook met de MSX... ik vraag me nog meer af waar ik je naam van ken... nouwjah goed...
Geen idee. Gemert ben ik nog nooit geweest geloof ik en de enige hugo die dat zou kunnen zijn is hugo habets (bekend van mohrhun jagt) maar mij is niet bekend wat hij met gemert en/of msx te maken zou hebben. In de msx-scene ben ik nooit een bekende geweest overigens, ik kende gewoonweg vrijwel niemand die ook een msx had.
Maar een "waar ken ik jou van?" heeft weinig zin als je zelf niet vertelt wie jij bent.
Maar een "waar ken ik jou van?" heeft weinig zin als je zelf niet vertelt wie jij bent.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Jij kent mij niet, ik was redelijk bekend in de MSX scene in Veghel (ja ik was nog jong in de MSX1/2 tijd) En inderdaad dat is de Hugo....... eeuhm ik herinnerde me ook waar ik je naam van kende.... :-/ weet je zeker dat je het wil weten? (no offence... ik ken je amper)
Dang, dit topic loopt nog steeds zie ik 
erg tof
Tijdje terug was Tilburg, jah die beurs wordt nog steeds gehouden
en over een tijdje zal ook vast Bussum (voorheen Zandvoort) wel weer komen met opvolgende de Marathon.
Jullie komen toch ook?
2003 is zeker het jaar voor MSX
erg tof
Tijdje terug was Tilburg, jah die beurs wordt nog steeds gehouden
en over een tijdje zal ook vast Bussum (voorheen Zandvoort) wel weer komen met opvolgende de Marathon.
Jullie komen toch ook?
2003 is zeker het jaar voor MSX
20 jaar oud
(msx dan.. ik ga al wat jaartjes meer mee
)
wat heb jij een foute poke in je avatext
... -1, 170 is geloof ik de Philips poke...
maar ja, die universele is weer zo lang heh
maar ja, die universele is weer zo lang heh
Anoniem: 29698
Euhm, een paar daagjes geleden was het precies 20 jaar geleden dat de MSX Standaard aangekondigd werd (27 juni om precies te zijn). Gefeliciteerd aan alle lezers van dit topic
Ondertussen kan je op http://www.msx.org/ (plugplug) stemmen wat de beste MSX2 game ooit is. Na een zware voorselectie zijn Aleste 2 (Compile), SD-Snatcher (Konami), Metal Gear (Konami) en Usas (Konami) overgebleven. U stemt toch ook?
Ondertussen kan je op http://www.msx.org/ (plugplug) stemmen wat de beste MSX2 game ooit is. Na een zware voorselectie zijn Aleste 2 (Compile), SD-Snatcher (Konami), Metal Gear (Konami) en Usas (Konami) overgebleven. U stemt toch ook?
Ik stem zo even mee
Cool dat de standaard al 20 jaar oud en jijzelf daar ook gefeliciteerd mee Snout!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb hier nog een MSX in de kast liggen, met Koninginnedag een keer gekocht maar ik doe er verder niets mee, het blijft toch een Microsoft OS LOL 
Ik heb ook nog een Spectravideo SVI-328, compleet met datarecorder, hardware Coleco emulator (doet het niet meer) en hardware MSX emulator (was nieuw maar doet het ook niet, vreemd, wel een koel ding met een rubber toetsenbordje erop).
Die SVI-328 had ik vroeger ook, met diskdrive, printer adapter, 144Kb geheugen (bankswitching) en een graphic tablet.
EDIT: De SVI-328 was de voorloper van de MSX standaard, haast een soort prototype en dus net niet compleet compatible (poort adressen).
Om grafische programmas enzo mee te maken was het een leuk ding, maar spellen in basic wilde niet echt zo. Dat ging beter op de VIC-20.
De MSX2 vond ik een mooi systeem, helaas is dat niet echt lang mee gegaan.
Ik heb ook nog een Spectravideo SVI-328, compleet met datarecorder, hardware Coleco emulator (doet het niet meer) en hardware MSX emulator (was nieuw maar doet het ook niet, vreemd, wel een koel ding met een rubber toetsenbordje erop).
Die SVI-328 had ik vroeger ook, met diskdrive, printer adapter, 144Kb geheugen (bankswitching) en een graphic tablet.
EDIT: De SVI-328 was de voorloper van de MSX standaard, haast een soort prototype en dus net niet compleet compatible (poort adressen).
Om grafische programmas enzo mee te maken was het een leuk ding, maar spellen in basic wilde niet echt zo. Dat ging beter op de VIC-20.
De MSX2 vond ik een mooi systeem, helaas is dat niet echt lang mee gegaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 06-07-2003 13:48 ]
[druk op een toets om verder te gaan]
Vroeger hadden wij nog een MSX2, alleen weet ik niet meer welke. Het was een 'desktop'model zeg maar... Jammer dat mijn vader hem voor 850 gulden had verkocht. Als iemand er nog een voor een jonge programmeur heeft...? oguz286@hotmail.com
Ik zou het heeeel erg leuk vinden... en verder... ROCK ON MSX RULEZZZ!
Je hebt mailOguz286 schreef op 06 July 2003 @ 15:33:
Vroeger hadden wij nog een MSX2, alleen weet ik niet meer welke. Het was een 'desktop'model zeg maar... Jammer dat mijn vader hem voor 850 gulden had verkocht. Als iemand er nog een voor een jonge programmeur heeft...? oguz286@hotmail.com
Anoniem: 41395
een beetje laat maar je kan natuurlijk ook eens een MSX beurs bezoeken, op 17 januarie is er weer een is Oss
voor meer informatie kan je naar http://msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno gaan hier staat info over de beurs en ook een forum om erover te discusieren.
voor meer informatie kan je naar http://msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno gaan hier staat info over de beurs en ook een forum om erover te discusieren.
Zijn hier trouwens nog mensen die in Bussum zijn geweest?
Ik heb nog steeds een MSX en ben actief met websites (msxposse.com en msxboard.com).
Ben naar Bussum geweest, was erg gezellig!!!
En heb je daar ook die mafkees gezien met die Braziliaanse MSX-en?SeD_NcL schreef op 22 oktober 2003 @ 08:08:
Ik heb nog steeds een MSX en ben actief met websites (msxposse.com en msxboard.com).
Anoniem: 25342
Ik heb nog steeds een Philips MNS8280 soms gebruik ik em nog wel eens maar das just for fun 
zo te lezen zijn er nog aardig wat mensen die een msx hebben of hadden, wie had dat nu gedacht
zo te lezen zijn er nog aardig wat mensen die een msx hebben of hadden, wie had dat nu gedacht
Ik zag wel meerdere rare zaken op de beurs in Bussum, zoals die robot.
