Spelfouten voorbehouden.
HA! Weet je wat die registry error veroorzaakt?? Het simpele feit dat ik in m'n Bios altijd direct m'n USB ondersteuning (heb geen USB devices) en onboard IDE controllers (heb SCSI kaart en IDE RAID kaart) uitzet. Dus ik zet ze even aan, start Windows, draai die Via driver setup en.... voila! Het werkt. Zo simpel. Maar wat een k*tprogrammeurs... je kunt toch ook in die foutmelding opnemen dat de setup geen IDE en/of USB kan vinden???!!!Op dinsdag 23 oktober 2001 02:18 schreef snotty123 het volgende:
[..]
had hetzelfde hiero, kt7, maar na wat trial en error wat bleek: je kan maar 2 van de drie ramsleuven gebruiken... prik ik een derde reepje erbij, einde verhaal, of dikke registry errors, of d3d crashed als een dolle...
Verwijderd
Morgen heb ik mijn Epox 8HKA+ binnen.
512Mb by Crucial besteld dus over 2 dagen kan ik eindelijk gaan benchmarken
Iemand anders al een KT266A binnen?
Mjoa moan, ik draai al een week met m'n Epox 8KHA+. Tis een fantastisch bordjeOp dinsdag 23 oktober 2001 23:34 schreef CRiViT het volgende:
Ehm even tussen deze discussie door.
Morgen heb ik mijn Epox 8HKA+ binnen.
512Mb by Crucial besteld dus over 2 dagen kan ik eindelijk gaan benchmarken
Iemand anders al een KT266A binnen?
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Heeft die MSI nu onboard sound en onboard netwerkkaart? De standaard versie dus, dus niet de raid.Op woensdag 24 oktober 2001 00:00 schreef raptile het volgende:
Wist ik maar waar ik die MSI K7T266 Pro2-RU kon bestellen of de ASUS A7V266-E dan had ik die allang besteld
dat durf ik niet met zekerheid tezeggenOp woensdag 24 oktober 2001 08:33 schreef DiEana het volgende:
[..]
Heeft die MSI nu onboard sound en onboard netwerkkaart? De standaard versie dus, dus niet de raid.
maar ik dacht het niet.
maar als dat erop zit zou k dat uitschakelen aangezien eigen matriaal altijd beter is en een netwerk kaartje gaat toch wel eens stuk
als je even zoekt in de hoofdpagina bij nieuws dan zie je een hele uitleg over dit bordje.
suc6
greetz RapTile
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Het duurt nu wel erg lang voordat die MSI met RAID versie uit is.
Verwijderd
Inderdaad, maar op hun site bij dat bord staat het precies of het in elk bord zit.. vind het maar vreemd!Op woensdag 24 oktober 2001 08:40 schreef raptile het volgende:
[..]
dat durf ik niet met zekerheid tezeggen
maar ik dacht het niet.
maar als dat erop zit zou k dat uitschakelen aangezien eigen matriaal altijd beter is en een netwerk kaartje gaat toch wel eens stuk
als je even zoekt in de hoofdpagina bij nieuws dan zie je een hele uitleg over dit bordje.
suc6
greetz RapTile
wat ik ook vreemd is dat we die nieuwe borden nogsteeds nergends kennen bestellen!
[topic=300129/1]
daar zie je ook een topic van mij waarbij ik aangeef dat er wel heel erg veel verschillen tussen de borden zit en ik er niet meer uitkom.
de levenciers noemen die moederborden ook allemaal anders
je word er nu echt helemaal niet meer wijzer van.
ik zoek gewoon dat asus mobo of die msi maar ik kan het echt nergends vinden
Spelfouten voorbehouden.
En die giga plank heeft een integrated SB PCI128 aan boord.
(GA-7VTX-P) een wereld aan opties op die plank...harstikke leuk bordje
Verwijderd
Hier kan je alle specficaties vinden. Alle versies hebben dus geluid al is het een erg simpele versie.
De smartkey zit nu standaard bij ALLE versie. Of dit van tijdelijk is weet ik niet maar je krijg een doos bij het moederboord dat de Smartkey bevat (Bonus extra staat er duidelijk op).
Alleen Sound, de standaard versie heeft verdr niks, ook niet zo'n USB key, allemaal optioneel..Op woensdag 24 oktober 2001 08:33 schreef DiEana het volgende:
[..]
Heeft die MSI nu onboard sound en onboard netwerkkaart? De standaard versie dus, dus niet de raid.
Wie heeft dit bordje nog meer,want ik heb een paar vragen erover ?...
