[BC3] Perfecte muis voor games?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke muis kun je het best/fijnst gebruiken voor games als UT, Quake ed..?
Hij moet iig draadloos zijn, optisch is een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. eentje die lekker in de hand licht
2. Ik zou geen optisch doen als ik jou was. Het is namelijk wat trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is optisch trager?? Ik heb verschillende dingen gehoord: trager of juist sneller...
Dan wordt het zeker 1 met een balletje, weet iemand hier meer over te vertellen??
Draadloos wordt het zeker.
Zat te denken aan die schuine logitech, zijn er betere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hier en hier en hier en hier en hier.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik heb zelf dus wel de Logitech Optical (die hoge versie zeg maar) en ik ben er erg blij mee :) Ligt lekker in de hand (das met alle logitechs ;))

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 08:20 schreef aXe het volgende:
Ik heb zelf dus wel de Logitech Optical (die hoge versie zeg maar) en ik ben er erg blij mee :) Ligt lekker in de hand (das met alle logitechs ;))
Keb de Micro$oft verie!!
Toppie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo''n optische is helemaal niet trager, zelfs niet op mijn sloeberbakkie! (zie sig)

Ik heb ''m alleen niet op de USB maar de PS/2 poort aangesloten... maar maakt dat veel uit dan :?

Ik heb btw de Logitech Wheel Optical, supermuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

tis persoonlijk. de een vind een ms beter in de hand liggen een ander een logitech. je moet maar ff gaan testen in de winkel :) ennuh optical langzamer dan bal? kan best alleen vin ik optical fijner :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het is erg persoonlijk en je moet er de tijd voor nemen. Veel mensen kopen bij een computer van 3 mille een muis van een geeltje :r Persoonlijk zou ik gaan voor een logitech muis met bal en snoer. Een bal vind ik fijner muizen, je muis heeft een zekere traagheid en stopt als jij stopt met bewegen een optical glijdt imo wat door. En met een snoertje heb je minder last van LAG en hoef je geen batterijen te wisselen/herladen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 09:06 schreef xDeLiriuMx het volgende:
.....
Ik heb ''m alleen niet op de USB maar de PS/2 poort aangesloten... maar maakt dat veel uit dan :?....
USB is sneller....check search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Een bal vind ik fijner muizen, je muis heeft een zekere traagheid en stopt als jij stopt met bewegen een optical glijdt imo wat door.
Je kan het best fijner vinden hoor, maar het lijkt mij dat een muis met balletje doordat het balletje wat doorspint sneller doorglijdt dan een optical.

En wat mensen zeggen over dat als je snel beweegt dat hij dan gek gaat doen, dat is mij alleen voorgekomen toen ik het zelf ging uittesten. In spellen heb je daar absoluut geen last van, je moet je muis dan namelijk met een zwaar ongecontroleerde zwiep over heel je bureau heen raggen dus.

Ik zou voor optisch met draadje gaan, maar omdat je een draadloze wil is die van Logitech wel een goede.

PS: Ik heb een M$ Intellimouse met Intellieye, superding...

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Bij sommige spellen, iig Red Alert 2 kan ie dan de muis niet vinden (als je hem dus op usb hangt..)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
[..]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 10-09 09:08
Ik denk dat je een keer een Razer Boomslang moet proberen, echt een relaxte muis als je een beetje een hardcore gamer bent, alleen wil dat ding af en toe een beetje vaag doen, op 1 computer van mij doet ie het niet.
Greetingz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

kheb gewoon een LogiTech Pilot+ scroll muisje :) Met ball en snoer. Geen problemen mee, speelt erg fijn in CS, Quakes en UT gamez... En niet al te duur ook :) Bij Dixon kan je ook (als enige winkel) de oude classic M$ muis kopen, die schijnt ook heel goed te werken en is maar een geeltje (of minder) zeker de moeite waard om uit te proberen

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Razer Boomslang

edit:typo

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

logitech optical mousewheel
Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/plaatjes/1220900.jpg

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Definetly een draadloze....
hoef je niet zo te slaan en te trekken omdat ie vastzit:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:00
Maar zit je wel met vertraging :(

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Terminator187
  • Laatst online: 28-05 12:41

X-Terminator187

"Astalavista"

Ik zou niet voor draadloos gaan. Als er iets irritant is, is het wel midden in UT de baterijen moeten vervangen (en dan ook nog eens geen andere batterijen in huis hebben :(). Daarom heb ik mijn Logitech Cordless Desktop (muis + toetsenbord) vervangen voor een standaard toetsenbord en een M$ Intellimouse Explorer. Super relaxte muis :7.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Langzamer Optical mouse? was dat nou weer voor onzin:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 22:27 schreef TAG_Speedy het volgende:
Maar zit je wel met vertraging :(
ik weet niet welke jij hebt maar mijn logitech doet het prima zonder merkbare vertragingen

misschien heb je een nieuw batterijtje nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik heb een dexxa optische muis voor 50 piek (precies hetzelfde als van microsoft maar die is 120 piek ofzo!)