Duh, dat was Kris. Ik stond met mijn zooi in de zelfde zaal. (hint: Braziliaanse MSX-enSeD_NcL schreef op 23 October 2003 @ 13:28:
Ik zag wel meerdere rare zaken op de beurs in Bussum, zoals die robot.
tering, jij hier!SeD_NcL schreef op 22 October 2003 @ 08:08:
[ Voor 35% gewijzigd door oCe op 23-10-2003 13:35 ]
-I am Jack's wasted life.
De winter zit er weer aan te komen en dat betekend elk jaar weer dat m'n MSX hobby weer naar een hoogtepunt schiet
Ik heb straks weer de ruimte om mijn MSX2+ neer te zetten met mijn compact flash interface...
Ik heb zelf een paar harddisks in een oude AT-kast gezet en ik gebruik Sunrise en Gouda IDE- en SCSI-interfaces. Het nadeel is dus dat je altijd met die kast met harddisks zit, en de bekabeling enzo.SeD_NcL schreef op 23 October 2003 @ 14:10:
Ik heb straks weer de ruimte om mijn MSX2+ neer te zetten met mijn compact flash interface...
Achteraf heb ik spijt dat ik geen Compact Flash-interface heb gekocht.
Dan zou ik gewoon zo'n CF Interface kopen. Ik heb zelf een SCSI B.E.R.T Interface met HDD, maar dat neemt mij teveel ruimte in (en extra stroom en geluid).
De prijs is verder ook niet verkeerd van zo'n CF Interface.
De prijs is verder ook niet verkeerd van zo'n CF Interface.
openMSX is een relatief nieuwe MSX emulator maar zeker een van de beste zo draait deze bijvoorbeeld 'Unknown Reality' perfect 
Tevens zit er in de CVS versie de mogelijkheid om 2xSaI aan te zetten.

voor meer info:
http://sourceforge.net/projects/openmsx/
http://openmsx.sourceforge.net/
Tevens zit er in de CVS versie de mogelijkheid om 2xSaI aan te zetten.

voor meer info:
http://sourceforge.net/projects/openmsx/
http://openmsx.sourceforge.net/
dat ziet er uiterst interessant uit! vanavond direct maar even naar kijken
hehe goed, call me stupid; maar die openmsx heb ik al een paar keer geprobeerd, wordt er echter niet veel wijs uit. alles wat ik erover gelezen heb is positief, dus wil 'em graag proberen, maaaaaaaar... verder dan de 'cartridge not found' melding bij 't opstarten van openmsx.exe kom ik niet, kan iemand ff in gewoon normaal Nederlands duidelijk kort & krachtig (alla MCCM-stijl
) uitleggen wat ik moet doen?
'Die cardridge not found' melding krijg je alleen als je de c-biossen gebruikt. C-bios(en) zijn 'home made' biossen die de copyrights van microsoft omzeilen. Dit om duidelijke redenen.oCe schreef op 07 november 2003 @ 15:36:
hehe goed, call me stupid; maar die openmsx heb ik al een paar keer geprobeerd, wordt er echter niet veel wijs uit. alles wat ik erover gelezen heb is positief, dus wil 'em graag proberen, maaaaaaaar... verder dan de 'cartridge not found' melding bij 't opstarten van openmsx.exe kom ik niet, kan iemand ff in gewoon normaal Nederlands duidelijk kort & krachtig (alla MCCM-stijl) uitleggen wat ik moet doen?
Als je echter een msx hebt kun je daarmee de biossen dumpen en deze gebruiken in openMSX (of ze downloaden van de bekende locatie in Finland
Deze files moeten in de dir komen te staan bij de desbetreffende computer modellen.
voor het spelen van roms heb je aan de c-biossen genoeg.. voor het draaien van DSK/XSA files (disk en compressed disk images) heb je echter de biossen dan kun je het allemaal gewoon runnen.
Ik heb alle roms bij elkaar gesporkkeld hier en daar over het internet. Alles draait nu perfect... ik zit in het beta test team (de alpha versie beta testen)
Op hun webpage staat een mooie 'getting started guide'
#openMSX is te vinden op irc.freenode.net request voor roms en games worden genegeerd en vragen die in de FAQ staan ook.
De eind redacteur van de MCCM (Man. B.) zit ook in het openMSX team... zie http://msx.vampier.net voor wat meer up to date news.
[ Voor 11% gewijzigd door Vampier op 10-11-2003 09:58 ]
kijk, daar hebben we wat aan; ik ga het proberen, thanks!Vampier schreef op 10 november 2003 @ 09:56:
[...]
'Die cardridge not found' melding krijg je alleen als je de c-biossen gebruikt. C-bios(en) zijn 'home made' biossen die de copyrights van microsoft omzeilen. Dit om duidelijke redenen.
Als je echter een msx hebt kun je daarmee de biossen dumpen en deze gebruiken in openMSX (of ze downloaden van de bekende locatie in Finland)
Deze files moeten in de dir komen te staan bij de desbetreffende computer modellen.
voor het spelen van roms heb je aan de c-biossen genoeg.. voor het draaien van DSK/XSA files (disk en compressed disk images) heb je echter de biossen dan kun je het allemaal gewoon runnen.
Ik heb alle roms bij elkaar gesporkkeld hier en daar over het internet. Alles draait nu perfect... ik zit in het beta test team (de alpha versie beta testen)
Op hun webpage staat een mooie 'getting started guide'
#openMSX is te vinden op irc.freenode.net request voor roms en games worden genegeerd en vragen die in de FAQ staan ook.
De eind redacteur van de MCCM (Man. B.) zit ook in het openMSX team... zie http://msx.vampier.net voor wat meer up to date news.
Er is weer nieuws van het openMSX front 
Ten eerste zijn er ontzettend veel bugs gefixed, waardoor openMSX toch wel erg ver op de concurenten voorligt. Maar het mooiste tot nu toe vind ik nog wel de nieuwe scalers die erin gebouwd zijn

Scalers die nu getoond worden:
- Simpel pixel achtig maar scherp.
- 2xSaI onscherpte randen, hogere resolutie.
- hq2x zonder 'blur' alles erg scherp maar toch een hogere resolutie.
Er staat nog veel meer op stapel, zo komt er een gezamelijk lanceer programma waarmee openMSX kan worden bestuurd (voor degene die niet graag met een console werken)

en

Ten eerste zijn er ontzettend veel bugs gefixed, waardoor openMSX toch wel erg ver op de concurenten voorligt. Maar het mooiste tot nu toe vind ik nog wel de nieuwe scalers die erin gebouwd zijn

Scalers die nu getoond worden:
- Simpel pixel achtig maar scherp.
- 2xSaI onscherpte randen, hogere resolutie.
- hq2x zonder 'blur' alles erg scherp maar toch een hogere resolutie.
