[BC3] Tweakers: Meest bizarre ooit met je computer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.014 views sinds 30-01-2008

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Misschien is dit al eens gevraagd, maar:

Wat is het meest bizarre wat jullie ooit meegemaakt hebben met jullie computer. Hardware (ontploffingen enz), of Software (vage meldingen ofzo) ??

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op 27 februari 1999 heeft mijn computer een hele dag stabiel gedraait onder Windows 98!!! :+

They made me do it.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Toetsenbord vastloper.
(toetsenbord liep vast, rest werkte nog wel steeds perfect.)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zelf voeding splitter maken en het rode en het gele draadje omdraaien:(
Begon mijn 6,4 gig te stinken... kheb wel een nieuwe gehad onder garantie:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Chiron
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
de voeding van mijn ouwe p60 is een keer ontploft vanwege een blikseminslag, harde knal, steekvlam en vonk, en toen deed ie nix meer :(
gelukkig was het alleen de voeding die het loodje gelegd had, is alleen alweer 5 jaar geleden, dus geen pics :(

maar was wel ff schrikke >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.softwarecave.nl/tweakers/pic1.gif

>:)

Verwijderd

Hehe
Bizar en dom.
Ik drukte een keer mijn scsi kaart in zijn isa slot, was alleen vergeten comp uit te zetten.
Dat was dom, maar bizar was dat na dat akkefietje mijn comp et 10 minuten later weer deed zonder iets kapot terwijl ik toch zou zweren vonkjes te hebben gezien!

Prozzie

• Excrusiator
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

owja, vaagste foutmelding (mac):
"Er is een fout opgetreden omdat een verwachte fout niet optrad." :?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

2 dagen voor kerst, starte mijn broer onze gezamlijk PC op, kwam ik de volgende dag naar boven:''Ja eehhh, de PC heeft de HD zomaar geformateerd :(:(:(:(:(:(''

|:(|:(|:(|:(|:(|:( 2 GB aan MP3tjes kwijt en schoolbestanden + plaatjes!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FreakNL
  • Laatst online: 22:55

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Owja |:(

Die nieuwe Macs zeggen toch ook "sorry" als je ze vastlopen ofzo?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-02 14:48

Sharky

Skamn Dippy!

dat mijn p75@90 het alleen deed als ik hem aanzette, 2 minuten later resette en dan pas beeld enzo had.
errug vaag

This too shall pass

Verwijderd

Ik linux instaleren Ontploft de voeding grote witte rookwolk
Ik switch netwerkkaart pc staat uit ik pak even wat kijk terug zie ik een rook wolk asus p3b-f opgeblazen
bij de bouw van de computer van een vriend op zijn mooie asus cusl2 usb kabel verkeert aangesloten kabel echt helemaal weggefikt en verkoolt stinken rook :r. Oeps foutje :P. Mobo doet het nog alleen onderin de kast grote zwarte brandplek >:) en in de kast verkoolde kabel als aandenken.

voor de rest niks bijzonders :D

Verwijderd

Ik draai al een half jaar Win ME ROTSSTABIEL . De tweakergemeenschap mag verbaasd zijn .

Verwijderd

Xtreemste wat ik meegemaakt heb is een voeding die ontplofte. Weg systeem...
maarja geeft wel leuk effect in het donker !!!
>:)>:)

Verwijderd

het internet :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
opeens ging de letter "R" niet meer op het toetsenbord :? (de rest ging wel nog)

na reboot ging ie weer :)

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
catfish : Dat soort geintjes kunnen veroorzaakt worden door een Trojan. Ik noem een NetBus...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

"The matrix has you..."

;)

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Werk:
-Pc verplaatst. vette vonk uit de voeding, vervolgens zat een hele vleugel een halve dag zonder stroom.

-Het stekkertje van de floppyvoeding verkeert es om aangesloten. Vette rook. Voeding dood

Thuis:Mijn overgeclockte duron 700 op 900 die vervolgens 500 post

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
oude isa geluidskaart opgeblazen door het speaker kabeltje eruit te trekken terwijl die aan stond (:?). Grote vonk en een geknetter. Ik PC uit, open maken, HELEMAAL zwart en het in het ISA slot waren de pinnetjes verkoold!!! :?
Was echt vaag! Moederbord deed het nog gewoon... (P5A)

Oh ja, ook nog mijn 700 op 800 gezet, vervolgens hangt ie (te hoge FSB), reboot, staat de FSB op 85!!! (Ik denk :?, want in de bios en softfsb gaat ie maar tot 90 Mhz :?)

edit:
Zin''s formulering fout...

Verwijderd

Meest bizarre mmm ff denken, ahh ja weet het al.
Dat was toen een paar mensen die ik kende een nieuw moederbord en proc. gekocht hadden.
Nadat ze alles hadden aangesloten hoorde je een knal en kwam er rook uit de pc >:), wat denk dat was de proc. en die was gebroken ( nee niet alleen de core maar de hele proc :o )
Dit was ook een keer eerder ter sprake gekomen in een topic.

Maar nadat ze weer een nieuwe hadden gekregen met het zelfde resultaat bleek dus dat ze voeding ff leuk 230V aan de proc gaf :7

Foutje Bedankt :D

Verwijderd

Wilde Tomb Raider 4 starten, krijg ik opeens allemaal rare strepen op het scherm en begint dat ding te kraken en te piepen en toen hoorde ik een knal en kwam er wreed veel rook uit. Ik haal gelijk de stekker eruit. Maak ik hem open, zie niks verkeerds dus ik zet hem weer in elkaar en zet hem weer aan en hij deed het nog.

Verwijderd

Ik heb jetzt maal ein vlieg in mijn fan gehad, toen ich meine bak aansette, had ik dad vlieg vermurrt..

Ik habe die resten im voeding gelassen..

R.I.P vlieg..;(

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:09
Dat grapje van mij om de metalen kap van de voeding ff goed te schuiven terwijl de voeding aanstond...
ik heb ''t wel overleefd, de voeding niet |:(

Verwijderd

Blijkbaar gaat het bevestigen van een cooler op een AMD-processor erg stroef, bij mij dus ook, ging nl met m''n schroeven draaier dwars door m''n Moederbord heen.

Terug bij de dealer vroegen ze: "Wat is het probleem?"

Antwoordt van mij: "Hij deed het ineens niet meer"

Kreeg gelukkig een nieuwe :)

Verwijderd

Mijn 486 reboot als ik mijn monitor later aanzet dan de computer. :?

Heb het vermoeden dat mijn voeding het dan niet helemaal meer trekt :)

Verwijderd

pc staat uit maar stekker zit nog in de voeding, pci kaart eruit getrokken, pc gaat spontaan aan....
pci kaartje en pc deeden het nog perfect :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Ik heb 2 maanden geleden met me suffe kop mn koeler verkeerd en om op de processor gezet.. Ik kwam er pas een halve week geleden achter, toen ik er een vette alpha op zette, want eh.. hij werd een beetje warm (stressed - loopt vast - heb 67C gehaald!) idle 59 en alles wat daar tussen zit..

Zag er eigenlijk best wel spectaculair uit.. toen ik de ouwe koeler dr af haalde zag je dat naast de core (aan de kant die de heatsink niet raakte (hij zat er dus maar half op, omdat de plaat aan de onderkant van de heatsink maar heel smal was)) allemaal stof/as?? liggen en was de rest gedeeltelijk gesmolten.. maar hij deed/doet t nog steeds!

Heb met een stofzuiger stof weggehaald, core en alles daar schoongemaakt met wasbenzine en Het glom weer als een spiegeltje.. alleen klein randje naast de core permanent gesmolten en zo''n papieren stickertje aan de onderkant was een beetje bruin! :0

Hij draait nu overigens lekker op 1000MHz..

[oh nog ff snel editen voor ik m verstuur]
had m weer teruggedraait op 950.. onstabiel
[/oh nog ff snel editen voor ik m verstuur]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

20+30gb is bij mij 70 gb :>) je hoort me nie klagen

• Thefirstikke
  • Niet online
Op werk:
Ik op het systeem op m''n werk Whistler geinstalleerd, op het moment dat het bureau blad geladen werd hoorde ik dat de ventilator van m''n proc stopte. Ikke wilde dus toch met Whistler spelen, dus hoppa kast open, en On-the-fly het stekkertje van de processor koeler aan een stekkertje van m''n voeding maken. Ik heb nog nooit zoveel vonken tegelijk gezien 8-)
Hoe domme acties kun je soms hebben :)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
toen ik weer eens mijn motor opblies in het spel need for speed 12 begon mijn harddisk te ronken en mijn processor was overbelast, nadat ik de pit stop had bereikt was alles weer over (duurde wel 13 sec)..

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb in een pc ooit eens een modem en een isdn kaart van trust ingebouwd en de enekeer als je het modem slecteerde ging in bellen met de isdn kaart en andersom het zelfde

heel verveled :(

Verwijderd

Ik heb het niet zelf gedaan, maar ik stond er wel bij toen het gebeurde.

De voedingskabel tussen de HD en de CD-ROM zat verkeert om aangesloten (jeweet wel geel niet bij geel :))

Je kon na opstarten dwars door de HD kijken.

Verwijderd

* Muis-vastlopers op de laptop
* Win2000 recovery console FIXMBR / FIXBOOT commando''s die in combinatie met Bootmagic je complete FAT-tabellen wissen

Verwijderd

Mijn monitor is ontploft toen ik detonator drivers installeerde. Mijn cd brander is pas geleden in brand gevlogen na het branden. Maar ja das logisch. Ik heb 2 vingers verspeeld met het installeren van nieuwe fans in mijn systeem. Gelukkig deden de fans het nog...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-02 20:46
Ik heb wel es ooit het volgende gehad met m''n 286.
In dat beestje zat een MFM controller met een 20 Mb HD. Maar nu had ik ook een geluidskaart die ik wilde gebruiken. Wanneer ik de geluidskaart in de comp zette zag ie de harddisk controller niet meer. Vreemd, dan toch maar eens kijken wat ie doet als ik de computer opstart en dan de kaart in het ISA slot stop. De computer liep niet vast, hij zag gewoon de HD niet meer. Dus op zich ging er niks fout.

Een keer had ik een oude tapestreamer, aansluiting leek op SCSI, dus ikke ''m op een SCSI kaart aansluiten. Ik zette de computer aan, smeulllll, 1 draadje uit die kabel smolt echt HELEMAAL weg. Was dus NIET goed.

Verwijderd

heb al mijn pci kaartjes onder water gezet (mijn raam stond open,en als je dan water/peltier koeling gebruikt word je video kaart een klomp ijs), mijn computer stond gewoon aan. hij liep vast en toen ik resette kwam de scsi kaart met een fout melding. ik snel mijn kast open: alles was nat.
ik heb alles afgedroogd en alleen mijn tv-kaart doet het niet meer.

twee dagen later begon m''n beeld raar te doen (ik kreeg allemaal lijntjes), ik wou net naar beneden lopen voor een andere monitor. toen rook ik opeens iets, ik snel mijn pc open gemaakt. wat een stank zeg !!!
snel de voeding uitgezet, toen ik mijn video kaart vast pakte brandde ik mijn vingers zowat. gelukkig was de zilver epoxy gewoon gesmolten.
mijn videokaart doet het nog maar mijn peltier element is comleet doorgebrand.

Verwijderd

Jeeeeemig.

Stelletje opscheppers.

Er komt echt geen vonk uit de voeding of rook uit de computer als je je floppykabel verkeerd om hebt hoor.

Er valt niet veel te vonken in een voeding hoor, vonken krijg je aleen met extreem hoge spanningen, of als je met een schakelaar ofzo hoge stromen schakelt.

Een klein flitsje van een doorbrandende zekering of component zou nog kunnen.

Rook uit je computer?

Laat me niet lachen jongens.

Ik vind dit opscheppen erg vervelend omdat je nu steeds vkaer bij posts moet denken van, vertelt hij nu de waarheid of lult hij weer eens uit zijn nek.
Zo kunnen we elkaar niet meer vertrouwen.

Een beetje aandikken oke, maar ga je dromen maar uiten in het onzin-forum

Verwijderd

Die pc van mij laat me altijd gore plaatjes zien terwijl ik er niet om vraag. Ze zijn al ingebrand op de monitor.

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

20 keer crashe in 15 min op Win98 :)
das pas erg...

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 00:39 schreef TweaKERS het volgende:
Jeeeeemig.

Stelletje opscheppers.

Er komt echt geen vonk uit de voeding of rook uit de computer als je je floppykabel verkeerd om hebt hoor.

Er valt niet veel te vonken in een voeding hoor, vonken krijg je aleen met extreem hoge spanningen, of als je met een schakelaar ofzo hoge stromen schakelt.

Een klein flitsje van een doorbrandende zekering of component zou nog kunnen.

Rook uit je computer?

Laat me niet lachen jongens.

Ik vind dit opscheppen erg vervelend omdat je nu steeds vkaer bij posts moet denken van, vertelt hij nu de waarheid of lult hij weer eens uit zijn nek.
Zo kunnen we elkaar niet meer vertrouwen.

Een beetje aandikken oke, maar ga je dromen maar uiten in het onzin-forum
tja of alles waar is geen idee
maar wat ik vertelt hebt is echt waar van de laaste 2 mobo''s heb ik nog bewijs thuisliggen >:)

Verwijderd

paarse rook uit mijn 486
heb ik verschillende malen gehad ff alles goed aan drukken en deed het weer met veel zweet verkocht een jar later want hij had af en toe kuren, maar heb van hun nooit klachten gehoord en met pjoeter problemen kwamen ze altijd naar mij toe :)
verder nooit iets gehad

Verwijderd

Een paar jaar geleden, tijdens de install van mijn toen verse LinuxIso, gewoon doorwerken op mijn windowsbak. --goh..hoor ik nu een piep, ahh, details-- --wat ruik ik?, ahh, details-- [geluid van zekeringen die spiritus sanctus geven] Goodbye 10 jaar oude monitor. :(

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52
Los USB draadje in mijn kast was in de fan blijven steken, nadat ik wat geheugen had bijgeprikt (166mmx@290 op een Supersocket 7)
Dat was niet zo goed, direct na BIOS vet vastgelopen, dus ik een paar keer rebooten en denken wat is er mis met dat geheugen?

Tot ik wat begon te ruiken >:) PC uit, kast weer op zijn kant, en mooi mijn vingers verbrand aan alles wat er maar in die kast zat, 30 min. later PC weer eens geprobeerd... Dit tekstje typt ik verdorie nog op het zelfde systeem :)

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Zeker weten dat een computer kan roken!

Jaren geleden had ik de traagste computer van de afdeling :( Ik kreeg maar geen nieuwe, dus besloot ik een handje te helpen.
Elke ochtend gaf ik de PC ( een Tulip 386 SX 16Mhz) zo''n enorme trap dat hij van de grond kwam.

Na een paar weken was het zover, weer een trap, een zzjjoooeeemmm geluid, brandlucht en dikke grijze rook achter uit de PC.

Eindelijk zou ik een nieuwe krijgen :)
Onze netwerkbeheerder nam hem mee en beloofde een nieuwe PC te bestellen, een echte Pentium!!

Twee dagen later kwam hij terug. Brede grijns op z''n bek, m''n Tulipje in z''n handen.
Je hebt geluk, we hebben ''m kunnen repareren :(:(:(

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 01:07 schreef Evolution het volgende:
Zeker weten dat een computer kan roken!

Jaren geleden had ik de traagste computer van de afdeling :( Ik kreeg maar geen nieuwe, dus besloot ik een handje te helpen.
Elke ochtend gaf ik de PC ( een Tulip 386 SX 16Mhz) zo''n enorme trap dat hij van de grond kwam.

Na een paar weken was het zover, weer een trap, een zzjjoooeeemmm geluid, brandlucht en dikke grijze rook achter uit de PC.

Eindelijk zou ik een nieuwe krijgen :)
Onze netwerkbeheerder nam hem mee en beloofde een nieuwe PC te bestellen, een echte Pentium!!

Twee dagen later kwam hij terug. Brede grijns op z''n bek, m''n Tulipje in z''n handen.
Je hebt geluk, we hebben ''m kunnen repareren :(:(:(
Jij gaat voor de hoofdprijs sterke verhalen :P

Verwijderd

Geen sterk verhaal, 100% waarheid. Ik heb er nog een paar maanden mee moeten doen. Ik had namelijk de moed opgegeven en heb m''n Tulipje maar niet meer geschopt

Verwijderd

Je had die tulip de eerste keer HARD moeten schoppen .

Verwijderd

Ik had een keer omdat m''n oude monitor kaduuk was de monitor van m''n broertje aan mijn pc gehangen...

na 20 minuten dacht ik... *snuif* *snuif* wat ruik ik nou?

zag ik een beetje licht aan de achterkant van de monitor, dus ik sta op, en kijk in de monitor zelf, zie ik een of andere spoel die _ROOD_ gloeiend is!!! :o monitor maar ff snel uitgezet (8> dat ding doet et nu nog steeds! :D |:(

Verwijderd

Ik heb m''n volle gewicht (+100 kg) erachter gezet, dus je kan wel zeggen dat ik hem hard geschopt hebt ( arm Tulipje :'( )

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
was met het disk station aan het plaren en toen sloot ik hem aan terwijl de pc aanstond |:( , voeding ontploft/verbrand (garantie ole)

en vaker werkt het hele toetsenbord nie meer en de rest wel, hup de ps/2 stekker eruit en eruin en hij doet het weer

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

OK, heb ik ook een vage... (op dit tijdstip, LOL)

Een goed jaar een linux server gedraaid met een 3,2 gig Quantum fireball. Nooit iets mee gehad. Wil ik me systeem upgraden met een ander mobo/proc, HD aangesloten en werkt nie meer :(
Ook niet op een ander systeem.

Verder wat "statische ongelukjes" BH6 mobo en geluidskaartje naar de haaien. GEEN rook hier! :+

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:48
Ik heb een aantal keer de volgende melding gehad:

De bewerking is geannuleerd vanwege de geldende beperkingen op uw systeem, Neem contact op met uw systeembeheerder

• Hielko
  • Laatst online: 20:21
Ik heb een keer een foutmelding in UT gehad die zo lang was dat het scherm niet eens op het beeld paste op 1024x786!

• 8-Track
  • Laatst online: 06-02 16:02

8-Track

Ik heb er een screenshot van:

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/aband/Ars/screen.jpg

groter plaatje

Verwijderd

hahahahah ;) Goeie vraag nou daar gaan we:

Oude 486 met een vriend van me; we waren FIFA95 (<- LOL)aan het spelen toen die vriend ineens opmerkte dat hij brandlucht rook. Mja, in eerste instantie niks aan de hand dacht ik.. tot na 2 potjes verder ineens een VETTE witte rookwalm uit de kast kwam. Ik heb snel de pc uitgezet en hij heeft het nooit meer gedaan :)

Ennuh, 2 weken geleden op me werk hadden we een kapotte monitor ter reparatie. Wat bleek: zekeringetje kapot. Ik dus die zekering eruit gehaald en de nieuwe erin. Kwestie van 10 seconden werk. Dat dacht me collega dus ook en die stak na 10 seconden de stekker er weer in. Het was voor mij dus GEEN 10 seconden omdat ik ff zat te klooien.
Toen kreeg ik me toch een opdonder! |:(
Ik heb de hele middag tinteling in me arm en me schouder gehad en flinke koppijn nog ''s-avonds ;)
Maar wel grappig op zich HEHEHE :)

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
Op vrijdag 16 februari 2001 23:02 schreef -OverSoft- het volgende:
oude isa geluidskaart opgeblazen door het speaker kabeltje eruit te trekken terwijl die aan stond (:?). Grote vonk en een geknetter. Ik PC uit, open maken, HELEMAAL zwart en het in het ISA slot waren de pinnetjes verkoold!!! :?
Was echt vaag! Moederbord deed het nog gewoon... (P5A)

Oh ja, ook nog mijn 700 op 800 gezet, vervolgens hangt ie (te hoge FSB), reboot, staat de FSB op 85!!! (Ik denk :?, want in de bios en softfsb gaat ie maar tot 90 Mhz :?)

edit:
Zin''s formulering fout...
dat doe ik zo vaak nog noit wat gebeurt bij mij :?

Audi A8 W12 6.0

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
ohja ik een keer fans aansluiten ik vergat de pc uit te doen en toen kwam mijn 12 volt draadje tegen het ijzer van de nog geen 1 week oude antec sx830!!! ik balen hij doet niks meer!!! mbv de geweldige tweakers :)hier ff 5 min gewacht en toen deed ie het weer! oh wat was ik toen blij :)

ohja was een keer met mijn 330 wat voeding aan het spelen mijn vader doet ff voor de gein de stekker erin (hij dacht dat dat voor de lamp was en dus voor beter licht) ik had de heledag tintelingen in mijn spieren echt irri voor de rest geen pijn ofzo, ik dacht altijd dat dat heeeel erg pijn deed maar dat viel mee

Audi A8 W12 6.0

• Cansu
  • Laatst online: 07-01 08:42

Cansu

Cirus the Virus

Mijn Outlook Express 5.5 in combinatie met Win2k UK gooide de mails weg uit zelf aangemaakte mappen. Ik hab bv een unread mail in de folder accounts. Ik dacht laat ik die morgen lezen. Start ik de volgende morgen mijn Outlook op zie ik de unread ff staan en floep weg was alle mail uit die folder. Dat deed ie soms en dan een tijdje niet. Echt vaag.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Ik ging een keer de 20 GB schijf van een maat van mij in mijn removable rek stoppen. Alleen was dat dus van een andere merk dus hij paste eigenijk net niet. Maarja als je dan gewoon een boel kracht zet lukt het toch. Computer aangezet, en een brandlucht. Kut, schijf naar de knoppen.

Goed, terug naar de winkel. Ze wouden hem eerst testen of ie echt kapot was dus sloten ze hem aan. Een minuutje later hoor ik in het magazijn: AAAARG WAAR KOMT DIE ROOKWOLK VANDAAN. hehe, stinken man, in die winkel. Wel een nieuwe gehad.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
op mijn oude compaq p-II 300.
Op eens de hele tijd reboots (random maar steeds binnen 40 min.) 2 dagen later deed ie niets meer. Kast open, wat bleek: brandvlek op mijn mobo en een gat in het moederbord bij de voedingsconnector van +-3 cm in doorsnee. (waarschijnlijk constant kortsluiting gehad ofzo, vandaar die reboots) Daar was dus iets goed fout gegaan.
Nu draait ie weer met een nieuw mobo''tje. De rest van de HW deed het gelukkig nog.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Joppe
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik heb 2x kortsluiting gehad, eerste keer is de motor van de cd-rom ontploft. De 2e keer is kwam er rook uit de harde schijf. Het had iets te maken met het aansluiten van de coaxkabel (tv-kaart)

• Empathy
  • Laatst online: 10-02 11:15

Empathy

Extreme Audio

De voeding op 115V ipv 220V zetten als de computer aanstaat. *Vonk* *Knal* *Rook* weg voeding :)

Iemand bij mij in de klas wist dus nog niet waar die rooie switch voor was :)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:54

sus

is druk :+

Ik ben een keer een HD van 20 GB gaan kopen. Ik kom thuis, zet hem in mijn pjoeter, zet hem aan -> 40 GB :):)

Dus ik denk, lekker! Toch ff nakijken, kijk op het stickertje van de HD -> is toch echt 20 GB. Toen kreeg ik al zoiets van :?:?

Gewoon laten doen, een week later gaat dat ding rare geluiden geven. Istie kapot :(

Ik terug naar de winkel, en heb nu een echte 20 GB schijf. Is wel leuk om te zien, iig.

Niet alleen mijn BIOS, maar ook PartitonMagic 6 zag hem als een 40 GB schijf, heb ook gewoon 4 partites van 10 GB aangemaakt voor mp3 enzo.

Helaas heeft ie dus maar een week geleefd...

Verwijderd

"On the fly" een nieuwe HDD aangesloten |:(

Vette vonk en toen niets meer :(

half uur in de kast gehangen om te ruiken waar er iets door gefikt was

opnieuwe opgestart en gaan met die banaan :)

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Op vrijdag 16 februari 2001 23:23 schreef BuzZz het volgende:
Mijn 486 reboot als ik mijn monitor later aanzet dan de computer. :?

Heb het vermoeden dat mijn voeding het dan niet helemaal meer trekt :)
Je kunt natuurlijk je monitor apart voeden, ben je ok van dat geneuzel af :)

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Nog een leuke.
Maat van mij start op onder win2k.
Krijgt de melding Loading your personal settings. Dit duurt even, en vervolgens verschijnt de melding "saving your personal settings". En daarna stond hij weer in zijn log-in scherm.
En aangezien hij altijd als administrator inlogde, geen extra log-in met administrator rechten om dat profiel te verwijderen.

Verwijderd

Dit is vet lache wat hier allemaal lees, vooral die vlieg in die koeler ik lig hier krom. :P

Verwijderd

Mijn Compu deed het niet meer toen ik voor de eerste er een potje Quake3 op deed. :? Vaag.....Hij valt spontaan uit.
Toen nog dommer van mij...Dit is echt dom.
Ik probeer ''m aan te zetten...het was ''s avonds 23.00 u. Ik haal die schakelaar om van 230-110 volt. Poef...En we zaten in het donker. Voeding was niks mee ik een nieuwe zekering voor fl 1,-- gehaald. Schroef de Voeding open. (Verval van garantie) Zet ''m er in en hoppa Quaken maar :7

• Harmsen
  • Nu online
Op de hcc een 166mmx+mobo en geheugen gekoch voor een 10 piek, was gegarandeerd stuk maar het ging mij om het geheugen. Ik thuis, sluit mobo voor de zekerheid aan. ff kijken naar de jumpersettings met de manual erbij, alles goed zetten en hij doet het. Voor 10 piek

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

ook zoiets
je duwnd een pci kaart in een bak
pc gaat aan alles doet het nog :)
zefde een keer gehad met een cpu er in drukken gin ie in eens aan :) maar hij doed het nog goed :)
regel matig een cd-speler on the fly verwissled geeft w2k een melding dat je voortaan eerst de divice moet uitschakelen hoe doe je dat met een cdrom speler ide en als je een andere aansluit vind hij direct een nieiwe :)
een cd speler van philips ( nooit kopen iets van philips) brande gaten in cd''s :(
kon zo die cd weg keilen
een scsi kaart die oude ibm schijven slooopt heb er 3 op gesloopt achter elkaar maxtor deed het gewoon
2 schijven van 300 meg
eentje van 2,25 gieg 7200 toeren ( was toen 5 jaar oud)

• dfr0st
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

We woonden eerst in het buitenland waar we onze eerste com hebben gekocht (6 jaar geleden) Toen ik 3 jaar terug even "snel" een extra monitor nodig had haalde ik dat ding van zolder maar de stekker paste niet. Maar ik had nog een juiste stekker rondliggen. Ik erin stoppen en de monitor aanzetten. Eerste 1/2 sec klonk het goed toen begon het heel even te zoemen en BOEM. Opgeblazen!! Dat ding kon alleen 110V aan. Maar uit dat ding kwam zo onsettend veel rook dat ik de stekker eruit trok en mijn kamer uitvluchte. Waarna ik vanaf buiten mijn kamerraam moest open doen om de rook eruit te laten. Het heeft daarna nog 2 maanden een zwaar muffe geur in mijn kamer gehangen :(

-

Verwijderd

Mijn winblows 98 bak heeft het voor mekaar gekregen vasttelopen in het maken van een blue screen dusse dat vond ik wel vaag...

• maratropa
  • Niet online
-Onze pc boote op een gegeven moment niet meer. Toen we hem op zijn kant hielden kwamen er een hele hoop PINDA''s uit rollen, en een gigantische berg stof. Nadat we het stof weggezogen hadden (en de pinda''s opgegeten) deed ie het weer. En mijn eigen pc start ook automatisch als ik een lamp aandoe...

specs

• ScuL
  • Nu online
op mijn werk:
cheapass CD-ROM speler testen (50x)
man klaagde over geratel...

wij no-name CD-tje erin; opeens horen we krak... en kloenk.. dat klepje van het laadje breekt af, vliegt op de grond, en die CD komt in stukken eruit schieten... (met 50x) ...
mij collega kon nog net zijn hoofd weg trekken; dat ding schoot zo''n 5 a 7 meter ver weg :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ScuL
  • Nu online
lanparty:
mijn win2k server draaide counterstrike.. al anderhalve dag lang.... ik ga slapen,
ik wordt wakker, wil connecten
geen antwoord.
ik gaan kijken bij die bak, staat ie uit (het is een AT!!)
ik weet aanzetten, allemaal raretekens op mijn schijf, heel win2k was gemold...

ik nog paar keer rebooten om te kijken of het te fixxen was... poef .. uit

DIMM doorgefikt en HD gecrashed
:? :? :?

sindsdien draai ik Linux op mijn server, DIMM & HD zijn vervangen en het werkt perfect

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Laurent
  • Niet online
Niet met die van mij maar van een vriend

Nou, hij had dus heerlijk een cdspelertje, 32X, die deed het neit meer, teminste die leesde niet meer goed. Ik dus: ff lens schoonmaken kan wel helpen.

Had hij gedaan hij ging aan maar bleef zwart beeld (ik hoorde het via de foon) en verder gebeurde er neits... Naja, hij lied hem een tijdje aan, bleek dat de hele boel daar was verbrand, eerst ging de voeding kabel aan enzow, bleek dat hij de kabel van de voeding naar de cdspeler verkeerd had aangesloten, maar hij liet hem lekker een uur aan >:).
.
---

Verder ik had vroeger een Aprikut, sloot je cdrom speler een met IDE kabel, IDE kabel brand door.. Sluit je een kabel van dit naar dat aan, brand daar ook dor kut pc :(

Verwijderd

Ik heb een keer een nest muizen op mijn mobo gehad!!!!!! Bijna alles kunnen vervangen!!!

Verwijderd

Waar gebeurt verhaal:

Een tijdje terug contacte me tante me op icq, ze had namelijk problemen met d''r computertje... D''r cdrom speler deed het dus niet meer. Het lampje brandde nog netjes als je em aanzette, windows zag de speler ook nog steeds, maar je kreeg dat kelere ding gewoon niet meer open, ook niet met zo''n heel dun ijzeren pennetje...

Na de rustige pogingen zijn we overgestapt op zinloos geweld... >:)
Dat ding eruit gehaald en flink zitte gooien en beuken...... |:(
Tot er opeens.........3 CD''s uitflikkerde... :o

Bleek dus d''r 1,5 jarige zoontje te hebben zitten spelen met de cd-rom speler.....
Hoe ie et voormekaar heeft gekregen... :?

Gelukkig kreeg ze een nieuwe cd-rom speler toen de verkoper het verhaal te horen kreeg :)

• Dr.Q
  • Laatst online: 07-02 05:23
is me net overkomen, een dimm-slot op me oude p-II 300 halveert het geheugen van het geinstalleerde dimmetje in dat slotje.
128 meg wordt zo slechts 64 meg.

(ik heb nu dan ook 224 ipv 256 meg, 1x 64, 1x 128 en 1x 32 (eigenlijk 64)
heel erg vaag...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Ehm willen jullie echt alles weten? Dan ben ik bang dat ik nog wel een uurtje of wat bezig ben:o. Ik denk dat ik alleen de leuksten maar even noem.

De allereerste actie was met een videokaart zo''n oude Trident 9xxx, die drukte ik in een pctje, ik het systeem aan, plof zegtie en een flinke rookwolk van de videochip. :(

Daarna nog een keer een voeding opgeblazen, tsja dacht ik toen waar heb je zo''n koeler nou voor nodig, die kan er ook wel uit. |:(

Een van de meest recente acties was met een harde schijf waar de kap niet zo ver doorliep als bij de gemiddelde schijf, met als gevolg dat als je de schijf dus neerlegt dat hij met de print op de grond ligt. Moet je dus niet met je stomme kop de schijf op de kast leggen om hem te testen. Gevolg: een flink rokende schijf en een defecte voeding. |:(

De laatste blunder was met m''n Duron, even je koeler er af halen en het stekkertje van je mobo trekken. Vervolgens de lijntjes op de proc zetten en vervolgens tot de conclusie komen wanneer je systeem weer aanstaat dat je de stekker van de fan bent vergeten. Oeps, toen was de proctemp dus 79 graden. |:(
Voor de rest zal ik het jullie besparen.

Verwijderd

dat had ik dus ook, alleen met mn thunderbird 1 ghz van 999 piek.......

Verwijderd

Niet veel bijzonders, maar toch maar ff vermelden:
Heb het mobo van een vriend in rook op laten gaan, door er een sdram in te zetten. (pastte edo en sdram in) dimmetje, dat van mij was, deed het nog :9
Verder een keer m''n vinger in m''n cpu-fan gestopt. Vinger deed het nog, fan ook, alleen miste die fan een vinger :P en maakte een enorm kabaal. Toch maar vervangen.

Gillish

• Stalkert
  • Laatst online: 06-08-2025
Mijn computer heeft een keer zelf win2k gerepaird toen ik in de douche zat...
hij deed nix meer dus ik dacht ik zet hem uit en ik ga ff douchen...maar in plaats van shutdown had ik dus restart gedaan perongeluk (met de win2k cdrom derin)... kom ik terug uit de douche, zie ik daar win2k draaien op mijn computer, had ie repair gedaan (blijkbaar automatisch) zonder dat ik het wist. Mijn systeem werkte weer perfect ..was echt wreed vaag

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:31

SiGNe

Ook hoi!

Ik had eergister ook iets vaags, m''n desktop deed het niet meer.
Ik kon op de icoontjes klikken wat ik wilde maar er gebeurde niks.
Ik kon ook niet meer in het configuratiescherm komen en ik kon alleen bij de root van m''n harde schijven.
Gelukkig kon ik nog wel een virusscanner starten maar die kon helemaal niks vinden gelukkig.
Uiteindelijk toch maar gereboot en toen werkte alles weer normaal.
Maar waar het nou aan lag...:?

Niet?
[Specs]

• Machiel187
  • Laatst online: 05-06-2025

Machiel187

64bit Powah!

Was zo''n wit stekkertje van m''n voeding afgebroken,en toen ik in mijn kast aan het kloten was stoote ik perongelijk het stekkertje tegen mijn kast. Dat vond mijn pctje (toen nog p1 166Mhz) niet zo leuk, heeft 10 min ofzo niks meer gedaan, en plots deed hij het weer, heel weird! |:(

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

• Luiaard
  • Laatst online: 18-02 13:59
Vorige week nieuwe Detonator downgeload, geinstalleerd, vervolgens alleen nog maar 640*480*16kleuren en bij het opstarten "er is een probleem met uw videokaart" Niet weg te krijgen, dus WinME maar weer opnieuw geïnstalleerd. Dit hielp ook niet, paar keer opnieuw geïnstalleerd en nu ziet hij helemaal *geen* hardware meer, geen CDrom, niks. Komende week maar eens opnieuw proberen met W2K, anders weet ik het echt niet meer, moet binnen 2,5 weken in orde zijn want dan krijg ik ADSL. Anders formatteer ik de boel wel :'(

Import van EVs

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 17 februari 2001 19:03 schreef Luiaard het volgende:
Vorige week nieuwe Detonator downgeload, geinstalleerd, vervolgens alleen nog maar 640*480*16kleuren en bij het opstarten "er is een probleem met uw videokaart" Niet weg te krijgen, dus WinME maar weer opnieuw geïnstalleerd. Dit hielp ook niet, paar keer opnieuw geïnstalleerd en nu ziet hij helemaal *geen* hardware meer, geen CDrom, niks. Komende week maar eens opnieuw proberen met W2K, anders weet ik het echt niet meer, moet binnen 2,5 weken in orde zijn want dan krijg ik ADSL. Anders formatteer ik de boel wel :'(
ik heb dit ook gehad!
nadat ik mijn HD geformateerd had en echt alles weer erop had gezet deed ie het weer..

blij om te lezen dat het niet aan mij lag..ouders waren alweer boos op me : " Jij ook altijd met je gekloot aan die pc "

• vleppyniles
  • Laatst online: 17-11-2023
De computer van een vriend van mij wilde niet opstarten. Voeding kreeg gewoon stroom etc. Ik eraan rotzooien. Hielp allemaal niets. Ik was ten einde raad toen dacht ik: okee laten we iets volkomen irrationeels proberen. We halen de stekker van de lamp uit de stekker doos waar al zijn computerstekkers inzitten. En hup---> Systeempje draaide weer.

Verwijderd

ehhh... een keer toen mijn 20x cd-rom gek aant doen was. Hij las al bijna geen cd''s meer, en toen ik op een gegeven moment het laadje open wilde doen, begon ie ze zoemen en te draaien ja en toen ging het laadje open, oftewel het FRISBEE-EFFECT :D Serieus, die cd kwam er echt gigantisch hard uitgevlogen en vliegt zo tegen de muur aan. Hij was nog niet kapot maar hij wel totaal onleesbaar geworden. Een paar weekjes later las mijn cd-rom bijna helemaal niks meer, ik heb em open gedaan en em een rechtse gegeven... ja toen deed ie et helemaal niet meer....:'(

en laatst hing mijn comp, start ik em opnieuw op kan ie de hd ineens niet meer vinden :?

toen heb ik gewoon ff alles losgehaald en er weer in gedaan en toen deed ie et gelukkig weer :)

Verwijderd

coolers met kractstroom kuren extreeme toeren enzo
en vandaag had ik een dag geen gezeik met windows echt bizarre he??!
:p

Verwijderd

Gelukkig nooit wat laten ontploffen ofzo maar wel het volgende:

Ik had dus net een dag ervoor win2k geinstalleerd en vond het best allemaal lekker werken enzo. Toen wilde ik m''n netwerkje weer aan de gang krijgen. IP nummers ingevoerd, sharing, etc, etc. Alles stond zoals het moest, maar hij deed het nog steeds niet. Dit proberen, dat proberen, rebooten als ie daarom vraagt, nik hielp. ''t Werd al laat (3 uur ''s nachts) dus ik denk :Z en morgen zien we wel verder.

De volgende ochtend: Ik start mijn PC op, ik kijk voor de gein even of ie het spontaan al doet..en JA hoor het netwerk was een feit :) Erg weird, maar hij doet het nog steeds 8-)

Ook bizar: Op m''n werk repareren we monitors van Compaq. Krijg ik een monitor voor m''n neus die nix doet. Goed, denk ik, en ik schroef dat ding open. Ik haal de cover eraf en wat zien ik: honderden dode vliegjes!!! komen eruit rollen! geen gein!

Hoe kwamen die erin :? Waaraan zijn ze gestorven :? weiiird :)

edit:

''k heb trouwes wel eens wat laten ontploffen :) De netwerkkaart van m''n broer, had um 1 dag geleend, en maakte sluiting. M''n eigen stomme fout... >:)

[edit2]
typvoutz
[/edit2]

Verwijderd

gathering.tweakers.net/showtopic.php/128855
:'(
ik heb dit ook gehad!
nadat ik mijn HD geformateerd had en echt alles weer erop had gezet deed ie het weer..
blij om te lezen dat het niet aan mij lag..ouders waren alweer boos op me : " Jij ook altijd met je gekloot aan die pc "
idd, ik denk dak ook moet formateren. en dus moet alles van paps er weer op; vindt ie niet leuk ;(

Verwijderd

Op een dag ik ga eens mijn binnenkant van pc schoonmaken en kaarten je ken dat wel leg ik mijn week oude 30gb hd even naast me op de grond wil ik hem later pakken hd pleite en wat dacht je loopt de kleine ermee mee te spelen grrrrrrrrr en raad het, nooit aan de praat gekregen.....

• Destruction
  • Laatst online: 22:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 18 februari 2001 16:34 schreef Ringo het volgende:
Op een dag ik ga eens mijn binnenkant van pc schoonmaken en kaarten je ken dat wel leg ik mijn week oude 30gb hd even naast me op de grond wil ik hem later pakken hd pleite en wat dacht je loopt de kleine ermee mee te spelen grrrrrrrrr en raad het, nooit aan de praat gekregen.....
Dus Ringo is pappa :P

ja moet in in het vervolg de HDD ff op je bureau leggen ofzo dat hij er niet bij kan .

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Heb een keer geprobeerd om mijn oude XT-tje zijn HD''tje te formateren. Alles volgens het boekje gedaan ... Wil die niet meer van de HD booten ... Mijn eerste bijna dood ervaring met mijn computer.

Verwijderd

Euh, afgelopen week kreeg ik van iemand een gratis computer, ik denk leuk ff kijken wat het is. (286 at 15 mhz ofzo) Dus daar had ik niet zo veel aan. Dus ik denk eens even kijken wat er gebeurt als ik dat klipje achter op de voeding waarmee je kan kiezen tussen 115 en 220 volt omzet. Kraak Kraak POEF.
En dat was dan het einde van die PC.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

...eehhh, de PC heeft de HD zomaar geformateerd. 2 GB aan MP3tjes kwijt en schoolbestanden + plaatjes!!!!
En daarom moet je zeker je school werkstukkies etc. gewoon in een directory zetten die je elk uur synced over je LAN, of telkens een backupje maken >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-02 14:48

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 17 februari 2001 13:05 schreef suspicious het volgende:
Ik ben een keer een HD van 20 GB gaan kopen. Ik kom thuis, zet hem in mijn pjoeter, zet hem aan -> 40 GB :):)

Dus ik denk, lekker! Toch ff nakijken, kijk op het stickertje van de HD -> is toch echt 20 GB. Toen kreeg ik al zoiets van :?:?

Gewoon laten doen, een week later gaat dat ding rare geluiden geven. Istie kapot :(

Ik terug naar de winkel, en heb nu een echte 20 GB schijf. Is wel leuk om te zien, iig.

Niet alleen mijn BIOS, maar ook PartitonMagic 6 zag hem als een 40 GB schijf, heb ook gewoon 4 partites van 10 GB aangemaakt voor mp3 enzo.

Helaas heeft ie dus maar een week geleefd...
aaargh...balen!
Mijn winblows 98 bak heeft het voor mekaar gekregen vasttelopen in het maken van een blue screen dusse dat vond ik wel vaag...
dat wil natuurlijk niet he

This too shall pass

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

hmmmmmmmmm een keer een hele vage hdd chrash gehad... zomaar zonder gezoem enzo.. :(. Een keer geprobeerd een 66Mhz te maken ging tie stinken.. bleek het de BBQ van de buren te zijn.. hijs trouwens na al die expirimenten ook heengegaan *D

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.