Wie heeft z'n MSX nog én gebruikt deze nog actief?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 34.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

undernet op #msx zitten nog een paar echte freaks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXato
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2018
Op maandag 11 februari 2002 13:23 schreef katana25 het volgende:
weet er iemand een Emulator Die alles kan afdraaien?

Dus zowel msx2 als Msx turbo R spellen?

:z
Een goede die ik ook gebruik is RuMSX van LexLechz...Ik zal zo wel ff een link opzoeken.
Het geluid is af en toe alleen wat minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXato
Hier is de beloofde link naar de pagina van LexLechz waar je de RuMSX kan vinden...
http://members.eunet.at/lexlechz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02-2017
Op dinsdag 12 februari 2002 15:48 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Loek van Kooten, Ivo & Sander Wubbels, Falco Dam en Dennis Geerdink...om precies te zijn :D Remco ken ik niet dus die zal er niet lang bijgezeten hebben...in elk geval (net zoals Sander v. N.) na DIX vertrokken denk ik dan, want tijdens de ontwikkeling van DASS ben ik geen van beiden tegengekomen.

Ach ja...de goede ouwe tijd...BCF, Unicorn, Impact, FAC, Genic, Fuzzy Logic, Fony, Anma, Parallax, Compjoetania, IOD, Club Rijnstreek, Moonsoft, MSX-Engine, Flying Bytes, NOP...dat waren toch de dagen...
Hehehehehehe....En het grappige is dat veel jongens die in 1 van deze groepen zaten, dit soort nostalgische overwegingen nog vaak hebben. Ik denk er in ieder geval nog zeer regelmatig aan :z Het was blijkbaar toch iets bijzonders, die MSXtijd in de begin jaren 90. Maar dat is ook al vaker gezegd.....Te veel clichés....Toch mis ik het!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 15:56
In mijn geval heeft de MSX een groot deel van m'n tienerjaren uitgemaakt dus ook voor mij is het nog steeds iets bijzonders :)

• Eindbaas
Is Micro Mirror Man van NOP eigenlijk ooit afgemaakt? Ik had een keer een demo gekocht op Tilburg.... kort na die tijd ben ik min of meer met MSX gestopt (nu alweer een half jaar aardig actief :)). Dat spel had enorme potentie vond ik!

Anoniem: 25016

Dat leek een echt cool spel te worden ja.

Jammer dat er verder niets meer mee gedaan is.

• Latok
Op donderdag 14 februari 2002 10:05 schreef wouter76 het volgende:
Is Micro Mirror Man van NOP eigenlijk ooit afgemaakt? Ik had een keer een demo gekocht op Tilburg.... kort na die tijd ben ik min of meer met MSX gestopt (nu alweer een half jaar aardig actief :)). Dat spel had enorme potentie vond ik!
Ik heb de afgelopen week ergens gehoord/gelezen dat dat spel alsnog zal worden uitgebracht...Maar ik weet absoluut niet meer waarvandaan of van wie dat bericht kwam.

• Eindbaas
Op donderdag 14 februari 2002 12:29 schreef Latok het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen week ergens gehoord/gelezen dat dat spel alsnog zal worden uitgebracht...Maar ik weet absoluut niet meer waarvandaan of van wie dat bericht kwam.
Zou je nog eens goed in je geheugen willen graven? :)

• Latok
Op donderdag 14 februari 2002 13:14 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Zou je nog eens goed in je geheugen willen graven? :)
Hehehe....Ik denk dat het een 'gerucht' op het #msx IRC-kanaal op Undernet was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2213

Ik heb ook heel lang mogen genieten van mn MSX(jes) ...daarom heb ik ze ook nooit weg gedaan ....
En af en toe is het toch wel leuk om ff weer een nostalgisch spelletje te spelen ( TAWARA )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op vrijdag 15 februari 2002 04:19 schreef galious het volgende:
Ik heb ook heel lang mogen genieten van mn MSX(jes) ...daarom heb ik ze ook nooit weg gedaan ....
En af en toe is het toch wel leuk om ff weer een nostalgisch spelletje te spelen ( TAWARA )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op vrijdag 15 februari 2002 10:06 schreef wouter76 het volgende:

[..]
Excuses, ik maakte een foutje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXato
Op vrijdag 15 februari 2002 10:07 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Excuses, ik maakte een foutje :(
Tis je vergeven :)
[offtopic]
Btw, Ik heb mn MSX-Xpress site vernieuwd..
nieuwe url kan je in mn sig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Dank je :)

ik zal even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

*schop*

Toch wel een trap waard denk ik... :)

Ik kreeg zonet een mailtje van de mensen van msx.org. Ze hebben een of andere mailinglist opgezet...
Hello msx.org members!

Finally we use the opportunity to keep you up to date, using the
mailinglist you all signed up to so massively when joining msx.org.
You are receiving this newsletter because you checked the option of
joining the mailinglist at registration time. If you'd like to
unsubscribe, please see the bottom of the mail for instructions.

In our newsletters we will try to keep you up to date of the most
important newsposts we had since the last newsletter, and we will let
you know about new features at our site.
We will also use the newsletters to inform you of new MSX hard- and
software products.
Ik wist niet eens meer dat ik me daar ooit geregisteerd had, maar het blijkt dat de MSX-wereld nog actiever was dan ik dacht... :P

[edit]
Wat me oa opviel:
* Tilburg 2002
On the 20th of April, the famous international MSX fair in Tilburg
will be held. Although it will not be very likely that Mr. Kazuhiko
Nishi will be talking to the enthousiast crowd again, like last
year, there are still enough reasons to be there. Stefan
Szarafinski will offer an impressive collection of Konami games at
an auction, and off course msx.org will have a stand. We hope to
bring you more Tilburg news later.

Relevant newspost with link to the official stite:
http://www.msx.org/index.asp?frame=news.asp!newsid=415
Op 20 april is het al weer zo ver... Wie gaat er ook? :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Ik wil wel naar Tilburg, maar dat hangt er een beetje vanaf of ik dan een goede auto tot mijn beschikking heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 14-06 13:35
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal
Ik heb al gesearched maar kon er niets over vinden.

Ik heb gisteren mijn MSX met externe Single Side 3,5 inch floppy drive uit de kast getrokken. Nu moet ik een paar nieuwe diskettes formatteren. Ik heb al gevonden hoe je dat ongeveer zou moeten doen: format a: /1 de 1 is op ss formatteren

Ik wil graag weten hoe ik een compatibele disk kan krijgen die ik op mijn msx kan gebruiken

Please help me!

Ff een aanvulling,
Ik krijg dan de foutmelding dat de parameters are not compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 22:46
Sniff... toch jammer dat niemand zich Cain herinnert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy
  • Laatst online: 17-06 22:46
[b]En ja Sander van Nunen zie je nog wel veel op de beursen maar of ie nog een MSX heeft? ik weet het niet.
Uh... hij -had- (tot vorige maand) de grootste exotische MSX collectie van Nederland. En daarnaast heeft ie de grootste MSX site ter wereld (bijna 1000 leden wereldwijd).
Ahum, die doet vast niks meer.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op dinsdag 19 februari 2002 13:02 schreef wimpie007 het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal
Ik heb al gesearched maar kon er niets over vinden.

Ik heb gisteren mijn MSX met externe Single Side 3,5 inch floppy drive uit de kast getrokken. Nu moet ik een paar nieuwe diskettes formatteren. Ik heb al gevonden hoe je dat ongeveer zou moeten doen: format a: /1 de 1 is op ss formatteren

Ik wil graag weten hoe ik een compatibele disk kan krijgen die ik op mijn msx kan gebruiken

Please help me!

Ff een aanvulling,
Ik krijg dan de foutmelding dat de parameters are not compatible.
Probeer je HD diskette enkelzijdig te formateren onder MS-DOS? plak dan het extra gaatje af en formateer de diskette op de volgende manier

C:\>format a: /1 /f:360

dit werkt geloof alleen onder de "echte" MS-DOS versies (t/m 6.22).

Simpeler en beter is dit natuurlijk op de echte MSX te doen. Gewoon zorgen dat het extra gaatje is afgeplakt is in geval van een HD (high density) diskette. Dan in MSX Disc-BASIC call format invoeren of in MSX-DOS >format a:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 14-06 13:35
Hey Koel man

Harstikke bedankt het werkt!!!!

MSX roelzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Op dinsdag 19 februari 2002 13:33 schreef Frenzy het volgende:
Sniff... toch jammer dat niemand zich Cain herinnert :(
Er heeft niemand naar gevraagd...ik kan me Cain wel herinneren hoor...

Het lijstje wat ik eerder gaf, waar wouter76 al van zei dat Near Dark er niet bij stond is natuurlijk een zeer persoonlijk lijstje...groepen die IK goed kende. Ik ga echt geen volledige lijst typen, dan ben ik een uur bezig en de groepjes van de laatste 3-4 jaar zou ik niet kunnen noemen.

En Latok, jij hebt nog wel heel lang extreme nostalgische gevoelens gehad hoor..dat was niet gezond ;)

Ach ik heb pas sinds kort toe kunnen geven dat er een RPG serie bestaat die imho kan concurreren met Ys...en dies uit 1987 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29698

Ach ik heb pas sinds kort toe kunnen geven dat er een RPG serie bestaat die imho kan concurreren met Ys...en dies uit 1987 :)
En het is... "Zwei!!" ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 februari 2002 18:26 schreef Snout het volgende:

[..]

En het is... "Zwei!!" ?? :)
Nee hehe...ik heb Zwei nog niet gespeeld, m'n vrienden bij Falcom hebben hem nog niet gestuurd :( Ik doelde op de Gensosuikoden serie van Konami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Ik heb onlangs nog een Koreaanse versie van YS gespeeld, nou ja geprobeerd in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latok
Op dinsdag 19 februari 2002 15:50 schreef MrRudi het volgende:

[..]

En Latok, jij hebt nog wel heel lang extreme nostalgische gevoelens gehad hoor..dat was niet gezond ;)
Het gaat beter nu, dank je.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op woensdag 20 februari 2002 08:54 schreef Latok het volgende:

[..]

Het gaat beter nu, dank je.... ;)
Vertel, foto! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 20 februari 2002 14:51 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Vertel, foto! :?
Het spijt me, ik heb alleen alle foto's van z'n vriendin bewaard...niet die van Latok zelf. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47281

Ik heb hier een stuk of 7 MSX-en liggen, 1 MSX2 en 6 MSX1-en. Ik heb een aantal jaar alles gespaard van MSX, advententies gezet enzo. En aardig wat bij elkaar gekocht. Dus ik heb een aardige verzameling, ik heb zelf alle spellen op cassette en diskette, ook heb ik een aardige tijd geprogrammeerd in basic, het was een leuke tijd.
Totdat de MSX naar zolder moest en ik begon met mijn eerste PC, mn intel celeron 300mhz.

• Eindbaas
Op woensdag 20 februari 2002 18:57 schreef freebie het volgende:
Ik heb hier een stuk of 7 MSX-en liggen, 1 MSX2 en 6 MSX1-en. Ik heb een aantal jaar alles gespaard van MSX, advententies gezet enzo. En aardig wat bij elkaar gekocht. Dus ik heb een aardige verzameling, ik heb zelf alle spellen op cassette en diskette, ook heb ik een aardige tijd geprogrammeerd in basic, het was een leuke tijd.
Totdat de MSX naar zolder moest en ik begon met mijn eerste PC, mn intel celeron 300mhz.
Je zou die MSX toch gewoon nog kunnen gebruiken naast de pc? Of heb je last van ruimtegebrek? Dat was voor mij namelijk ook de reden om de MSX gedurende 5 jaren op zolder te stallen.

• Latok
Op woensdag 20 februari 2002 18:54 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Het spijt me, ik heb alleen alle foto's van z'n vriendin bewaard...niet die van Latok zelf. >:)
Damned bugger!! :( Mijn vriendin wil nog wel eens praten in haar slaap en misschien ligt het aan mij, maar na al die jaren hoor ik haar nog soms 'Ruud, Ruud' zeggen....What da foook........ ;)

Op donderdag 21 februari 2002 12:17 schreef Latok het volgende:

[..]

Damned bugger!! :( Mijn vriendin wil nog wel eens praten in haar slaap en misschien ligt het aan mij, maar na al die jaren hoor ik haar nog soms 'Ruud, Ruud' zeggen....What da foook........ ;)
Sjah....

Sorry >:) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34149

en om nog maar eens verder te gaan met nostalgie.

Ik heb net vandaag YS II voor de pc binnengehad en dat brengt toch wel weer goede oude tijd boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

Op maandag 25 februari 2002 15:55 schreef katana25 het volgende:
en om nog maar eens verder te gaan met nostalgie.

Ik heb net vandaag YS II voor de pc binnengehad en dat brengt toch wel weer goede oude tijd boven ;)
OWnage!! die moet ik ook hebben! waar heb je die besteld? en hoeveel kostte het uiteindelijk? (al speelt geld nauwelijks een rol als het om Ys2 Eternal gaat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Effe iets anders trouwens, er is nu (of schijnbaar al een tijdje) een plugin om moonblaster files in winamp af te spelen... ik heb een gedeelte van m'n moonblaster files al geprobeerd, en ik moet zeggen dat het nagenoeg perfect klinkt! (je moet ze eerst omzetten naar een .KSS formaat)

onder andere hier kun je daar meer over vinden:
http://home.hccnet.nl/c.v.walta/

Maar al je favoriete moonblaster muziekjes zijn dus nu rechtstreeks af te spelen in Winamp! en de muziekjes zijn gemiddeld (incl drumkit) zo'n 40k groot :)

Ik ben als een gek al m'n ouwe disks op de harddisk aan het pleuren en aan het omzetten (Als je bedenkt dat ik zo'n 70 DD floppy's vol met moonblaster muziek heb is dat best een takkewerkje!) en de mooiste (nooit uitgebrachte) gooi ik nog wel es online ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47281

Op donderdag 21 februari 2002 09:19 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Je zou die MSX toch gewoon nog kunnen gebruiken naast de pc? Of heb je last van ruimtegebrek? Dat was voor mij namelijk ook de reden om de MSX gedurende 5 jaren op zolder te stallen.
Ruimtegebrek is niet zo het probleem, maar alles wat ik zou willen doen op de MSX kan ik ook gewoon op de PC, de oude spellen speel ik nog wel eens, maar dan gewoon in een emulator. Het beeld van een pc is toch mooier als dat van de MSX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 februari 2002 17:35 schreef Profile het volgende:

[..]

OWnage!! die moet ik ook hebben! waar heb je die besteld? en hoeveel kostte het uiteindelijk? (al speelt geld nauwelijks een rol als het om Ys2 Eternal gaat) :)
Profile,

Check www.falcom.com daar kan je online bestellen. Ik heb ze e-mail gestuurd en via e-mail ook bestelling geplaatst.
Het koste me in totaal ongeveer 110 euro. Het enigste wat je wel hebt is dat je je windows om moet zetten naar japans want anders werkt het niet.
Nasst deze heb ik ook nog YS 1 in bestelling en Dragon slayer: Legend of Heroes IV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20872

Swieepie heeft nog een Philips MSX en pas nog even op een rommelbeurs een F1 Spirit gekocht voor de S.C.C nu nog een FM-Pac of Pak en ik ben weer in business.

Heb nog de originele Metal Gear :-) en wacht na de SNES en PsOne versie op de PS2 versie.. en dan herleven de tijden ook weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op maandag 25 februari 2002 18:05 schreef freebie het volgende:

[..]

Ruimtegebrek is niet zo het probleem, maar alles wat ik zou willen doen op de MSX kan ik ook gewoon op de PC, de oude spellen speel ik nog wel eens, maar dan gewoon in een emulator. Het beeld van een pc is toch mooier als dat van de MSX!
Idd. het beeld is op een pc mooier dan als op een echte MSX. En dát is ook precies wat ik er op tegen heb. Het ziet er op een pc té perfect uit. Een MSX monitor heeft nog echt van die beeldlijnen waardoor een spelletje er nog echt als een "videogame" uitziet en dat vind ik juist heersen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op dinsdag 26 februari 2002 09:30 schreef _Swieep het volgende:
Swieepie heeft nog een Philips MSX en pas nog even op een rommelbeurs een F1 Spirit gekocht voor de S.C.C nu nog een FM-Pac of Pak en ik ben weer in business.

Heb nog de originele Metal Gear :-) en wacht na de SNES en PsOne versie op de PS2 versie.. en dan herleven de tijden ook weer!!
Onlangs heb ik ook nog een F1-Spirit gekocht naast een Parodius (met boekje en handleiding en doos in nieuwstaat voor 75 gulden, naja eigenlijk heb ik em van een maat gekregen voor mijn verjaardag ---> Thanx BootFailure!). Tevens nog onlangs een Panasonic FM-Pac voor 75 gulden, een Nemesis 3 gratis erbij.

Verder nog enkele juweeltjes uit de alsmaar groeiende collectie:

Nemesis 1 (beste spel ever imho)
Metal Gear
Solid Snake
Salamander
etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 09:20 schreef katana25 het volgende:

[..]

Profile,

Check www.falcom.com daar kan je online bestellen. Ik heb ze e-mail gestuurd en via e-mail ook bestelling geplaatst.
Het koste me in totaal ongeveer 110 euro. Het enigste wat je wel hebt is dat je je windows om moet zetten naar japans want anders werkt het niet.
Nasst deze heb ik ook nog YS 1 in bestelling en Dragon slayer: Legend of Heroes IV :)
Och ik heb Windows 98 Japans, speciaal voor toen ik Ys Eternal kocht. Die Ys2 moet ik ook nog hebben ja, en ik heb daar wel eens met Falcom op gesproken, ik geloof niet dat je ze gewoon met creditcard kan betalen of wel?

Verder heb ik de volgende Falcom spellen voor MSX origineel:

Romancia
Dragonslayer IV
Dragonslayer VI
Ys 1
Ys 2
Ys 3

Dus ja, die-hard fan he :)

edit:

En zo'n 20 audio CD's, posters, placemats, stickers, sleutelhangers en een stripboek van Ys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MR rudi,

Je kan wel met credit card betalen. Heb ik ook gedaan met >:)
wist je trouwens dat er ook een ys 4 en 5 bestaat?
zijn op de PC-engine turbo duo uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 09:20 schreef katana25 het volgende:

[..]

Profile,

Ys1 Eternal heb ik al wel :), maar die heb ik via een omweg gekregen (niet rechtstreeks van Falcom) ... toch maar es een bestellinkje plaatsen voor Ys2 dan. Wat ik ervan gezien heb in trailers/teasers/gameplay filmpjes zag er iig ontzettend gaaf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
mijn koreaanse YS liep vaak vast bij het uitgaan van het eerste dorpje, maar ik draaide het dan ook gewoon onder een engelse Win2K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 26 februari 2002 15:36 schreef katana25 het volgende:
MR rudi,

Je kan wel met credit card betalen. Heb ik ook gedaan met >:)
wist je trouwens dat er ook een ys 4 en 5 bestaat?
zijn op de PC-engine turbo duo uitgebracht.
Duh...you wanna tell me something about Nihon Falcom? ;)

Ys 4 zijn er zelfs twee van, met twee aparte verhalen. Ys 4, the Mask of Sun op de Super Famicom en Ys4, The Dawn of Ys op de PC-Engine en de Turbo Duo 16. Ys 5...ben de naam ff kwijt, is ook op de Super Famicom en PC Engine uitgekomen. Ys 4 met name was nog wel goed, 5 vond ik toch al minder, ik mis toch de input van het Ys 1 & 2 team (dat grotendeels opstapte na Ys 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 02 maart 2002 22:11 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Duh...you wanna tell me something about Nihon Falcom? ;)

Ys 4 zijn er zelfs twee van, met twee aparte verhalen. Ys 4, the Mask of Sun op de Super Famicom en Ys4, The Dawn of Ys op de PC-Engine en de Turbo Duo 16. Ys 5...ben de naam ff kwijt, is ook op de Super Famicom en PC Engine uitgekomen. Ys 4 met name was nog wel goed, 5 vond ik toch al minder, ik mis toch de input van het Ys 1 & 2 team (dat grotendeels opstapte na Ys 2).
DUH, ik probeerde je niet te vertellen over Nihon falcom dus

maar YS is niet het enigste spel he van hun.

kijk maar naar Dragonslayer serie

En we hebben nog een grote maker Microcabin met XAK serie
die waren ook errrug goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 04 maart 2002 01:14 schreef katana25 het volgende:

[..]

DUH, ik probeerde je niet te vertellen over Nihon falcom dus

maar YS is niet het enigste spel he van hun.

kijk maar naar Dragonslayer serie

En we hebben nog een grote maker Microcabin met XAK serie
die waren ook errrug goed :)
Dragonslayer Jr Romancia, Dragonslayer 4, Drasle Family en DragonSlayer 6, Legend of Heroes heb ik ook origineel :) Daarnaast hebben ze ook nog een zooi Sorcerian's uitgebracht, Brandish, Lord Monarch, Zwei!, Popful Mail enz. enz. Falcom heerst gewoon...al vind ik Lord Monarch en Sorcerian geen donder aan.

Micro Cabin was ook erg goed ja, Xak 1 heeft imho nog steeds de beste MSX muziek ooit gemaakt. Jammer dat ze nu niet veel meer doen, vnl princess Maker zut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Micro Cabin noemt zichzelf tegenwoordig liever Squaresoft... jawel die van.......... :)

Einhänder heerscht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49104

Heb nog een Philips P2000T staan... gebruik m alleen niet meer... staat trouwens al te koop op mp... :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 05 maart 2002 15:33 schreef wouter76 het volgende:
Micro Cabin noemt zichzelf tegenwoordig liever Squaresoft... jawel die van.......... :)

Einhänder heerscht!
Uhm dit lijkt me dikke bullshit. Square en Micro Cabin zijn niet 1 en hetzelfde bedrijf. Zover ik weet is MicroCabin nog steeds onafhankelijk, en hoewel ze veel samenwerken met gigant Matsushita is dat bedrijf ook geen eigenaar van MicroCabin. In de hele bedrijfshistorie (20 jaar) wordt Square niet 1 keer genoemd...ergo: fabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op woensdag 06 maart 2002 02:55 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Uhm dit lijkt me dikke bullshit. Square en Micro Cabin zijn niet 1 en hetzelfde bedrijf. Zover ik weet is MicroCabin nog steeds onafhankelijk, en hoewel ze veel samenwerken met gigant Matsushita is dat bedrijf ook geen eigenaar van MicroCabin. In de hele bedrijfshistorie (20 jaar) wordt Square niet 1 keer genoemd...ergo: fabeltje.
Je kunt best gelijk hebben, maar ik heb dit op verschillende MSX-meetings van diverse personen gehoord die ook erg actief zijn met vooral Japanse spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 maart 2002 09:45 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Je kunt best gelijk hebben, maar ik heb dit op verschillende MSX-meetings van diverse personen gehoord die ook erg actief zijn met vooral Japanse spellen.
Ik zeg ook niet dat je ons een verhaaltje op de mouw wilt spelden hoor :) Maar:
1) ik ken de constructie square/microcabin niet, en ik weet toch best wel veel ;)
2) Square en Microcabin hebben allebei simultaan spellen uitgebracht, dus het is iig geen naamsverandering
3) in de historie van Microcabin staat geen enkele verwijzing/relatie naar Square
4) in de historie van Square staat geen enkele verwijzing naar Micro Cabin :P

De enige MSX ontwikkelaar die tegenwoordig actief is onder een andere naam, die ik ken, is Rare Ltd. (voorheen Ultimate, van o.a. Alien 8). Naamsveranderingen gebeuren zowiezo niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Hmmm, klinkt interessant. Heb jij misschien nog linkjes naar sites van voormalige MSX spelfabrikanten die nog actief zijn op andere platformen? Ik doel dan vooral op de wat onbekendere namen, de bekendere heb ik zowat allemaal al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXato
offtopic:
Weet iemand wat er mis is met pagina 17? Bij mij staat hij helemaal leeg :(

Please let me know :)

Produceerde Rare vroeger voor MSX? 0WNAGE!!!!!! wreed man, da wist ik nie... Is er een voorloper van Conkers Quest of Donkey Kong Country voor de MSX ? :) lolz... :9~ dat zou best wreed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 23:43 schreef borgcmd het volgende:
offtopic:
Weet iemand wat er mis is met pagina 17? Bij mij staat hij helemaal leeg :(

Please let me know :)
Borgje, als je dit dus in Lieve Adjes post dan wordt het super snel opgelost (zoals ik je al zij per electronische postduif :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXato
Op donderdag 14 maart 2002 13:24 schreef S4All het volgende:

[..]

Borgje, als je dit dus in Lieve Adjes post dan wordt het super snel opgelost (zoals ik je al zij per electronische postduif :+ )
Heb het door, al gehoord van ACM...
thx bro... :)

offtopic:
btw, het is "zei" ipv "zij" maar dat ben ik van jou wel gewend.... lolz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXato
Hierbij wil ik overigens tevens mijn excuses aanbieden, gezien het feit dat ik, onwetend, de boosdoener was...
dat verdomde PHP-automatisme ( \ n) van me ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 14 maart 2002 13:37 schreef borgcmd het volgende:
Hierbij wil ik overigens tevens mijn excuses aanbieden, gezien het feit dat ik, onwetend, de boosdoener was...
dat verdomde PHP-automatisme ( \ n) van me ook...
LOL :P nouja...het is je vergeven...

Maar goede, es kijken...ouwe MSX fabrikanten die nog actief zijn:

Rare Ltd (voorheen dus Ultimate)
Technology and Entertainment Software (T&E) www.tes.co.jp
Compile Inc www.compile.co.jp (of www.zanacxzanac.com)
Micro Cabin www.microcabin.co.jp
Hal Laboratory www.hallab.co.jp
Nihon Falcom www.falcom.com
Konami ;) www.kcej.co.jp www.konami.com
MSX-Engine ;) www.engine-software.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op donderdag 14 maart 2002 15:27 schreef MrRudi het volgende:

[..]

LOL :P nouja...het is je vergeven...

Maar goede, es kijken...ouwe MSX fabrikanten die nog actief zijn:

Rare Ltd (voorheen dus Ultimate)
Technology and Entertainment Software (T&E) www.tes.co.jp
Compile Inc www.compile.co.jp (of www.zanacxzanac.com)
Micro Cabin www.microcabin.co.jp
Hal Laboratory www.hallab.co.jp
Nihon Falcom www.falcom.com
Konami ;) www.kcej.co.jp www.konami.com
MSX-Engine ;) www.engine-software.nl
Bedankt, vooral die van T&E kon ik niet vinden. Het is lastig zoeken als je niet weet waar die afkorting voor staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Doet KOEI recentelijk ook nog aan spellen? En zag ik daar op de T&E site een plaatje van een nieuwe Hydlide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 15 maart 2002 00:27 schreef wouter76 het volgende:
Doet KOEI recentelijk ook nog aan spellen? En zag ik daar op de T&E site een plaatje van een nieuwe Hydlide?
Hydlide3 voor PC denk ik dat je dan hebt gezien. En ja, Koei maakt ook nog spellen...alsmede Telenet Japan die als 1 van de eerste X-Box developer werd. Geen idee waar ze precies mee bezig zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er gebeurt nog genoeg op MSX gebied de laatste tijd. Op MSX Resource Center hebben we net de meest recente timeschedule geplaatst van de MSX Association. Als ze zich deze keer wel aan de timeschedule houden dan ziet op 8 april 2002 de MSX PLAYer het levenslicht. Meteen ff inhakend op het Hydlide-gedeelte van dit topic: De MSX PLAYer wordt waarschijnlijk gratis meegeleverd met Hydlide voor PC. Toch stoer.

Check www.msx.org voor alle details

Die full screen video in screen 2 rocks ook overigens.
Genoeg geplugged. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
is die Hydlide ook in het engels verkrijgbaar of slechts in het japans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 20:38

im_ik

dat ben ik dus

een kleine *kick* voor de oud-MSX'ers :)

Komende zaterdag is Tilburg er weer :)

info:
International MSX fair Tilburg 2002 Saturday, April 20, 2002
Tilburg
Netherlands

webpage:
http://www.cgv.myweb.nl/

* im_ik wel er heel graag heen :P

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44172

Op woensdag 10 oktober 2001 16:41 schreef Jazzy het volgende:
Ik heb er nog wel een paar ;) Staan mooi saampjes op de site, zie link in sig.
Doet de mijne het nog ??? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXato
Wie gaat er trouwens nog naar Bussum. Is geloof ik ergens in September!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
ik ga meestal alleen in de winter naar MSX beursjes/meetings zal wel in het weer en de drang naar gezelligheid zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bussum is zojuist via MSX Resource Center aangekondigd en zal dit jaar op 5 oktober plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Anoniem: 29698 schreef op 20 juli 2002 @ 00:17:
Bussum is zojuist via MSX Resource Center aangekondigd en zal dit jaar op 5 oktober plaatsvinden.
is de moeite wel waard denk ik om die even te bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
aankomende zaterdag is er in Hoorn weer een MSX Veiling georganiseerd door MCWF en het buurthuis "De Cogge" :) Ik zal er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34027

Mijn MSX NMS8250; ik had hem NOOIT moeten verkopen! Wat heb ik een lol gehad met dat ding zeg! Echt cool.

Ik heb hem 7 jaar geleden verkocht, inclusief FM-PAK, 512Kb Memory Mapper, KingsValley2 (met schakelaartje), Vampire Killer, Bak met spellen, matrix printer en philips monitor voor 1200 gulden... wou dat ik dat niet gedaan had, vooral omdat ik nogal wat muziek had gecomponeerd met FAC soundtracker (met philips muziekmodule)...

De MSX is ook een grote inspiratiebron voor de huidige spellen (vooral van Konami).

Bijvoorbeeld: Metal Gear 2, Solid Snake --> Metal Gear Solid.

Ik kan niet wachten totdat Konami met een nieuwe SD-Snatcher voor de NGC gaan beginnen! (Als Konami zou besluiten dat te doen)

I'm sorry if I'm getting a bit carried away here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 19:53
Ik ben ooit zo dom geweest om mijn Goldstar (wiv welk type maar hij was grijs) van de hand te doen. Inclusief een stuk of wat cardridges en een berg tapes.

Ik kan mij nog goed voor de geest halen hoe mijn pa en ik die listings uit de MSX-gids overtikten :)

*sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41395

wouter76 schreef op 22 september 2002 @ 23:18:
aankomende zaterdag is er in Hoorn weer een MSX Veiling georganiseerd door MCWF en het buurthuis "De Cogge" :) Ik zal er zijn.
Ook ik zal er zijn met MSX-NBNO.
ik zal hier samen met een kameraad een spel demonstreren waar we mee bezig zijn die we begin volgend jaar hopen uit te brengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Anoniem: 41395 schreef op 27 september 2002 @ 13:32:
[...]

Ook ik zal er zijn met MSX-NBNO.
ik zal hier samen met een kameraad een spel demonstreren waar we mee bezig zijn die we begin volgend jaar hopen uit te brengen. :)
Ik heb je daar vast wel gezien, maar om welk spel ging het dan?

Verders was het wel weer een leuke dag, ik heb nog een IDE interface (eindelijk fat16) en een engelse XAK - the art of visual stage gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68567

Ik heb nog een MSX 8250 met 2 drives. Puur uit nostalgie spelletje speulen :-) Zanac-Ex, Knightmare etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Ga je ook nog wel eens naar bijeenkomsten?

Zéér binnenkort (volgend weekend) wordt mijn 8280 eindelijk naar MSX 2= omgebouwd (met basic 3 en de hele zooi). Dat wilde ik eigenlijk vijf jaar terug al, maar is er toen nooit van gekomen dus eindelijk is het zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14248

hehe MSN ik heb nog een MSX2 van philips op de zolder staan... hehe kan me dat spelletje nog goed herinneren.. ZANAC o.i.d haha ben je zo'n vliegtuigje met steeds leipsere wapens hehehe kats kicks :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14248

overigens wat is nou een goeie MSX emulator voor op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Anoniem: 14248 schreef op 01 november 2002 @ 18:33:
overigens wat is nou een goeie MSX emulator voor op de PC?
fMSX, maar die is helaas niet gratis. Wel gratis is ruMSX, op het geluid na is die ook wel prima te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46237

Ik ben vrij lang doorgegaan met MSX gedoe, heb zelfs nog zo'n moonsound gehaald. er staan nog 3 NMS 8250s bij mij opgestapeld. M'n broer had zelfs een tijdje een BBS gerunt. 1 van de mooie dingen waren de creatieve oplossingen die altijd gevonden werden. En dat alle truukjes er uit zijn gehaald die mogenlijk waren. zoals bekijken van MPEG. vader jacob met de diskdrive. en vele andere dingen. Verbaas me nog steeds bijvoorbeeld hoe goed SD snatcher er uit zag. en hoe veel er op 3 diskettes paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Idd MSX leefd nog steeds

[ Voor 192% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mycosis
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Ik heb er 1tje boven op zonder staan... Hij doet al jaren aan proffessioneel stofhappen

kopen? >:)

Hij werkt overigens met cassetebandjes (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb nog een MSX2 staan, ook met flink wat cartridges net als lars hierboven en de rest op floppies. Helaas is de scartplug van me MSX kapot, dus kan ik niet spelen. Heb Metal Gear nog steeds niet uitgespeeld :P

Kings Valley, F1 Spirit, Metal Gear, Gradius, Pinguin Adventure, SuperRunner allemaal topspellen! :D

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op 25 januari 2003 wordt de International MSX 2003 Fair gehouden van 10:00u - 17:00u, in 't Oude Theater, Bram v.d. Bergstraat in Oss. Deze locatie ligt recht tegenover het station en is voorzien van ruime gratis parkeergelegenheid.

Er worden diverse nieuwe MSX hardware en software getoond.

Kijk voor meer info op: http://msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno

De entree is deze dag gratis!

Heb je nog een MSX of ben je nieuwsgierig naar wat er nog voor MSX allemaal te krijgen/zien is, kom gerust langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Anoniem: 41395 schreef op 25 November 2002 @ 22:29:
Op 25 januari 2003 wordt de International MSX 2003 Fair gehouden van 10:00u - 17:00u, in 't Oude Theater, Bram v.d. Bergstraat in Oss. Deze locatie ligt recht tegenover het station en is voorzien van ruime gratis parkeergelegenheid.

Er worden diverse nieuwe MSX hardware en software getoond.

Kijk voor meer info op: http://msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno

De entree is deze dag gratis!

Heb je nog een MSX of ben je nieuwsgierig naar wat er nog voor MSX allemaal te krijgen/zien is, kom gerust langs!
Weet je toevallig ook wat voor nieuwe hard -en software daar getoond zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71163

Ik heb er ooit wel een gehad. Eerst een MSX2 zonder floppy's, daarna eentje met. Al die floppy's met alle spellen heb ik nog steeds trouwens. Toen ik een PC kocht, heb ik hem echter weggedaan. Hij zat al met tape aan elkaar (ooit eens laten vallen :( ) en ik had niet echt ruimte om hem op te slaan. Wel jammer natuurlijk, is toch een beetje nostalgie wat ik heb weggedaan. Gelukkig zijn de spellen ook met een MSX emulator op de PC te spelen. Alleen uitkijken dat je niet naar die oude floppy's gaat schrijven, want dat schijnt je PC diskdrive niet echt fijn te vinden ;)

Trouwens, als iemand nog een MSX spel zoekt of zo, laat het dan maar even weten, ik heb er zoveel (80-120 floppy's) , dat er best wel een kans is dat ik hem voor je heb dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat noem je nieuwe hardware?

ik weet wel dat zeer waarschijnlijk Sunrise komt met hun IDE controler flashcard reader/writer
en waarschijnlijk R-soft met hun "Netwerkkaart"

we hebben op dit moment nog geen officieele inschrijving van ze binnen maar die zullen nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de mensen die wat meer info willen over de beurs kunnen naar

msx4ever.xs4all.nl/msx-nbno

gaan om wat meer info te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij deze even een voorspelling: 2003 wordt het jaar van MSX! (at least in Japan). 20 jaar MSX, and still not dead yet. Woohoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Anoniem: 29698 schreef op 02 januari 2003 @ 16:03:
Bij deze even een voorspelling: 2003 wordt het jaar van MSX! (at least in Japan). 20 jaar MSX, and still not dead yet. Woohoo!
da's wel een feestje waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latok
Yeah well.....Het is nu wel even rustig, ook in Japan. Vinden jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier

Vampier

poke-1,170

nogal mijn waarde XAK freak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is jammer dat ik er geen software of uitbreiding erbij heb anders had ik er veel meer mee gedaan, maar ik doe het iig niet weg. Veels te groot nostalgiegeval.
Ik kloot echter nog wel eens met die BASIC :)

Best wel lache dat Microsoft hier in al 'in the picture' is :)

Let's make things better today!
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/MSX_01.JPG
Mooi degelijk ding en typt erg lekker :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/MSX_02.JPG
Microsoft en blauw, ze kunnen het al :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/MSX_03.JPG
Leuke uitgebreide BASIC machine :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/MSX_04.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 09-04-2003 07:39 . Reden: add-on ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68567

Zijn er goede MSX-emulators voor Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
fMSX is er voor Linux. Hier vind je meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

openMSX is de beste MSX emulator voor Linux (zo niet: de beste MSX emulator) however... nog in alpha status ,dus eeh... veel plezier met compileren :P http://openmsx.sf.net/

Verder eeh... de stilte in Japan... halverwege Juni 2003 bestaat de MSX precies 20 jaar. Ik heb via geruchten vernomen dat dat gevierd gaat worden. Who knows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier

Vampier

poke-1,170

Zeg snout waar is #msx gebleven? Ik kwam laatst op undernet de hele toko verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

#msx bestaat nog steeds op undernet, alleen undernet is de laatste tijd nogal een wereld van brakke servers, lags en netsplits. Het kanaaltje doet het nu in ieder geval ;)

Mensen die nog voor MSX software ontwikkelen kunnen terecht op #msxdev op irc.aniverse.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik zie net op msx.org dat ze een leuke wedstrijd hebben: beste MSX1 game ooit.

De herinneringen komen wel terug als je die lijst met namen voorbij ziet komen :P
Penguin Adventure *snif* ;)

Zijn er nog mensen die nog actief MSX1 spellen spelen zo af en toe?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste