hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Ik heb een Philips V6-8020 MSX home computer.
Ik heb echter geen beeldscherm, of wat dan ook erbij. Wie weet hoe ik daar aan kan komen? Ik heb alles afgezocht
Joepie! Over een paar maanden is 't weer koninginnedag
als andere aansluiting, post dan ff hoe de stekker/plug dr uit ziet.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Anoniem: 25016
Kijk ff op http://www.eBay.nl daar staan op het moment volgens mij een stuk of drie te koopOp vrijdag 04 januari 2002 19:13 schreef DinoRaptor het volgende:
(kickje)
Ik heb een Philips V6-8020 MSX home computer.
Ik heb echter geen beeldscherm, of wat dan ook erbij. Wie weet hoe ik daar aan kan komen? Ik heb alles afgezocht.
Joepie! Over een paar maanden is 't weer koninginnedag
Oh ja, wel als trefwoord "msx" gebruiken, de goedkoopste is € 25,-
Anders kun je altijd op http://www.marktplaats.nl kijken, daar staat ook veel.
Zelfde trefwoord uiteraard
Op vrijdag 04 januari 2002 19:15 schreef kazz1980 het volgende:
meeste MSX-en kunnen gewoon op T.V. aangesloten.....
als andere aansluiting, post dan ff hoe de stekker/plug dr uit ziet.
1
2
3
4
| - - - - | - /|\ |
Zo ongeveer. IK ben geen ASCII expert.
Nog een probeersel:
1
2
3
4
| _ ~ ~ , | , /|\ |
In een rondje dus.
Uit een of andere faq gekopieëerd:
[quote]
Monitor connector Philips
(Erik de Boer)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 8 pin DIN 7 6 7 NC 6 +12V 3 8 1 3 AUDIO 8 NC 1 +5V 5 4 5 CVBS (color video PAL) 4 Ys (monochrome) 2 2 gnd ('luminance') |
Waarom reageert niemand meer terwijl ik een vraag heb??
Beeldscherm zat er bij mij bij, weggemietert wegens ruimtegebrek, heb er dan ook F2,= voor betaaLDOp vrijdag 04 januari 2002 19:13 schreef DinoRaptor het volgende:
(kickje)
Ik heb een Philips ××××× MSX home computer.
Ik heb echter geen beeldscherm, of wat dan ook erbij.
je zal een converter moeten solderen denk ik, die van mij heeft tv-out
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ja. Ik heb ook al gekeken wat dan aan elkaar zou moeten, maar als iemand een makkelijkere oplossing heeft dan met een scartkabel in de tv en dit ding in m'n MSX...Op zondag 06 januari 2002 13:22 schreef markvt het volgende:
[..]
Beeldscherm zat er bij mij bij, weggemietert wegens ruimtegebrek, heb er dan ook F2,= voor betaaLD
je zal een converter moeten solderen denk ik, die van mij heeft tv-out
Een 8020 kun je toch gewoon op de antenne ingan van je tv aansluiten?Op zondag 06 januari 2002 13:26 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
Ja. Ik heb ook al gekeken wat dan aan elkaar zou moeten, maar als iemand een makkelijkere oplossing heeft dan met een scartkabel in de tv en dit ding in m'n MSX...
En anders kun je altijd een beeldscherm op eBay kopen
Op deze site http://www.faq.msxnet.org/connector.html#rgbscart moet je volgems mij de goede beschrijving wel kunnen vinden
Graag gedaan en veel plezier ermeeOp woensdag 09 januari 2002 21:44 schreef Scudo het volgende:
nog bedankt voor de msx-en macho![]()
had nog een monitorkabel voor sony

ben stiekum toch een klein beetje benieuwd

Don't give up
Bij sommige dos2 calls moet je wel heel precies zijn.
Is erg cool om daar weer bezig mee te zijn.
Wat voor hoger doel heeft dat??Op donderdag 10 januari 2002 10:49 schreef wouter76 het volgende:
ik speel heden regelmatig ParodiusNu al 4 keer uitgespeeld
![]()
Het is het ultieme doelOp donderdag 10 januari 2002 20:11 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
Wat voor hoger doel heeft dat??
