Oké maar als je deze installeert heeft dat verder geen invloed op je instellingen of configuraties mbt software updates ….Rivanov schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:37:
[...]
Ja, voor 99,9% zekerheid. Héél soms is de final release een fractie anders dan de RC/GM.
Maar normaliter is het exact dezelfde build.
Wacht maar even tot de final uit is.MarioMark1541 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:55:
[...]
Oké maar als je deze installeert heeft dat verder geen invloed op je instellingen of configuraties mbt software updates ….
iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line
Met de vragen die je stelt adviseer ik je te wachten. That’s all.
iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line
Gezien alle vragen zou ik je dat ook adviseren. @MarioMark1541THE_BASE schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:29:
[...]
Met de vragen die je stelt adviseer ik je te wachten. That’s all.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Heel simpel gezegd nee, de RC is de versie die volgende week aan het grote publiek wordt aangeboden.MarioMark1541 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:55:
[...]
Oké maar als je deze installeert heeft dat verder geen invloed op je instellingen of configuraties mbt software updates ….
De reden dat die RC heet release candidate, is omdat er toch nog even een paar dagje getest worden(Ook de final release moet getest worden uiteraard).
Mocht er toch nog iets gevonden worden, kan er nog een RC2 uitkomen. Of de gene met de RC krijgen aanstaande maandag als nog een (kleine) update.
Je moet wel even tijdelijk hiervoor dus beta update aanvinken, en na de upgrade beta updates weer uitzetten(Anders krijg je relatief snel een beta update weer na maandag).
Dus als je heel graag zou willen, zou je al naar IOS27 kunnen updaten. maar goed die paar dagen kan je ook gewoon net zo goed wachten.
Kijk hier heb ik wat aan !Carlos0_0 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 19:10:
[...]
Heel simpel gezegd nee, de RC is de versie die volgende week aan het grote publiek wordt aangeboden.
De reden dat die RC heet release candidate, is omdat er toch nog even een paar dagje getest worden(Ook de final release moet getest worden uiteraard).
Mocht er toch nog iets gevonden worden, kan er nog een RC2 uitkomen. Of de gene met de RC krijgen aanstaande maandag als nog een (kleine) update.
Je moet wel even tijdelijk hiervoor dus beta update aanvinken, en na de upgrade beta updates weer uitzetten(Anders krijg je relatief snel een beta update weer na maandag).
Dus als je heel graag zou willen, zou je al naar IOS27 kunnen updaten. maar goed die paar dagen kan je ook gewoon net zo goed wachten.
Kijk ik eroverheen of is het gewoonweg niet mogelijk in een iMessage groepchat om te zien wie je bericht wel/niet gelezen heeft?
Mijn boefje is liev!
Waar krijg je dat dan, in gewoon een app als whatsapp, of de berichten app van Apple.Toppe schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sinds wanneer hebben we dit?
Misschien makkelijk om erbij te vermelden ?
iMessage, foto naar iemandCarlos0_0 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:14:
[...]
Waar krijg je dat dan, in gewoon een app als whatsapp, of de berichten app van Apple.
Misschien makkelijk om erbij te vermelden ?
Misschien met de RC iets veranderd in de berichten app, staat daar misschien iets nieuws bij in de instellingen ?
Oke, laten we het theoretisch houden dan...
Wellicht/mogelijk/misschien heeft iPhone gedetecteerd dat dit een foto is waar je misschien twee keer over na wil denken voordat je het verstuurd.
Have you tried turning it off and on again?
Dit Is de bewuste foto. Laten we het even niet over de inhoud hebben maar ik vind dat iOS aardig overgevoelig reageertGr4mpyC3t schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:57:
[...]
Oke, laten we het theoretisch houden dan...![]()
Wellicht/mogelijk/misschien heeft iPhone gedetecteerd dat dit een foto is waar je misschien twee keer over na wil denken voordat je het verstuurd.
Bijzonder ergerlijk die bemoeizucht.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Bestaat al een tijdje hoor.Toppe schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sinds wanneer hebben we dit?
Instellingen onder schermtijd: communicatieveiligheid
Heb m geinstalleerd alleen hoe zet ik apple intelligence uit?
In iOS 26 kon je dit uitzetten
Is 27 is die optie om het uit te zetten er niet meer.MarioMark1541 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 08:27:
Heb m geinstalleerd alleen hoe zet ik apple intelligence uit?
Oh dus het staat altijd aan?DNN!S schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 08:37:
[...]
Is 27 is die optie om het uit te zetten er niet meer.
Daar komt het wel op neer. Ik lees op het interwebs dat je wel het een en ander kunt beperken met Screen Time, maar dan ben je vooral aan het blokkeren.
Have you tried turning it off and on again?
Sinds de RC krijg ik plots meldingen via wallet voor mijn Amazon- pakjes.
ale krijg nu bij het plaatsen van een bestelling in mijn mail een add-to-wallet balkje.
En erna dus ook notificaties als status veranderd.
Kreeg dit ervoor niet?
ale krijg nu bij het plaatsen van een bestelling in mijn mail een add-to-wallet balkje.
