| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
Ik heb net een UK-iso versie gehoord, en de dialecten die daarop gehanteerd worden zijn ook niet "sappig"...
?
Jur
There is no art to find the minds construction in the face
Hier downloaden...
Ok, jij bent godlikeOp donderdag 12 april 2001 19:39 schreef kevin het volgende:
Bij bwcenter.com hebben ze een patch van 87MB online om van niet-engels naar engels te swithchen.
Hier downloaden...
Bedankt kunnen we wat dingen gaan sluiten enzo.
En ik hoop dat ie werkt.
Verwijderd

Waarom boeit het dan of die patch werkt?Op donderdag 12 april 2001 23:07 schreef kevin het volgende:
En? Werkt die patch? Ik heb zelf de US versie namelijk dus ik kan niet testen
Zet dit alleen de spraak om, of ook de text?Bij bwcenter.com hebben ze een patch van 87MB online om van niet-engels naar engels te swithchen.
Verwijderd
Aangetekend versturen kost je 12,50Op maandag 09 april 2001 22:12 schreef IceStorm het volgende:
Adres klopt..
Maar ik ga echt no way mijn cd opsturen.. Dat MOET aangetekend anders ben je hem kwijt. En dat kost 25 piek (gokje).
Ik wil een patch, dit is geen oplossing.
Als je dat doet heb je in ieder geval wel helemaal een engelse versie, dus dat is het wel waard, maar anders ga je hem toch lekker zelf brengen met de trein ofzo
wat denk je van dungeon keeper ? die heeft dat ookOp zondag 01 april 2001 22:12 schreef oVRoM het volgende:
[..]
Hmmm. Zal ik die spellen wel nooit tegen komen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
LOLOp zaterdag 14 april 2001 22:02 schreef tweakerrrr het volgende:
Ik heb zo''n "unlimited" demo versie gedownload, maar die is engels, is ie ook nederlands te maken?
Pak je rust!
Verwijderd
Die engelse versie is echt veel leuker dan de Nederlandse versieOp donderdag 12 april 2001 19:39 schreef kevin het volgende:
Bij bwcenter.com hebben ze een patch van 87MB online om van niet-engels naar engels te swithchen.
Hier downloaden...
Imho was het niet nodig hiervoor dit topic omhoog te halenOp zondag 06 mei 2001 11:20 schreef Mr.Woutje het volgende:
Die engelse versie is echt veel leuker dan de Nederlandse versie
Die limiet is er af hoor.. al een maand ofzo.Op zondag 06 mei 2001 11:38 schreef kevin het volgende:
Nee, maar nu issie wel vol
Ja, nou je het zegtOp zondag 06 mei 2001 11:58 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Die limiet is er af hoor.. al een maand ofzo.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en alles is engels
terwijl de doos + handleiding volledig nederlands is.
kheb wel Windows Me Volledig engels draaien
misschien foutje of niet?
Verwijderd
Ik heb er niets over kunnen vinden, niet in het installatie scherm, niet in het spel zelf, niet op de website van Lionhead... ik wordt er gek van! Het zuigt echt enorm IMHO dat die advisors nederlands spreken, en dan die commentator! BAH!
Heeft iemand een idee hoe dit te veranderen? Of zit er niks anders op dan een import versie aan te schaffen?
Bvd!

Pielewiepers (Hattrick) - Xfire profiel en tevens mijn gaming rig
Member DPC - Crunching for DPAD currently :)
Verwijderd
Verwijderd
Wordt dan niet heel windows engels? niet dat ik daar problemen mee heb ofzo. Alleen ben ik nu eindelijk dat plakken en kopiëren gewent en om nu terug te schakelen naar engels alleen voor b&w... nee.Op zondag 01 april 2001 02:40 schreef Super_Ikke het volgende:
Heb precies hetzelfde. Helaas zit er maar een ding op: Engelse Windows versie installeren, dan is het probleem verholpen. Of taal-instellingen van windows op Engels zetten wil misschien ook nog helpen.
"Quote the RAVEN, Nevermore!!!"
Verwijderd
Als je je adviseurs hoort praten over "fokkers" i.p.v. breeders, of het toffe accent van sommige quest characters moet missen dan wordt de neiging om de ISO versie weer te installeren errug groot...
Verwijderd
Kan ik net zo goed de iso blijven spelen, ik ga gvd niet naar NL lopen luisteren!! das net davilex ofzo met die gare SH*T stemmen....... nnnnnnnnneeeeee!!!!!!!!