Anoniem: 41395
hier komt een quote uit een mailtje van de internationale MSX mailinglist(vandaar het engels)
-------------------------
As we did in 2000 and in 2001, in 2002 MSX-NBNO will organise a fair in Oss,
the Netherlands.
Date: 19 januari 2002
Opening hours: 10.00 to 17.00
Entrance fee: Euro 1,10
Bram van den Berghstraat
Oss
Stands can be reserved, costs are Euro 2,25 per table. (1,20 x 0,60 m)
There will be a triplex (midi) network
R-Soft will demonstrate their new networking cartridges
How to get there?
- Railwaystation Oss is nearby, approx 100 meters
- Coming by car:
Motorway A50 towards Oss
turn number 16, Oss-Oost
Coming from Nijmegen/Arnhem at the traffic lights turn right
Coming from 's HertogenBosch at the traffic lights turn left, at the second
lights go straight on
After several kilometers, at the traffic lights turn left. (Julianasingel)
On the SECOND possibility turn right (Kantsingel)
Follow this road untill you sea the railroad.
Directly after you have crossed this railroad, you have to turn left
(Spoorlaan)
Follow this road to the railwaystation (it will be on your left hand)
Just before the railwaystation you can turn right (Bram van den Berghstraat)
and there you see 't Oude Theater
For more information:
Name, email, telephonenumber:
Raymond Hoogerdijk: msx4ever@xs4all.nl (+31-412-640679)
Richard Bosch: rtabosch@xs4all.nl (+31-412-635287)
Maico Arts: msxnbno@xs4all.nl (+31-412-690757)
Jezus.. die heb ik ook nog gehad..Op woensdag 10 oktober 2001 23:30 schreef wouter76 het volgende:
Die Canon is best wel geinig om te zienVerder idd een onhandig geval...
plaatje: [afbeelding]
Dragon Slayer muziek draait hier nu op de achtergrond en is meer dan best aan te horen
Zet de tijde even stil en veeg een traan weg
Anoniem: 28725
als je een msx emulator download en dan in msx basic een floppy formateerd kan je er gewoon spellen enz. opzetten.Op donderdag 03 januari 2002 22:16 schreef kazz1980 het volgende:
Ik heb nog een MSX!!! een toshiba!
kan er helaas geen reet mee.
Heb geen progs.....
staat er nu dus meer voor de show.
zou er graag eens wat mee doen...maar ja. programmeren enzo voor de MSX heb ik echt geen tijd voor!!
dan kan je er nog es wat mee
Anoniem: 45428
als muziekcomputer heel leuk ding met FM synth....
http://www.faq.msxnet.org/msx1.html#CX5M
Anoniem: 12199
yup deze hadden we maar dan emt 2 diskette stationsOp donderdag 03 januari 2002 10:59 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Klinkt als een NMS8255 (of een NMS8250 die uitgebreid was met een tweede drive).
[afbeelding]
Dit plaatje is van een prototype NMS8250, dit is te zien aan de rode powerknop en iets andere keyboard opdruk. Dat zijn dan ook de enige verschillen met de uiteindelijk geproduceerde modellen.
Heb je zelf ook free-ware online staan en ben je de copyrighthouder van de software, stuur dan een mailtje naar me (fisla100@hotmail.com) en ik zal de link naar je software in de database opnemen:)!
The MSX-Xpress-crew (ME
Ook zal de mailinglist weer in gebruik genomen worden!
Zodra de nieuwe site af is, dan zal ik hier de nieuwe URL posten! voor nu, de meest recente versie: http://www.msx-xpress.f2s.com
Nou mede-MSXfreaks
Cya,
Filip Slagter,
webmaster of the MSX-Xpress!
http://www.msx-xpress.f2s.com
Die NearDark diskjes moeten nog onder de sectie Demo's
Voor de rest een coole site die uiteraard al in mijn favorieten stond.
Meanwhile kunnen jullie op het nieuwe MSX-Xpress Forum kijken:
http://www.fixato.nl/msx-boards/index.php
Ik hooop jullie daar gauw te zien
Het forum zelf bestaat al een tijdje, ik denk 1 tot 1,5 jaar, maar in zijn huidige vorm (ik heb namelijk voor een ander forumtype gekozen en alles verhuisd) bestaat hij nog maar 3 weken. In die 3 weken zijn er al flink wat messages bijgekomen:9~!