Er staat nog veel meer op stapel, zo komt er een gezamelijk lanceer programma waarmee openMSX kan worden bestuurd (voor degene die niet graag met een console werken)

en

[ Voor 12% gewijzigd door Vampier op 10-12-2003 07:29 ]
openMSX 0.3.4 is uit!! binnenkort kom daarbij Catapult uit (voor het Linux en win32 platform)
Catapult is ook een emulator dan?Vampier schreef op 27 januari 2004 @ 09:26:
openMSX 0.3.4 is uit!! binnenkort kom daarbij Catapult uit (voor het Linux en win32 platform)
Gaat openMSX eigenlijk ook geschikt gemaakt worden voor gebruik op een Sega Dreamcast (onder Linux daarop)?
ow sorry
Catapult is een lanceerder:

(de grote icoontjes zijn voorstellen zoals ik ze heb ingediend.. dus deze zijn niet echt
)
openMSX is in c++ geschreven en ik kan me voorstellen deze naar de DC kan worden ge-port.

(de grote icoontjes zijn voorstellen zoals ik ze heb ingediend.. dus deze zijn niet echt
openMSX is in c++ geschreven en ik kan me voorstellen deze naar de DC kan worden ge-port.
Na het lezen van dit topic het ik de oude msx ook maar weer eens tevoorschijn getoverd.
Een MSX 2 Philips VG-8235 met 64k rom, 256 ram en 360k disk drive capacity.
Heb alleen diskettes maar je kan er nog een zooitje op aansluiten, weet niet wat allemaal indertijd speelde ik alleen nog maar spelletjes.
Maar helaas was het allemaal niet zo als vroeger. Telkens als ik er een diskette in deed en "files" intikte stond er "disk ofline".
Heb gezocht wat het zou kunnen zijn, het zou iets kunnen zijn met de diskette of met het diskette station. Moet ik nog even presies uitzoeken.
Ik wil ook nog even uitzoeken wat ik met alle spellen kan doen, of ik ze ook via de PC kan spelen. De diskettes worden niet gelezen in XP.
Een MSX 2 Philips VG-8235 met 64k rom, 256 ram en 360k disk drive capacity.
Heb alleen diskettes maar je kan er nog een zooitje op aansluiten, weet niet wat allemaal indertijd speelde ik alleen nog maar spelletjes.
Maar helaas was het allemaal niet zo als vroeger. Telkens als ik er een diskette in deed en "files" intikte stond er "disk ofline".
Heb gezocht wat het zou kunnen zijn, het zou iets kunnen zijn met de diskette of met het diskette station. Moet ik nog even presies uitzoeken.
Ik wil ook nog even uitzoeken wat ik met alle spellen kan doen, of ik ze ook via de PC kan spelen. De diskettes worden niet gelezen in XP.
Dit is een bekende kwaal bij oudere Philipsen. Het rubber snaartje uit de diskdrive is versleten. Je kunt deze gewoon meenemen naar een elektronicawinkel en een nieuw snaartje kopen.Alieunited schreef op 28 januari 2004 @ 23:51:
Je kunt 2 kanten op, je kunt je spellen spelen in een emulator of je kunt gedownloade spelletjes op diskette zetten en spelen op je echte MSX. Dat laatste kun je doen met de diskmanager die de maker van RuMSX heeft gemaakt: http://members.eunet.at/lexlechz/Ik wil ook nog even uitzoeken wat ik met alle spellen kan doen, of ik ze ook via de PC kan spelen. De diskettes worden niet gelezen in XP.
RuMSX is één van de vele MSX emulatoren die er zijn: http://members.eunet.at/lexlechz/RuMSX.html
Have fun!
Heb inmiddels al een aantal van mijn favorieten gespeelt, op de PC met de BlueMSX emulator, werkt erg simpel. Spel downloaden en openen in Blue MSX. Nadeel is alleen dat ik het alleen met een resolutie van 640x640 kan spelen, of in fullcreen. Heb de hierboven genoemde openMSX ook al geprobeerd. De nieuwste versie 0.3.4 en de openMSX catapult versie 1.2 maar die krijg ik nog niet goed lopend.
Maar denk toch dat ik die oude MSX even ga maken, niks is mooier dan spelen op de MSX en het liefst met de Joystick!! En dan vooral roadfighter!!! Met dat rooie autootje de rest ontwijken
of yabyumm
wie kent het niet!!
Maar denk toch dat ik die oude MSX even ga maken, niks is mooier dan spelen op de MSX en het liefst met de Joystick!! En dan vooral roadfighter!!! Met dat rooie autootje de rest ontwijken
bent u een "jonge knaap" of een "ervaren trekker"?Alieunited schreef op 29 januari 2004 @ 14:47:
<knip>
Maar denk toch dat ik die oude MSX even ga maken, niks is mooier dan spelen op de MSX en het liefst met de Joystick!! En dan vooral roadfighter!!! Met dat rooie autootje de rest ontwijkenof yabyumm
wie kent het niet!!
Tot en met zaterdag zijn er in Wageningen bij Rockingstone IT Center nog diverse MSX modellen te koop.
Iig twee x Philips NMS 8250 (MSX2), een Canon V-20 64K MSX, een Sony HB-201P MSX, een datarecorder van philips voor de MSX, diverse handleidingen, en een hele hoop software.
Iig twee x Philips NMS 8250 (MSX2), een Canon V-20 64K MSX, een Sony HB-201P MSX, een datarecorder van philips voor de MSX, diverse handleidingen, en een hele hoop software.
[ Voor 36% gewijzigd door RvdH op 29-01-2004 16:26 ]
Ik gebruik 'm alleen als ik in een nostalische bui ben.... Heb een standaard Philips NMS 8250.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
[quote]Alieunited schreef op 29 januari 2004 @ 14:47:
De nieuwste versie 0.3.4 en de openMSX catapult versie 1.2 maar die krijg ik nog niet goed lopend.
[quote]
Dat klopt.. catapult 1.2 is nog gebaseerd op het oude interface protocol met openMSX 0.3.3.... er is op dit moment een nieuwe catapult in ontwikelling en de complete 'communicatie module' wordt aangepast.... zodra de nieuwe catapult vrij gegeven wordt voor release dan laat ik het even horen
Bij de volgende release staan er een paar dingen aan te komen die tot nu toe alleen maar in de RFE staan. (save/load state en mijn aangevraagd cheat engine wordt aan gewerkt.... wel natuurlijk volgens de design van het openMSX team)
Voor iedereen die een steentje wil bijdragen, wees welkom op:
irc://irc.freenode.net #openMSX
Daniel Vik (BleuMSX) komt ook af en toe voorbij wippen, leuke gozer (mede immigrant woont nu in San Diego California
.. maar dat is wel erg off topic)
De nieuwste versie 0.3.4 en de openMSX catapult versie 1.2 maar die krijg ik nog niet goed lopend.
