Vandaag via Belsimpel gekocht, 749euro voor de Pixel 11 Pro 512GB met een 2 jarig Odido abbo met onbeperkt GB en belminuten. Ik hou zelf de Pixel 10 Pro maar voor mijn vrouw die graag foto's schiet wel een mooie upgrade van een Samsung S21 en 22.
Bij Vodafone kun je de Pixel 11's nu ook combineren met een Kids-abonnement... Dan blijft de toestelprijs echter niet vast staan op dit moment, dus dat is vreemd. Als het wel zou werken zou het moeten worden: Pixel 11 Pro 256GB á 840 euro + 12x10,99 of 512GB voor 912 euro. Momenteel vraagt Vodafone respectievelijk (nog?) 1199 en 1399 euro voor die modellen. Nog geen Kids-abonnementen via Vodafone Directsales te vinden ook.
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
Ik zag op Reddit dat er al uitleveringen zijn van de pixels. Nog niemand hier?
Het is dinsdag voor dé uitlevering aanstaande donderdag... geen spoor te bekennen van een 'superactie' bij Vodafone, zoals we afgelopen jaren hebben gezien. Online bieden ze nog steeds alleen zwarte modellen aan.
Too bad en door!
Too bad en door!
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 18-08-2026 10:32 ]
Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit
In mijn bestelling op de Google Store staat:springfield89 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:01:
Ik zag op Reddit dat er al uitleveringen zijn van de pixels. Nog niemand hier?
Verzending voorbereiden – Wordt do 20 aug geleverd
Nog twee dagen geduld hebben. Nu is het niet zo dat ik vanaf de pixel 7 pro ineens een compleet andere ervaring ga krijgen. Hopelijk wel een beter afleesbaar scherm in de zon. In de P7 zit een bug die na 30sec in volle zon ineens de helderheid omlaag gooit. Daarvoor prima zichtbaar maar in de donkere stand redelijk slecht zichtbaar.
Dinsdag is nog niet voorbij…CLB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:07:
Het is dinsdag voor dé uitlevering aanstaande donderdag... geen spoor te bekennen van een 'superactie' bij Vodafone, zoals we afgelopen jaren hebben gezien. Online bieden ze nog steeds alleen zwarte modellen aan.
Too bad en door!
Kan me moeilijk voorstellen dat als er een actie is ze die pas in de middag aankondigen, maar we gaan het zien.
Op pepper was er iemand die een tease gaf. Ik wacht nog even af dusCLB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:07:
Too bad en door!
Lijkt me meer wat stoerdoenerij:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DaZyrJzhmvpSAHZ79ucaB2LP.jpg?f=user_large)
Komt Vodafone toch met een actie, dan verloot ik drie cases voor de nieuwe Pixel 11's onder Tweakers hier
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DaZyrJzhmvpSAHZ79ucaB2LP.jpg?f=user_large)
Komt Vodafone toch met een actie, dan verloot ik drie cases voor de nieuwe Pixel 11's onder Tweakers hier
Wat was deze "superaanbieding" van Vodafone met de Pixel 10 lancering als ik vragen mag?
KabouterTilly schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:12:
Wat was deze "superaanbieding" van Vodafone met de Pixel 10 lancering als ik vragen mag?
In combinatie met allerlei tweejarige (Red)abonnementen (en varianten daarop #chaos)Rutger Mulder schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:37:
Even met potlood de toestel bedragen rechts van de tabel geschreven (excl €6,90 thuiskopie).
Scheelt 100 euro met wat ik nu bij KPN extra betaal met de huidige acties. Maar het toestel is ook 100 euro duurder geworden.CLB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:22:
[...]
[...]
In combinatie met allerlei tweejarige (Red)abonnementen (en varianten daarop #chaos)
Zo ff snel berekend. Ik zal er wel een paar tientjes naast zitten....
Waarschijnlijk krijg ik een goede verleng korting want vorig jaar betaalde ik bij mijn verlenging ook ongeveer dat bedrag wat er met potlood bij staat.
[ Voor 25% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-08-2026 13:10 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 11 Pro XL
Ook de automatische SMS'jes bij Vodafone staan nog aan:CLB schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:05:
Dat is (helaas) geautomatiseerde berichtgeving ivm pre-ordertoestellen.
"We verwachten je Pixel 11 Pro 512GB eind week 37 te bezorgen."
Ah, die kreeg ik ook net. Maar op basis van wat baseer je dat dit niet klopt?CLB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:04:
[...]
Ook de automatische SMS'jes bij Vodafone staan nog aan:
"We verwachten je Pixel 11 Pro 512GB eind week 37 te bezorgen."
Ik heb persoonlijk eigenlijk geen haast.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Mag ik vragen hoe jouw aanbod er dan uit ziet? Voor zover ik kan zien is de Pixel 11 Pro 512GB bij zo'n beetje alle KPN abonnementen 888 euro?Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:07:
[...]
Scheelt 100 euro met wat ik nu bij KPN extra betaal met de huidige acties. Maar het toestel is ook 100 euro duurder geworden.
Zo ff snel berekend. Ik zal er wel een paar tientjes naast zitten....
Waarschijnlijk krijg ik een goede verleng korting want vorig jaar betaalde ik bij mijn verlenging ook ongeveer dat bedrag wat er met potlood bij staat.
De tig Vodafone-bestellingen uit het verleden. Was vorig jaar precies hetzelfde met mails en sms'jes.Klippy schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:16:
Ah, die kreeg ik ook net. Maar op basis van wat baseer je dat dit niet klopt?
Het toestel werd netjes geleverd op launchday, in het geval van de Pixel 10-serie was dat op 28 augustus.
