TV Defect geleverd, winkel weigert oplossing.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:07
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:48:
[...]

In de voorwaarden staat dat de consument tijdens de bedenktijd zorgvuldig om gaat met de TV, alleen uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. En hanteren en inspecteren zoals je in de winkel zou doen. Dus ophangen en aanzetten valt daar volgens mij gewoon onder.
Ophangen lijkt mij niet nodig om de werking en kenmerken vast te stellen...

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:38:
Met hulp van @SkiFan deze mail naar winkel gestuurd. Laten we hopen dat dit snel is opgelost.

Geachte heer/mevrouw,

Ik verzoek en voor zover nodig vorder WINKEL om uiterlijk binnen de termijn van 7 dagen na dagtekening mail te weten 2-9-2026 mij van een nieuwe TV van type LG OLED77G55LW (2025) te voorzien en daarmee de tussen ons gesloten koopovereenkomst na te komen. Indien u deze termijn niet nakomt bent u in verzuim en ontbind ik bij voorbaat de koopovereenkomst. U bent dan aansprakelijk voor door mij geleden schade ten aanzien van deze TV. Te denken valt aan kosten voor een dekkingskoop en opslagkosten van de defecte TV.

Tevens sta ik dan vrij om u in rechte te betrekken.

Hoogachtend, xxxx
Opslagkosten? :?
Ik zou niet over 'onredelijke'/'onnodige' claims beginnen. Dat zet alleen maar kwaad bloed.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:44:
[...]

Het is wel aan de rechterkant inderdaad. En de schade zit rechtsonder van de TV
Volgens mij is het enorm lastig om de transportschade alsnog te claimen. i.v.m. ophangen en afdrukken in de hoek van de barst -> Claimen op verzekering schoonouder.

+Daarnaast nog de foto's die het voor de winkel niet makkelijker maken..

Asus Zenbook i7 256gb

• Accusingly
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 16:19
Ghostrider schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:56:
[...]

Volgens mij is het enorm lastig om de transportschade alsnog te claimen. i.v.m. ophangen en afdrukken in de hoek van de barst -> Claimen op verzekering schoonouder.

+Daarnaast nog de foto's die het voor de winkel niet makkelijker maken..
Als ik er naar kijk lijkt t niet op vingerafdrukken maar meer viezigheid die van de folie komt die op t scherm zat toen die eraf is gehaald? Uiteindelijk moet er wel bewijs zijn dat het door ons is gebeurt voordat we aansprakelijkheid gaan claimen?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:00
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:39:
[...]

Dus niet claimen/serienummer opsturen, zodat je dit achteraf terug kan vorderen of vrijdag afwachten?
Niet claimen. Je kunt niet én ontbinden én dat serienummer DAARNA voor de cashback gebruiken. Je hebt immers al ontbonden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• henri86
  • Nu online
tmtx schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:42:
[Afbeelding]

Aan de doos te zien is hij wel een keer hard terecht gekomen. Ik heb dit in het verleden bij mijn vorige werk vaak genoeg meegemaakt. Klop het met de schade aan je tv?
Dan zou de andere zijde helemaal kapot moet zijn, daar zitten een 5-tal van zo'n deukjes.
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:38:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hierbij fotos van de voor/achterkant van de doos en foto die ik van de monteur heb ontvangen van de schade
Lijkt me eerder afdrukken van de spanbandjes die eromheen hebben gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEtLayNhC9B8T-gtDugOH2r3Qe-gOXL8i-wTweDt_CqK5nOGyJt02hz_Wl&s=10

• Accusingly
SkiFan schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:59:
[...]

Niet claimen. Je kunt niet én ontbinden én dat serienummer DAARNA voor de cashback gebruiken. Je hebt immers al ontbonden.
Duidelijk.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:00
henri86 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:54:
[...]

Opslagkosten? :?
Ik zou niet over 'onredelijke'/'onnodige' claims beginnen. Dat zet alleen maar kwaad bloed.
Je mag best een beetje terugduwen. Niet op ophangschade gaan zitten, gewoon volledig op het anker van de non-conformiteit gaan hangen. Daar gaat de winkel de mist in. Ze hebben een hele doos geleverd, maar daarmee niet aangetoond dat ze een werkende TV hebben geleverd. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Accusingly
SkiFan schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:09:
[...]

Je mag best een beetje terugduwen. Niet op ophangschade gaan zitten, gewoon volledig op het anker van de non-conformiteit gaan hangen. Daar gaat de winkel de mist in. Ze hebben een hele doos geleverd, maar daarmee niet aangetoond dat ze een werkende TV hebben geleverd. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.
Ik wacht rustig het antwoord van de winkel af, en hoop dat ze nu eindelijk hun verantwoordljkheid gaan nemen, ipv mij van het kastje naar de muur sturen omdat HUN nog wachten op LG, tot die tijd bewaar ik de volledige verpakking zodat als die terug moet die in orignele doos met piepschuim opgehaald kan worden.