en deze muis werkt echt master snel! zonder batterryen omdat hij met draad is (ik zit toch altijd vlakbij mijn pc!

dus optisch vind ik beter (sneller reageerd beter niet schoon te maken:)
dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 18:28 schreef aXe het volgende:
Bij sommige spellen, iig Red Alert 2 kan ie dan de muis niet vinden (als je hem dus op usb hangt..)
Uhm... mijn optische muis hangt aan de USB poort maar ik kan toch echt gewoon met die muis RA2 spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Moet je voor de gein ff kijken hoeveel cpu kracht het kost als je je muis in de USB stopt en in de PS/2.
Met USB gebruikt ie veel meer van je cpu.
10x zo veel ongeveer(bij mij getest:))

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 10-09 07:38

spok9

Groen...

Neen iig geen optische, dat werkt totaal niet bij snelle bewegingen :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 29 april 2001 00:31 schreef spok9 het volgende:
Precies, ik heb een logitech optical, heerlijk muisje, behalve voor FPS games omdat als je een te snelle beweging maakt hij nogal flipt

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Laatst online: 09-09 22:59
Ik vind juist de optical veel sneller werken, en heb verder ook geen last van verpringen enzow. :?

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Op zondag 29 april 2001 00:41 schreef Genotix het volgende:
Ik vind juist de optical veel sneller werken, en heb verder ook geen last van verpringen enzow. :?
Bij the sims heb je daar natuurlijk geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Afbeeldingslocatie: http://www.johnlewis.com/jl_assets/product/230153844.jpg *D

[ Voor 34% gewijzigd door Tyrian op 30-04-2003 14:45 . Reden: URL afbeelding was dood ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op zondag 29 april 2001 13:51 schreef Tyrian het volgende:
[afbeelding] *D
DIE HEB IK.....

Is echt DE muis voor games.....

[url="about: SUPER MUIS"]DE muis voor games[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Laatst online: 07-06 08:36
Op zaterdag 28 april 2001 23:17 schreef YakuzA het volgende:
Moet je voor de gein ff kijken hoeveel cpu kracht het kost als je je muis in de USB stopt en in de PS/2.
Met USB gebruikt ie veel meer van je cpu.
10x zo veel ongeveer(bij mij getest:))
Als je je muis op USB zet geeft hij veel meer signaaltjes af waardoor je bewegingen juist precies worden, soepeler. Ik heb Logitech Optical (de blauwe ja) op mijn USB zitten en dat werkt echt perfect met alle games. ik zou geen draadloze pakken want als je ontvanger een beetje verschuift tijdens een game dan kan het zijn dat je muis opeens niet meer reageert en da''s vrij dodelijk. Bij een optical is trouwens de muismat ook heel belangrijk, natuurlijk doet hij het in principe op elke oppervlak, maar als jij hem op een tafel legt met wat krassen erin dan kan het ook foutgaan soms (zoals bij mijn ouwe tafel). Ik raad een stoffen matgekleurde muismat aan, perfect!

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 13:51 schreef Tyrian het volgende:
[afbeelding] *D
hmm ik heb de cordless versie met balletje :) Lekkere muis is het zeker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Laatst online: 03-07 16:45
Op zondag 29 april 2001 16:13 schreef RealCato het volgende:

[..]

Als je je muis op USB zet geeft hij veel meer signaaltjes af waardoor je bewegingen juist precies worden, soepeler. Ik heb Logitech Optical (de blauwe ja) op mijn USB zitten en dat werkt echt perfect met alle games. ik zou geen draadloze pakken want als je ontvanger een beetje verschuift tijdens een game dan kan het zijn dat je muis opeens niet meer reageert en da''s vrij dodelijk. Bij een optical is trouwens de muismat ook heel belangrijk, natuurlijk doet hij het in principe op elke oppervlak, maar als jij hem op een tafel legt met wat krassen erin dan kan het ook foutgaan soms (zoals bij mijn ouwe tafel). Ik raad een stoffen matgekleurde muismat aan, perfect!
Als je je muis op de PS/2 port zet, kan je die zo tweaken dat ie sneller is als een USB muis en je houdt dan ook nog een USB-poort over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er toch vanaf hoe je speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Op zondag 29 april 2001 19:14 schreef illem het volgende:
Hangt er toch vanaf hoe je speelt?
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb een Logitech Optical Wheelmouse, en dat dingt werkt dus echt beter als m''n vorige muis (Logitech Wheelmouse)... Veel nauwkeurig en reageert beter/soepeler.

Wat betreft de snelle bewegingen: ik speel veel FPS-games, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Je krijgt pas problemen met de muiscursor wanneer je echt supersnel op en neer beweegt. Maar dan heb je zelfs met een normale muis problemen omdat je gewoon te snel beweegt om op het scherm nog iets nuttigs te kunnen doen...