[quote]
Dat klopt.. catapult 1.2 is nog gebaseerd op het oude interface protocol met openMSX 0.3.3.... er is op dit moment een nieuwe catapult in ontwikelling en de complete 'communicatie module' wordt aangepast.... zodra de nieuwe catapult vrij gegeven wordt voor release dan laat ik het even horen
Bij de volgende release staan er een paar dingen aan te komen die tot nu toe alleen maar in de RFE staan. (save/load state en mijn aangevraagd cheat engine wordt aan gewerkt.... wel natuurlijk volgens de design van het openMSX team)
Voor iedereen die een steentje wil bijdragen, wees welkom op:
irc://irc.freenode.net #openMSX
Daniel Vik (BleuMSX) komt ook af en toe voorbij wippen, leuke gozer (mede immigrant woont nu in San Diego California
Anoniem: 64905
een msx is leuk om een epia bordje in te verwerken. Dan lijkt het of hij heeeel oud is maar dan zien ze ineens win xp booten
. Dan kun je daarop weer mame draaien en alle roms downloaden die je zo mooi vond op de msx en voila een pimp msx.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 64905 op 30-01-2004 08:35 ]
MAME draait geen MSX ... MESS wel dankzij Sean YoungAnoniem: 64905 schreef op 30 januari 2004 @ 08:33:
een msx is leuk om een epia bordje in te verwerken. Dan lijkt het of hij heeeel oud is maar dan zien ze ineens win xp booten. Dan kun je daarop weer mame draaien en alle roms downloaden die je zo mooi vond op de msx en voila een pimp msx.
Vampier schreef op 30 januari 2004 @ 08:40:
[...]
MAME draait geen MSX ... MESS wel dankzij Sean Young![]()
Is er al iemand die dit gedaan heeft? Ik heb nog wel een paar 8250's liggen waar dat prima in zou kunnen.Anoniem: 64905 schreef op 30 januari 2004 @ 08:33:
een msx is leuk om een epia bordje in te verwerken. Dan lijkt het of hij heeeel oud is maar dan zien ze ineens win xp booten
Anoniem: 100540
Puur uit sentiment heb ik de volgende artikelen:
8xCommodore 64 (ca 3 werkend,rest voor onderdelen)
1xC128
1xC128D (desktop model met ingebouwde 1571 DS 5.25")
1xC16
2xAmiga500 waarvan 1 met A590 SCSI HDD (wel 20Mb)
2xSinclair ZX Spectrum 48K+ (als iemand nog een donor keyboard matrix heeft...)
2xSinclair mini tapedrive
'tig Commodore taperecorders
'tig Commodore discdrives 5.25" (CBM,Bluechip,Oceanic)
2xCommodore 1581 3.5" diskdrives !!!
'tig Arcade joysticks (ongetwijfeld de beste ooit gemaakt!)
1xCommodore 1048 kleurenmonitor
En om niet helemaal off topic te zijn:
2xPhilips MSX met allerlei drives,cartridges e.d.
En het neemt allemaal heel veel ruimte in @_@ Maar toch...
8xCommodore 64 (ca 3 werkend,rest voor onderdelen)
1xC128
1xC128D (desktop model met ingebouwde 1571 DS 5.25")
1xC16
2xAmiga500 waarvan 1 met A590 SCSI HDD (wel 20Mb)
2xSinclair ZX Spectrum 48K+ (als iemand nog een donor keyboard matrix heeft...)
2xSinclair mini tapedrive
'tig Commodore taperecorders
'tig Commodore discdrives 5.25" (CBM,Bluechip,Oceanic)
2xCommodore 1581 3.5" diskdrives !!!
'tig Arcade joysticks (ongetwijfeld de beste ooit gemaakt!)
1xCommodore 1048 kleurenmonitor
En om niet helemaal off topic te zijn:
2xPhilips MSX met allerlei drives,cartridges e.d.
En het neemt allemaal heel veel ruimte in @_@ Maar toch...
Ja volgens mij wel, ik kan de url alleen niet meer vinden.Jazzy schreef op 30 januari 2004 @ 13:54:
[...]
Is er al iemand die dit gedaan heeft? Ik heb nog wel een paar 8250's liggen waar dat prima in zou kunnen.
Lijkt me leuk om zoiets te doen.
Anoniem: 2557
Even mijn hardware lijst updaten:
- NMS8245, meest verkochte MSX model volgens mij, ik hou alleen niet van vaste toetsenborden
- NMS8250, 2 diskdrives + vs0080 monitor
- NMS8280 helaas met 2 overleden diskdrives, superimposer werkt nog wel
- Sony HB700, standaard met 256 kB intern
- Yashica MSX1 (mooi rood kleurtje)
- Toshiba MSX1 + datarecorder
- Philips Muziekmodule (2 stuks) + NMS1160 keyboard
- PanaSonic FM PAC
- Sunrise MoonSound
- SCC (Solid Snake)
Alleen de 8250 gaat nog wel eens aan trouwens
Ik heb wel intussen Dragonslayer: Romancia, Dragonslayer IV - Drasle Family en Dragonslayer VI: Legend of Heroes origineel!
[edit]
ik heb niet andere computers vermeld zoals DH Gahan, anders ben ik nog wel ff bezig
[edit2]
http://www.generation-msx.nl/arranger -> m'n 'nieuwe' MSX-gerelateerde site
- NMS8245, meest verkochte MSX model volgens mij, ik hou alleen niet van vaste toetsenborden
- NMS8250, 2 diskdrives + vs0080 monitor
- NMS8280 helaas met 2 overleden diskdrives, superimposer werkt nog wel
- Sony HB700, standaard met 256 kB intern
- Yashica MSX1 (mooi rood kleurtje)
- Toshiba MSX1 + datarecorder
- Philips Muziekmodule (2 stuks) + NMS1160 keyboard
- PanaSonic FM PAC
- Sunrise MoonSound
- SCC (Solid Snake)
Alleen de 8250 gaat nog wel eens aan trouwens
[edit]
ik heb niet andere computers vermeld zoals DH Gahan, anders ben ik nog wel ff bezig
[edit2]
http://www.generation-msx.nl/arranger -> m'n 'nieuwe' MSX-gerelateerde site
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-04-2004 03:07 ]
Ik heb er ook een paar, hier is mijn aktuele lijstje:
Philips VG-8010
Philips VG-8020
Toshiba HX-10
Goldstar FC-200
Goldstar FC-200 (zwart)
Gradiente Expert 1.1 model C1
Gradiente Expert 1.1 model C1/l
Gradiente Expert Plus
Gradiente Expert DD Plus
Epcom HotBit HB-8000
Epcom HotBit HB-8000 (zwart)
Sanyo MPC-100
Mitshubishi ML-F80
Sony Hit Bit HB-20P
Sony Hit Bit HB-55P
Sony Hit Bit HB-75P
Sony Hit Bit HB-201P
National CF-1200
Panasonic CF-2700
Canon V-20
Spectravideo SV-728
Spectravideo SV-738
Yamaha YIS503FB
Yashica YC-64
JVC HG-7GB
Panasonic FS-A1GT
Panasonic FS-A1ST
Panasonic FS-A1
Yamaha YIS-503IIIR
Yamaha YIS-805R2
Sanyo PHC-35J (Wavy 35)
Sony HB-F1 II
Sony HB-F700P
Sony HB-F9S
Philips NMS-8220
Philips VG-8230
Philips VG-8235
Philips NMS-8245
Philips NMS-8250
Philips NMS-8280
Philips VG-8010
Philips VG-8020
Toshiba HX-10
Goldstar FC-200
Goldstar FC-200 (zwart)
Gradiente Expert 1.1 model C1
Gradiente Expert 1.1 model C1/l
Gradiente Expert Plus
Gradiente Expert DD Plus
Epcom HotBit HB-8000
Epcom HotBit HB-8000 (zwart)
Sanyo MPC-100
Mitshubishi ML-F80
Sony Hit Bit HB-20P
Sony Hit Bit HB-55P
Sony Hit Bit HB-75P
Sony Hit Bit HB-201P
National CF-1200
Panasonic CF-2700
Canon V-20
Spectravideo SV-728
Spectravideo SV-738
Yamaha YIS503FB
Yashica YC-64
JVC HG-7GB
Panasonic FS-A1GT
Panasonic FS-A1ST
Panasonic FS-A1
Yamaha YIS-503IIIR
Yamaha YIS-805R2
Sanyo PHC-35J (Wavy 35)
Sony HB-F1 II
Sony HB-F700P
Sony HB-F9S
Philips NMS-8220
Philips VG-8230
Philips VG-8235
Philips NMS-8245
Philips NMS-8250
Philips NMS-8280
Ik heb nog wat hardware staan en werk er ook nog mee.
