Ik zie geen reden om er van alles bij te halen waar ik niets mee te maken heb. Ik heb nooit één negatief woord of überhaupt kritiek geuit richting fopjurist.
Als ik daar een procesvergoeding voor krijg, gaat het vermoedelijk op de spaarrekening van de kids. Maar nogmaals, dat is tot dusverre geen reden om hier sturend op te treden.
Persoonlijk vind ik het problematisch indien mensen op basis van geboden hulp netto geldstromen ontvangen. Dat is in mijn beleving niet de bedoeling. Als jij zegt ik reken geen incassokosten richting de winkel en eventuele salaris gemachtigde gaat naar de ts dan is dat niet aan de orde. Maar een spaarrekening voor je kinderen wordt meteen een lastig verhaal. Want wat is dan het verschil met acquisitie? Er zijn legio no cure no pay juristen die leven van deze wettelijke vergoedingen.
Verder vind ik dat je wel erg hard tegen mij ingaat op een voor mij vrij logische vraag. Er speelt namelijk naast de juridische werkelijkheid ook nog een morele werkelijkheid. Moreel vind ik het problematisch dat indien deze schade door de koper is veroorzaakt, wat de foto niet bewijst maar wel een sterke indicatie voor geeft, dit dan verhaald wordt op de winkel. Meest problematisch is dat ik nog een keer alle 9 pagina's aan reacties heb doorgelezen en nergens een verklaring zie voor het schoongemaakte hoekje. Dat voelt voor mij niet eerlijk. Eerlijker is dan simpelweg de fout erkennen en de verzekering aanspreken, daar is die voor bedoeld. Nu is de wereld niet altijd eerlijk, maar mensen kunnen wel vanuit moraliteit reageren en dat mag ook op een forum.
Verder is zoals eerder gesteld de verzekering ook de weg van de minste weerstand (mits hij er is) en daarmee kom ik keer op keer tot de conclusie dat als ik de belangen van iedereen mee weeg de verzekering de beste route is. Jij hoeft je niet druk te maken, de ts hoeft zich niet druk te maken, de winkel hoeft zich niet druk te maken, de fabrikant hoeft zicht niet druk te maken. Ik zou dus juist in het belang van de ts adviseren om éérst die route te proberen voordat het een hele strijd wordt. Voor hetzelfde geld bel je de verzekering en hoor je dezelfde dag nog dat het geen probleem is.
Dus indien je iemand kunt helpen en dit vrijwillig doet, helemaal prima. Maar waarom stap je over de verzekeringsroute in? Hoe is dat in het belang van de "client"?