Ze hebben allemaal AC97 uadio onboard die uit te brieden is met een CNR kaartje naar 6 channel geloof ik
Verder:
- K7T 266 Pro 2 (VIA KT-266 Pro
- K7T 266 Pro 2U (VIA KT-266, NEC USB 2.0 ctrl.)
- K7T 266 Pro 2R (VIA KT-266, Promise IDE RAID ctrl.)
- K7T 266 Pro 2RU (VIA KT-266, Promise IDE RAID ctrl, NEC USB 2.0 ctrl)
Verder ontdekte ik dat de EPOX 8KHA+ een FSB heeft die is op te fokken naar 199 MHZ tegenover 166 MHZ van de MSI.
Dus toch maar de EPOX denk ik dan......
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Verwijderd
Die sound.. is dat "goede" kwaliteit? Of is dat maar bagger, maar toch net genoeg om je windows geluidjes te herkennen?Op woensdag 24 oktober 2001 11:10 schreef Carel het volgende:
[..]
Alleen Sound, de standaard versie heeft verdr niks, ook niet zo'n USB key, allemaal optioneel..
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Betekent nog altijd niet dat het slecht is...Op woensdag 24 oktober 2001 12:18 schreef raptile het volgende:
je akn niet verwachten dat je een soundblaster 5.1 voor krijgt ofzo
Ehm, geen id , maar het is zoals alle andere onbard sounds, leuk als je een windows systeem hebt, en de bekende kleine probleempjes vaak, zoals ruis van andere hardware zie je vaak bij dat soort dingen wel... ( niet altijd natuurlijkOp woensdag 24 oktober 2001 12:15 schreef DiEana het volgende:
[..]
Die sound.. is dat "goede" kwaliteit? Of is dat maar bagger, maar toch net genoeg om je windows geluidjes te herkennen?
Ps, mijn geheugen score is na iedere benchmark steeds nog slechter, hoe komt dat .... alle testen doen zo bij mij , een bug dat geheugen niet goed wordt vrijgegeven ofzo
Verwijderd
Wat bedoel je juist met die ruis van andere hardware? Kan even totaal niet volgenOp woensdag 24 oktober 2001 12:46 schreef Carel het volgende:
[..]
Ehm, geen id , maar het is zoals alle andere onbard sounds, leuk als je een windows systeem hebt, en de bekende kleine probleempjes vaak, zoals ruis van andere hardware zie je vaak bij dat soort dingen wel... ( niet altijd natuurlijk)
Ik zeg juist het tegendeel met weinig woorden.Op woensdag 24 oktober 2001 12:22 schreef DiEana het volgende:
[..]
Betekent nog altijd niet dat het slecht is...
je krijgt juist wel een goed geluid maar niet super
Ik denk dat het wel goed zal zijn.
(soz voor de negative indruk die je ervan kreeg)
Greetz,
* raptile RapTile
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ej geen probleem hoor, ben al blij dat je meehelpt met mijn keuzeOp woensdag 24 oktober 2001 12:55 schreef raptile het volgende:
[..]
Ik zeg juist het tegendeel met weinig woorden.
je krijgt juist wel een goed geluid maar niet super
Ik denk dat het wel goed zal zijn.
(soz voor de negative indruk die je ervan kreeg)
Greetz,
* raptile RapTile
Dat is iets algemeens met onboard sound, heb ik meerdere malen gezien, dat bijv. het geluid kraakt als schijf rateld, of dat de videokaart van resolutie veranderd geluid eventjes piept, of dat windows voor het opstarten het geluid enabled en dat het z8tjes bijft piepen enz...Op woensdag 24 oktober 2001 12:52 schreef DiEana het volgende:
[..]
Wat bedoel je juist met die ruis van andere hardware? Kan even totaal niet volgen
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar ik heb dit al heel vaak gezien met onboard sound..
Verwijderd
Oh.. DAT bedoel jeOp woensdag 24 oktober 2001 13:08 schreef Carel het volgende:
[..]
Dat is iets algemeens met onboard sound, heb ik meerdere malen gezien, dat bijv. het geluid kraakt als schijf rateld, of dat de videokaart van resolutie veranderd geluid eventjes piept, of dat windows voor het opstarten het geluid enabled en dat het z8tjes bijft piepen enz...
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar ik heb dit al heel vaak gezien met onboard sound..
