Verder lezen en denken dan de titel van het stukje in de regels lukt niet maar wel mensen verwijten prompts van 2.5 regels te gebruiken. Lichtelijk ironisch. Waarom blijf je een interpretatie aanhangen die niet klopt?supersnathan94 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:36:
[...]
Het probleem is dag men er steeds maar weer vanuit gaat dat een AI gegenereerde reactie tot stand komt met twee-en-halve zin aan prompt. Dan krijg je inderdaad slop.
maar dat is in veel gevallen helemaal niet van toepassing. AI kan vele malen sneller onderzoek doen naar zaken, bronnen samenvatten en unbiased kernpunten ergens uit halen, zoals hierboven ook al gesteld werd, een AI weet niet wat waar is of niet, het kan dus ook niet zomaar een biased samenvatting gaan geven, zolang je hem daar niet zelf tot instrueert.
Het beleid nu is direct tegenstrijdig. Simpel. Hebben we vorig jaar ook al aangegeven. De regel strookt niet met de inhoud van de regel. Daarmee kom je direct in een handhavingstweestrijd. Want de regel zegt “zonder AI”. Dat is nu al niet houdbaar, want mijn spellingscontrole op mijn telefoon (en daar heb ik niks voor gedaan) is hoogstwaarschijnlijk gewoon AI. Nou. Sue me I Guess?
dat je geen specifieke uitzonderingen en zaken op gaat nemen in je beleid snap ik ook, maar wat je nu doet is wat er voorheen ook op scholen gebeurde: “geen wikipedia gebruiken”.
Anyway dat de omschrijving iets duidelijker kan, sure, is in het topic aangegeven dat daar suggesties voor mogelijk zijn. Dat betekend echter niet dat de kern (geen AI copy paste) is zoals jij het graag wilt. Daar bewust omheen lezen veranderd de context niet. Als de regel gewijzigd wordt in iets als: 'AI mag je gebruiken in reacties maar enkel als je uitvoerig de uitkomsten controleert en in een eigen reactie verwerkt zonder 1 op 1 kopiëren.' ga je ook niet tevreden zijn gok ik.
Wacht overigens nog met smart op je onderbouwing mbt waarheidsvinding van AI waar je argumentatie nogal zwaar op rust.
[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 29-06-2026 16:17 ]
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.