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
*knip* Aanzetten tot fraude gaan we niet bespreken op Tweakers.

Verder, een winkel die zich verschuilt achter fabrikant is voor mij al een no-go.
Jij hebt een overeenkomst met de winkel en niet met LG. Dit is iets wat zij (de winkel) met jou moeten oplossen. Het verhaal met LG heb jij niets mee te maken. Want als LG zegt, is garantie alles is prima, dan krijg je wel je geld terug (of een nieuwe) maar als LG zegt het is geen garantie dan is en blijft het opeens jouw probleem. Rare manier van zakendoen.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 25-08-2026 12:17 ]

Eric, Signing off !!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:48:
[...]

In de voorwaarden staat dat de consument tijdens de bedenktijd zorgvuldig om gaat met de TV, alleen uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. En hanteren en inspecteren zoals je in de winkel zou doen. Dus ophangen en aanzetten valt daar volgens mij gewoon onder.
Ik denk dat je in het verkeerde hoofdstuk zit, dit gaat namelijk niet over de bedenktijd of WKOA, maar over de levering.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
Oef dit is wel een lastige. Ik zou kijken die lijntjes die je heb in de hoek. Komen die vaker voor? Is dat een gebruikersschade of fabrieksschade? Wat geven die puntjes aan?

Ik denk als je dat uitgezocht heb, dat je het antwoord heb. Ik snap jou, ik snap de winkel, en het is nu een kwestie van welles / nietus. En jij moet het nu zien te bewijzen. Die cashback zou ik ver van wegblijven want als je die claim geef je min of meer aan dit is mijn product. Maar deze wil je niet :)

How are you doing?

• ayamanu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:30
Is de tv bezorgd of heb je m zelf vervoerd? Als die bezorgd is, kan de transporteur fotos hebben van de uiteindelijke levering. Als de deuken daar al in de doos zitten, heb je bewijs

• Accusingly
ayamanu schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:21:
Is de tv bezorgd of heb je m zelf vervoerd? Als die bezorgd is, kan de transporteur fotos hebben van de uiteindelijke levering. Als de deuken daar al in de doos zitten, heb je bewijs
TV is bezorgd met een transporteur echter heb ik geen toegang tot deze fotos

• Accusingly
stftweaker schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:19:
Oef dit is wel een lastige. Ik zou kijken die lijntjes die je heb in de hoek. Komen die vaker voor? Is dat een gebruikersschade of fabrieksschade? Wat geven die puntjes aan?

Ik denk als je dat uitgezocht heb, dat je het antwoord heb. Ik snap jou, ik snap de winkel, en het is nu een kwestie van welles / nietus. En jij moet het nu zien te bewijzen. Die cashback zou ik ver van wegblijven want als je die claim geef je min of meer aan dit is mijn product. Maar deze wil je niet :)
De puntjes/lijntjes van de barst in t scherm bedoel je?

• stftweaker
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:24:
[...]

De puntjes/lijntjes van de barst in t scherm bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vc9vfntCTDBEcAAQGOYnPANziCw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Gs5PEJ07qzStNPO1EbbraV8n.jpg?f=user_large

Ja deze lijntjes / puntjes. Want als je het heel zwartwit bekijkt. Je heb geen bewijs dat deze voor het ophangen wel / niet heeft gewerkt. Het apparaat is opgehangen, en het werkt niet. Vanuit die hoek is er schade onstaan daarom die lijntjes / puntjes. Jij heb nu op dit moment alles tegen je werken qua bewijs.

Dus daarom zou ik kijken is dit vaker voorgekomen bij LG Tvs en wat was dan de reden van de schade?

Anders ga je er niet uitkomen met de winkel, en LG, en zit je met een dode tv. Want al het bewijs dat er tot nu toe is, zegt allemaal dat jij de schade heb veroorzaakt.

How are you doing?

• Accusingly
stftweaker schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:46:
[...]

[Afbeelding]

Ja deze lijntjes / puntjes. Want als je het heel zwartwit bekijkt. Je heb geen bewijs dat deze voor het ophangen wel / niet heeft gewerkt. Het apparaat is opgehangen, en het werkt niet. Vanuit die hoek is er schade onstaan daarom die lijntjes / puntjes. Jij heb nu op dit moment alles tegen je werken qua bewijs.

Dus daarom zou ik kijken is dit vaker voorgekomen bij LG Tvs en wat was dan de reden van de schade?

Anders ga je er niet uitkomen met de winkel, en LG, en zit je met een dode tv. Want al het bewijs dat er tot nu toe is, zegt allemaal dat jij de schade heb veroorzaakt.
Er is op reddit exact 1 zelfde probleem

https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/z2ohPojunT

UPDATE: LG handled the exchange, and the store delivered it to my home yesterday. I won't hesitate to do it again!

As a result, I took the opportunity to upgrade to a 77" C5, and I have no regrets ❤️👌👍

Thank you all for your messages of support!

