Eerst 2 voorbeelden, de quotes zijn slechts voor de layout 
Wat mij betreft waren we nu 4m lang, of 20cm, of hadden we 6 ogen, konden we niet horen, was er slechts 1 geslacht, leefden we onder water, hadden we fotosynthese, communiceerder we mbv EM golven, whatever. Hoe dan ook hadden we ons afgevraagd waar we vandaan kwamen. Tenzij je oprecht in God geloofd, is er dus geen enkel argument anders dan toeval dat we zijn zoals we zijn.
Dit soort argumentaties kom je hier in bijna elke discussie tegen. Elke situatie is in mijn ogen er 1 uit oneindige mogelijkheden. Daar hoeft toch geen hogere macht aan verbonden te worden? Als je 30x met een dobbelsteen gooit ga je toch ook niet zeggen: kijk nou toch eens! De kans dat ik deze reeks zou gooien is astronomisch klein! Hier moet wel sprake zijn van een sturende kracht!
Mee eens? Of praat ik onzin?
De situatie is dat er, op wat voor manier dan ook, zelfbewuste wezens zijn ontstaan die zich vragen gaan stellen. Over hun ontstaan en dat van de wereld. Elke vorm van zelfbewust intelligent leven had zich deze vragen gesteld.De evolutie KAN gewoon niet toevallig zijn verlopen, want de kans dat we dan in de exact de huidige situatie waren gekomen is nihil. Er moet dus wel een drijvende kracht zijn.
Wat mij betreft waren we nu 4m lang, of 20cm, of hadden we 6 ogen, konden we niet horen, was er slechts 1 geslacht, leefden we onder water, hadden we fotosynthese, communiceerder we mbv EM golven, whatever. Hoe dan ook hadden we ons afgevraagd waar we vandaan kwamen. Tenzij je oprecht in God geloofd, is er dus geen enkel argument anders dan toeval dat we zijn zoals we zijn.
ALLEEN in de situatie dat er stabiele atoomconfiguraties mogelijk zijn, kan er intelligent leven ontstaan. Dat wij er zijn, betekent niets meer dan dat er blijkbaar, hoe dan ook, zo''n configuratie is ontstaan.Het is wel HEEL toevallig dat de natuurwetten zo in elkaar steken dat er stabiele atoomconfiguraties mogelijk zijn. Daar moet wel een drijvende kracht achter zitten.
Dit soort argumentaties kom je hier in bijna elke discussie tegen. Elke situatie is in mijn ogen er 1 uit oneindige mogelijkheden. Daar hoeft toch geen hogere macht aan verbonden te worden? Als je 30x met een dobbelsteen gooit ga je toch ook niet zeggen: kijk nou toch eens! De kans dat ik deze reeks zou gooien is astronomisch klein! Hier moet wel sprake zijn van een sturende kracht!
Mee eens? Of praat ik onzin?