Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

q3 en UT: de eindconclusie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
iedereen moet hier een stem geven
voor UT of q3
zonder commentaar aub
alleen de stem en dan tellen we de stemmen en dan zien we welk spel het meest leuk gevonden wordt door tweakers
ok? alvast bedankt
:)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
owja en ik geef 1 stem voor UT

Verwijderd

UT

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

Exterazzo

Qeasy

UT

Audentia

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 13:00
UT

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:28

Tuinhark

Retro

UT

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
Q3

If it ain't broken, tweak it!

• Rene59
  • Laatst online: 08-11 18:52
Q3

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:04
Q3

Verwijderd

UT

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-11 12:54

johnwoo

3S-GTE

UT

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Q3

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

UT

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

Animal_X

Rodin

U3 :) ,ja sorry ik kan niet kiezen!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Agent-X
  • Niet online
UT

Verwijderd

Q3 !!!!!!!!!!!

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

Tussenstand:
UT: 9
Q3: 5

(U3 = NIET meegeteld)

Audentia

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 11:07

Ridge

From the Bold & the Beauti

UT

www.tradealliance.nl

• [MarZialE]
  • Laatst online: 10-04-2023
Q3

• Carel
  • Laatst online: 07-11 16:35
UT!!!

• Macros
  • Laatst online: 29-10 20:56

Macros

I'm watching...

CS!

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• WausMaus
  • Laatst online: 16-10 07:40
Q3

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

UT

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

half life?? :) :)

Verwijderd

UT

Verwijderd

UT4ever!

Verwijderd

quake 3 of anders gewoon dik CS, want ik denk dat dat ookwel een sirieuze voter is!!
iedereen verder CS kiezen!!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

UT 2x (m'n kat ook ;))

www.jurgroessen.nl

• Gman
  • Laatst online: 03-11 21:14
Eerst was ik Die hard UT'er...totdat ik de zoom Functie ontdekte in Q3a (jah echt...iemand zei er iets over een keer...maaanden nadat ik het spel had!).

Ik vindt ze allebei wel lekker spelen...UT iets meer dus ik stem voor UT...maar het scheeld een haartje!.

Verwijderd

"scheeld?" Mmkay .. :P

Ik zeg lekker stiekum nog een keer UT :P

Verwijderd

UT

Verwijderd

hmmzzz, ik zit hier nu op drome en als je rondkijkt is het ongeveer zo : 25% van de fps's is Q3, UT, SOF, O.I.D. en de rest (75%) is toch echt allemaal CS!

CS!

Verwijderd

Q3A!!! UT scheelt niet veel

• Reiko
  • Laatst online: 23-10 10:59
Unreal Tournament (UT) !!!!!!!!!!!!!!

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Scraper
  • Laatst online: 15-09 06:55

Scraper

ErikJ

UT

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
UT: 18
q3: 9
(tussenstand)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ut:19

foutje :P

Verwijderd

UT

Verwijderd

UT

• Foxz
  • Laatst online: 01-11 15:23

Foxz

343 Guilty Spark

Q3

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

• Clay
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

<H1>UT</H1>

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

UWTHEE

Verwijderd

BEIDE

• enrico670
  • Laatst online: 03-09 19:08
Voor mij ook UT

Verwijderd

UT 4x (Buurjongentje, buurjongen, vriendin en ikzelf)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ah zo te zien vinden de tweakers UT gaver :)

:D :D :D

en volgens de pc zone is q3 veeeel beter dan UT

• Macaco
`Weet je hoe dat komt dat Quake 3 lager uitvalt hier? Alle Quakers zijn druk aan het Quaken die hebben geen tijd om te posten :D

• SICK
  • Laatst online: 14-10 22:04
LOL :) dat is waar

Verwijderd

Het spel is niet beter, ze zijn ongeveer gelijk:
Q3A betere engine,
UT betere gameplay
(over het algemeen genomen wat ik vernomen heb)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 10:52
UT :)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
Q3

Verwijderd

`Weet je hoe dat komt dat Quake 3 lager uitvalt hier? Alle Quakers zijn druk aan het Quaken die hebben geen tijd om te posten
Dan weet je direct wat voor types al die Quakers zijn ;)

Verwijderd

UT!!!

en hoorde ik hier pczone... als je gewoon het tegenovergestelde van hun reviews neemt dan weet je of je met een goed spel te maken hebt...

• Macaco
quote :Dan weet je direct wat voor types al die Quakers zijn

JA Echte BIKKELS :7

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

:)
nice thread.
Probeer mij maar eens te beaten... in een potje clsuterball! >:) Ik makk ALLE UT'ers en Q3'ers in! [Hoop ik :)]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Shi'ngoth
  • Niet online
weet je wat nou leuk is:

Unreal = begin ik niet eens aan...
UT = newbee spel...
vQ3 = ook, maar iets minder...
Q3 Pro Mode = moeilijk, dus heersend

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Verwijderd

UT

Verwijderd

Q3

Verwijderd

wat nou, UT newbie spel.
UT kan je veel moeilijker maken en in beide spellen kunnen je tegenstander heeeeel goed zijn. (bij mij niet helaas, Kabel :()

• Clay

Clay

cookie erbij?

Hou nou op. UT is net zo min voor Newbees als Q3. Da's een kortzichtig hypocriet snobistisch vooroordeel.

En de engine van Q3 is niet beter dan die van UT. Q3 zijn textures zijn meer gedetailleerd, dus ziet het er misschien beter uit. Die van UT zijn gewoon wat soepiger. Verder is de Engine van UT gewoon tien keer geavanceerder, punt.

Deze discussie is nou al zo afgezaagd. Laat iedereen nou gewoon denken wat ie wil, en spelen wat ie leuk vindt.

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Moet je hem eens in een potje 1 on 1 zetten met Logue. In God-Like. >:)

• Clay

Clay

cookie erbij?

Jah, en dan?

Dat win ik namelijk.

Verwijderd

Euh...hij heet Loque, heeft mij vaak zat geheadshot om te weten hoe hij heet :)
Dat win ik namelijk.
Mag ik wel hopen, hij mikt wel goed, maar het blijft een bot en erg voorspelbaar.
UT = newbee spel...
Erg nuttige opmerking, slaat echt nergens op.

• blouweKip
UT = newbee spel...
Tja, als ik dit zie dan denk ik dat het gewoon een kwestie is van iets nieuws proberen (want het is wel duidelijk dat je nog geen UT gespeeld hebt)
Dat UT voor newbee mensjes is hoor ik wel vaker (vooral van gefrusteerde quakers die ingemaakt worden)
Ik ben nog begonnen met wolfstein 3d en na q2 (fantastisch spel) Half-life (nog steeds) en Unreal overgestapt naar q3, waarna ik weer snel q2 ging spelen...die na de installatie van UT weer van mn HD verdween (net zoals q3).

Maar elke keer als ik UT start voel ik weer dezelfde kick als ik vroeger voelde, dus in dat opzicht is UT wel voor newbee's...

• Shi'ngoth
  • Niet online
Iedereen loopt hier maar te blaten dat ik nooit UT heb gespeeld, maar waar slaat dat op, ik heb het dus daadwerkelijk WEL gespeeld, en nadat ik er achter kwam dat het spel te langzaam is (hiermee bedoel ik qua acties) en de levels gaar zijn voor zowel 1-1 als TDM, ben ik verder gegaan met Q3, en binnenkort ook CPM...

UT heerst alleen in ctf, maar daar is ook alles mee gezegd, ik weet niet wie er op Drome waren, maar daar zag je toch wel dat Q3 een veel beter engine heeft, op 1024 met alles aan haalde ze met gemak 40 fps, terwijl UT met die instellingen BAGGER liep... En dat op de zelfde computer...

En UT is WEL een newbee spel, want het is gewoonweg te traag qua gameplay en de wapens zijn gewoon te Massacre, die redemer is bijv nog lamer dan de bfg... en die zuigt al...

Waar je ook aan kan merken dat UT een "lager" niveau is dan q3: Ik ken een aantal mensen die redelijk tot zeer goed zijn in Q3... Die hebben ook vaak genoeg voor de grap mee gedaan met UT, een van hun speelt in een van de betere clans van NL, en als ik zie hoe die met alle gemak overal winnen en bovenaan staan, kan IK daar uit concluderen, dat OF hij opeens in UT 10x beter is dan Q3, OF dat de UT spelers gewoon slecht zijn, OF dat UT wienig wordt gespeeld door goeie mensen...

Kies maar, maar het lijkt mij vrij duidelijk...

En cut the crap dat ik nooit UT heb gespeeld...

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

• Nukubu
  • Niet online
UT

• Macaco
UT is een mooi spel en Quake III ook .Alleen ik vindt Q3 sneller gaan en de Arena's zijn gaaaaf.En niet te vergeten gewoon Unreal met z'n Deathmatch,BoBmatch wat een wapens :)
Zo heeft ieder spel wel wat (charmes).
Ik vindt al die pc spellen wel mooi. vergeleken met playstation.

Verwijderd

UT heerst alleen in ctf, maar daar is ook alles mee gezegd, ik weet niet wie er op Drome waren, maar daar zag je toch wel dat Q3 een veel beter engine heeft, op 1024 met alles aan haalde ze met gemak 40 fps, terwijl UT met die instellingen BAGGER liep... En dat op de zelfde computer...
Wat maakt het in godsnaam uit wat de betere engine is. Wat kan mij het schelen of de UT of Q3 engine beter is, ik wil een spel doen dat leuk is.

Daarnaast vind ik CTF veel leuker dan DM, maakt niet uit van welk spel. DM wordt na een poos gewoon erg saai. Het enige dat je kunt doen is mensen afknallen, meer niet.
En UT is WEL een newbee spel, want het is gewoonweg te traag qua gameplay en de wapens zijn gewoon te Massacre, die redemer is bijv nog lamer dan de bfg... en die zuigt al...
Dat is jouw mening, ik vond die 'snelle' gameplay in Q3 geen barst aan.
Waar je ook aan kan merken dat UT een "lager" niveau is dan q3: Ik ken een aantal mensen die redelijk tot zeer goed zijn in Q3... Die hebben ook vaak genoeg voor de grap mee gedaan met UT, een van hun speelt in een van de betere clans van NL, en als ik zie hoe die met alle gemak overal winnen en bovenaan staan, kan IK daar uit concluderen, dat OF hij opeens in UT 10x beter is dan Q3, OF dat de UT spelers gewoon slecht zijn, OF dat UT wienig wordt gespeeld door goeie mensen...
Nog een reden waarom ik Q3 niet leuk vind, de mensen die het aantrekt, de die hard Quakers. Die hele mentaliteit Quake rulez, de rest sucks.

Geef mij maar spellen als UT, halflife en Duke Nukem waar 'fun' centraal staat en waar de wapens leuk zijn.

Lang leve de spellen voor newbies

• blouweKip
Tja, zoals hier wel duidelijk zijn er geen absolute conclusies te trekken (goh).

De reden dat q3 beter speelt is omdat UT nog voor 3dfx' glide gemaakt is (en dat daarom de OpenGL en D3D implementatie zuigen)

Naar mijn mening trekt de huidige quakers mentaliteit ("wij zijn stoer" op pczone niveau)juist meer newbies aan..die dan weer stoer gaan afgeven op de newbies bij UT.. :r

En dat UT te traag is wegens gameplay is gewoon onzin..dat geldt mijns inziens namelijk nog veel harder voor q3 (eindeloze discussie)
Geef mij maar spellen als UT, halflife en Duke Nukem waar 'fun' centraal staat en waar de wapens leuk zijn.
precies..

• Crazy Harry
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Ik denk dat je geen stemming nodig hebt om een conclusie te hebben.
je gaat gewoon naar www.clanbase.com kijkt naar de statistieken en ziet dat CounterStrike meer gespeeld wordt dan UT en Q3 bij elkaar.

lijkt me duidelijk welk het populairst is...

• ijdod
  • Laatst online: 07:08
We hebben Q3 en UT toen ze net uit waren, op een LAN part gespeeld. Eerst een uur UT, toen een uur Q3, en daarna de rest van het weekend UT...

Zelf heb ik voor UT een goede feeling met het spel. Andere spellen waar ik dat mee heb (had) zijn Duke Nukem(opa vertelt :P ),HL,Q2. Waar ik die 'feeling' dus niet mee heb zijn de oorspronkelijke Unreal en Quake, en dus Q3. Ik weet niet waar het hem exact in zit, maar de wapens en de manier van bewegen hebben er veel mee te maken. Snelheid minder, UT is op 125% nog steeds leuk.

Mijn stem gaat dus naar UT.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-11 10:50
UT (Iemand een tussenstand? ;))

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

Ben ook wel benieuwd naar een nieuwe tussenstand, maar ik heb geen zin om te tellen. Daar hebben we frenkpie voor.

Audentia

• emzed
  • Laatst online: 06-11 13:29

emzed

*

2 x UT (m'n broer ook)

Verwijderd

Q3 (3834228376 keer q3, de rest vd nuchtere mensen ook)

Q3 is fantastisch !
ut kwam alleen tegelijkertijd uit waardoor alledumbasses nu nietmeer weten wat mooi is en wat niet...

Je kan Q3 niet vergelijken met zoiets als ut

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

UT = newbee spel...
nou laat mij dan maar een newbee zijn

Dus nog een stem voor UNREAL TOURNAMENT

• benchMarc
  • Laatst online: 08-11 00:42
zonder commentaar aub
he godver, geef dan geen commentaar man :D
Deze discussies hebben we al 34035 keer gehad. UT roels toch meer.

UT dus :)

Verwijderd

Toch ga ik lekker voor Q3 :P

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
bechmarc, och tja ze willen gewoon niet luisteren maarja :(

ennuuuuh hoezo?? UT minder gedetaileerd? start UT maar en dan gewoon in de game moet je op ~ drukken en dan preferences intypen en dan naar render gaan en als je dan d3d hebt moet je maar alles op true zetten es kijken of q3 gedetaileerder is en speel mijn eigengemaakte level ( een disco) ik haal wel met een p III 500 128 mbram en een riva tnt2 maar 20 fps op de allerlaagste res :)
maar dan ziet UT er wel een heel stuk beter uit dus hou aub er over op dat q3 gedetaileerder is ;)

Verwijderd

Dat jou systeem maar 20 FPS haalt heeft niets te maken met de detaillering van UT of Q3, maar het de engine. Haalt Q3 een betere FrameRate, dan kun je er eindelijk over eens zijn dat Q3 een betere engine heeft. :)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Anomander: leer es lezen, ik zeg toch als ik met die instellingen in MIJN level speel ( en die heb ik zo ingesteld dat het bijna niet te spelen is: ik heb discolichten enzo)
ennnuuh ik haal bij UT op 1024 16 bit 55 fps
dus devolgende keer wat beter lezen ;)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ennuhh als ik op d3d alles het meest gedetaileerd zet dan haal ik nog 45 tot 50 fps in een gewoon level en q3 vinnik minder soepel lopen terwijl hij precieshetzelfde staat ingesteld als UT , misschien zelfs wel wat lager

Verwijderd

hehe

heerlijk hoe q3 spelers UT een newbie spel noemen :)

ten eerste.

de engine is net zo goed, en fps maken geen shit uit boven de 50. UT engine is alleen veel meer afhankelijk van de cpu dan q3. Als je UT niet met een glide compatible video kaart speelt zit je zowiezo al met lage fps.

ten tweede.

1v1 is beter in Q3, maar een teamdm wedstrijd is veel meer nadenken in UT dan in Q3. CTF in UT verslaat het CTF Q3 op alle fronten. Q3 CTF komt niet eens in de buurt.

ten derde.

als het voor newbies is, dan wil ik je graag vragen om eens een aantal 1v1's te spelen tegen -DD-OverToad of -DD-XS|Pain :)

ten vierde.

ik kan me een amerikaanse clan in UT/Q3 herinneren, ik noem geen namen (*cough* cK *cough*), die uit UT zijn gestapt om zich zogenaamd te concentreren op Q3. Ze konden het in TeamDM alleen niet trekken in UT, daarom zijn ze er mee gestopt.

nadelen UT :

- "spam" wapens. flak en ripper.
- redeemer in deathmatch (slaat volgens mij helemaal nergens op om dat ding er in te stoppen). deze wordt trouwens in clan matches ALTIJD uitgezet.
- er zijn weining echt goede levels voor 1v1. Ik heb Q3 ook 1 keer gespeeld, maar volgens mij zijn daar de meeste levels wel geschikt voor 1v1.
- ontzettend "cheesy tactics" in CTF, de meeste levels worden tot op het bot ontleed en zodoende worden er "not done" tacktieken gevonden. Facing Worlds is een voorbeeld.

ohw ja, mocht je de gameplay in UT traag vinden, dan moet je voor de grap eens met een fov van 120 spelen ;), het gaat ineens allemaal een stuk sneller (zo lijkt het tenminste, spel loopt nog steeds op dezelfde snelheid natuurlijk ;))

• Kman
  • Laatst online: 03-10 08:17
bij een keuze tussen UT en Q3A in mijn situatie, zou ik kiezen voor q3a.. omdat internetplay daarmee STUKKEN beter gaat. En ik hou wel van spellen waar ik helemaal lam van ben na een halfuurtje spelen :)

en aangezien UT vrij bagger draait op direct3d (da's dus ongeveer 75% van de 3d videokaarten op dit moment) kies ik nogmaals voor q3a

btw. had CS nou ertussen gestaan, dan had ik daarvoor gekozen

• Flotter
  • Laatst online: 10:56

Flotter

Pelipper!

Ik ken Q3A niet, dus kan ik eigenlijk geen goede stem uitbrengen...

En als ik toch zou stemmen zeg ik: Star Trek: Voyager Elite Force :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Rava
  • Laatst online: 08:55
UT

• IDtenT
  • Niet online
UT!

Slave of Thieves

• Neelon
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

UT

Dit omdat ik de gameplay in UT veel uitgebreider vind. Q3 ziet er grafisch een stuk vetter uit, maar toch kies ik voor UT. Ze zouden eigenlijk UT moeten maken op de Q3 engine, Whaaaaaaaaaaagh...........

Ennu, UT en newbee spel??? Speel hem voor de gein maar eens op God-Like, dan is het inderdaad of jezelf een newbee bent.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Q3!

Al boeit dat eigenlijk helemaal niet.

Verwijderd

UT bevat veel meer spanning.

Q3 vind ik net iets te veel hersenloos monsters neerknallen.

UT wins

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
"Q3 vind ik net iets te veel hersenloos monsters neerknallen."
Als jij er echt zo over denkt ben ik bank dat je zo dood bent in Q3, want dom knallen is het echt niet ;) Tenminste, als je tegen mensen van een hoger-dan-newbee niveau speelt.

If it ain't broken, tweak it!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Q3

(HL CS was geen optie en is niet te vergelijken met Q3 / UT .. en het is waar dat de HL CS community groter is dan de Q3/UT community)

en ik ben het met Shi'ngoth eens..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• edward2
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Kwa gameplay en graphics: Q3 speelt gewoon lekkerder, je karakter is beter te "besturen", aimen gaat nauwkuriger, het "voelt" gewoon lekkerder en is beter te doseren.
Kwa gameplay wat betreft variatie: UT heeft leukere opties en die transporter vind ik goed gevonden.
Uiteindelijk wint UT het op levelsdesign en features in de gameplay.

Niet op voorraad.

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Kent Q3 eigenlijk ook zo'n leuk systeem waarbij je heel makkelijk tig mutators kunt toevoegen aan een match? :)

Ik ben nog bekend met Quake 1 (Q2 nooit gespeeld eigenlijk) en weet nog dat je met "-game" TC's kon toevoegen. :)

Verwijderd

Halflife: Counterstrike en TFC.
Of anders UT.

Verwijderd

UT FOREVER

• flat
  • Niet online
UT

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

UT

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Zonder commentaar aub
Kunnen tweakers dan niet gewoon hun mening geven zonder er meteen een eigen, soms halfzachte, theorie aan te plakken.

Lijken wel een stelletje tv-evangelists hier die iedereen proberen te bekeren.

Ik heb een union fiets, iemand daar ook bezwaar tegen misschien??

F.

ps UT

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

UT
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.