[BC3] Wat zijn PA-speakers?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 11:44
zie onderwerp???

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:13

JT

VETAK y0

Public acces; dat houd in dat het rendement van de speakers meestal erg hoog ligt en het vermogen erg hoog ligt om de speakers erg hard laten te gaan zonder vervorming. Voor disco''s en evenementen, maar zal nooit de kwaliteit van HiFi evenaren.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Op vrijdag 04 mei 2001 23:21 schreef JT het volgende:
Public acces; dat houd in dat het rendement van de speakers meestal erg hoog ligt en het vermogen erg hoog ligt om de speakers erg hard laten te gaan zonder vervorming. Voor disco''s en evenementen, maar zal nooit de kwaliteit van HiFi evenaren.
dus zeg maar speakers voor non-audiofiele mensen die hardhorend zijn? of hebben die dingen ook nog voordelen waarom je ze zou verkizen boven HiFi-speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Ik dacht dat die van mijn vader waren :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 23:37 schreef Bonkdoos het volgende:
dus zeg maar speakers voor non-audiofiele mensen die hardhorend zijn?
Waarom heb ik het gevoel dat je het niet wil snappen? :( :?
Het zijn speakers voor professionele toepassing, waar er dus veel mensen bij elkaar komen en er dus een grote ruimte (of nog erger: geen ruimte, zoals bij een openluchtconcert) voorzien moet worden van geluid. Hier is het dus wel nodig dat je een hoog rendement heb en een vermogen wat bij "normale" audio helemaal nergens op zou slaan.
of hebben die dingen ook nog voordelen waarom je ze zou verkizen boven HiFi-speakers?
Niet voor thuisgebruik.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Ow ? Ik heb hier thuis toch wel een paar fijne JB''s staan bij m''n Classic 6 en DJ5000. Waarom zou ik daar nu in godsnaam een B&O of B&W aan hangen , die blaas je toch op met een discobar versterkertje en het geluid is toch meer dan deftig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het kan goed klinken, maar HiFi klinkt beter voor hetzelfde geld. Gaat niet net zo hard, maar wel beter.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Op vrijdag 04 mei 2001 23:42 schreef JvS het volgende:

[..]

Waarom heb ik het gevoel dat je het niet wil snappen? :( :?
Het zijn speakers voor professionele toepassing, waar er dus veel mensen bij elkaar komen en er dus een grote ruimte (of nog erger: geen ruimte, zoals bij een openluchtconcert) voorzien moet worden van geluid. Hier is het dus wel nodig dat je een hoog rendement heb en een vermogen wat bij "normale" audio helemaal nergens op zou slaan.
[..]

Niet voor thuisgebruik.
Dus PA speakers gebruiken ze ook in disco''s enzo? Want sommige disco''s klinken ook erg goed
hebben die dan PA speakers of gewoon hele goede HiFi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 23:50 schreef Bonkdoos het volgende:

[..]

Dus PA speakers gebruiken ze ook in disco''s enzo? Want sommige disco''s klinken ook erg goed
hebben die dan PA speakers of gewoon hele goede HiFi ?
Wat denk je zelf :O? Hier een paar hints:
- grote ruimte
- veel mensen
- luid geluid, (hopelijk) zonder vervorming
- Proffesionele toepassing

Veel mensen zeggen ook wel Professional Audio, als je dat nu aanhoud, dan kan je het misschien wel uit elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08
PA voor individueel gebruik is leuk om het ''live'' gevoel te krijgen van een echt optreden. Loeihard en voelbaar.

Maar voor in de huiskamer van Jan Modaal is het overbodig.

En in de disco is natuurlijk PA. Het kan lekker klinken omdat het erg hard is met voelbare bassen en snerpende hoge tonen, maar dat zegt niks over de kwaliteit t.o.v. hifi en is lastig te vergelijken vanwege zeer verschillende volume''s.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Op zaterdag 05 mei 2001 00:17 schreef ShittyOldMan het volgende:
PA voor individueel gebruik is leuk om het ''live'' gevoel te krijgen van een echt optreden. Loeihard en voelbaar.

Maar voor in de huiskamer van Jan Modaal is het overbodig.

En in de disco is natuurlijk PA. Het kan lekker klinken omdat het erg hard is met voelbare bassen en snerpende hoge tonen, maar dat zegt niks over de kwaliteit t.o.v. hifi en is lastig te vergelijken vanwege zeer verschillende volume''s.
zozo jij weet er wat vanaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 05 mei 2001 00:25 schreef Bonkdoos het volgende:

[..]

Ben je ons een beetje aan het "uitproberen" ofzo??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Op zaterdag 05 mei 2001 00:25 schreef Bonkdoos het volgende:

[..]

Waarom doe jij alsof je niets snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25430

Het is Public Adress...

En goede PA klinkt toch ECHT wel erg goed..
Dan heb ik het niet over monacor... maar meer de merken als GAE, EAW..

Als je goede PA blind zou laten beluisteren zou menig high end freak toch wel kunnen smullen van het geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 05 mei 2001 00:32 schreef 2ndOpinion het volgende:
Het is Public Adress...

En goede PA klinkt toch ECHT wel erg goed..
Dan heb ik het niet over monacor... maar meer de merken als GAE, EAW..

Als je goede PA blind zou laten beluisteren zou menig high end freak toch wel kunnen smullen van het geluid..
Ik denk er anders over, maar misschien wel een kwestie van smaak

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 04 mei 2001 23:47 schreef JT het volgende:
Het kan goed klinken, maar HiFi klinkt beter voor hetzelfde geld. Gaat niet net zo hard, maar wel beter.
Geeft niets hoor jongen...