1 x NMS 8280, 7MHz, 2048 kb, MSX-2+, KUN intern en aangepaste ROM's.
1 x NMS 8280, 7MHz, 2048 kb
1 x NMS 8280, 7MHz, 512 kb en aangepaste ROM's
3 x NMS 8250 standaard
2 x Sony HB-700P standaard
1 x VG -8235, 7MHz, 1024 kb, aangepaste ROM's en dubbelzijdig
3 x BERT SCSI, (1 x Turbo R v 2.7 , 1 x MSX-2 v 2.7 en 1 x MSX-2 v 3.0)
1 x MegaSCSI cartridge
1 x Sunrise IDE
1 x Sunrise IDE + RS-232
1 x Sunrise CF
1 x SCSI HD 1024 MB, 1 x SCSI 540 MB en 1 x SCSI 1080 MB
1 x IDE 40 MB 2,5",
1 x Slotexpander Digital KC en 1 x HPN Slotexpander
3 x Philips muziekmodules, 256 kb sampleRAM en geschikt voor 7Mhz
1 x Panasoft FM PAC
1 x FM-PAK checkmark
1 x 2048 kb externe mapper HPN
1 x 4096 kb externe mapper Digital KC
12 x VG8020/00 MSX-1 gedemonteerd
en nog veel meer.
1 x NMS 8280, 7MHz, 2048 kb, MSX-2+, KUN intern en aangepaste ROM's.
1 x NMS 8280, 7MHz, 2048 kb
1 x NMS 8280, 7MHz, 512 kb en aangepaste ROM's
3 x NMS 8250 standaard
2 x Sony HB-700P standaard
1 x VG -8235, 7MHz, 1024 kb, aangepaste ROM's en dubbelzijdig
3 x BERT SCSI, (1 x Turbo R v 2.7 , 1 x MSX-2 v 2.7 en 1 x MSX-2 v 3.0)
1 x MegaSCSI cartridge
1 x Sunrise IDE
1 x Sunrise IDE + RS-232
1 x Sunrise CF
1 x SCSI HD 1024 MB, 1 x SCSI 540 MB en 1 x SCSI 1080 MB
1 x IDE 40 MB 2,5",
1 x Slotexpander Digital KC en 1 x HPN Slotexpander
3 x Philips muziekmodules, 256 kb sampleRAM en geschikt voor 7Mhz
1 x Panasoft FM PAC
1 x FM-PAK checkmark
1 x 2048 kb externe mapper HPN
1 x 4096 kb externe mapper Digital KC
12 x VG8020/00 MSX-1 gedemonteerd
en nog veel meer.
Gowron is 100% AMD
Dag Hans. Ik heb ook 2 x een Sunrise IDE en 2 verschillende SCSI controllers maar ik doe er maar weinig mee. Ik heb er een tijdje eentje aan mijn turbo R gehangen en hem een beetje ingericht met Multimente en wat tooltjes maar daar is het bij gebleven.
Helaas bleken de tools voor mijn netwerk-MSX niet compatibel te zijn met een harddiskinterface, en dat is nou net de toepassing waarbij ik het erg handig zou vinden.
Wat doe jij nou praktisch met dat spul?
Helaas bleken de tools voor mijn netwerk-MSX niet compatibel te zijn met een harddiskinterface, en dat is nou net de toepassing waarbij ik het erg handig zou vinden.
Wat doe jij nou praktisch met dat spul?
Anoniem: 90978
Hallo msx vrienden,
waarschijnlijk zijn deze vragen al een aantal keren gesteld. maar ik kan het niet gevonden krijgen dus vandaar dat ik het toch maar probeer....
waar kan ik de handleiding van de msx2 nms 8245 downen???
en is er een schema om van een "standaard" floppy drive een msx drive te maken???? daar deze 2 rijen heeft met pinnen en de msx drive maar 1 rijtje
bvd
mailen mag ook: petervanstokkom@hotmail.com
waarschijnlijk zijn deze vragen al een aantal keren gesteld. maar ik kan het niet gevonden krijgen dus vandaar dat ik het toch maar probeer....
en is er een schema om van een "standaard" floppy drive een msx drive te maken???? daar deze 2 rijen heeft met pinnen en de msx drive maar 1 rijtje
bvd
mailen mag ook: petervanstokkom@hotmail.com
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 90978 op 05-02-2004 00:19 ]
Nee hoor.Anoniem: 90978 schreef op 05 februari 2004 @ 00:13:
Ik heb gewoon een standaard PC drive in mijn 8280 gehangen. Geen enkel probleem, de connector is exact hetzelfde. Hoe het bij mijn 8235 zit weet ik niet meer zeker, maar die heb ik volgend mij met een pc-floppy-verlangkabel verlengt.
Kijk even op de fantastische site van Hans Otten: http://members.chello.nl/h.otten/msxnodeep.htmAnoniem: 90978 schreef op 05 februari 2004 @ 00:13:
Hallo msx vrienden,
Afgelopen week een Panasonic FS-A1ST Turbo-R gekocht, hopelijk komt ie deze week nog binnen
Wow, gefeliciteerd! Welkom bij de club.wouter76 schreef op 09 februari 2004 @ 14:12:
Afgelopen week een Panasonic FS-A1ST Turbo-R gekocht, hopelijk komt ie deze week nog binnen
Ik ben benieuwd wat je er mee van plant bent eigenlijk...