En daar is het door LG opgelost. Dit is exact hetzelfde scenario waar ik nu mee te maken heb namelijk.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Er is op reddit exact 1 zelfde probleem

https://www.reddit.com/r/LGOLED/s/z2ohPojunT

UPDATE: LG handled the exchange, and the store delivered it to my home yesterday. I won't hesitate to do it again!

As a result, I took the opportunity to upgrade to a 77" C5, and I have no regrets ❤️👌👍

Thank you all for your messages of support!

En daar is het door LG opgelost. Dit is exact hetzelfde scenario waar ik nu mee te maken heb namelijk.
Correctie: dit is niet exact hetzelfde scenario. De reddit gebruiker heeft het scherm niet opgehangen, jij wel. Dat is een heel groot verschil. Hij heeft gedaan wat jij had moeten doen: het scherm controleren voordat je hem ophangt.

• Accusingly
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:55:
[...]

Correctie: dit is niet exact hetzelfde scenario. De reddit gebruiker heeft het scherm niet opgehangen, jij wel. Dat is een heel groot verschil. Hij heeft gedaan wat jij had moeten doen: het scherm controleren voordat je hem ophangt.
Dus jij wilt zeggen dat die eerst het folie heeft verwijderd voordat die hem heeft opgehangen? Zover ik lees heeft die hem geïnstalleerd en nadat die de folie heeft verwijderd zag die de schade

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:03:
[...]

Dus jij wilt zeggen dat die eerst het folie heeft verwijderd voordat die hem heeft opgehangen? Zover ik lees heeft die hem geïnstalleerd en nadat die de folie heeft verwijderd zag die de schade
Op de foto bij zijn bericht lijkt het er niet op dat hij hem heeft opgehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S420flK_jdfyNhIOmt-VBP6B34w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zxzS3ooY4a5ht8JPRZI6D7CJ.png?f=user_large

• Accusingly
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:10:
[...]

Op de foto bij zijn bericht lijkt het er niet op dat hij hem heeft opgehangen.

[Afbeelding]
Back home: Ultra-careful unpacking / two people handling it / no drops / installation strictly by the book.

And then, when I went to remove the protective film, I discovered... the screen was slightly cracked on the inside. Out of reflex, I tried to turn it on anyway: the screen never lights up. The red LED flashes constantly. The TV has therefore never worked, not for a single second.

Installation, remove protective film.

En bij mij is t anders omdat ik de barst nooit heb gezien pas nadat de monteur langs is geweest is t mij opgevallen. Maar ik zie zelf wel veel overeenkomsten

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:12:
[...]

Back home: Ultra-careful unpacking / two people handling it / no drops / installation strictly by the book.

And then, when I went to remove the protective film, I discovered... the screen was slightly cracked on the inside. Out of reflex, I tried to turn it on anyway: the screen never lights up. The red LED flashes constantly. The TV has therefore never worked, not for a single second.

Installation, remove protective film.

En bij mij is t anders omdat ik de barst nooit heb gezien pas nadat de monteur langs is geweest is t mij opgevallen. Maar ik zie zelf wel veel overeenkomsten
Er zijn overeenkomsten, maar een cruciaal detail is verschillend. Maar ik ga er maar over ophouden, want ik heb niet het idee dat het overkomt. Succes met de afhandeling, ik hoop dat je snel weer TV kan kijken.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een aantal reacties verwijderd die ingingen op een gemodereerde post.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Accusingly
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Er zijn overeenkomsten, maar een cruciaal detail is verschillend. Maar ik ga er maar over ophouden, want ik heb niet het idee dat het overkomt. Succes met de afhandeling, ik hoop dat je snel weer TV kan kijken.
Ja precies dat hij direct schade meldde en ik een defect, maar idd ik hoop ook dat t snel opgelost is :)

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:52
Hierbij fotos van de voor/achterkant van de doos en foto die ik van de monteur heb ontvangen van de schade
Ik snap het perspectief van de 3e foto niet zo goed. De tekst staat op zijn kop. Als ik de foto 180 graden draai dan lijkt het de rechter bovenhoek. Uw schade zit echter rechtsonder volgens uw bericht. Of is de foto gespiegeld? Maar waarom is de tekst dan op zijn kop leesbaar? Anderzijds lijkt de spiegeling dan weer spullen op de grond te laten zien, wat duid op de linker onderhoek. Zijn het uw spullen in de reflectie?

[ Voor 5% gewijzigd door Nilvo op 25-08-2026 13:55 ]

• Accusingly
Nilvo schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:52:
[...]

Ik snap het perspectief van de 3e foto niet zo goed. De tekst staat op zijn kop. Als ik de foto 180 graden draai dan lijkt het de rechter bovenhoek. Uw schade zit echter rechtsonder volgens uw bericht. Of is de foto gespiegeld? Maar waarom is de tekst dan op zijn kop leesbaar?
Ik zie nu wat het probleem is, hij is idd niet goed gedraaid zo is die goed dan zit die in de rechterhoek wat op de grond ligt is idd speelgoed/spullen van onszelfAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QtqCQNlca-x6l13gFalCsHcay8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPAoNkzvIiotk3h5sSWDwpn4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Accusingly op 25-08-2026 13:57 ]

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:52
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:55:
[...]

Het is exact dezelfde situatie. In de Reddit post staat de procedure tot en met installatie beschreven:

I picked it up myself at the store (Boulanger), the transport was perfect, maximum precautions.

And then, when I went to remove the protective film, I discovered… the screen was slightly cracked on the inside.

• Accusingly
Nilvo schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:06:
[...]

Het is exact dezelfde situatie. In de Reddit post staat de procedure tot en met installatie beschreven:

I picked it up myself at the store (Boulanger), the transport was perfect, maximum precautions.

And then, when I went to remove the protective film, I discovered… the screen was slightly cracked on the inside.
Het enige verschil is dat het niet Nederland is, dat is wel een heel groot verschil natuurlijk :) Maar het komt dus wel vaker voor bij LG

[ Voor 3% gewijzigd door Accusingly op 25-08-2026 14:09 ]

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21
Meteen rechtsbijstand.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Jullie kijken niet naar de foto die er bij zit? Onder installatie kan je ook prima verstaan: pootjes er onder en stekker in het stopcontact. Dat is heel wat anders dan ophangen, waarbij het risico op schade veel groter is.

En zelfs als dat niet uitmaakt, dan is er nog een groot verschil: de reddit gebruiker heeft de transportschade direct na inspectie na levering gemeld, bij TS is geen transportschade gemeld, maar is er voor gekozen om een garantieaanvraag in te sturen n.a.v. een defect. Wat hier vervolgens uitkomt kan je niet meer reclameren onder transportschade, dan had je het direct na levering moeten melden, i.p.v. de beschadigde TV aan de muur te hangen.

• Accusingly
Is niet aanwezig

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21
Wat is niet aanwezig? Niet in het verzekeringspakket? Dan was dit dus het teken dat je dat altijd moet hebben ...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Accusingly
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:17:
Jullie kijken niet naar de foto die er bij zit? Onder installatie kan je ook prima verstaan: pootjes er onder en stekker in het stopcontact. Dat is heel wat anders dan ophangen, waarbij het risico op schade veel groter is.

En zelfs als dat niet uitmaakt, dan is er nog een groot verschil: de reddit gebruiker heeft de transportschade direct na inspectie na levering gemeld, bij TS is geen transportschade gemeld, maar is er voor gekozen om een garantieaanvraag in te sturen n.a.v. een defect. Wat hier vervolgens uitkomt kan je niet meer reclameren onder transportschade, dan had je het direct na levering moeten melden, i.p.v. de beschadigde TV aan de muur te hangen.
En als ik de schade direct had geconstateerd had ik dat natuurlijk direct gemeld, waarom zou ik een kapotte TV ophangen om daarna een defect te melden? Ik heb het defect gemeld bij de Winkel deze hebben een monteur gestuurd en direct werd ik van t kastje naar de muur gestuurd. Toen de schade is geconstateerd was t direct geen garantie en winkel gaat met LG in overleg. Ik wist toen niet wat mijn rechten enzo waren en daar heeft de winkel dus mooi gebruik van gemaakt :) En diegene heeft m zelf ook zijwaarts vervoert, dus transportschade door zijn eigen schuld?

[ Voor 3% gewijzigd door Accusingly op 25-08-2026 14:22 ]

• Accusingly
PCJR schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:18:
[...]

Wat is niet aanwezig? Niet in het verzekeringspakket? Dan was dit dus het teken dat je dat altijd moet hebben ...
Achteraf is dat inderdaad een les ;)

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:19:
[...]

En als ik de schade direct had geconstateerd had ik dat natuurlijk direct gemeld, waarom zou ik een kapotte TV ophangen om daarna een defect te melden?
Omdat dat precies is wat je hebt gedaan.

Je bent er blijkbaar van overtuigd dat je de schade niet zelf hebt veroorzaakt, dus zat die barst er al toen je hem ophing. Waarom hang je hem dan op? Exact, omdat je de barst over het hoofd hebt gezien en niet tijdig aan de bel hebt getrokken. Dat is vervelend, kan je jezelf voor je kop slaan, maar hoe is dat het probleem van de winkel? 8)7

Nogmaals: inboedelverzekering of hopen op coulance. Maar met gestrekt been er in gaan lijkt me echt ongepast.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Nilvo schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:06:
[...]

Installatie hoeft per definitie niet hetzelfde te zijn als ophangen. Installatie kan ook inhouden: pootjes monteren, de TV op het TV-meubel plaatsen, de stekker in het stopcontact doen, de TV aanzetten en een aantal instellingen doorlopen.

• Accusingly
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:27:
[...]

Omdat dat precies is wat je hebt gedaan.

