[Multi] EA FC 27 Ultimate Team

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 09:07

EA SPORTS FC 27

Afbeeldingslocatie: https://tbreak.com/wp-content/uploads/2026/07/image-1.png
Welkom in het Ultimate Team-gedeelte van het FC 27 verzameltopic! In deze modus bouw je je eigen droomselectie op door middel van het verzamelen van kaarten, het voltooien van objectives, het handelen op de transfermarkt en het spelen van diverse spelmodi.

Hieronder vind je alle belangrijke pijlers en de nieuwste features van dit jaar op een rij.

🔥 Wat is nieuw in FC 27 Ultimate Team?
  • FUT Gallery & Sets: Een gloednieuwe verzamelmodus. Elk kaarttype levert gallery-punten op. Schaal op van D- tot S-Grade om unieke kleding, badges, tokens en gegarandeerde Holographic cards vrij te spelen.
  • Vereenvoudigde SBC's (Squad Building Challenges): Het voltooien van SBC's draait niet langer om complexe teameisen, maar om het behalen van een specifieke Squad Score. Dit maakt het puzzelelement sneller en toegankelijker.
  • Revamp voor Base ICONS: Alle Base ICONS starten dit jaar op minimaal 88 OVR. PlayStyles en stats zijn herzien om de iconische spelers beter te laten aansluiten bij hun daadwerkelijke hoogtijdagen.
  • Hall of Fame Cards: Een nieuwe kaartreeks met culthelden uit het verleden. Denk aan publieksfavorieten zoals Marouane Fellaini, Hulk, Eljero Elia en Adebayo Akinfenwa.
  • Gecapte PlayStyle+: Om de extreme 'powercreep' te verminderen, is het aantal maximale PlayStyle+ eigenschappen per speler aan banden gelegd.
  • FUT Swap Tokens zijn terug: Verdien Swap Tokens via gameplay en ruil ze in het speciale Swap-menu in voor packs, evoluties of exclusieve spelers.
🏆 Belangrijkste Gamemodes

Competitive & Online
  • Ultimate Champions (FUT Champions): Het vlaggenschip voor competitieve spelers. Kwalificeer je doordeweeks en speel in het weekend de Weekend League voor de beste verhandelbare pakketten en player picks.
  • Division Rivals: De wekelijkse ladder waarin je stijgt in divisies. Bepaalt je wekelijkse beloningen en levert punten op voor Champions-kwalificatie.
  • Online Friendlies & Rush: Snelle, casual wedstrijden zonder invloed op je contracten of records, ideaal voor het behalen van specifieke Objectives.
Single Player & Offline
  • Squad Battles: Neem het op tegen AI-gestuurde teams van de community. Kies je eigen moeilijkheidsgraad om punten te verzamelen voor de wekelijkse klassementen.
  • Champions League / Tournaments Mode: Een uitgebreide offline toernooimodus. Werk jezelf omhoog in de poulefase tegen toenemende AI-moeilijkheidsgraden tot een finale op Ultimate-niveau.
⚙️ Team Building & Mechanics
  • Evolutions (Evo's): Upgrade je favoriete (lage) kaarten door specifieke in-game uitdagingen te voltooien. Maak van een onbekende bronzen speler een bruikbare kaart voor je hoofdselectie.
  • FC Smart Tactics & Player Roles: Tactiek is fijnmaziger dan ooit. Alle kaarten beschikken over specifieke Roles++ voor hun primaire en secundaire posities, wat direct invloed heeft op hun loopacties.
  • Chemistry System: Bouw teamgeest op basis van nationaliteit, competitie en club. Maximale chemistry zorgt voor flinke stat-boosts via Chemistry Styles.
💡 Handige Handvatten voor de Start (Starter Tips)
  1. Gebruik de Web App / Companion App: Begin direct met het bouwen van je team en de eerste SBC's zodra de apps live gaan.
  2. Fokus op Starter Objectives: Voltooi de introductie-uitdagingen voor snelle packs en XP voor de Season Pass.
  3. Bewaarde Coin Boosts: Activeer meteen je Coin Boosts uit de Season Pass om na elke wedstrijd extra munten binnen te harken.
  4. Verkoop niet te snel: Spelers uit populaire competities stijgen vaak flink in prijs rond de eerste Weekend League.
Fut Gallery

Afbeeldingslocatie: https://drop-assets.ea.com/images/4UZ0NmHHuauZ6rFUpoPwDI/c53837783600c58464f76f84b255fff1/sadfsadfadsf.jpg?im=AspectCrop=%2816,9%29,xPosition=0.5,yPosition=0.5

Galerij Sets

Afbeeldingslocatie: https://drop-assets.ea.com/images/1xXYY0dIWFgtD7KmC3KiBN/d2806eb781aed5a39e4a9c992955c5db/gallery.jpg?im=AspectCrop=%2816,9%29,xPosition=0.5,yPosition=0.5

Set Beoordelingen

Afbeeldingslocatie: https://drop-assets.ea.com/images/106nOdsXkXetIxHfujihPM/03fadbcee8474b427e22c48eaba5da2e/set-grade.jpg?im=AspectCrop=%2816,9%29,xPosition=0.5,yPosition=0.5

PSN: Maichel

• Maichel
De post hierboven zal ik nog aanpassen. Als iemand er iets speciaals in wil hebben, let me know!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03:18
Valandil schreef op donderdag 17 september 2026 @ 07:56:
[...]

Ze doen al geruime tijd vrij weinig aan FC reeksen.
Met playstyles kwam een aardige toevoeging, maar de engine is al jaren hetzelfde.

FC26 viel mij zwaar tegen in de zin dat dit gewoon een FC25 was met een flinke patch eroverheen. FC27 is op het eerste gezicht echt niet anders. De gameplay is nagenoeg hetzelfde, de kaarten zijn geupdate en bijgewerkt en er zijn wat extra features toegevoegd, maar plat geslagen: dezelfde game, nieuw jasje.

Let maar op, die kick-off glitch zit er straks gewoon nog steeds in.

Ik heb me ansich wel vermaakt met FC26 het afgelopen jaar, maar het was ook het jaar dat ik nog nooit zo weinig FIFA heb gespeeld. Denk maximaal 3 a 4 keer een weekend league gedaan. Verder casual rivals.
Wat ik vooral hoop, is dat FC 27 massaal wordt geboycot en dat EA financieel gaat merken dat dit soort praktijken echt niet langer acceptabel zijn. Breng dan gewoon een kit-up-to-date uit tegen een kleine vergoeding, zoals eerder met F1 25 is gedaan. Maar vervolgens weer de volle mep vragen voor een game waarin naar mijn mening nauwelijks iets wezenlijks is veranderd, alsof er een enorme hoeveelheid ontwikkelwerk in zit, gaat voor mij echt alle perken te buiten.

Maar waarschijnlijk gebeurt dat niet, omdat er inmiddels een enorme groep spelers is die simpelweg verslaafd is aan dit spel en vooral aan Ultimate Team. Wanneer je belachelijk veel geld in een game blijft pompen om vervolgens slechts een kans te maken op de beste ‘kaartjes’, begint dat naar mijn mening toch verdacht veel op een vorm van gokverslaving te lijken.

• Maichel
DeJurist schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:09:
[...]

Wat ik vooral hoop, is dat FC 27 massaal wordt geboycot en dat EA financieel gaat merken dat dit soort praktijken echt niet langer acceptabel zijn. Breng dan gewoon een kit-up-to-date uit tegen een kleine vergoeding, zoals eerder met F1 25 is gedaan. Maar vervolgens weer de volle mep vragen voor een game waarin naar mijn mening nauwelijks iets wezenlijks is veranderd, alsof er een enorme hoeveelheid ontwikkelwerk in zit, gaat voor mij echt alle perken te buiten.

Maar waarschijnlijk gebeurt dat niet, omdat er inmiddels een enorme groep spelers is die simpelweg verslaafd is aan dit spel en vooral aan Ultimate Team. Wanneer je belachelijk veel geld in een game blijft pompen om vervolgens slechts een kans te maken op de beste ‘kaartjes’, begint dat naar mijn mening toch verdacht veel op een vorm van gokverslaving te lijken.
Verslaafd....

Ik vind FUT heel leuk. Ja, ik heb het met je eens dat de verschillen klein zijn (en misschien elk jaar kleiner worden) maar dat is voor mij zelf geen reden om het niet te kopen. Ja, grotere verschillen zijn leuk, maar dan heb je ook weer mensen die klagen dat het té anders is.

Ik snap de roep om veranderingen en dat zou op sommige vlakken inderdaad goed zijn, maar het blijft een voetbalspel....de basis kan je niet echt veranderen natuurlijk.

Zelfs de Ultimate Plus gekocht, ieder zijn ding natuurlijk :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:56
Maichel schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:23:
[...]

Verslaafd....

Ik vind FUT heel leuk. Ja, ik heb het met je eens dat de verschillen klein zijn (en misschien elk jaar kleiner worden) maar dat is voor mij zelf geen reden om het niet te kopen. Ja, grotere verschillen zijn leuk, maar dan heb je ook weer mensen die klagen dat het té anders is.

Ik snap de roep om veranderingen en dat zou op sommige vlakken inderdaad goed zijn, maar het blijft een voetbalspel....de basis kan je niet echt veranderen natuurlijk.

Zelfs de Ultimate Plus gekocht, ieder zijn ding natuurlijk :)
Ik merkte zelf dat ik met FUT in een soort van loop zat.

Leuk spelen/grinden etc voor upgrades etc, om vervolgens in het weekend in de competitive modes erachter te komen dat de online gameplay ruk/instabiel is waardoor je eigenlijk voor niets deze upgrades bijelkaar gespeeld hebt.

Het blijft een leuke game, maar ik lees nooit ergens dat ze de onderliggende problemen hebben aangepakt. Het jaarlijks veranderen van de menus, muziekjes etc is veel belangrijker zodat het idd lijkt dat je een nieuwe versie speelt ipv een minor incrementele update.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 20:00
Ik speel sinds vorig jaar op de Switch 2 en de transfermarkt is daar echt beperkt. Heb niets gekocht en alleen met first owners gespeeld. Jaar geeindigd met een allemaal 99 spelers...

• Maichel
Er!k schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:19:
Ik speel sinds vorig jaar op de Switch 2 en de transfermarkt is daar echt beperkt. Heb niets gekocht en alleen met first owners gespeeld. Jaar geeindigd met een allemaal 99 spelers...
Dat eindigen met alleen 99 spelers was niet zo moeilijk, door die SBC waarbij je steeds de keuze uit een X aantal 99 rated spelers had :D

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Klopt het dat de Nieuw-Zeeland methode ook gefixed is dit jaar?

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
shoombak schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:03:
Klopt het dat de Nieuw-Zeeland methode ook gefixed is dit jaar?
Nee want mensen spelen al

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:37

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook alweer begonnen met het starten van een Premier League team. Inmiddels de Foundations SBC voltooid. Nu nog 1600 coins ongeveer. Ik moet nu dus wachten tot ik iets verkoop op de markt. Helaas weet ik niet hoe ik nu nog wat geld kan vergaren.

Heb dit nu bij elkaar geharkt:
https://www.futbin.com/27/squad/44937

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 13:12

Mauz1978

Console War Veteran

De EA play truc zoals vorig jaar werkt volgens mij niet. Iemand anders op PS5 al eerder aan het spelen?

Something under the bed is drooling

• Maichel
Voor de mensen die Ultimate versie gepreorderd hadden, welke Hall Of Fut speler gaan jullie kiezen? Ik ga zeker voor Remy. Best goeie spits in t begin lijkt me (het is keuze uit 5).

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/which-hall-of-fut-player-will-you-choose-in-ea-fc-27-v0-922dvbb2pklh1.png?auto=webp&s=023f195c26b5988abb51555908409c26fb9f76a4

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Santos of Elia. Remy lijkt lomp.

In het previewpackje zit Mbeumo (waarde: 18k), maar hoe kom ik aan 7.5k?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmXFVGCd18faZxB0A085clAWg-E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qYEt64WBj4ETZYnlvzU5GKoG.png?f=fotoalbum_large

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:44
Capsaicin schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:44:
Santos of Elia. Remy lijkt lomp.

In het previewpackje zit Mbeumo (waarde: 18k), maar hoe kom ik aan 7.5k?

[Afbeelding]
Ik ben begonnen met de Transfer Market Milestone met bronzen spelers. Bronzen packs kopen uit de Store en dan spelers op de transferlijst zetten voor 200 coins. Dan speel je die objective vrij en daar krijg je weer coins voor.

• Er!k
Hmm. Companian app zou toch live moeten zijn nu?

• Moody2204
Er!k schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:05:
Je moet eerst even bijwerken denk ik?

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:35
Er!k schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:05:
Is ook live. Eerst even updaten in je play store.

• Er!k
Ja klopt, nu wel!

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:35
Jullie al ideeen over een leuk starters team? Was zelf al een beetje aan het rondneuzen per competitie. Wat dan vooral opvalt is de je voor Premier League spelers de hoofdprijs betaald. De keus is in die competitie wel het grootst natuurlijk. Ben benieuwd.

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:41
Ga denk voor la Liga. Pak denk dos santos als starter speler.

• Delute_
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 23-09 19:17
Ik had vroeger wel lol met Ultimate Team (wat afwisselde met pure rage), maar dat is al bijna tien jaar geleden. En ik woon in Belgie, FUT points kun je hier niet meer kopen. Wat eigenlijk prima is, maar ik vraag me af, kun je plezier uit de game mode halen zonder points? Of is het zo ingericht dat het je bijna onmogelijk wordt gemaakt? Zou jammer zijn, want het sleutelen aan een team vond ik altijd erg leuk. En of dat nu een goedkoop seria A team is maakt in de kern niet zoveel uit, als je maar rustig kunt upgraden naarmate je verderkomt.

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:45

ettie1990

PSN:ettiesick

Delute_ schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 06:18:
Ik had vroeger wel lol met Ultimate Team (wat afwisselde met pure rage), maar dat is al bijna tien jaar geleden. En ik woon in Belgie, FUT points kun je hier niet meer kopen. Wat eigenlijk prima is, maar ik vraag me af, kun je plezier uit de game mode halen zonder points? Of is het zo ingericht dat het je bijna onmogelijk wordt gemaakt? Zou jammer zijn, want het sleutelen aan een team vond ik altijd erg leuk. En of dat nu een goedkoop seria A team is maakt in de kern niet zoveel uit, als je maar rustig kunt upgraden naarmate je verderkomt.
Woon ook in België, met een Nederlands account, met 26 veel moeten grinden en heel veel moeten spelen om objectives te halen. Ik heb er genoeg voldoening uit kunnen halen, wel gestoord de constante gameplay wisselingen, maar dat is elk jaar helaas

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 12:36
Zat te twijelen wel of niet het spel te kopen. Hier ook weinig animo en terecht denk ik. Waarschijnlijk zal de gameplay niet veel anders zijn dan de vorige.

Deze sla ik denk maar over of ik moet meerdere reacties lezen dat het spel het waard is. Daarbij komt MF4 en gta6 al bijna uit.

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-09 14:19
ik pak gewoon weer een maandje EA Play voor 5.99 euro en kan ik mooi 10 uur spelen, zijn we er gauw genoeg achter of we het nog leuk genoeg vinden.

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 12:36
Lorenzoaliandro schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:06:
ik pak gewoon weer een maandje EA Play voor 5.99 euro en kan ik mooi 10 uur spelen, zijn we er gauw genoeg achter of we het nog leuk genoeg vinden.
Dat is wel een goede inderdaad. Kan je daar nu al mee spelen als je dat aanschaft?

• ettie1990

ettie1990

ik heb het zojuist gekocht. Ben benieuwd, nog eventjes zoet met installatie op PS5

• Lorenzoaliandro
Denn90 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 14:24:
[...]

Dat is wel een goede inderdaad. Kan je daar nu al mee spelen als je dat aanschaft?
Ja, je kan gelijk spelen, max 10 uur.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Nou, ik heb even gespeeld.

De besturing is echt matig vergeleken met vorige jaren. De bal springt regelmatig in de ruimte en spelers lopen er niet vanzelf naartoe. Je moet eerst handmatig de dichtstbijzijnde speler selecteren om de bal te pakken, waardoor de tegenstander hem vaak al heeft voordat jij erbij bent.

Passes spelen voelt ook totaal niet meer optimaal. Alles wat ik in eerdere versies heb geleerd, kan ik blijkbaar vergeten. Ik moest zelfs mijn niveau omlaag zetten, want ik won helemaal niets meer. Daarnaast krijg je extreem veel kaarten en komt bijna geen enkele pass of actie goed aan.

En dan “The Ground”… iets waar ik naar uitkeek — nou ja, keek. Het blijkt tegen andere spelers te zijn in plaats van tegen de AI. Daar heb ik dus niets aan. Ik speel als een dweil en ga niet online tegen mensen spelen; ik speel tegen de AI. Dus ja, jammer dan. Voor mij is dit echt de miskoop van het jaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Stronkie op 18-09-2026 18:45 ]

• Traeces
Stronkie schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 18:35:
Nou, ik heb even gespeeld.

De besturing is echt matig vergeleken met vorige jaren. De bal springt regelmatig in de ruimte en spelers lopen er niet vanzelf naartoe. Je moet eerst handmatig de dichtstbijzijnde speler selecteren om de bal te pakken, waardoor de tegenstander hem vaak al heeft voordat jij erbij bent.

Passes spelen voelt ook totaal niet meer optimaal. Alles wat ik in eerdere versies heb geleerd, kan ik blijkbaar vergeten. Ik moest zelfs mijn niveau omlaag zetten, want ik won helemaal niets meer. Daarnaast krijg je extreem veel kaarten en komt bijna geen enkele pass of actie goed aan.

En dan “The Ground”… iets waar ik naar uitkeek — nou ja, keek. Het blijkt tegen andere spelers te zijn in plaats van tegen de AI. Daar heb ik dus niets aan. Ik speel als een dweil en ga niet online tegen mensen spelen; ik speel tegen de AI. Dus ja, jammer dan. Voor mij is dit echt de miskoop van het jaar.
Als dit de gameplay blijft haak ik extreem snel af.

Echt mega trage walking voetbal. Dribbelen en passing is helemaal naar de Klote geholpen.

Verdedigen zonder AI is prima, mega voorstander van. Maar nu doen ze echt helemaal niks meer haha. Ea verziekt ook echt altijd alles.

• Moody2204
Na 1 avond EAFC27 ben ik er al klaar mee. Onduidelijke menu's, onduidelijke objectives, Grounds is ook totaal onduidelijk/onoverzichtelijk. Uiteindelijk 1 potje online seasons gedaan, gameplay vond ik traag, manual defending = no defending zeker als je 2 cb's 'gewoon' weglopen uit het centrum. Wat een waardeloos spel hebben ze er van gemaakt.

• Den3004
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:58
Moody2204 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 23:20:
Na 1 avond EAFC27 ben ik er al klaar mee. Onduidelijke menu's, onduidelijke objectives, Grounds is ook totaal onduidelijk/onoverzichtelijk. Uiteindelijk 1 potje online seasons gedaan, gameplay vond ik traag, manual defending = no defending zeker als je 2 cb's 'gewoon' weglopen uit het centrum. Wat een waardeloos spel hebben ze er van gemaakt.
Ik heb ook spijt dat ik er weer ingetrapt ben. Grounds is niets voor mij, menu is totaal onduidelijk, en de gameplay pfffffffffffffff. Als dit zo blijft ben ik er ook héél snel mee klaar. :-(

• Moody2204
Ik geef het nog een kans, maar ben niet hoopvol gestemd.

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-09 21:33
Toch fijn om hier mee te lezen. Ik wilde Fifa dit kaar niet kopen, maar door de companion APP begon het toch weer een beetje te jeuken.

Maar ik laat hem toch nog maar even liggen

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26
Aan de reacties te lezen hier mis ik niks. Was er al bang voor. Oh well, dan maar geen FC dit jaar.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• Capsaicin
  • Niet online
Misschien is het handig om aan te geven op welke platform we spelen. Na circa 6 uur spelen op de PS5 herken ik de in dit topic genoemde klachten - zoals opspringende ballen en spelers die er niet naar toe rennen - totaal niet.

Mijn plusjes en minnetjes:

+ Gallery is een toffe toevoeging. Het voelt alsof je Panini-voetbalstickers spaart. Zelfs als je een speler verkoopt/ discard, blijft hij in je gallery. Door de spelers van een club compleet te krijgen, en met bepaalde multipliers voor bijvoorbeeld first owner kaarten, kun je dikke rewards krijgen.

+ Verdedigen is een kunst geworden. Vooruitdenken wordt beloond. De mee-pressende speler komt in de buurt, maar chargeert niet.

+ Left stick dribbelen voelt fijn, niet over powered maar je kunt tegenstanders die happig zijn makkelijk de bosjes in sturen. De spelers zijn responsief.

+ Keepers halen geen rare fratsen uit.

+ Het wippen van de bal over de laatste linie verdedigers was vorig jaar bijna onmogelijk, maar dit jaar is het me al best wat keren gelukt.

+ Het menu voelt dit jaar vlotter dan voorgaande jaren, hoop dat het zo blijft. De inrichting is wel even wennen.

+ Het onderscheid tussen zeldzame en gewone (goud/zilver/brons) kaarten is vervallen. De discard value van verbruiksartikelen is gestegen.

- Passen gaat iets te makkelijk. Het voelt niet alsof je aan het pingpongen bent, en spelers met lage passingsstats kunnen bepaalde passen niet (of heel traag) geven, maar ik zou willen dat je als bestuurder meer mogelijkheden hebt om de snelheid van de pass en waar deze precies aankomt te bepalen.

- Low driven schoten zijn wat over powered.

+/- als je spelers de diepte in stuurt, rennen ze korter dan voorheen (circa 10 meter) en kun je ze opnieuw de diepte in sturen. Ik ben er nog niet over uit wat ik hiervan moet vinden. Het is iig wennen.

[ Voor 9% gewijzigd door Capsaicin op 19-09-2026 10:55 ]

• Bossie
Capsaicin schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:21:
Misschien is het handig om aan te geven op welke platform we spelen. Na circa 6 uur spelen op de PS5 herken ik de in dit topic genoemde klachten - zoals opspringende ballen en spelers die er niet naar toe rennen - totaal niet.

+ Gallery is een toffe toevoeging. Het voelt alsof je Panini-voetbalstickers spaart. Zelfs als je een speler verkoopt/ discard, blijft hij in je gallery. Door de spelers van een club compleet te krijgen, en met bepaalde multipliers voor bijvoorbeeld first owner kaarten, kun je dikke rewards krijgen.

+ Verdedigen is een kunst geworden. Vooruitdenken wordt beloond. De mee-pressende speler komt in de buurt, maar chargeert niet.

+ Left stick dribbelen voelt fijn, niet over powered maar je kunt tegenstanders die happig zijn makkelijk de bosjes in sturen. De spelers zijn responsief.

+ Het wippen van de bal over de laatste linie verdedigers was vorig jaar bijna onmogelijk, maar dit jaar is het me al best wat keren gelukt.

+ Het menu voelt dit jaar vlotter dan voorgaande jaren, hoop dat het zo blijft. De inrichting is wel even wennen.

+ Het onderscheid tussen zeldzame en gewone (goud/zilver/brons) kaarten is vervallen. De discard value van verbruiksartikelen is gestegen.

- Passen gaat iets te makkelijk. Het voelt niet alsof je aan het pingpongen bent, en spelers met lage passingsstats kunnen bepaalde passen niet (of heel traag) geven, maar ik zou willen dat je als bestuurder meer mogelijkheden hebt om de snelheid van de pass en waar deze precies aankomt te bepalen.

+/- als je spelers de diepte in stuurt, rennen ze korter dan voorheen (circa 10 meter) en kun je ze opnieuw de diepte in sturen. Ik ben er nog niet over uit wat ik hiervan moet vinden. Het is iig wennen.
Het is alsof ik deze post al vaker heb gelezen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Capsaicin
  • Niet online
Bossie schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:56:
[...]

Het is alsof ik deze post al vaker heb gelezen
Ik ben een influencer. EA betaalt mij per positieve post op sociale media. Je hebt me door ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEXRdH7e5Q6KuLLczLGNPBTQzYw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1W6YZGZ4FO7O7qzYq8jKVrLD.png?f=fotoalbum_large

Dat is ook de reden dat ome Gullit uit de pre-order Icon pack kwam lopen :9

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Het zal wel aan mij liggen , maar ik heb volgens mij niet de pre order pack gekregen.. of gewoon uitgepakt en er niets mee gedaan :)

• Traeces

+ Gallery is een toffe toevoeging. Het voelt alsof je Panini-voetbalstickers spaart. Zelfs als je een speler verkoopt/ discard, blijft hij in je gallery. Door de spelers van een club compleet te krijgen, en met bepaalde multipliers voor bijvoorbeeld first owner kaarten, kun je dikke Rewards krijgen.

+ Verdedigen is een kunst geworden. Vooruitdenken wordt beloond. De mee-pressende speler chargeert niet.

Ik ben ook gewoon kansloos bezig geweest.

Mijn feedback kan ook de prullenbak in. zat dus de ps4 versie te spelen ipv van de ps5.

Op de app installeren aangetikt en niet na gedacht dat er bij de ultimate ook ps4 zit.

vond al zo raar dat ik teams vooraf zag zoals vroeger 8)7

• Moody2204

Een paar potjes verder merk ik inmiddels dat ik mij het meest stoor aan de passing. Verdedigen ging al wat beter, maar de passing vind ik echt slecht. Tiki taka spelen is daardoor eigenlijk erg lastig.

• Den3004
Traeces schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:37:
[...]

Ik ben ook gewoon kansloos bezig geweest.

Mijn feedback kan ook de prullenbak in. zat dus de ps4 versie te spelen ipv van de ps5.

Op de app installeren aangetikt en niet na gedacht dat er bij de ultimate ook ps4 zit.

vond al zo raar dat ik teams vooraf zag zoals vroeger 8)7
Hahahahahaha je bent niet de enigste, ik zat ook de ps4 versie te spelen 8) , nu de ps5 versie en gaat al een stuk beter.

• Bossie
Capsaicin schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:06:
[...]

Ik ben een influencer. EA betaalt mij per positieve post op sociale media. Je hebt me door ;(

[Afbeelding]

Dat is ook de reden dat ome Gullit uit de pre-order Icon pack kwam lopen :9
Ik doel er meer op dat het altijd soepel, responsief is etc in het begin en dat dat vervolgens of snel verdwijnt zodra de game echt los/competitive modes beginnen.

Of dat het dadelijk na een patch weer anders is.

Je kan het negatief/zuur etc noemen, maar er is nou eenmaal een trend aanwezig.

• Traeces
Den3004 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:46:
[...]

Hahahahahaha je bent niet de enigste, ik zat ook de ps4 versie te spelen 8) , nu de ps5 versie en gaat al een stuk beter.
Zat zelf ook te snurken. Maar snap die ps app ook niet, heb een ps5, ps5 editie, laat ik maar de ps4 versie installeren _O-

• ettie1990

ettie1990

Ik heb nu dat mijn spelers op andere posities staan in de wedstrijd dan voordat ik de wedstrijd ben gestart, fermin lopez staat bij mij als CAM maar als de wedstrijd start, staat ie plotseling spits, mijn RW staan ook ineens als CDM, hebben meer mensen hier last van?

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nou , na een paar instellingen aangepast te hebben , is het enige wat mij echt irriteerd.. dat een los gesprongen bal bijna altijd voor de tegenstander is.. Je eigen poppetjes weigeren er gewoon na toe te lopen.. ook al is dat je active player.. Erg irritant.

Kan weer winnen op mijn oude nivo , maar het is gewoon een drama.. wil je vooruit passen , knalt ie de bal gewoon terug , recht in de voeten van een tegenstander..
De skills van de AI tegenstander is gewoon wow, ze dribbelen met de alle mooiste truukjes.. Kom ik daar aan met die ruk passes..

Ach ja.... Ga maar manager / player career starten.. FUT is voor mij niets..

• Traeces
Merk wel echt dat het niet AI verdedigingen zwaar in mijn voordeel is dit jaar. Gezien ik al nooit met AI verdedigde.

R1 dribbelen is dit jaar wel echt een stuk minder effectief. Zelfde geld voor incisive pass.

Finess is helemaal klaar en gebruik ik niet eens meer.

Low driven weer mega OP

keuze voor Dos Santos is ook niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0QL5tN3vM7Z9vJ-PRDLCutcMXg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XDGS1sAT4StGDFryuPwmHmY8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Traeces op 20-09-2026 10:02 ]

• Dani05
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-09 12:52
2 edities overgeslagen nu toch weer spelen vandaag! Welke camera setting wordt momenteel het meeste gebruikt?

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 14:15
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat als ik wil passen dat hij stomme lobpasses op zichzelf doet. Niet te spelen zo..

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:16
ik word vooral gek van dat loting systeem , ik heb nu al 5 wedstrijden op rij gehad dat er een of meerdere icons in een team zit van mn tegenspeler , icons die overal door heen kunnen komen tegen mijn max 84 team

psn: taker-mart

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nee , gericht passen gaat niet meer.
Losse ballen zijn 90 procent voor de tegenstander.
als je naar voren passed , dan passed hij terug.
De spelers zijn te veel afwachtend.
Ik speel nu met FC Twente , maar het lijkt wel of ze allemaal door stroop lopen..

Ik hoop dat ze het allemaal uit gaan balanceren.. Maar ja.. EA he :)

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:17
Stronkie schreef op zondag 20 september 2026 @ 16:14:
Nee , gericht passen gaat niet meer.
Losse ballen zijn 90 procent voor de tegenstander.
als je naar voren passed , dan passed hij terug.
De spelers zijn te veel afwachtend.
Ik speel nu met FC Twente , maar het lijkt wel of ze allemaal door stroop lopen..

Ik hoop dat ze het allemaal uit gaan balanceren.. Maar ja.. EA he :)
Gaan ze ook doen. Zelfde als in FC26. Eerst wat oude patches ongedaan maken en de game als nieuw presenteren. Vervolgens klaagt iederen dat het niet meer leuk is en komt die AI troep gewoon weer terug :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• ettie1990

ettie1990

Kom niet voorbij die laatste ones we watched legendart challenge haha, ai is legendary niveau en je speelt tegen atleti. Je moet 4x proberen te winnen, tot nu toe 9x verloren en 2x gewonnen, echt enorm frustrerend haha

• ettie1990

ettie1990

Dani05 schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:40:
2 edities overgeslagen nu toch weer spelen vandaag! Welke camera setting wordt momenteel het meeste gebruikt?
Ik speel altijd met coop camera

• Moody2204
Ik moet zeggen dat het hier helemaal niet zo slecht gaat. Verdedigen zonder AI gaat eigenlijk best prima. Ik stoor me nog het meest aan de passing. Die vind ik vreselijk slecht geworden.

Vandaag in Rivals maar 2 wedstrijden verloren, en dat waren niet geheel toevallig de promotiewedstrijden waarin je ineens tegen FC Creditcard speelt.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ben toch maar mijn stoute schoenen aan gaan doen , ben de ground aan het spelen.. Best wel grappig.. Hebben we een teaam daaro.. dan wil ik wel graag joinen

• Markmaas
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-09 12:38
Stronkie schreef op zondag 20 september 2026 @ 23:29:
Ben toch maar mijn stoute schoenen aan gaan doen , ben de ground aan het spelen.. Best wel grappig.. Hebben we een teaam daaro.. dan wil ik wel graag joinen
Vermaak me ook prima met de grounds, speel je ps5?

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nee pc

• Markmaas
ah maar als je net als ik Crossplay aan heb moet dat wel lukken toch?welke speltypes speel jij daar? pak meestal 2 vs 2 of 3 vs 3

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 16:04
Vrijdag ook maar weer een begonnen aan de nieuwe FIFA.

van Dijk kwam uit een pakketje gelopen, dit team nu gemaakt, speelt lekker in divisie 9/8

Weet nog niet wat ik ga spelen, The Grounds ook erg leuk, maar kan denk snel saai worden.

Online seizoenen met Feyenoord ook grappig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx49Sxf76r_KgtEtLGqixjvoMh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M7KDt0rxpmAwRbOblw2MdyLw.png?f=fotoalbum_large

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Jordi0344
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-09 12:32
Hier ondertussen ook druk geweest met het bouwen van een team. 36 potjes gespeeld maar allemaal tegen AI dus kan ook nog niet echt zeggen wat ik van de game vind. Blijf het begin van de game toch het leukste vinden, lekker teams bouwen en objectives halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkCxzjEnPROHYkFePYQq1wTpGbg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zuwQY4T0I8MRpaiDGZ1atMuY.png?f=fotoalbum_large

• Markmaas
vast ook een beetje soort van starters team gemaakt, packte Valverde die verkocht en daarmee o.a Barcola gehaald, die man is beregoed in game, die Bouaddi is ook een aanraderAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAb_S4nQahZZ057SJyofigPb-Ms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uy3ZWE2os5gm4wITyGxPm96a.png?f=fotoalbum_largee

• Mars18
Jordi0344 schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:41:
Hier ondertussen ook druk geweest met het bouwen van een team. 36 potjes gespeeld maar allemaal tegen AI dus kan ook nog niet echt zeggen wat ik van de game vind. Blijf het begin van de game toch het leukste vinden, lekker teams bouwen en objectives halen.

[Afbeelding]
Kwam online ook tegen deze kaart van Remy, ziet er goed uit die spits, had er best lastig mee.

Eens kijken hoe die kaart te verkrijgen is

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Jordi0344
Mars18 schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:02:
[...]

Kwam online ook tegen deze kaart van Remy, ziet er goed uit die spits, had er best lastig mee.

Eens kijken hoe die kaart te verkrijgen is
Ik heb die kaart gekregen door de pre order player pick. Als je die niet hebt kan je de kaart krijgen door bij de Gallery 500 tokens vrij te spelen.

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 08:14
Hier inmiddels ook al wat potjes in de benen. Tot nu toe positief verrast door de gameplay, voelt vlotjes aan en verdedigen loont. Er is ruimte om aan te vallen en echt een beetje te voetballen.

Gallery nog een beetje een gimmick, misschien gaat dat later wat meer leven voor me.

Overigens vindt ik de nieuwe corners echt OP. Scoor er heel veel uit!

Moet zeggen dat Agüero wel meehelp aan het spelplezier ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz9NSQbpEmKuvShxC9pBgdRvycE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FOg0txrHzTjAvTzDzN482zv9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqhl7p5IKAx9K7LKJLGXPN6lxsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ai8etsDumLdiVPuDnbyO56hD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ZicoDon op 21-09-2026 14:39 ]

• Jordi0344
ZicoDon schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:30:
Hier inmiddels ook al wat potjes in de benen. Tot nu toe positief verrast door de gameplay, voelt vlotjes aan en verdedigen loont. Er is ruimte om aan te vallen en echt een beetje te voetballen.

Gallery nog een beetje een gimmick, misschien gaat dat later wat meer leven voor me.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk team (en leuke naam) :P

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 08:14
thnx haha. Bedenk me alleen, nu Hwang weg is, is het tijd voor een nieuwe naam..

Net ook nog Read en Zechiel gekocht, tijd om te starten met Evo's.

• Mars18
ZicoDon schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:30:

Overigens vindt ik de nieuwe corners echt OP. Scoor er heel veel uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het vooral lekker met buitenspelers, zo Nelson lijkt al super snel te zijn, en zelfs moussa rent alles voorbij voorin.

Verdedigen lukt me aardig op het moment, lijkt makkelijker dan vorig jaar?

Spel is erg leuk nu, waarschijnlijk tot de 1e patch ;)

• Delute_
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik moet verdedigen. Het is dan ook wel van Fifa 18 geleden dat ik het speelde, maar nu vliegen mijn spelers alle kanten op. Vroeger hield ik X vast op Playstation als contain en bleef mijn speler de andere volgen en wachtte ik mij moment af om te tackelen met O. Nu loopt de tegenstander gewoonweg door mijn verdediging. omgekeerd word ik altijd prima verdedigd, dus er gaat duidelijk iets mis bij mij. Hoe verdedigen jullie standaard?

• Moody2204
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAnNcyCIgyn1Scx4gm2hbx2L1Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mWbcmCEUdqTtUoIWbgCcQ72r.png?f=fotoalbum_large

Heb dit inmiddels staan. Valt overigens al compleet in het niet bij wat ik al tegenkom.... Hoezo een langzamere powercurve....

[ Voor 13% gewijzigd door Moody2204 op 21-09-2026 19:13 ]

• lwd-kevin
  • Laatst online: 23-09 23:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9Ktq8RuZ2Ja1WUmcjVlv5hap-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxXSW9cxkL9hakGQiT5m0azL.jpg?f=fotoalbum_large Heerlijk begin met wat geluk. Totaal geen moeite gehad met de OTW objective. Keek op tegen de potjes op Legendary maar heb die in 1x gehaald mbv die Hazard hero loan.

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:22
Jaaa k ben ook weer begonnen, leuk team bij elkaar gesprokkeld alweer :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rjd_ICu-4G7LVdHdnSULRLDUlcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvJCM7zH0fhVelc3zQaHDEkF.jpg?f=fotoalbum_large

Gameplay even wennen, vooral de passing en verdedigen. Verder prima naar mn zin.

Saving vandaag binnen geharkt maar moet nog zien of hij neto uit de basis speelt. Komende dagen rivals maar een oppakken haha

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:50
Is het mogelijk om op de ps5 via ea play een trial te doen? Wil even weten of dit m’n zuurverdiende centjes waard is dit jaar 😆

• Maichel
Ik vind het heerlijk spelen hoor, manual defending is een vooruitgang.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:49

Pykow

Angelo OTR

Waar ik al bang voor was en gehoopt had dat het opgelost is, dat alles nog gescript is als de pest.
Mijn eerste wedstrijd was UCL finale via Aftrap tussen Arsenal en PSG. (ik was Arsenal)
Bij de eerste game gaan ze bepalen op welke niveau je moet spelen en ze kwamen bij mij uit op AMATEUR, dit vondt ik belachelijk en gelijk rematch gedaan.
Beide wedstrijden verloor ik met 2-1 en ik had wel het meeste balbezit, maar mijn spelers hadden allemaal moeite met bal aannamen, liepen veel sneller op random momenten. Heel vreemd.

Nu komt het ergste:
Ik heb dus 2x de wedstrijd gespeeld met rematch om je "niveau" te bepalen.
Vervolgen ben ik verder gegaan.
Speel ik op "Amateur" een wedstrijd Willem II - PSV en win ik met 12 -0. Niveau aangepast naar Prof.
Daarna opnieuw exact dezelfde wedstrijd aangemaakt via aftrap.

Ik heb in totaal 4x dus het duel Arsenal - PSG gespeeld met UCL finale settings.
2x als eerste game, waarbij ik dus steeds verloor
2x later, terwijl ik niveau op Professional had gezet.

IN ALLE WEDSTRIJDEN TEGEN PSG:
- PSG countert direct in de eerste helft, maar schieten tegen de keeper aan en krijgen een corner.
- Tweede helft PSG heeft ALTIJD de aftrap, Ze tikken 1x terug en dan schieten ze hem rechts over de zijlijn.
- Tweede helft krijgt een verdediger ALTIJD GEEL. Zelfs als de bal niet in de buurt was, krijgt een verdediger bij PSG geel, zelfs een herhaling gezien van een actie dat ik volledig heb gemist.
- Volgens Fifa was mijn niveau Amateur, maar ik won vervolgens wel met 5-1 beide wedstrijden er na....

In Managermode wordt ik helemaal gek van "blessures"
Steeds wanneer iemand zijn knie heeft verekt voor 1 dag (niet eens op een wedstrijd dag) krijg je een melding.... bloed irritant.

Ik vindt voetbal een zeer leuke sport om naar te kijken.
Maar ik heb echt een bloedhekel aan games die zo super gescript zijn en dat je gewoon voelt en ziet dat dit gebeurd. Vroeger had je dit met race games, waarbij opeens de tweede auto je bij kan houden en de rest van het veld niet "Voor spanning"
en in fifa heb ik precies hetzelfde.
De ene wedstrijd is de andere niet!
Opeens gaan spelers sneller met de bal bewegen.
kunnen ze opeens geen bal meer aan de voet houden.

Ik had meer moeite om met Atletico Madrid tegen een kleine club te winnen.
dan met de amateurs van Willem II van PSV (puur kijken naar stats in het spel)

Het is sowieso mijn eigen fout dat ik er weer ingetrapt ben....
FC26 heb ik ook maar 6 uur in zitten volgens steam en toen was ik er ook al ver klaar mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz_uZsWzBpraGU-jEG7AcHu0jf0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3WkLSNg6jQJ8MZOP8LQBtLvR.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Pykow op 22-09-2026 11:50 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Lorenzoaliandro
kwdtje schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:25:
Is het mogelijk om op de ps5 via ea play een trial te doen? Wil even weten of dit m’n zuurverdiende centjes waard is dit jaar 😆
ja de 10 uur proefversie kan je nu gebruiken

• Jordi0344
Pykow schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:48:
Waar ik al bang voor was en gehoopt had dat het opgelost is, dat alles nog gescript is als de pest.
Mijn eerste wedstrijd was UCL finale via Aftrap tussen Arsenal en PSG. (ik was Arsenal)
Bij de eerste game gaan ze bepalen op welke niveau je moet spelen en ze kwamen bij mij uit op AMATEUR, dit vondt ik belachelijk en gelijk rematch gedaan.
Beide wedstrijden verloor ik met 2-1 en ik had wel het meeste balbezit, maar mijn spelers hadden allemaal moeite met bal aannamen, liepen veel sneller op random momenten. Heel vreemd.

Nu komt het ergste:
Ik heb dus 2x de wedstrijd gespeeld met rematch om je "niveau" te bepalen.
Vervolgen ben ik verder gegaan.
Speel ik op "Amateur" een wedstrijd Willem II - PSV en win ik met 12 -0. Niveau aangepast naar Prof.
Daarna opnieuw exact dezelfde wedstrijd aangemaakt via aftrap.

Ik heb in totaal 4x dus het duel Arsenal - PSG gespeeld met UCL finale settings.
2x als eerste game, waarbij ik dus steeds verloor
2x later, terwijl ik niveau op Professional had gezet.

IN ALLE WEDSTRIJDEN TEGEN PSG:
- PSG countert direct in de eerste helft, maar schieten tegen de keeper aan en krijgen een corner.
- Tweede helft PSG heeft ALTIJD de aftrap, Ze tikken 1x terug en dan schieten ze hem rechts over de zijlijn.
- Tweede helft krijgt een verdediger ALTIJD GEEL. Zelfs als de bal niet in de buurt was, krijgt een verdediger bij PSG geel, zelfs een herhaling gezien van een actie dat ik volledig heb gemist.
- Volgens Fifa was mijn niveau Amateur, maar ik won vervolgens wel met 5-1 beide wedstrijden er na....

In Managermode wordt ik helemaal gek van "blessures"
Steeds wanneer iemand zijn knie heeft verekt voor 1 dag (niet eens op een wedstrijd dag) krijg je een melding.... bloed irritant.

Ik vindt voetbal een zeer leuke sport om naar te kijken.
Maar ik heb echt een bloedhekel aan games die zo super gescript zijn en dat je gewoon voelt en ziet dat dit gebeurd. Vroeger had je dit met race games, waarbij opeens de tweede auto je bij kan houden en de rest van het veld niet "Voor spanning"
en in fifa heb ik precies hetzelfde.
De ene wedstrijd is de andere niet!
Opeens gaan spelers sneller met de bal bewegen.
kunnen ze opeens geen bal meer aan de voet houden.

Ik had meer moeite om met Atletico Madrid tegen een kleine club te winnen.
dan met de amateurs van Willem II van PSV (puur kijken naar stats in het spel)

Het is sowieso mijn eigen fout dat ik er weer ingetrapt ben....
FC26 heb ik ook maar 6 uur in zitten volgens steam en toen was ik er ook al ver klaar mee.
[Afbeelding]
Misschien was het slim om eerst de trial te doen voor 5 euro?

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:49

Pykow

Angelo OTR

Jordi0344 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 12:16:
[...]

Misschien was het slim om eerst de trial te doen voor 5 euro?
Dat was inderdaad veel slimmer geweest, maar ik had weer zin in paar seizoenen Fifa te spelen.
The Grounds leek mij leuk (maar blijkbaar is dat alleen online en niet tegen CPU)
influencts en fomo dat het toch nu wat beter was geweest.
Maar helaas niet veel veranderd.

Ik ga nog wel doorspelen, want anders is het echt helemaal sonde geweest.
Misschien komen er nog wel wat leuke momenten uit, maar een goede les en vervelende les is het wel weer geweest.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:12
Is de Premium Pass de moeite waard?

Ik woon in BE dus kan niet zomaar 10euro betalen om er vanaf te zijn (anders deed ik dit wel), maar 500k coins spenderen lijkt mij wel erg veel. Tenzij dat ruimschoots gecompenseerd wordt in de rewards...

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:16
Delute_ schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:50:
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik moet verdedigen. Het is dan ook wel van Fifa 18 geleden dat ik het speelde, maar nu vliegen mijn spelers alle kanten op. Vroeger hield ik X vast op Playstation als contain en bleef mijn speler de andere volgen en wachtte ik mij moment af om te tackelen met O. Nu loopt de tegenstander gewoonweg door mijn verdediging. omgekeerd word ik altijd prima verdedigd, dus er gaat duidelijk iets mis bij mij. Hoe verdedigen jullie standaard?
dit is wel een herkenbaar probleem , mijn verdedigers blijven altijd tegen de middenlijn aangeplakt zodra ik aan de bal ben .. waardoor een counter aanval snel gemaakt is .. ik moet moeite doen om uberhaupt vrij te komen en passen doe ik veel met L1 en R1 , maar sommige spelers hebben echt een kauwgom bal als voetbal , helemaal de icons is moeilijk te verdedigen .. 1 op 1 met de keeper is meestal altijd een goal . ene match win ik best prima met 3+ goals .. andere match krijg ik weer op de kloten met 1-8 .. en dat in divisie 9 ... waar in ik vroeger makkelijk in divisie 2-3 kon mee draaien merk ik dat het nu allemaal wat overpowerd voelt ...

beginnende spelers beginnen niks tegen de icons of al die unieke kaartjes .. je moet echt pack luck hebben wil je uberhaupt iets krijgen daarvan maar 9/10 keer heb je echt dikke bout kaarten .. al met al weer een behoorlijke pay to win game

psn: taker-mart

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-09 19:13
Na alle reviews gelezen te hebben.

Beankt voor de info!

Mijn portie gaat naar Fikkie. Nu alleen nog wachten op G.T.A. 8)

• SoEnergic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09 16:44
Dit jaar toch maar weer EA FC27 gekocht, ondanks 26 weinig gespeeld te hebben konden ik en een maat van me het niet laten.

Hij met een Feyenoord RTG / Past&Present en ik met Ajax. Keer wat anders dan met de meta kaarten spelen. Benieuwd waar we gaan eindigen dit jaar… :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtRZ8rawJw-HIr4gBcH9hteiCB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ApnQ7YJ3vTVlTpLT3jdDyrAK.png?f=fotoalbum_large

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:34
Het lijkt elk jaar hier rustiger te worden. De reviews die ik lees trekken mij ook niet echt over de streep. Ik blijf nog even door voetballen met EA FC 26, maar ik speel dan ook alleen maar potjes op de bank tegen elkaar en geen Ultimate Team.

Het wordt weer eens tijd voor een pure footie, zoals sommige delen van FIFA, sommige delen van Pro Evolution Soccer en International Superstar Soccer ooit waren. Geen enkel script gewoon pure potjes op het scherpst van de snede, Maar ja, dat is één keer geld verdienen en dat past niet meer bij deze tijd.

• Moody2204
lwd-kevin schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:50:
[Afbeelding] Heerlijk begin met wat geluk. Totaal geen moeite gehad met de OTW objective. Keek op tegen de potjes op Legendary maar heb die in 1x gehaald mbv die Hazard hero loan.
Ik kom niet langs Legendary. Nu 9x op rij verloren. Dus ik heb het opgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Moody2204 op 22-09-2026 20:24 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19

JB

Cédric roelt!

Suffe vraag wellicht, maar ik wil FC27 voor mijn zoontje aanschaffen. Nu zie ik dat het tegenwoordig met een week eerder releases gaat (UT dus?), maar dat hoeft van mij allemaal niet. Gewone spel is prima. Bij bol.com is deze nu 65 euro maar is dit alleen een schijfje of kun je dat spel dan ook digitaal spelen, want in de Playstation store moet ik daar 80 euro voor neerleggen? Op de productpagina bij bol staat alleen "datadrager", maar betekent dat dan dat hij het niet kan spelen op een digital PS5? Hij heeft namelijk een digital edition PS5.

Mijn boefje is liev!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

nope op je digital ps5 zul je de digitale versie moeten halen

• Jumpman
JB schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:24:
Suffe vraag wellicht, maar ik wil FC27 voor mijn zoontje aanschaffen. Nu zie ik dat het tegenwoordig met een week eerder releases gaat (UT dus?), maar dat hoeft van mij allemaal niet. Gewone spel is prima. Bij bol.com is deze nu 65 euro maar is dit alleen een schijfje of kun je dat spel dan ook digitaal spelen, want in de Playstation store moet ik daar 80 euro voor neerleggen? Op de productpagina bij bol staat alleen "datadrager", maar betekent dat dan dat hij het niet kan spelen op een digital PS5? Hij heeft namelijk een digital edition PS5.
Met een Sony PlayStation 5 Digital kan je alleen in de Sony PlayStation Store kopen (of vouchers maar die zijn er bijna niet, wel bijvoorbeeld GTA VI code in box). Andere optie is om eerst een Disc Drive te kopen als je een Sony PlayStation 5 Digital Slim hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 22-09-2026 21:41 ]

• Moody2204
Helaas de 4 overwinningen op Legendary voor Savinho nog niet gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW_xY0_YI7TALcnh5nTbcJ5isI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPUt4PE6X7Yo58bvnxAPBhVe.jpg?f=fotoalbum_large

• Delute_
Jumpman schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:31:
Het lijkt elk jaar hier rustiger te worden. De reviews die ik lees trekken mij ook niet echt over de streep. Ik blijf nog even door voetballen met EA FC 26, maar ik speel dan ook alleen maar potjes op de bank tegen elkaar en geen Ultimate Team.

Het wordt weer eens tijd voor een pure footie, zoals sommige delen van FIFA, sommige delen van Pro Evolution Soccer en International Superstar Soccer ooit waren. Geen enkel script gewoon pure potjes op het scherpst van de snede, Maar ja, dat is één keer geld verdienen en dat past niet meer bij deze tijd.
Ik weet niet of het rustiger wordt. Ik volg FIFA, behalve de laatste jaren, al sinds ongeveer 2011 en elk jaar lees je op fora dezelfde reacties. Dat het een verschrikkelijk spel is, dat niemand het nog gaat spelen en dat dit echt de laatste keer is dat ze het spel hebben gekocht. De verkoopcijfers spreken dat echter tegen.

FIFA is volgens mij nog steeds een van de bestverkopende games, samen met Call of Duty. Feit is dat ze een soort monopolie hebben op een game rond de grootste sport ter wereld, die door miljoenen gamers graag wordt gespeeld. Dat maakt blijkbaar dat ze er ieder jaar met minimale inspanning mee wegkomen. Dat is kwalijk, maar zolang gamers het blijven slikken als zoete koek en niet massaal de game links laten liggen, zal er vermoedelijk weinig veranderen.

Minimale inspanning bij goede verkoop betekent immers een hogere ROI. Vanuit zakelijk oogpunt is het dus een logische keuze. Concurrentie is er niet.

• Jordi0344
Delute_ schreef op woensdag 23 september 2026 @ 07:55:
[...]

Ik weet niet of het rustiger wordt. Ik volg FIFA, behalve de laatste jaren, al sinds ongeveer 2011 en elk jaar lees je op fora dezelfde reacties. Dat het een verschrikkelijk spel is, dat niemand het nog gaat spelen en dat dit echt de laatste keer is dat ze het spel hebben gekocht. De verkoopcijfers spreken dat echter tegen.
Denk dat het vooral even wennen is. Al een paar jaar houdt AI iedereen zijn handje vast met verdedigen, dat is dit jaar dus volledig weggehaald waardoor mensen 5+ goals per wedstrijd tegen... dat ligt natuurlijk aan het spel en niet omdat jij je verdedigers 1 voor 1 weg trekt van hun positie :P

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Het enige wat ik altijd jammer vind van de topic's over fifa op tweakers , het moet altijd weer gaan over FUT.. mensen die hun teams posten , tbh.. der is meer van fifa dan alleen Ultimate Team. Discussies over het spel worden hier altijd onder gesneeuwd door deze modus..

Tja.. elk jaar probeer ik andere dingen te vragen en of op te merken.. en dan poef FUT post..

Ieder zijn ding..
Jordi0344 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:06:
[...]

Denk dat het vooral even wennen is. Al een paar jaar houdt AI iedereen zijn handje vast met verdedigen, dat is dit jaar dus volledig weggehaald waardoor mensen 5+ goals per wedstrijd tegen... dat ligt natuurlijk aan het spel en niet omdat jij je verdedigers 1 voor 1 weg trekt van hun positie :P
Als je jaren " aan de hand vastgehouden werd " dan is het idd niet zo vreemd dat mensen het nieuwe spelen , niet leuk vinden.

Ik ben er 1 van. Als ze dingen aanpassen in het spel , mooi , maar laat mij dan ook gewoon een optie in de settings hebben om fifa te spelen op de manier zoals ik gewend ben.

Dat zeggende , ik vind " The Ground" nu wel leuker worden.. Alleen dat ons team.. niet veel samenspeeld..

Ik speel via de PC , Stronkie is de naam , zoek me maar op.

[ Voor 53% gewijzigd door Stronkie op 23-09-2026 08:09 ]

• Jordi0344
Stronkie schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:07:
Als je jaren " aan de hand vastgehouden werd " dan is het idd niet zo vreemd dat mensen het nieuwe spelen , niet leuk vinden
Ik ben er 1 van. Als ze dingen aanpassen in het spel , mooi , maar laat mij dan ook gewoon een optie in de settings hebben om fifa te spelen op de manier zoals ik gewend ben.
Dat is dus het probleem. De AI zorgt er al jaren voor dat het spel minder leuk wordt. Er is geen skill gap meer aanwezig waardoor elk potje random is en een divisie 5 speler van een elite divisie speler kan winnen. Gelukkig hebben ze het dit jaar aangepast, nu nog hopen dat het zo blijft (EA kennende duurt het niet lang).

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ze mogen het wel zo laten , maar dan wel mij de optie geven om die dingen weer aan te kunnen zetten , als de mensen meer realistisch willen spelen mag dat , maar ik wil gewoon solo mijn spel kunnen spelen hoe ik het wil..
Online dingen tja ieder zijn ding...

Als ze dingen aanpassen , fijn , maar ik wil het spel nog wel Solo kunnen spelen hoe ik het spel leuk vond hahahaha.. Ach ja..

• Bossie
Stronkie schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:24:
ze mogen het wel zo laten , maar dan wel mij de optie geven om die dingen weer aan te kunnen zetten , als de mensen meer realistisch willen spelen mag dat , maar ik wil gewoon solo mijn spel kunnen spelen hoe ik het wil..
Online dingen tja ieder zijn ding...

Als ze dingen aanpassen , fijn , maar ik wil het spel nog wel Solo kunnen spelen hoe ik het spel leuk vond hahahaha.. Ach ja..
Was dat niet een "marketing" feature vorig jaar dat in competitive modes idd een snellere gameplay zou hebben en offline een tragere meer realistische ervaring?

• Jumpman
Delute_ schreef op woensdag 23 september 2026 @ 07:55:
[...]

FIFA is volgens mij nog steeds een van de bestverkopende games, samen met Call of Duty. Feit is dat ze een soort monopolie hebben op een game rond de grootste sport ter wereld, die door miljoenen gamers graag wordt gespeeld. Dat maakt blijkbaar dat ze er ieder jaar met minimale inspanning mee wegkomen. Dat is kwalijk, maar zolang gamers het blijven slikken als zoete koek en niet massaal de game links laten liggen, zal er vermoedelijk weinig veranderen.

Minimale inspanning bij goede verkoop betekent immers een hogere ROI. Vanuit zakelijk oogpunt is het dus een logische keuze. Concurrentie is er niet.
Hier op Tweakers wordt het elk jaar rustiger (kijk maar na elk FIFA of EA FC topic de laatste jaren bij release, elk jaar minder animo. Logische de bezoekers zijn gemiddeld ouder aan het worden. Daar doelde ik op.

De game zal elk jaar weer goed verkopen, ik merk het bij mijn kinderen en neefjes en nichtjes op de basisschool en middelbare school begint de 'hype' elk jaar weer opnieuw met nieuwe aanwas van jonge spelers. Dus de verkopen dat zal wel doorlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 23-09-2026 09:04 ]

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Heb je helemaal gelijk in , Vroeger waren de topics over de gameplay en hoe leuk het was om voetbal te spelen met de fifa reeks.. Maar sinds FUT , zijn de topics hier , tja , saai.

Fut boeit me echt geen reet.. hahahaha.. en helemaal al niet wat voor spelers mensen hebben.

Zolang ik fifa speel , speel ik het spel 90 procent tegen de AI.. Daarom " vond " ik het ook heel ontspannend voetbal te spelen. Maar toen de focus meer en meer op het online gebeuren kwam en natuurlijk die FUT mode. Toen ben ik afgehaakt fifa te volgen op tweakers...

Ik heb me prima vermaakt bij de 4 fifa's waarbij de Journey centraal stond..

• Den3004
Moody2204 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:24:
Helaas de 4 overwinningen op Legendary voor Savinho nog niet gehaald.

[Afbeelding]
Hahahahahaha ik kan het ook niet halen, ik moet eerst nog even beter worden denk ik ;)

• Capsaicin
  • Niet online
Zojuist naar divisie 6 gepromoveerd. Paar tips voor mijn zwoegende mede-tweakers:

- In Fifa 26 hoorde je je centrale verdedigers niet aan te raken, maar druk te zetten met je c(v)m's. Je CV's vormden dan een onpasseerbare muur. In 27 steken spelers die jij niet zelf bestuurt geen voet uit. Ook cv's niet. Je moet veel pro-actiever verdedigen, door te voorspellen wat je tegenstander gaat doen, met het rechterpookje de speler selecteren die vóór de tegenstander staat (als je de tegenstander achterna jaagt ben je vaak te laat, i.t.t. 26 zijn spelers met de bal aan de voet sneller geworden), ruimtes dicht lopen en alleen tackelen (r1+ rondje) als je een goede kans maakt om de bal te pakken of nog genoeg verdedigers hebt rondlopen (na een mislukte tackel ben je vaak gezien).

- Spelers met de technische speelstijl (liefst+) zijn extreem goed in r1 dribbelen.

- Het switchen tussen 2 verdedigers kan lastig zijn. Dwing je opponent tot fouten door te bewegen naar de niet-geselecteerde speler.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:37

Oxigeon

En zo is dat!

Stronkie schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:07:
Het enige wat ik altijd jammer vind van de topic's over fifa op tweakers , het moet altijd weer gaan over FUT.. mensen die hun teams posten , tbh.. der is meer van fifa dan alleen Ultimate Team. Discussies over het spel worden hier altijd onder gesneeuwd door deze modus..

Tja.. elk jaar probeer ik andere dingen te vragen en of op te merken.. en dan poef FUT post..

Ieder zijn ding..

[...]

Als je jaren " aan de hand vastgehouden werd " dan is het idd niet zo vreemd dat mensen het nieuwe spelen , niet leuk vinden.

Dat zeggende , ik vind " The Ground" nu wel leuker worden.. Alleen dat ons team.. niet veel samenspeeld..

Ik speel via de PC , Stronkie is de naam , zoek me maar op.
Uhm... je zit in het topic wat gemaakt is voor Ultimate team. En aangezien aan de gameplay al jaren niks veranderd is daar (nog) geen topic voor gemaakt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Dani05
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-09 12:52
Eerste 5 potjes verloren op legendary voor de objective van savio. Speelde daarna wat rond achterin van de een na de andere kant. Als je dan de buitenspeler bereikt ligt er veel ruimte in de diepte voor de spits, won de potjes daarna allemaal 4 of 5-1.

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Oxigeon schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:46:
[...]

Uhm... je zit in het topic wat gemaakt is voor Ultimate team. En aangezien aan de gameplay al jaren niks veranderd is daar (nog) geen topic voor gemaakt.
Ja , dat zie ik wel. Maar ben niet " geleerd " genoeg om een eigen fc 27 topic te openen voor het spel zelf... LOL
Pagina: 1 2 Laatste