Spelfouten voorbehouden.
Hier: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_AMD_Motherboards_68.htmlOp zaterdag 20 oktober 2001 18:45 schreef arnominator het volgende:
Edward2.. Waar heb je het 8kha+ plankje gekocht ? Mijzelf lijkt dit nl. een prima plankje gezien de lovende reviews...
Maar ze zullen komende week ook wel in NL komen (Completer krijgt ze en spacepromotion)
Niet op voorraad.
Verwijderd
Heb er gisteren een bestelt bij space promotion, als het goed is komt die volgende week binnen
Over 2 weken dus.
ed, waarom klock je die CPU niet wat hoger? dat crosiar geheugen kan hier 170mhz cas2, en hoger neem ik aan. dus 11.5x170 1955mhz! kan wel.
en zou je willen vertellen welke core stepping jou XP heeft?
Nee er kan iets niet tegen een te hoge fsb, ik denk m'n SCSI kaart en 1955 mhz zou wel leuk wezen he, maar daar blijft het bijOp zaterdag 20 oktober 2001 19:41 schreef FMS het volgende:
ed, waarom klock je die CPU niet wat hoger? dat crosiar geheugen kan hier 170mhz cas2, en hoger neem ik aan. dus 11.5x170 1955mhz! kan wel.![]()
en zou je willen vertellen welke core stepping jou XP heeft?
Stepping heb ik niet bekeken en voorlopig blijft van kast dicht tot de R8500 binnen is.
Niet op voorraad.
A4178 Socket A Asus A7V266 Via KT266A, 266FSB, 3xDDR, 5xPCI, agp4, UDMA 100, 349,00 415,31 158,36
Spelfouten voorbehouden.
Inderdaad, maar maak je niet druk, je hebt toch niet perse een Asus nodig, deze is niks beter dan de andere A-merken.Op zaterdag 20 oktober 2001 23:36 schreef raptile het volgende:
OP http://www.mrcomputer.nl/cgi/index.cgi zag ik DEZE plank staan maar dat kan toch nooit![]()
![]()
![]()
A4178 Socket A Asus A7V266 Via KT266A, 266FSB, 3xDDR, 5xPCI, agp4, UDMA 100, 349,00 415,31 158,36
Ik heb een asus videoplankje dus ik denk dat hij daar het lekkerst op draaid.
+ ik weet nu eindelijk hoe ik problemen met asus oplos
Spelfouten voorbehouden.
DAAR IS IE DAN EINDELIJK!!!!!
Hoe kom ik erachter waar ik hem kan bestellen enzo
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
ik stel mezelf al helemaal voor dat jij op je knieen achter je pc ligt , wijzend met je handen naar boven! SCHREUWEND! JUICHEND!!! "DAAR IS IE DAN EINDELIJK!!!!!!!"Op zondag 21 oktober 2001 00:02 schreef raptile het volgende:
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/ddr266/a7v266-e/index.html
DAAR IS IE DAN EINDELIJK!!!!!
Hoe kom ik erachter waar ik hem kan bestellen enzo
hehehehehe, maarja, da's precies wat ik ga doen als de Abit uit komt
je snapt precies wat ik bedoelOp zondag 21 oktober 2001 00:08 schreef Limited het volgende:
[..]
ik stel mezelf al helemaal voor dat jij op je knieen achter je pc ligt , wijzend met je handen naar boven! SCHREUWEND! JUICHEND!!! "DAAR IS IE DAN EINDELIJK!!!!!!!"
hehehehehe, maarja, da's precies wat ik ga doen als de Abit uit komt
Ik kom bijna klaar van het idee alleen het is nog niet zover omdat ik niet weet hoe eraan meot komen
Ik weet de websites niet van alle winkels
Ik heb al op pricewatch gekeken maar daar zie ik hem niet.
maar als hij al uit is MOET Ik hem toch wel deze week kennen halen ergends of ben ik nou weer iets TE positief
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
maar zodra hij ergens in de winkels ligt zullen de mede-tweakers waarschijnlijk wel een melding geven
nog even w88 dus!
kan ik hem niet ergends bestellen vanuit het buitenland zodat ik hem dezeweek al binnen heb
Spelfouten voorbehouden.
Spelfouten voorbehouden.
| I've got permission to color outside the lines |
Asus doet wel aan raid hoorOp zondag 21 oktober 2001 12:20 schreef Penaa het volgende:
Wrom doet Asus eigenlijk niet aan RAID?
Kijk maar eens goed: http://www.tweakers.net/nieuws/18934
"Choose life"
maar inderdaad hoe zorgen we ervoor dat we hem dezeweek nog thuis kennen hebben?
Spelfouten voorbehouden.
Ga is naar de asus site, er staat niks over raid, als ik het zo zie zijn het gewoon 4 ide aansluitingen.Op zondag 21 oktober 2001 12:50 schreef Martijnos het volgende:
[..]
Asus doet wel aan raid hoor
Kijk maar eens goed: http://www.tweakers.net/nieuws/18934
Op de asus site staat dat dit bord wel met raid komt, mits je ervoor kiest:Op zondag 21 oktober 2001 12:59 schreef Genotix het volgende:
[..]
Ga is naar de asus site, er staat niks over raid, als ik het zo zie zijn het gewoon 4 ide aansluitingen.
IDE RAID (Optional)
Promise IDE RAID Controller Supports RAID 0 or RAID 1
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/ddr266/a7v266-e/spec.html
39
Ah niet gezien.Op zondag 21 oktober 2001 13:06 schreef Homedisc het volgende:
[..]
Op de asus site staat dat dit bord wel met raid komt, mits je ervoor kiest:
IDE RAID (Optional)
Promise IDE RAID Controller Supports RAID 0 or RAID 1
http://www.asus.com.tw/products/motherboard/ddr266/a7v266-e/spec.html
Mama ik wil die hebben (wijzende naar de asus)
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ze zijn alleen wel wat duur volgens mij
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd

gaat hier de Alpha PAL8045 op passen denken jullie?
Ik vreeees van niet
dan ga ik maar voor de asus
Alleen wanneer zou die in Nederlnad verkrijgbaar zijn?
39
Dat is ook meteen de grootste reden waarom ik die dus niet wil hebben. Me alpha 8045 gaat niet passenOp zondag 21 oktober 2001 14:39 schreef Limited het volgende:
[afbeelding]
gaat hier de Alpha PAL8045 op passen denken jullie?
Ik vreeees van niet![]()
![]()
dan ga ik maar voor de asus
Noujah die 3 dimm bankjes zitten meteen vol bij mij, maarjah 1g aan mem zal niet zow snel een standaard worden, dus dat 4e bankje zou ik dan toch niet gebruiken.
Spelfouten voorbehouden.
die is er waarschijnlijk dus wel:Op zondag 21 oktober 2001 16:32 schreef raptile het volgende:
die is er niet
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:42 schreef edward2 het volgende:
Ik heb de Epox8AKHA+ nu draaien met de AthlonXP1800, sandra fpu scores vallen idd nog wat tegen de alu is wel flink omhoog geggaan ALU= 853, fpu= 895, bij 140 fsb cas2-2-2 1Tcommand 4-way interleave. (1800XP draait dus op 1610 nou)
Het bord is rock solid, boot erg snel en is heerlijk te tweaken, erg veel opties in het bios.
Ik hoop dat er snel een nieuw bios komt die de fpu over de 1000 brengt, de geruchten zijn dus waar er wordt nog niet alles uit de XP gehaald
Alle games lopen 5-10 % sneller 3DMark2001 is ca. 5% sneller (allemaal in 1024x768x32 en gerefereerd aan de AsusA7M266)
Ik ga nog even verder kijken mbt het uulocken van de XP en het spelen met iets minder aggressieve geheugen settings met een wat hogere fsb.
Hoewel ik nog niet 100% tevrden ben, is het wel m'n beste socket a bord tot nu toe, maar ze moeten wel het XP probleempje oplossen, btw de athlon XP wordt nu nog weergegeven als Athlon MP.
39
Spelfouten voorbehouden.
Ja , de fpu scores blijven nog achter, dat is alleen in combinatie met een Athlon XP en de gebruiker heet Edward2Op zondag 21 oktober 2001 16:32 schreef raptile het volgende:
die is er niet
Het wachten is op een nieuw bios, als het een software probleem is.
Niet op voorraad.
Op zondag 21 oktober 2001 17:12 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ja , de fpu scores blijven nog achter, dat is alleen in combinatie met een Athlon XP en de gebruiker heet Edward2en het ligt niet aan mij, helaas moet ik zeggen, want anders lag een oplossing binnen handbereik.
Hopelijk is het probleem opgelost zodra de Asus en Abit mobo's er zijn.
39
Ik ga toch voor de Epox 8KHA+, dus voor mij maakt het toch niet uit
Als alles er eenmaal is kan ik eindelijk weer normaal werken en gamen
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
En hoe draaid ie dan als je hem niet over clocktOp zondag 21 oktober 2001 17:12 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ja , de fpu scores blijven nog achter, dat is alleen in combinatie met een Athlon XP en de gebruiker heet Edward2en het ligt niet aan mij, helaas moet ik zeggen, want anders lag een oplossing binnen handbereik.
Spelfouten voorbehouden.
De asus A7M staat er ook nog bij het het past precies.Op zondag 21 oktober 2001 17:46 schreef Laguna het volgende:
Mjah vraag me af of de Alpha PAL8045T wel compatible is met de Asus A7V266-E, want de layout ervan is volgens mij hetzelfde als de A7V266 en die staat hier aan de not compatible kant.
Ik ga toch voor de Epox 8KHA+, dus voor mij maakt het toch niet uit(die overigens wel aan de compatible kant staat), samen met de Alpha PAL8045 + 80MP delta fan, Athlon XP 1800+, 512 DDR RAM en misschien nog een GeForce3 Ti500 van Leadtek. Het geheugen heb ik al een tijdje en de CPU ook sinds vrijdag, Alpha is ook onderweg nu alleen de Epox nog en me videokaart of een nieuwe (nadat ik na paar weken me Abit KA7 uit de RMA terug had alles aangesloten toen video error beeps dus nu me GeForce DDR in de RMA zit nu een Hercules Beast met Savage3D chipset in
)
Als alles er eenmaal is kan ik eindelijk weer normaal werken en gamen
Ik wacht nog ff.....
Abit, here i come!
Zou die abit mobo voor de HCC al in de winkels liggen?
39
ik zie nergens een forum op die site, alleen een hoop url's voor de rest niks.Op zondag 21 oktober 2001 19:47 schreef Asprine het volgende:
Ik zou voor ook maar iets te kopen ff het forum checken bij www.amdmd.com dat is tenminste als je wil weten hoor zwaaaaaar Klote de epox is. verder staan er ook nog wat pittege issues met de msi....
Ik wacht nog ff.....
39
aha kijk dat is al een heel verschil, deze url is amdmb.com , maar jij typte amdmd.comOp zondag 21 oktober 2001 19:59 schreef Asprine het volgende:
http://www.amdmb.com/vb/index.php
Hoop dat je wel het mobo kan vinden....
39
Pfffft dat schiet ook niet op, en dan nog maar wachten totdat die hier te vinden is. Noujah in de tussentijd heb ik dan ook wel weer geld om meteen 2 nieuwe hd'jes te kopen.Op zondag 21 oktober 2001 20:40 schreef Homedisc het volgende:
De asus A7V266-E is 31 oktober in amerika te koop
`Ja, als ik dat lees heb ik mazzel gehad geloof ik, (ik lees ook wel eens op dat forum, veel info uit het forum)heel wat anders dan de reviews.Op zondag 21 oktober 2001 19:47 schreef Asprine het volgende:
Ik zou voor ook maar iets te kopen ff het forum checken bij www.amdmd.com dat is tenminste als je wil weten hoor zwaaaaaar Klote de epox is. verder staan er ook nog wat pittege issues met de msi....
Ik wacht nog ff.....
Ik heb de laatste bios geflashed, m'n XP wordt nu niet meer als MP gezien, maar als XP.
Fpu scores zijn nog steeds niet waar ik ze verwachte, voor de rest geen enkel probleem, alleen wil oc klokken niet echt lukken, 135 fsb is nu het meeste wat er in zit, een geweldige 2 mhz fsb, ook minder aggressieve geheugentimings maken niks uit, evenals spelen met voltages, ik vind het toch altijd knap hoe die reviewsites 167 fsb cas2 halen....
Btw, komen die nForce mobo's nou nog eens, maar dan in de pricewatch staan in alternate.de is er nog steeds niet bij.
Niet op voorraad.
Weten jullie toevallig wel of een 80mm blok wel op de MSI kt266a past ?Op zondag 21 oktober 2001 15:21 schreef Genotix het volgende:
[..]
Dat is ook meteen de grootste reden waarom ik die dus niet wil hebben. Me alpha 8045 gaat niet passen. Dus ga ik maar voor de Asus met promise controller. Moet ik alleen weer is gaan sparen voor 2 hd'jes. Want die 30g begint best wel vol te raken, ook al zit ik dan met een fikker.
Noujah die 3 dimm bankjes zitten meteen vol bij mij, maarjah 1g aan mem zal niet zow snel een standaard worden, dus dat 4e bankje zou ik dan toch niet gebruiken.
Verwijderd
hmm een intressant linkje gevonden:Op zondag 21 oktober 2001 15:21 schreef Genotix het volgende:
[..]
Dat is ook meteen de grootste reden waarom ik die dus niet wil hebben. Me alpha 8045 gaat niet passen. Dus ga ik maar voor de Asus met promise controller. Moet ik alleen weer is gaan sparen voor 2 hd'jes. Want die 30g begint best wel vol te raken, ook al zit ik dan met een fikker.
http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html
Jonge jonge , denk ik weer eens iets nieuws te hebben zijn 5 mensen me al voor
daar staat heel Abit aan de Compatible kant. Aangezien het design van de plankjes nagenoeg hezelfde is, geef ik het toch een goede kans dat het gaat passen!!
Fpu scores zijn nog steeds niet waar ik ze verwachte, voor de rest geen enkel probleem, alleen wil oc klokken niet echt lukken, 135 fsb is nu het meeste wat er in zit, een geweldige 2 mhz fsb, ook minder aggressieve geheugentimings maken niks uit, evenals spelen met voltages, ik vind het toch altijd knap hoe die reviewsites 167 fsb cas2 halen....
Wat is volgens jou de oorzaak dat de fsb niet van kan, door het feit dat de 1e producties vaak wat gaarder zijn, brakke bios of een toch niet al te vette via chipset ?
Epox kennende zit het altijd wel goed met de fsb , oke, dat je geen 160 fsb kan, dat zou nog te overzien zijjn, maar 135, hmmm dat zet mij toch eventjes aan het denken, zijn er niet al meer gekken met de epox "kt266a" ?
Verwijderd
Alleen jammer dat de KR7/KR7-RAID er (nog) niet tussen staanOp zondag 21 oktober 2001 21:54 schreef Limited het volgende:
[..]
hmm een intressant linkje gevonden:
http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html
edit:
Jonge jonge , denk ik weer eens iets nieuws te hebben zijn 5 mensen me al voor![]()
![]()
(
)
daar staat heel Abit aan de Compatible kant. Aangezien het design van de plankjes nagenoeg hezelfde is, geef ik het toch een goede kans dat het gaat passen!!
