Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
tnx.
Greetz RapTile
Spelfouten voorbehouden.
Nee, volgens mij klok je het geheugen niet mee... , de score die ik haal is hetzelfde op 133 fsb en 155 ...Op donderdag 25 oktober 2001 12:48 schreef budi het volgende:
[..]
Volgens mij lijkt het alleen maar dat het geheugen niet meegeklokt wordt (zo geeft hij het aan in de BIOS), maar in feite gebeurt het wel: het is niet mogelijk om het geheugen geheel onafhankelijk te klokken. Dus als je FSB op 150 staat, moet het geheugen wel op 300 staan (of ongeveer 200 ofzo als er in je bios HCLK-33 staat).
Klopt dit of zit ik er helemaal naast?
Zo was het namelijk wel met bijvoorbeeld de KT133 chipset, dat je geheugen gewoon mee gaat met de FSB en dat je dus een eventuele andere melding in de bios mag negeren.
Oh ja, wat ik ook zo raar vind, is dat WCPUID het niet doet bij mij waarmee je die gegevens op zou kunnen vragen. Zijn er nog andere programma's die hetzelfde doen? SiSoft misschien?
Ligt dicht tegen elkaar dus, aangezien ik hetzelfde haal ongeveer , terwijl mij geheugen op 266 loopt, en mijn fsb eigenlijk 2*155 isOp donderdag 25 oktober 2001 17:40 schreef bwe het volgende:
[gigabyte kt266a op 133 * 10.5
edit
en op 1T command
/edit
Verwijderd
of komt dit door de gigabyte, zijn er trouwens nog andere benchmarks van de gigabyte bekent??
Nee is niet laag, die daaronder is van een rimm, ddr houd dat echt niet bij hor.Op donderdag 25 oktober 2001 18:20 schreef bavariaboy het volgende:
is de benschmark van "bwe" die hierboven staat nou de nie een beetje laag??
of komt dit door de gigabyte, zijn er trouwens nog andere benchmarks van de gigabyte bekent??
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
die uitslag van zijn benchmark zou hoger moeten zijn lijkt mij.
en een AMD op 1,4Gig(DDR) zou een Intel op 0,8GIG(Rimm) toch op z'n minst moeten bij houden.
of zit ik er HELEMAAL lang? zo ja, leg ut me aub uit?
Verwijderd
ik heb ddr geheugen, die er onder heeft rdram en daaronder zit weer ddr ram. het is voor ddr begrippen een snel bord.(voor hoelang?)
ik weet wel dat dit bord lastig op te voeren is.
op 12 * 133 boot hij gewoon maar gelijk bsod.
op 11,5 * 133 gebeurt er _helemaal_ nix, pc dood
op 11 * 133 leest de bios gewoon 10.5 ???
oftewel, lekker snel bordje met voor weinig maar geen OC beest.
wel jammer
Je zit helemaal verkeerd te denken. Het gaar hier om chipsets en om het geheugen wat erin zit. Die 760 is de chipset en dus niet de Mhz. Die 1,4g is hier dus totaal niet van toepassing.Op donderdag 25 oktober 2001 18:34 schreef bavariaboy het volgende:
dan nog, de onderste 2 loopt ie net wa voorbij terwijl hij um op 133*10,5 = +/- 1400Mhz en die andere maar 760Mhz zijn.
die uitslag van zijn benchmark zou hoger moeten zijn lijkt mij.
en een AMD op 1,4Gig(DDR) zou een Intel op 0,8GIG(Rimm) toch op z'n minst moeten bij houden.
of zit ik er HELEMAAL lang? zo ja, leg ut me aub uit?
[edit] bwe was me voor.
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
http://www.tweakers.net/pricewatch/21534
Zijn er meer mensen met deze plannen? Het enige minpunt is dan natuurlijk, dat het een Highpoint is.
Overklokken is bij Abit natuurlijk ook geen probleem, das leuke bijkomstigheid
Spelfouten voorbehouden.
Maar je kan denk ik beter de ABIT of de Epox kopen
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
hoezo m8?Op zaterdag 27 oktober 2001 15:16 schreef Righteye het volgende:
Nope.... hopelijk begin novemer, zie ook [topic=301118/1/25]
Maar je kan denk ik beter de ABIT of de Epox kopen
daar loop iik trouwens ook al vanaf het begin
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
mijn systeempje weer helemaal aangekleed en up en sprinting. alles loopt snel en vlekkenloos, maar om nu te zeggen dat ik veel verschil merk met mijn kt266, nou nee...
ik denk voor wie een kt133 bordje heeft is dit een verademing, maar een amd 760 of kt133a of kt266, lood om oud ijzer...
ongeveer 5-10% winst max! maar dan moet je wel goed zoeken...
