Geen Google Pixel 11 Pro voor mij
1 september besteld: Pixel 11 Pro 256 GB, €1.199, met inruil Pixel 8 Pro (€675). Netto €524.
3 september drie mislukte bezorgpogingen wegens "adres onvolledig" — de bedrijfsnaam ontbrak op het label (ik liet het toestel op mijn werk toekomen, mijn fout!). Mijn gsm-nummer stond wél op de bestelling, er is nooit gebeld.
4 september 07:33 geeft bpost het pakket met een overdrachtsscan terug aan DHL. Sindsdien geen enkele scan meer. Nooit ingeboekt in de retourhub, nooit bij Google aangekomen — dat bevestigde Google support me zelf op 8 september.
Opvallend: het retouradres op het label was
letterlijk mijn eigen bezorgadres, met "DHL eCommerce Benelux" ervoor. DHL heeft daar geen vestiging.
Daarna
elf mails van Google support in twaalf dagen, drie verschillende namen, twee keer "geëscaleerd naar een supervisor". Allemaal varianten van "ons team werkt eraan". Vier concrete vragen gesteld, genummerd. Geen enkele beantwoord.
Als ontvanger kom je
nergens binnen: DHL-chat verwijst naar bpost, bpost neemt geen dossiers aan van de ontvanger en verwijst naar de verzender. Alleen Google kan een onderzoek openen. Voor zover ik weet is dat nooit gebeurd.
13 september, zonder aankondiging en tegen mijn schriftelijke instructie in,
betaalt Google de bestelling terug. Motivering in de mail:
"uitgevoerd voor artikelen die zijn ontvangen en geïnspecteerd." Er is niets ontvangen — dat had hun eigen support vijf dagen eerder bevestigd.
Resultaat:
geld terug, geen toestel, en de voorwaarden van 1 september bestaan niet meer. Die €524 netto haal ik vandaag niet.
Vragen:- Iemand hier een Pixel 11-levering gehad die retour ging wegens adresfout? Kwam die ooit nog ergens aan?
- Ervaring met Google Store die eenzijdig terugbetaalt in plaats van herverzendt? Valt daar nog iets op te halen?
- Bestaat er een escalatieroute die wél werkt? store-eu-support in CC veranderde niets.
Dossier ligt bij het ECC België en de Consumentenombudsdienst. Ik update dit topic.
Tip: check dus heel goed je verzendadres, als het misloopt ben je dus niet gegarandeerd dat het pakket opnieuw kan aangeboden worden!