kiddyl schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 20:51:
[...]
Airco's ophangen bij ons is best wat werk en op sommige plekken niet mooi door leidingen op de muur. Deze oplossing is dan wel heel elegant eigenlijk.
Je hebt de twee units op de vloer staan op de foto. De handleiding geeft aan dat het altijd van de grond geinstalleerd moet worden. Zonder ERV snap ik dat er een afvoer nodig is, maar met een ERV is de afvoer niet nodig.
Heb jij nog problemen met de unit op de grond? Wat is de hoogte die je dan nodig hebt? Bij ons staat de WTW onder een schuin dak en is de ruimte beperkt.
Mijn unit lijkt op de grond te staan, maar is niet zo. De pootjes (los product!) van Zehnder zouden in mijn geval te hoog zijn om te plaatsen in de bestaande situatie. Dan zou ik net een paar cm tekort komen om alles te laten passen.
Ik heb van een kunststof balk die ik van mijn terras met vlonders aanleggen nog over gehad twee steunen gemaakt van ongeveer 4cm hoog. Klinkt fancy, het zijn gewoon twee balken die ik met dubbelzijdige tape aan de WTW vast heb geplakt.
De afgedopte waterafvoer raakt zo de grond niet, ik kan er zelfs met de hand nog bij.
Snow_King schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:54:
Mijn ComfoClime staat nu al tijdje lucht van 14C in te blazen. Met infrarood net even de ongeisoleerde buizen gemeten. Deze zijn ongeveer 19C. Geen condensvorming op deze buizen terwijl er dus lucht van 14C doorheen gaat.
Tot 06:00 vanmorgen zie ik in Home Assistant dat mijn ComfoClime ongeveer 500W gebruikt heeft. Invoer van lucht was vanaf gisteren 17:00 tot dus vandaag 06:00 14C en daarmee is het huis nu weer helemaal 23C.
Vanmorgen opstaan was ook in lekker koele en droge lucht, slapen onder een deken was fijn.
Tegelijk naast dit alles is de vloerkoeling van het huis ook actief en koelt dus samen met de ComfoClime het huis.
Tot op heden nog érg tevreden.
[
Voor 24% gewijzigd door
Snow_King op 30-07-2026 06:33
]