Anoniem: 63813
hmm.. vroegah hadden wij thuis zo'n computer achtig geval waar ook enkel tapes in konden (en dan kon je er wat spelletjes op spelen). Ik weet enkel nog een spelletje dat je een soort muurtje moest bouwen en een spelletje dat je met een mannetje met een hoed op over punten en gaten heen moest komen (heette piche dapche ofzo, geen id hoe presies.. was ook maar harstikke jong).... Geen id of dat op dit systeem was, maar als iemand het bekend voorkomt zou ik het wel willen weten.. kan ik het nog eens zien
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 09-02-2004 14:21 ]
In de allereerste plaats heb ik em gekocht omdat ik al ongeveer 12 jaar zo'n apparaat wil hebben. Wat ik er mee ga doen? Ten eerste natuurlijk al mijn randapparatuur er op aan sluiten (hdd's e.d.) en genieten van de hogere lees en schrijfsnelhedenJazzy schreef op 09 februari 2004 @ 14:13:
[...]
Wow, gefeliciteerd! Welkom bij de club.
Ik ben benieuwd wat je er mee van plant bent eigenlijk...
Aangezien dit op een Turbo-R ontwikkeld wordt en ik daar ook nog wel mijn medewerking aan zal verlenen is het natuurlijk makkelijk als je zelf dan ook zo'n apparaat hebt.
Last but not least wil ik nu wel eens die Turbo-R only spellen spelen! Ik las dat Sunrise strax met een nieuwe Turbo-R RPG komt en dan zit ik natuurlijk vooraan! Ben namelijk gek op RPG's
Oh ja, aangezien ik zometeen genoeg tijd heb (geen contractverlenging -> WW) ga ik eens een beetje proberen te programmeren. Misschien zelfs iets van een Nemesis (maar dan iets kleiner) achtig spelletje proberen te maken. Graphics is geen probleem, muziek ook niet (maak ik niet zelf, maar plak er zo een Near DarK muziekje onder
). Ik moet gewoon even de uitdaging vinden om het te programmeren.
Welke taal? Weet ik nog niet. Basic red ik me redelijk in, maar is niet snel natuurlijk. Voordeel van een Turbo-R (en ook van een MSX2+ natuurlijk) is dat ze over een hardware scroll mogelijkheid bezitten. Veel ervaring heb ik daar niet mee, ik verrek het gewoon in een emulator uit te testen
Maar ik heb het idee dat die scroll redelijk vloeiend (smooth) is.
Welke taal? Weet ik nog niet. Basic red ik me redelijk in, maar is niet snel natuurlijk. Voordeel van een Turbo-R (en ook van een MSX2+ natuurlijk) is dat ze over een hardware scroll mogelijkheid bezitten. Veel ervaring heb ik daar niet mee, ik verrek het gewoon in een emulator uit te testen
Basic is way too traag. Ik had altijd te weinig basic ram, of mn proggies waren te grootwouter76 schreef op 12 februari 2004 @ 10:28:
Oh ja, aangezien ik zometeen genoeg tijd heb (geen contractverlenging -> WW) ga ik eens een beetje proberen te programmeren. Misschien zelfs iets van een Nemesis (maar dan iets kleiner) achtig spelletje proberen te maken. Graphics is geen probleem, muziek ook niet (maak ik niet zelf, maar plak er zo een Near DarK muziekje onder). Ik moet gewoon even de uitdaging vinden om het te programmeren.
Welke taal? Weet ik nog niet. Basic red ik me redelijk in, maar is niet snel natuurlijk. Voordeel van een Turbo-R (en ook van een MSX2+ natuurlijk) is dat ze over een hardware scroll mogelijkheid bezitten. Veel ervaring heb ik daar niet mee, ik verrek het gewoon in een emulator uit te testenMaar ik heb het idee dat die scroll redelijk vloeiend (smooth) is.
Zodra je wat grafisch wou doen waren er 2 opties: semi-grafisch: Eigen characterset gebruiken en beeldopbouw in ass.doen, of full grafisch en alles in assembler.
Zelf ben ik niet verder gekomen dan mn VDP aansturen in ML, had een kant-en-klare characterset die ingeladen werd bij het laden van spel, en weergave gebeurde vanuit basic / machinetaal (negatief weergeven van letters). Was geen spel, maar een menu. Source staat ook wel ergens op funet, zoek maar eens naar diskm30.pma (geloof ik)
Er is nog een tussenweg om toch redelijk snelle dingen met Basic te kunnen maken. Je zou dan KUN-Basic of Nestor Basic moeten gebruiken. Ook was er een compiler voor Basic programma's maar daar ben ik de naam even van kwijt. ML is en blijft natuurlijk het summumDJSmiley schreef op 12 februari 2004 @ 11:19:
[...]
Basic is way too traag. Ik had altijd te weinig basic ram, of mn proggies waren te groot
Zodra je wat grafisch wou doen waren er 2 opties: semi-grafisch: Eigen characterset gebruiken en beeldopbouw in ass.doen, of full grafisch en alles in assembler.
Zelf ben ik niet verder gekomen dan mn VDP aansturen in ML, had een kant-en-klare characterset die ingeladen werd bij het laden van spel, en weergave gebeurde vanuit basic / machinetaal (negatief weergeven van letters). Was geen spel, maar een menu. Source staat ook wel ergens op funet, zoek maar eens naar diskm30.pma (geloof ik)
MCBC: MSX Club Basic Compilerwouter76 schreef op 12 februari 2004 @ 11:23:
[...]
Er is nog een tussenweg om toch redelijk snelle dingen met Basic te kunnen maken. Je zou dan KUN-Basic of Nestor Basic moeten gebruiken. Ook was er een compiler voor Basic programma's maar daar ben ik de naam even van kwijt. ML is en blijft natuurlijk het summum
versie 2 deed het nog best redelijk altijd...
[ Voor 10% gewijzigd door oCe op 12-02-2004 11:28 ]
Yep, that's the oneoCe schreef op 12 februari 2004 @ 11:27:
[...]
MCBC: MSX Club Basic Compiler
versie 2 deed het nog best redelijk altijd...
Yep,Jazzy schreef op 30 januari 2004 @ 13:54:
[...]
Is er al iemand die dit gedaan heeft? Ik heb nog wel een paar 8250's liggen waar dat prima in zou kunnen.
Mijn NMS8250 draait al meer dan anderhalf jaar als firewall/router (linux). Er zit een EPIA-800 in, de voeding (150W) was een beetje te groot dus ik heb de kast een beetje moeten ombouwen. Eigenlijk is deze kast te groot voor het mini bordje.
Het ene PCI slot is gevuld met een netwerkkaart. De power- en reset buttons werken, het powerledje zit aan de hdd.
Via een msx-emulator kan ik (met een draadloos toetsenbord
Foto's van de kast:

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-04-2004 03:10 ]
Ey Ivor! Alles wel? Je kent mij en Jelle vast nog welivor schreef op 21 maart 2004 @ 17:04:
[...]
