Recent werd van mij een reactie verwijderd, vanwege een stukje gecopy/paste AI. Op zich geen drama, maar wel een beetje gek want, ik gebruik AI (met bron) juist als onderbouwing en dat maakt het vaak sterker.
Ik heb even een 'dom' voorbeeld gemaakt, zodat het op de inhoud voor iedereen duidelijk is.
Stel je voor dat iemand vraagt of hij voor een "low power" systeem beter een ARM of x86 chip kan gebruiken. Twee reaacties volgen:
De eerste reactie:
Kijk, ik vind het best om mijn reacties niet daadwerkelijk te onderbouwen, (of domweg weg te laten dat ik even Claude als tussenstapje het gevragd) omdat dat wel door de huisregels heen komt, maar niet onderbouwen voelt als het kind met het badwater weggooien. En verzwijgen dat ik wat AI-hulp heb gebruikt bij een antwoord, voelt intellectueel oneerlijk.
Kortom: moet deze huisregel niet wat aangescherpt worden?
Ik heb even een 'dom' voorbeeld gemaakt, zodat het op de inhoud voor iedereen duidelijk is.
Stel je voor dat iemand vraagt of hij voor een "low power" systeem beter een ARM of x86 chip kan gebruiken. Twee reaacties volgen:
De eerste reactie:
De tweede reactie:"Energievebruik van x86 is door het dak! Gebruik daarom een ARM chip!"
De tweede reactie breekt de huisregels, de eerste niet. Maar de tweede reactie voegt wel veel meer toe: onderbouwing.In jouw situatie is energieverbruik echt het belangrijkste. Dan is ARM echt een betere op.
Claude:
"ARM uses a RISC design with simpler, fixed-length instructions and fewer transistors per instruction, so it completes work using less power and generates less heat than x86."
bron: https://emteria.com/blog/arm-vs-x86
Kijk, ik vind het best om mijn reacties niet daadwerkelijk te onderbouwen, (of domweg weg te laten dat ik even Claude als tussenstapje het gevragd) omdat dat wel door de huisregels heen komt, maar niet onderbouwen voelt als het kind met het badwater weggooien. En verzwijgen dat ik wat AI-hulp heb gebruikt bij een antwoord, voelt intellectueel oneerlijk.
Kortom: moet deze huisregel niet wat aangescherpt worden?