Budget TV voor onregelmatig gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-08 23:05
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Budget TV van ongeveer 55 inch.

Wat is je budget?
Flexibel, maar goedkoop. Liefst minder dan 300 euro maar als dat onrealistisch is 400-500 prima, mits een sterk argument.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Puur en alleen series/films kijken, en niet heel regelmatig. Ik gebruik mijn desktop PC en monitor voor gaming. In alle eerlijkheid is 50% van de rede voor deze TV omdat mijn huiskamer anders wat kalig oogt, en om aan te zetten als er bezoek ofzo is. Ben zelf geen grote TV of beeldkwalitiet-buff wat televisies betreft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Oog viel op TCL TVs, maar deze lijken nu moeilijker aan te komen te zijn en/of duurder. (Mogelijk door de algemene schaarste in tech? Chinese merken lijken me prima voor mijn use case. Teveel bloatware enzo kijk ik wel tegen op.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er mogelijkheden van mijn PC naar een TV te streamen of oid? Ik weet vrijwel niks van televisies maar dit zou opzich chill zijn.

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:17
Als je een TCL wil hebben, dan maakt het toch niet uit dat die maar bij een paar winkels verkrijgbaar is. In dat formaat zijn veel modellen sowieso maar beperkt aangeboden.
Voor sporadisch gebruik kan je ook een 43 inch nemen. Scheelt al gauw weer ca. €150,-

Van PC naar TV is heel eenvoudig als je een HDMI uitgang over hebt op je PC. Heb ik jaren lang gedaan. Of anders een HDMI schakelaar er tussen.
Zal ook wel kunnen met een DP uitgang, maar dan heb je een verloopkabel van DP naar HDMI nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door JukeboxBill op 02-08-2026 17:19 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39
als je geen nieuwe wilt, ik heb bij een winkel van hallo tv een 2e hands gekocht met garantie. een oude 55 inch bravia voor 105 euro. Dat zal wel afhankelijk zijn van wat ze hebben staan.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Luuk.u schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:24:
Zijn er mogelijkheden van mijn PC naar een TV te streamen of oid? Ik weet vrijwel niks van televisies maar dit zou op zich chill zijn.
Naast natuurlijk direct verbinden via HDMI kan je ook je bestanden delen/streamen naar je TV.
Mits je TV natuurlijk modern/flexibel genoeg is voor (recente) video formaten en natuurlijk WiFi/netwerk heeft.
Zie wat topics/ideeën:

NAS-alternatief voor delen van USB-storage over netwerk?
Media streamen naar TV
Aankoopadvies of tips multi-bay behuizing externe harddisk (TV)
The_Doman schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:47:
Een Windows DLNA server gebruiken is het makkelijkst inderdaad.
Werkt prima hier met een oude Samsung TV (2014).
HottoGeek: How to Turn Your Computer Into a DLNA Media Server
miracast of andere opties screen miror > tv
Casten zonder mobiele device

• Luuk.u
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-08 23:05
DaTimMan schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:29:
als je geen nieuwe wilt, ik heb bij een winkel van hallo tv een 2e hands gekocht met garantie. een oude 55 inch bravia voor 105 euro. Dat zal wel afhankelijk zijn van wat ze hebben staan.
Dat is wel een goede. Meeste TV's die ik zie zitten eigenlijk al beetje boven mijn budget.
Pagina: 1