Je bent er blijkbaar van overtuigd dat je de schade niet zelf hebt veroorzaakt, dus zat die barst er al toen je hem ophing. Waarom hang je hem dan op? Exact, omdat je de barst over het hoofd hebt gezien en niet tijdig aan de bel hebt getrokken. Dat is vervelend, kan je jezelf voor je kop slaan, maar hoe is dat het probleem van de winkel? 8)7

Nogmaals: inboedelverzekering of hopen op coulance. Maar met gestrekt been er in gaan lijkt me echt ongepast.
Duidelijk, volgende keer laat ik m lekker ophangen en mijn directe omgeving sowieso waarschuwen voor de winkel 😂 Want als je nu al met een zaklamp langs elk hoekje van de TV moet of er misschien niet een scheurtje in zit voordat je hem ophangt, dan zou ik elke pixel ook eerst uitgebreid gaan testen maar we gaan t meemaken hoe dit word opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Accusingly op 25-08-2026 14:30 ]

• Accusingly
Cheezborger schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:27:
[...]

Installatie hoeft per definitie niet hetzelfde te zijn als ophangen. Installatie kan ook inhouden: pootjes monteren, de TV op het TV-meubel plaatsen, de stekker in het stopcontact doen, de TV aanzetten en een aantal instellingen doorlopen.
Als er pootjes bij zitten kan je dat zien als installeren, maar de grotere OLEDs worden geleverd zonder pootjes en alleen met muurbeugel

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:34
Het lijkt er op dat de tv schoon is gemaakt als ik de laaste foto zo bekijk.
Als je het zelf niet hebt gedaan dan is er een grote kans dat dit een retour is geweest.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:28:
[...]

Duidelijk, volgende keer laat ik m lekker ophangen en mijn directe omgeving sowieso waarschuwen voor de winkel 😂
Goed zo, dat zal ze leren.

|:(

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Als er pootjes bij zitten kan je dat zien als installeren, maar de grotere OLEDs worden geleverd zonder pootjes en alleen met muurbeugel
Mijn S94F 77'' kwam eind vorig jaar gewoon met pootjes. :)

• Accusingly
audb schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:31:
[...]

Het lijkt er op dat de tv schoon is gemaakt als ik de laaste foto zo bekijk.
Als je het zelf niet hebt gedaan dan is er een grote kans dat dit een retour is geweest.
Het enige wat wij hebben gedaan is de muurbeugel bevestigd, de TV gemonteerd aangesloten, erachter gekomen dat deze niet werktte en het gemeld bij winkel, toen tijdelijk een andere TV ervoor gezet en gewacht op verdere stappen, verder niet meer aangeraakt. Maar bewijs dan maar dat t een retour is geweest 🥲

[ Voor 5% gewijzigd door Accusingly op 25-08-2026 14:34 ]

• Accusingly
Cheezborger schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:32:
[...]

Mijn S94F 77'' kwam eind vorig jaar gewoon met pootjes. :)
Mijn LG G5 werd alleen geleverd met muurbeugel en geen pootjes verder.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:33:
[...]

Mijn LG G5 werd alleen geleverd met muurbeugel en geen pootjes verder.
Je schiet jezelf wel in je voet als je zo je eigen argumenten onderuit haalt. De reddit user die volgens jou exact dezelfde situatie heeft meegemaakt had de 65" variant, die komt op een voet.

• Pietopdeheuvel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:20
In zo een geval als dit, ga ik naar een advocaat en de rekening naar mijn rechtsbijstandsverzekering.

• Accusingly
In ieder geval is het een feit dat ik dezelfde dag als levering heb gemeld dat de TV niet werktte, er 1.5 week later een monteur kwam en daarna van het kastje naar de muur ben gestuurd met als enige verhaal vanuit de winkel, wij wachten op LG in plaats van om zelf een standpunt in te nemen. Het voelt alsof de winkel mij gewoon aan t lijntje houd totdat ik toegeef dat ik t heb gedaan, en letterlijk in hun mails zeggen, ga maar naar je eigen verzekering toe terwijl er niet is bewezen dat wij het hebben gedaan. Ik had m ook terug in de doos kunnen doen en hem retour kunnen melden omdat die defect is, maar de winkel stuurde me direct door naar CE-Repair, dus ze maken er gebruik van dat je je rechten niet kent.

[ Voor 16% gewijzigd door Accusingly op 25-08-2026 14:42 ]

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:27:
[...]
Maar met gestrekt been er in gaan lijkt me echt ongepast.
Erg grappig dat jij dit typt........

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
Fanta schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:36:
[...]

Je schiet jezelf wel in je voet als je zo je eigen argumenten onderuit haalt. De reddit user die volgens jou exact dezelfde situatie heeft meegemaakt had de 65" variant, die komt op een voet.
Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat alle 65" modellen met een voet komen. Bij zowel de G3 als G4 was het in Europa niet gangbaar dat er standaard bij zat.