Kreeg dit ervoor niet?
Dit lijkt wel iets door Amazon te komen volgens google,
Amazon shipments only partially appear in Apple Wallet on iOS 27 because Amazon changed its confirmation emails to use vague product descriptions, breaking Apple's automated email-scanning and tracking features
Maar je zou het uit kunnen zetten.
How to turn off Order Tracking on iOS 27Open the Settings app on your iPhone.Scroll down and tap Wallet & Apple Pay (or Apps > Wallet depending on your layout).Look for the Order Tracking section.Toggle the switches to Off. You can turn off Mail specifically (to stop email scanning) or disable Apple Pay tracking entirely.
Ik ga dit volgende week denk ik ook eens na kijken, lijkt mij ook erg irritant bestellingen in Apple wallet komen
.
Amazon shipments only partially appear in Apple Wallet on iOS 27 because Amazon changed its confirmation emails to use vague product descriptions, breaking Apple's automated email-scanning and tracking features
How to turn off Order Tracking on iOS 27Open the Settings app on your iPhone.Scroll down and tap Wallet & Apple Pay (or Apps > Wallet depending on your layout).Look for the Order Tracking section.Toggle the switches to Off. You can turn off Mail specifically (to stop email scanning) or disable Apple Pay tracking entirely.
Ik ga dit volgende week denk ik ook eens na kijken, lijkt mij ook erg irritant bestellingen in Apple wallet komen
[ Voor 17% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-09-2026 09:41 ]
Zat ook al in andere bèta’s.Snakefoodjah schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:15:
Kreeg dit ervoor niet?
Ik heb ergens in de zomer wel een keer op voeg aan wallet toe gedrukt, en er gebeurde helemaal niets. Hij kwam niet in wallet en geen life tracking ofzo. Was misschien niet geheel toevallig ook een Amazon pakket.Carlos0_0 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:41:
Dit lijkt wel iets door Amazon te komen volgens google,
Ik ga dit volgende week denk ik ook eens na kijken, lijkt mij ook erg irritant bestellingen in Apple wallet komen.
Nou ja goed het is beta he toen, wellicht werkte het toen even niet goed.DNN!S schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:46:
[...]
Ik heb ergens in de zomer wel een keer op voeg aan wallet toe gedrukt, en er gebeurde helemaal niets. Hij kwam niet in wallet en geen life tracking ofzo. Was misschien niet geheel toevallig ook een Amazon pakket.
Ik draai dan niet de bèta’s, maar moet zeggen deze functie ook nog niet kende.
Nooit gezien tijdens de bèta’s ( en genoeg bij Amazon besteld) maar nu werkte het wel goed.
Benieuwd bij wat het allemaal gaat werken.
Of bol/Coolblue Enzo ook werkt
Benieuwd bij wat het allemaal gaat werken.
Of bol/Coolblue Enzo ook werkt
[ Voor 6% gewijzigd door Snakefoodjah op 12-09-2026 10:46 ]
iOS 27 leest je mail uit. Krijg het ook van bol.Snakefoodjah schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:15:
Kreeg dit ervoor niet?
Dan is dat dus een functie die gelijk uit gaat
Bij Bol werkt dit ook. Vind het dikke prima, melding boeit me niet en ik zit bijna nooit in m’n wallet.
Zoveel mensen zoveel smaken zullen we maar zeggen.
Zoveel mensen zoveel smaken zullen we maar zeggen.
Eric, Signing off !!
Alleen vanuit de Apple Mail app zeker? Via Outlook werkt het bij mij in ieder geval nietTHE_BASE schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:57:
[...]
iOS 27 leest je mail uit. Krijg het ook van bol.
Dat denk ik wel ja, maar die werkt ook goed in de Apple mail appremmuz schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:06:
[...]
Alleen vanuit de Apple Mail app zeker? Via Outlook werkt het bij mij in ieder geval niet
Die nieuwe wallet is leuk maar irriteer me er nog steeds keihard aan dat je geen codes kan plakken als je zelf een pasje ‘maakt’Snakefoodjah schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:15:
Kreeg dit ervoor niet?
Alsjeblieft. Deze kan het zeer gemakkelijk en meer. https://apps.apple.com/nl/app/bijdehand-klantenkaarten/id6756604756Toppe schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:49:
[...]
Die nieuwe wallet is leuk maar irriteer me er nog steeds keihard aan dat je geen codes kan plakken als je zelf een pasje ‘maakt’
Wanneer ik de instelling “2X op de rechter zijknop drukken om een apple pay betaling te doen” heb aan staan, dan werkt de rechter vergrendelknop met een kleine vertraging. Zo lijkt het alsof je iphone traag is wanneer je het scherm vergrendeld. Dit is al vele jaren gaande en ik vind dat apple dit toch ondertussen had kunnen verbeteren. Die vertraging komt er omdat na de eerste klik wacht de iphone heel even of er nog een 2de klik volgt. Bij een 2de klik weet hij dan dat het om een apple pay betaling gaat en niet om een schermvergrendeling.