Of ze veranderen dat of ik koop hem niet.
Of je koopt de Engelse versieOp zondag 01 april 2001 02:50 schreef Raven_ het volgende:
Of ze veranderen dat of ik koop hem niet.
Again, kun je dat niet in je signature zetten? Is tamelijk irritant namelijk
Verwijderd
Ja, idd.Op zondag 01 april 2001 03:41 schreef oVRoM het volgende:
offtopic:
Again, kun je dat niet in je signature zetten? Is tamelijk irritant namelijk
Verwijderd
is het niet te fixen naar een engelse versies
ik haat nederlandse spellen
denk zeker nu ff aan theme park world
"dat jongetje is duiveltje" grrrrrr
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
op de cd naar de engelse setup zoeken !
dan installeerd ie gewoon de engele versie !
Geen autorun dus !
Pfiuw !:):)
-- Altijd blijven prutsen --
Dan heb ik wel een paar tientjes extra over om de internationale versie te bestellen.
Verwijderd
geen idee waarom, maar dat hoort gewoon zo.
Nederlandse klinkt zo verot bij spellen.
Niks tegen taal ofzo, tis gewoon zo
Verwijderd
De ISO installeren, je eigen CDKey gebruiken en de originele (nederlandstalige) CD gebruiken. Dit werkt verder goed bij mij. (Niet dat ik het hierbij laat zitten, ik heb de winkelier al een mail gestuurd en wacht zijn reactie af...)
Wat mij opviel bij het spelen van bovenstaande installatie:
* Intro is langer (er zit een stuk bij wat in-game handelingen laat zien)
* Teksten zijn uitgebreider (tips zoals toetsenbordcombo''s e.d. krijg je te zien bij de engelstalige versie, de nl-versie niet)
* Commentator is veel beter verstaanbaar (alsof het volume ervan in de nl-versie niet goed is afgesteld... ik versta hem zelfs soms niet bij de intro door de muziek (en ja, die heb ik bij beide versies op hetzelfde niveau staan))
* De NL-versie loopt "choppy" t.o.v. de EN-versie (en dat op een P3-1000/256Mb/Geforce2Ultra...
Al met al een beetje een zure nasmaak van gekregen... (ennuh, ik sta nog steeds open voor diegene die me kan vertellen hoe ik hem engelstalig kan installeren vanaf de NL-cd... schijnbaar zijn er mensen die beweren dat dat kan...)
Verwijderd
Verwijderd
Het spel kijkt naar je CD/DVD drive, en als daar een origineel exemplaar in ligt dan start hij gewoon door, dus ik verwacht dat patches e.d. gewoon werken (i.i.g. de extra creatures die ik gedownload heb)...
Maar ja, zoals ik al zei, het is wel een knullige oplossing...
Verwijderd
(er staat één "setup.exe" in de root van de CD, maar die start gewoon de nederlandstalige installatie op... misschien moeten er bepaalde parameters aan toegevoegd worden???)
Verwijderd
Verwijderd
Maar voor diegenen die de ISO niet hebben of het spel nog moeten kopen... tja... ik vindt het niet dé oplossing...
En bij the weg, dit stond op het Lionhead forum, geen idee of het ook werkt.. Ik ben zelf nogal benieuwd want ik wil dus geen volledig nederlandstalig spel... Dat zuigt enorm...