Hoe naïef ben ik nu joh
Verwijderd
Die spookverhalen over gekraak en ruis zijn imho bullshit, ik heb nog nooit een kraakje gehoord...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Verwijderd
ehmz, de Alpha PAL8045T (80x80mm) gaat er op passen hoor. De layout is nagenoeg hetzelfde als de andere bordjes, en zeker rond de socket is niks verrandert. Wat jij zegt klopt dus naar alle waarschijnlijkheid _niet_ !Op maandag 22 oktober 2001 23:18 schreef Righteye het volgende:
Abit KR7A(RAID)
Good mobotje, geen ruimte voor grote cooler
Verder de uitstekende kwaliteit die ABIT altijd levert
Ik weet het natuurlijk niet zeker, aangezien ik het nog niet geprobeerd heb.
Verwijderd
gisteren mijn gigabyte ga-7vtxh opgehaalt, en wat een bord! 4.1 sound, 10/100 lan, dual bios, kt266a, en een hoop software voor 339 piek!
jammer alleen dat als ik 'm wissel met mijn ecs k7vta3 (kt266) dat mijn hdd niet boot, blijkbaar zit er toch veel verschil in die planken...ander had ik wat benchjes kunnen plaatsen. als ik vanavond nog tijd heb zal ik ze hier neerzetten...
/me out
Verwijderd
haast je wat!Op woensdag 24 oktober 2001 18:05 schreef bwe het volgende:
YES!
gisteren mijn gigabyte ga-7vtxh opgehaalt, en wat een bord! 4.1 sound, 10/100 lan, dual bios, kt266a, en een hoop software voor 339 piek!
jammer alleen dat als ik 'm wissel met mijn ecs k7vta3 (kt266) dat mijn hdd niet boot, blijkbaar zit er toch veel verschil in die planken...ander had ik wat benchjes kunnen plaatsen. als ik vanavond nog tijd heb zal ik ze hier neerzetten...
/me out
Verwijderd
tja,Op woensdag 24 oktober 2001 18:15 schreef DiEana het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/18976
als ik opschiet word ik de eerste! nog steeds helemaal nix over die gigabyte gelezen!
( behalve de boekjes die in de doos zaten
Allemaal bull in de marge... 0.03% verschil en de volgende BIOS update ronde liggen de kaarten weer andersom en is de MSI weer de snelste van de 3. Dat is pasOp woensdag 24 oktober 2001 18:22 schreef DiEana het volgende:
Spijtig dat die MSI zo slecht presteert.. was echt van plan die te gaan halen.. kut![]()
Ik heb hem. Vraag maar raak. En vrijdag heb ik de Gigabyte GA-7VTXH.Op woensdag 24 oktober 2001 11:10 schreef Carel het volgende:
[..]
Alleen Sound, de standaard versie heeft verdr niks, ook niet zo'n USB key, allemaal optioneel..
Verwijderd
de MSI bedoel je?Op woensdag 24 oktober 2001 18:30 schreef Cap het volgende:
[..]
Ik heb hem. Vraag maar raak. En vrijdag heb ik de Gigabyte GA-7VTXH.
Verwijderd
Verwijderd
Heeft ie 4.1 sound ?Op woensdag 24 oktober 2001 18:05 schreef bwe het volgende:
YES!
Als dat zo is wil ik em ook !
Verwijderd
creative ct5880 chipset ONLY op de ga-7vtxh!Op woensdag 24 oktober 2001 19:04 schreef charles het volgende:
[..]
Heeft ie 4.1 sound ?
Als dat zo is wil ik em ook !
http://www.gigabyte.com.tw/products/7vtxh.htm
Verwijderd
Ik heb dat mobo ook!Op woensdag 24 oktober 2001 12:48 schreef Carel het volgende:
Wie heeft die MSI PRo2 nou allemaal al???, want ik snap nog steeds niet veel van het geheugen, is het niet mogelijk dat de busspeed van het geheugen omhoog kan ?......
Ps, mijn geheugen score is na iedere benchmark steeds nog slechter, hoe komt dat .... alle testen doen zo bij mij , een bug dat geheugen niet goed wordt vrijgegeven ofzo>>...
Lekker mobo, alleen dat geheugen, had ik ook last van.
Oplossing? De beta bios erin flashen. Dan is dat opgelost.
Linkje:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=K7T+Pro2
en dan de versie 1.0Beta16
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
39
OK, thx 4 the infoOp woensdag 24 oktober 2001 19:51 schreef Rembo het volgende:
[..]
Ik heb dat mobo ook!
Linkje:
Welk probleem bedoel je, dat niet overklokken in snelheid ven geheugen of dat ie iedere keer langzamer wordt, hmm nouja, ff proberen
Verwijderd
Zeker mislukt?Op woensdag 24 oktober 2001 21:23 schreef Carel het volgende:
[..]
