Sorry maar basic noem ik geen programmeren.. assembly... dat IS programmeren!! 

Misschien doel je op Wammes Witkop. DE MSX adept uit de jaren 80.Vampier schreef op 27 april 2003 @ 18:18:
Roland Witvoet... de naam komt me bekend voorik geloof door een persoon uit Gemert wat naar de naam Hugo luisterd
Ik weet dat jij erg bezig bent met computers en ook met de MSX... ik vraag me nog meer af waar ik je naam van ken... nouwjah goed...
Anoniem: 25016
Daar ben ik het zeker mee eenspulleke schreef op 26 augustus 2004 @ 10:57:
Sorry maar basic noem ik geen programmeren.. assembly... dat IS programmeren!!
Anoniem: 122386
Ik denk niet dat die bij Near Dark vandaan komt.
Haha nou dat nou ook weer niet, maar lachen is dat project wel! Hopelijk breekt het een beetje door, want ik zou graag zo'n ding in mun auto bouwen... lcd schermpje eraan en ik zou helemaal de blits maken tussen het in auto's ingebouwde Playstation 2 geweld
Mwah, daar valt wel een mouw aan te passen. Het ligt er maar aan of het wat mag kosten. Ik heb gisteren nog 2 MSX-en naar Argentinië verzonden, dsu de US of A moet ook wel gaan.Vampier schreef op 04 november 2004 @ 01:33:
ik kan hier in de US geen msx aankomendus daarom maar openMSX 0.5.0
[Voor 28% gewijzigd door Vampier op 23-11-2004 19:33. Reden: ik ben un pruts0r]
[Voor 7% gewijzigd door Vampier op 12-12-2004 18:44]
Anoniem: 25016 schreef op dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:40:
[...]
Daar ben ik het zeker mee eens
Ik ben dan ook een ml programmeur op de msx.
Ik maakte eerst alleen maar dos tooltjes, maar ben nu bezig met een demo en later gaan we vast nog meer maken.
Ik moet alleen nog een moonsound op de kop zien te tikken, moet het nu allemaal met een emulator doen en ben daar niet zo blij mee.
Op een emulator draait het niet zo goed als op een echte msx.
ik heb zelf de volgende MSX setup:
Panasonic FS-A1GT
Novaxis SCSI iface
2Gb hdd
zip drive
SCC (f1-spirit + salamander met switch)
Roland SC-55
Philips Muziek module
4mb memory mapper
ik heb nog wel meer spul, maar deze setup wordt gebruikt, en het andere nog niet.
(m'n msx2 is weg, wordt momenteel omgebouwd tot msx2+)
http://www.msxsoft.nl/development.php
Hier zijn in ieder geval al twee goed bruikbare tools voor proggen.
Anoniem: 83969
Real men use Linux
[Voor 6% gewijzigd door NoBody op 04-01-2005 05:34]
Hoi
Anoniem: 83969
ViNyL schreef op zaterdag 31 juli 2004 @ 19:29:
Nou dat is niet wat ik bedoel. De laatste keer dat ik de MSX gebruikte was dus op de basisschool ruim 12 jaar gelede het al oud. Dat stimuleert mij niet echt om de 587 andere posts te gaan lezen
[Voor 47% gewijzigd door Darth Malak op 06-01-2005 14:51]
Ik ben blij dat je openMSX zo waardeertNoBody schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 04:10:
Damn een MSX topic, geweldig zeg
Draait de meeste spellen feilloos, alleen jammer dat hij niet fullscreen wil maar dat went wel
edit:
Fullscreen kan gewoon met F11
[Voor 12% gewijzigd door Vampier op 07-01-2005 08:21]
ja het is inmiddels F12 geworden kwam ik achterVampier schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:16:
[...]
Ik ben blij dat je openMSX zo waardeertdaar doen we het voor
tip duw op f10 en type in : set scaler hq2x of set scaler 2xsai voor beter beeld.
Goh f11dan gebruik je nog een oude... de nieuwe is 0.5.0 (tenminste de officieele) ik ben lid van het openMSX development team (*juigt*) en op dit moment is het team erg hard bezig aan GFX9000 implementatie (die dus al werkt) tevens aan on screen Display / IPS patches etc etc.
Ik heb catapult nog niet (lanceer openmsx altijd vanuit console, op zich geen grote moeite), maar als ik het zo lees op de catapult homepage dan lijkt het me wel makkelijk, ga vanavond thuis (zit nu op mijn werk) even kijken of catapult al in de Gentoo portage tree is te vinden en anders compileer ik hem zelfVerder is catapult als uitgegroeid tot een volwaardige lanceerder voor openMSX (met real time communicatie) voor het aanpassen van scalers / midi poorten etc etc.
Er is ook een lanceerder project gestart voor de MSX gamers die graag snel een spelletje willen spelen en simpel een rom willen uitzoeken (zoals MAME)
Cool logo, ben benieuwdEn nog een leuke verassingC-BIOS is weer nieuw leven ingeblazen (een open source bios voor de MSX) ... naar alle waarschijnlijkheid gaat dit het nieuwe logo worden voor C-BIOS MSX2
[afbeelding]
(c) Eric Boon / Patrick van Arkel
http://www.vampier.net/cbios/ voor de compatibility lijst van afgelopen week (1-1-2005)
Ik heb hier op mijn werk geen IRC, maar zal er thuis zeker eens kijkenblueMSX is ook erg goed bezig om een van de beste te worden... bleuMSX en het openMSX team werken hecht samen.
Voor meer informatie irc.freenode.net #openMSX waar de developer van BlueMSX ook langskomt.
EN ALLEMAAL NAAR DE MSX MEET IN OSS KOMEN!!
Hoi
[Voor 8% gewijzigd door Vampier op 27-02-2005 22:17]
[Voor 24% gewijzigd door Vampier op 07-03-2005 08:09]
LPRINT CHR$(&B00000000) is makkelijker, hoef je t niet vanuit binair om te rekenen en kun je gewoon 1tjes plaatsen.Jazzy schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:41:
Mmm, dittopic is wel een beetje aan het afzakken.
Ik heb gisteren mijn schuurtje opgeruimd en daardoor weer even met 1 van mijn MSX-en gespeeld. Het is een turbo R GT maar gek genoeg is dat niet eens mijn favoriete MSX. Ik doe eigenlijk veel te weinig met de mogelijkheden vanhet ding.
Gisteren heb ik een 8-kanaals interface kaart getest die ik een tijdje geleden gekregen had, met bijbehorend boek. Echt leuk, het ding hangt uiteraard aan de printerpoort en je bestuurt hem met LPRINT CHR$(waarbij B een waarde tussen de 0 en 255 mag zijn. Nu alleen nog een leuk schakelingetje bedenken en een net programmatje schrijven.
[Voor 100% gewijzigd door Vampier op 04-04-2005 18:47]
Is het misschien een idee om al die emulator-stuf even in een apart topic te gooien? Nu ging het net weer even over 'echte' MSX-en en nu valt dat weer in het niet door dit lapje tekst.Vampier schreef op maandag 04 april 2005 @ 08:43:
Voor mensen die openMSX gebruiken is hier een wastlijst met cheats (had even niets te doen zullen we maar zeggen)
Binnenkort meer... ook voor blueMSX maar daar wordt aan gewerkt achter de schermen
[Voor 50% gewijzigd door Vampier op 04-04-2005 19:02]
http://www.msx.org/forumtopic1477.htmlVampier schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:50:
Je hebt gelijk,ik heb even de lap text weggehaald.en vervangen door een file.
kijk je ooit op www.msx.org?
Mwah, niet helemaal.ObsoNet is een nieuwe (en voor zover ik weet) eerste netwerk kaart voor MSX.
Klopt, het was ook maar een grapje. Inderdaad, dit is wat mij betreft de belangrijkset ontwikkeling sinds de IDE-interface voor MSX. Ik kijk er echt naar uit.
In Nederland staat er eentje op Ebay. Hij moet nog even maar staat nu nog maar op 100 euro. Verzenden naar US of A kost je een paar tientjes.Ik ben opzoek naar een MSX2+ of een Turbo-r om af en toe iets buiten een emulator te kunnen testen. Maar aangezien er in de USA niet al te veel van die bakken rondhangen ga ik maar eens proberen ofdat ik er een uit Japan kan importeren (110V)
[Voor 4% gewijzigd door Vampier op 09-04-2005 06:42]
[Voor 26% gewijzigd door Vampier op 06-06-2005 03:06]
Probeer TED eensJazzy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:09:
Andere vraag: ik zoek een eenvoudige tekst editor om bijvoorbeel configuratiebestanden te bewerken. Ik kan op Funet niets vinden...
Ik heb geen echte MSX hier... dus ik doe het ook nooit. (sd snatcher heeft maar 3 disks + 1 save disk)Jazzy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:11:
Wat doen jullie eigenlijk om bestanden van je pc naar de echte MSX te brengen? Ik heb alleen een IDE interface waar nu een harddisk aan hangt.
ROM-bestanden kan ik wel via een 720 kB diskette overzetten maar als ik bijvoorbeeld meerdere DSK-bestanden over wil brengen dan moet ik ze 1 voor 1 wegschrijven naar diskette. Dit moet dan met bijvoorbeeld Diskmanager, gaat niet echt snel en bovendien loop ik tegen problemen aan bij de 4e diskette van SD Snatcher. Blijkbaar zit daar iets beveiligds in...
Anders toch maar een cd-romspeler aansluiten en dan een multisessie cd gaan gebruiken?
Ik heb TED eindelijk gevonden, bleek sinds 2001 open source te zijn geworden. Het archief is te vinden op www.hansotten.com -> http://www.funet.fi/pub/m...om/sources/riesvriend.zip
Ik heb voor school veel met tassword gedaan.... maar TED is toch net een tikkeltje beter (en kan grotere bestanden aan)Jazzy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:18:
[...]
Ik heb TED eindelijk gevonden, bleek sinds 2001 open source te zijn geworden. Het archief is te vinden op www.hansotten.com -> http://www.funet.fi/pub/m...om/sources/riesvriend.zip
Anoniem: 2557
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
of hier natuurlijkJazzy schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:42:
Kijk anders gewoon hier even: http://en.wikipedia.org/wiki/MSX
[Voor 12% gewijzigd door wimpie007 op 04-10-2005 22:57]
Nou voor dat geld zal ik het nooooit verkopen. Is mij veel meer waard dan dat.Jazzy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:59:
Hangt van het type af, kan variëren tussen de 5 en de 25 euro. Het scherm heeft vrijwel geen waarde.
Kijk, daar gaat het om. Dan moet je hem gewoon lekker houden.wimpie007 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:24:
[...]
Nou voor dat geld zal ik het nooooit verkopen. Is mij veel meer waard dan dat.
Geloof me, ik ben een redelijke die hard verzamelaar en een Sony Hitbit (welk type eigenlijk) is niet snel verzamelwaardig. Als je een beetje een indruk wil hebben waarom dan moet je maar eens zoeken op Hitbit of MSX op marktplaats. Complete zolders staan vol emt die 'rommel'.Dacht dat de echtie die-hard collectors er wel meer voor over zouden hebben aangezien de doos er ook bij zit en manuals enzo.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
[Voor 4% gewijzigd door maarud op 25-05-2006 15:33]
ik volg dit topic zo nu en danJazzy schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:40:
Het is je vergeven.
Maar hoe zouden we dit topic nog een beetje levend kunnen houden? ZIjn er nog andere (ex-)MSX-ers die dit topic volgen? Laat eens wat van je horen!
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
[Voor 5% gewijzigd door Gigapower op 26-05-2006 15:37]
Mmm, de meeste mensen willen juist van hun tapes af.markvt schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:24:
[...]
ik volg dit topic zo nu en danzou er eigenlijk een manier zijn om een rommetje op een cassette bandje te streamen .. mijn msx heeft alleen een tape streamer en cartridge slots. Een spel vanaf cartridge boot echt supersnel lang leve cartridges helaas heb ik maar 1 cartridge spel
Anoniem: 2557
Aanraders voor de FM Pak muziek:Tp21 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:46:
ik kreeg vandaag mijn FM Stereo PAK binnen
mooi dingetje
ik heb een paar vragen, hoort het dat als je het interne geluid doorlust het er niet uit te komen bij PSG only games (PSG == intern right?). en ten tweede, zijn er nog leuk spelletjes/demo's/muziek voor de fm pak?
Zekers volg ik dit topic nog. Ben zelfs nog wel actief met de MSXJazzy schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:40:
Het is je vergeven.
Maar hoe zouden we dit topic nog een beetje levend kunnen houden? ZIjn er nog andere (ex-)MSX-ers die dit topic volgen? Laat eens wat van je horen!
Hier meldt een nieuw-MSXer zichJazzy schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 09:40:
Het is je vergeven.
[Voor 3% gewijzigd door dion_b op 23-08-2006 18:06]
Soittakaa Paranoid!
Ja en nee...Jazzy schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 20:45:
Het zal je verbazen maar een eenvoudige Google op MSX+ FAQ brengt je hier: http://www.faq.msxnet.org/
Daar kun je wel even mee vooruit denk ik.
Soittakaa Paranoid!
[Voor 21% gewijzigd door Jazzy op 27-09-2006 23:58]
286 12,5 (DOS4.1-Win3.0) / Pentium MMX 200 (95) / Athlon Classic 1 GHz (98SE) / P4 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+ (XP) / QX6850 (7) / Ryzen 5600X (10)
Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022
•
Hosting door True
Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details