Toon posts:

Wie heeft z'n MSX nog én gebruikt deze nog actief?

Pagina: 1 2
Acties:
  • 23.530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 21:11
En wat doe je er dan zoal nog mee? Ikzelf gebruik em hoofdzakelijk nog voor het spelen van de aloude spelletjes. Echte klassiekers zoals Metal Gear en Solid Snake, maar ook erg veel shoot em ups zoals de Aleste serie.

Mijn config van het MSX'je ziet er zo uit:

- Philips NMS 8280
- 512 kb ram
- 7mhz
- Dos 2.31 ROM
- Philips RGB kleurenmonitor
- slotexpander (4 slots)
- Konami SCC (Salamander en Solid Snake)
- Panasonic FM-PAC + S-RAM
- Philips Muziekmodule
- SCSI Interface
- 120MB SCSI harddisk

en vast nog wel iets waar ik zo niet op kan komen.. :)

• Eindbaas
dat was een tikfoutje :)

• Eindbaas
Die harddisk is bijzonder cool :) Die latere diskettespellen (maar ook veel rom-spellen) draaien er prima op. 7Mhz is ook geen overbodige luxe, gaat de harddisk ook weer wat sneller van :)

• Eindbaas
Op woensdag 10 oktober 2001 16:45 schreef hemiparo het volgende:

[..]

Idd. Hoe kun je daar aankomen? Is het een zaak van inbouw of zit die in een bepaald type?
Ik heb destijds een losse SCSI interface (cartridge) gekocht van MSX Club Gouda. Dit is een zgn. NOVAXIS uitvoering. Ik weet niet of je deze nog ergens kunt krijgen (ga anders es een keer bij www.msx.org langs en drop daar die vraag). Die harde schijf is een standaard fast-scsi2 schijf ingebouwd in een externe cd-rom speler behuizing. Er zijn ook veel mensen geweest die hun MSX uit hun originele behuizing gehaald hebben en in een pc kast geplaatst hebben (zelf ook een keer gedaan, dát is pas echt case-modding :)) om alles weer in 1 behuizing te krijgen. Er is overigens geen enkele MSX geweest waar standaard een harddisk in zat.

Tegenwoordig zijn er overigens ook IDE-interfaces verkrijgbaar, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee...

• Eindbaas
Hmmmmm, zojuist Aleste Gaiden weer eens uitgespeeld :) Denk dat ik zo meteen nog een stukje Dragon Slyer 6 ga spelen (iig. het introotje bekijken) of iets uit de XAK serie :9

• Eindbaas
MSX 1'tjes heb ik ook nog wel een paar van... een Toshiba en een Canon, die laatste ziet er erg futuristisch uit :)

• Eindbaas
Die Canon is best wel geinig om te zien :) Verder idd een onhandig geval...

plaatje: http://www.homecomputer.de/images/machines/Canon_V-20_French.jpg

Dragon Slayer muziek draait hier nu op de achtergrond en is meer dan best aan te horen :)

• Eindbaas
Op donderdag 11 oktober 2001 02:16 schreef DynaMikeY het volgende:

[..]
En net als vele andere hier verlang ik nog vaak terug naar de goede oude MSX tijd...toen spelletjes nog ECHT verslavend waren... :'(
Waarom er naar verlangen als je toch nog zo'n machientje hebt staan? Die spelletjes zijn nog steeds verslavend! Zoals ik de laatste tijd weer aan den lijve heb ondervonden :)

• Eindbaas
Wat programmeer je dan zoal, im_ik?

• Eindbaas
Op donderdag 11 oktober 2001 10:59 schreef im_ik het volgende:

[..]

Heb 3 jaar aan dit project gewert samen met een vriend van my.
Was bijna af..maar ja toen kwamen de vrouwen en zo :(
Maar ben weer bezig me te verdiepen in de source om het
toch nog af te maken. :o
Heb ook nog een begin van een versie voor de GFX en die ga ik binnen kort eens Open Source maken..
En aan Bomberman en heb ik ook nog wel geprogt en alle level gemaakt (in 2 zijn ze echt moeilijk sommige :)
BTW klik bij Dome eens op de screen shots

[afbeelding]
Hhehe MSX he 16 color op 3.5Mhz en draait op 128KB ram !!
Cool!!! Wreed!!! Hebbuh!!! :)

Wanneer is Dome ongeveer af? Paragon hè? Daar heb ik wel meer spellen van (eerlijk gekocht :)). Rick Dangerous was echt fantastisch! Construction Craze ook wel :) Bomberman heb ik niet, maar is ook niet echt mijn type spel...

Maar voor Dome houd ik mij meer dan gemiddeld aanbevolen :)

Mijn laatste MSX-Beurs was overigens Tilburg 98... Misschien zegt de naam Near Dark je nog wat (van die vele muziekdiskjes :)), daar maakte ik ook deel van uit.

• Eindbaas
Op donderdag 11 oktober 2001 17:23 schreef Thabone het volgende:
MSX2 rulez wel. heel lang plezier van gehad alleen had ik een spelletje waarbij je zo snel mogelijk op de pijltjes toets moest drukken en nu doet ie raar. maar msx2 is een van mijn eerste koele spelcomputers.!!! *d
Hyper Sports/Olympics van Konami waarschijnlijk :)

• Eindbaas
Op donderdag 11 oktober 2001 17:00 schreef MrRudi het volgende:

[..]

MSX-III heeft nooit bestaan:

MSX1
MSX2
MSX2+ (alleen Japans)
MSX Turbo R (alleen Japans)

Ik heb mijn 8250 ook op de rommelmarkt gehaald trouwens..15 piek
Een Turbo-R zal je denk ik niet snel op een rommelmarkt tegenkomen :)

• Eindbaas
Op vrijdag 12 oktober 2001 11:12 schreef Captain_Kansloos het volgende:
Brengt me trouwens op het volgende idee. Hoe kan ik al m'n spelletjes die nog op tape staan (cassettebandjes natuurlijk) op m'n eigen HD krijgen en eventueel weet terug? Ik heb denk ik wel een bandje of 20, maar die dingen gaan vroeg of laat verrot... Zou natuurlijk zonde zijn wanneer al die spelletjes verloren gaan. Kan ik over 30 jaar niet meer m'n MSX uit de kast halen en m'n kleinkinderen ECHTE spelletjes laten spelen...Iemand?
Downloaden, klik maar op mijn huisje bovenin deze post :)

• Eindbaas
Mijn diskdrives van de 8280 zijn niet fris meer :( Toch maar es andere inzetten, de huidige zijn de originele tenslotte ook nog steeds...

• Eindbaas
Op zondag 14 oktober 2001 23:44 schreef dawuss het volgende:
weet iemand een lijst met commands in de basic environment?
ik gok de hele tijd maar wat. Is er een soort DIR op de msx?
files onder disk-basic en dir onder msx-dos :)

• Eindbaas
Op zondag 14 oktober 2001 17:34 schreef DJSmiley het volgende:
Wheheeh kewl!!!

* DJSmiley gaat van de week MSX weer opzoeken, lekker GOTten!!!!

en telnetten!
en IRC-en (via telnet)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

superstoer, al is t maar voor de fun.. nostalgie rulezz
En hoe krijg je het MSX'je dan tcp-ip aan het babbelen?

• Eindbaas
Tijd voor m'n MSX om eens een hedendaags protocolletje te leren zie ik wel :9

• Eindbaas
nee, ik ben uit '76 :P

• Eindbaas
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:21 schreef Dr_oetker het volgende:
Philips MSX2

Meesterlijk apparaat, wordt heel enkel nog gebruikt voor een spellen zoals roadfighter, kung-fu of metal gear.
Juist! Zulke spellen zijn onvervangbaar :)

• Eindbaas
Een maat en ik zijn begonnen met een remake van Nemesis (Gradius) in BlitzBasic :) Just for phun :) Eerste veld is bijna klaar.

• Eindbaas
Ik heb nog een originele Solid Snake liggen (RC767 - Konami 1990). Echter deze is ooit onder handen genomen door iemand die de SCC schakelbaar wilde maken... :( Toen ie nix meer deed mocht ik em wel hebben, nu wil ik graag weten of iemand dit soort dingen kan repareren, in originele staat terugbrengen. De SCC hoeft niet schakelbaar te zijn, want daar heb ik m'n Salamander wel voor.

• Eindbaas
Tja, dat spoortje heb ik alweer laten doorverbinden... Doet het dus nog niet :( Iemand in de zaal met een eprom programmer?

• Eindbaas
Ikzelf heb ook nog ergens zo'n HX-10 liggen :) Maf apparaatje wel, prima om Nemesis op te spelen voor de buis :)

• Eindbaas
Op zaterdag 10 november 2001 00:26 schreef dumb_8 het volgende:
Yep ik heb er ook nog een stuk of wat, maar dit is mijn systeem wat nog wel af en toe aanstaat:

- NMS8280 video digitizer/ superimpose
- Z80H schakelbaar tussen 3.15 en 7.14MHz
- 128KB Intern geheugen
- 128KB Video geheugen
- Digital KC slot expander
- Digital KC 1024KB Memory mapper
- Salamander SCC met DOS2.20
- HSH SCSI interface Novaxis rom & Kun basic
- Moonsound OPL4 16 bit sound/ 128KB SDram
- NMS1205 OPL1 met 4 bit ADPCM en 256KB geheugen
- Panasoft FM-Pac (De echte japanse)
- 1 x 30 MB en 1 x 40MB Quantum SCSI harddisk
- 2 x 720KB double sided NEC floppy drives

Ik maak er nog AVI's en MP3s van dingen die niet te emuleren zijn. Ook de OPL4 heeft gewoon nog steeds een enorm vet geluid. De muziek uit die tijd vind ik nog steeds super, ik heb een aantal dingen online staan op:

http://msx.retrogames.com

Cheers
Die linkjes naar de AVI-files doen het blijkbaar niet?

• Eindbaas
Weet iemand nog een Panasonic FSA1-GT Turbo-R voor mij te koop?

• Eindbaas
Op donderdag 15 november 2001 22:31 schreef dumb_8 het volgende:

[..]

Geen idee waar dit aan ligt... Misschien zit er een download limiet op de webserver? Was een gratis account dus ik mag niet klagen. Nou doet ie het weer wel...
Ik zie het :) Leuk spul allemaal!

• Eindbaas
Welke echte remakes van oude spellen zijn jullie bekend? Ik weet alleen maar een King's Valley en Nemesis, maar is er nog meer?

• Eindbaas
Metal Gear HEERSCHT :) Ik vind het altijd wel maf wanneer iemand begint te vertellen over de PSX en de PC versies... Ik zeg dan altijd dan altijd dat ik de voorlopers daarvan ook nog heb (origineel nog wel :)) op de MSX. Het is dan net of ik chinees voor die personen spreek hahahahahaha :)

• Eindbaas
Op zaterdag 17 november 2001 22:19 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nemesis is een serie, die heeft altijd doorgelopen (als Gradius)
Zelfde geld voor Vampire Killer (Castlevania)

Puyo Puyo wordt nog steeds geremaked (sega brengt hem uit voor de GBA)

Compile is bezig met een nieuwe Zanac (ZanacXZanac)

T&E Soft heeft een PC remake gemaakt van Hydlide

Nihon Falcom heeft een remake gemaakt van Ys 1 en Ys 2 voor de PC

Princess Maker (Micro Cabin) is ook een nog lopende serie

Dragonslayer (Falcom) is nog een lopende serie (Legend of Heroes op PC)

Metal Gear loopt uiteraard ook nog door met MGS1 en MGS2 nu.

Konami's Samurai zijn ook nog meerdere delen van gemaakt (Goemon).

Contra (Konami) is nog zo'n serie die nog steeds doorloopt

En dan vergeet ik er vast nog wel een paar :)

edit:

DIX natuurlijk :D ook verschenen voor PC en GBC
Tja, als je het over doorlopende series hebt:

R-Type: Nu R-Type Delta op de PSX
Parodius: Sexy Parodius en Parodius - Fantastic Journey op de PSX
Final Fantasy: Eerste vier delen op de MSX, 5de en 6de deel op de PC-Engine, de rest op PC en PSX
Aleste: na Aleste Gaiden voor MSX nog diverse versies op bijv. GameGear en andere spelcomputers uitgebracht

• Eindbaas
Ook van Gradius en Salamander zijn er "De Luxe packs" voor de PSX uitgekomen. Dit zijn eigenlijk meer remakes van de Arcade en Nintendo versies, op die van Gradius staat wel een versie die verdacht veel op de MSX versie lijkt... Maar dat is eigenlijk de Arcade versie, de MSX versie lijkt daar dus eigenlijk meer op :P

Allemaal mieters interessant materiaal :)

• Eindbaas
Op zaterdag 17 november 2001 22:29 schreef EdSki het volgende:

[..]

Mond spoelen? ARGH! ;) 'T is mischien geen MSX...maar het was wel een gaaf machinetje..die zou ik nou echt graag nog hebben...met micro drives
...die goeie ouwe tijd -zucht-

Okok.. Yie Ar Kungfu was gaaf...en dat spel met dat autootje ook wel...(Road fighter?)
Voor Road Fighter en Yie Ar Kungfu had je toch echt wel een MSX nodig :P

• Eindbaas
Ik heb 4 wel op m'n MSX gespeeld... 1 & 2 ook, maar 3 nog nooit...

FF4 voor msx is op internet niet zo moeilijk te vinden, maar het is mij nog nooit gelukt die op een emulator aan de praat te krijgen, niet zo erg dan speel ik em wel weer op de echte :)

• Eindbaas
Hehe, dat is een leuk apparaatje... Ik probeer binnenkort m'n msx2 om te laten bouwen naar 2+ :) Ben ook nog steeds op zoek naar een Turbo-R, maar die zijn wel erg moeilijk te vinden zeg :(

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 11:02 schreef oCe het volgende:
goed ibazar/ebay in de gaten houden, daar komt mijn lang verlangde TurboR ook vandaan, dus wie weet!
Jep, dat doe ik dan ook al geruime tijd, wil jij die van jou niet aan mij verkopen? :P

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 13:31 schreef roys het volgende:
Heb er wel een maar gebruik hem zelden
Ik begin die van mij weer steeds meer te gebruiken, ik was altijd een beetje aan het freubelen met die emulators. Maar nu ik weer de ruimte heb om mijn complete MSX weer neer te zetten gebruik ik die toch liever. Dan merk je dat er toch niets bover "the real thing" gaat :)

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 15:13 schreef EdSki het volgende:

[..]

Yep dat was ook het enige waar ik die msx voor gebruikte :)
had je niet meer spelletjes :?

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 21:49 schreef MrRudi het volgende:
Áls ik nog op de MSX speel gaat het toch met name om Metal Gear, Metal Gear 2, Usas, SD-Snatcher en Daiva :)

De emu start ik af en toe op als ik me wil uitleven, 9 van de 10 keer met Bosconian ;)

M'n Dragonslayer 6 is intussen ook binnen, nie normaal die ziet er nog spiksplinternieuw uit. zit zelfs een volledige kaart in van het hele spel gedrukt om een soort stof-achtig papier, heel mooi :)
[i]BLAST OFF!!![/i] :)

Ik probeer tegenwoordig ook weer wat Japanse MSX spellen te bemachtigen :) Ik heb nu nog een Sword of Legend LENAM liggen... wat een extra's zitten daarbij :) Audiotape, poster e.d. fantastisch mooi!

• Eindbaas
Flying Bytes en TCI ken ik nog wel, in die tijd was ik zelf bezig bij Near Dark (Soepfiskje, Jarretenk, Near Dark, Near Dark 2.5, Alto, Illusions, DISK (De Idiootste Software Krant) :)... Leuke tijd was dat!

Maar nu back to business: verkoop die TurboR maar fijn aan mij :P

• Eindbaas
Wil echt herinneringen ophalen kijk dan hier eens: http://www.funet.fi/pub/msx/photos/.... om bij weg te zwijmelen :)

• Eindbaas
Op dinsdag 20 november 2001 10:18 schreef oCe het volgende:

Near Dark? Hehe LOL wat was je nick? Opa, Jelle -ik ben lang- Jelsma, Vla of een van de andere wazige nicks :P
Mijn nick was DOS en ik maakte wel es wat van die vage graphics :) Jelle is de enige van dit clubje die ik nog regelmatig zie. Hij heeft onlangs nog een msx2 van mij gekregen, want meneer wil weer wat muziek maken en vooral ook weer luisteren.

Nah, vooruit... Je mag je Turbo-R houden, je bent er gek genoeg op :)

• Eindbaas
Op dinsdag 20 november 2001 10:40 schreef oCe het volgende:

[..]