/me out
Maar 't zijn wel lekkere bordjes. Ik heb de Gigabyte nu ook en hij bevalt me minstens zo goed als de MSI. Ik heb beide moederbordjes met dezelfde processor en hetzelfde geheugen draaien, en het valt me op dat de Gigabyte wat sneller is in Sandra 2001 Pro. De scores zijn (beide niet overklokt, kale systemen met alleen 256Mb Samsung SDRAM en een videokaart en een IBM DTLA 30G schijf, alle timings optimaal):Op Sunday 28 October 2001 02:14 schreef bwe het volgende:
update:
mijn systeempje weer helemaal aangekleed en up en sprinting. alles loopt snel en vlekkenloos, maar om nu te zeggen dat ik veel verschil merk met mijn kt266, nou nee...
ik denk voor wie een kt133 bordje heeft is dit een verademing, maar een amd 760 of kt133a of kt266, lood om oud ijzer...
ongeveer 5-10% winst max! maar dan moet je wel goed zoeken...
/me out
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Model: 7VTXH
Version: 1.0
Processor(s): AMD Athlon(tm) XP 1700+ @ 1.47GHz
Dhrystone ALU 4073 MIPS
Whetstone FPU 2020 MFLOPS
Integer SSE 8123 it/s
Floating-Point SSE 9333 it/s
Int ALU/RAM Bandwidth 787 MB/s
Float FPU/RAM Bandwidth 901 MB/s
Manufacturer: MSI
Model: MS-6380
Version: 2.0
Processor(s): AMD Athlon(tm) XP 1700+ @ 1.47GHz
Dhrystone ALU 4093 MIPS
Whetstone FPU 1987 MFLOPS
Integer SSE 8117 it/s
Floating-Point SSE 9314 it/s
Int ALU/RAM Bandwidth 747 MB/s
Float FPU/RAM Bandwidth 825 MB/s
Je ziet wel dat de geheugenbandbreedte van de Athlon XP op de KT266a bordjes nog wat optimalisatie behoeft ten opzichte van de Athlon 'oude' stijl.
Verwijderd
als ik de clk_jp op 133-66-33 heb staan en ck_ratio op xxxxo
dan gaat alles goed, maar zodra ik probeer te tunen dan OF ik krijg dezelfde snelheid in de bios OF de boel loopt vast OF hij's dood. ook als je kijkt naar die 'quick installation quide' zie je rond de via kt266a chip een hoop settings staan. (sw1:frequency override, clk_sw, en nog wat)
leuk die 166-66-33 keuze, maar hoe? (zelfs 233-66-33
en ik moet zeggen, in w2k p loopt dit bordje mooier dan in w98se, niet sneller, wel meer vloeiend.
tijd om een site te maken voor dit bordje.. (hint!)
De settings op het bord moet je gewoon op auto laten staan, je kan pas die multiplier switch van auto afhalen als je je Athlon unlocked hebt.Op Sunday 28 October 2001 12:08 schreef bwe het volgende:
Cap, heb jij al uitgevonden hoe je dit plankje kan opvoeren?
als ik de clk_jp op 133-66-33 heb staan en ck_ratio op xxxxo
dan gaat alles goed, maar zodra ik probeer te tunen dan OF ik krijg dezelfde snelheid in de bios OF de boel loopt vast OF hij's dood. ook als je kijkt naar die 'quick installation quide' zie je rond de via kt266a chip een hoop settings staan. (sw1:frequency override, clk_sw, en nog wat)
leuk die 166-66-33 keuze, maar hoe? (zelfs 233-66-33)
en ik moet zeggen, in w2k p loopt dit bordje mooier dan in w98se, niet sneller, wel meer vloeiend.
tijd om een site te maken voor dit bordje.. (hint!)
Je kan verder zowel in je BIOS als via de Easytune utility meegeleverd op de Gigabyte CD je FSB overclocken. Het BIOS (Hardware monitor & MISC setup) gaat tot 161 Mhz, de Easytune gaat tot 255 Mhz. Ik heb hem op 144Mhz gehad zonder aanpassing aan het core voltage, misschien gaat ie met verhoogd voltage nog iets hoger (core voltage zit geloof ik in Advanced Chipset Features). Voorlopig vind ik de standaard 133 FSB wel prima.
Verwijderd
ik vind stabiliteit belangrijker dan een paar punten sneller. en stabiel issie!
heb jij ook de laatste bios? volgens mij kan ik in de bios niets opschroeven..
edit
ja, er staat in de bios 'CPU host clock : by jumper'
/edit
Precies, en dat 'by jumper' kan je veranderen in een waarde van 133 tot 161 Mhz...Op Sunday 28 October 2001 12:39 schreef bwe het volgende:
voor het testen is opvoeren wel leuk ja, maar ik ook, 133 is snel zat..
ik vind stabiliteit belangrijker dan een paar punten sneller. en stabiel issie!
heb jij ook de laatste bios? volgens mij kan ik in de bios niets opschroeven..
edit
ja, er staat in de bios 'CPU host clock : by jumper'
/edit
Tevens is er de optie 'Vcore voltage' in de Chipset Features Setup. Hiermee kan je je CPU 5% of 10% meer voltage geven.