(Bij de Boulanger, van de Reddit post, was ie overigens zonder voet: https://www.boulanger.com/ref/9000941112 )

• henri86
  • Nu online
Pietopdeheuvel schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:36:
In zo een geval als dit, ga ik naar een advocaat en de rekening naar mijn rechtsbijstandsverzekering.
Fijne rechtsbijstandsverzekering heb je dan, als die zo werkt ;)
Meestal is het de verzekering die beslist hoe het aangepakt wordt.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit is overigens wel een bedrag waarbij de boete voor het hebben van een lopende zaak het waard kan zijn.

Krijg je zoiets als dit bij ARAG, kost je een kwart van een nieuwe TV maar voor 100 euro heb je al een inschatting van of het zin heeft.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Flapperbol schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:48:
[...]

Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat alle 65" modellen met een voet komen. Bij zowel de G3 als G4 was het in Europa niet gangbaar dat er standaard bij zat.

(Bij de Boulanger, van de Reddit post, was ie overigens zonder voet: https://www.boulanger.com/ref/9000941112 )
Ik ging er niet zomaar vanuit, ik zag een foto bij het Reddit bericht waarop de TV op een voet lijkt te staan. Het Reddit bericht is 7 maanden oud, misschien hadden ze toen beide varianten in hun assortiment.

• Accusingly
Ik heb dezelfde dag een filmpje gestuurd van het probleem richting de winkel, mij is niet gevraagd of er verder schade is oid, wel is er gevraagd om andere opties uit te sluiten ivm de stekkers etc. Daarna komt 1.5 week later de monteur die zegt direct ja als die 4x knippert is het een probleem met het paneel, de winkel had voor mijn gevoel ook direct vervanging kunnen aanbieden ipv aandringen op reparatie, maar dat is mijn mening

• stftweaker
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:03:
Ik heb dezelfde dag een filmpje gestuurd van het probleem richting de winkel, mij is niet gevraagd of er verder schade is oid, wel is er gevraagd om andere opties uit te sluiten ivm de stekkers etc. Daarna komt 1.5 week later de monteur die zegt direct ja als die 4x knippert is het een probleem met het paneel, de winkel had voor mijn gevoel ook direct vervanging kunnen aanbieden ipv aandringen op reparatie, maar dat is mijn mening
Direct vervangen, maar stel jij heb de schade zelf veroorzaakt dan moet de winkel opdraaien voor de kosten. Dat gaat natuurlijk niet. Daarom expert inschakelen en ernaar laten kijken

How are you doing?

• Accusingly
stftweaker schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:17:
[...]

Direct vervangen, maar stel jij heb de schade zelf veroorzaakt dan moet de winkel opdraaien voor de kosten. Dat gaat natuurlijk niet. Daarom expert inschakelen en ernaar laten kijken
Maar die expert, zegt dus direct 4x knipperen is paneel probleem, hij is 5 minuten binnen geweest, en verder is er geen technisch rapport beschikbaar over het probleem. Omdat de winkel nu zegt ja je hebt een defect gemeld en je hebt niet direct schade gemeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Accusingly op 25-08-2026 15:21 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
Zoals @audb ook al zag; je ziet letterlijk in die hoek dat er met een licht vochtig doekje is gepoetst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj5vk6u0I7zeiVierCPIaNHXqzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ao6NOiVMODNQGP1Y5LDlkhEJ.png?f=fotoalbum_large Ik neem aan om de vingerafdrukken die precies op die hoek stonden te verwijderen. Waarom zou je anders alleen dat ene stukje poetsen, vanuit de fabriek komt er geen lokale residu daar. Zeker in combinatie met de schade is dat de enige logische verklaring die ik kan bedenken.

Vervolgens zie ik suggesties over een eerdere retour, maar je gaat echt wel sporen zien op de doos indien de tv niet gloednieuw is. Bovenop de doos moet je eerst de transparante tape doorsnijden en ook het piepschuim beschadigd snel. Die zakjes met toebehoren scheuren ook altijd open indien je daar het plakband verwijderd. Met andere woorden; die tv is daar ná ontvangst schoon gemaakt.

Meest logische verklaring is dat de persoon die jou heeft geholpen de tv precies daar beet heeft gepakt en dit met te veel kracht heeft gedaan. In dat geval is het vooral een inboedelverzekering dingetje.

Verder is het inderdaad vervelend dat winkels vaak bij dit soort dingen richting reparatie sturen, terwijl het beste om jezelf te beschermen het meteen retour aanmelden is en niet akkoord gaan met zo'n reparatie traject. Product doa? Niet repararen maar koop ontbinden. In dit specifieke geval is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik denk niet dat een anderen snel overtuigd gaan zijn dat die tv eerder uit de doos is geweest zonder dat jij daar sporen van hebt opgemerkt. Verder is de locatie van de hoek in combinatie met de schade en sporen aldaar precies waar de handleiding zegt dat je de tv beet moet pakken:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVedu9lNqj2eTivCfJUI_74YLhg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p4TyAAOt6BWUJjQyh2ndTBrj.png?f=user_large

Dus ik hoop vooral dat je een all risk inboedelverzekering hebt anders is het een dure les oled tv installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 25-08-2026 15:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:51
henri86 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:50:
[...]

