Sindsdien is het spel er ook niet meer op vooruit gegaan, oftewel quake is vergane glorie.Op woensdag 03 januari 2001 15:24 schreef jooers het volgende:
Quake Roeleert al vanaf 24 Februari 1996
en Unreal kwam pas in mei van 1998, dus...
Zoek het voor de rest zelf maar uit!
[afbeelding]
Hmmm, eigenlijk kan ik het niet oneens met je zijn. Quake2 was en is nog steeds veel beter.Sindsdien is het spel er ook niet meer op vooruit gegaan
Ik speel vrij veel Q3Ademo op dit moment en de hoeveelheid actie vind ik wel leuk.
Ik heb zelf ook UT en die vind ik gewoon veel mooier:
-De models zien er strakker uit (de models in Q3A zijn gewoon verrot (slechte anatomische verhoudingen, weinig variatie), om nog maar te zwijgen over de geluiden die ze maken als je iemand raakt
-Bij UT is de stem die dingen als "killing-spree" roept VEEL cooler, bij quake is het een overdreven lage stem en er zijn niet eens zoveel dingen die de stem zegt (voornamelijk excellent en impressive)
-UT heeft VEEL wapens, allemaal nuttig en allemaal met secondary attack. Q3A heeft maar een paar wapens. Q2 had tenminste nog verschillende machineguns, de hyperblaster, twee shotguns (ipv 1) en grenaten. De railgun was trouwens veel mooier met die oplossende helix.
-Bij UT is het veel lonender om te winnen, dan zie je je speler in beeld en je weet dat iedereen je ziet, je kunt dan leuk die "gestures" doen
-Scorescreen bij UT is lekker compleet. Bij Q3Ademo (is dit gefixed bij full version?) heb je bijvoorbeeld geen deaths en geen FPH (vooral het laatste is handig tijdens een match om te zien of je het snelst aan het slachten bent). Bovendien kun je in teamgames helemaal niet overzichtelijk zien wie in welk team zit en vooral niet of de teams gelijk verdeeld zijn (misschien dat dit in de console wel kan maar console-gerelateerde dingen als dit beschouw ik als een minpunt, zoiets moet direct mogelijk zijn).
-Voicemacro's bij UT zijn leuk om iemand mee zwart te maken. Bij Q3A hoor je alleen iets wat op een lach moet lijken.
-UT heeft een veel breder scala aan teamgames die standaard in het spel zitten.
De conclusie is duidelijk: UT vind ik veel _mooier_ dan Q3A, maar Q3A vind ik niet veel minder leuk omdat de actie en de snelheid een pluspunt zijn. Ik zal eens kijken of ik een keer de full version kan spelen, misschien dat er veel dingen verbeterd zijn.
Toch vind ik dat Q2 beter is dan Q3A en ik heb het idee dat er alleen een vervolg op Q2 is gekomen puur om de verkoopcijfers hoog te houden, het spel is er ZEKER niet beter op geworden naar mijn bescheiden mening.
Ik benieuwd wat men hierop wil inbrengen (en dan bedoel ik goede constructieve argumenten want daar hebben we alleen maar wat aan), zonder één van beide spellen te dissen (iets wat ik ook niet doe want ik speel beide).
edit:
oeps, nu heb ik me eigenlijk niet aan de regel gehouden dat je alleen maar UT of Q3 hoeft te zeggen. Maar goed, ik hou liever een goede discussie omdat er geloof ik veel mensen zijn die maar één van beide games gespeeld hebben maar toch een conclusie hebben en dat gaat natuurlijk nergens over. Daarom speel ik ook beide games (en beide zijn zeker vermakelijk).
oeps, nu heb ik me eigenlijk niet aan de regel gehouden dat je alleen maar UT of Q3 hoeft te zeggen. Maar goed, ik hou liever een goede discussie omdat er geloof ik veel mensen zijn die maar één van beide games gespeeld hebben maar toch een conclusie hebben en dat gaat natuurlijk nergens over. Daarom speel ik ook beide games (en beide zijn zeker vermakelijk).
Verwijderd
Op donderdag 04 januari 2001 15:06 schreef Morphs het volgende:
[..]
-De models zien er strakker uit (de models in Q3A zijn gewoon verrot (slechte anatomische verhoudingen, weinig variatie), om nog maar te zwijgen over de geluiden die ze maken als je iemand raakt)
==>> Moet je toch maar eens goed kijken.
-Bij UT is de stem die dingen als "killing-spree" roept VEEL cooler, bij quake is het een overdreven lage stem en er zijn niet eens zoveel dingen die de stem zegt (voornamelijk excellent en impressive)
==> Tja excellent en impressive. Dat is een teken dat je het niet goed doet. Als je het goed doet. Hoor je verschillende dingen. Zoals. Gauntlet, Exellent, Impressive, denied, blueleads, red leads, humiliation, you have lost the lead, you have taken the lead
-UT heeft VEEL wapens, allemaal nuttig en allemaal met secondary attack. Q3A heeft maar een paar wapens. Q2 had tenminste nog verschillende machineguns, de hyperblaster, twee shotguns (ipv 1) en grenaten. De railgun was trouwens veel mooier met die oplossende helix.
==> Ik vind het bij UT veel te onoverzichtelijk.
En speel eens Q3A team arena. Daar komen wat wapens bij.
-Bij UT is het veel lonender om te winnen, dan zie je je speler in beeld en je weet dat iedereen je ziet, je kunt dan leuk die "gestures" doen
==>> Jij staat bovenaan de lijst.
-Scorescreen bij UT is lekker compleet. Bij Q3Ademo (is dit gefixed bij full version?) heb je bijvoorbeeld geen deaths en geen FPH (vooral het laatste is handig tijdens een match om te zien of je het snelst aan het slachten bent). Bovendien kun je in teamgames helemaal niet overzichtelijk zien wie in welk team zit en vooral niet of de teams gelijk verdeeld zijn (misschien dat dit in de console wel kan maar console-gerelateerde dingen als dit beschouw ik als een minpunt, zoiets moet direct mogelijk zijn).
==>> dat zal wel verbeterd zijn.
En die optie van deaths en al die mis ik wel ja.Maar Team Arena zit er meer in.
-Voicemacro's bij UT zijn leuk om iemand mee zwart te maken. Bij Q3A hoor je alleen iets wat op een lach moet lijken.
==>> Weet niet
-UT heeft een veel breder scala aan teamgames die standaard in het spel zitten.
==>> Team Arena. Komen er 3 of 4 bij.
Ik zal eens kijken welke dingen Q3 full version meer te bieden heeft boven de demo. Dan kan ik goed een mening vormen. Op dit moment vind ik beide games even speelbaar (en vermakelijk), alleen vind ik UT mooier (smaakkwestie).
Toch zou het leuk zijn als beide culturen in 1 spel worden samengevoegd
Verwijderd
Je bedoeld de modOp donderdag 04 januari 2001 15:47 schreef Morphs het volgende:
UNRIEL ARENA.
hij is 9.4 mb
En het is een mengeling van UT en Q3
UT en dan met name CTF
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
WAT IS NU DE EINDCONCLUSIE !!!???
QUAKE III ARENA ---> Kicks everyones ass!
Unreal Tournament ---> Kicks some asses!
QUAKE III ARENA ---> Kicks everyones ass!
Unreal Tournament ---> Kicks some asses!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
UT want q3a is eigenlijk alleen maar een techdemo imo
q1: 256kleuren bruin en groen
q2: 16bit kleuren buiren en groen
q3: 32 bit kleuren bruin en groen
q1: 256kleuren bruin en groen
q2: 16bit kleuren buiren en groen
q3: 32 bit kleuren bruin en groen
jooers wrote:
jordyb: Die mod ziet er puik uit, dat is wel een keer proberen waard. Jammer voor de UT'ers is echter dat het de Q3 feeling heeft. Maar goed je kunt nooit twee verschillende feelings in 1 spel krijgen....maar ik ga 'm wel proberen!
Eén dingetje: Is die mod gemaakt door unrealers die quakers wilden bekeren, of door quakers die unreal ook best leuk vinden?
Tel de stemmen zou ik zeggenWAT IS NU DE EINDCONCLUSIE !!!???
jordyb: Die mod ziet er puik uit, dat is wel een keer proberen waard. Jammer voor de UT'ers is echter dat het de Q3 feeling heeft. Maar goed je kunt nooit twee verschillende feelings in 1 spel krijgen....maar ik ga 'm wel proberen!
Eén dingetje: Is die mod gemaakt door unrealers die quakers wilden bekeren, of door quakers die unreal ook best leuk vinden?
Ik speel vnl UT, aangezien ik de gameplay beter vind, q3 is eerder een soort tech-demo om de engine te verkopen (ik vind q2 nog steeds beter dan q3)
Gameplay is in mijn ogen het gevoel dat je bij een spel hebt en is vnl subjectief.
Ik vind 1 groot nadeel aan UT het feit dat het brak draait zodra je geen 3dfx kaart hebt, of een goede cpu (600mhz<) en dat de gamespeed default te laag staat, ook vind ik dat het wisselen van wapens te traag gaat
Nadelen van q3: te weinig wapens, te eenzijdige(kleine) levels, eenzijdige kleuren (bruin/groen) en na een paar minuten spelen doet het me allemaal niets meer...
Groot voordeel van quake3: het draait ook goed op non-3dfx kaarten, maar als straks (q1 2001) unreal2 uit is, is dat ook geen voordeel tov unreal meer (als ze tenminste een UT versie met die nieuwe engine gaan uitbrengen)
Het is onmogelijk onbjectief te bepalen welk spel "het beste", ik ga echt niet minder UT spelen als zou blijken dat de meerderheid q3 leuker vindt....
Gameplay is in mijn ogen het gevoel dat je bij een spel hebt en is vnl subjectief.
Ik vind 1 groot nadeel aan UT het feit dat het brak draait zodra je geen 3dfx kaart hebt, of een goede cpu (600mhz<) en dat de gamespeed default te laag staat, ook vind ik dat het wisselen van wapens te traag gaat
Nadelen van q3: te weinig wapens, te eenzijdige(kleine) levels, eenzijdige kleuren (bruin/groen) en na een paar minuten spelen doet het me allemaal niets meer...
Groot voordeel van quake3: het draait ook goed op non-3dfx kaarten, maar als straks (q1 2001) unreal2 uit is, is dat ook geen voordeel tov unreal meer (als ze tenminste een UT versie met die nieuwe engine gaan uitbrengen)
Het is onmogelijk onbjectief te bepalen welk spel "het beste", ik ga echt niet minder UT spelen als zou blijken dat de meerderheid q3 leuker vindt....
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Unreal Tournament INSTAGIB !!!!
As finishing touch god created the Dutch
Ik heb zowel UT als Q3 gekocht. Ik heb bijna spijt van de aankoop van UT. Wtf doet een sniperrifle in een spel als UT? Die secundary fire modes zijn gewoon onhandig. Je feeling over je ventje is erg slecht, iets waar Q3 juist super in is.
Q3 is echter ook niet alles, maar er zijn tenminste fantastische mods voor te downloaden (OSP, Rocket Arena 3)
De bots zijn in beide spellen behoorlijk slecht.
Q3 heeft een aantal slechte levels, maar UT heeft bijna alleen maar slechte levels (Facing Worlds is verreweg de slechtste).
Enkele supergoede levels in Q3 zijn Q3dm6,7 en 13, waar geen van de UT levels tegenop kan.
Een potje UT is vaak gewoon chaos en 'dom in het rond rammen' (Q3 wordt vaak als chaos gezien, op enkele uitzonderingen na snap ik niet waarom)
Kortom ik vind Q3 veel beter:)
Q3 is echter ook niet alles, maar er zijn tenminste fantastische mods voor te downloaden (OSP, Rocket Arena 3)
De bots zijn in beide spellen behoorlijk slecht.
Q3 heeft een aantal slechte levels, maar UT heeft bijna alleen maar slechte levels (Facing Worlds is verreweg de slechtste).
Enkele supergoede levels in Q3 zijn Q3dm6,7 en 13, waar geen van de UT levels tegenop kan.
Een potje UT is vaak gewoon chaos en 'dom in het rond rammen' (Q3 wordt vaak als chaos gezien, op enkele uitzonderingen na snap ik niet waarom)
Kortom ik vind Q3 veel beter:)
If it ain't broken, tweak it!
Geef mij maar UT. Ik vind namelijk juist de levels in Q3 matig.
ik vind ze allebei erg kewl
kan niet echt kiezen
maar speel de laatste tijd wel veel meer quake dan ut
kan niet echt kiezen
maar speel de laatste tijd wel veel meer quake dan ut
hehe dus q3 it is....:)
Money for nothin' and your chicks for free
UT Railt!
, Kwakkie is zo afgezaagd, en ik begin altijd veel meer te vloeken bij Q3
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Q3
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
coz:
engine is sneller
ik heb veel probs met UT (maps weg na 1 keer map spelen >>UT zegt daarna ook steeds, nadat ik normaal het spel quit dat het niet goed afgesloten is)
gameplay vinnik lekkerder in q3: snel: alle guns zijn snel te verwisselen, en als je een beetje raakt ingespeeld in die maps zijn ze (zeker 1 on 1) zeer tactisch (dm13 oa.)
Q3!!!!!!
engine is sneller
ik heb veel probs met UT (maps weg na 1 keer map spelen >>UT zegt daarna ook steeds, nadat ik normaal het spel quit dat het niet goed afgesloten is)
gameplay vinnik lekkerder in q3: snel: alle guns zijn snel te verwisselen, en als je een beetje raakt ingespeeld in die maps zijn ze (zeker 1 on 1) zeer tactisch (dm13 oa.)
Q3!!!!!!
Iedereen praat hier natuurlijk lekker in zijn eigen straatje. Ik ga echt niet al die replys lezen, kan me wel voorstellen wat er allemaal gezegd wordt.
De engine van Q3 is dus niet per se sneller dan die van UT, dan kan je ook zeggen dat de engine van doom sneller was dan die van Q3, hallo. enig idee hoe geavanceerd die UT engine in elkaar zit? Daar is Quake3 een broodrooster bij.
UT roelt.
De engine van Q3 is dus niet per se sneller dan die van UT, dan kan je ook zeggen dat de engine van doom sneller was dan die van Q3, hallo. enig idee hoe geavanceerd die UT engine in elkaar zit? Daar is Quake3 een broodrooster bij.
UT roelt.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
qauke 3 een brood rooster??
wat is UT dan?? een tampon?
wat is UT dan?? een tampon?
UT, miaaauuuwOp dinsdag 09 januari 2001 23:02 schreef JayAnzee het volgende:
q3 !
unreal = voor pussies
Verwijderd
ik dan ook maar....
uuhhh moeilijk!!! ik heb beide spellen origineel gekocht, en dat doe ik niet zo vaak...ik speel de laatste tijd meer UT omdat dit net iets meer te bieden heeft, vind ik alleen Q3 ook tof!!!
momenteel UT & waarschijnlijk over een maandje of zo weer Q3
UT & Q3 roelen beiden, vind ik
uuhhh moeilijk!!! ik heb beide spellen origineel gekocht, en dat doe ik niet zo vaak...ik speel de laatste tijd meer UT omdat dit net iets meer te bieden heeft, vind ik alleen Q3 ook tof!!!
momenteel UT & waarschijnlijk over een maandje of zo weer Q3
UT, na quake2 is quake alleen maar slechter geworden qua gameplay...
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
q3 - nog 4 (ff spammen, dan gaat dit ding eindelijk DICHT !)
q3 - nog 3
q3 - nog 2
q3 - nog 1
Dit topic is gesloten.
![]()