Toon posts:

[BC3] ''t Grote AMD-k6+''sen topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen,

Ik ben benieuwd wat de waarde vandaag de dag is van een AMD k6-III+

Weet iemand dit?

(Nee, ik heb ''m niet te koop)

Verwijderd

Topicstarter
Oops.

hij is 450 Mhz

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44

JJJ

Je hebt em dus wel te koop :P
edit:

Nieuw: 90 gulden lijkt me redelijk.
2dehands: 50/60 gulden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 10:35 schreef JJJ het volgende:
Je hebt em dus wel te koop :P
Nee, misschien kan ik ''m wel kopen van iemand.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
nieuw: 150 piek (das wel een enorme prijdaling; ik heb mijn k6-2+ voor 200 piek gehaald)
oud: 100 piek

staat die niet meer in pricewatch?

ik dnek trouwens dat ie niet echt zover in waarde is gedaald (tot 90 piek dan). er is nog best veel vraag naar, terwijl hij bijna niet te krijgen is....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Ik zou er maximaal 50 gulden voor geven.
De waarde die je er aan toe kent is natuurlijk ook afhankelijk van wat je al hebt, en ik heb zelf een K6-2 400@450.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Laatste keer dat ik keek was de K6-II+/III+ 550Mhz f 225,- inclusief verzendkosten. Ik zou verwachten dat hij nu voor 150-175,- te krijgen is incl.
50-99 tweedehands lijkt mij ook nog wel redelijk voor een topprocessor uit de socket7 lijn, tenslotte draaien die dingen door hun lagere hitte en lager voltage veel gemakkelijker op 600Mhz.
De vraag is alleeen of jouw moederbord (Asus P5A kan het wel) het nog wel aan kan, ik heb er al een aantal mee op hun nek zien gaan, zodat hij geinitialiseerd werd als een 486 en ook vergelijkbare snelheid liep.
Maar daar is dan nog wel een biosupdate voor, mits je geen vaag merk mobo hebt. (Ik basseer m''n ingevingen op de 500-550 Mhz processor, de 450Mhz zal zo''n fl 20-40,- lager uitvallen denk ik).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
In de pricewatch staan er geen.

Weet iemand waar je die dan nieuw kan kopen. Of heeft iemand er eentje liggen voor me.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 11:34 schreef unicorn7 het volgende:

Maar daar is dan nog wel een biosupdate voor, mits je geen vaag merk mobo hebt.
ASUS p5a Super Socket 7 (1 mb cache) ??

• BC3 Victim
.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hmmmm knop bleef inderdaad hangen of zoiets.

150,- nieuw lijkt mij nog wel te kloppen, mits inclusief/totaal/compleet, maar 450Mhz is dan weer een beetje laag, ik zou een 550Mhz verwachten voor die prijs.
Aan de andere kant is het zeldzaam om een +/Mobile te vinden, omdat ze officieel niet voor de enduser/desktopmarkt bedoelt zijn.

• BC3 Victim
Met de laatste Biosupdate moet die Asus P5A het gewoon lekker doen. Alleen jammer dat de P5A niet zo laag kan met zijn voltages (staan standaard op overvoltage op de Vio)....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:02
50 piek? Nah, ding heeft 256K L2 cache en moest speciaal uit Amerika komen, zijn hier niet te koop (staat daarom niet in de pricewatch).

Denk zo''n 175 piek nieuw voor dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
?????

Bleef je knop hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 11:43 schreef _JGC_ het volgende:
50 piek? Nah, ding heeft 256K L2 cache en moest speciaal uit Amerika komen, zijn hier niet te koop (staat daarom niet in de pricewatch).

Denk zo''n 175 piek nieuw voor dat ding.
Is 150 piek voor een 1 jaar oude k6-3+ 450 redelijk. incl verzendkosten????

• _JGC_
Op zondag 20 mei 2001 11:42 schreef unicorn7 het volgende:
Net de laatste Biospdate moet die Asus P5A het gewoon lekker doen. Alleen jammer dat de P5A niet zo laag kan met zijn voltages (staan standaard op overvoltage op de Vio)....
Ik quote maar de eerste :)

VIO lekker hoog is een voordeel (helaas niet met mijn viper2, die vreet geen 3.6V)

Als je corevoltage maar onder 2.2V kan is het altijd goed.

* _JGC_ vindt zijn DFI wel lekker met 2.0 t/m 3.5 settings met 0.1V stapjes :P

• _JGC_
Op zondag 20 mei 2001 11:45 schreef MrK het volgende:

[..]

Is 150 piek voor een 1 jaar oude k6-3+ 450 redelijk. incl verzendkosten????
Zie em voor die prijs maar es nieuw te krijgen. Die dingen zijn zeldzaam. Overigens zou ik em voor die prijs zeker kopen...

* _JGC_ was de zomerwarmte van zijn oude K6/III zat, dus kocht ie een K6/3+

• _JGC_
Hmm, als jij denkt dat de K6/3+ niet zeldzaam is, scoor dan maar eens ergens een losse Mobile P3...

Nou?

• BC3 Victim
K6-3 is niet zeldzaam is alleen nooit echt goed verkocht omdat de P3 zo goed ging en de athlon er aan kwam. Dat ding heeft trouwens maar 32 Kb L1 cache dus kan je beter kijken voor een duron 650-700 die zijn ook in die richting. Nieuw mobo''tje erbij...

Ja ok je bent wat duurder uit maar je kan dan een stuk langer mee gaan met upgraden.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op zondag 20 mei 2001 13:06 schreef wauskes het volgende:
K6-3 is niet zeldzaam is alleen nooit echt goed verkocht omdat de P3 zo goed ging en de athlon er aan kwam. Dat ding heeft trouwens maar 32 Kb L1 cache dus kan je beter kijken voor een duron 650-700 die zijn ook in die richting. Nieuw mobo''tje erbij...

Ja ok je bent wat duurder uit maar je kan dan een stuk langer mee gaan met upgraden.
D''r staat toch echt een + |:(
en dat nieuwe mobo''tje heeft ie nou juist geen zin in.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• qrazi
Op zondag 20 mei 2001 13:06 schreef wauskes het volgende:

volgens mij snap jij er niks van...het gaat over de +, die wel degelijk zeldzaam is.

bovendien heeft de k6 serie in elk geval vanaf de k6-2 64 kb l1 cache...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• BC3 Victim
OK inderdaad heb ff wat zitten zoeken en iedere K6~ is zonder + dus inderdaad het spijt me die zijn zeldzaam.

''k zal het niet meer doen |:(

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 13:37 schreef wauskes het volgende:
OK inderdaad heb ff wat zitten zoeken en iedere K6~ is zonder + dus inderdaad het spijt me die zijn zeldzaam.

''k zal het niet meer doen |:(
de k6-2+ valt op enkele winkels in duistland nog wel te krijgen maar idd voor de 3+ moet je echt in de usa zijn. maakt m wel duurder maar het is wel de moeite waard boven je k6-2.

• qrazi
erm...hoe bedoel dat het dat wel waard is? ik heb eigenlijk nog niet veel k6-3+ op 600 mhz gezien, en uit die test bij anandtech komt wel naar voren dat de 50 mhz hoger geclockte k6-2+ in alle gevallen sneller is dan zijn k6-3+ broer. in de meeste gevallen zijn ze net zo snel als elkaar op dezelfde snelheid. dat is vooral in de gevallen dat het niet zozeer om de hoeveelheid l2 cache, maar om de snelheid gaat.

een celeron op 450 (100 fsb) was niet voor niets vaak sneller dan een pII 450...

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 16:13 schreef qrazi het volgende:
ik heb eigenlijk nog niet veel k6-3+ op 600 mhz gezien, en uit die test bij anandtech komt wel naar voren dat de 50 mhz hoger geclockte k6-2+ in alle gevallen sneller is dan zijn k6-3+ broer. in de meeste gevallen zijn ze net zo snel als elkaar op dezelfde snelheid. dat is vooral in de gevallen dat het niet zozeer om de hoeveelheid l2 cache, maar om de snelheid gaat.
INDERDAAD daarom heb ik ook voor een k6-2+ van 550 Mhz gekozen ipv van een k6-3+ van 450 Mhz. Dat kleine beetje extra L2 cache maakt niet eens zoveel meer uit. Dat ze maar L2 cache hebben, da''s het belangrijkste. En met die k6-2+ van 550 Mhz haal je de 600 veel makkelijker als met die k6-3+ van 450 Mhz... Ik wil met mijn k6-2+ zelfs de 630 (6x105) passief gekoeld nog proberen te halen :P Denk dat ik dat met de k6-3+ niet hoef te proberen, of je moet echt extreme voltages & koeling erop gaan zetten...

ohja, voor die k6-3+ van 450 Mhz zou ik ongeveer tot 150 piek gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, thanks voor de reacties.

''K zal kijken of het lukt om eraan te komen. En dan even kijken welke meer bevalt: mijn k6-2 500 of die k6-3+ 450.

Denk dat het ook wel leuk is om met die powernow! functie te spelen. Hiermee kan je toch on-the-fly je multiplier veranderen??

Kan die pentium 3 mooi een puntje aan zuigen. >:)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:48 schreef MrK het volgende:
Denk dat het ook wel leuk is om met die powernow! functie te spelen. Hiermee kan je toch on-the-fly je multiplier veranderen??

Kan die pentium 3 mooi een puntje aan zuigen. >:)
yep, daar verheug ik me ook op als mijn k6-2+ 550 Mhz morgen (eindelijk) eens komt...
Om je alvast lekker te maken:

http://www.overclockedhardware.com/guides/k6/

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1318&p=5

Die automatic instelling lijkt me vooral wel heel flex, aangezien ik ga proberen ''m passief te koelen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 22:57 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

yep, daar verheug ik me ook op als mijn k6-2+ 550 Mhz morgen (eindelijk) eens komt...
Om je alvast lekker te maken:
Waar heppie die vandaan?

Verwijderd

Venema Computers (www.venemacomputers.nl). Maar ik zeg je alvast dat ze alleen de k6-2+ hebben, niet de k6-3+ (zelfs niet eens de k6-3)

Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was niet eens een k6-3+ van 450 Mhz halen, maar gewoon een k6-2+ van 550 Mhz. Want die k6-3+ is vrijwel niet meer te krijgen, dus als je ''m al kunt vinden worden er waarschijnlijk belachelijke prijzen voor gevraagd. Terwijl die k6-2+ nog wel redelijk te vinden valt.

En ik neem aan dat je de 600 Mhz probeert te halen. Maar met die k6-3+ van 450 Mhz zal je dan toch wel behoorlijk goed moeten koelen en het voltage wat verhogen, terwijl die k6-2+ van 550 Mhz het makkelijk haalt.

Bovendien is het enigste verschil tussen de k6-2+ en de 3+ dat de k6-3+ 256 kb aan L2 cache heeft en de k6-2+ 128 kb. Dit maakt echter niet zoveel uit voor de performance, want het is vooral belangrijk dat ze maar L2 cache hebben. Hoeveel maakt niet eens zoveel uit...

Ook nog leuk trouwes voor als je meer als 128 mb hebt:
Besides giving many motherboards a new lease on life, the K6-2+/K6-III+ processors eliminate the common problem of a few years ago of caching memory beyond 128 megabytes. You can now equip these motherboards with a more modern amount of memory like 256 MB without worrying about a performance degredation or the onboard cache configuration.

• Ramon
  • Laatst online: 17:06
wat was ook al weer het verschil tussen de K6-2 en de K6-2+?

Is het voor mij de moeite waard mijn K6-2 500(die op 550 wil lopen) te upgraden naar een K6-2+ 550? Benchmarks iemand? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk wil ik harder als 600. Daar loopt hij nu ook op.

Ga straks waterkoelen (voor de sport) dus. mmmm

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:14 schreef Tampie2000 het volgende:
wat was ook al weer het verschil tussen de K6-2 en de K6-2+?

Is het voor mij de moeite waard mijn K6-2 500(die op 550 wil lopen) te upgraden naar een K6-2+ 550? Benchmarks iemand? :?
Plus is de Laptop versie.

Voordelen:
*Koeler
*Lager Voltage
*Meer Cache
*POWERNOW!

• BC3 Victim
Hep hier nog wel een K5 voor je liggen

AMD K5 pr 120 60Mhz bus 3,52 Volt

hahahahahahaha
Tis echt waar. Gevonden tijdens 1 van mijn strooptochten bij m''n pa op het werk. Daar hebben ze een hok met alle oude pc''s erin die om de een of andere reden nooit verkocht zijn aan de lui die de nieuwe pc''s leveren daar.

Kwam er ook nog wat leuke HD tegen een leuke cd-rom spelertje wat geheugen en natuurlijk een hoop leuke fannetjes die inmiddels weer aan het werk zijn gezet in mijn pc een monitor een voeding en een PII 266Mhz processor
Had 2 van die k5 processoren en 1 ervan zit nu in m''n server en die drait perfect.

• Ramon
+ sneller? :?:)

Verwijderd

De verschillen tussen de k6-2 en k6-2+ zijn de volgende:

k6-2:
*Is voor desktop computers bedoeld.
*Gemaakt met 0.25micron technologie.
*Hebben 64 kb L1 cache, en het cache op je moederbord werkt als L2 cache (op FSB snelheid).
*Hebben ongeveer een voltage van 2,3 volt nodig en worden dus behoorlijk heet en zijn slecht overklokbaar.
*Kan maar tot 64 MB systeemgeheugen cachen (heb je dus meer dan 128 mb, dan gaat dat iets ten koste van je snelheid).

k6-2+
*Is voor laptop computers bedoeld (en daarom moeilijk te vinden, en helaas ondersteunen niet alle moederborden de k6-2+)
*Gemaakt met 0.18micron technologie.
*Hebben 64 kb L1 cache, 128 kb L2 cache (werkend op processorsnelheid) en het cache van je moederbord werkt als L3 cache.
*Hebben ongeveer een voltage van 2 volt nodig en zijn mede door de 0.18 micron technologie beter overklokbaar en blijven veel koeler.
*Kan meer als 64 MB systeemgeheugen cachen.
*Heeft PowerNow! technologie waarmee je softwarematig de multiplier kunt veranderen of automatisch kunt laten veranderen door software (afhankelijk van hoeveel snelheid op dat moment nodig is).
*Herkent een multiplier van 2 op het moederbord als 6, waarmee de 600 Mhz gehaald kan worden.
*Heeft nog een iets betere 3dNow gekregen.
*Nog wat kleinere verbeteringetjes... moet je maar ff wat specsheets van http://www.amd.com/K6/k6docs/pdf/23446.pdf downloaden of hier: http://www.amd.com/products/cpg/mobile/k62+brief.html kijken voor verdere info....

Oftewel... hij is sneller ja. Ongeveer 20% sneller als een gelijk geklokte k6-2 en daarbij krijg je nog al die leuke xtra''s zoals goede overklokbaarheid, lage temperatuur, powernow, enz...

Verwijderd

Topicstarter
Bij venema computers?
Op hun site kan ik niets vinden, kan ik dan gewoon mailen?

Wil je even mededelen wat hij kost?

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:34 schreef MrK het volgende:
Bij venema computers?
Op hun site kan ik niets vinden, kan ik dan gewoon mailen?

Wil je even mededelen wat hij kost?
Die k6-2 van 550 Mhz voor 165,84 piek is volgens hun een k6-2+ van 550 Mhz.
Ik heb het hun namelijk per email gevraagd.
Vervolgens heb ik gewoon op de site die k6-2 van 550 Mhz besteld. Maar ik krijg ''m als het goed is morgen binnen, dus als ik jou was zou ik het ff afwachten totdat ik ''m heb. Dan kan ik je namelijk vertellen of het inderdaad de k6-2+ is....

In totaal met verzending en rembours kwam ik trouwes op 183 piek uit...

Verwijderd

Topicstarter
Aha.

Wil je even laten weten als je ''m hebt of het idd de + versie is?

Thanks.

Verwijderd

Tuurlijk, ik mail je het wel ff.
Ik heb zowiezo al iemand die ik ook moet mailen als het inderdaad die + versie is :)
Toch best wel een domme zet van AMD om die processor alleen voor de laptop markt te reserveren :'( want hij is best wel populair!

• BC3 Victim
PsyFlux, kan je mij ook ff een mailtje sturen als het ene + is. zit zelf met een k6/2 -300, ben dus wel toe aan een upgrade...

(mail is tri@flash.a2000.nl)

hoe heb je dat ding trouwens gevonden, heb me rot gezocht???

Verwijderd

Ik heb hier nog een nieuwe K6 II 450 liggen. Mag je hebben voor f 150,= (excl. PTT kosten). Mail me maar bij belangstelling.

• Ramon
mij ook een mailtje please? :)

Of zet het gewoon ff hierneer... is misschien iets makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 11:52 schreef App het volgende:
Ik heb hier nog een nieuwe K6 II 450 liggen. Mag je hebben voor f 150,= (excl. PTT kosten). Mail me maar bij belangstelling.
Een beetje overbodig hoor.

Het gaat hier over plussen +++++++

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 12:03 schreef MrK het volgende:

[..]

Een beetje overbodig hoor.

Het gaat hier over plussen +++++++
Weet ik, maar ik heb die proc er nog liggen en ik dacht dat ik er iemand nog een plezier mee kon doen....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 12:08 schreef App het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik heb die proc er nog liggen en ik dacht dat ik er iemand nog een plezier mee kon doen....
Een plezier, voor 150 piek |:( |:( |:(

Lekker hoor, een medetweaker naaien. ;)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 12:35 schreef MrK het volgende:

[..]

Een plezier, voor 150 piek |:( |:( |:(

Lekker hoor, een medetweaker naaien. ;)
Ho,ho, medetweakers naai ik nooit! Ik heb geen idee wat die proc nu waard is. Ik heb er zo''n half jaartje geleden 2 gekocht voor f 168,= stuk. Dus f 150,= voor zo''n ongebruikte proc leek me redelijk. Te duur? bied dan maar!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil ''m niet.

Ik wil een +

• _JGC_
Heb een tijd geleden 100 piek betaald voor een nieuwe K6/2-450 2.2V :P

Verwijderd

Topicstarter
Bij www.alternate.nl is de k6-2+ 500 Mhz nu 129 piek exclusief.

Eigenlijk wil ik een 550. Weet iemand hiervoor een adresje?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het wel psychologisch. Momenteel bezit ik een al een 500 Mhz.

Wat is niet warm? Wat is jouw temp op die kloksnelheid? En voltage?

Misschien als deze waardes meevallen dat ik wel voor die 500 ga.

• _JGC_
Waarom een 550? Die dingen worden helemaal niet warm en zijn ongeveer evengoed overclockbaar. Jij blijft strax toch steken op 6x112.

edit:

oops: 6x120 = 720 :P

Verwijderd

Nou, ik post het hier maar ff. Ik heb in elk geval nog niks binnen :'(

Maaaar... een goede kans dat het morgen nog komt, want dat is nog binnen de maximale levertijd van Venema. En als je op de site kijkt van de PTT (http://www.ptt-post.nl/consument/binnenland/aanbieden/bezorging_pakketten.html) begrijp ik daaruit dat ze op maandag geen pakketten bezorgen.... Al kan het ook zijn dat ze voor de bezorging bijvoorbeeld TNT gebruiken, en ik kan op hun site nix vinden over de bezorgtijden.

Dusse, nog 1 dagje geduld als je er zeker van wilt zijn dat het een + is :)
Als hij er morgen nog niet is, ga ik maar es bellen. Want dan is het bijna al een week geleden dat ik ''m besteld heb (vorige week woensdag).

Als het werkelijk een k6-2+ van 550 Mhz is post ik het hier nog wel ff en stuur voor de zekerheid nog ff een mailtje aan degenen die hierom gevraagd hebben.

• qrazi
benchies: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1406

enne, ik vind mijn temps wel cool:
idle: kamertemp
stressed: 5 graden boven kamer temp

hij is al sinds het installeren van een 1,2 ghz oem athlon koeler niet meer boven de 17 graden uitgeweest. daarvoor kwam ie niet boven 32 graden uit.

Verwijderd

Volges mij zijn die pagina''s van Tomshardware & Anandtech over die k6-2+ en k6-3+ de laatste paar dagen veel bezocht ;)

Dat zijn trouwes echt wel mooie resultaten!!!
Maar wat is het voltage nou? Ik neem aan dat het nog steeds 2.0 is, want dat is eigenlijk al behoorlijk veel voor die processor dus je zou nog een boel moeten kunnen overklokken met die 2.0 volt. Ben trouwes ook erg benieuwd of het me gaat lukken om dit beessie passief te koelen & over te klokken :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat kan dan wat worden straks met mijn waterkoeling. mmmm

Eigenlijk kan ik ook niet wachten. Als die 550 nu maar een + is...

• _JGC_
Kast potdicht, alle fans behalve voedingsfan op 7V.

Met het warme weer van afgelopen weken haalt ie met moeite de 44 graden met }:O.

Komt helemaal nix verder, hoe ik em ook koel (en van 600 op 2.5V wordt de L2 cache niet blij en mag je em na 2 maand uitzetten)

Verwijderd

Topicstarter
He dat moeten we hebben.
Als ik nu ga grazen }:O dan wordt alles 59 graden.

Ik weet wat ik ga kopen. ----> +

Wil er iemand straks een uncapped k6-500 kopen?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 22:53 schreef MrK het volgende:
Nou, dat kan dan wat worden straks met mijn waterkoeling. mmmm

Eigenlijk kan ik ook niet wachten. Als die 550 nu maar een + is...
heh, ik ook niet. Ik zit de hele tijd al te rekenen op hoeveel Mhz ik ''m zal zetten. Hoeveel watt aan warmte hij dan ongeveer zal afgeven & of ik dat nog passief gekoeld aankan...

Afbeeldingslocatie: http://www.ra2unlimited.f2s.com/got/proc.jpg

drooooooool :9~

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
*Kan maar tot 64 MB systeemgeheugen cachen (heb je dus meer dan 128 mb, dan gaat dat iets ten koste van je snelheid).
dit ligt puur aan het moederbord, ik meen dat de wat nieuwere ss7 moederborden tot 128meg ondersteunden en de intel tx maar 64mb.
*Herkent een multiplier van 2 op het moederbord als 6, waarmee de 600 Mhz gehaald kan worden.
dat kon de k6-2 ook al vanaf een bepaalde stepping(weet niet meer welke maar mijn k6-2 300 ondersteunde het in ieder geval ook al)

voor de rest is het natuurlijk een top-processor(voor ss7;) uiteraart)

Verwijderd

Topicstarter
Vooral het feit dat je on the fly je multiplier kan veranderen. mmm

Als die pentium 3 mannen weer negatief tegen ons doen, zo van "AMD k6-2 sucks man". Dan pakken wij ze terug met die multiplier.

hahahhaha

• BC3 Victim
hmmm, nou wil ik wel graag een k6-2+ maar de grote vraag is of mijn mobo het ondersteund, heb een fic va-503+ 1.1a met bios 1.13jk, en die ondersteunt het niet officieël.

er is wel een beta bios, maar mijn mobo houdt niet van andere biossen (biï?!?)...dus dat is geen optie...

iemand ideën, of ervaring???

zat trouwens te overwegen om zo''n silverado cooler te kopen en op mijn k6 te plakken, kijken hoe hoog ie dan komt >:)
(koeler is vast een investering voor mijn volgende set)

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 10:13 schreef Ceaser het volgende:
dit ligt puur aan het moederbord, ik meen dat de wat nieuwere ss7 moederborden tot 128meg ondersteunden en de intel tx maar 64mb.
Er zit ook nog een cache limiet op het mobo (naast de cachelimiet van de processor). Voor de P5a ligt deze op 128 mb, maar ik heb het zelf getest en het maakt niet echt veel uit...
Ik heb namelijk een 32 mb en een 128 mb reepje. Als ik alles erin doe (160 mb) worden de benchmarks niet trager als met alleen 128 mb. Bovendien werkt 160 mb toch net ff iets fijner als 128 mb (minder swappen) dus die moederbord limiet kan je rustig negeren.

Die processorlimiet is echter wel behoorlijk drastisch! De k6-2 kan maar tot 64 mb cachen en als je daar overheen zit gaat de performance toch wel flink achteruit... Ik weet niet waar de cachelimiet van de k6-2+ ligt, maar 256 mb kan hij in elk geval aan.

Ik zie dat ik trouwes een typo heb gemaakt: eerst heb ik het over een limiet van 64 mb, daarna over 128 mb... misschien dat dit je ff in de war heeft gebracht. sorry :)
dat kon de k6-2 ook al vanaf een bepaalde stepping(weet niet meer welke maar mijn k6-2 300 ondersteunde het in ieder geval ook al)
hmmm, inderdaad... nu je het zegt. Was geloof ik de CTX core (ofzo) die dat als eerste kon.

Verder nog ff het laatste nieuws over Venema:

nog steeeeds nix binnen :(

Damn, wat heb ik daar toch een teringhekel aan... ze zeggen dat ze die processor hebben, ik heb het geld, ik bestel ''m en dan doen die flikkers ''m gewoon niet op de post ofzo :(
Of ze zijn erachter gekomen dat het toch geen plus was, maar dan sturen ze niet ff een mailtje ofzo om het uit te leggen... Waarom kunnen dit soort dingen nou nooit es in 1x goed?

Tis altijd gezeik met bestellen & laten bezorgen onder rembours...Ik heb ze nu in elk geval een mailtje gestuurd, maar ze zijn nu natuurlijk al weer pleite. En morgen overdag zit ik weer op school. Nouja, ik spijbel wel ff wat uurtjes zodat ik ze tenminste ook nog ff tijdens kantooruren op kan bellen.

Tis dat ze zo''n eind weg zitten in 1 of ander klein gat, anders had ik allang de trein genomen en stond ik bij hun aan de toonbank...

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 17:11 schreef PsyFlux het volgende:
[..]

hmmm, inderdaad... nu je het zegt. Was geloof ik de CTX core (ofzo) die dat als eerste kon.
Klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag venema even gebeld, ik heb specifiek gevraagd of dat die k6 op hun site de k6-2+ versie is.

Hier kreeg ik een volmondig JA op, de info op site klopte niet.

Dus ik heb er maar meteen even eentje besteld, dit heb ik mooi gedaan van mijn winst die ik op een mobo+proc heb gemaakt. (110 gekocht---->250 verkocht AX59PRO ss7 +amdk6-2 333) :):):)

Ze vertelde me wel dat hij niet meer op voorraad was, en dat het wel een weekje kon duren.

PsyFlux, als ik jou was zou ik even bellen of die bestelling al de deur uit is, misschien duurt het nog wel een weekje. :(

Zelf ben ik al aan het aftellen.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 19:07 schreef MrK het volgende:
Hier kreeg ik een volmondig JA op, de info op site klopte niet.
inderdaad, dat heb ik ook gevraagd per email.
Ze vertelde me wel dat hij niet meer op voorraad was, en dat het wel een weekje kon duren.
niet meer op voorraad? Hoe willen ze dan nog aan die processor komen? Ik dacht dat AMD die dingen niet meer maakte :?
PsyFlux, als ik jou was zou ik even bellen of die bestelling al de deur uit is, misschien duurt het nog wel een weekje. :(
yeah, ik ga morge es ff bellen. Want ik wil wel eens weten wanneer dat ding eindelijk eens gaat komen... Ik hoop maar dattie uberhaupt komt. Mijn ervaring is namelijk dat winkeliers nogal vaak iets beloven te hebben, maar ondertussen hopen dat ze het binnenkort weer binnen krijgen. In de tussentijd houden ze je dan met mooie beloftes aan het lijntje zodat je tenminste maar bij hun koopt en niet bij de concurrent die het wel op voorraad heeft :(
Zelf ben ik al aan het aftellen.
keep counting... dat doe ik ook al voor een week :(

• qrazi
erm.....het standaard voltage is toch 2,0 votl voor een k6-2+?
anyway, ik draai em op 2,1 volt, das het laagste dat mijn mobo aankan.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 20:17 schreef qrazi het volgende:
erm.....het standaard voltage is toch 2,0 votl voor een k6-2+?
anyway, ik draai em op 2,1 volt, das het laagste dat mijn mobo aankan.
yep, maar dat zou jij toch moeten weten :?
Of heb je ''m zitten uncappen?

Je zit trouwes met die 2,1 volt nog binnen de specs van AMD (1,9 tot 2,1 volt volgens de datasheets)

Verwijderd

Topicstarter
Wordt die niet meer gemaakt dan????

Er zal dan toch wel een voorraadje ergens zijn. maar ik dacht toch echt dat ze met toch al afgeschreven fabs die dingen nog bakte.

Anders moet ik met mijn eigen stepper even aan de gang ;)

En ik hoop idd dat die dingen nog komen.

• Ramon
Op dinsdag 22 mei 2001 23:12 schreef MrK het volgende:

Er zal dan toch wel een voorraadje ergens zijn. maar ik dacht toch echt dat ze met toch al afgeschreven fabs die dingen nog bakte.

Anders moet ik met mijn eigen stepper even aan de gang ;)

En ik hoop idd dat die dingen nog komen.
lijkt me niet dat ze een fab ''afschrijven''... zijn ze iets te duur voor denk ik....

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 23:12 schreef MrK het volgende:
Daar ben ik behoorlijk zeker van. Trouwes, het is ook wel logisch dat ze niet meer gemaakt worden nu er een mobile Duron bestaat...
maar ik dacht toch echt dat ze met toch al afgeschreven fabs die dingen nog bakte.
Fabrieken schrijfen ze idd niet zomaar af... ze passen ze aan. En aangezien de k6-2+ een .18micron processor is kunnen ze die fabriek in texas (die de k6-2+ maakte) ook prima gebruiken voor Duron''s en Athlons. Zonder zelfs ook maar grote veranderingen in het productieproces door te moeten voeren.

Maar ik vind het trouwes wel een erg slechte stap van AMD om die k6-2+ en k6-3+ alleen voor de mobiele markt te reserveren. Het is juist voor zoveel mensen een mooie laatste upgrade voor een Super Socket 7 systeem (ik vind ''m juist zo ideaal omdat hij toch nog flinke performance levert terwijl hij maar zo weinig stroom verbruikt/hitte afgeeft).

Waarschijnlijk zullen ze dit wel hebben gedaan omdat ze niet willen dat er twee lowbudget processoren voor de desktop naast elkaar zouden bestaan: de k6-2/3+ en de Duron...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Effe terug naar de multiplier vraag eerder in deze topic:)
Alle K6-2 cpu''s met idd de ctx-core kunnen die 2x vertalen intern naar 6x.
En dan komt natuurlijk iemand straks met de vraag; "hoe herken ik een ctx-core versie"
Nou simpel:)
Op het keramieke gedeelte(zeg maar onder de bewuste cap) staat een code:
als er 26351 staat is het een ctx-core.
Deze code vind je direct naast de markering voor de socket

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik kan dat zien. ;)

Trouwens, volgens mij zegt sandra het ook.

Verwijderd

hey MrK, heb jij eigenlijk een orderbevestiging van die lui van Venema gekregen? Ik heb helemaal nix gekregen, en ik zag op de shopsurvey dat wel meer mensen hierover klagen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog niet.

Heb je al gebeld?

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 10:57 schreef MrK het volgende:
Nee, nog niet.

Heb je al gebeld?
zal ik strax ff doen. Ik zit nu ff in een lesje nederlands, waar we naar informatie voor een discussie moeten zoeken op internet :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een bevestiging gehad:

Uw order is geaccepteerd en zal zo spoedig mogelijk worden verwerkt.

Met vriendelijke groet,

D. Venema Jr
Venema Computers
Bilderdammerweg 76
1433 HJ Kudelstaart
tel. 0297-368903
fax. 0297-369074
e-mail: verkoop@venemacomputers.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: markvdakker@wanadoo.nl [mailto:markvdakker@wanadoo.nl]
Verzonden: dinsdag 22 mei 2001 14:48
Aan: bestel@venemacomputers.nl
Onderwerp: Bestelling: Venema Computers

Venema Computers
22.05.2001
De Heer
Mark van den Akker
Verzendwijze:
Verpakking en orderkosten 0-1 Kg fl 15,00; 15,00
Betalingswijze:
Onder rembours
----------------------------------------------------------------------------
----
1__y080084__Socket7 AMD K6-2-550 100FSB Tray__165,84__165,84
----
Tussenbedrag:__165,84
+ Verzendkosten:__15,00
+ Onder rembours:__7,50
----
Totaalbedrag incl. BTW:__188,34
in euro:__85,46

----

Opmerkingen:
Geachte Dame/Heer,

Misschien dat u deze bestelling meerdere keren heeft gekregen ivm. een error
aan mijn kant. Het betreft hier slecht 1 bestelling.

Let Op!!!
Na contact met uw winkel is mij verzekerd dat de processor een k6-2+ <--
versie is. Dus de mobile versie met 128 kb l1 cache en een Vcore van 2,0
Volt.
Om misverstanden te verkopen zeg ik dat er even bij, zodat ik niet per abuis
de gewone k6-2 krijg.
Verder heb ik nog het verzoek of u een mail wil versturen naar mij als de
processor is verzonden. Dit i.v.m. de betaling aan mijn kant.

in afwachting van de k6-2+ processor, en hopend op een goede transactie
verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Mark van den

Verwijderd

Topicstarter
He PsyFlux,

Heb je niet zo''n mail gehad???

Dan is de kans groot dat ik ''m eerder heb als jij.

Verwijderd

Nou, ik heb ff gebeld.
En de bestelling was binnengekomen, maar ze waren vergeten ''m op te sturen!
Ze doen ''m nu dus gelijk op de post & vrijdagochtend zal hij er ongeveer zijn (dan zal die van jou ook ongeveer aankomen, want ze gaan tegelijkertijd weg: vandaag).

Maar ik had nog net de LAAAAAAAAATSTE!!! :P :P :P :P :P

*pfhew*

(MrK, jij had de 1nalaatste).

Ben ik ff blij!! Had ik wat later gebeld, hadden ze wel eens op kunnen wezen terwijl ik ''m eigenlijk allang besteld had...

Maar vrijdagochtend komt ie dus.
Lekkah, want dan kan ik in ''t weekend lekker een beetje prutzen :)

Verwijderd

Topicstarter
He FsyFlux,

Hoe weet je dat ik de op een na laatste had? Heb je dat gevraagd?

Het is toch maar goed dat ik even heb gebeld.

JIPEEEEEEEEEE

Verwijderd

Hij zei zo van: Goed dat u nog even gebeld heeft. Wanneer had u hem besteld zei u?
-Ikke: vorige week woensdag.
-Hij: ff kijken... k6-2+... lopende bestellingen... van den Akker, Kooij (ikke).
Ja, u staat er wel bij. Ik ga ff controleren waarom hij niet verstuurd is bla bla bla...
-Hij even later: nou, u heeft geluk, want ik heb er nog 1 liggen!

Als ik het dus goed begrijp waren wij de enigste twee die deze processor hebben besteld de afgelopen week. En ik heb de laatste, dus jij moet de 1nalaatste hebben!

Verder wel hele vriendelijke lui daaro. Als die processor vrijdag nou aankomt ga ik toch nog wel ff een positief verhaaltje bij de Shopsurvey schrijfen :)

/me zorgt ervoor dat hij vrijdag dicht in de buurt van de voordeur blijft om die postbode in elk geval maar niet te missen :P

Verwijderd

Is trouwes ook maar net op tijd die nieuwe processsor, want ik word schijtziek van mijn
k6-2 450@400 Mhz die ondergeklokt zelfs nog steeds onstabieler word :(
Denk dat ik ''m strax maar ff op 350 Mhz zet, want op het moment klapt Winamp er telkes uit en krijg ik om de haverklap BSOD''s :(

Nog ff een tip dus aan iedereen: ook al ben je heel voorzichtig met het uncappen van je
k6-2/3(+), ben je er drie uur mee bezig geweest, ben je nerges uitgeschoten met je mes, heb je nix van de core afgebrokkelt en de koeler goed erop gezet. Het kan wel degelijk mis gaan!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog eens bellen..

Verwijderd

Topicstarter
Nou jij had de laatste hoor, en volgens hun komt de mijne pas vrijdag/maandag binnen.

Er komt nog wel een partij binnen, ze worden niet meer gemaakt maar ze hebben een restpartij opgekocht.

Nu hoop ik dat ze zich vergist hebben en dat ik ''m ook vrijdag krijg. Anders wordt het volgende week.

Post je wel je ervaringen als hij binnen is.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 16:44 schreef MrK het volgende:
Nou jij had de laatste hoor
dat zei ik toch ook? of was m''n taalgebruik nogal wazig :?
Er komt nog wel een partij binnen, ze worden niet meer gemaakt maar ze hebben een restpartij opgekocht.
ah, ze worden dus inderdaad niet meer gemaakt... Is trouwes geen slechte zet van hun om een restpartij van die dingen op te kopen. Die raak je heus wel kwijt!
Nu hoop ik dat ze zich vergist hebben en dat ik ''m ook vrijdag krijg. Anders wordt het volgende week.
vaag...ik snap niet waarom die van jou pas later aan zou komen :?
Ze gaan toch op dezelfde dag weg? Of zou dit betekenen dat het voor mij ook wel eens maandag zou kunnen worden?
Post je wel je ervaringen als hij binnen is.
tuurlijk, ik ga ''m es ff zwaar benchmarken met sandra, kijken hoe heet hij word en hoe goed overklokbaar hij is. Verder natuurlijk nog een beetje prutsen met dat Powernow... ben benieuwd of dat ook gaat lukken met dit moederbordje (is tenslotte geen mobiel mobo). Ik denk dat het on the fly aanpassen van de multiplier wel zal lukken, maar of je het voltage ook terug kunt schroeven onder windows vraag ik me sterk af...

Jammer dat ik maar een voodoo3 heb. Anders zou ik 3dmark ook wel ff willen proberen, maar aangezien die erg zwaar op de videokaart leunt maakt deze nieuwe processor niet veel uit ben ik bang...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een voodoo3.
Momenteel haal ik ''al'' 1800 punten.
Een zo''n 3d spel is echt wel blij met 128kb cache hoor.

Bij Madonion halen ze met een k6-2 500 en een geforce2MX ongeveer 3500 punten.

• rkuijf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Ha die mrk; welke versie asus p5a heb je? Er zijn nogal wat problemen met de nieuwere versies en de k6+ series (ook eigen ervaring).

Cheers,
Rene

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb moederbord revisie 1.06

Wat voor problemen bedoel je? Heb je de nieuwste bios update geflashed?

• rkuijf
Kijk hier maar effe:

http://www-stud.uni-essen.de/~sw0729/amdk62plus/

Het probleem komt voor bij de 1.06 release. Zelf heb ik er inmiddels drie draaien met een K6-III+ 450 @550 /600:
P5AB, releas 1.03 prima op 550.
P5A, release 1.06 M1541 G/TS07 prima op 600.
P5A, release 1.04 M1541 E/TS07 prima op 600.
P5A, release 1.06 M1541 G/TS05 werkt niet met K6-III+, wel met een K6-III ??

Het probleem lijkt voor te komen bij revisie 1.06 in combinatie met bepaalde versies van de ali-chipset (1541en clockgenerator.

Op bovengenoemde URL is een discussie tevinden van eind vorig jaar over dit topic (origineel op www.amdzone.com)

Meer vragen... laat maar horen.

Cheers,

Rene

• rkuijf
Oja, ik heb overal bios 1011 beta 004 ingestopt maar dat mag niet helpen bij deze problemen. De cpu presteert bij dit conflict als een Pentuim 150 ofzo..

Rene

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met het MSI MS-5169 bord, of hij de + versie ondersteunt.

Kan er niks over vinden op de site van MSI

Lijst gevonden: (Ace''s Hardware)

ASUS P5-A (Compatible but does not properly detect CPU)
Freetech93 and 93U
AOpen MX59PRO
AOpen MX59Pro-II
AOpen AX59Pro
DFI PVB3+/e
EPOX-MVP3-G2
tyan 1598
Gigabyte GA5AX
Gigabyte GA5AA
Tyan S1590
FIC VA-503+ (Unsupported Beta Bios works on ver 1.2 only)
EPOX G5
ASUS VX-97
DFI K6Xv3+/66
DFI K6BV3+/66
ASUS P55T2P4
SOYO 5ehm

Helaas voor mijn MSI.
Iemand nog een k6-2 550 tekoop na een update :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zie ik of het een M1541 G/TS07 is?

Een MSI...
Bij Anandtech (een vd links hierboven) staat een incompleet lijstje.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 23:36 schreef Camel het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het MSI MS-5169 bord, of hij de + versie ondersteunt.

Kan er niks over vinden op de site van MSI
Als we toch bezig zijn: support een Asus P/I-P55T2P4 rev. 3.0 met BIOS 207 beta 2 een K6-2+ of K6-3+?

Verwijderd

Topicstarter
Idem, misschien Anandtech.

Dit is het ultime k6+''en topic

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Hm De ASUS P55T2P4 rev 3.0( wou dat de mijne nog leefde:()
Kan prima met een K6-2/3+ overweg als ik me niet vergis staat er bij Tom''s een flinke lap teskt over deze combi:)
Maar de T2P4 komt niet hoger dan 6x 83 dus de 500mhz:(

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Heb effe lopen spitten bij tom:)
http://www.tomshardware.com/cpu/00q4/001106/amd-04.html
http://www.tomshardware.com/cpu/00q3/000713/k6-03.html

Op deze pagina''s zie je inderdaad dat de Golden Oldie T2P4 de plus versie ondersteund:)

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 22:15 schreef rkuijf het volgende:
Ha die mrk; welke versie asus p5a heb je? Er zijn nogal wat problemen met de nieuwere versies en de k6+ series (ook eigen ervaring).

Cheers,
Rene
Tsja... toch zou de nieuwste (beta) bios de k6-2+ en de k6-3+ moeten ondersteunen!
Dat staat ook op die site waar je naar linkte (in het gedeelte MB & K6-2+) en daar staat ook dat de k6-3+ weergegeven word als k6-3 maar dat het wel werkt. De k6-2+ zou in elk geval goed moeten werken, want ik heb al vele reviews gelezen met deze combinatie... Misschien dat de k6-3+ inderdaad niet helemaal lekker word ondersteunt...

Nouja, ik kom er morgen wel achter want dan komt mijn k6-2+ 550 Mhz hoogstwaarschijnlijk binnen :P
Op woensdag 23 mei 2001 23:36 schreef Camel het volgende:
Op die site waar rkuijf al naar linkte staat hij ook bij de moederborden die de k6-2+ ondersteunen!
Dat is dus deze site: http://www-stud.uni-essen.de/~sw0729/amdk62plus/ in het gedeelte MB & K6-2+.

Verder heeft deze site nog wel wat interessante info:
Who said the socket 7 is no good anymore for high performance CPUs? The K6-2+ is not easy to get but at least more easy than a K6-III for which the owners still want to see quite a lot of money. The K6-III''s advantage of having the larger 2nd level cache can not compete with the higher cpu frequencies and the lower prices of the K6-2+. There are plans for next year to sell a 600 MHz K6-2+ and K6-III+.
Zij zijn het dus ook eens met mij dat je beter een k6-2+ dan een 3+ kunt kopen :)
En.... mogelijk een 600 Mhz versie in aankomst? Zou die misschien ook op een nog een hogere multiplier als bijvoorbeeld 6,5 ingesteld kunnen worden? Of is het alleen een overgeklokte k6-2+ 550 Mhz...
As longa as the system runs fast it is ok. But for some mobos it will not do and you will need to flash your BIOS in order to activate Write Allocate and Write Combining which the CPU needs to reach its best performance. It is not necessary that the BIOS has to offer these gadgets as there are some tools you can implement on start-up. Look under "Necessity of BIOS support"!
Hmmm... de nieuwste beta bios van de P5a ondersteunt wel Write Allocate, maar Write Combining heb ik nerges zien staan...

In elk geval een HELE GOEDE site met veel informatie en links over de k6-2+/3+
Bedankt rkuijf! Had ''m zelf niet gevonden met google....

• BC3 Victim

Verwijderd

heh, die bovenste site is exact dezelfde site waar rkuijf het ook al over had en waaruit ik heb zitten quoten... En die onderste site staat bij de links sectie van de bovenste site en was ik ook al net aan het lezen :)

Nog iets gevonden over de P5A trouwes:
Due to a hardware problem, P5A Rev 1.05 and 1.06 will work extremely slow with a K6plus CPU.
Van: http://web.inter.nl.net/hcc/J.Steunebrink/k6plus.htm

Nu nog ff kijken waar ik kan vinden welke revision ik heb...

/me hoopt geweldig dat hij een goede P5A heeft

Verwijderd

Topicstarter
Oei, even afwachten dan...

Je rev. nummer staat tussen je pci sloten.

Maar hoe zie je nu welke klokgenerator je hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat wordt niet hoor, ik heb een:

Revision 1.06 met een 9148bf-53 klokgenerator.

maar we zullen het wel eens proberen.
Pagina: 1 2 3 Laatste