Verwijderd
Volume in drive E is BNW
Volume Serial Number is 065B-70E3
Directory of E:\
00000001 TMP 2,048 03-09-01 4:34p 00000001.TMP
00000002 TMP 317,440 03-09-01 4:34p 00000002.TMP
00000809 16 153,718 03-03-01 1:24a 00000809.16
00000809 256 308,280 03-03-01 1:13a 00000809.256
AUDIO <DIR> 03-10-01 4:25a Audio
AUTORUN EXE 475,136 03-06-01 5:25a Autorun.exe
AUTORUN INF 41 06-13-00 8:04p Autorun.inf
AUTORUN TXT 242 03-04-01 10:22p autorun.txt
COUNTRY TXT 20 02-07-01 1:45p country.txt
CREAT~24 CFG 3,433 03-10-01 4:25a creatureupload.cfg
DATA1 CAB 14,111,108 03-10-01 4:21a data1.cab
DATA1 HDR 125,575 03-10-01 4:24a data1.hdr
DATA2 CAB 386,915,591 03-10-01 4:24a data2.cab
DIRECTX <DIR> 03-10-01 4:25a directx
DSETUP DLL 40,208 02-22-01 1:07a DSETUP.dll
DSETUP32 DLL 195,856 09-08-99 4:56p dsetup32.dll
E DLL 57,344 03-07-01 5:54a E.dll
EREG <DIR> 03-10-01 4:25a ereg
IKERNEL EX_ 339,565 10-06-00 12:01a ikernel.ex_
LAYOUT BIN 582 03-10-01 4:24a layout.bin
LH ICO 766 06-27-00 12:26p lh.ico
LHLOGR DLL 151,552 01-23-01 6:40p LHLogR.dll
MFC42 DLL 995,383 12-07-99 12:00p mfc42.dll
MFC42D DLL 929,844 02-22-01 1:07a MFC42D.DLL
MFCO42D DLL 798,773 02-22-01 1:07a MFCO42D.DLL
MSVCRT DLL 295,000 12-07-99 12:00p msvcrt.dll
MSVCRTD DLL 401,484 02-22-01 1:07a MSVCRTD.DLL
OUTLO~60 DLL 49,152 02-22-01 1:07a outlookdll.dll
README TXT 28,596 03-10-01 4:25a readme.txt
SETUP BMP 161,080 02-20-01 10:53a setup.bmp
SETUP EXE 165,888 10-05-00 5:05p Setup.exe
SETUP INI 85 03-10-01 4:21a Setup.ini
SETUP INX 149,739 03-10-01 4:21a Setup.inx
SETUP~72 TXT 3,082 03-02-01 10:16p setupstrings.txt
VSSVER SCC 48 03-06-01 10:23p vssver.scc
32 file(s) 407,176,659 bytes
3 dir(s) 0 bytes free
Ik heb verscheidene parameters gebruikt... steeds hetzelfde resultaat...
Verwijderd
wel SLECHTE ZET..
het spel is echt ontzettend goed, maar eerst dat gezeur met spyware, en nu dit weer..
Ze hadden best een beetje na mogen denken over de dingen om het spel heen.., het spel hoort gewoon echt engels te zijn..
maargoed, even w88 tot ik em heb, en dat zullen we eens kijken of er iets aan te doen is..
Verwijderd
Verwijderd
Ik kom er zelf ook niet meer op.Op zondag 01 april 2001 20:23 schreef MaReVin het volgende:
Ik kan die pagina niet opkomen... zou jij zo vriendelijk willen zijn die info hier te posten?
Verwijderd
Ik zie geen enkele andere setup-file dan die in de root... en die blijft gewoon NL opstarten.
En dat van het bestand "country.txt"? Ook al geprobeerd ("NL" veranderd in "US")... helpt ook geen zier...
Er zijn tig spellen die dit wel doen, dus waarom deze niet?Op zondag 01 april 2001 21:36 schreef oVRoM het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat ze en Nederlands en Engels op een cd hebben gezet... Zo''n cd-tje is toch maar 650 mb? Nou als er een beetje (taalspecifieke) audio in zit kun je dat nooit op 1 cd kwijt...
Hmmm. Zal ik die spellen wel nooit tegen komenOp zondag 01 april 2001 22:09 schreef Sixkiller het volgende:
[..]
Er zijn tig spellen die dit wel doen, dus waarom deze niet?
Ik moet er niet aan denken dit spel te moeten spelen met Nederlandse stemmen
Ik heb ook even gevraagd naar de officiële release date, volgens hen was hij pas de 5e binnen (donderdag dus). Ik begin me echt af te vragen waar iedereen hier hem vandaan heeft. Volgens mij is het hier een grote verzamelbak van warezklantjes.
Hehe YIPPIEOp maandag 02 april 2001 14:00 schreef webkabouter het volgende:
mijn reservering is in ieder geval engels. Heb vandaag gereserveerd bij dynabyte en ze verzekerde mij ervan dat ie engels was. Ik heb met hen een deal gesloten dat als hij toch nederlands blijkt te zijn ik hem zonder enige bijbetaling of wat dan ook mag inruilen/terugbrengen. Valt onder de B&W garantie zeiden ze.
Dan heb ik dus naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon een engelse versie
Verwijderd
Dimension Plus regeert gewoon! Kan ik toch ook nix aan doen, en Groningen heeft natuurlijk altijd alles als eerste!
Waarom is alles op cd-express zo cheap??
is het een warez site??
PLEASE help me ff.
anders bestel ik het ergens anders
Waarschijnlijk betaal je je blauw aan verzendkosten onder het motto van: het kost eigenlijk maar 5 gulden maar we vragen 15,- zodat we alsnog genoeg verdienen...
Verwijderd
---------------------------------------------
Hallo,
Wij hebben dit probleem (als je het een probleem mag noemen) bij EA (de publisher) neergelegd en wat is gebleken: het spel stelt zichzelf in in de taal van de windows-versie. Dus dat wil zeggen dat er slechts 1 versie is voor de hele wereld en dat het spel slechts in het Engels te spelen is, indien u een engelstalige versie van Windows gebruikt.
Vervelend in mijn ogen, ik heb godzijdank dan wel een engelse versie aangezien ik het Nederlands in ALLE programmatuur storend vind. De enige oplossing voor u is om ook een engelstalige windows-versie te installeren.
Met vriendelijke groet,
Pascal,
Dimension Plus
Hmmmm... grrrrrrr...
Ga het nog 1 keer proberen (op mijn eigen Win98Se bak (die, je raadde het al... engelstalig is) en anders...
Iedereen die het wél voor elkaar gekregen heeft, zo die zo vriendelijk willen zijn dit even te berichten? (Dan weet ik of het aan mij ligt of niet...)
Verwijderd
Ben blij dat iedereen iig dezelfde versie heeft!
en is het zeker dat die www.cd-express.nl niet illegaal is??? (alles is zo fokking goedkoop, zelfs met verzendkosten!)
www.cdexpress.nlOp maandag 02 april 2001 18:34 schreef strontvlieg het volgende:
URL???????????
en is het zeker dat die www.cd-express.nl niet illegaal is??? (alles is zo fokking goedkoop, zelfs met verzendkosten!)
en ja, dit is volledig legaal....
Service is uitermate goed. Ik heb BG II bijv. op een donderdag om 16:55 besteld, had hem om 11:05 vrijdags thuis liggen. Netjes verpakt en wel.
Ook over het aanpassen van bestellingen doen ze niet moeilijk (had per ongeluk 1 exemplaar van B&W besteld, moesten er 2 zijn
Wat mij betreft ideale winkel, snel, goedkoop, betrouwbaar
* IceStorm is overigens alleen klant bij CD-Express en krijgt niet betaald voor dit verhaal
OVer dat taalverhaal + windows. Daar geloof ik geen HOL van.. Ze zeggen dus dat er op de cd 150 talen ''advisors'' staan en dat ie naar gelang van je windows versie de juiste neemt... Lijkt me uitermate vreemd, dat past nooit. Verder is de ISO ook gewoon engels en ik heb ECHT een nederlandse windows versie
Er is wel degelijk verschil tussen de US versie en de NL versie. Vaak is het zo dat in Europese landen games uitgebracht worden met meerdere taalopties. Het zou dus kunnen dat de EU/UK versie WEL afhankelijk van de geinstalleerde taal versie van Windows de boel erop gooit..Op maandag 02 april 2001 18:36 schreef IceStorm het volgende:
[...]
OVer dat taalverhaal + windows. Daar geloof ik geen HOL van.. Ze zeggen dus dat er op de cd 150 talen ''advisors'' staan en dat ie naar gelang van je windows versie de juiste neemt... Lijkt me uitermate vreemd, dat past nooit. Verder is de ISO ook gewoon engels en ik heb ECHT een nederlandse windows versie.
En nog even over dat cd-express verhaaltje, ik kan alles beamen (nee, niet BEAMEN..... stelletje trekkies). Helaas moet ik melden dat ikzelf bij Dynabyte gewerkt heb en dus weet dat het een goed zaakje is (kwa software...).
Verwijderd
Wat ik trouwens denk is dat erop de CD de engelse versie staat, en de versie in het desbetreffende land. Ik verwacht namelijk niet dat Chinees er ook op staat.
ALLEEN NOG EVEN 1 KEERTJE ZEGGEN, DIE MENSEN DIE HET IN HUN DOMME HOOFD HEBBEN GEKREGEN OM HET SPEL IN HET NEDERLANDS UIT TE BRENGEN MOETEN SERIEUS DOOD!
>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r>:):r
P.S. dat verhaal van windows is echt pure bullshit volgens mij!
Verwijderd
Is B&W nu engels dan of nederlands???
