[BC3] Tweakers: Meest bizarre ooit met je computer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.014 views sinds 30-01-2008

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 23:52

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

1 x keer een bliksem inslag gehad = monitor stuk:(
div stroom storingen waarbij 1 x dat de pc niet meer wou opstarten........|:(

maar verder niks bijzonders......

Oja als ik de pc moet uitzetten :):)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 20:04

Epsilon

Op vrijdag 16 februari 2001 22:43 schreef catfish het volgende:
opeens ging de letter "R" niet meer op het toetsenbord :? (de rest ging wel nog)

na reboot ging ie weer :)
kan een netbus virus zijn en de hacker heeft de r geblokeerd

Verwijderd

Als ik icq installeer kan ik niet meer internetten. Oja nog veel bizarer is dat windows op dit moment stabiel werkt :?.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 21:22 schreef freewilly het volgende:
[afbeelding]

>:)
Photoshop ???

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb ik nu nog steeds trouwens: In windows 2000 herstart mijn computer als ik een geluid afspeel (ook opstartgeluid, heel irritant), terwijl hij het in win 98 wel gewoon doet

Verwijderd

Gisteren startte ik mijn pc op en ik zag dat die overgeklokt was naar 800+ Mhz terwijl ik hem altijd op 733 Mhz had staan. Ook de FSB was hoger dan standaard. En ik weet zeker dat ik niet aan de bios instellingen heb gezeten. Ook deed win2k het niet meer en kon ik dus win2k + 10 gig aan software opnieuw installeren :(

Verwijderd

Ik ging laatst mijn favoriete spelletje spelen: jip en janneke 2
En toen ik de eerste puzzel had opgelost, ging de bel en de telefoon ook, allebij tegelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sMoOhT
  • Laatst online: 16-12-2025
ik koop een harde schijf en zet hem er in en hij doet het niet ik kan hem niet vinden in het bios dus ik heel veel geprobeerd en opgebeld. Uiteindelijk heb ik hem teruggestuurd en gingen ze hem testen 3 weken later hebben ze hem weer terug gestuurd en wat zit er in de doos dezelfde hardeschijf zelfde serienummer en alles en ik stop hem in de pc en hij doet meteen maar wat zat er bij in de doos een rekening van 130 piek voor het testen.

Nou dat is leuk he en ik had hem gekocht bij
Jorg Automatischering

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Op maandag 19 februari 2001 19:51 schreef sMoOhT het volgende:
maar wat zat er bij in de doos een rekening van 130 piek voor het testen.
hebbie geen garantie ?? :?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mensenkinderen wat maken jullie allemaal coole dingen mee. Dit is wat mij allemaal overkomen is:

Ik heb een keer met een vriend geheugen gekocht. Ik wilde een 16MB simm, die andere gast 2x8MB, want hij had een pentium. De 16MB simmen waren op dus wij gingen naar huis met 4x8. Blijkt dat die vriend van mij een kapotte simm heeft ofzo, want de ene keer heeft ie bij het opstarten 17MB, de andere keer 24, en soms (wat de bedoeling was...) 32MB. De simmen deden het in mijn 486 prima! Maar okee.. ik had afgesproken dat ik mijn 2x8 kon omruilen tegen 1x16 als die verkoper ''t weer binnenkreeg. Dus die man heeft mooi die vage simmen teruggehad :)

Toen ik voor het allereerst mijn eigen pc bouwde deed ie he-le-maal niks toen ik ''m voor het eerst aan wilde zetten. Dus ja.. kabeltjes checken enzo, maar alles leek goed. Als laatste heb ik van ellende met die 110/230volt switch zitten klooien terwijl de pc uit stond. Maarja de stekker zat wel in het stopcontact, en op een of andere manier deed de voeding toch POEF! Lekker gevoel is dat met al je mooie nieuwe spulletjes:'(. Gelukkig kreeg ik een nieuwe voeding gratis (''t was bijna kerst :P).

Op m''n werk heb ik een 14" monitor kapot gemaakt. Ik had normaal gesproken altijd een 17" op 1024x768. Die 14" kon dat niet, maarja volgens mij kunnen die kleintjes toch best een paar tellen met 1024 worden aangestuurd (met raar beeld.. dat wel) zonder kapot te gaan. Deze blijkbaar niet.

Verder nog wat korten:
Compaqs draaien soms opeens de mouse-buttons om...

Een pc die wel ''opnieuw opstarten'' kan, maar vastloopt bij ''afsluiten''...

Een modem die opeens niks meer doet, alles opnieuw installeren helpt niks.. kaartje eruit schroeven en weer terug doen en klaar=kees...

CD''tjes branden mislukt, maar als ik de stekker van ''t netwerk eruit haal gaat ''t prima...(windows opnieuw installeren -> nergens last meer van... om moe van te worden)

PC met win2k laat pc met win98 crashen bij copyen uit shared folders...

Een HD maakte echt HELE ENGE geluiden, behalve als je je vinger er tegenaan hield...

En eigenlijk wil ik nog even zeiken tegen iedereen die het een wonder vindt dat windows een dag kan draaien zonder crash, maar dat kan ik misschien beter niet doen:P

Siditamentis astuentis pactum.

• E-Vix
  • Laatst online: 19-02 10:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op mijn werk computer van een klant ter reparatie. Aangezet, en er kwam een steekvlam van 1/2 meter uit de voeding zetten. Voeding was daarna dood.

Blikseminslag in huis gehad. Stereo kapot, TV kapot, modem kapot, geluidskaart kapot, maar moederbord werkte nog perfect.

Keertje wou ik mijn DVD speler flashen, en daarna werd mijn HD als een DVD speler herkend. Verder weten te slopen (Flashrom helemaal leeg geflashed) en opgestuurd naar fabrikant. Onder garantie een nieuwe gekregen :)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

in een pc een nic ingebouwd, aan me netwerk gehangen, en net als ik de eigenaar wil laten zien hoe dom het is om geen passwords op de sharing directorys te zetten(door simpelweg (onbelangrijke)bestanden te verwijderen), crashed de pc en reboot ie. Was net op dat moment de cpu-ventilator stukgegaan, en geeft ie een veiligheidsreboot :D

Verwijderd

ik had ongeveer 2 jaar terug. 2 exact dezelfde cheapo mega flut kasten( eentje was leeg ). Ik kwam een keer terug van een lan party en zette de kast naast de lege kast.

Toen kreeg ik om een of vage reden een super zware ruzie met me ouders omdat ik altijd aan de computer zit te klungelen en dat moch niet meer, dus ik naar boven met de stemming van, ik niet klungelen ik niet computeren. dus wou me ouders laten schrikken om de lege kast naar buiten te gooien. Maar ik was zo door de dolle heen dat ik de verkeerde pakte!!

en het gevoel wat je krijgt als de computer net je hand verlaat en je ziet er een mooie cdrom speler inzitten ( dat was het enige verschil tussen de kasten ) zwaar K*T :(

Verwijderd

Ben een keer beschoten door een koeler. :?
Hoe dat kan:
Nieuwe computer crashte steeds.
Ik draai ''m open, koeler draait niet. Tandjes lopen vast via de zijkant.
Ik buig 1 van de tandjes ietwat bij en zet de computer weer aan.
De koeler geeft een klereherrie en omdat de tandjes met een redelijke snelheid tegen de zijkant aankomen breken ze 1 voor 1 af. Gevolg : De koelertandjes vliegen echt alle kanten op!

Achteraf kon ik er wel om lachen, maar op dat moment :(

• ^^0nMe
  • Laatst online: 18-02 15:26

^^0nMe

Got Babana's?

Hmmm, bijna een keer mezelf gesloopt. Ik was net klaar met win2k en alle drivers installeren. Ik had de hele tijd me headphone op, was eerst onder win98se, daarna ging ik booten naar win2k. En toen............................ SCHROK ik me de lazerus door dat opstartgeluid van windows, want dat was echt klote hard, bijna doof gewoon, letterlijk ! Daarna alles zachter gezet en ff opnieuw booten om te testen of het nu goed was (Nog steeds Headphone op) en toen............................ SCHROK ik me weer dood >:) Die klote shit drivers verneukte de volumesettings, en 2x achterelkaar was echt dodelijk. Ik had de hele dag zware koppijn hieraan overgehouden.

PS Hmmm, kan ik nu wat gasten gaan aanklagen ? >:)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ROFLOL

Vreemd » nieuwe HD gekocht, werkt perfect, uurtje later de HD cooler eropgezet»reboot»KNETTER-VONK-ROOK-STANK»HD naar de malle. Bij de winkel vonden ze het heel knap dat ik dat ding had opgeblazen.

Bizar » Spontaan ontploffende voeding, Enschede was er niks bij. Alles werkte nog [MIRACLE].

Bizarst » Op een gegeven moment deed me vidkaart geen 3D meer, 2D ging perfect, maar ALLE 3D hing me PC. Ik ALLES geprobeerd, na 3 weken nog niks, dus ik zet per ongeluk me FSB op 100 [IPV 66] en ALLES werkt weer! :?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 19 februari 2001 22:39 schreef ShaDoW het volgende:
ik had ongeveer 2 jaar terug. 2 exact dezelfde cheapo mega flut kasten( eentje was leeg ). Ik kwam een keer terug van een lan party en zette de kast naast de lege kast.

Toen kreeg ik om een of vage reden een super zware ruzie met me ouders omdat ik altijd aan de computer zit te klungelen en dat moch niet meer, dus ik naar boven met de stemming van, ik niet klungelen ik niet computeren. dus wou me ouders laten schrikken om de lege kast naar buiten te gooien. Maar ik was zo door de dolle heen dat ik de verkeerde pakte!!

en het gevoel wat je krijgt als de computer net je hand verlaat en je ziet er een mooie cdrom speler inzitten ( dat was het enige verschil tussen de kasten ) zwaar K*T :(
HAHAHA!!!
ROFLOLLMAOPIMP!
Vanaf de hoeveelste verdieping wasda¿
Heeft ÉÉN onderdeel het overleefd¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 17 februari 2001 00:39 schreef TweaKERS het volgende:
Jeeeeemig.

Stelletje opscheppers.

Er komt echt geen vonk uit de voeding of rook uit de computer als je je floppykabel verkeerd om hebt hoor.

Er valt niet veel te vonken in een voeding hoor, vonken krijg je aleen met extreem hoge spanningen, of als je met een schakelaar ofzo hoge stromen schakelt.

Een klein flitsje van een doorbrandende zekering of component zou nog kunnen.

Rook uit je computer?

Laat me niet lachen jongens.

Ik vind dit opscheppen erg vervelend omdat je nu steeds vkaer bij posts moet denken van, vertelt hij nu de waarheid of lult hij weer eens uit zijn nek.
Zo kunnen we elkaar niet meer vertrouwen.

Een beetje aandikken oke, maar ga je dromen maar uiten in het onzin-forum
ROOK KOMT ER WEL UIT
voedingsknopje van 220 naar 110 volt gedaan
op mijn 486, zeker weten dat er rook uit kwam!

• CrazyA
  • Laatst online: 28-09-2023
Ook vrij bizar. M''n vaders PCtje doet weer eens raar. Geef een error bij een bepaalde handeling ofzo. Wil die ''t mij laten zien, doet ''ie ''t gewoon.... ben ik nog geen 5 minuten weg.... wat denk je... ERROR !!
Vaag........

Verwijderd

Dat een oud dammmetje die voor het eerst een pc zag met win95.

Ze zag klik op start staan en toen de muis oppakte en op de monitor op start ging klikken (rammen :) ) en toen vroeg waarom doet die nix??

• Adonias
  • Laatst online: 28-01 10:39

Adonias

Oe! Buttons :9

Op vrijdag 16 februari 2001 23:34 schreef pr0f het volgende:
pc staat uit maar stekker zit nog in de voeding, pci kaart eruit getrokken, pc gaat spontaan aan....
pci kaartje en pc deeden het nog perfect :)
ook een keer gehad ja... en dan nog iets... ik een nieuwe 300 watt voeding in mijn compaq (moest wat zagen en boren, terwijl alles er nog in zat, compu wel uit :) ), compu aan, doet errug gek... windows doet het niet meer, geen mogelijkheid om win weer geinstaleerd te krijgen. Wat blijkt, de dipswitches voor de multiplier staan fout... Ik weet nog steeds niet hoe dat zomaar is gebeurt :?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Cooler van me videokaart is een beetje kapot :(

Maar nu lijkt het of m''n PC af en toe zucht en ademt, het is wel een kewl effect, vooral ''s nachts, laat en me PC begint weer te ademen, it''s possessed by a demon. >:)

Demonic Artificial Intelligence is here *D

• Destruction
  • Laatst online: 22:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 20 februari 2001 00:04 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

ROOK KOMT ER WEL UIT
voedingsknopje van 220 naar 110 volt gedaan
op mijn 486, zeker weten dat er rook uit kwam!
Laat hem maar , als hij het niet gelooft , dan niet :)

Moet ie zelf weten .

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction
  • Laatst online: 22:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 19 februari 2001 19:26 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Als ik icq installeer kan ik niet meer internetten. Oja nog veel bizarer is dat windows op dit moment stabiel werkt :?.
ICQ doet het wel , dit gaat over windows

Jah heb ik ook hiero , raar he ? , zal wel eraan liggen hoe je het configureerd :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Na zware vastloper voedingskabel uit Antec 300w voeding getrokken waarom mijn hand werd achtervolgd door een steekvlam van pak em beet 40 cm. :'( (zonder overdrijven). Voeding was toasted maar had alles goed afgevangen na nieuwe voeding d''r in gedaan te hebben werkte alles weer als een zonnetje... :)

• dominic
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Een 486 dx2-80 zonder koeling op 160 mhz laten draaien, de proc lag letterlijk in tweeën.

Ohja, een gevecht gehouden met Commodore 64''s. Hier pak aan -klats- -klats- >:)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

een keertje fifa 99 spelen werd het beeld helemaal breed net zoals een breebeld TV en ineens een heleharde klik en afgelopen met monitor kreeg gelukkig een nieuwe (garantie)

een keer op mijn werk een mooie AMD Duron pc bouwen (N*T) en daar gewoon 3 voedingen op stuk laten lopen hehehe :) echt drie keer hetzelfde een grote klik met een mooie witte vonk plus en een pluim rook en toen alles behalve mobo overgezet en werken he kut zooi die merkloze amd moboshit

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Effe denken,

O ja, keer on the fly een scsi hd aangesloten ging niet helemaal goed. poef server down. deed het daarna gelukkig wel weer.

