_nethack schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:35:
[...]
Ik zou durven stellen, kijkende naar mijn eigen onbewuste(!) reactie er op, dat huilende of schreeuwende (kleine) kinderen tot een van de meest vervelende vormen van overlast gerekend kunnen worden die je kunt ervaren.
Inderdaad... Moeilijk...
Spelende lachende kinderen is dan (voor mij) weer heel iets anders... Daar wordt ik onbewust juist vaak weer blij/vrolijk van, ook al is het soms luid er rumoerig.
Ik snap het helemaal. Het gaat soms door merg en been. Maar het is een noodzakelijk kwaad
"gelukkig" gaat de overlast niet alleen over huilende baby's.
marcop23 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:14:
[...]
Maar het hoeft toch ook niet eigenhandig?
Hebben ze expliciet gevraagd of de kosten 50/50 verdeeld kunnen worden? Misschien gaan ze ook wel akkoord als je 1/3e of een kwart bijdraagt, en daarnaast helpt met het slopen van de oude schutting b.v. Het initiatief om een andere schutting uit te zoeken kan je misschien ook wel bij de buren laten. Dan kunnen ze ook minder zeuren als die in hun ogen toch niet blijkt te voldoen.
Dit was een reactie op iemand die voorstelde dat het een goed idee was dat ik het zelf maar zou oppakken. Dat lijkt me iets teveel van het goede.
Er is nog geen expliciete verdeling of iets dergelijks gevraagd. Ik voel zelf wel iets voor gezamenlijk die heg aanpakken. De rest van de schutting een bijdrage. Maar wat vele in dit topic al zeggen. Hele duidelijke afspraken maken over, wat als het niet werkt;
Rukapul schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 13:35:
[...]
Dit komt over als een baggetaliserende reactie.
Er zijn weinig mensen die een schuifpui maken in de richting van de buren op 2m afstand.
Zoals eerder gezegd is dat een geluidskanon puur gericht op de buren.
Een normale pui gaat open richting eigen erf.
Ik zou bijzonder vreemd staan te kijken als mijn zijbuur dat zou doen.
Zo bedoel ik het ook zeker niet. Wat ik probeer aan gegeven is dat er meerdere mensen dus eigenlijk hetzelfde ervaren, ongeacht de afstand. zelfs
Charlie_Root schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:35:
[... geeft aan dat het op 35meter ook sterk hoorbaar is.
Nu kan ik niet voor iedereen spreken, maar hier in de randstad zal, welke richting je ook een uitbouw / schuifpui of een ander 'geluidskanon' neerzet, de afstand naar de erfafscheiding echt niet veel meer bedragen dan 10 meter.
Ja bij mij is het inderdaad minder, maar dat is inherent aan de bouw van deze huizen/percelen. Even ter beeldvorming; De huizen hebben een zijtuin met een breedte van ongeveer 5/6 meter over de hele lengte (20 meter ish) Met dan nog een stukje grond voor en achter de tuin. De begane grond bestaat uit een keuken en een garage.
Zonder deze uitbouw heb je 0 contact met de tuin vanuit je huis. Dus het zou zijn, of je zit buiten, of binnen. Met kleine kinderen zal dat dan sowieso vaker buiten zijn.
Bockelaar schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:04:
gelukkig heet TS netjes het vergunningentraject gelopen en is er geen bezwaar gemaakt, geen vragen gesteld, geen wijzingen voorgesteld en heeft de gemeente na beoordeling gewoon de uitbouw/serre gegund.
En zo is het inderdaad. Nu wil ik niet zeggen, ik mag, dus ik zal me er vooreerst geen fuck van aantrekken

.