OK, thx 4 the info
Welk probleem bedoel je, dat niet overklokken in snelheid ven geheugen of dat ie iedere keer langzamer wordt, hmm nouja, ff proberen
Yep om precies te zijn de MSI KT266Pro2 zonder RU dus geen Raid en USB.Op woensdag 24 oktober 2001 18:36 schreef DiEana het volgende:
[..]
de MSI bedoel je?
NEEEEEJ! Het gaat hier dus NIET over de K7T Pro2 maar over de KT266PRo2 met KT266a chipset!!!!Op woensdag 24 oktober 2001 19:51 schreef Rembo het volgende:
[..]
Ik heb dat mobo ook!
Linkje:
Bovenstaand BIOS dus niet gebruiken om de KT266Pro2 te flessen!
Pffffffffffff, gelukkig lukte dat dus niet eensOp woensdag 24 oktober 2001 21:58 schreef Cap het volgende:
[..]
NEEEEEJ! Het gaat hier dus NIET over de K7T Pro2 maar over de KT266PRo2 met KT266a chipset!!!!
Bovenstaand BIOS dus niet gebruiken om de KT266Pro2 te flessen!
Heheh sufferd... op de link van MSI stond er met koeieletters K7TPRO boven!Op woensdag 24 oktober 2001 22:02 schreef Carel het volgende:
[..]
Pffffffffffff, gelukkig lukte dat dus niet eens, lekker handig om over een pro2 mobo te beginnen, dit is het kt266a topic !!!!! , ik dat dat ie met k7t gewoon een typfoutje had ...
Jah, K7T zijn ze allemaal als er een athlon in kan volgens mij , ik nam aan dat het over de kt266a versie ging, aangezien dat het topic is.Op woensdag 24 oktober 2001 22:10 schreef Cap het volgende:
[..]
Heheh sufferd... op de link van MSI stond er met koeieletters K7TPRO boven!
K7t266 Pro2 , k7t pro , k7t pro2 enz, msi is lekker handig met al die type nummers, errug duidelijk allemaal, vergeet je 1 letter, is het alweer een ander mobo
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm
dit is 1 van de 15 pagina's
Ik dacht misschien is er wel animo voor om dit te lezen....
heb hem verder niet doorgegeven aan Tweakers.net Nieuws.
(laatst nog een review voor de EPOX 8KHA+ gedropt, werd niet eens geplaatst, terwijl er totaal nog geen reviews van waren)
Kijk, aan zulke users hebben we tenminste watOp woensdag 24 oktober 2001 22:57 schreef Righteye het volgende:
Bakken info over de ABIT KR7A-raid
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm
dit is 1 van de 15 pagina's
Ik dacht misschien is er wel animo voor om dit te lezen....
heb hem verder niet doorgegeven aan Tweakers.net Nieuws.
(laatst nog een review voor de EPOX 8KHA+ gedropt, werd niet eens geplaatst, terwijl er totaal nog geen reviews van waren)
thnx voor de info !
39
heb net de site doorgelezen en valt eigenlijk wel mee wat er staat over de ABIT KR7A-raid.
Ik dacht dat ik wist welk mobo voor mij de beste was (EPOX 8KHA+, geen onboard zooi en t/m 199 MHZ FSBen) maar ik begin nu weer te twijfelen. Aargh....
rephrase
Verwijderd
MSI, EPOX, ASUS, ABIT... Ik weet het ook niet meer... pffftOp woensdag 24 oktober 2001 23:20 schreef Righteye het volgende:
you're very welcome
heb net de site doorgelezen en valt eigenlijk wel mee wat er staat over de ABIT KR7A-raid.
Ik dacht dat ik wist welk mobo voor mij de beste was (EPOX 8KHA+, geen onboard zooi en t/m 199 MHZ FSBen) maar ik begin nu weer te twijfelen. Aargh....
KT266a - Welk Mobo in hemelsnaam te kiezen !
Verwijderd
goed initiatiefOp donderdag 25 oktober 2001 00:01 schreef Righteye het volgende:
Wordt nog erger, zie mijn zojuist geopende topic !!
KT266a - Welk Mobo in hemelsnaam te kiezen !
verder is er nogsteeds niets bekend over de ASUS
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
de EPOX, met FSB tot HEEL HOOG.
of de gigabyte met onboard geluid en netwerk (da scheelt dus geld)
Het is allemaal wel heel leuk dat je 199 mhz bus kan instellen bij die epox, maar ik denk niet dat je verder komt als 170 , daarna kan haast geen 1 dimm het nog aan, en denk eens aan op welke bus je pci loopt of je agp, of hebben ze tegenwoordig ook de 1/ 6 pci divider , en de 1/3 agp ?Op woensdag 24 oktober 2001 23:20 schreef Righteye het volgende:
you're very welcome
edit:
rephrase
Ik zit nu op een FSB van 150, niet dat hij niet hoger kan, maar de multiplier van mijn CPU wil niet lager
(hoewel ik daar nog wat aan ga doen)
Ik heb Corsair DDR PC2400 geheugen op een MSI K7T266 Pro2.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Heb hetzelfde mobo als jij ... ik haal max 157 stable , Budi, loopt jouw mem ook nog steeds maar op 266, want dat zuigt, dat het mem niet mee wordt overgekloktOp donderdag 25 oktober 2001 10:42 schreef budi het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met maximale FSB met deze chipset?
Ik zit nu op een FSB van 150, niet dat hij niet hoger kan, maar de multiplier van mijn CPU wil niet lager
(hoewel ik daar nog wat aan ga doen)
Ik heb Corsair DDR PC2400 geheugen op een MSI K7T266 Pro2.
Verwijderd
mijn crucial ddr kwam niet op 165, de boel liep muuuurvast.
Het geheugen is in dit geval niet de bottelneck, maar de northbridge en je cpu zelf. Ook uiteraard is het belangrijk dat je PCI kaarten houden van die hoge PCI speed en je AGP kaart.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Volgens mij lijkt het alleen maar dat het geheugen niet meegeklokt wordt (zo geeft hij het aan in de BIOS), maar in feite gebeurt het wel: het is niet mogelijk om het geheugen geheel onafhankelijk te klokken. Dus als je FSB op 150 staat, moet het geheugen wel op 300 staan (of ongeveer 200 ofzo als er in je bios HCLK-33 staat).Op donderdag 25 oktober 2001 10:44 schreef Carel het volgende:
[..]
Heb hetzelfde mobo als jij ... ik haal max 157 stable , Budi, loopt jouw mem ook nog steeds maar op 266, want dat zuigt, dat het mem niet mee wordt overgeklokt
Klopt dit of zit ik er helemaal naast?
Zo was het namelijk wel met bijvoorbeeld de KT133 chipset, dat je geheugen gewoon mee gaat met de FSB en dat je dus een eventuele andere melding in de bios mag negeren.
Oh ja, wat ik ook zo raar vind, is dat WCPUID het niet doet bij mij waarmee je die gegevens op zou kunnen vragen. Zijn er nog andere programma's die hetzelfde doen? SiSoft misschien?
eehhh...... kan iemand mij uitleggen hoe overclocking dan werkt m.b.t. PCI en AGP ? Heb hier nog niet zoveel kaas van gegeten. Ik ging bij het oc'en altijd gewoon mijn FSB en Multiplier hoger zetten, kun je nog meer doen dan ? En waar moet ik dan rekening mee houden ?Op donderdag 25 oktober 2001 10:37 schreef Carel het volgende:
[..]
Het is allemaal wel heel leuk dat je 199 mhz bus kan instellen bij die epox, maar ik denk niet dat je verder komt als 170 , daarna kan haast geen 1 dimm het nog aan, en denk eens aan op welke bus je pci loopt of je agp, of hebben ze tegenwoordig ook de 1/ 6 pci divider , en de 1/3 agp ?
tnx.
Greetz RapTile
Spelfouten voorbehouden.
Nee, volgens mij klok je het geheugen niet mee... , de score die ik haal is hetzelfde op 133 fsb en 155 ...Op donderdag 25 oktober 2001 12:48 schreef budi het volgende:
[..]
Volgens mij lijkt het alleen maar dat het geheugen niet meegeklokt wordt (zo geeft hij het aan in de BIOS), maar in feite gebeurt het wel: het is niet mogelijk om het geheugen geheel onafhankelijk te klokken. Dus als je FSB op 150 staat, moet het geheugen wel op 300 staan (of ongeveer 200 ofzo als er in je bios HCLK-33 staat).
Klopt dit of zit ik er helemaal naast?
Zo was het namelijk wel met bijvoorbeeld de KT133 chipset, dat je geheugen gewoon mee gaat met de FSB en dat je dus een eventuele andere melding in de bios mag negeren.
Oh ja, wat ik ook zo raar vind, is dat WCPUID het niet doet bij mij waarmee je die gegevens op zou kunnen vragen. Zijn er nog andere programma's die hetzelfde doen? SiSoft misschien?