Betreffende de nieuwe ASCII-msx: in het MSX-Infoblad van Rinus Stoker (http://www.msxinfo.com) staat er een flink artikel over.
In het kort gaat het over de discussie betreffende de opbouw van de nieuwe MSX. Wil de msx-er een pjoeter gebaseerd op MSX-onderdelen, de MSX-filosofie of gewoon een nieuwe homecomputer onder de naam MSX.
OOk wordt er besproken hoe de inwendige hardware eruit moet gaan zien, wat voor Core, wat voor type geheugen, hoe de netwerkmogelijkheden eruit moeten gaan zien; en nog veel meer.
Als je nog geen lid bent van MSX-Info, waarom wordt je dat niet? Het blad is goed en niet prijzig (6,81 euro per jaar, 4 nummers) en het brengt handige info, tevens over de beurzen...
n-e-wayz, ik ga ff kijken of ik een artikeltje over mijn MSX-Xpress kan schrijven, zodat het misschien in het volgende nummer (want dan moet de nieuwe MSX-Xpress wel af zijn) gepubliceerd kan worden. Lekker voor de visits
Trouwens, de stelling van Wouter is ook in het engels gepost op mijn forum: http://www.fixato.nl/msx-boards/viewthread.php?tid=43
Cya
Filip Slagter,
Administrator and Founder of The MSX-Xpress
Founder and Admin of The MSX-Xpress and Affiliates Forum
http://www.fixato.nl/msx-boards/
Niet om het een of ander hoor, maar ik heb wel eens vernomen dat je dat hier beter niet kunt doenCya
Filip Slagter,
Administrator and Founder of The MSX-Xpress
Founder and Admin of The MSX-Xpress and Affiliates Forum
http://www.fixato.nl/msx-boards/
Verder ziet je site er toppie uit!
Toen maar op een peeceetje overgestapt..
Maar ergens ver weg op zolder in een doos staat nog een orginele msx1 (denk ik)
Wupsje
Een 8220, een MSX2
Alleen ik heb weer een extreme versie

Deze start dus geen basic op maar een tekenprogramma (Phillips Paint ofzoiets). Dit is dus een MSX om mee te genlocken.... Weet iemand hier toevallig meer van??
MSX gg al contact mee gehad (Ik heb daar zowieso altijd contact mee), maar die kenden die MSX helemaal niet. Het is er echt 1 hoor..
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
maar probeer daarvoor een op de MSX faq te kijken daar kan je wel komen door maar www.msx.org te gaan.
en anders kan je je aamelden bij de MSX mailinglist door een mailtje naar majordomo@stack.nl te sturen met in de subject subscribe MSX
Anoniem: 27493
Alleen baal je wel als je dan een Muziekmodule hebt, want die gaat juist naar het interne programma als je de ESC ingedrukt houdt... beide zijn overigens Philipsproducten, niet echt slim gedaan dus...
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Klopt, maar het valt niet te ontkennen dat het vervelende situaties op kan leveren voor lekenOp donderdag 24 januari 2002 02:19 schreef DynaMikeY het volgende:
Maar uit die music module kun je zonder al te veel moeilijkheden de EPROM er uit halen...problem solved
ik zou de eerste reactie op dat probleem van de philips helpdesk medewerker wel eens hebben willen zien iig
"Meneer, ik heb een NMS 8220 en een Muziekmodule... Als ik [ESC] inhoud kom ik in het interne programma van de muziekmodule, en als ik [ESC] NIET inhoud dan kom ik in het interne programma (paint) van m'n NMS 8220... hoe kom ik nu in basic?"

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Thx, sorry ik zal het niet meer doenOp dinsdag 22 januari 2002 23:18 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar ik heb wel eens vernomen dat je dat hier beter niet kunt doen
Nogmaal thx, ik zal je binnenkort wel een preview laten zien van de nieuwe versie! Die is zelfs nog beterVerder ziet je site er toppie uit!
Een Amiga poster? FoeiOp donderdag 24 januari 2002 02:40 schreef WHiZZi het volgende:
Wat nouOp donderdag 24 januari 2002 20:07 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Een Amiga poster? Foei
Dus niks foei, Amiga ruled
Jah, dat zal best, maar VROEGER was het OF/OF heh... niet beideOp vrijdag 25 januari 2002 15:28 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
Wat nou, kijk es wat onder het tapedeck staan. Een CD-TV (van AMIGA)
Dus niks foei, Amiga ruled
Ik ben msx-only ingesteld
de combinatie pc en/of msx is wel toegestaan
Anders gaat het forummen zo slecht

Leuk YS3
Goed.... de MSX 1+2 en 2+ zijn gewoon mijn complete jeugd geweest. Dag en nacht zat ik achter dan ding, een beetjwe te zoeken naar Konami chear codes of gewoon lekker toppers zoals Metal Gear (ja de orginele), USAS, Vampier Killer, Nemesis 1+2+3+salamander, Spacemanbow... eigenlijk alles... maar met stip bovenaan staat nog altijd SD-Snatcher.
GreeTz
Vampier
Anoniem: 2557
Cheat codes! Lame!!Op zaterdag 26 januari 2002 23:51 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]
Leuk YS3
Goed.... de MSX 1+2 en 2+ zijn gewoon mijn complete jeugd geweest. Dag en nacht zat ik achter dan ding, een beetjwe te zoeken naar Konami chear codes of gewoon lekker toppers zoals Metal Gear (ja de orginele), USAS, Vampier Killer, Nemesis 1+2+3+salamander, Spacemanbow... eigenlijk alles... maar met stip bovenaan staat nog altijd SD-Snatcher.
GreeTz
Vampier
Ach je typt een herkenbaar verhaal...MSX is voor mij alles geweest. Het begin van mijn profesionele carriere (als gamedeveloper), begin van mijn muziekhobby, begin van mijn Metal Gear verslaving (koop gemiddeld meer dan 500 US$ aan Metal gear stuff per jaar)....nu koop ik nog MSX klassiekers die ik wil hebben, zoals laatst Romancia (Dragonslayer 3). Ik heb gelukkig de eer gehad om enkele grootheden uit die tijd te ontmoeten, zoals Masahiro Ikariko die de fantastische soundtrack van SD-Snatcher schreef. Of Wammes Witkop
eens even zijn e-mailadres opzoeken, kijken of ik heb op mijn site kan lokken
greetz,
Filip
De treinreis van 4 uur hadden we er wel voor over
Wammes was er ook altijd te vinden.
Dat Ys3 icon van me is cool ja
Uhm. Nee.Op maandag 28 januari 2002 19:14 schreef borgcmd het volgende:
Tilburg still is THE PLACE TO BE!! tilburg en Bussum (opvolger van Zandvoort) zijn nog steeds een van de beste beurzen!
Vooral de avond ervoor, met tig MSXers de binnenstad van Tilburg onveilig maken (Irish Pub!!), en in 1 avond 3 shoarmatenten bezoeken!
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
En 's nachts in het hotel voor de kamerdeur van wammes gaan staan met een mobiele telefoon om z'n gesnurk op te nemenOp maandag 28 januari 2002 23:49 schreef DynaMikeY het volgende:
Tilburg 99 was eigenlijk de laatste beurs die ECHT gaaf was
Vooral de avond ervoor, met tig MSXers de binnenstad van Tilburg onveilig maken (Irish Pub!!), en in 1 avond 3 shoarmatenten bezoeken!
dat was zwaar humor (althans toen ik nog 9 jaar was)
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Eigenlijk alleen de avond ervoor...de beurs zelf vernietigde al mijn illusies dat het nog zoals vroeger was...Op maandag 28 januari 2002 23:49 schreef DynaMikeY het volgende:
Tilburg 99 was eigenlijk de laatste beurs die ECHT gaaf was
92-95...toen waren de MSX beurzen tof
Oh ja, dat was wel een zwaar vaag spel!Op woensdag 30 januari 2002 04:55 schreef violator_ het volgende:
Wie herhinnerd zich nog het spelletje "Yab Yum" op de MSX ?
dat was zwaar humor (althans toen ik nog 9 jaar was)
Kijk maar eens op mijn site, daar kan je vast wel een link vinden via de MEP-v2!
Anoniem: 38430
als je gepakt werd
mopi ranger vond ik ook erg leuk
TrueOp woensdag 30 januari 2002 05:30 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen de avond ervoor...de beurs zelf vernietigde al mijn illusies dat het nog zoals vroeger was...
92-95...toen waren de MSX beurzen tof
op de MSX ben ik zelf bekend als Styx en zit bij de groep Surrec
ook Schijf ik voor het blad XSW magazine als m'n eigen Richard Bosch
da's al lang geleden zeg!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Mijn nick was DOS en zat bij Near Dark...Op vrijdag 01 februari 2002 17:50 schreef yustmenl het volgende:
wat waren jullie namen eigenlijk op de MSX als jullie die hadden en bij welke groepen zaten jullie?
op de MSX ben ik zelf bekend als Styx en zit bij de groep Surrec
ook Schijf ik voor het blad XSW magazine als m'n eigen Richard Bosch
BCF
Moonsoft
MSX-Engine
Zodiac (voor het eerst een nick gebruikt: Libra)
en vaak samengewerkt met Compjoetania.
ff snel een shortlistje software waar ik bij betrokken ben geweest:
BCF's AXE SCC Demo (waardeloze meuk maar m'n eerste produkt)
BCF Diskstation #2 t/m BCF Diskstation #5
Dragondisk #7 t/m Dragondisk #14 uhm ongeveer..weet de getallen niet meer zo
Moonblaster (Moonsoft)
Moonblaster Music Disk #1 (Moonsoft)
Moonblaster Music Disk #2 (Moonsoft)
MoonSounds (Sunrise)
DIX (MSX-Engine)
DASS (MSX-Engine)
Pixess (Compjoetania)
Noisedisk (Compjoetania)
Judgement of Sound (Compjoetania)
Evolution (The New Image)
Arranger 1 t/m 4 & Arranger Gold (Zodiac)
ben vast nog wel wat vergeten...
Ik heb trouwens ook aardig wat getekent in m'n MSX tijd... En beide dingen (muziek maken en tekenen) doe ik nu nog steeds, maar nu voor Engine Software...
(Ik KAN ook een beetje programmeren, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden)
Zeeeeeeer verstandigOp maandag 04 februari 2002 19:29 schreef Profile het volgende:
<knip>
(Ik KAN ook een beetje programmeren, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden)
Ik vind toch van niet.Op dinsdag 05 februari 2002 00:20 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Zeeeeeeer verstandig
Programmeren is erg leuk te doen !

Volgende week heb je Windows XL af?Op dinsdag 05 februari 2002 16:02 schreef Bootfailure het volgende:
[..]
Ik vind toch van niet.
Programmeren is erg leuk te doen !
offtopic: waarom heb je je usernaam laten wijzigen?
Nope Windows XL is nog niet af, moet nu weer uitzoeken hoe ik met memman programmeer.Op dinsdag 05 februari 2002 16:53 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Volgende week heb je Windows XL af?
offtopic: waarom heb je je usernaam laten wijzigen?
[offtopic]
Ik heb mijn usernaam laten wijzigen omdat Jebedia niets met mijn tweak gewoonten te maken heeft en Bootfailure wel
[ontopic]
ontopic: Waarom zou je memman willen gebruiken?
Anoniem: 38681
heb nog een 8280 van philips en een sony hb-75p verder nog een toshiba music cartridge een philips muziek module een nog vele spellen en ook nog enkele konami cartridges speel er nog regelmatig spellen op en mijn 8280 gebruik ik ook nog wel eens om commentaar aan te brengen bij vakantiefilms enzo. heb nog veel meer msx spul maar ik ga echt niet alles opnoemen.
Heb trouwens 2 van die 8250ers te koop Iemand Intresse ????
Je vergeet een grootheid!!Op zaterdag 26 januari 2002 23:57 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Cheat codes! Lame!!![]()
Ach je typt een herkenbaar verhaal...MSX is voor mij alles geweest. Het begin van mijn profesionele carriere (als gamedeveloper), begin van mijn muziekhobby, begin van mijn Metal Gear verslaving (koop gemiddeld meer dan 500 US$ aan Metal gear stuff per jaar)....nu koop ik nog MSX klassiekers die ik wil hebben, zoals laatst Romancia (Dragonslayer 3). Ik heb gelukkig de eer gehad om enkele grootheden uit die tijd te ontmoeten, zoals Masahiro Ikariko die de fantastische soundtrack van SD-Snatcher schreef. Of Wammes Witkop![]()
offtopic: Ja wanneer het AMD betreft wel ja (#@%@! processors)Op vrijdag 08 februari 2002 09:32 schreef wouter76 het volgende:
offtopic: Meestal gaat het toch na het booten mis met jou?
ontopic: Waarom zou je memman willen gebruiken?
ontopic:
Ik ga memman omdopen tot api-manager en memory api.
Het is er al, goed geprogrammeerd en ik hoef dan een heleboel dingen niet meer zelf te maken.
Nog een voordeel is dat je dan in WinXL gewoon allerlei tsr's die er al zijn kunt gebruiken
Lijkt me de beste oplossing en de snelste.
(Ik vind wel dat die basic boot er uit gesloopt moet worden.)
Dus MSX Windows XL gaat verder in development
En Anne de Raad natuurlijk! Van de vliegende bieten!Op vrijdag 08 februari 2002 09:51 schreef Latok het volgende:
[..]
Je vergeet een grootheid!!
Ach, zo waren er toch wel meer MSX corifeën? Ik noem een F. Druijf....Op zaterdag 09 februari 2002 05:38 schreef MrRudi het volgende:
[..]
En Anne de Raad natuurlijk! Van de vliegende bieten!
Anoniem: 18332
Volgens mij was de MSX standaard uitgevoerd met een "blauw scherm"Op woensdag 10 oktober 2001 20:08 schreef Chevy454 het volgende:
....Kon ge tenminste nog wat op werken zonder dat een blauw scherm opduikt.
Maar die kon je met het SET commando in BASIC aanpassen...geloof dat er 4 combinaties waren...mijn favoriet was oranje scherm, rood MSX logoOp maandag 11 februari 2002 12:41 schreef rdaone het volgende:
[..]
Volgens mij was de MSX standaard uitgevoerd met een "blauw scherm"
Anoniem: 34149
hoe duur verkoop je ze?Op vrijdag 08 februari 2002 09:41 schreef tm288712 het volgende:
Heb nog 3 8250 systemen van philips
heb nog een 8280 van philips en een sony hb-75p verder nog een toshiba music cartridge een philips muziek module een nog vele spellen en ook nog enkele konami cartridges speel er nog regelmatig spellen op en mijn 8280 gebruik ik ook nog wel eens om commentaar aan te brengen bij vakantiefilms enzo. heb nog veel meer msx spul maar ik ga echt niet alles opnoemen.
Heb trouwens 2 van die 8250ers te koop Iemand Intresse ????
Ik zat trouwens bij geen een groep maar een maat van mij wel
te weten Remco van Nunen en zijn neef Sander van Nunen bij MSX-ENGINE
Anoniem: 35801
Leuk om om de zoveel tijd weer eens de gouwe ouwe spellen te spelen zoals Illusion City, de XAK series, Dragon Slayer series, Super Deform Snatcher (een van de beste).. maar ook de hele oude Konami games zoals Metal Gear, Metal Gear Solid, KnightMare of Undeadline (van wie was ie ook al weer?) etc.
...aiii nu ik er over tik... toch vanavond maar weer eens spelen
aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhOp maandag 11 februari 2002 13:32 schreef Makull het volgende:
Heb zelf nog een Turbo R A1ST staan (met 1024KB geheugen).
Leuk om om de zoveel tijd weer eens de gouwe ouwe spellen te spelen zoals Illusion City, de XAK series, Dragon Slayer series, Super Deform Snatcher (een van de beste).. maar ook de hele oude Konami games zoals Metal Gear, Metal Gear Solid, KnightMare of Undeadline (van wie was ie ook al weer?) etc.
Jij hebt nog Turbo-R??
Ik ben al tijden op zoek naar een turbo-R
verkoop je em??
hehe
Op msx.org staan een heleboel links naar emulators, ook die Turbo R aankunnen. Kijk trouwens ook eens naar het artikel van 'MSX Revival'. Erg leuk.Op maandag 11 februari 2002 13:23 schreef katana25 het volgende:
weet er iemand een Emulator Die alles kan afdraaien?
Dus zowel msx2 als Msx turbo R spellen?
Nope, not in a million yearsOp maandag 11 februari 2002 14:02 schreef katana25 het volgende:
maar makull nou geef je nog geen antwoord op de vraag of je je Turbo-R verkoopt???
In mijn ogen is er maar 1 echte MSX-grootheid en dat is uiteraard Ruud v/d Moosdijk himself......;)Op maandag 11 februari 2002 12:32 schreef wouter76 het volgende:
[..]
Ach, zo waren er toch wel meer MSX corifeën? Ik noem een F. Druijf....
SlijmbalOp maandag 11 februari 2002 20:26 schreef Latok het volgende:
[..]
In mijn ogen is er maar 1 echte MSX-grootheid en dat is uiteraard Ruud v/d Moosdijk himself......;)
Het is Metal gear en Metal Gear 2 Solid Snake, niet Metal Gear SolidOp maandag 11 februari 2002 13:32 schreef Makull het volgende:
Heb zelf nog een Turbo R A1ST staan (met 1024KB geheugen).
Maar zijn Neef Remco van Nunen heeft er ook nog even bijgezeten dacht ik(is maat van me) Ik ga zelf alleen nog maar naar de beurs die voorheen in Zandvoort was en sta daar nu tegenwoordig met spelcomputers(Sven keizer misschien bekend bij iemand?)
Ik heb op dit moment geen MSX meer maar ik wil er wel weer een hebben en dan het liefst een Turbo-R A1GT
Huh?! Wat heb ik gezegd? Ik kan me hier niks meer van herinneren. De broccoli van gisteren moet een ongekende chemische reactie in mijn hersenen teweeg hebben gebracht. Dit heeft vervolgens geleid tot een megalomane, bijna metafysische uitspraak over MrRudi.....Excuse me...Op maandag 11 februari 2002 20:29 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Slijmbalen Druijff...ach, laat ik maar niks over die man zeggen aangezien ik niks aardigs over hem kan zeggen. En iemand noemde Sander van Nunen, die heeft inderdaad even bij Engine gezeten, o.a. aan het spel DIX meegewerkt maar daarna spoorslags vertrokken naar Afrika ofzo
iig heeft Sander nog steeds een MSX site..toch ?
Niet veel.Op vrijdag 08 februari 2002 23:32 schreef yustmenl het volgende:
heb je van Windows XL al iets draaien????
De systemApi is klaar.
De fileApi zit ongeveer op 70% (komen wel heel veel functies in)
Ben er ook nog niet zo lang mee bezig.
Ik test ook alle functies tot ze perfect werken en vet optimized zijn, dus zo kort mogelijke code
Ik meld het wel wanneer er een alpha/beta uit is
Loek van Kooten, Ivo & Sander Wubbels, Falco Dam en Dennis Geerdink...om precies te zijnOp dinsdag 12 februari 2002 08:25 schreef katana25 het volgende:
yo mr Rudi er zaten nog een aantal mensen bij MSX-ENgine alleen ik kan niet meer op de naam komen. En ja Sander van Nunen zie je nog wel veel op de beursen maar of ie nog een MSX heeft? ik weet het niet.
Maar zijn Neef Remco van Nunen heeft er ook nog even bijgezeten dacht ik(is maat van me) Ik ga zelf alleen nog maar naar de beurs die voorheen in Zandvoort was en sta daar nu tegenwoordig met spelcomputers(Sven keizer misschien bekend bij iemand?)
Ach ja...de goede ouwe tijd...BCF, Unicorn, Impact, FAC, Genic, Fuzzy Logic, Fony, Anma, Parallax, Compjoetania, IOD, Club Rijnstreek, Moonsoft, MSX-Engine, Flying Bytes, NOP...dat waren toch de dagen...