Hehe heeft Jelle z'n MSX + Moonsound waar 'tie zolang op heeft gewacht weggedaan dan joh? Heb urenlange verhalen van 'em gelezen op de Disk-jes (jep heb ze nog origineel ook hehe) dat z'n Moonsound ergens in Swiss was blijven steken ;) Damn hoe meer ik het erover heb, hoe meer ik erachter wil kruipen telkens... too bad dat m'n werk met PC's is ;)

OPA hehe jah nu je 't zegt, ik wist dat ik d'r eentje vergeten was, oeps hehe... jij nog actief bezig? Kan je zeker niet overhalen om b.v. mee te gaan werken aan een spel ofzo? Perhaps een 'nieuwe' demo/game group opgerichten van 'gouwe ouwe', als d'r wat meer actieve MSX'ers mee zouden werken moet best wat leuks realiseerbaar zijn lijkt me!

...verrek ik weet 't weer Meits dat was Jelle's nick!

http://www.msxposse.com/

meer foto's :)
Ik ben zelf nog maar weer een maand ofzo echt actief bezig, mijn MSX heeft ongeveer 5 jaar staan te vertoffen op zolder (zie mijn 1e post in dit topic voor de config). Ik merk wel dat ik er nog steeds veel lol aan beleef. En internet is echt ideaal om weer wat oude herinneringen op te halen.

Overigens er is 1 DISK die jij onmogelijk (origineel) kunt hebben; dat is namelijk DISK: De Dikke Editie Daar is er maar 1 van gemaakt, speciaal voor mij :) Hierop staan zowat alle recensies die andere clubs/bladen op onze frutsels gegeven hebben.
Deze is tegenwoordig wel te downloaden van mijn MSX-site (ben al bezig met een nieuwe site, de huidige is mijn eerste site ooitgemaakt en ziet er gewoonweg niet uit!) je kunt em hier vinden: http://www.newmsx.dhs.org/neardark.htm

Ik ben wel over te halen om mee te werken aan een nieuw msx-project, maar ik heb al een hele tijd niet meer zoiets gedaan en erg veel tijd heb ik ook niet. De interesse is er echter wel :)

• Eindbaas
Ook is er nog een DISK - Biggest Bull Shit, alhoewel ik hier zelf aan meegewerkt heb, heb ik die niet meer (werkend). Heeft iemand deze nog en zou hiervan een diskimage naar mij toe willen mailen? E-mail adres wouter76 @ chello.nl dit is geen warezrequest aangezien dit al jaren geleden tot public domain is uitgeroepen ;).... Door ons zelf als makers ervan :)

• Eindbaas
Op donderdag 11 oktober 2001 09:37 schreef im_ik het volgende:

-knip-

Maar aangezien ik mijn scsi-bus deel met mijn PC.
Heb ik dus CD-rom zip-drive 50mb HD op mijn MSX en PC :o

-knip-
Kun je mij eens vertellen hoe je dat doet? Ik heb hier een SCSI HDD op m'n MSX en die wil ook graag delen met m'n pc. Van internet mooi programma's downen die met de pc op die schijf zetten en vervolgens direct op de msx opstarten.

Maar tot nu toe wil dit niet echt lukken :( Dus als je even kort kunt uitleggen hoe jij dit voorelkaar gekregen hebt... graag :)

• Eindbaas
Op zaterdag 24 november 2001 14:35 schreef Jebedia het volgende:
Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Ik heb een BERT scsi interface kan het daar ook mee ?
Binnenkort wil ik wel een MEGA-SCSI bestellen !

Welke zou het beste zijn, die met 256kb SRAM of 1024 SRAM
Verschil is 200 piek (die met 256 kb kost 404 piek)
Ja, dat zijn verreweg de beste SCSI interfaces die ooit voor de MSX gemaakt zijn! Zelf ben ik ook op zoek naar zo'n ding en nog steeds naar een turbo-r.

• Eindbaas
Die makers van de Mega SCSI (Ese Artist's Factory) hebben overigens nog veel meer mooie hardware gemaakt. Ik zoek hun site wel even op.

• Eindbaas
dit is hun site: http://www.hat.hi-ho.ne.jp/tujikawa/ese/megascsi.html

check vooral die kewle geheugenuitbreiding ook eens :)

• Eindbaas
de klonerige fm-pac hadden toch ook allemaal een Yamaha volgens mij :P Maar idd. de originele is van Panasonic met 8kb S-Ram op spelstanden in te bewaren.

• Eindbaas
Weet iemand toevallig of er een engelse versie van Illusion City is gemaakt (met zo'n patch als van OASIS)?

