Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...
Gebeurd, nou niet meer zeuren, kom liever met nog een paar links naar reviews !Op dinsdag 23 oktober 2001 11:41 schreef MTops het volgende:
[..]
Het zou handig zijn als je meteen de Pricewatch (als die er zijn) erbij zet...
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Die MSI K7T266 Pro2-RU waar kan ik die bestellen?
weet iemand dat?
Spelfouten voorbehouden.
Ga heen en schaamt u !
"Choose life"
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
http://www.tweakers.net/pricewatch/21511
zucht:Op dinsdag 23 oktober 2001 14:32 schreef Canard het volgende:
Ik mis eigenlijk de MSI K7T266 Pro2 (dus zonder RAID) in het overzichtje...
niet vernoemd omdat de RAID versie er al in staat??
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:51 schreef Righteye het volgende:
Het VIA KT266A Chipset Moederbord Overzicht
origineel op pagina 15 ook van mij, na verbetering en voorzien van hyperlinks hier de nieuwe !
[..]
MSI 6380 V2.0 (K7T266 Pro2-RU) (Smartkey, USB 2.0, Raid) -
FL 340,- 22-10 (zonder raid en usb 2.0 en met nog niet in pricewatch)
Goed en snel mobo'tje direkte concurrent van de Epox
Ruimte genoeg voor grote koelers en ook retesnel.
Tevens mooie kleur
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=193
http://www.ocworkbench.com/hardware/microstar/k7t266pro2ru/k7t266pro2rup1.htm
http://www.amd3d.com/review/k7t266pro2
[..]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Ze hebben me beloofd dat hij vandaag de deur nog uit gaat, ik ben benieuwd...
Verwijderd
Ik kan nu kiezen uit 3 moederborden, maar ik heb echt geen idee dewelke! helpen jullie even?
Het gaat om de MSI/EPOX en de GIGABYTE. Als ik 1 van de eerste twee koop, moet ik mijn pc zelf ineensteken (koop mijn moederbord ergens anders dan), als ik de laatste neem, doen ze dat voor mij.
Alleen.. Gigabyte... is dat wel goed? Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk!
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:36 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
zucht:
[..]
Hoezo nog niet in pricewatch???MSI 6380 V2.0 (K7T266 Pro2-RU) (Smartkey, USB 2.0, Raid) -
FL 340,- 22-10 (zonder raid en usb 2.0 en met nog niet in pricewatch)
De K7T266 Pro2-RU staat nog niet in de pricewatch, de K7T266 Pro2 wel (de versie zonder USB2 en raid dus..)Op dinsdag 23 oktober 2001 16:56 schreef Canard het volgende:
Hoezo nog niet in pricewatch???
En als die K7T266 Pro2-RU al wel ergens te koop is wil ik heel graag weten waar
Leuk doosje is het trouwens, kan je als een tasje dragen
"Choose life"
Ik heb dus laatst ff met abit gemaild en dit kreeg ik terug
kort maar krachtig
Dus het duurt niet lang meer het duurt niet lang meer,..nu maar hopen dat ze op de hcc dan ook te verkrijgen zijn,...Het Abit KR7A moederbord komt midden November uit in Nederland.
please reply with former messages included,
Bitte Antworten sie mit vollem Inhalt vorheriger Nachrichten,
Met vriendelijke groet
Mit freundlichen Grüßen
Greetings
Sandra Herrmann
ABIT Sales/Adminstration Europe
www.abit.nl
Verwijderd
dat is toch ook een goei plankje??
en de onboard netwerk kaart is wel flex
Zie mijn post op pagina 15, de meeste mensen willen toch oc'en en mooie benchmarks halen, zodoende is het stil rond de gigabyte.Op dinsdag 23 oktober 2001 17:31 schreef bavariaboy het volgende:
ik hoor iedereen praten over de EPOX, de asus de abit en de MSI. waarom is het zo stil rond de Gigabyte??
dat is toch ook een goei plankje??
en de onboard netwerk kaart is wel flex
Verwijderd
Benchmark..? Gaat die gigabyte dan zo onderpresteren tov. de andere "beesten"?Op dinsdag 23 oktober 2001 18:39 schreef Righteye het volgende:
[..]