Verwijderd
in het nederlands?!?!.... Alle rechten voorbehouden....
ik begrijp er nix meer van, volgens mij hebben we hier gewoon te maken met een nederlandse versie
Dat van die Engelse setup vinden is trouwens van Dungeon Keeper 1. Die installeerde zichzelf standaard in NL, maar er stond op de cd ook een map setup/eng.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik de VS of de UK versie bestel bij Amazon of EB.
Ik heb het werkelijk nog NOOIT meegemaakt.. Noem eens een voorbeeldOp maandag 02 april 2001 19:26 schreef Sixkiller het volgende:
Het lijkt wel alsof jullie nooit games spelen.. Nogmaals, het wordt wel vaker gedaan dat games in meerdere talen gereleased worden en dan afhankelijk van de Windows taal de boel installeren.
Shit, nu moet ik nog gaan nadenken ook.. Ik ben het meerdere malen tegengekomen maar da''s alweer een jaartje ofzo geleden.. Ik kom hier nog wel op terug, asap..Op maandag 02 april 2001 21:51 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Ik heb het werkelijk nog NOOIT meegemaakt.. Noem eens een voorbeeld...
Verwijderd
En het lijkt me dat het spel ook in het engels kan, anders zat er geen "readme" bij maar een "leesmij" bestand.
Half-life is "nieuw" bij cd-express :?:?
Het lijkt me een beetje stug dat de ISO zich qua taal anders gedraagt dan de orginele versie als er 1 versie voor de hele wereld is...
Daarnaast heb ik het bij diverse games vaker gezien dat het spel zich installed aan de hand van je language en regional settings van Windows. Dit is doodnormaal en toch heel vervelend dat gewoon niet gevraagd wat wat voor taal je wilt installen.
Zuigt enorm.. maar er moet wel een manier omheen zijn. Alleen ben ik een beetje moe nu en ga ik slaapjes doen .. en ik heb de CD ook niet dus kan ook niet ff mee pielen..
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Nou, dit staat er dan in "readme.txt":Op maandag 02 april 2001 23:35 schreef --BoBo-- het volgende:
En het lijkt me dat het spel ook in het engels kan, anders zat er geen "readme" bij maar een "leesmij" bestand.
---------------------------------------------Black & White(tm) Leesmij-bestand
------------------------------
Een bericht van het Lionhead-team (22 februari 2001, 6 uur ''s ochtends).
Bedankt voor het kopen van Black & White. We hebben er drie jaar over gedaan om dit spel te maken en we denken dat we erin geslaagd zijn een spel te produceren dat anders is dan alles wat je hiervoor hebt gespeeld.
Het is geworden wat we gehoopt hadden en bevat alle opties die een baanbrekend spel volgens ons moet hebben.
We hopen dat je net zoveel plezier hebt tijdens het spelen als wij hebben gehad tijdens het maken. Eigenlijk hopen we dat je er nog meer plezier aan beleeft, want er zijn tijden geweest dat we het even niet meer zagen zitten.
Door dit spel te maken zijn we er achter gekomen wie we werkelijk zijn. We hopen dat jij tijdens het spelen ontdekt wie JIJ werkelijk bent.
We raden je aan dit Leesmij-bestand door te nemen. We denken dat je spelplezier er nog door verbeterd kan worden.
Bedankt.
Alle medewerkers van Lionhead Studios Ltd.
Surf naar de officiële website van Black & White voor speeltips: http://www.bwgame.com
-----------------
Inhoudsopgave
-----------------
1. Minimale configuratie
2. Installatie
3. DirectX(TM)
4. Deïnstalleren
5. Gameplay-extra''s
6. Opmerkingen over de besturing
7. Je eigen spelersymbolen en tatoeages voor je wezen creëren
8. Netwerk- & synchronisatie-problemen oplossen
9. Een webpagina voor je wezen
10. Je dorpelingen een naam geven vanuit je e-mailprogramma
11. Opmerkingen over grafische kaarten en chipsets
12. Help!
13. Vers van de pers - extra informatie
- enz.
Dus dat wil ook niks zeggen...
Verwijderd
Btw : ik heb nog een ánder probleempje..Als ik het spel speel maakt de cd een ontieglijke K#therrie!!! ook is de cd na een uurtje spelen gloeiend heet..?! Ik heb dit een keer eerder meegemaakt met de installatie-cd van mijn geluidskaart, maar dit slaat alles..Bloedje irritant. Ik heb een AOpen 48* cd-rom speler van 3mnd oud, dus kan het daar vlgs mij niet aan liggen..?!
Help....
Jur