Yep,
Mijn NMS8250 draait al meer dan anderhalf jaar als firewall/router (linux). Er zit een EPIA-800 in, de voeding (150W) was een beetje te groot dus ik heb de kast een beetje moeten ombouwen. Eigenlijk is deze kast te groot voor het mini bordje.
Het ene PCI slot is gevuld met een netwerkkaart. De power- en reset buttons werken, het powerledje zit aan de hdd.
Via een msx-emulator kan ik (met een draadloos toetsenbord) vanaf de bank weer msx-spelletjes op mijn tv spelen... Films kijken gaat redelijk...
Foto's van de kast:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de mod heel gaaf, ik heb zelf ook wel eens het plan gehad om een pc inivor schreef op 21 maart 2004 @ 17:04:
[...]
Knip..
Foto's van de kast:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mn 8250 case te bouwen maar ik kan het aleen niet over mn hart verkrijgen om daar mn
8250 voor op te offeren
Ik zit zelf ook te aarzelen. Ik heb wel 2 donor machines maar van beiden is het frontje kapot, en dat is nou net hetgene wat heel moet zijn.Lars The 18th schreef op 11 mei 2004 @ 21:17:
[...]
Ik vind de mod heel gaaf, ik heb zelf ook wel eens het plan gehad om een pc in
mn 8250 case te bouwen maar ik kan het aleen niet over mn hart verkrijgen om daar mn 8250 voor op te offeren
Wij hebben nog een sony HP-F700. Dit is de duitse versie van de HB-F700, met de Y en Z op het toetsenbord gewisseld en wat extra characters.
Wat een lol heb ik met die MSX2 gehad zeg. Lekker programmeren in basic, Metal Gear!! Mis hem wel... gelukkig kan ik nog alle spellen spelen op mijn msx emulator op de xbox en pc.
Wat een lol heb ik met die MSX2 gehad zeg. Lekker programmeren in basic, Metal Gear!! Mis hem wel... gelukkig kan ik nog alle spellen spelen op mijn msx emulator op de xbox en pc.

Coïtus ergo sum
openMSX 0.4.0 en blueMSX 1.4.1 zijn pas uitgekomen 
Even voor de onwetenden
ik zit als tester in het openMSX team en zorg voor de diplomatieke banden met de programmeur van blueMSX die , net zoals mij, in Californie woont
(we hebben elkaar afgelopen maand 2x ontmoet)
Binnenkort een nieuwe openMSX pagina.
Even voor de onwetenden
Binnenkort een nieuwe openMSX pagina.
zelfs ik vind die emulators erg goed worden, ga zo door!
Exact de kast die ik ook hebChilly_Willy schreef op 12 mei 2004 @ 08:41:
Wij hebben nog een sony HP-F700. Dit is de duitse versie van de HB-F700, met de Y en Z op het toetsenbord gewisseld en wat extra characters.
[afbeelding]
Ik heb ook de Duitse versie
Enig verschil is dat ik t nooit over mn hart heb kunnen krijgen om m te dumpen, dus hij staat hier nog mooi in een doos op zolder
Wouter ze zijn ook erg goed... maar ze worden beterwouter76 schreef op 06 juni 2004 @ 13:32:
zelfs ik vind die emulators erg goed worden, ga zo door!
Anoniem: 29698
Op MSX Resource Center kan je nu stemmen welke van de vele verschillende MSX computers de mooiste is. Meer info: http://www.msx.org/newspost2137.html
Ik vindt zo'n topic geweldig, ik ben zelf ook al aan het denken wat ik het mooiste design vind. Maar helaas moet ik 8 pagina's doorworstelen (met toch al niet zo'n overzichtelijke layout) om een beetje een beeld te krijgen van wat de anderen gezegd hebben. Okay, ik kan mijn lijstje droppen maar om nou te zeggen dat ik kan stemmen, niet echt.Anoniem: 29698 schreef op 21 juli 2004 @ 01:56:
Op MSX Resource Center kan je nu stemmen welke van de vele verschillende MSX computers de mooiste is. Meer info: http://www.msx.org/newspost2137.html
O, ik zie dat dit de nominaties zijn, de poll moet blijkbaar nog komen.
Edit: jullie laten je enorm afleiden als er een keer een meisje verschijnt.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzy op 21-07-2004 08:10 ]
is er ook een emulator voor op de xbox ???Chilly_Willy schreef op 12 mei 2004 @ 08:41:
...Mis hem wel... gelukkig kan ik nog alle spellen spelen op mijn msx emulator op de xbox en pc....
als het goed is heb ik op zolder ergens nog een sony hb700 oid, msx2 volgens mij
weet niet of die nog werkt en staat te goed ingepakt om hem nu nog boven te halen
weet niet of die nog werkt en staat te goed ingepakt om hem nu nog boven te halen
Anoniem: 109788
* Anoniem: 109788 heeft een NMS 8245 op scherp staan 
Daarnaast heb ik nog een Toshiba HX-10 over, dus als iemand daar interesse voor heeft, dan is ie welkom
Op http://msx.aogoclan.com vind je een overzicht van m'n originele gamecarts die op een druilerige zondagmiddag nog wel eens van hun plankje komen
Persoonlijke favorieten: Pac-Man, Metal Gear en Penguin Adventure!
Mocht iemand me kunnen helpen aan een River Raid op cartridge (ja, die schijnt te bestaan), dan ruil ik bijna alles uit m'n verzameling ervoor - iets met nostalgie
Daarnaast heb ik nog een Toshiba HX-10 over, dus als iemand daar interesse voor heeft, dan is ie welkom
Op http://msx.aogoclan.com vind je een overzicht van m'n originele gamecarts die op een druilerige zondagmiddag nog wel eens van hun plankje komen
Persoonlijke favorieten: Pac-Man, Metal Gear en Penguin Adventure!
Mocht iemand me kunnen helpen aan een River Raid op cartridge (ja, die schijnt te bestaan), dan ruil ik bijna alles uit m'n verzameling ervoor - iets met nostalgie
Ja er zijn er 2 voor zover ik weet
ik heb net gister een nms-8250 van philips gekocht!
hij is nog standaard maar daar komt binnenkort verandering in
ook zat er een printer bij.
ook heb ik een kapotte
nms-8220
ook heb ik nog een of ander software pakket erbij gekregen met zo'n insteekkaart het heet WieWat van AKG micro systemen, weet iemand hoe je zo'n ding om moet bouwen op google is er niks over te vinden (niet over de kaart die ik heb)
en dit is een heel erg cool topic
ook zat er een printer bij.
ook heb ik een kapotte
ook heb ik nog een of ander software pakket erbij gekregen met zo'n insteekkaart het heet WieWat van AKG micro systemen, weet iemand hoe je zo'n ding om moet bouwen op google is er niks over te vinden (niet over de kaart die ik heb)
en dit is een heel erg cool topic
[ Voor 34% gewijzigd door Tp21 op 30-07-2004 18:26 ]
Leuk, wat ga je doen? Geheugen, 7 Mhz of iets dergelijks of ga je casemodden?Tp21 schreef op 30 juli 2004 @ 17:10:
ik heb net gister een nms-8250 van philips gekocht!