Ligt dicht tegen elkaar dus, aangezien ik hetzelfde haal ongeveer , terwijl mij geheugen op 266 loopt, en mijn fsb eigenlijk 2*155 isOp donderdag 25 oktober 2001 17:40 schreef bwe het volgende:
[gigabyte kt266a op 133 * 10.5
edit
en op 1T command
/edit
Verwijderd
of komt dit door de gigabyte, zijn er trouwens nog andere benchmarks van de gigabyte bekent??
Nee is niet laag, die daaronder is van een rimm, ddr houd dat echt niet bij hor.Op donderdag 25 oktober 2001 18:20 schreef bavariaboy het volgende:
is de benschmark van "bwe" die hierboven staat nou de nie een beetje laag??
of komt dit door de gigabyte, zijn er trouwens nog andere benchmarks van de gigabyte bekent??
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
die uitslag van zijn benchmark zou hoger moeten zijn lijkt mij.
en een AMD op 1,4Gig(DDR) zou een Intel op 0,8GIG(Rimm) toch op z'n minst moeten bij houden.
of zit ik er HELEMAAL lang? zo ja, leg ut me aub uit?
Verwijderd
ik heb ddr geheugen, die er onder heeft rdram en daaronder zit weer ddr ram. het is voor ddr begrippen een snel bord.(voor hoelang?)
ik weet wel dat dit bord lastig op te voeren is.
op 12 * 133 boot hij gewoon maar gelijk bsod.
op 11,5 * 133 gebeurt er _helemaal_ nix, pc dood
op 11 * 133 leest de bios gewoon 10.5 ???
oftewel, lekker snel bordje met voor weinig maar geen OC beest.
wel jammer
Je zit helemaal verkeerd te denken. Het gaar hier om chipsets en om het geheugen wat erin zit. Die 760 is de chipset en dus niet de Mhz. Die 1,4g is hier dus totaal niet van toepassing.Op donderdag 25 oktober 2001 18:34 schreef bavariaboy het volgende:
dan nog, de onderste 2 loopt ie net wa voorbij terwijl hij um op 133*10,5 = +/- 1400Mhz en die andere maar 760Mhz zijn.
die uitslag van zijn benchmark zou hoger moeten zijn lijkt mij.
en een AMD op 1,4Gig(DDR) zou een Intel op 0,8GIG(Rimm) toch op z'n minst moeten bij houden.
of zit ik er HELEMAAL lang? zo ja, leg ut me aub uit?
[edit] bwe was me voor.
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
http://www.tweakers.net/pricewatch/21534
Zijn er meer mensen met deze plannen? Het enige minpunt is dan natuurlijk, dat het een Highpoint is.
Overklokken is bij Abit natuurlijk ook geen probleem, das leuke bijkomstigheid
Spelfouten voorbehouden.
Maar je kan denk ik beter de ABIT of de Epox kopen
hoezo m8?Op zaterdag 27 oktober 2001 15:16 schreef Righteye het volgende:
Nope.... hopelijk begin novemer, zie ook [topic=301118/1/25]
Maar je kan denk ik beter de ABIT of de Epox kopen
daar loop iik trouwens ook al vanaf het begin
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
mijn systeempje weer helemaal aangekleed en up en sprinting. alles loopt snel en vlekkenloos, maar om nu te zeggen dat ik veel verschil merk met mijn kt266, nou nee...
ik denk voor wie een kt133 bordje heeft is dit een verademing, maar een amd 760 of kt133a of kt266, lood om oud ijzer...
ongeveer 5-10% winst max! maar dan moet je wel goed zoeken...
/me out
Maar 't zijn wel lekkere bordjes. Ik heb de Gigabyte nu ook en hij bevalt me minstens zo goed als de MSI. Ik heb beide moederbordjes met dezelfde processor en hetzelfde geheugen draaien, en het valt me op dat de Gigabyte wat sneller is in Sandra 2001 Pro. De scores zijn (beide niet overklokt, kale systemen met alleen 256Mb Samsung SDRAM en een videokaart en een IBM DTLA 30G schijf, alle timings optimaal):Op Sunday 28 October 2001 02:14 schreef bwe het volgende:
update:
mijn systeempje weer helemaal aangekleed en up en sprinting. alles loopt snel en vlekkenloos, maar om nu te zeggen dat ik veel verschil merk met mijn kt266, nou nee...
ik denk voor wie een kt133 bordje heeft is dit een verademing, maar een amd 760 of kt133a of kt266, lood om oud ijzer...
ongeveer 5-10% winst max! maar dan moet je wel goed zoeken...
