Beste muis voor FPS's ?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 14:53
Steeds vaker zit ik me te ergeren aan de trage respons tijd van mijn Logitech Cordless Pro muis. Vooral in Unreal Tournament's 'instant frag' is dit zeer irri. Voor alle andere doeleinden dan FPS's is deze muis gewoon perfect maar toch wil ik nu een muis kopen die niet beperkend werkt bij 3D spelen. Ik denk aan de Logitech Mouseman Wheel USB. Wie heeft hier goede of slechte ervaringen mee of weet een betere muis voor het betere frag werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En laat ik daar nog eens een vraag bovenop gooien, als je GEEN WIELTJE wilt, wat is dan de beste muis om te fraggen?

Uitleg: als je het wieltje als knop gebruikt kan je beter een echte 3e knop hebben, dit klikt veel lekkerder, en wapens kiezen via het wieltje vind ik kut omdat je dan relatief aan het kiezen bent, ik heb elk wapen altijd direct aan een toets gebind, zo kan je veeeel sneller van wapen wisselen (zonder je ogen van het fraggen af te halen :)).

'k zat zelf te denken aan die logitech gaming mouse... maar wat zou ik daar nou graag een draadloze versie van hebben die niet de latency problemen heeft die ripley net omschrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een Logitech Marble FX Trackball, is ff
wennen, maar daarna wil je nooit meer wat anders !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen lag wilt moet je een seriele of PS2 muis hebben. Draadloze muizen hebben altijd enige lag, wat zwaar klote is in 3D games.

Ik heb toevallig verleden week die gaming mouse gekocht (f75), als vervanger van mijn 3 jaar oude seriele Pilot mouse. De verkoper zei dat ie wat zwaarder en precieser is dan een gewone PS2 muis, maar daar merk ik verder niets van. Ik kreeg er Shogo MAD gratis bij, maar die heb ik nog niet eens uitgeprobeerd.

Mijn advies: koop een standaard PS2 muis (geen scrollwiel) van een goed merk (Logitech of MS), desnoods een 'gaming' versie als je er geld voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:36
ik heb zon optische MS muis ("helaas" wel met wieltje) en die reageert supersnel..:b

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ripley, die Logitech muis heb ik ook om te gamen, en hij ruled!
Die muis (samen met de ps/2 versie daarvan) is de best verkochte muis onder de gamers.
Hij ligt fijn in de hand, heeft goede knoppen en is heel makkelijk schoon te maken.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Laatst online: 07:53
Ik heb ook zo'n Trackman Marble FX trackball en ik wil dus ook niet anders! Vooral bij 3 bochten naar links erg handig (geen hand naast je muismat ofzo ;))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin AUB iet over muismatten, daar heb ik zo'n hekel aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Laatst online: 20-02 16:29
Welke cordless muis heb je dan?
ik heb cordless desktop en mer helemaal niks van lag?

Bij Q3A zit ik bijna altijd bij de beste 3 dus?(ga niet gelijk zeggen dat ik Zoo goed ben want anders krijg je weer van die bijdehandjes; "kom dan" "ik sloop je" etc. :))
bij mij zit er ook maar 20cm afstand van de ontvanger en muis als ik FPS speel!

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
FatalError: Ik heb die muis destijds (1,5 jaar geleden) ook speciaal gekocht voor dit soort spelen. Juist omdat hij draadloos is en omdat hij zo goed in de hand ligt. Toch heb ik steeds vaker de indruk dat je niet 'echt' goed kunt mikken met deze muis. Vooral snelle draaien gevolgd door nauwkeurig mikken (sniper rifle of railgun) gaat vaak niet goed. Het kan aan mij liggen maar volgens mij heeft deze muis een merkbare lag wat niet erg bijdraagt aan een lage bloeddruk als ik aan het spelen ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
DareDevil: Ik heb de Logitech Cordless Wheelmouse. Wat ik wel vannavond (overdag zuigt de ping bij Chello) ga proberen is de ontvanger dichterbij te zetten. Deze staat zeker een meter van muis af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ripley: ik bedoel die versie MET snoer.
Ik had daarvoor, net als jou die cordless muis van Logitech, maar heb voor gamen de Logitech Pilot Wheelmouse usb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Je kan inderdaad merken dat de 50hz van de draadloze ps/2 muis niet genoeg is om goed en snel te mikken. Een ps/2 muis met snoer kan je tot 200hz zetten en een USB muis werkt op 125 hz (wat ruim voldoende is voor gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige echte gamemouse zonder wieltje is de Wingman gaming mouse van logitech. USB en ps/2...die muis roels!!! bovendien issie mooi donkergrijs :) .Echt supervloeiende beweging, aanradertje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Logitech MarbleMouse

once you've tried it, you'll never be the same.

Het is ff wennen, maar ik frag nu zo'n beetje alles dood wat ik tegenkom.

HEEEEEEEEEEERLIJK die muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik zou idd een USB muis nemen: die heeft standaard een hoge refreshrate en het plugt lekker makkelijk :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

ik heb nog steeds m'n Logitech Mouseman '96 ideaal ding.
na 4 jaar doet ie het nog (is zo'n beetje het enige van mijn computer dat ik nog niet vervangen heb) de vormgeving is ook heerlijk, ligt heel goed in de hand.
Hij is licht en heel precies.
Als ik een nieuwe nodig zou hebben dan zou ik er denk ik weer een proberen te kopen (denk alleen niet dat ze nog verkocht worden)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wingam gaming mouse van logitech heeft dezelfde vormgeving als Mousman 96, waarom denk je dat ik hem heb gekocht :)
perfecte vorm, en zware muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander|IA
  • Laatst online: 09-06-2024
Pagina: 1