• Eindbaas
maar organizers zullen denk ik nooit klassiekers worden en na verloop van tijd nostalgie oproepen bij personen die zo'n ding gehad hebben :)

• Eindbaas
werkt zo'n mega-scsi dan wel samen met een pc op 1 hdd?

• Eindbaas
Op donderdag 29 november 2001 17:35 schreef Ground_Zero het volgende:
* Anoniem: 41584 speelt nog altijd multiplayer bubble-bobble
als er 1 dood is dan geef je ff een ram op die kant van het toetsenbord en hij is weer levend >:)
ja, zelfs voor de msx zijn cheats
plenty :)

• Eindbaas
MEP is volgens mij pas eind vorig jaar of begin dit jaar off-line gegaan. Overigens een zeer coole site :)

• Eindbaas
dit is die van mij :)

http://members1.chello.nl/w.a.devries/msx.jpg

http://members1.chello.nl/w.a.devries/msx_pc.jpg

http://members1.chello.nl/w.a.devries/msx_pc1.jpg

http://members1.chello.nl/w.a.devries/msx_bende.jpg

http://members1.chello.nl/w.a.devries/msx_pc2.jpg

...wordt zéér regelmatig gebruikt :)

• Eindbaas
iemand anders nog leuke pics van hun systeem?

• Eindbaas
Volgens mij heeft MSX Club Gouda die dingen een keer geimporteerd. Zij hadden wel vaker van de dingen zoals: Koreaanse Solid Snake en Quarth spelcartridges (incl. SCC)... Zij waren ook de club die voor die tijd "nieuwe" Daewoo MSX2 computers naar Nederland haalden.

• Eindbaas
Sinds gisteravond heb ik weer een megabyte extra intern geheugen voor het MSX'je erbij :9

• Eindbaas
ahum :) ik heb nu onderhand wel anderhalve meg erin zitten :P

• Eindbaas
Op vrijdag 14 december 2001 21:59 schreef oCe het volgende:
...en tenslotte nog eentje, helaas beetje slechte kwaliteit, speciaal voor Wouter:

http://members.home.nl/jeffrey/msx2.jpg

:+
OOOOH, ik moet geloof ik even een traantje wegpinken :P

...Toch cool dat ie er nog is :)

• Eindbaas
Op zondag 16 december 2001 17:56 schreef Grauw het volgende:
Whoa, Final Fantasy 2 ook al voor de MSX???
FF1 heb ik, FF2 en hoger , als iemand mij die kan mailen, zeer graag.

Erm, wat veel van de genoemde 'toppers' betreft die als eerste op de MSX uit gekomen zouden zijn... Volgens mij zijn veel daarvan niet oorspronkelijk voor de MSX... Veel van de Konami games als Parodius zijn bijvoorbeeld volgens mij orgineel voor arcades, toch? En Puyo Puyo, was dat écht als eerste op de MSX??? Wel, dat zou wel cool zijn. Oh, trouwens, als je de nieuwste Gradius voor de GBA speelt, zie je in de introdemo een screenshot(je) van Salamander voor de MSX langskomen... Leuk.
Ja, de meeste konami's waren in beginsel voor arcades... Maar ja. Konami heeft toch maar mooi de MSX gekozen als middel om hun spellen bij de mensen thuis te krijgen :)

• Eindbaas
Het ziet er inderdaad wel grappig uit :)

• Eindbaas
zie hier een plaatje van de panasonic fm pac:

http://www.funet.fi/pub/msx/photos/hardware/Panasonic_FM-PAC.jpg

• Eindbaas
er gaat niets boven de echte van Panasonic :)

• Eindbaas
Zeeeeeeeer binnekort mag ik eindelijk mijn Panasonic FS-A1GT Turbo-R in ontvangst nemen :) In Japan zijn ze nog voldoende te krijgen!

Voor de liefhebbers: kijk eens op http://auctions.yahoo.co.jp gebruik dan a1st als zoekterm en je ziet daar op dit moment een tweetal FS-A1 ST's zien voor enkele tientjes :)

Je zult wel een japanner als tussenpersoon moeten hebben die em dan voor je wil kopen en vervolgens naar jou op wil sturen.