7mhz,geluidsfix,waarschijnlijk dos2,ide interface,meer geheugen
maar de kast laat ik intact want die is juist zo cool
maar de kast laat ik intact want die is juist zo cool
[ Voor 33% gewijzigd door Tp21 op 30-07-2004 18:17 ]
Ik heb er hier nog twee staan:
1 Philips NMS 8250 (omgebouwd naar 2+, 1MB geheugen, 7Mhz
)
met ingebouwde SCSI 70MB harddisk
1 Panasonic FS-A1ST Turbo-R, welke hangt aan een PC-kast met daarin
een slotexpander met een Philips Music Module, IDE controller + 120MB
harddisk + CD-ROM, en SCC cartridge. Verder ook nog een uPack (
Midi uitbreiding, 'sort of' compatible met FS-A1GT), en de MoonSound.
Voor de muziek staat er verder nog een Roland SoundCanvas SC-55, welke via de muziekmodule of de uPack aangestuurd kan worden
...
Doe er nu eigenlijk niet zoveel meer mee, maar vroeger heel veel gebruikt. Ook veel in machinecode gedaan (meestal met WB-ASS2). Was voornamelijk demo werk, dus raster-splits, lichtkranten, etc...
1 Philips NMS 8250 (omgebouwd naar 2+, 1MB geheugen, 7Mhz
met ingebouwde SCSI 70MB harddisk
1 Panasonic FS-A1ST Turbo-R, welke hangt aan een PC-kast met daarin
een slotexpander met een Philips Music Module, IDE controller + 120MB
harddisk + CD-ROM, en SCC cartridge. Verder ook nog een uPack (
Midi uitbreiding, 'sort of' compatible met FS-A1GT), en de MoonSound.
Voor de muziek staat er verder nog een Roland SoundCanvas SC-55, welke via de muziekmodule of de uPack aangestuurd kan worden
Doe er nu eigenlijk niet zoveel meer mee, maar vroeger heel veel gebruikt. Ook veel in machinecode gedaan (meestal met WB-ASS2). Was voornamelijk demo werk, dus raster-splits, lichtkranten, etc...
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Een emulator is een fantiastisch ding maar het is toch wat anders dan 'the real thing'. Na een aantal MSX-loze jaren ben ik begonnen met een emaulator maar al snel wilde ik weer een echte hebben. Die heb ik gevonden en dat was de start van mijn huidige verzameling (ca. 130 homecomputers).ViNyL schreef op 31 juli 2004 @ 11:12:
Wat ik ff niet snap is wat je met die ouwe dingen wil doen? Een emulator en je bent klaar toch ?
Sterker nog, in veel machines ben ik qua software eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd. Het leuke vind ik het ontwerp, hoe hij voelt en welke aansluitingen er op zitten, de historie, waar komt hij vandaan en is hij zeldzaam of niet, dat soort dingen. En dan heb je niets aan een emulator.
Lol ik kan heel goed snappen dat mensen nog oude spullen willen gebruiken voor het gevoel erom heen etc. Maar ik snap niet wat je nog met een MSX moet
Het enige wat ik er vroeger op school op heb gedaan is topo oefenen. Met zo'n helicopter ergens heen vliegen op een kaart. Maar dat ik nou een MSX zou kopen om nog lekker die ouwe bende er op zou gaan doen nee
Doe mij dan maar een MSX emulator en dan droom ik die MSX zelf er 's nachts wel bij
Het enige wat ik er vroeger op school op heb gedaan is topo oefenen. Met zo'n helicopter ergens heen vliegen op een kaart. Maar dat ik nou een MSX zou kopen om nog lekker die ouwe bende er op zou gaan doen nee
Doe mij dan maar een MSX emulator en dan droom ik die MSX zelf er 's nachts wel bij
Lees de andere 587 postings in dit topic maar om ideeen op te doen. Er is veel meer in MSX-land dan educatieve software.ViNyL schreef op 31 juli 2004 @ 16:27:
Lol ik kan heel goed snappen dat mensen nog oude spullen willen gebruiken voor het gevoel erom heen etc. Maar ik snap niet wat je nog met een MSX moet
Nou dat is niet wat ik bedoel. De laatste keer dat ik de MSX gebruikte was dus op de basisschool ruim 12 jaar geleden. Zelfs toen vond ik het al oud. Dat stimuleert mij niet echt om de 587 andere posts te gaan lezen
Zucht, dat bedoel ik precies. Je hebt maar een heel beperkt idee van wat MSX inhoudt, of inhield. Of denk je nou echt dat we ons met MSX bezig houden omdat je er zo gaaf topografie op kunt leren?ViNyL schreef op 31 juli 2004 @ 19:29:
Nou dat is niet wat ik bedoel. De laatste keer dat ik de MSX gebruikte was dus op de basisschool ruim 12 jaar geleden. Zelfs toen vond ik het al oud. Dat stimuleert mij niet echt om de 587 andere posts te gaan lezen
Als je nou eens wel de moeite zou nemen om je in dit topic te verdiepen dan zou je weten wat er zo leuk aan is of kan zijn. Zo niet, dan is het uiteraard ook prima.
Jesus, "ons"? Ik ga me hier inderdaad niet in verdiepen, leef lekker verder in je MSX topic zou ik zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door ViNyL op 01-08-2004 00:12 ]
Nou ja, bedankt voor je bijdrage dan.ViNyL schreef op 01 augustus 2004 @ 00:01:
Jesus, "ons"? Ik ga me hier inderdaad niet in verdiepen, leef lekker verder in je MSX topic zou ik zeggen.
Ik heb ooit nog eens in GFA Basic (Atari ST) een MSX-emulator geschreven. Emuleerde een MSX-1 en ook wat MSX-2 en Turbo-R zaken. Die Z80 heeft echt een enooorme hoeveelheid instructies, heeft behoorlijk wat tijd gekost. Ding boot echt vanaf originele niet-aangepaste ROMs en op 'n beetje snelle Atari (of 'n pc met een atari-emulator die mijn msx emulator draait :-) zie:
(draaide in debug mode)) haalt 't zo'n 20% van de oorspronkelijke msx snelheid (tsja, basic he...). Nooit geprobeerd 'n konami rom te draaien, toch 'ns doen.
http://www.vanheusden.com/atari_st/.

http://www.vanheusden.com/atari_st/.
www.vanheusden.com
De nieuwe f1-spirit remake begint ERG goed te worden
F1-Spirit Remake Demo v7
Opmerkingen of andere ideeen kan je hier kwijt
F1-Spirit Remake Wallpaper
Opmerkingen of andere ideeen kan je hier kwijt
F1-Spirit Remake Wallpaper
[ Voor 21% gewijzigd door Lars The 18th op 22-08-2004 21:18 ]