/me out
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model: 7VTXH
Version: 1.0
Processor(s): AMD Athlon(tm) XP 1700+ @ 1.47GHz
Dhrystone ALU 4073 MIPS
Whetstone FPU 2020 MFLOPS
Integer SSE 8123 it/s
Floating-Point SSE 9333 it/s
Int ALU/RAM Bandwidth 787 MB/s
Float FPU/RAM Bandwidth 901 MB/s
Manufacturer: MSI
Model: MS-6380
Version: 2.0
Processor(s): AMD Athlon(tm) XP 1700+ @ 1.47GHz
Dhrystone ALU 4093 MIPS
Whetstone FPU 1987 MFLOPS
Integer SSE 8117 it/s
Floating-Point SSE 9314 it/s
Int ALU/RAM Bandwidth 747 MB/s
Float FPU/RAM Bandwidth 825 MB/s
Je ziet wel dat de geheugenbandbreedte van de Athlon XP op de KT266a bordjes nog wat optimalisatie behoeft ten opzichte van de Athlon 'oude' stijl.
Verwijderd
als ik de clk_jp op 133-66-33 heb staan en ck_ratio op xxxxo
dan gaat alles goed, maar zodra ik probeer te tunen dan OF ik krijg dezelfde snelheid in de bios OF de boel loopt vast OF hij's dood. ook als je kijkt naar die 'quick installation quide' zie je rond de via kt266a chip een hoop settings staan. (sw1:frequency override, clk_sw, en nog wat)
leuk die 166-66-33 keuze, maar hoe? (zelfs 233-66-33
en ik moet zeggen, in w2k p loopt dit bordje mooier dan in w98se, niet sneller, wel meer vloeiend.
tijd om een site te maken voor dit bordje.. (hint!)
De settings op het bord moet je gewoon op auto laten staan, je kan pas die multiplier switch van auto afhalen als je je Athlon unlocked hebt.Op Sunday 28 October 2001 12:08 schreef bwe het volgende:
Cap, heb jij al uitgevonden hoe je dit plankje kan opvoeren?
als ik de clk_jp op 133-66-33 heb staan en ck_ratio op xxxxo
dan gaat alles goed, maar zodra ik probeer te tunen dan OF ik krijg dezelfde snelheid in de bios OF de boel loopt vast OF hij's dood. ook als je kijkt naar die 'quick installation quide' zie je rond de via kt266a chip een hoop settings staan. (sw1:frequency override, clk_sw, en nog wat)
leuk die 166-66-33 keuze, maar hoe? (zelfs 233-66-33)
en ik moet zeggen, in w2k p loopt dit bordje mooier dan in w98se, niet sneller, wel meer vloeiend.
tijd om een site te maken voor dit bordje.. (hint!)
Je kan verder zowel in je BIOS als via de Easytune utility meegeleverd op de Gigabyte CD je FSB overclocken. Het BIOS (Hardware monitor & MISC setup) gaat tot 161 Mhz, de Easytune gaat tot 255 Mhz. Ik heb hem op 144Mhz gehad zonder aanpassing aan het core voltage, misschien gaat ie met verhoogd voltage nog iets hoger (core voltage zit geloof ik in Advanced Chipset Features). Voorlopig vind ik de standaard 133 FSB wel prima.
Verwijderd
ik vind stabiliteit belangrijker dan een paar punten sneller. en stabiel issie!
heb jij ook de laatste bios? volgens mij kan ik in de bios niets opschroeven..
edit
ja, er staat in de bios 'CPU host clock : by jumper'
/edit
Precies, en dat 'by jumper' kan je veranderen in een waarde van 133 tot 161 Mhz...Op Sunday 28 October 2001 12:39 schreef bwe het volgende:
voor het testen is opvoeren wel leuk ja, maar ik ook, 133 is snel zat..
ik vind stabiliteit belangrijker dan een paar punten sneller. en stabiel issie!
heb jij ook de laatste bios? volgens mij kan ik in de bios niets opschroeven..
edit
ja, er staat in de bios 'CPU host clock : by jumper'
/edit
Tevens is er de optie 'Vcore voltage' in de Chipset Features Setup. Hiermee kan je je CPU 5% of 10% meer voltage geven.
Het BIOS wat er in zit is de F2 versie van oktober, op de site staat nog geen nieuwere.
Stabiel is het inderdaad. En snel.
In de pricewatch staan ze wel al maar die winkels hebben hem zelf nog niet.
Spelfouten voorbehouden.
MTI Telecomputer verwacht ze morgen binnen te krijgenOp woensdag 31 oktober 2001 17:19 schreef raptile het volgende:
IK snap er niets van.. ik lees regelmatig dat mensen die 266-E al hebben maar ik kan hem nergends vinden
In de pricewatch staan ze wel al maar die winkels hebben hem zelf nog niet.
39
Ik weet het ik heb ook een mailtje ontvangenOp woensdag 31 oktober 2001 17:31 schreef Homedisc het volgende:
[..]
MTI Telecomputer verwacht ze morgen binnen te krijgen
maar als je dan leest over HOE ze met de bestellingen omgaan en hoe de klantenservice is dan bestel ik daar liever niet
ze VERWACHTEN hem maar dat zegt nog neit dat ze hem morgen ook echt binnen hebben
Ik heb die reacties gelezen en was niet echt tevreden over dat bedrijf ... ik kan me vergissen natuurlijk
Spelfouten voorbehouden.
Juist niet, Mobos worden steeds goedkoper. Vorig jaar koste mijn A7V zelfs meer, terwijl deze plank geavanceerder is.Op vrijdag 05 oktober 2001 10:04 schreef benchMarc het volgende:
Zoiets 400 gulden denk ik. 425 ofzo. Mobo's worden steeds duurder
Verwijderd
MTI ?Op woensdag 31 oktober 2001 17:31 schreef Homedisc het volgende:
MTI Telecomputer verwacht ze morgen binnen te krijgen
Belde ik laatst op. Ik woon er best dicht bij in de buurt. Vroeg ik of ze het een en ander op voorraad hadden. Was idd het geval, vraag ik wat het gaat kosten als ik het af kwam halen. Wat denk je? Moet je alsnog de rembourskosten betalen !
hehehe, maar MTI heeft dat idd bevestigd:Op woensdag 31 oktober 2001 17:51 schreef Prankster het volgende:
[..]
MTI ?
Belde ik laatst op. Ik woon er best dicht bij in de buurt. Vroeg ik of ze het een en ander op voorraad hadden. Was idd het geval, vraag ik wat het gaat kosten als ik het af kwam halen. Wat denk je? Moet je alsnog de rembourskosten betalen !![]()
Beste mijnheer/mevrouw,
Wij verwachten dit mainbord morgen binnen te hebben.
Met vriendelijke groet,
MTI BV
39
ja maar ik gaat mn bordje daar toch echt niet bestellen nadat ik de reacties heb gelezen over deze shopOp woensdag 31 oktober 2001 18:14 schreef Homedisc het volgende:
[..]
hehehe, maar MTI heeft dat idd bevestigd:
Beste mijnheer/mevrouw,
Wij verwachten dit mainbord morgen binnen te hebben.
Met vriendelijke groet,
MTI BV
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ziet er mooi uit...
Verwijderd
er staat bij die specs "4 three pin fan connectors" kan iemand mij ff helpen met het zoeken naar die andere twee connectors? ik zie er dus maar 2Op maandag 12 november 2001 22:40 schreef PG_SonicBoom het volgende:
En wat dachten jullie van http://www.slota.com/reviews/soyo/k7vdragonplus/index.shtml
Ziet er mooi uit...
alleen de MSI PRO2 -U en de MSI PRO2 -RU hebben USB 2.0.. de gewone nietOp woensdag 31 oktober 2001 17:39 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Ik ben zelf van plan de nwe MSI te kopen die 266 Pro-2 vanwege de goede functies en ondersteuning van USB 2.0 en Smartcard, das leuk als je vervelende broertjes hebt en dit is gewoon een beveiligingEn de chipset is ook goed
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
reactie van Epox
Beste Harold,
Bedankt voor je interesse in EPoX Mainboards en voor de genomen moeite om
ons te benaderen.
Helaas moeten wij jouw mededelen dat het 8KHA2 board pas begin volgend jaar
zal uit komen! Wij zouden met een tussen oplossing komen met de Highpoint
370 RAID Controller, maar R&D heeft besloten alleen met de nieuwe HP372
Highpoint Controller op het 8KHA2 board te komen!
Sorry, dat wij je helaas geen beter bericht kunnen geven.
Met vriendelijke groeten,
Raoul Stasse
Sales Manager
EPoX Europe
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
En hij roeleert!!!!!
Gekocht bij Jin-Computers in Den Haag.... die zaak roeleert ook.
Nooit problemen, alles wordt omgeruild als je het idee hebt dat het kapot is, en ze zijn altijd erg behulpzaam.