Als schoonvader die zijde van de tv vasthield en het rapport van LG komt met de conclusie dat de schade veroorzaakt is door overmatige druk op het paneel bij vashouden/installatie, wat is er dan fraude aan om dit verhaal bij de aansprakelijkheidsverzekering neer te leggen?
Je kan ze gewoon opbellen en het feiteleijke verhaal doen, en dan hoor je vanzelf wel wat ze ervan zeggen.
Mits de andere partij er akkoord mee is, zou ik dat als een laaste optie doen. Geen 'blinde claim' indienen van "ik heb schade aan de nieuwe tv van dochter&schoonzoon veroorzaakt", maar persoonlijk contact met de verzekering opzoeken en de situatie en feiten uitleggen.
Als een tv vasthouden overmatige druk oplevert, dan heeft de verkoper een ondeugdelijk product verkocht. Garantie dus.

• squashedraven
HansMij schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:51:
[...]

Als een tv vasthouden overmatige druk oplevert, dan heeft de verkoper een ondeugdelijk product verkocht. Garantie dus.
een TV vasthouden op een andere manier dan zoals aangegeven is gewoon eigen schuld en geen garantie. Of ga je ook terug naar de winkel omdat je nieuwe mok lek is als je deze op de kop vasthoud.

• Accusingly
sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:41:
[...]

Zoals @audb ook al zag; je ziet letterlijk in die hoek dat er met een licht vochtig doekje is gepoetst.

[Afbeelding] Ik neem aan om de vingerafdrukken die precies op die hoek stonden te verwijderen. Waarom zou je anders alleen dat ene stukje poetsen, vanuit de fabriek komt er geen lokale residu daar. Zeker in combinatie met de schade is dat de enige logische verklaring die ik kan bedenken.

Vervolgens zie ik suggesties over een eerdere retour, maar je gaat echt wel sporen zien op de doos indien de tv niet gloednieuw is. Bovenop de doos moet je eerst de transparante tape doorsnijden en ook het piepschuim beschadigd snel. Die zakjes met toebehoren scheuren ook altijd open indien je daar het plakband verwijderd. Met andere woorden; die tv is daar ná ontvangst schoon gemaakt.

Meest logische verklaring is dat de persoon die jou heeft geholpen de tv precies daar beet heeft gepakt en dit met te veel kracht heeft gedaan. In dat geval is het vooral een inboedelverzekering dingetje.

Verder is het inderdaad vervelend dat winkels vaak bij dit soort dingen richting reparatie sturen, terwijl het beste om jezelf te beschermen het meteen retour aanmelden is en niet akkoord gaan met zo'n reparatie traject. Product doa? Niet repararen maar koop ontbinden. In dit specifieke geval is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik denk niet dat een anderen snel overtuigd gaan zijn dat die tv eerder uit de doos is geweest zonder dat jij daar sporen van hebt opgemerkt. Verder is de locatie van de hoek in combinatie met de schade en sporen aldaar precies waar de handleiding zegt dat je de tv beet moet pakken:[Afbeelding]

Dus ik hoop vooral dat je een all risk inboedelverzekering hebt anders is het een dure les oled tv installeren.
Verder is de locatie van de hoek in combinatie met de schade en sporen aldaar precies waar de handleiding zegt dat je de tv beet moet pakken

Dus de handleiding zegt dat je hem daar moet beetpakken maar als je hem daar beet pakt dan druk je door t paneel heen?

• henri86
  • Nu online
[...]

Ooit van (te hard) knijpen gehoord? Niet ondenkelijk bij het vasthouden van een grote tv.
(Maar) wij hebben geen idee hoe de tv opgehangen is door TS en schoonvader.

• sdk1985
[...]

Nog geen een platte tv gekocht? Daar zitten al jaren waarschuwingen bij over druk bij de randen. In 2015 speelde dit al. De tv in kwestie weegt 33 kg dus het is ook helemaal niet makkelijk om hem alleen aan de achterkant beet te houden en de voorkant alleen als kantelbescherming. Aan de handafdruk te zien is hij dus vanaf onderen getild, wat dus niet kan.

• Accusingly
henri86 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Ooit van (te hard) knijpen gehoord? Niet ondenkelijk bij het vasthouden van een grote tv.
(Maar) wij hebben geen idee hoe de tv opgehangen is door TS en schoonvader.
We hebben met alle zorgvuldigheid de TV opgehangen, ik ben sowieso niet van t zelf ophangen omdat ik al bang ben om iets te beschadigen, dus we hebben de handleiding gevolgd en het met alle zorgvuldigheid gedaan ook omdat het geen goedkoop model is van een paar 100 euro

• squashedraven
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Verder is de locatie van de hoek in combinatie met de schade en sporen aldaar precies waar de handleiding zegt dat je de tv beet moet pakken

Dus de handleiding zegt dat je hem daar moet beetpakken maar als je hem daar beet pakt dan druk je door t paneel heen?
op de foto lijkt de tv praktisch in de hoek vastgehouden te zijn. Op de instructie is het aan de onderzijde net buiten de hoek en ongeveer in het midden van de zijkant.

Al vergeef ik het je als je er geen meetlint bij hebt gehad :+

• Accusingly
sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:58:
[...]

Nog geen een platte tv gekocht? Daar zitten al jaren waarschuwingen bij over druk bij de randen. In 2015 speelde dit al. De tv in kwestie weegt 33 kg dus het is ook helemaal niet makkelijk om hem alleen aan de achterkant beet te houden en de voorkant alleen als kantelbescherming. Aan de handafdruk te zien is hij dus vanaf onderen getild, wat dus niet kan.
De handleiding geeft letterlijk aan dat je 1 hand onderop en 1 hand rond t midden moet hebben

• sdk1985
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

De handleiding creëert geen vette veeg en geen water residu... Wie heeft die hoek beetgehouden, jijzelf of de persoon die je hielp?
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:59:
[...]

De handleiding geeft letterlijk aan dat je 1 hand onderop en 1 hand rond t midden moet hebben
Zeker niet, dat is verder van de hoek (juist om die reden) en ook nog met de verkeerde hand gebeurd. Het moest pink aan de buitenkant zijn, niet duim. Kijk maar goed op het plaatje. Circa 20-30cm uit de hoek met de pink aan de buitenzijde en de duim achter de tv. Dat is een draagkommetje.

Je hebt overigens de vraag genegeerd of jijzelf of de andere persoon daar de tv beet had. Daarmee gaan we waarschijnlijk echt verder komen.

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 25-08-2026 16:02 ]

• Accusingly
sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:00:
[...]

De handleiding creëert geen vette veeg en geen water residu... Wie heeft die hoek beetgehouden, jijzelf of de persoon die je hielp?

[...]

Zeker niet, dat is verder van de hoek (juist om die reden) en ook nog met de verkeerde hand gebeurd. Het moest pink aan de buitenkant zijn, niet duim. Kijk maar goed op het plaatje. Circa 20-30cm uit de hoek met de pink aan de buitenzijde en de duim achter de tv. Dat is een draagkommetje.
Ik zie wat je bedoeld maar ik kan op de foto niet duidelijk zien dat het de duim moet zijn geweest, maar dan nog als ik wist dat die schade had had ik niet het hele monteur proces doorlopen?

• sdk1985
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:02:
[...]

Ik zie wat je bedoeld maar ik kan op de foto niet duidelijk zien dat het de duim moet zijn geweest, maar dan nog als ik wist dat die schade had had ik niet het hele monteur proces doorlopen?
Je hebt overigens de vraag genegeerd of jijzelf of de andere persoon daar de tv beet had. Daarmee gaan we waarschijnlijk echt verder komen. Dus wie had hem in die hoek beet?

• Accusingly
sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:00:
[...]

[...]

[...]

Je hebt overigens de vraag genegeerd of jijzelf of de andere persoon daar de tv beet had. Daarmee gaan we waarschijnlijk echt verder komen.

Als ik het me goed herinner, stond mijn schoonvader aan de kant van de schade.

• sdk1985
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:04:
[...]

Als ik het me goed herinner, stond mijn schoonvader aan de kant van de schade.
Dat is dan gunstig. Dan heb je nog WA van je schoonvader.

• squashedraven
sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:05:
[...]

Dat is dan gunstig. Dan heb je nog WA van je schoonvader.
en hoef je ook nooit meer hulp van de schoonvader te verwachten O-)

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

squashedraven schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:06:
[...]

Die schoonvader die een TV van >3K beschadigt en het stiekem probeert te verdoezelen met een nat lapje (op een OLED scherm)? Die zou er bij mij niet meer in komen als er een TV opgehangen moet worden.. O-)

• sdk1985
squashedraven schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 16:06:
[...]

Tja hoezo niet? Is toch niet opzettelijk en gaat over 2000 euro schade. Daar is een WA verzekering toch voor? Hoeft geen ruzie te worden als je het probleem normaal aankaart.

Hoeft de schoonvader ook geen geld te kosten; https://jba.nl/archief/over-de-aansprakelijkheid-bij-vriendendiensten-ideeen-voor-een-betere-toekomst.

Er is meer steunbewijs want waar de vette vingers horen te zitten is geen enkele vet vlek te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 25-08-2026 16:20 ]

• henri86
  • Nu online
Accusingly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:58:
[...]

We hebben met alle zorgvuldigheid de TV opgehangen, ik ben sowieso niet van t zelf ophangen omdat ik al bang ben om iets te beschadigen, dus we hebben de handleiding gevolgd en het met alle zorgvuldigheid gedaan ook omdat het geen goedkoop model is van een paar 100 euro
Dat snap ik en geloof ik ook prima. Maar het is het groot ding. Bijvoorbeeld een klein momentje van onbalans dat je corrigeert en je knijpt een fractie van een seconde heel veel harder dan je denkt in dat ding :)
Pagina: 1 2 Laatste