Zie mijn post op pagina 15, de meeste mensen willen toch oc'en en mooie benchmarks halen, zodoende is het stil rond de gigabyte.
overal zie je mooie bordjes maar ze zijn eigenlijk nog nergends tekoop (naast de epox dan)
Ik heb al een heel nieuw systeem binnen .. ik kan mn processor 1 van deze dagen halen maar ik heb nog geen moederbord voor mn 2de pc echt om gek van teworden
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ik wil ook gvd zo'n A7V266-EOp dinsdag 23 oktober 2001 19:07 schreef raptile het volgende:
Ik word er moedeloos van.
overal zie je mooie bordjes maar ze zijn eigenlijk nog nergends tekoop (naast de epox dan)
Ik heb al een heel nieuw systeem binnen .. ik kan mn processor 1 van deze dagen halen maar ik heb nog geen moederbord voor mn 2de pc echt om gek van teworden
Kan supergoedkoop die XP 1800+ krijgen, maar dus geen A7V266-E
Ik vind dat ze snel de spullen hebben maar tegen de tijd dat het verkrijgbaar is is de volgende alweer onderweg
Spelfouten voorbehouden.
in die 686b zat toch die bug?
Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Verwijderd
Maar dan met de KT266A chipset
Dit mobo heeft lan en 5.1 sound onboard optisch en coaxiaal spdif en de KT266 kwam als hogere middenmoot uit de test.
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010808/via_kt266-23.html
Iemand ?
Verwijderd
ut gaat over de : "K7T266 Pro2 (Ms-3680 V 2.0).
er staat utvolgende :
Chipset
- VIA® KT266A (552BGA) Chipset
- FSB @200/266MHz
VIA® VT8233 (376BGA) Chipset
- High Bandwidth V-link Client controller
- Integrated Faster Ethernet LPC
- Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio
- ACPI
Dit wil dus zeggen dat dit bordje een onboard geluidskaart heeft, en een onboard netwerkkaart??
Als ie een onboard netwerkkaart heeft, waar kan ik dan de specs halen ervan. want deze zitten niet bij de specs van het bordje
Verwijderd
Hoe goedkoop danOp dinsdag 23 oktober 2001 19:09 schreef iefje het volgende:
[..]
Ik wil ook gvd zo'n A7V266-E![]()
Kan supergoedkoop die XP 1800+ krijgen, maar dus geen A7V266-E
Wil trouwens me nieuwe plank(sockect A dus) in een oude kast propen die ik nog heb, maar daar zat een pII in, kan daar gewoon een socket A mobo in, of kan dat problemen op leveren(heb ik ooit bij een vriend gehad die een oude kast had en daar een T-bird plank in zette, want dat paste niet goed!! ) en wat voor voeding raden jullie me aan? 350 Wat of is 300 wat nog voldoende?
hangt er vanaf wat je er allemaal ingooitOp dinsdag 23 oktober 2001 20:03 schreef Beest144 het volgende:
[..]
wat voor voeding raden jullie me aan? 350 Wat of is 300 wat nog voldoende?
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ik heb dit moederbord en is erg goed en stabiel en goedkoop.
weinig je koeler of je bord zou bijvoorbeeld niet kunnen passenOp dinsdag 23 oktober 2001 20:30 schreef Beest144 het volgende:
ja maar de kast kan dat nog problemen op leveren??
Spelfouten voorbehouden.