Het BIOS wat er in zit is de F2 versie van oktober, op de site staat nog geen nieuwere.
Stabiel is het inderdaad. En snel.
In de pricewatch staan ze wel al maar die winkels hebben hem zelf nog niet.
Spelfouten voorbehouden.
MTI Telecomputer verwacht ze morgen binnen te krijgenOp woensdag 31 oktober 2001 17:19 schreef raptile het volgende:
IK snap er niets van.. ik lees regelmatig dat mensen die 266-E al hebben maar ik kan hem nergends vinden
In de pricewatch staan ze wel al maar die winkels hebben hem zelf nog niet.
39
Ik weet het ik heb ook een mailtje ontvangenOp woensdag 31 oktober 2001 17:31 schreef Homedisc het volgende:
[..]
MTI Telecomputer verwacht ze morgen binnen te krijgen
maar als je dan leest over HOE ze met de bestellingen omgaan en hoe de klantenservice is dan bestel ik daar liever niet
ze VERWACHTEN hem maar dat zegt nog neit dat ze hem morgen ook echt binnen hebben
Ik heb die reacties gelezen en was niet echt tevreden over dat bedrijf ... ik kan me vergissen natuurlijk
Spelfouten voorbehouden.
Juist niet, Mobos worden steeds goedkoper. Vorig jaar koste mijn A7V zelfs meer, terwijl deze plank geavanceerder is.Op vrijdag 05 oktober 2001 10:04 schreef benchMarc het volgende:
Zoiets 400 gulden denk ik. 425 ofzo. Mobo's worden steeds duurder
Verwijderd
MTI ?Op woensdag 31 oktober 2001 17:31 schreef Homedisc het volgende:
MTI Telecomputer verwacht ze morgen binnen te krijgen
Belde ik laatst op. Ik woon er best dicht bij in de buurt. Vroeg ik of ze het een en ander op voorraad hadden. Was idd het geval, vraag ik wat het gaat kosten als ik het af kwam halen. Wat denk je? Moet je alsnog de rembourskosten betalen !
hehehe, maar MTI heeft dat idd bevestigd:Op woensdag 31 oktober 2001 17:51 schreef Prankster het volgende:
[..]
MTI ?
Belde ik laatst op. Ik woon er best dicht bij in de buurt. Vroeg ik of ze het een en ander op voorraad hadden. Was idd het geval, vraag ik wat het gaat kosten als ik het af kwam halen. Wat denk je? Moet je alsnog de rembourskosten betalen !![]()
Beste mijnheer/mevrouw,
Wij verwachten dit mainbord morgen binnen te hebben.
Met vriendelijke groet,
MTI BV
39
ja maar ik gaat mn bordje daar toch echt niet bestellen nadat ik de reacties heb gelezen over deze shopOp woensdag 31 oktober 2001 18:14 schreef Homedisc het volgende:
[..]
hehehe, maar MTI heeft dat idd bevestigd:
Beste mijnheer/mevrouw,
Wij verwachten dit mainbord morgen binnen te hebben.
Met vriendelijke groet,
MTI BV
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ziet er mooi uit...
Verwijderd
er staat bij die specs "4 three pin fan connectors" kan iemand mij ff helpen met het zoeken naar die andere twee connectors? ik zie er dus maar 2Op maandag 12 november 2001 22:40 schreef PG_SonicBoom het volgende:
En wat dachten jullie van http://www.slota.com/reviews/soyo/k7vdragonplus/index.shtml
Ziet er mooi uit...
alleen de MSI PRO2 -U en de MSI PRO2 -RU hebben USB 2.0.. de gewone nietOp woensdag 31 oktober 2001 17:39 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Ik ben zelf van plan de nwe MSI te kopen die 266 Pro-2 vanwege de goede functies en ondersteuning van USB 2.0 en Smartcard, das leuk als je vervelende broertjes hebt en dit is gewoon een beveiligingEn de chipset is ook goed
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
reactie van Epox
Beste Harold,
Bedankt voor je interesse in EPoX Mainboards en voor de genomen moeite om
ons te benaderen.
Helaas moeten wij jouw mededelen dat het 8KHA2 board pas begin volgend jaar
zal uit komen! Wij zouden met een tussen oplossing komen met de Highpoint
370 RAID Controller, maar R&D heeft besloten alleen met de nieuwe HP372
Highpoint Controller op het 8KHA2 board te komen!
Sorry, dat wij je helaas geen beter bericht kunnen geven.
Met vriendelijke groeten,
Raoul Stasse
Sales Manager
EPoX Europe
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
En hij roeleert!!!!!
Gekocht bij Jin-Computers in Den Haag.... die zaak roeleert ook.
Nooit problemen, alles wordt omgeruild als je het idee hebt dat het kapot is, en ze zijn altijd erg behulpzaam.