Ga gewoon voor de Logitech draadloze optische muis die sinds kort uit is... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
als ikm''n logipech optical op me ps2 doe, ziet q3 mijn muiswiel niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ja optische muizen zijn vet maar: als je hem ook maar 1 keer op de grond laat vallen is de kans groot dat ie naar de kl*te is, had ik met de mijne ook, ik heb nu een draadloze logitech met een gewoon balletje.
na al vele jaren en vele muizen versleten te hebben is na mijn oordeel logitech toch echt wel het beste merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een Logitech Mouseman Optical gaan (niet de normale optical), deze is het snelst en ligt heerlijk in de hand.

Draadloos is gewoon DOM, extreem langzaam, ik merkte het nauwelijks toen ik er een had, maar toen ik weer overstapte USB met draad toen merkte ik het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 00:31 schreef spok9 het volgende:
Bullshit! Logitech Mouseman Optical, werkt perfect met games, ben 18de van NL met QW CTF :) En zit in de numero uno CS clan van NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 15:35 schreef minus0ne het volgende:
Ik zou voor een Logitech Mouseman Optical gaan (niet de normale optical), deze is het snelst en ligt heerlijk in de hand.

Draadloos is gewoon DOM, extreem langzaam, ik merkte het nauwelijks toen ik er een had, maar toen ik weer overstapte USB met draad toen merkte ik het verschil.
hmm vreemd ik heb anders nergens last van dat die langzaam is.

en Ach zat jij goed bent met je clan in quake en CS wil niet zeggen dat je alles van muizen weet. Het zegt alleen wat over je skills meer niet.

Een muis moet je lekker in de hand liggen en je moet er goed gevoel bij hebben. Is dat het geval dan heb je voor jouw een goeie muis. Ik had voor mijn Logitech Corless mouseman een el cheapo ding van 7,50 en die is gewoon super nog. Dus wat dat betreft zegt het niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op vrijdag 27 april 2001 22:02 schreef NaLiN het volgende:
logitech optical mousewheel
Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/plaatjes/1220900.jpg
Heb ik ook.

Oh en draadloos is IMHO een beetje een nutteloze gadget. Draadloze muizen zijn ook uitgevonden met de gedachte "laten we een gadget uitvinden" in plaats van "laten we een beter product maken".

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en maak je muis VAAAAAAAk schoon, vooral met shooters erg belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb zelf de logitech pilot wheel mouse ps/2

maar ik zou die blauwe optical nemen als deze versleten is (kep em nu al vanaf dec 1999..nog steeds perfect :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Altijd dat geflame optical zuigt voor games, of niet.....

Het ligt aan iemands speelstijl, of een optical voor hem goed zou zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:08
Voorheen (lees: afgelopen 4 jaar) gebruikte ik altijd een Logitech Mouseman (balletje) en daar was ik erg tevreden mee.

Sinds ik echter de logitech wheelmouse optical gebruik kijk ik ff anders tegen muizen aan.
Deze is echt ideaal!
Klein, licht, verdomde accuraat en een perfect wieltje.

Of je een "muis met bal" beter vind of niet is strikt persoonlijk.
Om echter nog een lekker rendement uit een old-fashioned muis te halen moet je deze zeer regelmatig schoonmaken, zowel de scratch-pads als het balletje en z''n contactjes.
Ik deed dit altijd met een klein schroevedraaiertje.
Het lullige is alleen dat je hiermee (hoe voorzichtig je het ook doet) kleine groefjes maakt in het plastic waardoor het vuil zich steeds sneller gaat hechten/ophopen.

Heel af en toe heb ik met m''n optische muis dat de cursor gaat trillen. Dit gebeurt bij mij alleen als ik de muis in "rust" stand heb en nooit op vervelende momenten.
Snel even de muis een stukje optillen en het is weg. Ik zie dit ook niet als een nadeel.

Ik ben echter uit m''n "denial" fase ;) en zeg optical is the way to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29

Muggie

8 pm

Heb net mezelf verwend met een Logitech Cordless MouseMan Optical, ben benieuwd :)

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 10:01
1 woord: Logitech WingMan Gaming Mouse!

:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft een draadloze muis ook vertraging. Immers het radiosignaal moet omgezet worden voordat het je USB of PS/2 poort ingaat. En ik vind draadloze muizen erg zwaar door die batterijen. Ik hou het maar bij mijn logitech scrollwiel muisje (was 3 jaar geleden 50 piek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die vertaging is verwaarloosbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Dus de conclusie is....

(Heb zelf logitech +bal -snoer; schoonhouden en hij is heerlijk:-))

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb een Logitech Cordless Mouseman Wheel.
Werkt lekker en heeft zo''n duimknop, kan ook wel handig zijn in sommige games.
Wel ff opletten dat je de signaal niet wordt verstoord door de monitor oid. Heb ik namelijk ooit gehad. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Heb een Boomy 1000 met Icemat.. dat ownt :)

Heb ook een Logi Mouseman Optical maar met de BS kan je abruptere bewegingen maken doordat daar dus een bal inzit, hoeft geen problemen tegeven met optical want je moet je eigen dan ff aanpassen, optical is zeker niet langzamer dan met ball das bull.
Pagina: 1