Nee natuurlijk niet, allemaal onzin. Bovendien kan je met die Gigabyte tot 161 FSB, kan je de multiplier instellen en heb je 5,10 en 15% extra CPU voltage mogelijkheden. Dus overklokmogelijkheden zat. En dus Creative sound en LAN ingebouwd.Op dinsdag 23 oktober 2001 19:04 schreef DiEana het volgende:
[..]
Benchmark..? Gaat die gigabyte dan zo onderpresteren tov. de andere "beesten"?
Neen, ik heb de MSI hier en die heeft geen echte 4channel sound en al helemaal geen LAN. Het is alleen zo dat de chipset van VIA dit op zich ondersteunt. MSI heeft dit echter niet geimplementeerd.Op dinsdag 23 oktober 2001 19:59 schreef bavariaboy het volgende:
ik lees net iets op de MSI site waar ik ff duidelijkheid over wil.
ut gaat over de : "K7T266 Pro2 (Ms-3680 V 2.0).
er staat utvolgende :
Chipset
- VIA® KT266A (552BGA) Chipset
- FSB @200/266MHz
VIA® VT8233 (376BGA) Chipset
- High Bandwidth V-link Client controller
- Integrated Faster Ethernet LPC
- Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio
- ACPI
Dit wil dus zeggen dat dit bordje een onboard geluidskaart heeft, en een onboard netwerkkaart??
Als ie een onboard netwerkkaart heeft, waar kan ik dan de specs halen ervan. want deze zitten niet bij de specs van het bordje
Verwijderd
alleen de RU versie volgends mij (als ik de info goed gelezen heb)Op dinsdag 23 oktober 2001 20:53 schreef Eggplant het volgende:
Heeft die MSI nou standaard die USB Key ,is dat optioneel, of krijgt alleen de RU-versie dat?
WANEER KUNNEN WIJ DEZE BORDEN NOU BESTELLEN?!?!?!?! ASUS MSI WHATEVER
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ja maar dat me bord niet zou gaan kunnnen passen is dus de vraagOp dinsdag 23 oktober 2001 20:40 schreef raptile het volgende:
[..]
weinig je koeler of je bord zou bijvoorbeeld niet kunnen passen
Het is gewoon een ATX kast
id het een mini of een midi kast?Op dinsdag 23 oktober 2001 20:57 schreef Beest144 het volgende:
[..]
Ja maar dat me bord niet zou gaan kunnnen passen is dus de vraag
Het is gewoon een ATX kast
met een MIDI weet ik 99.99% zeker dat hij past
Spelfouten voorbehouden.
HA! Weet je wat die registry error veroorzaakt?? Het simpele feit dat ik in m'n Bios altijd direct m'n USB ondersteuning (heb geen USB devices) en onboard IDE controllers (heb SCSI kaart en IDE RAID kaart) uitzet. Dus ik zet ze even aan, start Windows, draai die Via driver setup en.... voila! Het werkt. Zo simpel. Maar wat een k*tprogrammeurs... je kunt toch ook in die foutmelding opnemen dat de setup geen IDE en/of USB kan vinden???!!!Op dinsdag 23 oktober 2001 02:18 schreef snotty123 het volgende:
[..]
had hetzelfde hiero, kt7, maar na wat trial en error wat bleek: je kan maar 2 van de drie ramsleuven gebruiken... prik ik een derde reepje erbij, einde verhaal, of dikke registry errors, of d3d crashed als een dolle...
Verwijderd
Morgen heb ik mijn Epox 8HKA+ binnen.
512Mb by Crucial besteld dus over 2 dagen kan ik eindelijk gaan benchmarken
Iemand anders al een KT266A binnen?
Mjoa moan, ik draai al een week met m'n Epox 8KHA+. Tis een fantastisch bordjeOp dinsdag 23 oktober 2001 23:34 schreef CRiViT het volgende:
Ehm even tussen deze discussie door.
Morgen heb ik mijn Epox 8HKA+ binnen.
512Mb by Crucial besteld dus over 2 dagen kan ik eindelijk gaan benchmarken
Iemand anders al een KT266A binnen?
