De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als ik een virus zie binnen lopen trek ik de modem stekker eruit
- Stekker eruit is de beste beveiliging
- 3 virusscanners voor normaal gebruik voordat je gaat branden, nog tientallen anderen achter de hand voor als er wat gevonden wordt.
- Geen services draaien zorgt ervoor dat je niet interresant genoeg bent bij portscanners.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
- Linux Firewall/Gateway
Verder niks, moet genoeg zijn denk ik!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
- Eigengebakken virusscanner in m''n SMTP server (gebruikt NAV definitions)
- Eigengebakken virusscanner in m''n HTTP proxy (gebruikt NAV definitions)
Dit alles op m''n gateway, niks op m''n werkstations.
Every morning is the dawn of a new error.
En dit lijkt verdacht veel op een opsomming. Een discussie over het hoe en wat van beiveiligingen moet IMHO kunnen maar niet hier ben ik bang, daar is dit forum zowieso te ALGEMEEN voor(maar ik ben de forum mod niet).
Ik laat het nu zo (ik ben machtig:r)
FF zonder dollen, als dit zo door gaat zit er een slotje op, en dat is nergens voor nodig IMHO.
(SU roeleert namelijk)
Verwijderd
Norton Anivirus, met script blocking en email beveiliging, scant alle files.
En mijn handen, om de stekker ermee uit te halen,
Af en toe een backupje maken van mijn mp3 / proggies / documenten / mail
en verder niets, heb namelijk nog steeds (helaas) een 56k inbelverbinding... en als ik het vermoeden heb dat ik een virus heb, dan laat ik ff vanaf mcafee.com mijn system scannen.
Byteripper.
Verwijderd
Binnenkort krijg ik er een router bij, die ook een ingebouwde firewall heeft, moet voldoende zijn.
sygate
1 virus scanner: norton antivirus 2001
lijkt me wel goed genoeg
Verwijderd
Verwijderd
op internetservertje NT server, proxy 2.0, blackice defender op paranoid en in m''n bindings wins op de buitenste nic uit.
En natuurlijk norton AV....
volgens mij zit ik safe...
(tip: sinds ik blackice naast proxy heb is NT superstabiel geworden, meer dan 6 weken up nu..)
op school ben ik illusion 99 aan et testen, dit schijnt weer je van het te zijn. al zit er toch wel een behoorlijk voor de hand liggende beveiligingslek in
http://www.onderwijssoftware.nl/
Verwijderd
Verder een Redhat-7 Linux-bak als Firewall/Internet gateway. (GFCC als firewall config utility).
Verwijderd
oei..Op zaterdag 19 mei 2001 10:53 schreef Jeroen.Engelen het volgende:
Antivirus software: Inoculate Personal Edition 5.2.5.0
Verder een Redhat-7 Linux-bak als Firewall/Internet gateway. (GFCC als firewall config utility).
was die RH7 niet zo lek als een mandje?
Verwijderd
heheOp zaterdag 19 mei 2001 05:27 schreef Jaymz het volgende:
Ik heb geen PC:)
En dit lijkt verdacht veel op een opsomming. Een discussie over het hoe en wat van beiveiligingen moet IMHO kunnen maar niet hier ben ik bang, daar is dit forum zowieso te ALGEMEEN voor(maar ik ben de forum mod niet).
Ik laat het nu zo (ik ben machtig:r)
FF zonder dollen, als dit zo door gaat zit er een slotje op, en dat is nergens voor nodig IMHO.
(SU roeleert namelijk)
Geen Pc
Verwijderd
Win Route Lite
Ad Aware
McAfee 5.16
Geen Services
Laatste Beveiligings updates,
Altijd laatste software updates
Gezond verstand
Verwijderd
Nothing can come throug that !!!!
Verwijderd
Hehhe Dat vind ik knap, als je geen beveiligingssoftware gebruikt in een Windows plaform, kom jij er ook mooi niet achter als je ooit een hackertje in je compie hebt gehad...Op zaterdag 19 mei 2001 10:30 schreef ed_the_great het volgende:
Ik gebruik al 2 jaar niks (met win98/ME) en nog nooit een virus gehad of gehackt, lucky of niet?
Wat d8 je bv, wanneer jij paketje binnen krjgt, hackertje zijn eigen stukjes data toevoegd aan jouw paketstroom.... daar kom jij NO WAY achter...
Verwijderd
ik wil daar ook naartoe, nu heb ik een 266 met 96 intern, kan dat soepel?Op zaterdag 19 mei 2001 11:30 schreef Quattroman het volgende:
Ik draai hier Advanced Server met ISA Server. En deze is ingesteld als dedicated Firewall.
Nothing can come throug that !!!!
issie goed te configureren?
Verwijderd
amen..Op zaterdag 19 mei 2001 11:32 schreef -KOD- het volgende:
[..]
Yeah Wright..... als je ergens binnen wilt komen...kom je er ook binnnen.... just a matter of time... and knowledge
er is nix hack-proof, je moet zorgen dat je niet aantrekkelijk bent, want hacken kost tijd, en als het weinig oplevert....
Verwijderd
En mocht dat niet genoeg zijn heb ik altijd een Ghost-image liggen zodat ik binnen een uur weer online ben
- Black ice defender
- Esafe desktop
- nog enkele virusscanners (niet actief)
*Zonealarm Pro
*BlackICE
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
beperking is natuurlijk dat wel wat tijd kost en < 2MB moet zijn maar natuurlijk wel altijd de nieuwste virusdefinities bij hotmail
als ik ga lannen gooi ik er wel altijd ff een scanner op voor de zekerheid
This too shall pass
Ik wens mensen veel plezier ermee
Verwijderd
Imperfectionist.
- McAfee voor DOS (ja, voor DOS, lekker klein en snel
- Ad-Aware 4.6
- Gezond verstand (lees: niet zomaar alles openen)
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Verwijderd
Geen virusscanner of zo
Packetfilter van Winroute is best wel goed.
complimenten.
Verwijderd
heb je file&printsharing aanstaan?Op zaterdag 19 mei 2001 17:13 schreef rabbit het volgende:
Ik heb me''n pc niet beveiligd.
Dus geen virusscanner,firewall etc.
daarom heb ik ook 2pc''s de ene niet op het net aangesloten kan dr ook niemand binnenkomen ook.;)
norton personal firewall 2001
norton antivirus 2001
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Doe ik eigenlijk niet aan, m''n internet is wel aardig beveiligd door m''n switch/router met z''n ingebouwde firewall. Verder let ik gewoon behoorlijk goed op wat ik download.
AVX als virus killer
Blackice defender voor die kiddie scripters
en sysgate personel firewall omdat het gratis is
komt niets binnen en gaat niets buiten
Als ze deze als dood beschouwen tenminste.
Verder: @guard 3.22 en McAfee 4.5 for NT
And The Only One
bevalt me uitstekend
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik gebruik trouwens ook vrij vaak Linux, dies wel aardig dicht getimmerd (Tripwire bijvoorbeeld
Virussen heb ik eigenlijk nooit last van ... maarja, ik denk ook dat de gemiddelde jan met de pet daar meer kans op heeft en ik dat toch duidelijk niet ben. (Mede omdat ik zoveel klooi en fröbel aan m''n systeem dat virussen geen kans hebben; elke keer nieuwe installatie e.d.)
Antivirus : AVX Professional (autoupdate zich elke 24 uur)
Verwijderd
Op me router heb ik nu FF atguard draaien, op clients: McAffee + atguard
AV: AVP 3.5
Vooral de AVP zie ik hier weinig. Dat begrijp ik niet. Veel Norton en McAfee.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
BlackICE Defender
The Cleaner
Ad-Aware
NAV 2001
of ik deed gewoon zelf weers achtelijk
en echt vervbelend doen kunnen ze niets want dan is er van alles natuurlijk nog een backup
Waarom vergeet k nouw altijd mn password
Black ICE sloot automatisch poorten die open moesten blijven, toen die eraf gedaan omdat ik hem beu was!
Dus nu helemaal niks, maar er valt ook niet veel te zien in mijn computer...
Af en toe AVP virusscanner voor als vreemde bestanden opend
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
ik was te laat (zie bovenstaande post
Gemiddeld per week 12 - 15 virussen, maar altijd gekild. Laatste succes voor een virus Feb2000.
Een beetje virusscanner is vaak al voldoende, als je nagaat dat de meeste hacks mbv trojans gebeuren en daarop wordt gescanned..........
De rest kost veel tijd, en is totaal niet interessant om op bij iedere PC uit te voeren.
AV: inoculate
FW: Tiny firewall personal (3MB in win2k mem usage)
Services: Analog X http/socks server
Firewalls zijn alleen maar irritant vinnik
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
AVX Pro
Als Firewall
@tguard versie nog wat
En als OS XP
Moet toch voldoende zijn
NAV 2001, permanent draaiend en een weekelijkse scan
Af en toe een scan met innocolate it.
Zo min mogelijk vreemden achter mijn pc laten en een wachtwoord op ICQ.
moet genoeg zijn toch?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
1 virussanner?Op zaterdag 19 mei 2001 10:30 schreef kRyPtO het volgende:
2 firewalls: zonealarm
sygate
1 virus scanner: norton antivirus 2001
lijkt me wel goed genoeg
Allereerst Sygate is een soort van proxyserver (en zelfs dan stelt het nog niets voor)
ZoneAlarm is een geinig tooltje maar als je de 22 bugs weet te vinden, kom je er toch zo door heen hoor..... en je hebt niet in de gaten.
Ik zelf gebruik een echte firewall. Astaro Internet Security (is een gateway en firewall saampies) deze firewall is er alleen voor linux... Probeer daar maar eens door heen te komen. Menig hacker is het niet gelukt.
nu serieus, nou gewoon niet, goed opletten met wat je doet en met een 56K verbinding ben je niet z''n groot doel. En als het fout gaat beginnen we gewoon weer opnieuw (ghost is zo leuk)
Verwijderd
Uhh... ik heb ''t een keer getest. Een of ander vaag macrovirus wat AVP vond naar m''n hotmail gestuurd.... NO VIRUS FOUNDOp zaterdag 19 mei 2001 13:54 schreef Slashdotter het volgende:
Dit vind ik ook wel handig: als je geen virusscanner hebt mail je het verdachte bestand naar je hotmail account en download je het vanaf daar weer naar je computer.
beperking is natuurlijk dat wel wat tijd kost en < 2MB moet zijn maar natuurlijk wel altijd de nieuwste virusdefinities bij hotmail
Dus... niet blindelings vertrouwen op hotmail
Verwijderd
Gewoon nix van vreemden accepteren (en maar hopen dat de rest van de familie dat ook niet doet
maar de laatste tijd begint chello me ook te helpen, door trager te worden dan he.
Where is it?
Verwijderd
ZA Pro levert je meer controle over individuele poorten en over de mailsafe filters. Of er nog meer verschillen zijn met de gratis versie weet ik niet (ja, het popup venster bij het opstarten staat bij de Pro versie standaard al uit, maar dat kan met wat tweaken ook met de gratis versie). In elk geval vind ik het wel een lekkere firewall voor thuisgebruik.Op zaterdag 19 mei 2001 21:12 schreef bombadil het volgende:
wat verschilt zonealarm pro eigenlijk van de non pro versie? is ie beter of wat?
Versie 2.6 van ZoneAlarm is trouwens beter dan voorheen beveiligd tegen een windows-probleem dat trojans in staat stelde om ongemerkt de firewall uit te zetten. Bij ZA 2.6 ben je dan automatisch je internetverbinding kwijt, terwijl je bij eerdere versies (en waarschijnlijk ook bij veel andere firewalls) niets merkte.
Tja, in dat geval kun je het pop-up window natuurlijk ook gewoon uitzetten, dan merk je (bijna) niets van die alerts.Op zondag 20 mei 2001 13:58 schreef XthinkZ het volgende:
Yep ik werd ook alleen maar gek van die firewalls. Telkens als er een poort gescanned wordt, wordt je afgeleidt waar je mee bezig bent. EN vaak is het aleen maar loos alarm.
Norton Popproxy (mail scanner)
das alles, tevens alles wat er auto opstart bij mij want ik hou niet van dingen die resources eten.
binnenkort kom er een Linuxbak tussen te hangen en het is de bedoeling dat die de firewall overneemt.
Mij boeit het ook niet echt...
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
oh ja AVX pro ook nog voor de fun
en clearice staat al klaar met de abuse emails
Verwijderd
tegen hacken: ipchains firewall gebakken
tegen dataverlies: software RAID1 (2 x 20gig, seagate)
tegen kijken elkaars bestanden: profiles/accounts, domain logons, PDC e.d.
eigen bak:
tegen irritante gezinsleden: bios pass
valt er nog meer te beveiligen??
o ja: tegen physiek (
virussen: niks, doed oppassen, gezinsleden geen stomme dingen laten doen, en als er 1 is, best ebeveiliging die er is laten losbarsten: format c:
alle documenten staan toch op de server, en die gaat er nie aan: linux
Verwijderd
kom gezellig binnen er valt toch niks te halen of te breken. Al dat paranoide gezeik over firewalls.
JE BENT EINDGEBRUIKER,... welke zich zelf respekterend hacker gaat nou Jan Modaal met z''n KUT pctje lastig vallen, terwijl www.microsoft.com nog steeds in de lucht is.
BYTERIPPER: ja had toch adsl???Op zaterdag 19 mei 2001 10:09 schreef Byteripper het volgende:
Mijn computer is beveiligd door Windows NT
en verder niets, heb namelijk nog steeds (helaas) een 56k inbelverbinding... en als ik het vermoeden heb dat ik een virus heb, dan laat ik ff vanaf mcafee.com mijn system scannen.
Byteripper.
dikzak
Idd, zo denk ik er dus ook over.Op dinsdag 22 mei 2001 21:59 schreef thereap.demon het volgende:
beveiligt, ??? niet.
kom gezellig binnen er valt toch niks te halen of te breken. Al dat paranoide gezeik over firewalls.
JE BENT EINDGEBRUIKER,... welke zich zelf respekterend hacker gaat nou Jan Modaal met z''n KUT pctje lastig vallen, terwijl www.microsoft.com nog steeds in de lucht is.
Als jij de boel goed configt, is er weinig aan de hand hoor.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
en Norton Antivirus
(maar ik wil over op Mcafee v5.15)
Ik stap denk ik over vanwege de auto update en omdat ik mcafee betrouwbaarder vind.
Norton antivirus
firewall (winroute pro 4.1)
slot op mijn aan/uit knop (kan de PC niet meer uit)
kan niet booten van floppy
Bios wachtwoord
kamerdeur op slot
slot op de voordeur en achterdeur van mijn huis
hier op draait mijn ftp en webserver
binnen kort ga ik over naar linux firewall.
en ftp/webserver.
verder vind ik virus scanner mijn p.c. alleen maar vertragen dus gebruik al jaren geen virus scanner etc.etc.
Virus: InoculateIT
En verder mijn gezond verstand
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Gebruik Eudora ipv Outlook crap!
Raar dat die virussen die de ronde doen altijd door Outlook verder verspreid worden toch?