(Anders maak je de koeler toch passend
Op zondag 21 oktober 2001 21:57 schreef Carel het volgende:
Deze gek denkt aan voorlopige AtlonXP compatibiliteits problemen, ik ga er voorlopig wel van iut dat het met een toekomstige biosupgrade verholpen zal worden.Op zondag 21 oktober 2001 21:07 schreef edward2 het volgende:
Wat is volgens jou de oorzaak dat de fsb niet van kan, door het feit dat de 1e producties vaak wat gaarder zijn, brakke bios of een toch niet al te vette via chipset ?
Epox kennende zit het altijd wel goed met de fsb , oke, dat je geen 160 fsb kan, dat zou nog te overzien zijjn, maar 135, hmmm dat zet mij toch eventjes aan het denken, zijn er niet al meer gekken met de epox "kt266a" ?
Niet op voorraad.
Greetz RapTile
Spelfouten voorbehouden.
of vergis ik me nou ???
Spelfouten voorbehouden.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Edward, ik hoor net van een gast in de winkel dat het aan de proc ligt die bij een bepaalde marge van zijn normale fsb het niet meer doet.... ik weet niet of het waar is, maar het zou best kunnen aangezien het bekend is dat de mp,xp van AMD gewoon anti-OC zijn...Op zondag 21 oktober 2001 23:09 schreef edward2 het volgende:
[..]
Deze gek denkt aan voorlopige AtlonXP compatibiliteits problemen, ik ga er voorlopig wel van iut dat het met een toekomstige biosupgrade verholpen zal worden.
Verwijderd
asus a7v266
en
MSI KT266PRO2
en
Gigabyte GA-7 VTX-H
en ook de
Epox8AKHA+
en als laadste
MSI kt266a
de enige VIA 266A socketA borden zijn die in nl leverbaar zijn???
asus a7v266 <== die niet. was het maar waarOp maandag 22 oktober 2001 19:23 schreef bavariaboy het volgende:
heb ik gelijk als ik zeg dat de :
asus a7v266
en
MSI KT266PRO2
en
Gigabyte GA-7 VTX-H
en ook de
Epox8AKHA+
en als laadste
MSI kt266a
de enige VIA 266A socketA borden zijn die in nl leverbaar zijn???
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
of kan je dan ook problemen verwachten.
En loopt een XP dan dus sneller en vooral stabieler op een KT266?
En ook nog ergens eerder in deze thread werd er gepsroken over een prijsdaling van AMD voor de XP cpu
weten er mensen daar meer van en zal die prijs stijging schokkend zijn of maar een paar tientje?
dacht dat ze het hadden over 29 oktober!
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Eerst spreek je over een prijs DALING en 1 regel later over prijs STIJGING ik snap je nietOp maandag 22 oktober 2001 20:49 schreef Beest144 het volgende:
En ook nog ergens eerder in deze thread werd er gepsroken over een prijsdaling van AMD voor de XP cpu
weten er mensen daar meer van en zal die prijs stijging schokkend zijn of maar een paar tientje?
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Ben je wel wat meer geld kwijt, maar geeft duidelijke de minste problemen, als je de reacties zo bekijkt
Verwijderd
wow! wij hebben een helderziende in ons midden!Op maandag 22 oktober 2001 21:31 schreef Penaa het volgende:
/me gaat toch maar voor de Asus
Ben je wel wat meer geld kwijt, maar geeft duidelijke de minste problemen, als je de reacties zo bekijkt
kan je ook alvast vertellen of mijn Alpha PAL8045T op de Abit KR7 gaat passen?
huh? explain? waar staan al die problemen met de niet asus borden dan vermeld hier? en waar staat dat de asus geen problemen heeft?Op maandag 22 oktober 2001 21:31 schreef Penaa het volgende:
/me gaat toch maar voor de Asus
Ik zit er zelfs over tedenken om een MSI K7T 266 Pro2 tehalen.
weten jullie toevallig of dit wel verstandig is of dat ik nog even zal wachten totdat de ASUS er is
Spelfouten voorbehouden.
Heya Edward!Op zaterdag 20 oktober 2001 14:42 schreef edward2 het volgende:
Ik heb de Epox8AKHA+ nu draaien met de AthlonXP1800, sandra fpu scores vallen idd nog wat tegen de alu is wel flink omhoog geggaan ALU= 853, fpu= 895, bij 140 fsb cas2-2-2 1Tcommand 4-way interleave. (1800XP draait dus op 1610 nou)
Het bord is rock solid, boot erg snel en is heerlijk te tweaken, erg veel opties in het bios.
Ik hoop dat er snel een nieuw bios komt die de fpu over de 1000 brengt, de geruchten zijn dus waar er wordt nog niet alles uit de XP gehaald
Alle games lopen 5-10 % sneller 3DMark2001 is ca. 5% sneller (allemaal in 1024x768x32 en gerefereerd aan de AsusA7M266)
Ik ga nog even verder kijken mbt het uulocken van de XP en het spelen met iets minder aggressieve geheugen settings met een wat hogere fsb.
Hoewel ik nog niet 100% tevrden ben, is het wel m'n beste socket a bord tot nu toe, maar ze moeten wel het XP probleempje oplossen, btw de athlon XP wordt nu nog weergegeven als Athlon MP.
Ik ben ook weer on-line. En wel met m'n nieuwe mamaplankje en proc. - dezelfde als jij.
Mijn Epox 8KHA+ geeft geen enkel probleem tot nu toe (dat was met m'n vorige Asus K7M wel anders
M'n XP1800 draait op 1633 MHz - FSB is 142 MHz. Bij een FSB van 150 MHz zie ik wel een post, maar hangt ie bij het geheugen (512Mb Crucial PC2100) tellen.
Enne als ik Sandra draai, krijg ik een ALU van 4525 MIPS en FPU van 2262 MFLOPS
Heb je trouwens dat nieuwe Epox bios al geflashed (8khi1a05.bin)?
Hij loopt stabiel tot ongeveer 135 mhz fsb met alle geheugentimings op z'n snelst, ik heb er geen gewone TBird ingehad dus de vergelijking XP vs TBird kan ik niet maken, ik weet wel dat m'n fpu scores met 895 op 135 fsb te laag zijn.Op maandag 22 oktober 2001 20:49 schreef Beest144 het volgende:
als je hele maal niet gaat overclocken, maar gewoon de cpu er in stouwt loopt alles dan wel gewoon goed/stabiel??
of kan je dan ook problemen verwachten.
En loopt een XP dan dus sneller en vooral stabieler op een KT266?
De XP op een KT266a is ondanks dat toch sneller dan de XP op m'n "oude" Asus A7M266.
Carel, dat zou goed kunnen, maar aan de andere kant kregen reviewsites de XP wel flink overklokt.
Niet op voorraad.
Wat zijn jou geheugensettings, en had jij ook eerst last van teveel apparaten op 1 IRQ?Op maandag 22 oktober 2001 22:46 schreef B@rt_d@_M@n het volgende:
[..]
Heya Edward!
Ik ben ook weer on-line. En wel met m'n nieuwe mamaplankje en proc. - dezelfde als jij.
Mijn Epox 8KHA+ geeft geen enkel probleem tot nu toe (dat was met m'n vorige Asus K7M wel anders).
M'n XP1800 draait op 1633 MHz - FSB is 142 MHz. Bij een FSB van 150 MHz zie ik wel een post, maar hangt ie bij het geheugen (512Mb Crucial PC2100) tellen.
Enne als ik Sandra draai, krijg ik een ALU van 4525 MIPS en FPU van 2262 MFLOPS. Lijkt me zo enorm veel meer dat wat jij opgeeft, dat het haast wel een andere benchmark moet zijn.... waar vind ik 'm?
Heb je trouwens dat nieuwe Epox bios al geflashed (8khi1a05.bin)?
De memorybenchmarks die ik opnoemde zitten ook in Sisoft Sandra onder "memorybenchmark".
Ik heb de bios van 17 oktber, m'n XP werd daarvoor als MP gezien, voor de rest geen verbeteringen.
Niet op voorraad.
Zit er bij die MSI geen optie DRamClock? en dan moet die synchroon aan de CPU lopen, ik geloof dat dat bij de MSI aangeven wordt als 1:1?..Op maandag 22 oktober 2001 23:03 schreef Carel het volgende:
Ik heb nu de msi pro2 , alles gaat goed, maar de mem scores vallen erg tegen ?... op 150 cas 2 haal ik 700/900(Sis.Sandra), en zijn alle settings maximaal. ligt het nou aan mij en blijft het geheugen alleen op 266mhz, terwijl de pc 10 keer 150 doet, want op 133 mhz bus en 150 haal ik dezelfde score?..
Niet op voorraad.
OK, zal ff kijken, zo op het oog zag ik niks zinnigs staan namelijkOp maandag 22 oktober 2001 23:06 schreef edward2 het volgende:
[..]
Zit er bij die MSI geen optie DRamClock? en dan moet die synchroon aan de CPU lopen, ik geloof dat dat bij de MSI aangeven wordt als 1:1?..
Abit KR7A(RAID)
Good mobotje, geen ruimte voor grote cooler
Verder de uitstekende kwaliteit die ABIT altijd levert
ASUS A7V266-E (C-Media CMI8738 audio)
Uitstekend bord, net uit....dus weinig over bekend qua benchmarks
Chaintech CT-7VJD2A (2 168-pin DIMM slots for PC133 SDRAM and 2 184-pin slots for PC1600/PC2100 DDR SDRAM, CMI 8738 6-channel sound controller)
Ook net uit, nog niet in reviews gezien ?
Epox 8KHA+ (AC97)
HET overclockers moederbord volgens diverse reviewsen 1 van de snelste ruimte genoeg voor grote koelers, PeRfEcT !!
Gigabyte GA-7 VTX-H (Creative CT-5880 and AC97 Codec, Realtek 8100 10/100Mb LAN chip)
Leuk bordje als je altijd PCI sloten te kort komt, niet de snelste van het stel, maar wel solide !
Shuttle AK31 3.1 (AC97)
Goed bordje alleen nog wat problemen m.b.t. instellen van het voltage in de bios i.v.m. opklokken FSB verder uitstekende prijs/kwaliteit verhouding)
MSI 6380 V2.0 (K7T266 Pro2-RU) (USB 2.0, Raid)
Goed en snel mobo'tje direkte concurrent van de Epox
Ruimte genoeg voor grote koelers en ook retesnel.
Tevens mooie kleur
Volgens mij is het een beetje lood om oud ijzer welk bord je koopt, voor de OC'ers gaat het tussen de Epox, de MSI en evt. de ASUS. Voor de rest van de wereld hangt het van de extra opties af, zodoende dat veel reviewers die alle (ex ASUS en Chaintech) mobo's reviewden uiteindelijk kozen voor de MSI vanwege USB2.0, RAID en de kleur van het bord of voor de Epox i.v.m. zijn fantastiche bios.
Ik ga denk ik zelf voor of de EPOX of de MSI afhankelijk van de prijzen op de HCC.
Wie maakt er een overzichtje van de reviews en benchmarks ?
Typo's and rephrasing
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Ik ga voor de MSi K7T266 Pro2 Ru USB 2 interesseert me weiinig maar ik wil wel eens RAID gaan proberen. Ik heb Alle versies van de MSI 6330 al gehad en mijn huidige k7t266 pro werkt ook perfect dus ik blijf bij MSI.MSI 6380 V2.0 Pro (USB 2.0, Raid)
Tevens mooie kleur
Volgens mij is het een beetje lood om oud ijzer welk bord je koopt, voor de OC'ers gaat het tussen de Epox, de MSI en evt. de ASUS. Voor de rest van de wereld hangt het van de extra opties af, zodoende dat veel reviewers die alle (ex ASUS en Chaintech) mobo's reviewden uiteindelijk kozen voor de MSI vanwege USB2.0, RAID en de kleur van het bord of voor de Epox i.v.m. zijn fantastiche bios.
Ik ga denk ik zelf voor of de EPOX of de MSI afhankelijk van de prijzen op de HCC.
edit:
Typo's and rephrasing
Verwijderd
Bedoel natuurlijk een prijs DALINGOp maandag 22 oktober 2001 21:05 schreef raptile het volgende:
[..]
Eerst spreek je over een prijs DALING en 1 regel later over prijs STIJGING ik snap je niet
was ff een foutje
maar weet iemand het dus!! of de prijzen flink omlaag gaan na 29 oktober!
Lijkt me duidelijk he, de Gigabyte dus, lekker LAN en 4channel audio on board. Ik heb zelf de MSI, maar ik had toch liever die Gigabyte gehad, helaas hadden ze die niet op de dumpdagen (sukkels, verkopen alleen zo'n beetje alleen Intel, Asus en Creative, je kent het wel, zodra het ingewikkeld dreigt te worden haken ze af). Als die Gigabyte al langzamer is dan het 'snelste' kt266a moederbord, dan scheelt het vast minder dan 0.1%, boeit niet echt he?Op maandag 22 oktober 2001 23:18 schreef Righteye het volgende:
Maar goed, de stand van zaken voor de K7T266A Chipset Mobo's, geconcludeerd uit alle reviews voor zover gelezen:
Abit KR7A (RAID)
ASUS A7V266-E (C-Media CMI8738 audio)
Chaintech CT-7VJD2A (2 168-pin DIMM slots for PC133 SDRAM and 2 184-pin slots for PC1600/PC2100 DDR SDRAM, CMI 8738 6-channel sound controller)
Epox 8KHA+ (AC97)
HET overclockers moederbord volgens diverse reviewsen 1 van de snelste ruimte genoeg voor grote koelers, PeRfEcT !!
Gigabyte GA-7 VTX-H (Creative CT-5880 and AC97 Codec, Realtek 8100 10/100Mb LAN chip)
Leuk bordje als je altijd PCI sloten te kort komt, niet de snelste van het stel, maar wel solide !
Shuttle AK31 3.1 (AC97)
Goed bordje alleen nog wat problemen m.b.t. instellen van het voltage in de bios i.v.m. opklokken FSB verder uitstekende prijs/kwaliteit verhouding)
MSI 6380 V2.0 Pro (USB 2.0, Raid)
Tevens mooie kleur
edit:
Typo's and rephrasing
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=221da635a896442d59f47c7cbce0d08f&threadid=66957
En voor de epox klanten:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=221da635a896442d59f47c7cbce0d08f&threadid=67787
Nu haal ik 800/1000 ongeveer, dat kom meer in de goede richting
OK, dan zie ik Int MMX Bandwith 763 MB/s en Float FPU Bandwith 710 MB/s. Bedoel je die?.Op maandag 22 oktober 2001 22:54 schreef edward2 het volgende:
[..]
Wat zijn jou geheugensettings, en had jij ook eerst last van teveel apparaten op 1 IRQ?
De memorybenchmarks die ik opnoemde zitten ook in Sisoft Sandra onder "memorybenchmark".
Ik heb de bios van 17 oktber, m'n XP werd daarvoor als MP gezien, voor de rest geen verbeteringen.
Geheugensettings zoek ik even op (effe re-booten).
Enne, nee, 5 van de 6 PCI sleuven zijn bezet, maar geen IRQ probleem. Wel krijg ik tijdens de installatie van VIA 4-in-1 de boodschap "Registry error. Please reboot computer". Dus bij mij is er niks van VIA geinstalleerd.
Vraag 1. Is dat belangrijk om wel te installeren?
Vraag 2. Hoe voorkom ik die registry error?
Verwijderd
maar dat ga ik niet doen bij me nieuwe systeem, lijkt me voorlopig snel genoeg, maar heeft het zin om dan voor een mobo met KT266a te gaan of kan ik dan net zo goed een oude 266(zonder a dus) nemen
Ja die zijn het, jij moet je mem nog sneller zetten 4way inetleave, Cas2 ect.Op maandag 22 oktober 2001 23:50 schreef B@rt_d@_M@n het volgende:
[..]
OK, dan zie ik Int MMX Bandwith 763 MB/s en Float FPU Bandwith 710 MB/s. Bedoel je die?.
Geheugensettings zoek ik even op (effe re-booten).
Enne, nee, 5 van de 6 PCI sleuven zijn bezet, maar geen IRQ probleem. Wel krijg ik tijdens de installatie van VIA 4-in-1 de boodschap "Registry error. Please reboot computer". Dus bij mij is er niks van VIA geinstalleerd.
Vraag 1. Is dat belangrijk om wel te installeren?
Vraag 2. Hoe voorkom ik die registry error?
Via drivers moet je zeker installeren, eerst even drivers van je videokaart uninstallen, dan mioet het wel goed gaan, als je dat niet doet, heb je geen agp support en Ultra DMA ect.
Niet op voorraad.
zie alhier een nieuwe BIOS voor de Epox 8KHA+!
Downloaden van: EPoX website
Nieuw:
* Fixed system hang if CPU ratio is set to 14, 15.
* Set the maximum clock up to 200Mhz.
* Added 5 bits FID CPU support.
* Fixed Windows XP OS install failure with ASUS v8200 AGP card.
* Averaged all available IRQ for PCI devices because system may hang during verify DMI if one IRQ collects a device number greater than 5.
* une up 8TCX2+ Host Clock from 99.9 to 100.64Mhz.
* Fixed CMOS checksum error when changing JCLK1 jumper setting.
* Set DDR SDRAM CAS latency to 2.5 if 3 DIMMs installed.
* Change AGP driving for AGP 4X in KT266A CE Version.
* Added "MP Capable bit identify" in the BIOS to detect Athlon MP processor names correctly. *
Ga 'm nu flashen.
de kt266a is in performance zowiezo al sneller dan de gewone 266 dus ga maar voor de kt266a net als ik (Ik ga ook NOG niet occen)Op maandag 22 oktober 2001 23:59 schreef Beest144 het volgende:
iedereen heeft het ie maar over overcloking
maar dat ga ik niet doen bij me nieuwe systeem, lijkt me voorlopig snel genoeg, maar heeft het zin om dan voor een mobo met KT266a te gaan of kan ik dan net zo goed een oude 266(zonder a dus) nemen
Spelfouten voorbehouden.
Niet op voorraad.
Ja hoho... die VIA drivers heb ik gebrobeerd te installeren DIRECT na de eerste keer opstarten van Windows.... dus voor videodrivers etc. No go. Zelfde error kreeg ik trouwens bij m'n vorige mobo (die Asus K7M), dus je mag rustig stellen dat 't niet aan het mamaplanje ligt. Wellicht aan een insteekkaart? Ik start op van m'n SCSI schijf, dus er zijn SCSI controller drivers aanwezig voordat ik die VIA drivers ga installeren. SCSI controller is een Tekram DC-390U2W.Op dinsdag 23 oktober 2001 00:18 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ja die zijn het, jij moet je mem nog sneller zetten 4way inetleave, Cas2 ect.
Via drivers moet je zeker installeren, eerst even drivers van je videokaart uninstallen, dan mioet het wel goed gaan, als je dat niet doet, heb je geen agp support en Ultra DMA ect.
meer wil ik niet weten want dan kan ik morgen een bestelling doen of niet
Spelfouten voorbehouden.
OK, I'm back met de nieuwe BIOS. Post geeft nu aan Athlon XP 2000+ (grappig).Op dinsdag 23 oktober 2001 00:23 schreef edward2 het volgende:
Die draai ik al, ik zei toch 17 okt, niet schrikken maar mogelijk lijkt dadelijk na de update je PC dood, even COS clearen (jumper) en het doet het weer.
Enne, die Sandra memory benchmark geeft nu: 932 en 897. Stuk beter dacht ik zo.
P.S. Waarom geeft Sandra van mijn PC een Int MMX Bandwith score en vergelijkt Sandra die met Int ALU Bandwith score van de referentie systemen? Wat is het verschil?
Verwijderd
had hetzelfde hiero, kt7, maar na wat trial en error wat bleek: je kan maar 2 van de drie ramsleuven gebruiken... prik ik een derde reepje erbij, einde verhaal, of dikke registry errors, of d3d crashed als een dolle...Op dinsdag 23 oktober 2001 00:27 schreef B@rt_d@_M@n het volgende:
[..]
Ja hoho... die VIA drivers ... No go. Zelfde error kreeg ik trouwens bij m'n vorige mobo (die Asus K7M)
die is er al en ook tekoop hier in nederlandOp dinsdag 23 oktober 2001 02:32 schreef ZHo3Rd het volgende:
ik wacht wel rustig af totdat MSI met leuk 266a uit komt
Spelfouten voorbehouden.
misschien bedoelt hij de MSI 6380 V.20 -RU ??
dus degene die Raid en USB2.0 heeft?
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Wachten, er zijn eigenlijk nog geen reviews van het ASUS bord, dus het kan best zijn dat ie nog onduidelijke voor of nadelen heeft. Het zou klote zijn als je MSI koopt en ASUS blijkt sneller te zijn o.i.d. Ikzelf wacht tot op de HCCOp dinsdag 23 oktober 2001 00:57 schreef raptile het volgende:
MSI kopen of wachten op de ASUS?
meer wil ik niet weten want dan kan ik morgen een bestelling doen of niet
Voor de rest ben ik heel bij met dit bordje( MSI k7T pro2) , het doorstarten vanaf de bios gaat het vlot naar win XP
Voor de rest nog geen 1 vastloper gehad of wat dan ook, wat ik met mijn a7v133 wel eens had , misschien klinkt het gek, maar idle is mijn proc echt veel koeler als op mijn a7v133, en nee, ik kijk niet naar de temp sensor maar de warmte van het koelblok, ondanks dat mijn fan minder rmp loopt ie is zekers idle 15 graden koeler ?..
PS, ik heb een weerstand op mijn 80mm fan gedaan, die zit op de ground, maar de rpm teller doet het dan niet meer en de msi piept, nu heb ik gewoon ff een ander fannetje erin gestoken, maar komt het dat de rmp meter het niet doet, als op de "ground" het weerstandje zit ?..
OF moet ik hem toch op de + doen, omdat de rpm teller de ground goed nodig heeft ?..
IK denk niet dat de bordjes niet veel verschillen, het enige wat ik nog niet snapp van die msi , is waarom zijn geheugen ondanks de hogere fsb nog steeds op 266 loopt .Op dinsdag 23 oktober 2001 09:58 schreef Righteye het volgende:
[..]
Wachten, er zijn eigenlijk nog geen reviews van het ASUS bord, dus het kan best zijn dat ie nog onduidelijke voor of nadelen heeft. Het zou klote zijn als je MSI koopt en ASUS blijkt sneller te zijn o.i.d. Ikzelf wacht tot op de HCC
Ik weet niet wat jouw eisen zijn, maar die msi lijkt het in mijn ogen heel goed te doen
Ps, 1 ding vraag ik me af bij die asus, is die USB/140fsb bug weg bij de kt266a versie?
origineel op pagina 15 ook van mij, na verbetering en voorzien van hyperlinks hier de nieuwe !
Abit KR7A(RAID) - Nog niet in Pricewatch
http://www.tweakers.net/nieuws/18803
http://www.tweakers.net/nieuws/18919?highlight=266a
ASUS A7V266-E (C-Media CMI8738 audio) - Nog niet in Pricewatch
http://www.tweakers.net/nieuws/18934?highlight=266a
Chaintech CT-7VJD2A (2 168-pin DIMM slots for PC133 SDRAM and 2 184-pin slots for PC1600/PC2100 DDR SDRAM, CMI 8738 6-channel sound controller) - Nog niet in Pricewatch
http://www.tweakers.net/nieuws/18377?highlight=266a
Epox 8KHA+ (AC97) - FL 369,- 20-10
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=125
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=193
http://www.socketa.com/reviews/epox/8kha+/
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=a5d2e06b2d21447256d8123269e06a3f&threadid=66259
http://www.ocprices.com/index.php?command=view&ID=852&TextPage=3&PHPSESSID=da567734b08fd43203469ee484f4ac90
Gigabyte GA-7 VTX-H (Creative CT-5880 and AC97 Codec, Realtek 8100 10/100Mb LAN chip) - FL 360,- 20-10
Leuk bordje als je altijd PCI sloten te kort komt, niet de snelste van het stel, maaar wel solide !
http://www.tweakers.net/nieuws/18377?highlight=266a
Shuttle AK31 3.1 (AC97) - Nog niet in Pricewatch
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=128
MSI 6380 V2.0 (K7T266 Pro2-RU) (Smartkey, USB 2.0, Raid) - FL 340,- 22-10 (zonder raid en usb 2.0 met nog niet in pricewatch)
Tevens mooie kleur
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=193
http://www.ocworkbench.com/hardware/microstar/k7t266pro2ru/k7t266pro2rup1.htm
http://www.amd3d.com/review/k7t266pro2
Ik denk niet dat de prijzen van de HCC en de prijzen van de winkels tegenwoorig veel schelen, vorig jaar viel het mij al op dat vrijwel alles even duur is als dat je het nu online kan krijgen, vroeger was dat anders, maar bij nieuwe hardware is het niet echt om te juichen vond ik, oke iets goedkoper zal het heus wel zijn, maar vlgens mij weegt dat niet meer af aangezien die winkel in Groning zit ofzo , terwijl je het gewoon voor 2 tientjes duurder bij de boer in het dorp naast ja kan kopen .Op dinsdag 23 oktober 2001 10:51 schreef Righteye het volgende:
Hmm, dwaal ik afvan het topic
?
Ow, nog een vraagje, kan bij die MSI de rmp controler op het mobo niet uit ?, want bij mijn 80mm fan gaat ie huilen dat mijn cpu fan het niet doet, omdat ie gewoon te weinig rpm doet!!