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Heeft die MSI nu onboard sound en onboard netwerkkaart? De standaard versie dus, dus niet de raid.Op woensdag 24 oktober 2001 00:00 schreef raptile het volgende:
Wist ik maar waar ik die MSI K7T266 Pro2-RU kon bestellen of de ASUS A7V266-E dan had ik die allang besteld
dat durf ik niet met zekerheid tezeggenOp woensdag 24 oktober 2001 08:33 schreef DiEana het volgende:
[..]
Heeft die MSI nu onboard sound en onboard netwerkkaart? De standaard versie dus, dus niet de raid.
maar ik dacht het niet.
maar als dat erop zit zou k dat uitschakelen aangezien eigen matriaal altijd beter is en een netwerk kaartje gaat toch wel eens stuk
als je even zoekt in de hoofdpagina bij nieuws dan zie je een hele uitleg over dit bordje.
suc6
greetz RapTile
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Het duurt nu wel erg lang voordat die MSI met RAID versie uit is.
Verwijderd
Inderdaad, maar op hun site bij dat bord staat het precies of het in elk bord zit.. vind het maar vreemd!Op woensdag 24 oktober 2001 08:40 schreef raptile het volgende:
[..]
dat durf ik niet met zekerheid tezeggen
maar ik dacht het niet.
maar als dat erop zit zou k dat uitschakelen aangezien eigen matriaal altijd beter is en een netwerk kaartje gaat toch wel eens stuk
als je even zoekt in de hoofdpagina bij nieuws dan zie je een hele uitleg over dit bordje.
suc6
greetz RapTile
wat ik ook vreemd is dat we die nieuwe borden nogsteeds nergends kennen bestellen!
[topic=300129/1]
daar zie je ook een topic van mij waarbij ik aangeef dat er wel heel erg veel verschillen tussen de borden zit en ik er niet meer uitkom.
de levenciers noemen die moederborden ook allemaal anders
je word er nu echt helemaal niet meer wijzer van.
ik zoek gewoon dat asus mobo of die msi maar ik kan het echt nergends vinden
Spelfouten voorbehouden.
En die giga plank heeft een integrated SB PCI128 aan boord.
(GA-7VTX-P) een wereld aan opties op die plank...harstikke leuk bordje
Verwijderd
Hier kan je alle specficaties vinden. Alle versies hebben dus geluid al is het een erg simpele versie.
De smartkey zit nu standaard bij ALLE versie. Of dit van tijdelijk is weet ik niet maar je krijg een doos bij het moederboord dat de Smartkey bevat (Bonus extra staat er duidelijk op).
Alleen Sound, de standaard versie heeft verdr niks, ook niet zo'n USB key, allemaal optioneel..Op woensdag 24 oktober 2001 08:33 schreef DiEana het volgende:
[..]
Heeft die MSI nu onboard sound en onboard netwerkkaart? De standaard versie dus, dus niet de raid.
Wie heeft dit bordje nog meer,want ik heb een paar vragen erover ?...
Ze hebben allemaal AC97 uadio onboard die uit te brieden is met een CNR kaartje naar 6 channel geloof ik
Verder:
- K7T 266 Pro 2 (VIA KT-266 Pro
- K7T 266 Pro 2U (VIA KT-266, NEC USB 2.0 ctrl.)
- K7T 266 Pro 2R (VIA KT-266, Promise IDE RAID ctrl.)
- K7T 266 Pro 2RU (VIA KT-266, Promise IDE RAID ctrl, NEC USB 2.0 ctrl)
Verder ontdekte ik dat de EPOX 8KHA+ een FSB heeft die is op te fokken naar 199 MHZ tegenover 166 MHZ van de MSI.
Dus toch maar de EPOX denk ik dan......
Verwijderd
Die sound.. is dat "goede" kwaliteit? Of is dat maar bagger, maar toch net genoeg om je windows geluidjes te herkennen?Op woensdag 24 oktober 2001 11:10 schreef Carel het volgende:
[..]
Alleen Sound, de standaard versie heeft verdr niks, ook niet zo'n USB key, allemaal optioneel..
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Betekent nog altijd niet dat het slecht is...Op woensdag 24 oktober 2001 12:18 schreef raptile het volgende:
je akn niet verwachten dat je een soundblaster 5.1 voor krijgt ofzo
Ehm, geen id , maar het is zoals alle andere onbard sounds, leuk als je een windows systeem hebt, en de bekende kleine probleempjes vaak, zoals ruis van andere hardware zie je vaak bij dat soort dingen wel... ( niet altijd natuurlijkOp woensdag 24 oktober 2001 12:15 schreef DiEana het volgende:
[..]
Die sound.. is dat "goede" kwaliteit? Of is dat maar bagger, maar toch net genoeg om je windows geluidjes te herkennen?
Ps, mijn geheugen score is na iedere benchmark steeds nog slechter, hoe komt dat .... alle testen doen zo bij mij , een bug dat geheugen niet goed wordt vrijgegeven ofzo
Verwijderd
Wat bedoel je juist met die ruis van andere hardware? Kan even totaal niet volgenOp woensdag 24 oktober 2001 12:46 schreef Carel het volgende:
[..]
Ehm, geen id , maar het is zoals alle andere onbard sounds, leuk als je een windows systeem hebt, en de bekende kleine probleempjes vaak, zoals ruis van andere hardware zie je vaak bij dat soort dingen wel... ( niet altijd natuurlijk)
Ik zeg juist het tegendeel met weinig woorden.Op woensdag 24 oktober 2001 12:22 schreef DiEana het volgende:
[..]
Betekent nog altijd niet dat het slecht is...
je krijgt juist wel een goed geluid maar niet super
Ik denk dat het wel goed zal zijn.
(soz voor de negative indruk die je ervan kreeg)
Greetz,
* raptile RapTile
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ej geen probleem hoor, ben al blij dat je meehelpt met mijn keuzeOp woensdag 24 oktober 2001 12:55 schreef raptile het volgende:
[..]
Ik zeg juist het tegendeel met weinig woorden.
je krijgt juist wel een goed geluid maar niet super
Ik denk dat het wel goed zal zijn.
(soz voor de negative indruk die je ervan kreeg)
Greetz,
* raptile RapTile
Dat is iets algemeens met onboard sound, heb ik meerdere malen gezien, dat bijv. het geluid kraakt als schijf rateld, of dat de videokaart van resolutie veranderd geluid eventjes piept, of dat windows voor het opstarten het geluid enabled en dat het z8tjes bijft piepen enz...Op woensdag 24 oktober 2001 12:52 schreef DiEana het volgende:
[..]
Wat bedoel je juist met die ruis van andere hardware? Kan even totaal niet volgen
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar ik heb dit al heel vaak gezien met onboard sound..
Verwijderd
Oh.. DAT bedoel jeOp woensdag 24 oktober 2001 13:08 schreef Carel het volgende:
[..]
Dat is iets algemeens met onboard sound, heb ik meerdere malen gezien, dat bijv. het geluid kraakt als schijf rateld, of dat de videokaart van resolutie veranderd geluid eventjes piept, of dat windows voor het opstarten het geluid enabled en dat het z8tjes bijft piepen enz...
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar ik heb dit al heel vaak gezien met onboard sound..
Hoe naïef ben ik nu joh
Verwijderd
Die spookverhalen over gekraak en ruis zijn imho bullshit, ik heb nog nooit een kraakje gehoord...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Verwijderd
ehmz, de Alpha PAL8045T (80x80mm) gaat er op passen hoor. De layout is nagenoeg hetzelfde als de andere bordjes, en zeker rond de socket is niks verrandert. Wat jij zegt klopt dus naar alle waarschijnlijkheid _niet_ !Op maandag 22 oktober 2001 23:18 schreef Righteye het volgende:
Abit KR7A(RAID)
Good mobotje, geen ruimte voor grote cooler
Verder de uitstekende kwaliteit die ABIT altijd levert
Ik weet het natuurlijk niet zeker, aangezien ik het nog niet geprobeerd heb.
Verwijderd
gisteren mijn gigabyte ga-7vtxh opgehaalt, en wat een bord! 4.1 sound, 10/100 lan, dual bios, kt266a, en een hoop software voor 339 piek!
jammer alleen dat als ik 'm wissel met mijn ecs k7vta3 (kt266) dat mijn hdd niet boot, blijkbaar zit er toch veel verschil in die planken...ander had ik wat benchjes kunnen plaatsen. als ik vanavond nog tijd heb zal ik ze hier neerzetten...
/me out
Verwijderd
haast je wat!Op woensdag 24 oktober 2001 18:05 schreef bwe het volgende:
YES!
gisteren mijn gigabyte ga-7vtxh opgehaalt, en wat een bord! 4.1 sound, 10/100 lan, dual bios, kt266a, en een hoop software voor 339 piek!
jammer alleen dat als ik 'm wissel met mijn ecs k7vta3 (kt266) dat mijn hdd niet boot, blijkbaar zit er toch veel verschil in die planken...ander had ik wat benchjes kunnen plaatsen. als ik vanavond nog tijd heb zal ik ze hier neerzetten...
/me out
Verwijderd
tja,Op woensdag 24 oktober 2001 18:15 schreef DiEana het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/18976
als ik opschiet word ik de eerste! nog steeds helemaal nix over die gigabyte gelezen!
( behalve de boekjes die in de doos zaten
Allemaal bull in de marge... 0.03% verschil en de volgende BIOS update ronde liggen de kaarten weer andersom en is de MSI weer de snelste van de 3. Dat is pasOp woensdag 24 oktober 2001 18:22 schreef DiEana het volgende:
Spijtig dat die MSI zo slecht presteert.. was echt van plan die te gaan halen.. kut![]()
Ik heb hem. Vraag maar raak. En vrijdag heb ik de Gigabyte GA-7VTXH.Op woensdag 24 oktober 2001 11:10 schreef Carel het volgende:
[..]
Alleen Sound, de standaard versie heeft verdr niks, ook niet zo'n USB key, allemaal optioneel..
Verwijderd
de MSI bedoel je?Op woensdag 24 oktober 2001 18:30 schreef Cap het volgende:
[..]
Ik heb hem. Vraag maar raak. En vrijdag heb ik de Gigabyte GA-7VTXH.
Verwijderd
Verwijderd
Heeft ie 4.1 sound ?Op woensdag 24 oktober 2001 18:05 schreef bwe het volgende:
YES!
Als dat zo is wil ik em ook !
Verwijderd
creative ct5880 chipset ONLY op de ga-7vtxh!Op woensdag 24 oktober 2001 19:04 schreef charles het volgende:
[..]
Heeft ie 4.1 sound ?
Als dat zo is wil ik em ook !
http://www.gigabyte.com.tw/products/7vtxh.htm
Verwijderd
Ik heb dat mobo ook!Op woensdag 24 oktober 2001 12:48 schreef Carel het volgende:
Wie heeft die MSI PRo2 nou allemaal al???, want ik snap nog steeds niet veel van het geheugen, is het niet mogelijk dat de busspeed van het geheugen omhoog kan ?......
Ps, mijn geheugen score is na iedere benchmark steeds nog slechter, hoe komt dat .... alle testen doen zo bij mij , een bug dat geheugen niet goed wordt vrijgegeven ofzo>>...
Lekker mobo, alleen dat geheugen, had ik ook last van.
Oplossing? De beta bios erin flashen. Dan is dat opgelost.
Linkje:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=K7T+Pro2
en dan de versie 1.0Beta16
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
39
OK, thx 4 the infoOp woensdag 24 oktober 2001 19:51 schreef Rembo het volgende:
[..]
Ik heb dat mobo ook!
Linkje:
Welk probleem bedoel je, dat niet overklokken in snelheid ven geheugen of dat ie iedere keer langzamer wordt, hmm nouja, ff proberen
Verwijderd
Zeker mislukt?Op woensdag 24 oktober 2001 21:23 schreef Carel het volgende:
[..]
OK, thx 4 the info
Welk probleem bedoel je, dat niet overklokken in snelheid ven geheugen of dat ie iedere keer langzamer wordt, hmm nouja, ff proberen
Yep om precies te zijn de MSI KT266Pro2 zonder RU dus geen Raid en USB.Op woensdag 24 oktober 2001 18:36 schreef DiEana het volgende:
[..]
de MSI bedoel je?
NEEEEEJ! Het gaat hier dus NIET over de K7T Pro2 maar over de KT266PRo2 met KT266a chipset!!!!Op woensdag 24 oktober 2001 19:51 schreef Rembo het volgende:
[..]
Ik heb dat mobo ook!
Linkje:
Bovenstaand BIOS dus niet gebruiken om de KT266Pro2 te flessen!
Pffffffffffff, gelukkig lukte dat dus niet eensOp woensdag 24 oktober 2001 21:58 schreef Cap het volgende:
[..]
NEEEEEJ! Het gaat hier dus NIET over de K7T Pro2 maar over de KT266PRo2 met KT266a chipset!!!!
Bovenstaand BIOS dus niet gebruiken om de KT266Pro2 te flessen!
Heheh sufferd... op de link van MSI stond er met koeieletters K7TPRO boven!Op woensdag 24 oktober 2001 22:02 schreef Carel het volgende:
[..]
Pffffffffffff, gelukkig lukte dat dus niet eens, lekker handig om over een pro2 mobo te beginnen, dit is het kt266a topic !!!!! , ik dat dat ie met k7t gewoon een typfoutje had ...
Jah, K7T zijn ze allemaal als er een athlon in kan volgens mij , ik nam aan dat het over de kt266a versie ging, aangezien dat het topic is.Op woensdag 24 oktober 2001 22:10 schreef Cap het volgende:
[..]
Heheh sufferd... op de link van MSI stond er met koeieletters K7TPRO boven!
K7t266 Pro2 , k7t pro , k7t pro2 enz, msi is lekker handig met al die type nummers, errug duidelijk allemaal, vergeet je 1 letter, is het alweer een ander mobo
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm
dit is 1 van de 15 pagina's
Ik dacht misschien is er wel animo voor om dit te lezen....
heb hem verder niet doorgegeven aan Tweakers.net Nieuws.
(laatst nog een review voor de EPOX 8KHA+ gedropt, werd niet eens geplaatst, terwijl er totaal nog geen reviews van waren)
Kijk, aan zulke users hebben we tenminste watOp woensdag 24 oktober 2001 22:57 schreef Righteye het volgende:
Bakken info over de ABIT KR7A-raid
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm
dit is 1 van de 15 pagina's
Ik dacht misschien is er wel animo voor om dit te lezen....
heb hem verder niet doorgegeven aan Tweakers.net Nieuws.
(laatst nog een review voor de EPOX 8KHA+ gedropt, werd niet eens geplaatst, terwijl er totaal nog geen reviews van waren)
thnx voor de info !
39
heb net de site doorgelezen en valt eigenlijk wel mee wat er staat over de ABIT KR7A-raid.
Ik dacht dat ik wist welk mobo voor mij de beste was (EPOX 8KHA+, geen onboard zooi en t/m 199 MHZ FSBen) maar ik begin nu weer te twijfelen. Aargh....
rephrase
Verwijderd
MSI, EPOX, ASUS, ABIT... Ik weet het ook niet meer... pffftOp woensdag 24 oktober 2001 23:20 schreef Righteye het volgende:
you're very welcome
heb net de site doorgelezen en valt eigenlijk wel mee wat er staat over de ABIT KR7A-raid.
Ik dacht dat ik wist welk mobo voor mij de beste was (EPOX 8KHA+, geen onboard zooi en t/m 199 MHZ FSBen) maar ik begin nu weer te twijfelen. Aargh....
KT266a - Welk Mobo in hemelsnaam te kiezen !
Verwijderd
goed initiatiefOp donderdag 25 oktober 2001 00:01 schreef Righteye het volgende:
Wordt nog erger, zie mijn zojuist geopende topic !!
KT266a - Welk Mobo in hemelsnaam te kiezen !
verder is er nogsteeds niets bekend over de ASUS
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
de EPOX, met FSB tot HEEL HOOG.
of de gigabyte met onboard geluid en netwerk (da scheelt dus geld)
Het is allemaal wel heel leuk dat je 199 mhz bus kan instellen bij die epox, maar ik denk niet dat je verder komt als 170 , daarna kan haast geen 1 dimm het nog aan, en denk eens aan op welke bus je pci loopt of je agp, of hebben ze tegenwoordig ook de 1/ 6 pci divider , en de 1/3 agp ?Op woensdag 24 oktober 2001 23:20 schreef Righteye het volgende:
you're very welcome
edit:
rephrase
Ik zit nu op een FSB van 150, niet dat hij niet hoger kan, maar de multiplier van mijn CPU wil niet lager
(hoewel ik daar nog wat aan ga doen)
Ik heb Corsair DDR PC2400 geheugen op een MSI K7T266 Pro2.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Heb hetzelfde mobo als jij ... ik haal max 157 stable , Budi, loopt jouw mem ook nog steeds maar op 266, want dat zuigt, dat het mem niet mee wordt overgekloktOp donderdag 25 oktober 2001 10:42 schreef budi het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met maximale FSB met deze chipset?
Ik zit nu op een FSB van 150, niet dat hij niet hoger kan, maar de multiplier van mijn CPU wil niet lager
(hoewel ik daar nog wat aan ga doen)
Ik heb Corsair DDR PC2400 geheugen op een MSI K7T266 Pro2.
Verwijderd
mijn crucial ddr kwam niet op 165, de boel liep muuuurvast.
Het geheugen is in dit geval niet de bottelneck, maar de northbridge en je cpu zelf. Ook uiteraard is het belangrijk dat je PCI kaarten houden van die hoge PCI speed en je AGP kaart.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Volgens mij lijkt het alleen maar dat het geheugen niet meegeklokt wordt (zo geeft hij het aan in de BIOS), maar in feite gebeurt het wel: het is niet mogelijk om het geheugen geheel onafhankelijk te klokken. Dus als je FSB op 150 staat, moet het geheugen wel op 300 staan (of ongeveer 200 ofzo als er in je bios HCLK-33 staat).Op donderdag 25 oktober 2001 10:44 schreef Carel het volgende:
[..]
Heb hetzelfde mobo als jij ... ik haal max 157 stable , Budi, loopt jouw mem ook nog steeds maar op 266, want dat zuigt, dat het mem niet mee wordt overgeklokt
Klopt dit of zit ik er helemaal naast?
Zo was het namelijk wel met bijvoorbeeld de KT133 chipset, dat je geheugen gewoon mee gaat met de FSB en dat je dus een eventuele andere melding in de bios mag negeren.
Oh ja, wat ik ook zo raar vind, is dat WCPUID het niet doet bij mij waarmee je die gegevens op zou kunnen vragen. Zijn er nog andere programma's die hetzelfde doen? SiSoft misschien?