Jij weet niet beter...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk nog nooit PA in goede omstandigheden gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nutteloos om hierover te discusseren imo. Geluid is een persoonlijke beleving..

PA staat voor Public Adress, wat vrij vertaald ''publiek aanspreken'' betekend. In principe houdt dit in dat de nadruk meer ligt op zaken als vermogen, rendement en levensduur, daar waar Hifi (high fidelity, veel mensen spreken het uit als haai-faai, maar eigenlijk is het haai-fie) meer de nadruk legt op geluidskwaliteit. Uiteraard zijn er ook PA producten waarbij _ook_ gelet is op de geluidskwaliteit.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 05 mei 2001 00:46 schreef 2ndOpinion het volgende:

[..]

Geeft niets hoor jongen...

Jij weet niet beter...
Ga nou niet bijdehand lopen doen, want PA is tenslotte gemaakt met het oog op geluidsniveau. En ik heb liever een paar Tannoy''s van 2000 piek dan een stel PA speakers van die prijs. Het is volgens mij meer een kwestie van smaak.

Enneh, misschien is het je niet opgevallen, maar in deze wereld word jouw mening NIET als feit gezien, waarschijnlijk alleen in je eigen wereld. Dus ophouden met bijdehand doen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej,

JT..

Als je zo gaat beredeneren.. (ik wil geen kwaad bloed zetten, begrijp me ajb niet verkeerd..)

Voel je niet angevallen.. dat is geheel niet mijn bedoeling..

Je geeft voor mij alleen maar weer een antwoord.. (voor 2000,- heb je echt geen fatsoenlijke PA..)

De goedkope ''nep'' PA heeft het beeld verpest van echte PA. Maar je hebt zeer zeker gelijk, voor 2000 heb ik ook liever een paar tannoy''s

Maar nogmaals, waarschijnlijk heb jij PA nog nooit gehoord in een fatsoenlijke omgeving, met de juiste versterkers/cd spelers en filters..

De apparatuur is nl. erg lineair, (daarbij komt het dieper en hoger dan huiskamerluidsprekers (rel suboofers etc)) wat het geluid weergeeft zoals diegene die het in de studio heeft afgemixed het heeft bedoeld.. Ook is de spreiding /plaatsing van het geluid heel goed..

Met dit in ogenschouw genomen durfde ik te zeggen dat je nog nooit echte PA in juiste omstandigheden hebt gehoord.. (je bent natuurlijk altijd welkom voor een luistersessie... :) )

Maar ik waardeer je mening, maar wees qua argumentatie gegrond en objectief..

(wat je bij een concert hoort is niet de meest ideale luisteromgeving)

Maar je hoeft me geen levensles te geven over meningen, feiten en bijdehand doen..

Ik ging slecht een discussie met je aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11507

Voor zover ik weet klinken PA speakers ook erg goed ivm HiFi speakers. Maar dan alleen als je ze beluisterd zonder al die mensen in de zaal.

Het mooie van een PA speaker is dat ie goed blijft presteren onder lastige omstandigheden. Waar HiFi dus verzuipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

vond het een beetje bijdehand....maar ok. ik vind dat van je smaak afhangt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Een setje Dynacords in mijn huiskamer (als ik een errug grote zou hebben) zou ik anders ook niet verkeerd vinden....(zmickel ende zmull) :9

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
+
Op zaterdag 05 mei 2001 17:52 schreef brammus het volgende:
Een setje Dynacords in mijn huiskamer (als ik een errug grote zou hebben) zou ik anders ook niet verkeerd vinden....(zmickel ende zmull) :9
Nou dynacord is nou net het merk dat je NIET moet noemen als je het over HighEnd PA. Ik heb nog nooit een GOED klinkend dynacord setje gehoord.

PA kan ontzettend mooi klinken maar dan moet je toch denken aan merken zoals EAW+Carver AMPs of Apogee+Crest/Apogee AMPS, RenkusHeinz+Crest. Dat zijn echte topmerken, wel met hun eigen klankkleur.

Maar voor een beetje goed setje: goeie kabels/processors en dat soort dingen ben je een toch hoop geld kwijt.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ehh jah, maar ik vergelijk Dynacord dan ook niet met Hi-end... maar met Hi-Fi...;)

Overigens vind ik de term Hi-Fi zwaar overrated, als je nagaat dat je walkman ook al aan de Hi-Fi norm voldoet...:r

Was Hi-Fi niet een door Philips en zo''n DIN instituut "verzonnen" (DIN 45500 dacht ik) norm ?

edit: typoh''z...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Op zaterdag 05 mei 2001 00:28 schreef JvS het volgende:

[..]

Ben je ons een beetje aan het "uitproberen" ofzo??? :(
Nou het is meer dat ik niet kan hebben dat iemand anders er meer vanaf weet dan ik !

Nee ik wist echt niet waar PA voor stond, ik dacht Pre-Amplified speakers. Maarja ik denk: neh dat kan niet, welke idioot gaat er nou actieve speakers aan zijn versterker hangen >:)

Vandaar dit topic.

/offtopic
Leuk koppie heb je trouwens....
/offtopic (vermeld ik dit goed zo ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat je bij HiFi en bij PA voor dezelfde prijs bij PA veel harder geluid krijgt (wat ook mooi kan zijn) en bij HiFi voor hetzelfde geld betere kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8368

Op zaterdag 05 mei 2001 19:23 schreef Bonkdoos het volgende:

[..]

/offtopic
offtopic:
Je bent iig niet de enige die dat vindt...zie ook [topic=149966]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Op zaterdag 05 mei 2001 20:01 schreef zteph het volgende:

[..]

offtopic:
*zucht, zwijmel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zaterdag 05 mei 2001 18:44 schreef brammus het volgende:
Ehh jah, maar ik vergelijk Dynacord dan ook niet met Hi-end... maar met Hi-Fi...;)

Overigens vind ik de term Hi-Fi zwaar overrated, als je nagaat dat je walkman ook al aan de Hi-Fi norm voldoet...:r

Was Hi-Fi niet een door Philips en zo''n DIN instituut "verzonnen" (DIN 45500 dacht ik) norm ?

Ja Hi-Fi is inderdaad een DIN norm. Vroeger was het nog best lastig om die specs te halen geloof ik. Tegenwoordig is het moeilijker om een apparaat te maken die niet aan de HiFi normen voldoet...

Helaas wordt de term High-End ook steeds vaker op die simpele minisetje geplakt: dus er zal weer een nieuwe term komen voor de "echte" spullen.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 19:49

Jag

Op zaterdag 05 mei 2001 10:44 schreef 2ndOpinion het volgende:
Heej,

JT..

Als je zo gaat beredeneren.. (ik wil geen kwaad bloed zetten, begrijp me ajb niet verkeerd..)

Voel je niet angevallen.. dat is geheel niet mijn bedoeling..

Je geeft voor mij alleen maar weer een antwoord.. (voor 2000,- heb je echt geen fatsoenlijke PA..)

De goedkope ''nep'' PA heeft het beeld verpest van echte PA. Maar je hebt zeer zeker gelijk, voor 2000 heb ik ook liever een paar tannoy''s

Maar nogmaals, waarschijnlijk heb jij PA nog nooit gehoord in een fatsoenlijke omgeving, met de juiste versterkers/cd spelers en filters..

De apparatuur is nl. erg lineair, (daarbij komt het dieper en hoger dan huiskamerluidsprekers (rel suboofers etc)) wat het geluid weergeeft zoals diegene die het in de studio heeft afgemixed het heeft bedoeld.. Ook is de spreiding /plaatsing van het geluid heel goed..

Met dit in ogenschouw genomen durfde ik te zeggen dat je nog nooit echte PA in juiste omstandigheden hebt gehoord.. (je bent natuurlijk altijd welkom voor een luistersessie... :) )

Maar ik waardeer je mening, maar wees qua argumentatie gegrond en objectief..

(wat je bij een concert hoort is niet de meest ideale luisteromgeving)

Maar je hoeft me geen levensles te geven over meningen, feiten en bijdehand doen..

Ik ging slecht een discussie met je aan..
toon volledige bericht
Hmm, ik ben het met je eens dat de goedkope PA het verpest voor de dure PA. De PA wereld is veel diverser dan de HiFi wereld (de prijsverschillen ongeveer gelijk). PA begint zeer laag met regelrechte troep zoals Conrad verkoopt, dat is wat de meesten kennen. Dan heb je nog de echte professionele spullen die worden gebruikt als "zang set", ook niet echt om over naar huis te schrijven (Dynacord maakt trouwens ook dit soort shit). En de audio uit discotheken, ook absoluut geen HiFi kwaliteit.
Maar hetgene erboven, theater PA''s en de echt grote PA''s (iets meer op geluidsniveau gericht) kunnen echt wel van hoge kwaliteit zijn. Alleen betaal je er veel meer voor dan HiFi, en het is lomp groot en zwaar.

Maar wat zeker niet zo is, is dat PA''s lager en hoger zouden gaan. Bij PA worden hele grote subs gebruikt, met vaak 18-inch drivers, die vaak een stuk minder laag gaan dan HiFi subs met misschien 1/5 inhoud. En voor het hoog geldt hetzelfde, zeker als je van de reference axis afwijkt.

De reden dat concerten minder klinken, zal waarschijnljik niet zozeer komen door de slechte weergave, maar door alles wat ervoor zit (het optreden dus zeg maar). Dat is zoveel minder vergeleken met een studio opname.
PA kan ontzettend mooi klinken maar dan moet je toch denken aan merken zoals EAW+Carver AMPs of Apogee+Crest/Apogee AMPS, RenkusHeinz+Crest. Dat zijn echte topmerken, wel met hun eigen klankkleur.
Kijk, now we''re talking :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 05 mei 2001 18:44 schreef brammus het volgende:

Nee, de cassette voeldoet aandie norm, nie die walkman.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Net als high-end... ook een woord waarbij geen normen aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bij ons in de disco hebben ze SA Blue boxen, actieve speakers. vinden jullie dat nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verkorte quote;

Maar wat zeker niet zo is, is dat PA''s lager en hoger zouden gaan. Bij PA worden hele grote subs gebruikt, met vaak 18-inch drivers, die vaak een stuk minder laag gaan dan HiFi subs met misschien 1/5 inhoud. En voor het hoog geldt hetzelfde, zeker als je van de reference axis afwijkt.

/verkorte quote

Die 18" e.d. komen niet laag doordat er actief gefilterd wordt onder de 40 Hz..

Als je 20X 18" per kant hebt staan komt dat toch dieper dan de 12" rel subwoofers oid..

Vaak hebben 18" subjes (fatsoenlijke) al gauw een res. freq van 19Hz of lager, maar als ze onder de 45-40 Hz afgekapt worden dan komt dit niet uit de verf.. ( maar ik had het ook over de JUISTE filtering... :) )

En qua hoog heb ik het over AC tweeters of andere gerenomeerde merken die strak tot de 30 Khz lopen..

En jaahh boven de 18-20 Khz horen mensen niet, maar als een fluit op een toon van 14 khz een hogere harmonische produceerd van 28 Khz hoor je het verschil WEL met een tweeter die tot 30 Khz loopt mbt een tweeter die bij de 20 Khz oid al verstek laat..

Maar met 8 of 12" achter het laag kun je ook een leuk resultaat boeken..
( als je de speakers laat kleuren lijken ze meestal ook dieper te komen dan wanneer een speaker de frequentie daadwerkelijk weergeeft..( leve het menselijk oor... Hoera.. ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 06 mei 2001 09:10 schreef JT het volgende:
Ik denk dat je bij HiFi en bij PA voor dezelfde prijs bij PA veel harder geluid krijgt (wat ook mooi kan zijn) en bij HiFi voor hetzelfde geld betere kwaliteit.
Ligt eraan hoeveel je uit wil geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zondag 06 mei 2001 10:07 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Hi-Fi is wel degelijk een DIN-norm. High-End is echter geen norm. Alleen de DIN-Norm is eigenlijk "verouderd", omdat het tegenwoordig lastig is om apparaten te bouwen die niet meer aan die HiFi norm voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 14:24
Waarom hoor ik nou niemand over Turbosound Pfff dat is gewoon ook giga hoor en eaw en appogee ook enz... maar ook dat kan je KUT laten klinken om t maar ff bot uit te drukken want bv 2 la''s 325 of was t 235 van eaw met een qcs eh qsc klink dus ook 3 keer bagger en t gaat ook om de gene die t uitregeld een goede technicus kan zelfs jbl fatsoenlijk laten klinken ;-)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel , ik heb net hier een paar OHM speakertjes bijgezet en worden nu ook gebruikt als PC speakers (ja owke overkill , ni zagen) . Die dingen geven zo een fuckin'' zalig geluid dat mijn nonkel zijn Beolab speakers van 250.000 BEF in zijn reet kan steken want ze zijn NIKS vergeleken met da power of OHM !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 05 mei 2001 19:23 schreef Bonkdoos het volgende:
Nou het is meer dat ik niet kan hebben dat iemand anders er meer vanaf weet dan ik !
ow, ok... Het kwam nogal "ik doe mij voor als een newbie, om eens te kijken wat voor antwoorden ik krijg. :)
/offtopic
Eerste gedachte die bij me opkwam: :?
Maar gelukkig schreef zteph op zaterdag 05 mei 2001 20:01 het volgende:
offtopic:
Waardoor ik begreep dat je me icon bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
dat klopt heb t ook nog maar weinig mensen horen doen LoL ;-)
maar jah niet iedereen heeft de mazzel om met die spullen te mogen touren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Op zondag 06 mei 2001 14:52 schreef JvS het volgende:

[..]

ow, ok... Het kwam nogal "ik doe mij voor als een newbie, om eens te kijken wat voor antwoorden ik krijg. :)
[..]

Eerste gedachte die bij me opkwam: :?
[..]

Waardoor ik begreep dat je me icon bedoelde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 mei 2001 11:04 schreef 2ndOpinion het volgende:

[..]

Ligt eraan hoeveel je uit wil geven...
Voor hetzelfde geld zeg ik....
Op zondag 06 mei 2001 14:47 schreef real_raichu70 het volgende:
Wel , ik heb net hier een paar OHM speakertjes bijgezet en worden nu ook gebruikt als PC speakers (ja owke overkill , ni zagen) . Die dingen geven zo een fuckin'' zalig geluid dat mijn nonkel zijn Beolab speakers van 250.000 BEF in zijn reet kan steken want ze zijn NIKS vergeleken met da power of OHM !!!
B&O is meer design dan kwaliteit (klinken wel goed hoor, daar niet van :))

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Hi-Fi is wel degelijk een DIN-norm. High-End is echter geen norm. Alleen de DIN-Norm is eigenlijk "verouderd", omdat het tegenwoordig lastig is om apparaten te bouwen die niet meer aan die HiFi norm voldoet.
Ik heb het toch ook over high-end:?:?
B&O is meer design dan kwaliteit
Juist! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zondag 06 mei 2001 10:07 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Ik vat dit op dat je bedoelde dat zowel HiFi als HighEnd geen normen zijn. Vandaar mijn reactie HiFi=norm en HighEnd niet.

En voor EAW en die andere merken geldt natuurlijk: Alleen met goed versterkers/kabels/processors enz enz. Komen die systemen goed tot hun recht. En het is zeker een feit dat de technicus bepaalt hoe het klinkt :D

Maar je moet wel flink wat moeite doen om KF-750 te verkloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Ow,.. dan had ik het verkeerde gequoted |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Op zondag 06 mei 2001 17:52 schreef digifiel het volgende:
dat klopt heb t ook nog maar weinig mensen horen doen LoL ;-)
maar jah niet iedereen heeft de mazzel om met die spullen te mogen touren
Het bedrijf waar ik nu bij zit is vooral gespecialiseerd in EAW systemen en vooral in KF-750. Ik geloof dat ze nu 24 KF750 topkasten hebben staan :7:9

Maar ik doe daar vooral licht :+ en taggen/troubleshooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
welk bedrijf is dat dan vaagharses? het bedrijf waar ik af en toe nog welles mee ga zit met 850 en dan nog een grote turbosound set. damned ik moet echt weer gaan touren (weer wat in de leer gaan daar enzo) mag heel af en toe wel wat doen maar t echte werk nog niet :( dus blijft dan beetje bij discotjes enzow maar das ook leuk met eaw en carver en trackspotjes en dataflashes mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
AWS (acoustic works soundwave). Ik ben daar oproepkracht en doe dan vooral licht (bouwen/breken). Ik heb al een hele tijd geen geluid gedaan |:(. Ook doe ik af en toe wat inval werk voor ClubRisk. Maar dat is heel af en toe. Vooral rond grote feesten, dan is er opeens een chronisch te kort aan operators 8-)

Maar ze hebben leuke EAW setjes bij AWS, KF-750/KF-650/KF-850 en natuurlijk de rest. Alles met Carvers :9 en bij 750 zitten BSS omnidrives asl processors :9. Ook die Crest mengtafels zijn zwaar gruwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Laatst online: 22-06 21:30

Mary Wana

keyboard nut

NIETS VOOR KLEINE KINDEREN :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
en gruwlijk zwaar ;-)
daar zitten ze voornamelijk met dda en soundcraft tafels
en crest en carver versterkers ;)
van de week maar weer is gaan bellen moet echt weer vaker meegaan t begint weer te kriebelen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

We kunnen iig aan de slag op de LAN hè :). Daar gaan we waarschijnlijk ook een EAW setje neerzetten (650).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
met turbosound TSW-718 baskasten ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.turbosound.com/showroom/tsw718/images/product.jpg

en mocht `1 van deze spullen niet vooradig zijn moeten we het "helaas" ;) doen met een 850 set van eaw :) maar die kans is heel klein denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ja PA is alles wat met pro audio te maken heeft zoals grote drive ins, en dikke parties je weet wel van die boxen stapels van 3m hoog, dat je helemaal weggeblazen wordt

hoooo hoo die ene gast hier: pa installaties geven geen slechter geluid moet je NIET denken vooral niet dynacord of Bose daar zit kwaliteit net zo goed in als kwantiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Laatst online: 17-07 07:47
Er wordt wel heel makkelijk gepraat over kwaliteit maar wie heeft voldoende ervaring met de genoemde sets, om ook werkelijk de voor en nadelen te onderbouwen.

Ik denk dat het gros wat hier komt misschien een paar keer een setje hebben gehoord (met natuurlijk wat uitzonderingen daargelaten)
en halen misschien daar de slechte ervaringen uit.
Maar dit kan aan verschillende omstandigheden liggen bijvoorbeeld een half dove geluidschuifer, een te kleine set in een te grote ruimte of misschien wel de verkeerde processor of cross-over instellingen.

En kijk vooral ook eens naar het prijs verschil tussen de genoemde sets.

Maar tune eens een setje en let dan maar eens op wat je er dan uit kunt halen
Gebruik bijvoorbeeld een Omnidrive om een beter balans tussen Laag/Mid/Hoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waar ik op doel, is dat je met HiFi voor dezelfde prijs betere kwaliteit hebt, en met PA weer VEEEEEL harder gaat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14752

Och ja, als je "de" perfekte geluidsinstallatie hebt,heeft ook nadelen. De meeste muziekopnames zijn behoorlijk slecht, en moeten op zo''n installatie genadeloos met de billen bloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op maandag 07 mei 2001 19:18 schreef JT het volgende:
Waar ik op doel, is dat je met HiFi voor dezelfde prijs betere kwaliteit hebt, en met PA weer VEEEEEL harder gaat.
Voor geld van een beetje Hifi heb je nog niks voor PA misschien een versterker of wat tweedehands speakers.

Maar een beetje PA kost nogal al wat voorbeeld:
versterker 6k voor laag eentje van 4k voor mid en eentje van 2 of 3k voor hoog.

Nu nog een cross-over deze verschillen in prijs van 400,- tot 10,000 en dan nog de speakers dit kan makkelijk oplopen tot 50 duizend piek voor een redelijke set.

Dit zijn maar voorbeeld prijzen.

Maar je hebt wel gelijk met een Hifi set heb je eerder beter kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

trouwens,
dat over van
''ik wil tweeters die 30khz kunnen weergeven zodat harmonischen van wel-hoorbare-tonen ook kunnen ''klinken'''',
dat klopt volgens mij niet echt...

ik bedoel, je hoort toch niets boven de 20k..? (als je al tot de 20k komt met je oren..)
en dan nog,
de afspeel freq van digitale 44.1khz audio gaat niet hoger dan 22,05 khz he
dus dan komen daar al geen harmonischen van 30khz in voor...
en ik denk als ze vinyl draaien, dat de meeste muziek op vinyl (dit hele verhaaltje gaat dan ook ff op voor de disco/club PA) ook door digitale apparaten is gemaakt/gemasterd op 44.1k..

kweet niet..
als iemand het me helder kan uitleggen, prima :) maar ik heb die theorien nooit zo geloofd ofzo
de logica ontbreekt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SACD en Dvd audio zijn hoger gesampled, en het is pas gebleken dat 20 % van de mensen hoger dan 20 khz kan weernemen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 07 mei 2001 19:18 schreef JT het volgende:
ja en dat is dus niet waar fatsoenlijke pa haalt dezelfde kwaliteit als een hifi installatie, ligt er natuurlijk aan welke he! als je met hifi een natural sound amplifier van Yamaha bedoelt dan oke, zal het zuiverder klinken, maar de gemiddelde stereo met de gemiddelde hifi box, kan het zelfs nog overtreffen.

je maakt trouwens een stomme vergelijking want voor de prijs van een hifi installatie heb je misschien net 1 basskast

en dan heb je natuurlijk ook nog het feit dat je aan ee pa installatie helemaal geen fuck hebt in je huiskamer maarja :)

oh ja moet ik ook nog even melden dat een fatsoenlijke pa installatie toch echt 10X duurder is dan een hifi, maar das duidelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op maandag 07 mei 2001 20:59 schreef AtomicShockwave het volgende:

en dan heb je natuurlijk ook nog het feit dat je aan ee pa installatie helemaal geen fuck hebt in je huiskamer maarja :)
Ja dat zeg jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 07 mei 2001 20:59 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

ja en dat is dus niet waar fatsoenlijke pa haalt dezelfde kwaliteit als een hifi installatie, ligt er natuurlijk aan welke he! als je met hifi een natural sound amplifier van Yamaha bedoelt dan oke, zal het zuiverder klinken, maar de gemiddelde stereo met de gemiddelde hifi box, kan het zelfs nog overtreffen.

je maakt trouwens een stomme vergelijking want voor de prijs van een hifi installatie heb je misschien net 1 basskast

oh ja moet ik ook nog even melden dat een fatsoenlijke pa installatie toch echt 10X duurder is dan een hifi, maar das duidelijk ja.
Lees dan....PLEASE !!! Ik heb het over wanneer het voor dezelfde prijs moet worden gekocht. En dan komt er ook nog bij kijken wat voor tweeter je het liefst heb....want op PA zie je geen soft dome tweeter...tis een kwestie van smaak. En ik koop liever een HiFi set voor 10000 piek dan een PA set die met dezelfde kwaliteit 80000 piek kost....daar ligt het verschil.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
heb niet giga veel ervaring maar als je een paar keer sets hoord van andere bedrijven met andere techie er achter en je blijft bijvoorbeeld met d&b steeds opvallen dat als je verder dan een meter of 10,15 van de stack vandaan loopt je zo goed als geen bas meer hebt(of ze moeten er een paar extra baskasten onder leggen)dan klinkt het wel weer redelijk. of mensen die gelijk voor oordelen hebben over bose ook dat kan goed klinken mits goed afgesteld en de juiste opstelling (wat in veel kroegen nog welles ontbreekt)
maar ik ben t met je eens dat een hoop mensen oordelen voor dat ze iets gehoord hebben.
ook jbl kan goed klinken heb dat een keer in duitsland gehoord hadden ze echt een muur van jbl maar was ook voor 10.000 man ofzo en dan de kastloze uitvoering maar wel met fatsoenlijke versterkers en een omnidrive om t fatsoenlijk af te regelen dus wat ik al eerder heb gezegd t hangt van t spul en van de techie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
PA kan inderdaad wel vet klinken

Wij hebben elk jaar op school een avond waar leerlingen zelf met hun bandje spelen. Dan worden er altijd van die gigantische boxentorens afgehuurd en het geluid liegt er dan ook niet om. Ze draaiden voordat de avond begon ook even top40 muziek erop, en dat klonk serieus heftig. Ik hoorde (en voelde) bastonen die ik voorheen (met mijn niet al te anaardige speakertjes) nooit eerder heb waargenomen. En als het dan ook nog lekker hard kan ja dan roelt het zeer zekers.

Maar inderdaad, in je huiskamer heb je er niet veel aan......ik ga maar eens verhuizen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op maandag 07 mei 2001 21:25 schreef JT het volgende:

[..]

Lees dan....PLEASE !!! Ik heb het over wanneer het voor dezelfde prijs moet worden gekocht. En dan komt er ook nog bij kijken wat voor tweeter je het liefst heb....want op PA zie je geen soft dome tweeter...tis een kwestie van smaak. En ik koop liever een HiFi set voor 10000 piek dan een PA set die met dezelfde kwaliteit 80000 piek kost....daar ligt het verschil.
Ik heb gewoon veel geëxperimenteerd met setjes dus ik heb regelmatig een versterker rack in huis staan en dan ga je toch effen spelen :) . Bijvoorbeeld een Actie filmpje kijken met een dubbel 18 laagkast, Das leuk.

Ik zou het van mijn leven niet vast in mijn huiskamer willen hebben ik heb gewoon mijn eigen installatie zorgvuldig samen gesteld.
En ik zou er niet aan moeten denken om een compressie driver in een huiskamer te horen wordt je gewoon helemaal gek van. Laat staan het geluid van een fan die in je professionele AMPs zitten die de hele tijd door razen,

Nee laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
die hoor je dan toch niet meer die fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op maandag 07 mei 2001 23:33 schreef digifiel het volgende:
die hoor je dan toch niet meer die fans :)
Ik heb slecht onderhouden versterkers gehoord die makkelijk 80db aan FAN geluid produceren, en dan kan je behoorlijk geiriteerd raken kan ik je verzekeren.

Maar meestal hoor je ze niet. of als je een cd''tje hebt opstaan helemaal niet meer.

(Vrijstaand huis;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
lol ik heb voor thuis gewoon een speakersetje uit de conrad LOL ooit is een jaar of 5 geleden gekocht en met een oude akai tuner versterker er op en ben er best tevreden over. maar ben nu aan t kijken naar of een setje tannoy reveal active studio monitors of sparen voor een turbosound setje waar je ook nog een klein dixotje mee kan draaien LOL das eigenlijk veels te gek voor thuis en duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik heb gewoon hard voor gewerkt en dan moet je ook prioriteiten stellen. Ik heb veel in mijn eigen bedrijf gestopt waardoor ik thuis gewoon wat minder overhield. En ik heb nu gewoon een setje staan van Sony wel alles van de QS serie zoveel mogelijk optische of coaxiale interlinks om het zuiver te houden.
en voor de SUB''s gebruik ik Denon versterkers.
Een zelf gebouwd TV meubel met ingebouwde Center idieaal.

Maar ik ben er heel blij mee. Het kan altijd beter maar ik vindt het eerst wel goed zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
doe maar ruig :) ik was het vorig jaar al vanplan maar van t jaar ga ik t echt halen ga denk ik gewoon voor een setje studio monitoren en een mackie tafel is best zat voor thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Doe maar luxe joh.

"Een paar studio monitors en een mackie tafel"

Klinkt altijd wel lekker recht die monitors
welk type en merk monitors worden het denk je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
niet gaan lachen maar dacht zelf aan de reveal active van tannoy kosten niet zo erg duur en klinkt gewoon lekker gaan niet irriteren gewoon recht en strak
en een mackie 16 kanaals tafeltje kost in verhouding met de rest wat ik mooi vindt t minste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Mackie maakt zeker goed tafels dus daar heb je zeker geen slechte koop aan.

Het ziet er lekker uit :9,
ze gaan niet echt laag maar voor de rest ziet het er goed uit

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/RevA_M.jpg
Meer info!

Ik zou zelf nog wel graag de Absolute Zero II willen kopen.
Kon zo snel geen spec''s vinden.

Maar Digifiel met die Tannoy koop je zeker goed spul.

Als ik alles kon kopen wat ik nog zou willen dan moet ik een grotere loods gaan huren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
eigen g&l bedrijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ja

Ik doe mijn best maar het valt niet mee het materiaal kost gewoon heel veel money.

Ik zit nog lang niet bij de grote spelers in de buurt en ik zou het ook niet willen,

Kost gewoon te veel tijd en het verdiend niet barre veel, maar ik zie het als een uit de hand gelopen hobby, en zolang het een hobby is vindt ik het wel goed

Ik ben nog jong en ik heb al wat ondernemingen gehad en wat slechte:( business partners meegemaakt (ik ken de rechters bijna van voornaam),

Een ding is zeker stel een goed contract op tussen je business partners anders kan het echt veel geld gaan kosten.

Maar met mijn huidige onderneming gaat het eigenlijks wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
met wat voor apparatuur tour je? en wat voor iets doe je theater, tape acts, bands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IDD , maar ui OHM speakertjes komen toch zo een zaaaaaaaaaaaalig geluid . Ben nu aan het sparen (ja tis voor OHM wel nodig) om voor me pc zo''n OHM surround setje te maken met die mini 3-weg speakers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Meestal Tape Acts, bands en Drive-in show''s

Amps o.a QSC, Crown, Crest, Yamaha en LEM

Crossovers: Verschillende merken maar toch werk ik het liefst met een Omnnidrive kost ook een stukje meer maar dan heb je ook wat.

Speakers: Meestal JBL, Cerwin Vega en GM

Mixers: Soundcraft, Behringer en Spirit tafels

Effecten: Verschillende merken o.a digitech, Roland en Behringer

Microfoons: AKG, Shure, Sennheiser, en nog wat draadloze mic''s

Licht: Het liefst Martin Scans en Robocolors
dat werkt gewoon lekker

enz,enz

Maar ik heb dus al een hele collectie materiaal verzameld de afgelopen periode,
Maar het is gewoon heel hard werken. en ik moet gewoon overdag bij een baas aan het werk wat anders zou ik gewoon geen geld over houden voor materieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
nog beetje bekende acts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Nee denk het niet of je zou
Mooi wark, of Titt''n moeten kennen

niet bijzonder goede band''s

Wel heb ik een tijdje de band van "Starmaker" Ruben mogen begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Omnidrives zijn super stoer :9

Op de zaak gebruiken we ze als crossover voor de KF-750 systemen van EAW. Dus niet eens de processors van EAW zelf. BSS maakt gewoon super mooie spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
mooi wark zeg me niks titt''n wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat kost een beetje een leuk setje PA speakers, hoeft geen vermogen te hebben van 1000 watt, als het maar een beetje kwalitatief is en een lekkere hoge gevoeligheid.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ze werken ook zo lekker eenvoudig.

En lekker veel mogelijkheden.

maar toch al gauw zo''n 3k tot 4k voor een eenvoudige uitvoering maar wel super geil spul.

Ik wil binnenkort een nieuwe versie van GM proberen deze moet ook heel goed zijn. alleen de vorige versie was gewoon niet makkelijk te bedienen, veels te moeilijke bediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bijvoorbeeld deze

Afbeeldingslocatie: http://www.eaw.com/pages/Products/Series/FR/FRgraphics/FR129z.jpg

Neem aan dat ie wel hier op aangesloten kan worden als ik zoiets zou kopen ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op dinsdag 08 mei 2001 23:29 schreef JT het volgende:
Wat kost een beetje een leuk setje PA speakers, hoeft geen vermogen te hebben van 1000 watt, als het maar een beetje kwalitatief is en een lekkere hoge gevoeligheid.
Met kast of zonder kast,

een JBL 2245 18" 650watt 8 Ohm met 95db 1w 1m kost ongeveer 1400,-

maar in ben bezig met een speaker merk wat geheel nieuw is in nederland. Maar zeer goede spullen belooft en tot zover waar maakt, ze durven zelfs 10 jaar garantie te geven.

Zo gauw ik meer info over prijzen heb wil ik je wel een mailtje sturen met prijzen en foto''s,

Maar goed ik ga niets aan prijzen als ik het zelf niet goed vindt of echt lekker heb kunnen uittesten :9 dus in de praktijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
omnidrive is best gaaf ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19749

Je moet eens kijken bij RCF, maken voor een goede prijs , zeer mooie speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
O dan ist goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 23:38 schreef mweert het volgende:

[..]

Met kast of zonder kast,

een JBL 2245 18" 650watt 8 Ohm met 95db 1w 1m kost ongeveer 1400,-

maar in ben bezig met een speaker merk wat geheel nieuw is in nederland. Maar zeer goede spullen belooft en tot zover waar maakt, ze durven zelfs 10 jaar garantie te geven.

Zo gauw ik meer info over prijzen heb wil ik je wel een mailtje sturen met prijzen en foto''s,

Maar goed ik ga niets aan prijzen als ik het zelf niet goed vindt of echt lekker heb kunnen uittesten :9 dus in de praktijk testen.
Kan de gevoeligheid niet iets hoger ? Infinity had toen van die kasten met een 15" en een gevoeligheid van 100 db@1m@1watt >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ja ik heb van RCF nogal al wat speakers in bijvoorbeeld monitors zitten goed spul en meestal een lekker rendement.

vooral compressie drivers zijn errug mooi van RCF 124db 1w 1m,
Maar ook die nieuwe 21" speakers zijn mooi voor thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Op dinsdag 08 mei 2001 23:41 schreef JT het volgende:

[..]

Kan de gevoeligheid niet iets hoger ? Infinity had toen van die kasten met een 15" en een gevoeligheid van 100 db@1m@1watt >:)
Dit is geen kast maar een losse 18" in een normale kast haal je makkelijk 105db 1w 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 23:44 schreef mweert het volgende:

[..]

Dit is geen kast maar een losse 18" in een normale kast haal je makkelijk 105db 1w 1m
Koel :)

Maareh, wat is het minste wat je moet neerleggen voor een leuke set PA speakers ? Dus dan hoef ik niet superkwaliteit, maar het moet wel leuk klinken, ongeveer als mijn computer setje van 270 piek van Yamaha (klinkt echt top voor die prijs, kunnen veel miditorens een puntje aan zuigen) en een hoge gevoeligheid hebben. Vermogen doet er niet zo toe, m''n Yammie receiver kan 5x85 geven, maar ik gebruik natuurlijk 2 kanalen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
ik heb nog een klein turbosound setje in de aanbieding is nog niet zo oud je kan er zaaltjes tot 50 man mee doen 2x bas 2x top incl, 1x pm1250 van carver voor fl. 10.000,-
;-) maar van wat andere merken heb je al voor minder hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik ga dus binnekort luisteren naar die speakers en deze speakers beloven heel veel maar hebben goede spec''s,

en zij bieden laagkasten aan van ongeveer 800,- piek (de allergoedkoopste) met dubbel 15" speakers erin de spec''s van de speakers units zijn 94,1db 1w 1m 8 ohm en 400w max, de gegevens van de kasten heb ik nog niet allemaal maar de kast zou ongeveer 200 liter zijn en een max spl halen van 135 db.

(dit is meer voor de jonge hobby mensjes)

Prijzen van EAW heb ik gewoon niet bijdehand
maar prijzen van JBL wel.

JBL SR4722X, 12" two-way live sound speaker
* 2206VGC LF, 2417 HF on OASR horn
kost excl btw 3775,00

voor spec''s kijk op www.jbl-pro.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik heb een gloeiende hekel aan coaxiale speakers,

Ze klinken gewoon niet lekker een meestal klapperen de conusen heel snel irritand door het geluid heen.

Ik heb ze ook in wat oude glijbanen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 23:52 schreef digifiel het volgende:
ik heb nog een klein turbosound setje in de aanbieding is nog niet zo oud je kan er zaaltjes tot 50 man mee doen 2x bas 2x top incl, 1x pm1250 van carver voor fl. 10.000,-
;-) maar van wat andere merken heb je al voor minder hoor :)
Toch een beetje teveel :D

Is dit niet wat :

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/i15_normal.jpg

LET OP : Dit is een 2weg systeem met de tweeter in het midden van de conus.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 09 mei 2001 00:01 schreef mweert het volgende:
Ik heb een gloeiende hekel aan coaxiale speakers,

Ze klinken gewoon niet lekker een meestal klapperen de conusen heel snel irritand door het geluid heen.

Ik heb ze ook in wat oude glijbanen zitten.
Tis niet coaxiaal.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op dinsdag 08 mei 2001 23:37 schreef JT het volgende:
Bijvoorbeeld deze

[afbeelding]
Veel, duizenden guldens per stuk. Voor prijzen van de grote PA merken, 2e hands: hhtp://www.soundbroker.com

Iets als de JF80 is wel een handige speaker. Is niet zo heel groot, klinkt wel goed en is PA.
Als je iets heftigere speakers wilt hebben, de Kf300. Kost zo''n 2.5K per stuk 2e hands.
Pagina: 1 2 3 Laatste