Een keertje een hd aangesloten op een 286 zonder beschermers rond de ide aansluiting.
Drukke, drukke, shit schiet weg, 40 pinnetjes in mijn klauw.

En een keer computertje op het werk deed het niet. Dus ik denk op school zit er een aan/uit schakelaar op de voeding. Ik op dat systeem knopje om, poef. Was dus de 110/230 schakkelaar.

Ook nog een keer de Athlon classic open gesloopt(2 weken oud), gingen de klemmetjes niet los, dus ik kracht zetten, schiet de schroevendraaier weg en zo een condensator er af :( , gelukkig kon hij worden gemaakt.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Uhm... de vaagste dingen die ik mee heb gemaakt:

- computer rebootst STEEDS als ik over m''n netwerk een spel wil spelen... echt irritant

- bij het spelen van Starcraft op m''n laptop kan ik soms ineens m''n muis en toetsenbord niet meer gebruiken. Soms dan kan ik nog wel het toetsenbord gebruiken, dus scrollen ofzo... maar niet meer de muis. Na een reboot doet ie het gewoon weer :(

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Op dinsdag 20 februari 2001 10:00 schreef Moize het volgende:
Uhm... de vaagste dingen die ik mee heb gemaakt:

- computer rebootst STEEDS als ik over m''n netwerk een spel wil spelen... echt irritant
zit je netwerkkaart wel op een vrije irq? anders wel je grafische kaart?
- bij het spelen van Starcraft op m''n laptop kan ik soms ineens m''n muis en toetsenbord niet meer gebruiken. Soms dan kan ik nog wel het toetsenbord gebruiken, dus scrollen ofzo... maar niet meer de muis. Na een reboot doet ie het gewoon weer :(
Check je winmodem driver

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ach bizar, wat is bizar?

je isa netwerk kaartje in je pc drukken (natuurlijk nog niet vastschroeven), aanzetten en dan denken dat je pc toch wel onhandig staat.... ff verplaatsen... kaartje schiet los, en vervolgens zie je je chipset over je mobo heendruipen.... |:(

of een kapotte monitor in je handen gedrukt krijgen en es gaan kijken... hé, een kapotte condensator... dus vervangen, de zekering in de voeding was ook kaduuk, dus ook netjes vervangen... prik erop... en vervolgens 2 harde knallen.. openmaken maar weer... komen de stukjes van de condensator eruit rollen, en kun je het glas van de zekering uit de hele kast schudden...
Volgens mij was er nog wat stuk... >:)

En natuurlijk de kleine dingen hè.... Handjes openhalen aan kasten, printjes enzovoort... flatcable verkeerd drukken waardoor je net de buitenste 2 pinnetjes platdrukt.... en maar zoeken wat er verkeerd is...

Denken dat je de processorfan wel ff uit kunt schakelen als de PC loopt... (hij was toch origineel passief gekoeld) en vervolgens uitschieten en de cache van je mobo rammen..... vondt ie niet grappig... gelukkig doet ie het nog steeds.... maar ja... je linux wordt er ook niet blij van..

En op een gegeven moment ECC errors krijgen bij het lezen van je HD... Kijk je es in die kast, en zit je je af te vragen waarom je processorfan stilstaat.... FF checken offie warm is... 80 graden waar je je vingertjes tegenaan drukt... ja, die was goed warm ja.... auw..

nog meer klein leed... je isa kaartje doet het wel in slot nr 1, en niet in slot nr 2 ???? En dat terwijl je verder nix veranderd... ook leuke dingen... kun je best even mee zoet zijn....

en zo kan het lijstje nog wel even doorgaan...
maar gelukkig lopen de belangrijksta machines zonder ontploffen en roken, dus verder gaat et wel goed....

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Uhm, een keer...

ik was bezig aan m''n toenmalige high-tech p166 proc. en ik had er een nieuwe koeler in gezet.
Het was echt een (*&"£("&£ koeler.. maar goed.. het was een klein vierkant ding met ijzerdraad klemmen. die ik er niet helemaal goed opgezet had.. Het ijzerdraadje maakte contact met twee kleine draadjes die op het moederbord zaten (waar normaal een jumper overheen zit).

Toen ik de voeding aanzette.. werd het draadje roodgloeiend en smolt het ijzerdraadje een heel stuk van de socket af..

Meteen comp uitgezet, geblazen ;)
ijzerdraad uit de koeler getrokken en het ding provisorisch met luciferhoutjes vastgezet. aangezet.. mobo+proc allebei nog levend :+

en heden ten dagen werkt het ding nog steeds ...

Verwijderd

nadat ik een nacht per ongeluk mijn pc en het raam open te hebben laten staan er ''s ochtends achter komen, dat een vogel alles ondergescheten had :r

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 22:39 schreef CRe8oR het volgende:
Xtreemste wat ik meegemaakt heb is een voeding die ontplofte. Weg systeem...
maarja geeft wel leuk effect in het donker !!!
>:)>:)
Mijn enermax is gisteren ook geploft, boel rook en vonken en mijn floppy drive doet het nu ook niet meer.
Krijg wel een nieuwe onder de garantie

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 00:39 schreef TweaKERS het volgende:
Jeeeeemig.

Stelletje opscheppers.

Er komt echt geen vonk uit de voeding of rook uit de computer als je je floppykabel verkeerd om hebt hoor.

Er valt niet veel te vonken in een voeding hoor, vonken krijg je aleen met extreem hoge spanningen, of als je met een schakelaar ofzo hoge stromen schakelt.

Een klein flitsje van een doorbrandende zekering of component zou nog kunnen.

Rook uit je computer?

Laat me niet lachen jongens.

Ik vind dit opscheppen erg vervelend omdat je nu steeds vkaer bij posts moet denken van, vertelt hij nu de waarheid of lult hij weer eens uit zijn nek.
Zo kunnen we elkaar niet meer vertrouwen.

Een beetje aandikken oke, maar ga je dromen maar uiten in het onzin-forum
Ik maak echt geen gein hoor, vond het zelf eerst ook niet echt grappig maar er kwam echt rook uit de voeding, en vonkenik zag het oranje worden achter de pc op de witte muur.

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Toen ik nog een 286 had op mijn slaapkamer had ik regelmatig last van bootproblemen. Dan kreeg ik alleen een piep te horen. Het enige wat ik dan kon doen was overnieuw opstarten en hopen dat ie het dan wel zou doen. Op een gegeven moment hield hij er helemaal mee op.

Dus ik balen, want toendertijd moest ik nog leven van een tientje zakgeld in de week en een nieuwe computer zat er niet in.

Een paar week later probeerde ik voor de grap hem nog eens op te starten en tot mijn verbazing ging dat zonder problemen! Wat bleek, hij deed het alleen als de kamer warm genoeg was. Ik heb dus gewoon de kast eraf gehaald en een straalkacheltje erbij gezet. :)

Geen probleem sindsdien. Achteraf vind ik dit best wel wazig, want hoe kan de temperatuur nou zo''n invloed hebben?

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Floppy die bij een DIR opgaf dat ie 4,6 TeraBye capaciteit had. (badsector)

Ook een keer geluidskaart uit bak gehaald andere er in, kruip ik onder m''n bureau vandaan, bleek de computer al de tijd te hebben aangestaan, alles deed het prima, wow ik heb een hotswap geluidskaart

• Glacier
  • Niet online
Het vaagste van windows vind ik altijd dat je je bak opstart en windows gigantisch crasht, maar de volgede keer gaat alles prima :? Exact zelfde omstandigheden (nog geen 30 seconden na elkaar), waarom crasht ie de ene keer wel en de andere keer niet :?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Je ziet het nog wel eens .... "An unexpected error occured"... ben ik benieuwd wanneer deze expected was...:)

Een ander..ff denken....harde schijf crash.... starte ook niet meer op... opengemaakt.. koppen lekker helemaal in de schijven.. tja...

Verwijderd

Bij een vriend van me.. een monitor die knetterde als je um aanzette..
waarschijnlijk de buis achter lek..

en bij mezelf 2x een voeding die begon te roken.. krijg je ervan met een 25ampere zekering :)

Verwijderd

Opstarten van een gloednieuw systeem terwijl ik met mijn poten aan de powerregelaar (230-115 watt) had gezeten. Hoorde een plof en PC deed niks meer. |:(

Moest een zekering vervangen in de voeding en systeem deed t gewoon weer. >:)

• beest
  • Laatst online: 16-02 16:36
Elke dag met mijn 233 mmx + baggerzooi is weer een nieuw avontuur.
Resetten terwijl ik een cd-rom erin stop, vast lopen bij het opstarten, een ventilator waar af en toe de rest gang wakker van wordt en kee achter elkaar de meest vreemnde foutmeldingen en vervolgens gewoon een heel weekend lang stabiel blijven.

*zucht*

Verwijderd

meest gekke dingen, eens ff nadenken.

1: Ik heb een mobo dat het absoluut niet pikt dat alle drie de pci-sloten worden gebruikt. Doe je dat wel dan doet OF het 2de Of het 3de pci-slot het niet. (SS7, via chipset, amd k6/2-400 )

2: Ik had ooit een Fdd die geen 3m diskettes wilde lezen, wat ik ook deed het lukte niet. Maar ( en das het echt rare ) als mijn broertje de diskettes ere in staat deed hij het vaak WEL.

3: 2 pc, vrijwel identiek, maar de 1 "ziet" wel een wingate server, de andere niet (ik moet alles er manual intikken)

4: Mijn kast was weer eens open, komt 1 van onze honden onze kamere binnen wagelen ( grote zwarte bouvier, die lopen niet, die waggelen ) eerst steek ze haar neus tegen mijn proc-koeler, Auw dus, dan besluit ze de chipset maar een beste lik te geven. De hond sprong weg (ik heb geen flits gezien) dus ga ik er van uit dat dat ze wel een tik heeft gehad ( zo''n honde neus/tong is erg gevoelig). En de pc bleef het gewoon doen!!

5: Een laptop die het niet pikt als ere tijdens het opstarten een andere muis inzit dan een 10jaar oude ibm-muis (2knops met een harde klik). doe je toch een andere muis, dan vliegt de cursor door het beeld in windows op het moment dat je hem ook maar aanraakt. Je zult dan de kabel los moeten trekken en er dan weer insteken.

6: last but not least, met die zelfde laptop.
opstarten met netwerkkaart erin=hangen in windows ( wolkjes beeld met bewegende blauwe balk onderin )
kaart los, dan vast= verder gaan met opstarten.
dan wordt het afhankelijk vasn de tijd, als de laptop dan al 4~5 min aanstaat wordt er goed verdere gestart en werkt alles perfect.
echter als de laptop nog niet zolang aanstaat dan loopt hij gewoon weer vast ( wolkjes beeld met bewegende blauwe balk onderin ). dat dan drie keer en je zit in windows zondere netwrek :(
en dus opnieuw opstarten :( , met dezelfde routine

zo dat zijn ze wel, heb jammergenoeg nooit iets heel stoms gedaan ( jammer voor die forum ) ,met name alle voeding specialisten, applaus hoor mensen, dat je dat voor elkaar krijgt. Dat snapt toch een kind van 10 ( ik wel althans, was ongeveer zo oud toen we onze eerste pc hadden )

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
Bij een proef met Windows 2000 op mijn werk zo 1 jaar geleden, was ik na 2 weken de hele Mijn Documenten directory (500 Mb) onder mijn profiel kwijt. Gewoon spoorloos verdwenen, weg, foetsie.. Niet in de prullebak, de schijfruimte was netjes vrijgemaakt. Na een heftige klamme zweet sessie heb ik toen Windows 95 maar weer uit de kast gepakt....

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
bij mij op het werk:

bij een meetopstelling, die werd aangestuurd door een pc: toen ik het koelwater van het apparaat (rheometer, voor de liefhebber) aanzette schoot de waterslang los en sproeide het water precies in een ventilatieroostertje aan de zijkant van de pc: plop! het beeld weg. Gauw alles uitgezet en de stekkers eruit gehaald. Bleek de videokaart zeiknat te zijn. Hebben we even drooggeblazen met perslucht en de rest met tissues gedroogd en daarna deed-ie het weer.

Eind goed, al goed.

- Mo -

[edit]
typo

• demonite
  • Laatst online: 11-02 09:35

demonite

the way is up

1] /sbin spontaan verdwenen na reboot van linux bak

2] bliksem in isdnlijn ingeslagen (buitens huis ergens in een verdeelkast schijnt het) waardoor de NT1 gefrituurd werd, en er op de isdn kabel binnenshuis een veels te hoge spanning stond... Nietsvermoedend ''s ochtends de pc aangezet waardoor de zenerdiodes op de isdnmodem compleet wegschroeide in enkele seconden, en daarmee ook de bovenliggende geluids kaart meenam richting vuilnisbelt omdat de helft vd IC''s gebarsten waren..
De rest vd pc bleeft het wel gewoon doen (wonder boven wonder) ... En je moest die rook eens zien!! 1 vd redenen waarom een koeler naar buiten richten belangrijk is :) Ik had dat toen nog niet.. alleen fan van voeding, en die stond naar binnen te blazen (ookwel zuigen genoemd) .. waardoor de rook dus niet echt makkelijk naar buiten ging... tot dat ik kap er af haalde... .. rookmachine in een discotheek is er niets bij :'(

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Mijn oude pc start soms na 20 keer op, soms al in 3 keer!!! :?
Verder de rare onverwachte fouten van wind:rws...

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Heb de floppy (mutsumi) van mijn oude pc aan mijn nieuwe voeding (400w) aangesloten.
Toen ik de pc aan deed begon het een beetje te stinken en te roken. Het resultaat een voedingskabel voor de floppy minder, toen nog een keer gedaan met andere kabel. OOK ROOK, maar deze heb ik net kunnen redden :)
Toen andere floppy (SONY) aangesloten en geen rook :?.

Oh ja en met mijn waterkoeler.
Er zat een kleine knik in het kabel van mijn pompje. En opeens dacht ik wat stinkt dat hier? Ik kast los, mmmh niets te zien (maar wel ruiken). Ik dacht ach doe maar weer aan en 30 seconden later peng.
Het kabel van de pomp was geknapt in de buurt van het water wel grappig *D . Maar in ieder geval een verkoold gat in het kabel, heb de pomp als aandenken hier nog wel ergens liggen geloof ik.

En nog een ding op het werk |:( wat heel dom van mij was. Pak zo een 220V powerknop van een oude AT kast in de hand en zei: "Nu kan het feest beginnen". Nou dat kriebbbeeelldee best. :Y)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Snijkoek

Metal up your ass

Op dinsdag 20 februari 2001 12:46 schreef Countach het volgende:
Toen ik nog een 286 had op mijn slaapkamer had ik regelmatig last van bootproblemen. Dan kreeg ik alleen een piep te horen. Het enige wat ik dan kon doen was overnieuw opstarten en hopen dat ie het dan wel zou doen. Op een gegeven moment hield hij er helemaal mee op.

Dus ik balen, want toendertijd moest ik nog leven van een tientje zakgeld in de week en een nieuwe computer zat er niet in.

Een paar week later probeerde ik voor de grap hem nog eens op te starten en tot mijn verbazing ging dat zonder problemen! Wat bleek, hij deed het alleen als de kamer warm genoeg was. Ik heb dus gewoon de kast eraf gehaald en een straalkacheltje erbij gezet. :)

Geen probleem sindsdien. Achteraf vind ik dit best wel wazig, want hoe kan de temperatuur nou zo''n invloed hebben?
Dat ken ik ja. Dat had ik vroeger ook met m''n ouwe Zenith 286 bak. Die stond an de noordkant van et huis op zolder. In de zomer geen probleem maar ''s winters was het altijd maar afwachten of ie het ging doen...

• lawaai
  • Laatst online: 15-02 20:27

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Op een dag kwam ik thuis van het werk en ik wou een spelletje spelen..
Geen cdrom aanwezig !
Ik in mijn verkenner maar eens kijken wat er mis kan zijn.
Staat er bij mijn vorige cdrom drive in plaats van cdrom : removable disk !!
Nou dat heb ik er niet uitgekregen totdat ik alles opnieuw heb geinstalleerd.
(voor de mensen die het willen weten WINME)

• Zakkenwasser
  • Niet online
hehe leuke vraag: Nou, mijn PC is nu fucked up.

Het begon allemaal zo, ik zet een mp3 cd in mij dvd rom speler hij probeert een mp3 te lezen maar haakt telkens. opeen gegeven moment staat me systeem vast, (Vrij normaal in Windows Right?)

Dus ik reset em en opeens detecteerd ie me hardeschijf als een udma 66, terwijl ik een udma 33 heb, afijn zegt ie opeens:

INVALID ACTIVE PARTITION, INSERT SYSTEM DISK
ofzoiets.

Dus ik reset em een paar keer en haal me dvd rom eruit haal em open en haal cd eruit. me systeem doet het nu opeens weer goed.
Dacht dus DVD rom kapot maar das dus niet zo.
sinds nu heb ik me dvd rom er nog uit liggen.

Gister heb ik me TV kaart er ingedaan en ik kreeg weer zelfde fout melding in DOS, dus ik d8 is me stroom-supply, haal kabel van me WRITER los en hij doet het

Hoezo VAAG?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Ik heb met powerstrip een beeldscherm gemold :o
Ik wou eens kijken hoe ver je het beeld kon verschuiven en voorbij het zichtbare en knipperen en flits, uit! kapot!
Softwarematig een pc gesloopt :7
En ik heb een keer in de comp iets nieuws aangesloten, komt er ineens rook uit, bleek dat er 2 draadjes (van de pc speaker) aan elkaar waren gesmolten :(
En ik doe zelf ook bizarre dingen,
ik ram mijn computer met volle kracht, laatst had ik gekneusde vingers >:)

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 17:15 schreef DaNCe2k het volgende:
hehe leuke vraag: Nou, mijn PC is nu fucked up.

Het begon allemaal zo, ik zet een mp3 cd in mij dvd rom speler hij probeert een mp3 te lezen maar haakt telkens. opeen gegeven moment staat me systeem vast, (Vrij normaal in Windows Right?)

Dus ik reset em en opeens detecteerd ie me hardeschijf als een udma 66, terwijl ik een udma 33 heb, afijn zegt ie opeens:

INVALID ACTIVE PARTITION, INSERT SYSTEM DISK
ofzoiets.

Dus ik reset em een paar keer en haal me dvd rom eruit haal em open en haal cd eruit. me systeem doet het nu opeens weer goed.
Dacht dus DVD rom kapot maar das dus niet zo.
sinds nu heb ik me dvd rom er nog uit liggen.

Gister heb ik me TV kaart er ingedaan en ik kreeg weer zelfde fout melding in DOS, dus ik d8 is me stroom-supply, haal kabel van me WRITER los en hij doet het

Hoezo VAAG?
Das niet vreemd, logisch als je writer op primary master staat en de hd niet boot dan he.

• joshua2
  • Laatst online: 24-04-2019
Komt ''ie:
Ik heb in 9 jaar tijd nog nooit een bizarre pc ervaring gehad.
ZO!
Wel eens stomme dingen gedaan, opgeblazen enzo, maar bizar? Nee.
Het was altijd wel ergens op terug te leiden.

hoe maak ik zo'n sig?

Verwijderd

euh toen ik 12 was, was mijn mobo van mn 468 SX is doorgebrand tijdens het spelen van mortal kombat :(

en het flashen van mn P200MMX bord ging O.K. totdat ik hem resette. toen deed ie nix meer.. hij ging aan, en zodra hij de bios wilde gaan gebruiken, resette die weer..

verder nooit zoveel probleempies, behalve dan met dat schijt MXstream.

Verwijderd

Ik heb een harde schijf gehad die helemaal stil viel, als een deel van de schijf benadert werd (lezen of schrijven). Hij deed dan niets meer tot ik hem opnieuw opstarte.

Nou goed, zal ie wel kapot zijn dacht ik, dus ik terug naar de winkel, zij testen hem, niet te vinden, hij blijft zelfs werken als ze naar de plek schreven. :?

Ik thuis weer geprobeerd, kreeg weer de zelfde problemen als eerst.

Ik weer naar de winkel, en met hun goedkeurig de harde schijf vakkundig opengesloopt :)

Bleek een deel van de schijf geperforeert, zoals ik al verwachte. Erg raar dat hun wel overal naar konden schrijven (ze hadden ook een oppervlakte test van scandisk uitgevoerd).

Kreeg trouwens geen nieuwe, perforeren is voor je eigen rekening :'(

• Tozz
  • Laatst online: 16-02 16:56
[b]Op zaterdag 17 februari 2001 00:39 Er valt niet veel te vonken in een voeding hoor, vonken krijg je aleen met extreem hoge spanningen, of als je met een schakelaar ofzo hoge stromen schakelt.
Of je het gelooft of niet. Ik heb het 1x gehad bij een 486. Kwam terug van ed grote vakantie en zette mijn bak aan (was toen nog een BBS bak), en alleen 1 grote vonk en niets. De zekering was echt WEG, en na een nieuwe zekering erin bleek dat de brugcel in 2en lag.

Verwijderd

Ik heb ooit een computer met 16 MB Ram gehad, maar sommige programma''s wilden niet installeren omdat ze minimaal 16 MB Ram nodig hadden en er volgens hun maar 15 inzat.

Eerst dacht ik dat een deel van het geheugen kapot was, maar als ik het geheugen in een andere computer zette, vonden de programma''s wel 16 MB.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42
"Ook bizar: Op m''n werk repareren we monitors van Compaq. Krijg ik een monitor voor m''n neus die nix doet. Goed, denk ik, en ik schroef dat ding open. Ik haal de cover eraf en wat zien ik: honderden dode vliegjes!!! komen eruit rollen! geen gein!"

Die monitor is vast naar WAN geweest:)
Mijn computer lag vol met dode vliegen toen ik terug kwam, ze hadden de ventilator niet overleefd:'(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Plague
  • Niet online
[b]
En ik doe zelf ook bizarre dingen,
ik ram mijn computer met volle kracht, laatst had ik gekneusde vingers >:)
computerbeul!!! ik moet dus echt :r van dit soort mensen he?
wie haalt het in ze zieke geest op z''n kompjoeter te slaan? :?

nou ja er zijn van die mensen :?

• TimMer
  • Niet online
Gowron: dat geintje met die 16MB is simpel: je hebt memoryhole 15-16MB ingeschakeld in je bios. (8>

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 19:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ultra-vaag: PC loopt vast, ik denk "flikker maar op ook met die zooi" dus ik druk op de powerknop om hem uit te zetten. Gevolg: het hangende programma sluit af :?:?:?

Met een metalen afdekplaatje 6 jumpers in 1 keer kortsluiten. Mooie vonken in de splinter nieuwe PC van m''n pa. Gelukkig deed ie het nog :)

En bij hardware testen kom je zo ontzettend veel vage shit tegen...dat wil je niet weten...nouja, eentje dan :)

Sample van GigaByte 7DX bord (AMD 760 chipset) is niet stabiel. Ik flash een nieuw BIOS maar dan is de boel ineens supertraag. Ik flash het oude BIOS terug, bord wil niet meer starten :(
Ik trek het bord uit de kast, wip het BIOS-chipje uit het socket (wilde gaan hotswappen) en prop het weer terug (ik had geen ander werkend bord met hetzelfde soort chip) Volgende dag: bord werkt weer met het oorspronkelijke BIOS, alleen niet meer op 133 MHz FSB :?:? (werkte eerst perfect)

Verwijderd

Bij een kennis even internet installeren, stopt de computer ineens overal mee, ik de hd er na lange tijd uitgehaald, bleek hij propvol met virussen te zitten...

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Ook 2 incidentjes te melden:

Bij de PC van de ouders van mijn vriendin: ISDN modem maakte soms geen verbinding, soms wel... dus hele PC opnieuw geinstalleerd... zelfde probleem.... Bleken de draadjes van de kabel los te liggen doordat de hond vaak onder die tafel lag, bovenop de ISDN kabel, en dan schoten de draadjes los :D

Bij mijn huidige PC is een van de 2 kabels die uit de voeding komt kapot (soms wel, soms geen spanning), kwam er achter doordat er een lucht van verbrand plastic in de kamer hing na het aansluiten van een CD-brandertje... gelukkig werkt alles nog :P

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ahum, ik was met m''n servertje bezig, wat zooi erbijbouwen enzo, en mijn harddisk begon ineens heel raar te tikken :?, gewoon TIK, TIK, TIK, die koppen tegen de zijkant, kaduuk dus, raar...

ik was dus nog steeds bezig, en TOM kwam langs, ik zeg tegen tom, hee moet je nou ''s kijken/luisteren naar m''n kewle hd
dus ik sluit die hardeschijf weer aan

*KABOOM* een mooie flits, en een nare geur kwam ons tegemoed, m''n voeding opgeblazen :((

alles werkte nog, behalve voeding+HD, allebij weg kunnen sodemieterne,

wel geluk gehad btw, dat de rest niet mee ontploft is :P

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-02 14:48

Sharky

Skamn Dippy!

Op dinsdag 20 februari 2001 13:21 schreef Glacier het volgende:
Het vaagste van windows vind ik altijd dat je je bak opstart en windows gigantisch crasht, maar de volgede keer gaat alles prima :? Exact zelfde omstandigheden (nog geen 30 seconden na elkaar), waarom crasht ie de ene keer wel en de andere keer niet :?
dat vragen zo''n 5 miljard mensen zich dagelijks af

This too shall pass

• Lucky_me
  • Laatst online: 19-09-2024
USB scanner en USB Joystick ( niet werken ) omgedraaid ( wel werken ). Na een ghost backup ( niet werken ) weer omdraaien ( wel werken ) etc. etc. etc.:?

Voodoo Banshee bij 32 bits kleuren. Als je tekst aan het typen bent en de backspace pakt blijft de letter gewoon staan. verder werkt het beeld bij alles normaal. Duurde wel eventjes eer ik erachter kwam dat het aan de 32 bits kleuren lag.:r

Modem query in mijn vorige pc (heel de pc spontaan uit):?

Als ik aan mijn pc ga sleutelen trek ik de stekker uit de voeding. Alles weer aansluiten Geen sblive kaart. weer uitzetten voeding er uit en er in. Sblive vind ie weer wel. Dit is ALTIJD wanneer ik ga sleutelen.:(

In windows ME een zipdrive scanner en printer IN SERIE AANGESLOTEN op de paralelle poort EN WERKEND GEKREGEN.:7

Installatie van NT 4.0 > verneukte FAT table > alles kwijt.:'(

Dit is een verhaal van een collega:

Oude floppy disk ( die zwabber dingen ) waarvan je de schijf er toen nog uit kon halen lag open en bloot op tafel> Brandje> vetlaag op die schijf. Die vette zooi afgewassen met lauw water terug in hoesje. En gewoon werken.:o

Onze kat slaapt nogal graag op mijn monitor ( lekker warm ). Wat blijkt: Ze had een lintworm. Allemaal kleine wormpjes in mijn monitor . Gewoon lekker laten zitten. Zijn ze strax lekker gebakken :Y)

Verwijderd

Zoek een normale naam freak666, sufferd!

Mijn naam slaat ook nergens op, maar jij kwetst mensen!

• doubleduh
  • Niet online
een bsod in win2k. de ide kabel was eruit geflikkerd >:)

• fv
  • Laatst online: 16-02 17:16

fv

-------------------> hiero

Laatst viel de PC van mijn werk van ongeveer 2 meter van de grond op een kale betonnen vloer (ik glee uit op de trap... WOEOEAAAH!!). Enorme klap! Even kijken of ie het nog doet... ja hoor geen enkel probleem! (Het was zo''n hoerige Compaq machine (oudje) met een toch wel zeer degelijke kast!!)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• TimMer
  • Niet online
Harry_van_de_Hapkar: niets persoonlijks, maar je zit zeker nog niet lang op internet ?? De meest gekke nicks worden gebruikt, niet om mensen te kwetsen, maar dan denken ze dat ze stoer zijn... :o :D

Verwijderd

Me koffiebekerhouder (Merk: 36x) is al 10x afgebroken!!

• Gallus
  • Laatst online: 22:09

Gallus

Cheesy

Op dinsdag 20 februari 2001 16:58 schreef Snijkoek het volgende:

[..]

Dat ken ik ja. Dat had ik vroeger ook met m''n ouwe Zenith 286 bak. Die stond an de noordkant van et huis op zolder. In de zomer geen probleem maar ''s winters was het altijd maar afwachten of ie het ging doen...
Ik had dat probleem met m''n XT-tje met 30MB WD schijf. Als het koud was maakte hij hele rare geluiden en bootte niet. Dus als ik thuis kwam van school rende ik meteen naar zolder en zette de computer aan. Vervolgens ging ik wat drinken, keek wat TV speelde een beetje met de lego etc. Als ik dan de pc rebootte werkte alles perfect.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Zovaak rare dingen meegemaakt, drivers die spontaan verdwijnen, zodat je de boel weer opnieuw kunt installeren, programma''s die ineens andere instellingen hebben zonder dat je er wat aan gedaan hebt enz.

Maar ja dat krijg je met windows :+

Wat wel eens vreemd was, ik OC-de mijn pentium 133 naar 150, toen draaide die ineens veel trager :?
Hele proces weer van voren af aan uitgevoerd, en toen zat het wel goed.... Snap er nog steeds niks van :?

Verwijderd

:( Bij mij gebeurt nooit iets spectaculairs, behalve dat iets gewoon dood gaat:? Ik wil ook wel eens rook zien!! (uuhhhh toch maar liever niet denk ik!:):)

• VlasBaard
  • Laatst online: 14-02 23:24
Mijn geheugen wat geluid maakt tijdens prime95 (GEEN grap)... zelfs herproduceerbaar. Als iemand me niet gelooft mag hij langkomen om te komen luisteren.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Hmm ff denken....mijn pa die zijn computje aan het upgraden was, waarbij er een felle blauwe vonk uit de voeding kwam, waarbij de kamer even blauw oplichtte als bij een stroboscoop. Voedingkje rip.

Ook leuk: Een tweede muis proberen aan te sluiten op de (brede) seriele poort via een verloopstekkertje, terwijl de compu aanstond. Bij het plaatsen ging spontaan mijn cd-rom laatje open, waarna mijn seriele poorten verziekt waren. De cd deed het nog

Ook leuk bij de aanschaf van een systeempje bij Graficall :r De sukkels hadden de cpu-fan niet goed aangesloten, waardoor die los in mijn kast lag. Toen die pc bij mij aankwam, meteen aangesloten om te kijken of ie werkte. Deed het precies 5 minuten, en viel toen om "onverklaarbare" redenen uit. Uitzetten en na even wachten weer aanzetten ging wel, maar na dat 5 keer gedaan te hebben gaf ie helemaal de geest. Met pc-tje naar GRaficall :r en daar laten fixen: Resultaat: Nieuw mobo+cpu, nieuwe videokaart & cd-rom naar de klote. Totale schadepost voor graficall ca 1500 gulden. Stelletje beunhazen daar.

• Gallus
  • Laatst online: 22:09

Gallus

Cheesy

Op woensdag 21 februari 2001 14:17 schreef VlasBaard het volgende:
Mijn geheugen wat geluid maakt tijdens prime95 (GEEN grap)... zelfs herproduceerbaar. Als iemand me niet gelooft mag hij langkomen om te komen luisteren.
Ik hoor ook geluid tijdens Prime95! Kast stond open en ik hoorde duidelijk dat er geluid uit kwam, kon alleen niet plaatsen waar het vandaan kwam. Geheugen dus? Vaaaaaag!

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

hmmmmm.. een scsi hdd die in de bios al vast slaat...

de compu op mijn pa''s werk: als je er alleen al naar kijkt is ie al kapot.. begint ie te flippen en vage fouten te geven.. het zal windows us niet zijn...

Ik zat weer eens te rotzooien met mijn p550 die opeens spontaan herrie begon te maken (stof in de fan). die pc had ik dus nog open staan.. en als ie bij het opstarten weer van die vage geluiden maakte tikte ik ff de fan aan.. en weg geluid. totdat ik het een keer blind deed........ dat metalen ding dat met 4500 toeren ff vol mijn nagel in ramde... dat deed best zeer... :(:(:(:(:(:(

een het meest bizarre: een linux crash

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Voodoo 2 en Ati Radeon samen in een pc doen met windows 98. Als laatste de drivers voor de voodoo 2 gaan installeren (zie hieronder)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/79013

Voodoo 2 eruit -> geen probleem meer.

Of mijn vader dan met zijn gezeur over mijn diskdrive toen |:( : "De floppy doet het wel maar volgens mij hoort de voedingsstekker er toch anders in.". Hij doet de stekker er andersom in (pc nog steeds aan), en lekker geluidje, draad half gesmolten.

Of dat soort dingen met de floppy''s (zip-bestanden konden niet naar de hdd worden gekopieerd en toen ik hem gerenamed had wel :?), en van die vage meldingen als: "beperkingen. Deze handeling mag niet op je pc vanwege beperkingen op je pc. Neem contact op met de systeem aministrator:?(ik had net windhoos erop gezet).

En dan nog die keer dat mijn pc toch best wel begon te stinken.. Nog een week ofzo doorgewerkt. Geur bleef. Nieuwe voeding, stonk nog steeds. Bleek mijn celeron 266 een paar weken op passieve koeling te lopen >:)! (van airflow was in mijn mini tower niet echt sprake)

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Op een dag startte ik mijn pc op en reboote windows mijn pc automatisch. Daarna geprobeert in veilige modus en wat bleek........ :( jullie raden dit nooit!
Register naar de haaien. Oplossing: Windows + alle apps opnieuw installeren. Ik denk niet dat 1 van jullie dit ooit wel eens is overkomen :)

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De voeding van mn 286 was n keer stuk . Toen heb ik m ergens kortgesloten, een harde knal+vonk, en toen deed ie t ineens weer.

• getty
  • Laatst online: 30-01 08:31
Ik wou ooit op school een directory dellen met deltree en binnen 3 seconden was heel de hd leeg. Gelukkig was dat de laatste week op die school.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Dat met die register fout heb ik (minstens) eens in de 3 maanden! (Het register van) Windows zuigt!

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik heb hier zo''n mooie PIII 450 van de Aldi (:D) staan... nooit problemen mee gehad, behalve deze keer:

Ik merkte dat de ventilator in de voeding af en toe doodleuk stil stond. En als ie het wel deed draaide hij nog veel zachter dan die van m''n P166. Samen met vriendje dus even de voeding opengeschroeft, bleek er tot onze verbazing zomaar een losse condensator in te zitten!! :o Eventjes eruit gevist, ventilator vervangen (draadjes doorgeknipt en aan elkaar gezet met plakband :+), doet het weer perfect. 8-)

Overigens kwamen we er later achter dat er nog een garantiestickertje op de voeding zat :)

En een andere keer...

Het knopje van m''n speakers was een beetje lam, wilde niet meer aan tenzij je een half uur op het knopje stond te beuken. Even opengeschroeft, knopje eruit gewipt, elastiekje + plakband om het schakelaartje en doet ''t nu perfect, al blijft ie nu wel voor altijd aanstaan *D

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 23:16 schreef TimMer het volgende:
Gowron: dat geintje met die 16MB is simpel: je hebt memoryhole 15-16MB ingeschakeld in je bios. (8>
Nee, dat had ik gecontroleerd en stond uit. Sommige programma''s vonden wel 16 MB

Verwijderd

Ik heb trouwens magische krachten, iedere keer als ik bij een windows 9x computer de muis en/of het toetsenbord aanraakt is het crash risico met 500% gestegen ten opzichte van andere mensen die dat doen.

Verwijderd

Zelfs KDE is niet tegen mijn magische krachten opgewassen 3 crashes op 1 dag (wereld van verschil met windows). En onder de prompt is ie (hoe kan het ook anders) nog nooit gecrasht. (maar toen waren mijn magische krachten weer aan het bijladen van KDE)

• MrTinux
  • Laatst online: 07:54

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 20 februari 2001 15:48 schreef The Rapier het volgende:
6: last but not least, met die zelfde laptop.
opstarten met netwerkkaart erin=hangen in windows ( wolkjes beeld met bewegende blauwe balk onderin )
kaart los, dan vast= verder gaan met opstarten.
dan wordt het afhankelijk vasn de tijd, als de laptop dan al 4~5 min aanstaat wordt er goed verdere gestart en werkt alles perfect.
echter als de laptop nog niet zolang aanstaat dan loopt hij gewoon weer vast ( wolkjes beeld met bewegende blauwe balk onderin ). dat dan drie keer en je zit in windows zondere netwrek :(
en dus opnieuw opstarten :( , met dezelfde routine
Heb je niet misschien dynamische IP-adressering aanstaan? Anders ff een IP adres opgeven bij je netwerkinstellingen. Scheelt VEEL opstarttijd!!!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• koentjuh
  • Laatst online: 22:49
Op vrijdag 16 februari 2001 21:14 schreef Smoothy_ het volgende:
Op 27 februari 1999 heeft mijn computer een hele dag stabiel gedraait onder Windows 98!!! :+
Woh....bij mij staat her record van windows 98 op 1 uur en 56 min.... >:)...maarja dan wil je ook nie weten hoe brak ik er toen mee omging, nu gelukkig geenn win 98 meer..

• Rudy_X
  • Laatst online: 23-03-2013
een cpu-fan op 220 gezet, hij koelde wel ineens x-treem voor z''n 2 sec >:) >:) >:)

(had flink gezopen die avond dus ik was een beetje gek. Had daarna wel spijt van, moest een nieuwe halen, fl20,-- :( )

verderest heb ik met een moker m''n hd in elkaar gestouwd. Hij was te klein en moest een manier verzinnen om een nieuwe te claimen bij m''n ouders :) :) :)

Pc: Geen :(

• Excrusiator
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Omdat ik een paar probleempjes had met mijn dailup verbinding (disconnect, blauwe schermen met het verbinden, wel verbinden maar geen data ontvangen, wel verbinden en geen data verzenden, etc) en ik al vanalles geprobeerd had ging ik het maar opnieuw installeren.

Ik ga dus naar software en windows setup en verwijder de software hiervoor. Halverwege de de-install: Rundll Error bla.
De de-installatie wordt afgebroken...

Ach, ff opnieuw opstarten, dan is hij weer stbiel. Start dus fijn windows opnieuw op.
"Ongeldige Windows installatie"

*jank*

Hij werkt nu wel weer stabiel...

edit:

Raar zinnetje..

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

owja, en dit vind ik een hele handige functie van mijn SB16:
Als ik data kopieer hoor ik hele zachtje en snelle piepjes door mijn boxen. Ik hoor dus letterlijk de data die gekopieerd wordt. :)
Denk dat het aan het feit ligt dat mijn pc niet geaard is.

* Excru aait HAL

• LosserNL
  • Laatst online: 07:40
Ik probeerde bij een AT systeem even de contacten van de powerknop te verwijderen zonder de stroom eraf te halen....BOEM 230 door mn klauwen.....wel overleefd ;)

Voor de rest : Soms knalt ie eruit als ik on-the-fly ff wat verander aan power-stekkertjes...dan mot ik 5 minuten wachten tot de voeding weer koel genoeg is >:)

• Dirk J
  • Laatst online: 13-02 21:51
mijn computer start alleen op als er een cd-rom in de cd-rom drive zit, of als de cd-rom speler open is tijdens het opstarte"n :?

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Op donderdag 22 februari 2001 21:52 schreef [KGB]Beria het volgende:
Ik probeerde bij een AT systeem even de contacten van de powerknop te verwijderen zonder de stroom eraf te halen....BOEM 230 door mn klauwen.....wel overleefd ;)

Voor de rest : Soms knalt ie eruit als ik on-the-fly ff wat verander aan power-stekkertjes...dan mot ik 5 minuten wachten tot de voeding weer koel genoeg is >:)
Dat doet mij denken aan een verhaal wat een vriend mij ooit vertelde (hij zag het gebeuren):
Hij was op bezoek bij een vriend van hem en ze waren wat aan het rotzooien met pc''s, op een gegeven moment trekt die vriend van hem de voedingskabel uit de voeding (pc stond uit) en hij zag hoe 230V van de kabel via de duim van zijn vriend naar de voeding sprong. Die vriend van hem had niets, tot hij zijn duim onder de kraan hield (deed auw ;)), je kon een klein sisje horen. Toen ze later de twee duimen van de jongen naast elkaar hielden zagen ze dat de duim die onder stroom had gestaan 1cm gegroeid was...

Ik heb die duim nog nooit zelf gezien, maar hoop dat ik dat ooit doe (fysiek bewijs voor het verhaal).

* Excru aait HAL

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb een bigtower naast me op de grond staan, maar de kast staat nog open en soms trap ik perongeluk tegen me processor (slot 1) en dan reboot ie. eerste keer dacht ik dat ie aan het overlijden was, totdat ik erachter kwam dat ik de hele tijd in me kast trapte :o

• Daniel304
  • Laatst online: 19-01 16:22
Heel leuk mijn speaker draadje op mijn oude moederbordje geprikt had alleen verkeerde pinnetjes (reset + HD) geloof ik vet veel rook.. speaker verrot, kabeltjes naar speakertje zwart en baantjes op bordje zwart.. rest deed het nog !!!

Owww jah.. oude Pc uit kelder halen.. stekker in stop contact doen (zonder te kijken of die wel op 220V stond) hadden ze ''m voor de gein op 110V gezet.. Heb 4 dagen die lucht geroken !!!

• Gamer
  • Laatst online: 00:58

Gamer

Electrified

dvd spelen insteken, pc aanleggen, schuift open, schuift terug dicht, schuift open,....

vergeten master en slave te zetten, lang geduurd voor ik daar opgekomen was.

ne keer voelen hoe warm die orb was, vlam pc uit. oeps, den boel hier kapot. leg terug aan,niets aan de hand.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Daniel304
  • Laatst online: 19-01 16:22
Op donderdag 22 februari 2001 21:57 schreef AMDude het volgende:
mijn computer start alleen op als er een cd-rom in de cd-rom drive zit, of als de cd-rom speler open is tijdens het opstarte"n :?
Hehe zeker compraq ?!? heb hiero zelfde probleem gehad !!! Heb ''m na tijdje het raam uitgesoddemieterd.. waren buren erg blij mee
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.