• Eindbaas
Joepie!!! Vandaag heb ik een originele Konami Parodius in ontvangst mogen nemen :) Echt in nieuwstaat! Doosje en boekje zitten er ook nog bij :)

Over anderhalve week krijg ik mijn Panasonic FSA1 GT Turbo-R uit Japan toegezonden, die verkeerd ook nog in uitstekende staat :)

ik heb zelf geen digicamera, maar hier even een plaatje van de cover van Parodius:
http://www.generation-msx.nl/covers/images/parodius_fb.jpg

• Eindbaas
ik ga niet op stap, maar ik ga de hele avond Parodius spelen! Net zolang tot ik uitgespeeld heb :)

• Eindbaas
Veld 6 in Parodius is inmiddels bereikt (pfffffffffff), dat was geen makkie :) Nu nog het juiste belletje om door die muur te komen >:)

• Eindbaas
Been there, done it :)

• Eindbaas
Op donderdag 27 december 2001 12:18 schreef The Source het volgende:
MSX cool!

Kheb onze (zeer oude) website maar weer eens online gezet >:)

http://compjoetania.synrg.nl/

Ik denk dat al onze producten erin staan, maar dan heb je ook alles gehad :) Ow, en voor de liefhebbers, je kunt ook demo's en patches leechen.
Is de Compass assembler inmiddels PD geworden, of is het nog te koop? Zo ja, hoe en waar te bestellen dan?

• Eindbaas
in ieder geval alvast bedankt!

• Eindbaas
ik gebrukte fastcopy altijd, die copieerde 95% van alle beveiligde disks. En werkte gewoon op een msx2 :)

• Eindbaas
Op vrijdag 28 december 2001 15:53 schreef DKtje het volgende:
enige wat ik heb gehad is een XT.. maar dat vond ik ook superwreed, was ook puur als spelcomputer gebruikt, grote floppen :P
hmmm, dat is weer een heel andere tak van sport :o

• Eindbaas
maximaal 1,2Mb op de laatste versies geloof ik

• Eindbaas
kapotte sectoren op zulk soort diskettes waren meestal een veel voorkomend verschijnsel.

• Eindbaas
Op zaterdag 29 december 2001 17:55 schreef DynaMikeY het volgende:
*kuch* AllCopy 1.03 *kuch*

Ik heb nog in een doos in de schuur staan:

Philips NMS 8280 (unmodded, WEL orginele beige kleur, als enige in NL, met bijbehorende muis & keyboard)
Philips CM8833 kleurenmonitor (heheh ding was 1000 piek, zo begin jaren 90)
Nemesis II met schakelaar
Philips MusicModule
FM Stereo PAK

En nog zo'n 80 floppies met games. Ik ben dit jaar verhuisd, en heb zo'n 400 floppen weggegooid, maar zonder games is een MSX waardeloos he :)
Nu ik dit zo doorlees, heb ik wel zin om em weer aan te gaan sluiten, ik heb toch nog een plekkie aan mijn bureau over op mijn studeerkamer :)
Beige? Die van mij is toch echt antracietkleurig. Post eens een fotootje?

• Eindbaas
Op donderdag 03 januari 2002 00:46 schreef enigma het volgende:
welke msx had ik nou?
me pa heeft hem weggegooit :( :'(
maar hetw as een zwarte van phillips met 2 diskette stations en losse muis en toetsenbord
Klinkt als een NMS8255 (of een NMS8250 die uitgebreid was met een tweede drive).

http://www.tni.nl/msxbanzai/computers/PhilipsNMS8250_prototype2.jpg
Dit plaatje is van een prototype NMS8250, dit is te zien aan de rode powerknop en iets andere keyboard opdruk. Dat zijn dan ook de enige verschillen met de uiteindelijk geproduceerde modellen.

• Eindbaas
Op zondag 06 januari 2002 13:26 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Ja. Ik heb ook al gekeken wat dan aan elkaar zou moeten, maar als iemand een makkelijkere oplossing heeft dan met een scartkabel in de tv en dit ding in m'n MSX...
Een 8020 kun je toch gewoon op de antenne ingan van je tv aansluiten?

• Eindbaas
ik speel heden regelmatig Parodius :) Nu al 4 keer uitgespeeld :) *D

• Eindbaas
Op donderdag 10 januari 2002 20:11 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Wat voor hoger doel heeft dat?? :P
Het is het ultieme doel :)

• Eindbaas
Echte 8255 exemplaren (dus standaard met 2 diskdrives) zijn behoorlijk zeldzaam. Meestal werd er in een 8250 een tweede drive gezet.

