Voor wie het interesseert: ik ben nog ff de data sheets van AMD over de k6-2+ en k6-3+ afgegaan en aan de hand daarvan en de ervaringen die mensen hier gepost hebben, heb ik het programmatje Radiate aangepast zodat het ook de k6-2+ en k6-3+ ondersteunt!!!
Ik heb de volgende waardes gebruikt voor de
k6-2+:
Min. Mhz at avg. voltage: 500 Mhz
Avg. Mhz at avg. voltage: 550 Mhz (strikt gezien 525 Mhz, maar op op 2 volt haal je ook makkelijk 600 Mhz, dus average=550)
Theoretical max. Mhz: 800 (6x133)
Theoretical min. voltage: 1.9 volt (van de data sheet)
Avg voltage (ties the min. and avg. to the min and avg wattage): 2 volt (van de data sheet)
Theoretical max. voltage: 2,5 volt (hoogste wat ik tegen ben gekomen zonder dat de processor kapot ging)
Wattage at min. Mhz and avg. voltage: 16 (500 Mhz en 2 volt=16 watt volgens data sheet)
Wattage at avg. Mhz and avg voltage: 18 (550 Mhz en 2 volt=18 watt volgens data sheet)
En de volgende waardes voor de
k6-3+:
Min. Mhz at avg. voltage: 450 Mhz
Avg. Mhz at avg. voltage: 500 Mhz (strikt gezien 475 Mhz, maar op op 2 volt haal je ook makkelijk 550 Mhz, dus average=500)
Theoretical max. Mhz: 800 (6x133)
Theoretical min. voltage: 1.9 volt (van de data sheet)
Avg voltage (ties the min. and avg. to the min and avg wattage): 2 volt (van de data sheet)
Theoretical max. voltage: 2,5 volt (hoogste wat ik tegen ben gekomen zonder dat de processor kapot ging)
Wattage at min. Mhz and avg. voltage: 16 (450 Mhz en 2 volt=16 watt volgens data sheet)
Wattage at avg. Mhz and avg voltage: 18 (heb ik aan de hand van de k6-2+ gegokt aangezien het niet echt op de datasheet stond. ik weet dat de 18 watt bij de k6-2+ pas bij 550 Mhz is, maar de k6-3+ neemt ietsje meer stroom, dus het komt toch aardig uit denk ik)
Wat denken jullie ervan? Je kunt het programma met de aangepaste .dat file
hier downloaden om het in praktijk te zien.
Als jullie het ook met de waardes eens zijn stuur ik het naar de maker op!