CLB schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 19:58:
Leuk dat automatische systeem van Vodafone.
Tot nu toe al twee mails gehad: excuses voor de vertraging
CLB schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:16:
Status pagina is nog leuker: Je bestelling wordt momenteel ingepakt
Daar mag Vodafone echt wel iets aan doen, die communicatie. Inmiddels mail gekregen dat 'ie in de backorder staat, telefonisch wisten ze niks, SMS gekregen dat 'ie in week 38 zou komen... Gaat van hot naar her, begrijpelijk dat mensen annuleren zoals ik hier soms lees.
CLB schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:36:
Vodafone heeft de status bij toestellen ook aangepast op de website.
Voor 22.00 besteld, morgen in huis. EDIT: En track & trace is ook binnen, toppers!
[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 18-08-2026 14:22 ]
Ik ben benieuwd dan
Mijn laatste telefoon was van de Google Store dus die had ik op launch day, met providers al jaren niet te maken gehad. Zou leuk zijn.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Bij de 512 pro xl moet ik 1021-400 (inruil)=612 euroSgtCaffran schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:16:
[...]
Mag ik vragen hoe jouw aanbod er dan uit ziet? Voor zover ik kan zien is de Pixel 11 Pro 512GB bij zo'n beetje alle KPN abonnementen 888 euro?
Nette prijs voor een toestel van 1529 euro.
(Als ik dat vergelijk met een prijs van 494 voor een toestel van 1429 komt dat op een paar tientjes aardig overeen)
Dat is wel in combinatie met het duurste abo 1 jaar. Op dit adres mijn naam staan 4x mobiel abonnement (ik, vrouw en 2 kinderen) en tv+internet thuis.
Inruil korting was vorig jaar maar 250 euro. Dus misschien is de aktie (als die er komt) bij Vodafone wel veel interessanter dan die van vorig jaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-08-2026 15:10 ]
Ik heb ook een pixel 11 pro xl via vodafone aangeschaft ivm verlenging en het feit dat vodafone als enige nog mijn heeeeel oude oneplus 6 wilde innemen en de actie van 400 euro cashback daarmee mogelijk maakte.
Heb ook de email en sms gehad. Bij de email zit ook een link naar een statuspagina. Op die pagina mist het huisnummer uit mijn adresgegevens. In de oorspronkelijke mail staat dit huisnummer wel. Moet ik me zorgen maken, of is dit standaard?
Heb ook de email en sms gehad. Bij de email zit ook een link naar een statuspagina. Op die pagina mist het huisnummer uit mijn adresgegevens. In de oorspronkelijke mail staat dit huisnummer wel. Moet ik me zorgen maken, of is dit standaard?
Bij mij precies hetzelfde. Zal wel standaard zo zijnRobbiedobbie schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:57:
Ik heb ook een pixel 11 pro xl via vodafone aangeschaft ivm verlenging en het feit dat vodafone als enige nog mijn heeeeel oude oneplus 6 wilde innemen en de actie van 400 euro cashback daarmee mogelijk maakte.
Volgens mij komt er toch een nieuwe Vodafone actie aan. De tekst op deze pagina met promoties van Vodafone is opeens veranderd van € 400,- naar 681,- extra inruilvoordeel. De uitleg van de promotie slaat op het moment nergens op aangezien ze aangeven dat de extra € 281,- de waarde van het toestel is. Maar dit betekent misschien dat er toch een aanbieding komt met € 281,- extra inruilvoordeel.
https://www.vodafone.nl/telefoon/informatie/promoties
Nee, ze hebben gewoon het totaalbedrag gepakt van het voorbeeld van een 9 Pro XL inruilen. Er is niets gewijzigd aan de bedragen die je per pixel 11 als bonus terug krijgt.Terminator.T2 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:10:
Volgens mij komt er toch een nieuwe Vodafone actie aan. De tekst op deze pagina met promoties van Vodafone is opeens veranderd van € 400,- naar 681,- extra inruilvoordeel. De uitleg van de promotie slaat op het moment nergens op aangezien ze aangeven dat de extra € 281,- de waarde van het toestel is. Maar dit betekent misschien dat er toch een aanbieding komt met € 281,- extra inruilvoordeel.
Het is een marketingstrucje om het er aantrekkelijker uit te laten zien.
Elke verkoper heeft die 200/300/400 extra bonus bij inruil van een oud toestel, belangrijkste is te kijken welke "innemer" de interessantste prijs geeft voor je oude telefoon.
Bij mij scheelt belsimpel tov vodafone dik 100 euro voor mijn oude telefoon (in het voordeel van belsimpel).
Deze tekst is echter vandaag aangepast, hiervoor stond er wel netjes het accurate bedrag van € 400,-. Ook kan je het niet als extra inruilvoordeel omschrijven als de € 281,- wat het toestel waard is meegerekend word als "extra".Prosac schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:18:
[...]
Nee, ze hebben gewoon het totaalbedrag gepakt van het voorbeeld van een 9 Pro XL inruilen. Er is niets gewijzigd aan de bedragen die je per pixel 11 als bonus terug krijgt.
Het is een marketingstrucje om het er aantrekkelijker uit te laten zien.
Elke verkoper heeft die 200/300/400 extra bonus bij inruil van een oud toestel, belangrijkste is te kijken welke "innemer" de interessantste prijs geeft voor je oude telefoon.
Bij mij scheelt belsimpel tov vodafone dik 100 euro voor mijn oude telefoon (in het voordeel van belsimpel).
Ik vermoed dus dat er meer aan de hand is maar we gaan het zien.
Klopt, ik zag hem net verspringen!Terminator.T2 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:22:
[...]
Deze tekst is echter vandaag aangepast, hiervoor stond er wel netjes het accurate bedrag van € 400,-. Ook kan je het niet als extra inruilvoordeel omschrijven als de € 281,- wat het toestel waard is meegerekend word als "extra".
Dit is gewoon hoe marketing werkt, ook al is het wat 'scheef' ja, staat wel leuker op de website zo natuurlijk:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hFeaTsqD6E4ep4CKWhmeenqr.jpg?f=user_large)
Vreemd uiteraard, want een Pixel 9 Pro XL uit de voorbeelden is niet het toestel waar je het meeste voor krijgt tijdens inruil.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hFeaTsqD6E4ep4CKWhmeenqr.jpg?f=user_large)
Vreemd uiteraard, want een Pixel 9 Pro XL uit de voorbeelden is niet het toestel waar je het meeste voor krijgt tijdens inruil.
[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 18-08-2026 16:35 ]
Waarom ze dan niet een duurder toestel pakken als inruilwaarde is me ook een raadsel, maar goed, ik zit niet in de marketing.
Even gekeken en de waarde van de Pixel 9 Pro XL 512 GB is bij Vodafone wel € 282,- als ik hem op zoek. Misschien dat iemand van de marketingafdeling dacht dat de aanbieding er toch interessanter uit moest zien, dat zou ook kunnen. Maar dan hadden ze het goed moeten doen en gewoon de duurste Pixel/telefoon moeten pakken en de klant nog meer misleiden. 
Ik wacht het zelf in ieder geval nog even af tot het weekend. Misschien komt er nog wat en anders kan ik hem nog steeds voor de huidige prijs bestellen, die voor mij ook al vrij redelijk is.
Ik wacht het zelf in ieder geval nog even af tot het weekend. Misschien komt er nog wat en anders kan ik hem nog steeds voor de huidige prijs bestellen, die voor mij ook al vrij redelijk is.
[ Voor 21% gewijzigd door Terminator.T2 op 18-08-2026 16:30 ]
Pixel 11 graaaaatisch... (mits je een ongeopende Apple iPhone 17 Pro Max 2TB inruilt)
Ze richten zich met de genoemde Pixel 9-serie op de verlengers,
die een tweejarig abonnement hebben afgesloten en nu dus een 'vrij' abonnement hebben op dit moment.
En de Pixel 9 Pro XL 512GB is hét topmodel uit die lijn die ze bij Vodafone verkocht hebben, dus die gebruiken ze.
Ik weet dat wel, tijd in die markt gewerktProsac schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:27:
Waarom ze dan niet een duurder toestel pakken als inruilwaarde is me ook een raadsel,
maar goed, ik zit niet in de marketing.
die een tweejarig abonnement hebben afgesloten en nu dus een 'vrij' abonnement hebben op dit moment.
En de Pixel 9 Pro XL 512GB is hét topmodel uit die lijn die ze bij Vodafone verkocht hebben, dus die gebruiken ze.
[ Voor 76% gewijzigd door CLB op 18-08-2026 16:35 ]
Vorig jaar heb ik juist te lang gewacht (in de hoop op een betere aanbieding tegen begin september) en werd de inruilwaarde van mijn 9 ineens een stuk lager.Terminator.T2 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:28:
Ja, ik heb ook besloten dat ik alleen dit weekend afwacht en dan ga bestellen. In theorie zouden ze ook volgend weekend nog een aanbieding kunnen doen in combinatie met de extra € 400,- inruil maar dat duurt mij te lang en geeft te veel risico's.Prosac schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:48:
[...]
Vorig jaar heb ik juist te lang gewacht (in de hoop op een betere aanbieding tegen begin september) en werd de inruilwaarde van mijn 9 ineens een stuk lager.
Ik wil mijn telefoon wel op tijd hebben en kunnen registeren voor de extra inruilwaarde.
Wat betreft de inruilwaarde van mijn toestel zelf maak ik me niet zo'n zorgen, die is toch al vrij weinig waard.
@Terminator.T2 de (abonnement) deals kunnen wel eerder aflopen, los van de inruilwaarde.
Hier nog in twijfel over de 11 pro of 11 pro Fold. De MM een coolblue hier hadden geen modellen liggen.
Welke kleuren worden door jullie besteld?
Hier nog in twijfel over de 11 pro of 11 pro Fold. De MM een coolblue hier hadden geen modellen liggen.
Welke kleuren worden door jullie besteld?
Hoe schrijf ik mij in voor de winactie ?CLB schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:51:
Lijkt me meer wat stoerdoenerij:
Terminator.T2 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:22:
[...]
Deze tekst is echter vandaag aangepast, hiervoor stond er wel netjes het accurate bedrag van € 400,-. Ook kan je het niet als extra inruilvoordeel omschrijven als de € 281,- wat het toestel waard is meegerekend word als "extra".
Iemand op pepper doet wel die suggestie...^
Op basis van zijn posts heb ik niet het idee dat hij insider informatie heeft. Hij lijkt zich vooral te baseren op voorgaande acties. De laatste vergelijkbare actie was volgens mij voor de Galaxy Z Fold8 en die actie werd voor zover ik kon terugvinden ook op woensdag aangekondigd.outlandos schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:53:
[...]
[Afbeelding]
Iemand op pepper doet wel die suggestie...^
Het lijkt dus vooral speculatie te zijn, maar hopelijk heeft hij gelijk.
Ik heb in ieder geval gisteren de knoop doorgehakt en lever mijn Pixel 9 Pro in en ga voor de 11 Pro i.c.m. Odido Unlimited Plus.
Alleen wil ik de telefoon wat later ontvangen vanwege afwezigheid
Alleen wil ik de telefoon wat later ontvangen vanwege afwezigheid
Het lijkt erop dat mijn bestelling voor een P11Pro XL bij BelSimpel (met verlenging VF abonnement) morgen daadwerkelijk geleverd zal worden.
Tot gisteravond was de status dat ze nog aan het wachten waren tot de telefoon binnen zou komen, zonder verwachte bezorgdatum. Sinds vanmorgen staat er dat hij morgen zal worden geleverd.
Tot gisteravond was de status dat ze nog aan het wachten waren tot de telefoon binnen zou komen, zonder verwachte bezorgdatum. Sinds vanmorgen staat er dat hij morgen zal worden geleverd.
DHL, vanuit de Google store, geeft aan dat ze nog niks hebben ontvangen of gesorteerd, maar wél dat hij er aan komt.
Levertijd onbekend, maar dat lijkt dan daadwerkelijk morgen te gaan worden.
Ik ben er niet dus ik ben wel blij met DHL, hopelijk kan ik het naar een pakketautomaat laten brengen zonder vertraging.
Ik ben er niet dus ik ben wel blij met DHL, hopelijk kan ik het naar een pakketautomaat laten brengen zonder vertraging.
Belsimpel klopt, status van de Pixels is daar ook aangepast al naar 'vandaag besteld, morgen in huis'..
We zullen vandaag wel veel berichten gaan zien van bestellingen hier en 'status: ingepakt' en track & traces.
We zullen vandaag wel veel berichten gaan zien van bestellingen hier en 'status: ingepakt' en track & traces.
Exact hetzelfde hier. Trackin gop Google store geeft "Wordt do 20 aug geleverd" terwijl DHL nog niks ontvangen heeft. Zoals ik de logistieke wereld ken, ligt het in het DHL depot in (waarschijnlijk) Venray geblokkeerd te wachten tot middernacht. Dan gaat de verzendblokkade eraf, worden de pakketten als ontvangen in de tracking getoond en gaat het met de koeriers mee. Ik zou niet weten waarom de telefoons niet morgen geleverd worden.vaagisdenaam schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:36:
DHL, vanuit de Google store, geeft aan dat ze nog niks hebben ontvangen of gesorteerd, maar wél dat hij er aan komt.
Ik ben (helaas) de hele dag thuis dus kan het pakketje aannemen zodra de bezorger voor de deur staat. Hopelijk stopt hij ook voor de deur want depot is momenteel niet haalbaar voor mij.
Ja ze hebben die toestellen al bijna een week gewoon al liggen he. Ieder jaar hetzelfde, wordt netjes bij 90% op de launch day bezorgd.DJT schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 08:27:
Het lijkt erop dat mijn bestelling voor een P11Pro XL bij BelSimpel (met verlenging VF abonnement) morgen daadwerkelijk geleverd zal worden.
DaRoot schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:36:
Ik heb nog een Pixel 6 Pro.. twijfel er nu aan om een Pixel 11 aan te schaffen.. liefst wil je een XL dan, anders heb je weer kleiner scherm.. maar die prijzen.. pfff
Qua performance is de Pixel 6 Pro nog wel voldoende voor mij, alleen vanaf volgende maand geen updates meer. En ik heb hem ook al 4,5 jaar, zo lang heb ik nog nooit met een toestel gedaan. Ik merk aan de andere kant wel dat het scherm in fel zonlicht vrijwel onleesbaar is, de Pixel 8 van mijn vriendin is dan al stukken beter.
Kan je nog krijgen voor je huidige toestel
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
ik weet het, heb wel klein krasje rechtsboven op scherm, en linksonder rand van scherm stukje lak eraf.. dus zal wel geen € 490 worden. Maar dan nog ben ik meer kwijt dan destijds voor de Pixel 6 Pro.DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:44:
[...]
[Afbeelding]
Kan je nog krijgen voor je huidige toestelScheelt weer!
Nou ja, tot 1 september om over dit voorstel na te denken haha
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ik ben heel benieuwd wat er daadwerkelijk terechtkomt van die inruilkorting. Zou me niks verbazen als die tegenvalt omdat ze ergens een willekeurig krasje hebben gevonden.DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:44:
[...]
[Afbeelding]
Kan je nog krijgen voor je huidige toestelScheelt weer!
Ik ben ook geïnteresseerd aan het kijken naar de Pixel 11 Pro (XL), mijn huidige OnePlus 11 begint toch wel wat problemen te vertonen (met name een slecht wordende accu) en helaas heeft OnePlus de Europese markt verlaten. Volgens de inruil-actie kan ik er ~470 euro voor krijgen, maar helaas is mijn achterkant gebarsten. Dat kan je echter weer niet ingeven in de inruilactie-vragenlijst...
Zojuist een e-mail gehad van KPN voor het inplannen van de bezorging voor de Fold. Helaas was de eerst-beschikbare datum pas volgende week woensdag
(Maakt niet extreem veel uit voor mij, aangezien mijn case en screen protector ook nog moeten binnenkomen haha)
(Maakt niet extreem veel uit voor mij, aangezien mijn case en screen protector ook nog moeten binnenkomen haha)
Ik heb het zelfde probleem, ik heb nog een OnePlus 10T die binnenkort geen updates meer gaat krijgen en ik twijfel dus ook voor een andere telefoon. Via Google kan ik mijn vorige OnePlus 6 nog inruilen voor 400 euro, dus misschien kan je ergens een goedkope tweedehands vinden van een oudere generatie of misschien heb je die zelf ook nog.Esumontere schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:06:
[...]
Ik ben heel benieuwd wat er daadwerkelijk terechtkomt van die inruilkorting. Zou me niks verbazen als die tegenvalt omdat ze ergens een willekeurig krasje hebben gevonden.
Ik ben ook geïnteresseerd aan het kijken naar de Pixel 11 Pro (XL), mijn huidige OnePlus 11 begint toch wel wat problemen te vertonen (met name een slecht wordende accu) en helaas heeft OnePlus de Europese markt verlaten. Volgens de inruil-actie kan ik er ~470 euro voor krijgen, maar helaas is mijn achterkant gebarsten. Dat kan je echter weer niet ingeven in de inruilactie-vragenlijst...
Daar is al 400 euro van gegarandeerd natuurlijk, dat is wel een fijn gegeven.Esumontere schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:06:
Volgens de inruil-actie kan ik er ~470 euro voor krijgen, maar helaas is mijn achterkant gebarsten.
Dat kan je echter weer niet ingeven in de inruilactie-vragenlijst...
~EDIT: Bij Google dan, ik ging er vanuit dat je daar keek, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 10:33 ]
Hoezo?CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:15:
[...]
Daar is al 400 euro van gegarandeerd natuurlijk, dat is wel een fijn gegeven.
Niet helemaal. Ik heb hier een S23 en ben daarmee naar de winkel gegaan. Door ook een barst aan de achterkant + barstje in lens komt de waarde op 0 uit, en krijg je ook de bonus niet.CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:15:
[...]
Daar is al 400 euro van gegarandeerd natuurlijk, dat is wel een fijn gegeven.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Omdat Google dat sowieso geeft als een toestel aan de voorwaarden voldoet.
Ik ging er vanuit dat je bij Google kijkt, daar zit ik misschien verkeerd
En ik weet niet bij welke winkel je kijkt, maar bij elke kun je gewoon? invullen dat er schade is?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t92vtwTrb6y8ykI9akWdSPnr.jpg?f=user_large)
Ja dan voldoe je volgens hen misschien niet aan de voorwaarden, had je gewoon even moeten babbelen. Bij Vodafone moet een device minimaal 5 euro waard zijn bijvoorbeeld, vorig jaar ook fysiek ingeleverd. Allemaal geneuzel over los display en blabla, gewoon voet bij stuk houden en klaar. In de winkel beoordelen ze niks goeds.Reaper.JA2 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:24:
Niet helemaal. Ik heb hier een S23 en ben daarmee naar de winkel gegaan. Door ook een barst
aan de achterkant + barstje in lens komt de waarde op 0 uit, en krijg je ook de bonus niet.
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 10:33 ]
Tja, maar het risico ga ik niet nemen. Ze zeggen ook doodleuk dat als je oude toestel niet aan de voorwaarden voldoet, ze hem ook niet terugsturen. Dat is mijns inziens gewoon diefstal, maar je gaat er mee akkoord. Lekker makkelijk zo.Edit: Nevermind, verkeerd gelezen.CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:28:
[...]
Omdat Google dat sowieso geeft als een toestel aan de voorwaarden voldoet.
[...]
Ja dan voldoe je volgens hen misschien niet aan de voorwaarden, had je gewoon even moeten babbelen. Bij Vodafone moet een device minimaal 5 euro waard zijn bijvoorbeeld, vorig jaar ook fysiek ingeleverd. Allemaal geneuzel over los display en blabla, gewoon voet bij stuk houden en klaar. In de winkel beoordelen ze niks goeds.
Ik kijk bij de Google winkel, had inderdaad niet gezien dat bij een negatief antwoord op de eerste vraag nog een vervolgvraag kwam.
Overigens vind ik dit een bijzonder verhaal:
Dus als mijn oude telefoon niet aan de eisen voldoet kan hij teruggestuurd worden, maar als ik mijn Pixel bij nader inzien niks vind dan kan dat niet meer?Het inruilapparaat kan niet worden teruggestuurd, dus maak een back-up van al je gegevens. We behouden ons het recht voor om een bewijs van eigendom te vragen. Mocht je de nieuwe Pixel terugsturen, dan kun je je oude telefoon niet terugkrijgen en bieden we alleen de inruilwaarde van je oude telefoon aan in de vorm van een Google Store-tegoed.
[ Voor 33% gewijzigd door Esumontere op 19-08-2026 10:38 ]
Hier ook voor de Pro XL. Ook levering mogelijk vanaf volgende week woensdag.Kakaisan schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:12:
Zojuist een e-mail gehad van KPN voor het inplannen van de bezorging voor de Fold. Helaas was de eerst-beschikbare datum pas volgende week woensdag![]()
Maak je niet druk, weet vrij zeker dat je gewoon die 490 krijgt. Die Pixel van je gaat toch zo de grijze bak in daar (of wat ze ook maar gebruiken voor afgeschreven telefoonsDaRoot schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:58:
[...]
ik weet het, heb wel klein krasje rechtsboven op scherm, en linksonder rand van scherm stukje lak eraf.. dus zal wel geen € 490 worden. Maar dan nog ben ik meer kwijt dan destijds voor de Pixel 6 Pro.
Nou ja, tot 1 september om over dit voorstel na te denken haha
Kakaisan schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:12:
Zojuist een e-mail gehad van KPN voor het inplannen van de bezorging voor de Fold. Helaas was de eerst-beschikbare datum pas volgende week woensdag![]()
Hebben jullie een nieuw abo bij KPN afgesloten of verlenging?CodeIT schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:40:
[...]
Hier ook voor de Pro XL. Ook levering mogelijk vanaf volgende week woensdag.
Mijn Pixel 9 Pro XL met verlening kwam bij KPN 2 jaar geleden via POSTNL.
[ Voor 97% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-08-2026 10:59 ]
Ik heb een nieuw abonnement afgesloten. Levering gaat met AMP. Contract datum van nieuwe contract met nummerbehoud is nu ook een week opgeschoven.Golf2vr6 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:54:
[...]
[...]
Hebben jullie een nieuw abo bij KPN afgesloten of verlenging?
Mijn Pixel 9 Pro XL met verlening kwam bij KPN 2 jaar geleden via POSTNL.
Yup, het lijkt weer hetzelfde patroon als met de eerder door mij vooruitbestelde Pixelsnap Clear Case; de hele dag blijft de status op "verzendlabel aanmaken" staan en uiteindelijk zullen beide toestellen dan pas op zijn vroegst vrijdag de 21ste bezorgd worden.... Tenzij er bij DHL ook weer ergens wat mis gaat natuurlijk
...
[ Voor 15% gewijzigd door witterholt op 19-08-2026 14:28 ]
Bij mijn vodafone bestelstatus pagina hebben ze opeens een verwachting erbij staan:
Helaas niet morgen, maarja, was ook relatief laat (afgelopen vrijdag) met bestellen omdat die oneplus niet via website in te ruilen was maar alleen via een shopVerwachte bezorging : 24 augustus – 29 augustus
Je ontvangt een sms zodra we de precieze datum weten.
Waar zie je dat precies? Ik heb wel een e-mail ontvangen waarin staat dat mijn bestelling vertraagd is, met een link om de status te bekijken. Als ik daarop klik, zie ik echter nergens een verwachte leverdatum staan.Robbiedobbie schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:36:
Bij mijn vodafone bestelstatus pagina hebben ze opeens een verwachting erbij staan:
[...]
Helaas niet morgen, maarja, was ook relatief laat (afgelopen vrijdag) met bestellen omdat die oneplus niet via website in te ruilen was maar alleen via een shop
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 19-08-2026 14:47 ]
Hebben degenen die nu een melding krijgen over dat het pakket onderweg is, direct bij Google besteld?
Ik heb besteld bij KPN en daar is de status in de app vandaag veranderd naar "Je pakket wordt ingepakt. Je bestelling komt nu snel naar je toe. We laten hier zien wanneer je pakket verzonden is.". Verwacht dat ik dan morgen meer info krijg over dat het verzonden is.
Ik heb besteld bij KPN en daar is de status in de app vandaag veranderd naar "Je pakket wordt ingepakt. Je bestelling komt nu snel naar je toe. We laten hier zien wanneer je pakket verzonden is.". Verwacht dat ik dan morgen meer info krijg over dat het verzonden is.
Iets naar onderen gok ik, onder 'bezorging'. Is hier ook leeg trouwens
Dat was bij mij eerst ook zo, maar datzelfde scherm toont nu opeens wel een voorspelling (sms had het nog over week 37)outlandos schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:46:
[...]
Waar zie je dat precies? Ik heb wel een e-mail ontvangen waarin staat dat mijn bestelling vertraagd is, met een link om de status te bekijken. Als ik daarop klik, zie ik echter nergens een verwachte leverdatum staan.
[Afbeelding]
Yes, staat hier ook niets onder bezorging.CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:48:
Iets naar onderen gok ik, onder 'bezorging'. Is hier ook leeg trouwens
Rommel de bommel, het gaat 'lopen' eindelijk... Hier staat alles nog netjes op:
"We hebben jouw goedkeuring ontvangen en verwerkt. Je bestelling wordt verder verwerkt."
Vorig jaar kreeg ik in de avond een T&T van Vodafone, toen werd ook de leverstatus aangepast op de websites.
"We hebben jouw goedkeuring ontvangen en verwerkt. Je bestelling wordt verder verwerkt."
Vorig jaar kreeg ik in de avond een T&T van Vodafone, toen werd ook de leverstatus aangepast op de websites.
Hier staat dat hij verzonden is, rechtstreeks besteld bij KPN:
Je pakket is verzonden met PostNL
Op woensdag 19 augustus
Voor de precieze datum en tijd volg je hieronder je pakket bij PostNL. Er moet iemand thuis zijn om het pakket in ontvangst te nemen.
Je ontvangt
1 x Google Pixel 11 Pro 5G eSIM 512GB, Obsidian
Op woensdag 19 augustus
Voor de precieze datum en tijd volg je hieronder je pakket bij PostNL. Er moet iemand thuis zijn om het pakket in ontvangst te nemen.
Je ontvangt
KPN is duidelijk sneller van Vodafone.Ronald38 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:07:
Op woensdag 19 augustus
Je ontvangt
Overigens dit soort berichten het liefst in het Leveringen topic
Mijn pakket heeft nu ook deze status.Ronald38 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:07:
Op woensdag 19 augustus
Je ontvangt
Dat vodafone wat later levert, heeft dat niet te maken met de hack op CEVA Logistics, dat was wel een partner van Vodafone.
Wat is je bron daarvan, naar mijn weten zat Vodafone daar niet bij namelijk.
Ik geloof nog steeds dat we straks 'Vodafone-heeft-verstuurd-berichten gaan zien, was vorig jaar ook in de avond.
Lees: ijdele hoop
Ik geloof nog steeds dat we straks 'Vodafone-heeft-verstuurd-berichten gaan zien, was vorig jaar ook in de avond.
Lees: ijdele hoop
Mijn Pixel 9pxl via KPN besteld en ik kreeg toen pas laat in de avond een mail dat de telefoon de volgende dag bezorgd zou worden.bazzemans schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:47:
Hebben degenen die nu een melding krijgen over dat het pakket onderweg is, direct bij Google besteld?
/Edit: in MijnKPN app staat bestelling (P11PXL512) pakket verzonden. Volg bestelling bij PostNL geeft alleen nog niks.
[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-08-2026 16:16 ]
De Pixel die je via de officiele Google Store bestelt komt ook via CEVA en die staat nog steeds ingepland voor morgen. Volgens DHL is de afzender C/O CEVA - GSRS.Barfman schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:01:
Dat vodafone wat later levert, heeft dat niet te maken met de hack op CEVA Logistics, dat was wel een partner van Vodafone.
Ik heb bij KPN besteld met een verlenging. (Pro 512GB Olive) Nog geen mail gekregen, maar op https://www.kpn.com/service/mobiel/bestelstatus zie ik al wel dat er een verzendlabel aangemaakt is voor PostNL.
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten00 op 19-08-2026 16:32 ]
And like I said, Vodafone is ook wakker geworden!
In behandeling: Je bestelling wordt momenteel ingepakt
EDIT: En ook de T&T is binnen, morgenochtend om 05.45 binnen
EDIT: En ook de T&T is binnen, morgenochtend om 05.45 binnen
[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 20:17 ]
DHL vanuit de Google store zegt zending nog niet ontvangen of gesorteerd ..
Ben benieuwd of hij er morgen is...
Reken er maar niet op; dit patroon is precies hetzelfde dat ik vorige week heb meegemaakt met de pre-order van de Pixelsnap Clear Case welke uiteindelijk een aantal dagen later arriveerde dan wat er door Google in eerste instantie werd gecommuniceerd.vaagisdenaam schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:59:
[ Voor 14% gewijzigd door witterholt op 19-08-2026 17:06 ]
Same, en dat terwijl ik pas 2 dagen geleden heb besteld (en gister de bestelling pas heb bevestigd).CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:53:
Hier ook, maar dan ook direct eronder alsnog de voorspelling dat hij ergens volgende week aankomtCLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:53:
Ik krijg hier net een mail van PostNL dat ik morgen tussen 16:30 en 19:00 een pakketje krijg van "Helemaal voor jou". Verwacht geen andere pakket en lees dat PostNL die naam vaker aan Odido pakketjes koppeld dus misschien krijgen de Odido pre-orders hem ook morgen al in huis! (Vorige week donderdag besteld).
Da's al een stap verder dan ik ben. Ik sta nog op "Verzending voorbereiden". Vorige keer waren ze ook een dag te laat.vaagisdenaam schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:59:
Ik heb deze keer mijn order ook aangepast omdat de verzending verschoof naar 22 augustus, toen naar 24 augustus. Dat lijkt te hebben gelegen aan de accesoires die mogelijk nog niet op voorraad waren.
In de mail van google staat 'verzendklaar'. In de tracking van DHL staat 15 augustus als laatste update . Bij Google besteld. We zullen zien morgen , en hoop toch voor het weekend.
Mijn trade-in verpakking is overigens wel verzonden (2-5 werkdagen)
Mijn trade-in verpakking is overigens wel verzonden (2-5 werkdagen)
[ Voor 8% gewijzigd door Azmodann op 19-08-2026 18:02 . Reden: info toegevoegd ]
Mijn KPN PostNL track en trace werkt voor de bestelde P11 Pro XL 512gb. Morgen tussen 2 en 4.
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Hier inmiddels wel een t&t met tijdstip van PostNL. Morgen toch maar thuiswerkenGolf2vr6 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:12:
[...]
Mijn Pixel 9pxl via KPN besteld en ik kreeg toen pas laat in de avond een mail dat de telefoon de volgende dag bezorgd zou worden.
/Edit: in MijnKPN app staat bestelling (P11PXL512) pakket verzonden. Volg bestelling bij PostNL geeft alleen nog niks.
Ik heb besteld bij Vodafone. Zojuist een bericht gehad dat ik een bezorgafspraak kan inplannen. Gedaan. Wordt morgen bezorgd. Mijn zoon via kpn besteld. Due van hem wordt woensdag bezorgd
@Angelique1974 volgende week woensdag? Dat is laat of niet?
Toch nog maar besteld. 512gb versie, voor 919 euro bij een Odido verlenging. Lever een oude iPhone 13 in waar ik nog 119 euro voor terugkrijg. Daar bovenop dan nog de 300 inruil bonus. Mijn Pixel 10 pro stuur ik naar Rebuy, krijg daar nog 736 euro voor. Kan ik weer wat Pokemon kaartjes kopen van het geld wat ik over hou.. 
En, morgen al geleverd
En, morgen al geleverd
[ Voor 4% gewijzigd door m0nk op 19-08-2026 19:17 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Die koeriersdienst van kpn zal het erg druk hebben. Wel jammer.bazzemans schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:10:
@Angelique1974 volgende week woensdag? Dat is laat of niet?
Nou, vodafone gaat idd lekker. Krijg net opeens mail dat 'mijn pakket' onderweg is. Hierbij zit een link naar postnl als track&trace, maar in de url hebben ze alleen m'n postcode ingevuld. Er zit niet daadwerkelijk een pakketcode aan vast. En morgen ben ik niet thuis, maar nu kan ik hem niet naar het pakketpunt laten doorsturen...
1TB-versie in uitmuntende staat ofzo?m0nk schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:16:
Mijn Pixel 10 pro stuur ik naar Rebuy, krijg daar nog 736 euro voor.
Even de link uit van de orderstatus-pagina pakken, die werkt prima.Robbiedobbie schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:34:
Nou, vodafone gaat idd lekker.
[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 19:47 ]
Nice, ik heb nog niets vernomen van Odido. Maar ik heb gekozen voor ophalen. Staat bij mij nog steeds verwacht 21-8.m0nk schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:16:
Toch nog maar besteld. 512gb versie, voor 919 euro bij een Odido verlenging. Lever een oude iPhone 13 in waar ik nog 119 euro voor terugkrijg. Daar bovenop dan nog de 300 inruil bonus. Mijn Pixel 10 pro stuur ik naar Rebuy, krijg daar nog 736 euro voor. Kan ik weer wat Pokemon kaartjes kopen van het geld wat ik over hou..
En, morgen al geleverd
Goed om te horen, het is ook allemaal hetzelfde riedeltje elk jaar bij elke partij...
/f/image/1FwRvjnOICOJN5tcaOM2uK7X.png?f=fotoalbum_large)
Ben benieuwd naar onze Preppert nog wel
/f/image/1FwRvjnOICOJN5tcaOM2uK7X.png?f=fotoalbum_large)
Ben benieuwd naar onze Preppert nog wel
Mag ik de KPN bestellers vragen of zij inderdaad AI pro en YouTube Premium hebben ontvangen bij hun toestel? Via Belsimpel KPN bestellen staat het erbij, maar kpn zegt er zelf op de site niets over.
Ben nog aan het tobben welke route te nemen. Bij voorkeur natuurlijk zo min mogelijk tussenpersonen
Ben nog aan het tobben welke route te nemen. Bij voorkeur natuurlijk zo min mogelijk tussenpersonen
Dat zit er wel bij hoor, is iets wat op elke Pixel 11-smartphone geactiveerd kan worden (ook demo-devices gok ik).
EDIT: Levertijden bij Vodafone zijn ook op de website aangepast: levertijd één werkdag
EDIT: Levertijden bij Vodafone zijn ook op de website aangepast: levertijd één werkdag
[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 19-08-2026 23:53 ]
Nee 512gb, paar maanden oud. Wel in uitmuntende staat.CLB schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:46:
[...]
1TB-versie in uitmuntende staat ofzo?
[...]
Even de link uit van de orderstatus-pagina pakken, die werkt prima.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
DHL update net vanuit de Google store dat ze toch echt morgen komen!
Mooi naar een automaat dan!
Ja, bij mij ook. Nou, dat gaat beter dan vorige week zoals het nu lijkt.
Hier ook vanuit de Google Store besteld, levering morgen. Helaas/gelukkig ben ik morgen de hele dag thuis. Met wat geluk stopt de bezorger ook inderdaad bij mij. DHL is maar al te makkelijk "we hebben je gemist"vaagisdenaam schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:09:
DHL update net vanuit de Google store dat ze toch echt morgen komen!
Morgen levering hier, hup.
Pixel xl
Besteld bij proximus.
levering bpost.
Pixel xl
Besteld bij proximus.
levering bpost.
[ Voor 36% gewijzigd door Reetkeverke op 20-08-2026 00:15 ]
Kan je bij Belsimpel een dag aangeven dat er bezorgd moet worden tijdens het bestellen, of is het altijd gewoon 'morgen'?
Heb 'm liever niet bij een pakketpunt liggen, aangezien ik pas over 2 dagen thuis ben.
Heb 'm liever niet bij een pakketpunt liggen, aangezien ik pas over 2 dagen thuis ben.
Hier heb ik gisteren met Belsimpel over gebeld, want het kan inderdaad niet. Ikzelf ben ook later thuis, dus die van mij staat 'on hold'.ChantalB schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 06:07:
Kan je bij Belsimpel een dag aangeven dat er bezorgd moet worden tijdens het bestellen, of is het altijd gewoon 'morgen'?
Die van mij is binnen, besteld via de Google Store en levering via DHL hier in België.
De leveringsdatum was voor vandaag of morgen. Om 7u stond er een bericht dat het toetel in de regio aangekomen was. Ben dus maar gaan werken. Om 9u30 een bericht dat hij geleverd was. Het was me niet duidelijk of dit de retour verpakking was om Pixel 6 pro terug te sturen, en dus maar snel naar huis gereden, gelukkig maar 10 minuten rijden.
Het was de telefoon die in de inkomhal lag. De doos was redelijk licht en er was geen extra verpakking in de doos, wat niet veel vertrouwen geeft voor het transport. De doosjes zijn gelukkig niet beschadigd. Straks unboxing van de telefoon om te zien of hij werkt. Het is een cadeau voor de dochter, binnen een maand, dus even checken voor de garantie straks.
De leveringsdatum was voor vandaag of morgen. Om 7u stond er een bericht dat het toetel in de regio aangekomen was. Ben dus maar gaan werken. Om 9u30 een bericht dat hij geleverd was. Het was me niet duidelijk of dit de retour verpakking was om Pixel 6 pro terug te sturen, en dus maar snel naar huis gereden, gelukkig maar 10 minuten rijden.
Het was de telefoon die in de inkomhal lag. De doos was redelijk licht en er was geen extra verpakking in de doos, wat niet veel vertrouwen geeft voor het transport. De doosjes zijn gelukkig niet beschadigd. Straks unboxing van de telefoon om te zien of hij werkt. Het is een cadeau voor de dochter, binnen een maand, dus even checken voor de garantie straks.
edit:
@Azmodann de retourverpakking werd ook gisteren verzonden, vandaar mijn verwarring. Had niet goed in de mails gekeken.
@Azmodann de retourverpakking werd ook gisteren verzonden, vandaar mijn verwarring. Had niet goed in de mails gekeken.
[ Voor 6% gewijzigd door bbc op 20-08-2026 10:36 ]
:strip_exif()/f/image/4TLpcwlthv8lxna4ml4eVeOW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CI1gs5avyugX7I7bQuSWoyV5.png?f=fotoalbum_large)