• Eindbaas
Dat is inderdaad een erg mooie site! Toch mis ik de public Domain diskjes van Near Dark er nog op :)

• Eindbaas
Ik moet wel even opmerken dat niet elke .rom goed werkt op die site... En als ze dat wel doen, maar onder een exotische emulator zou het handig zijn dat dat er even bij vermeld wordt :)

• Eindbaas
Ik heb me geregd aldaar :) Zeker net nieuw dat forum?

• Eindbaas
Is er eigenlijk nog nieuws over die "nieuwe MSX" van ASCII?

• Eindbaas
Cya
Filip Slagter,
Administrator and Founder of The MSX-Xpress
http://www.msx-xpress.f2s.com
Founder and Admin of The MSX-Xpress and Affiliates Forum
http://www.fixato.nl/msx-boards/
Niet om het een of ander hoor, maar ik heb wel eens vernomen dat je dat hier beter niet kunt doen :)

Verder ziet je site er toppie uit!

• Eindbaas
Ik ken em wel, heb em zelfs wel eens gezien... Die heeft toch geen FDD hè? Ik kan je helaas niet verder helpen met meer info over dit apparaatje.

• Eindbaas
Op donderdag 24 januari 2002 02:40 schreef WHiZZi het volgende:

http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/pc/room.jpg
8-)
Een Amiga poster? Foei ;)

• Eindbaas
Wammes heerschte in die tijd :)

• Eindbaas
Ik vond Tilburg (in de grote hal) altijd heerschen boven Zandvoort, al was dat ook niet slecht :)

• Eindbaas
Op vrijdag 01 februari 2002 17:50 schreef yustmenl het volgende:
wat waren jullie namen eigenlijk op de MSX als jullie die hadden en bij welke groepen zaten jullie?

op de MSX ben ik zelf bekend als Styx en zit bij de groep Surrec

ook Schijf ik voor het blad XSW magazine als m'n eigen Richard Bosch
Mijn nick was DOS en zat bij Near Dark...

• Eindbaas
Ik heb gisteren Nemesis 3 - Eve of Destruction en F1-Spirit - The Way to the Formula 1 in ontvangst mogen nemen :) Origineel natuurlijk :9

• Eindbaas
Op maandag 04 februari 2002 19:29 schreef Profile het volgende:
<knip>

(Ik KAN ook een beetje programmeren, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden) :D
Zeeeeeeer verstandig ;)

• Eindbaas
Op dinsdag 05 februari 2002 16:02 schreef Bootfailure het volgende:

[..]

Ik vind toch van niet.
Programmeren is erg leuk te doen ! B-)
Volgende week heb je Windows XL af? ;)

offtopic: waarom heb je je usernaam laten wijzigen?

• Eindbaas
offtopic: Meestal gaat het toch na het booten mis met jou? :P

ontopic: Waarom zou je memman willen gebruiken?

• Eindbaas
Op zaterdag 09 februari 2002 05:38 schreef MrRudi het volgende:

[..]

En Anne de Raad natuurlijk! Van de vliegende bieten!
Ach, zo waren er toch wel meer MSX corifeën? Ik noem een F. Druijf.... :)

• Eindbaas
Gebruik je in de file-api bestaande bdos calls?

• Eindbaas
...en Near Dark wordt weer vergeten ;)

• Eindbaas
In mijn geval heeft de MSX een groot deel van m'n tienerjaren uitgemaakt dus ook voor mij is het nog steeds iets bijzonders :)

• Eindbaas
Is Micro Mirror Man van NOP eigenlijk ooit afgemaakt? Ik had een keer een demo gekocht op Tilburg.... kort na die tijd ben ik min of meer met MSX gestopt (nu alweer een half jaar aardig actief :)). Dat spel had enorme potentie vond ik!

• Eindbaas
Op donderdag 14 februari 2002 12:29 schreef Latok het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen week ergens gehoord/gelezen dat dat spel alsnog zal worden uitgebracht...Maar ik weet absoluut niet meer waarvandaan of van wie dat bericht kwam.
Zou je nog eens goed in je geheugen willen graven? :)

• Eindbaas
Op vrijdag 15 februari 2002 04:19 schreef galious het volgende:
Ik heb ook heel lang mogen genieten van mn MSX(jes) ...daarom heb ik ze ook nooit weg gedaan ....
En af en toe is het toch wel leuk om ff weer een nostalgisch spelletje te spelen ( TAWARA )
Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee