undernet op #msx zitten nog een paar echte freaks
Een goede die ik ook gebruik is RuMSX van LexLechz...Ik zal zo wel ff een link opzoeken.Op maandag 11 februari 2002 13:23 schreef katana25 het volgende:
weet er iemand een Emulator Die alles kan afdraaien?
Dus zowel msx2 als Msx turbo R spellen?
Het geluid is af en toe alleen wat minder
Hier is de beloofde link naar de pagina van LexLechz waar je de RuMSX kan vinden...
http://members.eunet.at/lexlechz/
http://members.eunet.at/lexlechz/
Hehehehehehe....En het grappige is dat veel jongens die in 1 van deze groepen zaten, dit soort nostalgische overwegingen nog vaak hebben. Ik denk er in ieder geval nog zeer regelmatig aanOp dinsdag 12 februari 2002 15:48 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Loek van Kooten, Ivo & Sander Wubbels, Falco Dam en Dennis Geerdink...om precies te zijnRemco ken ik niet dus die zal er niet lang bijgezeten hebben...in elk geval (net zoals Sander v. N.) na DIX vertrokken denk ik dan, want tijdens de ontwikkeling van DASS ben ik geen van beiden tegengekomen.
Ach ja...de goede ouwe tijd...BCF, Unicorn, Impact, FAC, Genic, Fuzzy Logic, Fony, Anma, Parallax, Compjoetania, IOD, Club Rijnstreek, Moonsoft, MSX-Engine, Flying Bytes, NOP...dat waren toch de dagen...

In mijn geval heeft de MSX een groot deel van m'n tienerjaren uitgemaakt dus ook voor mij is het nog steeds iets bijzonders
Is Micro Mirror Man van NOP eigenlijk ooit afgemaakt? Ik had een keer een demo gekocht op Tilburg.... kort na die tijd ben ik min of meer met MSX gestopt (nu alweer een half jaar aardig actief
). Dat spel had enorme potentie vond ik!
Anoniem: 25016
Dat leek een echt cool spel te worden ja.
Jammer dat er verder niets meer mee gedaan is.
Jammer dat er verder niets meer mee gedaan is.
Ik heb de afgelopen week ergens gehoord/gelezen dat dat spel alsnog zal worden uitgebracht...Maar ik weet absoluut niet meer waarvandaan of van wie dat bericht kwam.Op donderdag 14 februari 2002 10:05 schreef wouter76 het volgende:
Is Micro Mirror Man van NOP eigenlijk ooit afgemaakt? Ik had een keer een demo gekocht op Tilburg.... kort na die tijd ben ik min of meer met MSX gestopt (nu alweer een half jaar aardig actief). Dat spel had enorme potentie vond ik!
Zou je nog eens goed in je geheugen willen graven?Op donderdag 14 februari 2002 12:29 schreef Latok het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen week ergens gehoord/gelezen dat dat spel alsnog zal worden uitgebracht...Maar ik weet absoluut niet meer waarvandaan of van wie dat bericht kwam.
Hehehe....Ik denk dat het een 'gerucht' op het #msx IRC-kanaal op Undernet was...Op donderdag 14 februari 2002 13:14 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Zou je nog eens goed in je geheugen willen graven?
Anoniem: 2213
Ik heb ook heel lang mogen genieten van mn MSX(jes) ...daarom heb ik ze ook nooit weg gedaan ....
En af en toe is het toch wel leuk om ff weer een nostalgisch spelletje te spelen ( TAWARA )
En af en toe is het toch wel leuk om ff weer een nostalgisch spelletje te spelen ( TAWARA )
Op vrijdag 15 februari 2002 04:19 schreef galious het volgende:
Ik heb ook heel lang mogen genieten van mn MSX(jes) ...daarom heb ik ze ook nooit weg gedaan ....
Tis je vergevenOp vrijdag 15 februari 2002 10:07 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Excuses, ik maakte een foutje
[offtopic]
Btw, Ik heb mn MSX-Xpress site vernieuwd..
nieuwe url kan je in mn sig vinden
*schop*
Toch wel een trap waard denk ik...
Ik kreeg zonet een mailtje van de mensen van msx.org. Ze hebben een of andere mailinglist opgezet...
[edit]
Wat me oa opviel:
Toch wel een trap waard denk ik...
Ik kreeg zonet een mailtje van de mensen van msx.org. Ze hebben een of andere mailinglist opgezet...
Ik wist niet eens meer dat ik me daar ooit geregisteerd had, maar het blijkt dat de MSX-wereld nog actiever was dan ik dacht...Hello msx.org members!
Finally we use the opportunity to keep you up to date, using the
mailinglist you all signed up to so massively when joining msx.org.
You are receiving this newsletter because you checked the option of
joining the mailinglist at registration time. If you'd like to
unsubscribe, please see the bottom of the mail for instructions.
In our newsletters we will try to keep you up to date of the most
important newsposts we had since the last newsletter, and we will let
you know about new features at our site.
We will also use the newsletters to inform you of new MSX hard- and
software products.
[edit]
Wat me oa opviel:
Op 20 april is het al weer zo ver... Wie gaat er ook?* Tilburg 2002
On the 20th of April, the famous international MSX fair in Tilburg
will be held. Although it will not be very likely that Mr. Kazuhiko
Nishi will be talking to the enthousiast crowd again, like last
year, there are still enough reasons to be there. Stefan
Szarafinski will offer an impressive collection of Konami games at
an auction, and off course msx.org will have a stand. We hope to
bring you more Tilburg news later.
Relevant newspost with link to the official stite:
http://www.msx.org/index.asp?frame=news.asp!newsid=415
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ik wil wel naar Tilburg, maar dat hangt er een beetje vanaf of ik dan een goede auto tot mijn beschikking heb.
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal
Ik heb al gesearched maar kon er niets over vinden.
Ik heb gisteren mijn MSX met externe Single Side 3,5 inch floppy drive uit de kast getrokken. Nu moet ik een paar nieuwe diskettes formatteren. Ik heb al gevonden hoe je dat ongeveer zou moeten doen: format a: /1 de 1 is op ss formatteren
Ik wil graag weten hoe ik een compatibele disk kan krijgen die ik op mijn msx kan gebruiken
Please help me!
Ff een aanvulling,
Ik krijg dan de foutmelding dat de parameters are not compatible.
Hallo allemaal
Ik heb gisteren mijn MSX met externe Single Side 3,5 inch floppy drive uit de kast getrokken. Nu moet ik een paar nieuwe diskettes formatteren. Ik heb al gevonden hoe je dat ongeveer zou moeten doen: format a: /1 de 1 is op ss formatteren
Ik wil graag weten hoe ik een compatibele disk kan krijgen die ik op mijn msx kan gebruiken
Please help me!
Ff een aanvulling,
Sniff... toch jammer dat niemand zich Cain herinnert
Uh... hij -had- (tot vorige maand) de grootste exotische MSX collectie van Nederland. En daarnaast heeft ie de grootste MSX site ter wereld (bijna 1000 leden wereldwijd).[b]En ja Sander van Nunen zie je nog wel veel op de beursen maar of ie nog een MSX heeft? ik weet het niet.
Ahum, die doet vast niks meer....
Probeer je HD diskette enkelzijdig te formateren onder MS-DOS? plak dan het extra gaatje af en formateer de diskette op de volgende manierOp dinsdag 19 februari 2002 13:02 schreef wimpie007 het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal
Please help me!
Ff een aanvulling,
C:\>format a: /1 /f:360
dit werkt geloof alleen onder de "echte" MS-DOS versies (t/m 6.22).
Simpeler en beter is dit natuurlijk op de echte MSX te doen. Gewoon zorgen dat het extra gaatje is afgeplakt is in geval van een HD (high density) diskette. Dan in MSX Disc-BASIC call format invoeren of in MSX-DOS >format a:
Hey Koel man
Harstikke bedankt het werkt!!!!
MSX roelzzzz
Harstikke bedankt het werkt!!!!
MSX roelzzzz
Anoniem: 2557
Er heeft niemand naar gevraagd...ik kan me Cain wel herinneren hoor...Op dinsdag 19 februari 2002 13:33 schreef Frenzy het volgende:
Sniff... toch jammer dat niemand zich Cain herinnert
Het lijstje wat ik eerder gaf, waar wouter76 al van zei dat Near Dark er niet bij stond is natuurlijk een zeer persoonlijk lijstje...groepen die IK goed kende. Ik ga echt geen volledige lijst typen, dan ben ik een uur bezig en de groepjes van de laatste 3-4 jaar zou ik niet kunnen noemen.
En Latok, jij hebt nog wel heel lang extreme nostalgische gevoelens gehad hoor..dat was niet gezond
Ach ik heb pas sinds kort toe kunnen geven dat er een RPG serie bestaat die imho kan concurreren met Ys...en dies uit 1987
Anoniem: 29698
En het is... "Zwei!!" ??Ach ik heb pas sinds kort toe kunnen geven dat er een RPG serie bestaat die imho kan concurreren met Ys...en dies uit 1987
Nee hehe...ik heb Zwei nog niet gespeeld, m'n vrienden bij Falcom hebben hem nog niet gestuurdOp dinsdag 19 februari 2002 18:26 schreef Snout het volgende:
[..]
En het is... "Zwei!!" ??
Ik heb onlangs nog een Koreaanse versie van YS gespeeld, nou ja geprobeerd in ieder geval
Het gaat beter nu, dank je....Op dinsdag 19 februari 2002 15:50 schreef MrRudi het volgende:
[..]
En Latok, jij hebt nog wel heel lang extreme nostalgische gevoelens gehad hoor..dat was niet gezond
Vertel, foto!Op woensdag 20 februari 2002 08:54 schreef Latok het volgende:
[..]
Het gaat beter nu, dank je....
Het spijt me, ik heb alleen alle foto's van z'n vriendin bewaard...niet die van Latok zelf.Op woensdag 20 februari 2002 14:51 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Vertel, foto!
Anoniem: 47281
Ik heb hier een stuk of 7 MSX-en liggen, 1 MSX2 en 6 MSX1-en. Ik heb een aantal jaar alles gespaard van MSX, advententies gezet enzo. En aardig wat bij elkaar gekocht. Dus ik heb een aardige verzameling, ik heb zelf alle spellen op cassette en diskette, ook heb ik een aardige tijd geprogrammeerd in basic, het was een leuke tijd.
Totdat de MSX naar zolder moest en ik begon met mijn eerste PC, mn intel celeron 300mhz.
Totdat de MSX naar zolder moest en ik begon met mijn eerste PC, mn intel celeron 300mhz.
Je zou die MSX toch gewoon nog kunnen gebruiken naast de pc? Of heb je last van ruimtegebrek? Dat was voor mij namelijk ook de reden om de MSX gedurende 5 jaren op zolder te stallen.Op woensdag 20 februari 2002 18:57 schreef freebie het volgende:
Ik heb hier een stuk of 7 MSX-en liggen, 1 MSX2 en 6 MSX1-en. Ik heb een aantal jaar alles gespaard van MSX, advententies gezet enzo. En aardig wat bij elkaar gekocht. Dus ik heb een aardige verzameling, ik heb zelf alle spellen op cassette en diskette, ook heb ik een aardige tijd geprogrammeerd in basic, het was een leuke tijd.
Damned bugger!!Op woensdag 20 februari 2002 18:54 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Het spijt me, ik heb alleen alle foto's van z'n vriendin bewaard...niet die van Latok zelf.
Sjah....Op donderdag 21 februari 2002 12:17 schreef Latok het volgende:
[..]
Damned bugger!!Mijn vriendin wil nog wel eens praten in haar slaap en misschien ligt het aan mij, maar na al die jaren hoor ik haar nog soms 'Ruud, Ruud' zeggen....What da foook........
Sorry
Anoniem: 34149
en om nog maar eens verder te gaan met nostalgie.
Ik heb net vandaag YS II voor de pc binnengehad en dat brengt toch wel weer goede oude tijd boven
Ik heb net vandaag YS II voor de pc binnengehad en dat brengt toch wel weer goede oude tijd boven
Anoniem: 27493
OWnage!! die moet ik ook hebben! waar heb je die besteld? en hoeveel kostte het uiteindelijk? (al speelt geld nauwelijks een rol als het om Ys2 Eternal gaat)Op maandag 25 februari 2002 15:55 schreef katana25 het volgende:
en om nog maar eens verder te gaan met nostalgie.
Effe iets anders trouwens, er is nu (of schijnbaar al een tijdje) een plugin om moonblaster files in winamp af te spelen... ik heb een gedeelte van m'n moonblaster files al geprobeerd, en ik moet zeggen dat het nagenoeg perfect klinkt! (je moet ze eerst omzetten naar een .KSS formaat)
onder andere hier kun je daar meer over vinden:
http://home.hccnet.nl/c.v.walta/
Maar al je favoriete moonblaster muziekjes zijn dus nu rechtstreeks af te spelen in Winamp! en de muziekjes zijn gemiddeld (incl drumkit) zo'n 40k groot
Ik ben als een gek al m'n ouwe disks op de harddisk aan het pleuren en aan het omzetten (Als je bedenkt dat ik zo'n 70 DD floppy's vol met moonblaster muziek heb is dat best een takkewerkje!) en de mooiste (nooit uitgebrachte) gooi ik nog wel es online ofzo
onder andere hier kun je daar meer over vinden:
http://home.hccnet.nl/c.v.walta/
Maar al je favoriete moonblaster muziekjes zijn dus nu rechtstreeks af te spelen in Winamp! en de muziekjes zijn gemiddeld (incl drumkit) zo'n 40k groot
Ik ben als een gek al m'n ouwe disks op de harddisk aan het pleuren en aan het omzetten (Als je bedenkt dat ik zo'n 70 DD floppy's vol met moonblaster muziek heb is dat best een takkewerkje!) en de mooiste (nooit uitgebrachte) gooi ik nog wel es online ofzo
Anoniem: 47281
Ruimtegebrek is niet zo het probleem, maar alles wat ik zou willen doen op de MSX kan ik ook gewoon op de PC, de oude spellen speel ik nog wel eens, maar dan gewoon in een emulator. Het beeld van een pc is toch mooier als dat van de MSX!Op donderdag 21 februari 2002 09:19 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Je zou die MSX toch gewoon nog kunnen gebruiken naast de pc? Of heb je last van ruimtegebrek? Dat was voor mij namelijk ook de reden om de MSX gedurende 5 jaren op zolder te stallen.
Profile,Op maandag 25 februari 2002 17:35 schreef Profile het volgende:
[..]
OWnage!! die moet ik ook hebben! waar heb je die besteld? en hoeveel kostte het uiteindelijk? (al speelt geld nauwelijks een rol als het om Ys2 Eternal gaat)
Check www.falcom.com daar kan je online bestellen. Ik heb ze e-mail gestuurd en via e-mail ook bestelling geplaatst.
Het koste me in totaal ongeveer 110 euro. Het enigste wat je wel hebt is dat je je windows om moet zetten naar japans want anders werkt het niet.
Nasst deze heb ik ook nog YS 1 in bestelling en Dragon slayer: Legend of Heroes IV
Anoniem: 20872
Swieepie heeft nog een Philips MSX en pas nog even op een rommelbeurs een F1 Spirit gekocht voor de S.C.C nu nog een FM-Pac of Pak en ik ben weer in business.
Heb nog de originele Metal Gear :-) en wacht na de SNES en PsOne versie op de PS2 versie.. en dan herleven de tijden ook weer!!
Heb nog de originele Metal Gear :-) en wacht na de SNES en PsOne versie op de PS2 versie.. en dan herleven de tijden ook weer!!
Idd. het beeld is op een pc mooier dan als op een echte MSX. En dát is ook precies wat ik er op tegen heb. Het ziet er op een pc té perfect uit. Een MSX monitor heeft nog echt van die beeldlijnen waardoor een spelletje er nog echt als een "videogame" uitziet en dat vind ik juist heersenOp maandag 25 februari 2002 18:05 schreef freebie het volgende:
[..]
Ruimtegebrek is niet zo het probleem, maar alles wat ik zou willen doen op de MSX kan ik ook gewoon op de PC, de oude spellen speel ik nog wel eens, maar dan gewoon in een emulator. Het beeld van een pc is toch mooier als dat van de MSX!
Onlangs heb ik ook nog een F1-Spirit gekocht naast een Parodius (met boekje en handleiding en doos in nieuwstaat voor 75 gulden, naja eigenlijk heb ik em van een maat gekregen voor mijn verjaardag ---> Thanx BootFailure!). Tevens nog onlangs een Panasonic FM-Pac voor 75 gulden, een Nemesis 3 gratis erbij.Op dinsdag 26 februari 2002 09:30 schreef _Swieep het volgende:
Swieepie heeft nog een Philips MSX en pas nog even op een rommelbeurs een F1 Spirit gekocht voor de S.C.C nu nog een FM-Pac of Pak en ik ben weer in business.
Verder nog enkele juweeltjes uit de alsmaar groeiende collectie:
Nemesis 1 (beste spel ever imho)
Metal Gear
Solid Snake
Salamander
etc etc...
Och ik heb Windows 98 Japans, speciaal voor toen ik Ys Eternal kocht. Die Ys2 moet ik ook nog hebben ja, en ik heb daar wel eens met Falcom op gesproken, ik geloof niet dat je ze gewoon met creditcard kan betalen of wel?Op dinsdag 26 februari 2002 09:20 schreef katana25 het volgende:
[..]
Profile,
Check www.falcom.com daar kan je online bestellen. Ik heb ze e-mail gestuurd en via e-mail ook bestelling geplaatst.
Het koste me in totaal ongeveer 110 euro. Het enigste wat je wel hebt is dat je je windows om moet zetten naar japans want anders werkt het niet.
Nasst deze heb ik ook nog YS 1 in bestelling en Dragon slayer: Legend of Heroes IV
Verder heb ik de volgende Falcom spellen voor MSX origineel:
Romancia
Dragonslayer IV
Dragonslayer VI
Ys 1
Ys 2
Ys 3
Dus ja, die-hard fan he
edit:
En zo'n 20 audio CD's, posters, placemats, stickers, sleutelhangers en een stripboek van Ys
En zo'n 20 audio CD's, posters, placemats, stickers, sleutelhangers en een stripboek van Ys
MR rudi,
Je kan wel met credit card betalen. Heb ik ook gedaan met
wist je trouwens dat er ook een ys 4 en 5 bestaat?
zijn op de PC-engine turbo duo uitgebracht.
Ys1 Eternal heb ik al welOp dinsdag 26 februari 2002 09:20 schreef katana25 het volgende:
[..]
Profile,
mijn koreaanse YS liep vaak vast bij het uitgaan van het eerste dorpje, maar ik draaide het dan ook gewoon onder een engelse Win2K...
Duh...you wanna tell me something about Nihon Falcom?Op dinsdag 26 februari 2002 15:36 schreef katana25 het volgende:
MR rudi,
Ys 4 zijn er zelfs twee van, met twee aparte verhalen. Ys 4, the Mask of Sun op de Super Famicom en Ys4, The Dawn of Ys op de PC-Engine en de Turbo Duo 16. Ys 5...ben de naam ff kwijt, is ook op de Super Famicom en PC Engine uitgekomen. Ys 4 met name was nog wel goed, 5 vond ik toch al minder, ik mis toch de input van het Ys 1 & 2 team (dat grotendeels opstapte na Ys 2).
DUH, ik probeerde je niet te vertellen over Nihon falcom dusOp zaterdag 02 maart 2002 22:11 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Duh...you wanna tell me something about Nihon Falcom?
Ys 4 zijn er zelfs twee van, met twee aparte verhalen. Ys 4, the Mask of Sun op de Super Famicom en Ys4, The Dawn of Ys op de PC-Engine en de Turbo Duo 16. Ys 5...ben de naam ff kwijt, is ook op de Super Famicom en PC Engine uitgekomen. Ys 4 met name was nog wel goed, 5 vond ik toch al minder, ik mis toch de input van het Ys 1 & 2 team (dat grotendeels opstapte na Ys 2).
maar YS is niet het enigste spel he van hun.
kijk maar naar Dragonslayer serie
En we hebben nog een grote maker Microcabin met XAK serie
die waren ook errrug goed
Dragonslayer Jr Romancia, Dragonslayer 4, Drasle Family en DragonSlayer 6, Legend of Heroes heb ik ook origineelOp maandag 04 maart 2002 01:14 schreef katana25 het volgende:
[..]
DUH, ik probeerde je niet te vertellen over Nihon falcom dus
maar YS is niet het enigste spel he van hun.
kijk maar naar Dragonslayer serie
En we hebben nog een grote maker Microcabin met XAK serie
die waren ook errrug goed
Micro Cabin was ook erg goed ja, Xak 1 heeft imho nog steeds de beste MSX muziek ooit gemaakt. Jammer dat ze nu niet veel meer doen, vnl princess Maker zut.
Micro Cabin noemt zichzelf tegenwoordig liever Squaresoft... jawel die van.......... 
Einhänder heerscht!
Einhänder heerscht!
Anoniem: 49104
Heb nog een Philips P2000T staan... gebruik m alleen niet meer... staat trouwens al te koop op mp...
Uhm dit lijkt me dikke bullshit. Square en Micro Cabin zijn niet 1 en hetzelfde bedrijf. Zover ik weet is MicroCabin nog steeds onafhankelijk, en hoewel ze veel samenwerken met gigant Matsushita is dat bedrijf ook geen eigenaar van MicroCabin. In de hele bedrijfshistorie (20 jaar) wordt Square niet 1 keer genoemd...ergo: fabeltje.Op dinsdag 05 maart 2002 15:33 schreef wouter76 het volgende:
Micro Cabin noemt zichzelf tegenwoordig liever Squaresoft... jawel die van..........
Einhänder heerscht!
Je kunt best gelijk hebben, maar ik heb dit op verschillende MSX-meetings van diverse personen gehoord die ook erg actief zijn met vooral Japanse spellen.Op woensdag 06 maart 2002 02:55 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Uhm dit lijkt me dikke bullshit. Square en Micro Cabin zijn niet 1 en hetzelfde bedrijf. Zover ik weet is MicroCabin nog steeds onafhankelijk, en hoewel ze veel samenwerken met gigant Matsushita is dat bedrijf ook geen eigenaar van MicroCabin. In de hele bedrijfshistorie (20 jaar) wordt Square niet 1 keer genoemd...ergo: fabeltje.
Ik zeg ook niet dat je ons een verhaaltje op de mouw wilt spelden hoorOp woensdag 06 maart 2002 09:45 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Je kunt best gelijk hebben, maar ik heb dit op verschillende MSX-meetings van diverse personen gehoord die ook erg actief zijn met vooral Japanse spellen.
1) ik ken de constructie square/microcabin niet, en ik weet toch best wel veel
2) Square en Microcabin hebben allebei simultaan spellen uitgebracht, dus het is iig geen naamsverandering
3) in de historie van Microcabin staat geen enkele verwijzing/relatie naar Square
4) in de historie van Square staat geen enkele verwijzing naar Micro Cabin
De enige MSX ontwikkelaar die tegenwoordig actief is onder een andere naam, die ik ken, is Rare Ltd. (voorheen Ultimate, van o.a. Alien
Hmmm, klinkt interessant. Heb jij misschien nog linkjes naar sites van voormalige MSX spelfabrikanten die nog actief zijn op andere platformen? Ik doel dan vooral op de wat onbekendere namen, de bekendere heb ik zowat allemaal al gevonden
offtopic:
Weet iemand wat er mis is met pagina 17? Bij mij staat hij helemaal leeg
Please let me know
Please let me know
Produceerde Rare vroeger voor MSX? 0WNAGE!!!!!! wreed man, da wist ik nie... Is er een voorloper van Conkers Quest of Donkey Kong Country voor de MSX ?
Borgje, als je dit dus in Lieve Adjes post dan wordt het super snel opgelost (zoals ik je al zij per electronische postduifOp dinsdag 12 maart 2002 23:43 schreef borgcmd het volgende:
offtopic:
Please let me know
Heb het door, al gehoord van ACM...Op donderdag 14 maart 2002 13:24 schreef S4All het volgende:
[..]
Borgje, als je dit dus in Lieve Adjes post dan wordt het super snel opgelost (zoals ik je al zij per electronische postduif)
thx bro...
offtopic:
btw, het is "zei" ipv "zij" maar dat ben ik van jou wel gewend.... lolz..
btw, het is "zei" ipv "zij" maar dat ben ik van jou wel gewend.... lolz..
LOLOp donderdag 14 maart 2002 13:37 schreef borgcmd het volgende:
Hierbij wil ik overigens tevens mijn excuses aanbieden, gezien het feit dat ik, onwetend, de boosdoener was...
dat verdomde PHP-automatisme ( \ n) van me ook...
Maar goede, es kijken...ouwe MSX fabrikanten die nog actief zijn:
Rare Ltd (voorheen dus Ultimate)
Technology and Entertainment Software (T&E) www.tes.co.jp
Compile Inc www.compile.co.jp (of www.zanacxzanac.com)
Micro Cabin www.microcabin.co.jp
Hal Laboratory www.hallab.co.jp
Nihon Falcom www.falcom.com
Konami
MSX-Engine
Bedankt, vooral die van T&E kon ik niet vinden. Het is lastig zoeken als je niet weet waar die afkorting voor staatOp donderdag 14 maart 2002 15:27 schreef MrRudi het volgende:
[..]
LOLnouja...het is je vergeven...
Maar goede, es kijken...ouwe MSX fabrikanten die nog actief zijn:
Rare Ltd (voorheen dus Ultimate)
Technology and Entertainment Software (T&E) www.tes.co.jp
Compile Inc www.compile.co.jp (of www.zanacxzanac.com)
Micro Cabin www.microcabin.co.jp
Hal Laboratory www.hallab.co.jp
Nihon Falcom www.falcom.com
Konamiwww.kcej.co.jp www.konami.com
MSX-Enginewww.engine-software.nl
Hydlide3 voor PC denk ik dat je dan hebt gezien. En ja, Koei maakt ook nog spellen...alsmede Telenet Japan die als 1 van de eerste X-Box developer werd. Geen idee waar ze precies mee bezig zijn trouwens.Op vrijdag 15 maart 2002 00:27 schreef wouter76 het volgende:
Doet KOEI recentelijk ook nog aan spellen? En zag ik daar op de T&E site een plaatje van een nieuwe Hydlide?
Er gebeurt nog genoeg op MSX gebied de laatste tijd. Op MSX Resource Center hebben we net de meest recente timeschedule geplaatst van de MSX Association. Als ze zich deze keer wel aan de timeschedule houden dan ziet op 8 april 2002 de MSX PLAYer het levenslicht. Meteen ff inhakend op het Hydlide-gedeelte van dit topic: De MSX PLAYer wordt waarschijnlijk gratis meegeleverd met Hydlide voor PC. Toch stoer.
Check www.msx.org voor alle details
Die full screen video in screen 2 rocks ook overigens.
Genoeg geplugged.
Check www.msx.org voor alle details
Die full screen video in screen 2 rocks ook overigens.
Genoeg geplugged.
is die Hydlide ook in het engels verkrijgbaar of slechts in het japans?
een kleine *kick* voor de oud-MSX'ers 
Komende zaterdag is Tilburg er weer
info:
International MSX fair Tilburg 2002 Saturday, April 20, 2002
Tilburg
Netherlands
webpage:
http://www.cgv.myweb.nl/
* im_ik wel er heel graag heen
Komende zaterdag is Tilburg er weer
info:
International MSX fair Tilburg 2002 Saturday, April 20, 2002
Tilburg
Netherlands
webpage:
http://www.cgv.myweb.nl/
* im_ik wel er heel graag heen
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Anoniem: 44172
Doet de mijne het nog ???Op woensdag 10 oktober 2001 16:41 schreef Jazzy het volgende:
Ik heb er nog wel een paarStaan mooi saampjes op de site, zie link in sig.
ik ga meestal alleen in de winter naar MSX beursjes/meetings zal wel in het weer en de drang naar gezelligheid zitten
Bussum is zojuist via MSX Resource Center aangekondigd en zal dit jaar op 5 oktober plaatsvinden.
is de moeite wel waard denk ik om die even te bezoekenAnoniem: 29698 schreef op 20 juli 2002 @ 00:17:
Bussum is zojuist via MSX Resource Center aangekondigd en zal dit jaar op 5 oktober plaatsvinden.
aankomende zaterdag is er in Hoorn weer een MSX Veiling georganiseerd door MCWF en het buurthuis "De Cogge"
Ik zal er zijn.
Anoniem: 34027
Mijn MSX NMS8250; ik had hem NOOIT moeten verkopen! Wat heb ik een lol gehad met dat ding zeg! Echt cool.
Ik heb hem 7 jaar geleden verkocht, inclusief FM-PAK, 512Kb Memory Mapper, KingsValley2 (met schakelaartje), Vampire Killer, Bak met spellen, matrix printer en philips monitor voor 1200 gulden... wou dat ik dat niet gedaan had, vooral omdat ik nogal wat muziek had gecomponeerd met FAC soundtracker (met philips muziekmodule)...
De MSX is ook een grote inspiratiebron voor de huidige spellen (vooral van Konami).
Bijvoorbeeld: Metal Gear 2, Solid Snake --> Metal Gear Solid.
Ik kan niet wachten totdat Konami met een nieuwe SD-Snatcher voor de NGC gaan beginnen! (Als Konami zou besluiten dat te doen)
I'm sorry if I'm getting a bit carried away here...
Ik heb hem 7 jaar geleden verkocht, inclusief FM-PAK, 512Kb Memory Mapper, KingsValley2 (met schakelaartje), Vampire Killer, Bak met spellen, matrix printer en philips monitor voor 1200 gulden... wou dat ik dat niet gedaan had, vooral omdat ik nogal wat muziek had gecomponeerd met FAC soundtracker (met philips muziekmodule)...
De MSX is ook een grote inspiratiebron voor de huidige spellen (vooral van Konami).
Bijvoorbeeld: Metal Gear 2, Solid Snake --> Metal Gear Solid.
Ik kan niet wachten totdat Konami met een nieuwe SD-Snatcher voor de NGC gaan beginnen! (Als Konami zou besluiten dat te doen)
I'm sorry if I'm getting a bit carried away here...
Ik ben ooit zo dom geweest om mijn Goldstar (wiv welk type maar hij was grijs) van de hand te doen. Inclusief een stuk of wat cardridges en een berg tapes.
Ik kan mij nog goed voor de geest halen hoe mijn pa en ik die listings uit de MSX-gids overtikten
*sigh*
Ik kan mij nog goed voor de geest halen hoe mijn pa en ik die listings uit de MSX-gids overtikten
*sigh*
Anoniem: 41395
Ook ik zal er zijn met MSX-NBNO.wouter76 schreef op 22 september 2002 @ 23:18:
aankomende zaterdag is er in Hoorn weer een MSX Veiling georganiseerd door MCWF en het buurthuis "De Cogge"Ik zal er zijn.
ik zal hier samen met een kameraad een spel demonstreren waar we mee bezig zijn die we begin volgend jaar hopen uit te brengen.
Ik heb je daar vast wel gezien, maar om welk spel ging het dan?Anoniem: 41395 schreef op 27 september 2002 @ 13:32:
[...]
Ook ik zal er zijn met MSX-NBNO.
ik zal hier samen met een kameraad een spel demonstreren waar we mee bezig zijn die we begin volgend jaar hopen uit te brengen.
Verders was het wel weer een leuke dag, ik heb nog een IDE interface (eindelijk fat16) en een engelse XAK - the art of visual stage gekocht
Anoniem: 68567
Ik heb nog een MSX 8250 met 2 drives. Puur uit nostalgie spelletje speulen :-) Zanac-Ex, Knightmare etc....
Ga je ook nog wel eens naar bijeenkomsten?
Zéér binnenkort (volgend weekend) wordt mijn 8280 eindelijk naar MSX 2= omgebouwd (met basic 3 en de hele zooi). Dat wilde ik eigenlijk vijf jaar terug al, maar is er toen nooit van gekomen dus eindelijk is het zover
Zéér binnenkort (volgend weekend) wordt mijn 8280 eindelijk naar MSX 2= omgebouwd (met basic 3 en de hele zooi). Dat wilde ik eigenlijk vijf jaar terug al, maar is er toen nooit van gekomen dus eindelijk is het zover
Anoniem: 14248
hehe MSN ik heb nog een MSX2 van philips op de zolder staan... hehe kan me dat spelletje nog goed herinneren.. ZANAC o.i.d haha ben je zo'n vliegtuigje met steeds leipsere wapens hehehe kats kicks :d
fMSX, maar die is helaas niet gratis. Wel gratis is ruMSX, op het geluid na is die ook wel prima te gebruikenAnoniem: 14248 schreef op 01 november 2002 @ 18:33:
overigens wat is nou een goeie MSX emulator voor op de PC?
Anoniem: 46237
Ik ben vrij lang doorgegaan met MSX gedoe, heb zelfs nog zo'n moonsound gehaald. er staan nog 3 NMS 8250s bij mij opgestapeld. M'n broer had zelfs een tijdje een BBS gerunt. 1 van de mooie dingen waren de creatieve oplossingen die altijd gevonden werden. En dat alle truukjes er uit zijn gehaald die mogenlijk waren. zoals bekijken van MPEG. vader jacob met de diskdrive. en vele andere dingen. Verbaas me nog steeds bijvoorbeeld hoe goed SD snatcher er uit zag. en hoe veel er op 3 diskettes paste.
Idd MSX leefd nog steeds
[ Voor 192% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 19:13 ]
Ik heb er 1tje boven op zonder staan... Hij doet al jaren aan proffessioneel stofhappen
kopen?
Hij werkt overigens met cassetebandjes
kopen?
Hij werkt overigens met cassetebandjes
Heb nog een MSX2 staan, ook met flink wat cartridges net als lars hierboven en de rest op floppies. Helaas is de scartplug van me MSX kapot, dus kan ik niet spelen. Heb Metal Gear nog steeds niet uitgespeeld 
Kings Valley, F1 Spirit, Metal Gear, Gradius, Pinguin Adventure, SuperRunner allemaal topspellen!
Kings Valley, F1 Spirit, Metal Gear, Gradius, Pinguin Adventure, SuperRunner allemaal topspellen!
Signature?
Op 25 januari 2003 wordt de International MSX 2003 Fair gehouden van 10:00u - 17:00u, in 't Oude Theater, Bram v.d. Bergstraat in Oss. Deze locatie ligt recht tegenover het station en is voorzien van ruime gratis parkeergelegenheid.
Er worden diverse nieuwe MSX hardware en software getoond.
Kijk voor meer info op: http://msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno
De entree is deze dag gratis!
Heb je nog een MSX of ben je nieuwsgierig naar wat er nog voor MSX allemaal te krijgen/zien is, kom gerust langs!
Heb je nog een MSX of ben je nieuwsgierig naar wat er nog voor MSX allemaal te krijgen/zien is, kom gerust langs!
Weet je toevallig ook wat voor nieuwe hard -en software daar getoond zal worden?Anoniem: 41395 schreef op 25 November 2002 @ 22:29:
Op 25 januari 2003 wordt de International MSX 2003 Fair gehouden van 10:00u - 17:00u, in 't Oude Theater, Bram v.d. Bergstraat in Oss. Deze locatie ligt recht tegenover het station en is voorzien van ruime gratis parkeergelegenheid.
Anoniem: 71163
Ik heb er ooit wel een gehad. Eerst een MSX2 zonder floppy's, daarna eentje met. Al die floppy's met alle spellen heb ik nog steeds trouwens. Toen ik een PC kocht, heb ik hem echter weggedaan. Hij zat al met tape aan elkaar (ooit eens laten vallen
) en ik had niet echt ruimte om hem op te slaan. Wel jammer natuurlijk, is toch een beetje nostalgie wat ik heb weggedaan. Gelukkig zijn de spellen ook met een MSX emulator op de PC te spelen. Alleen uitkijken dat je niet naar die oude floppy's gaat schrijven, want dat schijnt je PC diskdrive niet echt fijn te vinden 
Trouwens, als iemand nog een MSX spel zoekt of zo, laat het dan maar even weten, ik heb er zoveel (80-120 floppy's) , dat er best wel een kans is dat ik hem voor je heb dan
Trouwens, als iemand nog een MSX spel zoekt of zo, laat het dan maar even weten, ik heb er zoveel (80-120 floppy's) , dat er best wel een kans is dat ik hem voor je heb dan
Wat noem je nieuwe hardware?
ik weet wel dat zeer waarschijnlijk Sunrise komt met hun IDE controler flashcard reader/writer
en waarschijnlijk R-soft met hun "Netwerkkaart"
we hebben op dit moment nog geen officieele inschrijving van ze binnen maar die zullen nog wel komen.
ik weet wel dat zeer waarschijnlijk Sunrise komt met hun IDE controler flashcard reader/writer
en waarschijnlijk R-soft met hun "Netwerkkaart"
we hebben op dit moment nog geen officieele inschrijving van ze binnen maar die zullen nog wel komen.
voor de mensen die wat meer info willen over de beurs kunnen naar
msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno
gaan om wat meer info te krijgen
msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno
gaan om wat meer info te krijgen
Bij deze even een voorspelling: 2003 wordt het jaar van MSX! (at least in Japan). 20 jaar MSX, and still not dead yet. Woohoo!
da's wel een feestje waard!Anoniem: 29698 schreef op 02 januari 2003 @ 16:03:
Bij deze even een voorspelling: 2003 wordt het jaar van MSX! (at least in Japan). 20 jaar MSX, and still not dead yet. Woohoo!
Yeah well.....Het is nu wel even rustig, ook in Japan. Vinden jullie niet?
Het is jammer dat ik er geen software of uitbreiding erbij heb anders had ik er veel meer mee gedaan, maar ik doe het iig niet weg. Veels te groot nostalgiegeval.
Ik kloot echter nog wel eens met die BASIC
Best wel lache dat Microsoft hier in al 'in the picture' is
Let's make things better today!

Mooi degelijk ding en typt erg lekker

Microsoft en blauw, ze kunnen het al

Leuke uitgebreide BASIC machine
Ik kloot echter nog wel eens met die BASIC
Best wel lache dat Microsoft hier in al 'in the picture' is
Let's make things better today!
Mooi degelijk ding en typt erg lekker
Microsoft en blauw, ze kunnen het al
Leuke uitgebreide BASIC machine
[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 09-04-2003 07:39 . Reden: add-on ]
C:\>_
fMSX is er voor Linux. Hier vind je meer info
openMSX is de beste MSX emulator voor Linux (zo niet: de beste MSX emulator) however... nog in alpha status ,dus eeh... veel plezier met compileren
http://openmsx.sf.net/
Verder eeh... de stilte in Japan... halverwege Juni 2003 bestaat de MSX precies 20 jaar. Ik heb via geruchten vernomen dat dat gevierd gaat worden. Who knows
Verder eeh... de stilte in Japan... halverwege Juni 2003 bestaat de MSX precies 20 jaar. Ik heb via geruchten vernomen dat dat gevierd gaat worden. Who knows
Zeg snout waar is #msx gebleven? Ik kwam laatst op undernet de hele toko verlaten.
#msx bestaat nog steeds op undernet, alleen undernet is de laatste tijd nogal een wereld van brakke servers, lags en netsplits. Het kanaaltje doet het nu in ieder geval 
Mensen die nog voor MSX software ontwikkelen kunnen terecht op #msxdev op irc.aniverse.com
Mensen die nog voor MSX software ontwikkelen kunnen terecht op #msxdev op irc.aniverse.com
Ik zie net op msx.org dat ze een leuke wedstrijd hebben: beste MSX1 game ooit.
De herinneringen komen wel terug als je die lijst met namen voorbij ziet komen
Penguin Adventure *snif*
Zijn er nog mensen die nog actief MSX1 spellen spelen zo af en toe?
De herinneringen komen wel terug als je die lijst met namen voorbij ziet komen
Penguin Adventure *snif*
Zijn er nog mensen die nog actief MSX1 spellen spelen zo af en toe?
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn