hehe
heerlijk hoe q3 spelers UT een newbie spel noemen
ten eerste.
de engine is net zo goed, en fps maken geen shit uit boven de 50. UT engine is alleen veel meer afhankelijk van de cpu dan q3. Als je UT niet met een glide compatible video kaart speelt zit je zowiezo al met lage fps.
ten tweede.
1v1 is beter in Q3, maar een teamdm wedstrijd is veel meer nadenken in UT dan in Q3. CTF in UT verslaat het CTF Q3 op alle fronten. Q3 CTF komt niet eens in de buurt.
ten derde.
als het voor newbies is, dan wil ik je graag vragen om eens een aantal 1v1's te spelen tegen -DD-OverToad of -DD-XS|Pain
ten vierde.
ik kan me een amerikaanse clan in UT/Q3 herinneren, ik noem geen namen (*cough* cK *cough*), die uit UT zijn gestapt om zich zogenaamd te concentreren op Q3. Ze konden het in TeamDM alleen niet trekken in UT, daarom zijn ze er mee gestopt.
nadelen UT :
- "spam" wapens. flak en ripper.
- redeemer in deathmatch (slaat volgens mij helemaal nergens op om dat ding er in te stoppen). deze wordt trouwens in clan matches ALTIJD uitgezet.
- er zijn weining echt goede levels voor 1v1. Ik heb Q3 ook 1 keer gespeeld, maar volgens mij zijn daar de meeste levels wel geschikt voor 1v1.
- ontzettend "cheesy tactics" in CTF, de meeste levels worden tot op het bot ontleed en zodoende worden er "not done" tacktieken gevonden. Facing Worlds is een voorbeeld.
ohw ja, mocht je de gameplay in UT traag vinden, dan moet je voor de grap eens met een fov van 120 spelen

, het gaat ineens allemaal een stuk sneller (zo lijkt het tenminste, spel loopt nog steeds op dezelfde snelheid natuurlijk

)