mijn exuses voor de waarschijnlijk zéér brakke spelling maar het is laat en ik heb de hele dag gewerkt/gescript (laatste was vrije tijd). Ik ben dus zwaar moe...
Op vrijdag 18 mei 2001 15:03 schreef eXrated het volgende:
[..]
Je geeft absoluut geen antwoord op mijn bovenstaande vraag hoor?
Het bestaan van een almachtig wezen sluit het bestaan van ons door zijn creatie uit!
Ik geloof dat ik daar wat mis... kun je dat wat beter uitleggen?
Waarom een lagere soort creeeren? Voor de lol? Omdat het zich verveelde? (een almachtig wezen?)
wordt antwoord op gegeven iets naar boven, maar ik quote hem nog een keer:
Genesis 1:26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
Hij heeft de mens dus gemaakt om over de aarde/dieren te heersen en Hem eer te geven (omdat Hij je heeft gemaakt).
Let even op-----> Almachtig wezen bestaat (let op: almachtig)-----> Creeert universum en planeten en levens (waarom? zomaar? totaal geen reden voor, het is immers alwetend en weet alles al)
vraag moet zijn: waarom niet. Als ik God was zou ik het ook fantastisch vinden om een aarde te maken met mensen er op die van mij zouden kunnen houden, of niet.
------>creeert soort "naar zijn gelijkenis" (lijkt me grappig, een almachtig wezen dat op de stoffelijke vorm van een mens lijkt! :D!!! Hoezo dan? waarom 2 armen en benen als je niet stoffelijk en almachtig bent? Onzin dus!)
Wat boeit dat dan weer? Waarom zou Hij er niet zo uit zien? Maar oké, je hebt gelijk; dat moet je
geloven.
----->Wezen laat ze tijdelijk leven (want???? Hoezo? Leuk of zo?)
omdat Hij het niet echt leuk zou vinden Zijn "kinderen" niet meer te zien na dat Hij ze gemaakt had. Dit denk ik, ik weet het niet zeker (let op! geen twijfel, ik weet het simpelweg niet).
---->Wezen verteld 5 miljard jaar na de schepping tegen een handjevol mensen dat hij bestaat (waarom????)
huh? voor zover ik weet wist de mens al sinds het begin al dat God er was hoor?
"en Adam wandelde met God"
----->Wezen wil 5 miljoen jaar nadat 1e mens geschapen is opeens vereerd worden (want? Waarom? Vind een almachtig wezen dat soort zaken belangrijk? :D:D:D)
Hij vindt dit belangrijk omdat Hij je als zijn kind ziet, en een vader houd (als alles goed is) van zijn kinderen.
En wat about the mensen die de 5 miljoen jaren daarvoor geleefd hebben? Die hebben hem niet vereerd, die zitten dus (buiten hun schuld om) in de hel!.
Lees het ''Adam-antwoord''
----->Next: Wezen laat vervolgens duizenden jaren weer niks van zich horen----->
onzin, lees de Bijbel. God is aanwezig van het begin tot het ent.
Wezen plant "een zoon" op aarde door vrouw te bevruchten (waarom? Een almachtig wezen HEEFT geen zonen (en al helemaal geen stoffelijke) nodig...en ook GEEN VROUW om er eentje te baren!
Waarom? omdat dat Hij Jezus op aarde heeft gezet om voor jouw zonden te sterven. Hij had Jezus en z''n moeder Maria dus WEL nodig, om jou en mij redding te kunnen geven.
Hij heeft ze toch immers gecreerd uit het niks! Is ie dat verleerd of zo?

)
[pest-modus]
Staat in de Bijbel dat God geen tijd kent. Hij kan dus iets niet "verleeren"
[/pest-modus]
Hij heeft volgens mij van te voren al aangekondigt dat Jezus uit een maagd geboren zou worden hoor. Waarom zou ik even moeten opzoeken.

----->Wezen besluit dat wie hem vereerd, eeuwig na de dood mag leven in iets dat mooi is, en wie dat niet doet eeuwig mag branden
Je hebt je eigen keuze, ik weet zeker dat jij God kan ervaren als je er om vraagt. Als jij in je hart gelooft dat God bestaat en je accepteert dat Jezus voor jouw zonde gestorven ben je een ''kind van God'' (zie? kind

)
(WAAROM vraag ik je, zou een almachtig/alwetend wezen zoiets belangrijk vinden?
Omdat Hij je ziet als Zijn kind. En omdat Hij creatief is, een hele wereld bedenken is niet niks.
TOTAAL geen reden toe. Sterker nog, het feit ALWETEND sluit dit al geheel uit. Hij WEET immers al wie er goed zijn en wie niet!)
En? Hij houd
ZOVEEL van je dat Hij een perfect plan voor je leven heeft, ook al weet Hij dat je er misschien naar eens naar zal kijken. En -zoals in mijn geval- Hij is blij als er iemand zich naar Hem keert.
Dus......;)
Dus wat? God kan niet bestaan omdat jij Hem even weggeredeneert hebt op Tweakers? Sorry hoor maar dat is BULLSHIT! Als Hij almachtig is en jij bent mens, dan is het toch
logisch dat jij Hem niet helemaal begrijpt?