Ik persoonlijk erger mij aan die vertraging en zet die functie telkens uit wanneer ik geen betaling moet doen. Maar apple zou dit toch kunnen verbeteren is mijn mening.
Ik persoonlijk erger mij aan die vertraging en zet die functie telkens uit wanneer ik geen betaling moet doen. Maar apple zou dit toch kunnen verbeteren is mijn mening.
Ik merk geen enkele vertraging. Bijna direct hoor ik de vergrendel klik. Heb ook betalen 2 x klikken aan staan.Marc14021970 schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:06:
Wanneer ik de instelling “2X op de rechter zijknop drukken om een apple pay betaling te doen” heb aan staan, dan werkt de rechter vergrendelknop met een kleine vertraging. Zo lijkt het alsof je iphone traag is wanneer je het scherm vergrendeld. Dit is al vele jaren gaande en ik vind dat apple dit toch ondertussen had kunnen verbeteren. Die vertraging komt er omdat na de eerste klik wacht de iphone heel even of er nog een 2de klik volgt. Bij een 2de klik weet hij dan dat het om een apple pay betaling gaat en niet om een schermvergrendeling.
Ik merk dat hier al jaren. En op internet vind ik nog veel meldingen van mensen met dit probleem. En wanneer ik de optie uit zet, dan is de vertraging van de vergrendelknop dus ook weg.Rob Voets schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:28:
[...]
Ik merk geen enkele vertraging. Bijna direct hoor ik de vergrendel klik. Heb ook betalen 2 x klikken aan staan.
Ik herken het wel, het duurt om-en-nabij iets meer dan een halve seconde voor hij hem vergrendeld i.p.v. instant. Maar volgens mij is dat alleen de animatie en kan je niet per ongeluk nog op knoppen drukken in die tijd.Marc14021970 schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:02:
[...]
Ik merk dat hier al jaren. En op internet vind ik nog veel meldingen van mensen met dit probleem. En wanneer ik de optie uit zet, dan is de vertraging van de vergrendelknop dus ook weg.
[ Voor 11% gewijzigd door DNN!S op 13-09-2026 08:05 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig last van heb. De vergrendeling is inderdaad een fractie trager dan bij mijn Android. Ik heb altijd gedacht dat dat gewoon is omdat IOS wat meer leuke animaties heeft en daardoor vaak wat 'relaxter' aanvoelt dat mijn Android-telefoon. Net zoals het ontgrendelen op Android ook sneller gaat.Marc14021970 schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:06:
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Nou het is echt niet instant, het duurt een halve seconde ofzo.Rob Voets schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:28:
[...]
Ik merk geen enkele vertraging. Bijna direct hoor ik de vergrendel klik. Heb ook betalen 2 x klikken aan staan.
Maar ik snap eigenlijk niet daar irritant aan is, druk op de knop en leg je telefoon weg. Of doe hem in je broekzak gelijk.
Die halve seconde is sneller voorbij, dan dat je de telefoon kan weg stoppen.
Ja, ik weet ook wel dat de meeste mensen daar niet eens op letten en dat het maar een pietluttig dingetje is, maar daarom dat ik ook zeg dat ik het persoonlijk irriterend vind. En er zijn nog mensen die het al jaren eerder hebben gemeld.Carlos0_0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:36:
[...]
Nou het is echt niet instant, het duurt een halve seconde ofzo.
Maar ik snap eigenlijk niet daar irritant aan is, druk op de knop en leg je telefoon weg. Of doe hem in je broekzak gelijk.
Die halve seconde is sneller voorbij, dan dat je de telefoon kan weg stoppen.
Het kost je meer tijd om die functie continu aan en uit te zetten dan die halve seconde af te wachten. Kan me niet voorstellen dat dit zo vervelend is. Je merkt het des te meer als je die functie steeds aanpast.Marc14021970 schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:06:
Ik betaal misschien maar een keer of 10 per jaar met apple pay, dus zo erg is het ook niet om het dan effe terug aan te zetten.THE_BASE schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:17:
[...]
Het kost je meer tijd om die functie continu aan en uit te zetten dan die halve seconde af te wachten. Kan me niet voorstellen dat dit zo vervelend is. Je merkt het des te meer als je die functie steeds aanpast.
Liever niet. Ik hoef namelijk niet meer maar ze hebben in Cupertino niet begrepen dat je sommige pasjes al gewoon niet meer analoog hebt.RoRoNL schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:53:
[...]
Alsjeblieft. Deze kan het zeer gemakkelijk en meer. https://apps.apple.com/nl/app/bijdehand-klantenkaarten/id6756604756
Ze hebben nu wel een ‘uit fotobibliotheek’ optie toegevoegd, work around maar oké
Onhandig dat zelf gemaakte kaarten verticaal op de Apple Watch komen. Ik moet mijn pols 90 graden draaien om ze te kunnen gebruiken.
Beta issue?Rob Voets schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:03:
Onhandig dat zelf gemaakte kaarten verticaal op de Apple Watch komen. Ik moet mijn pols 90 graden draaien om ze te kunnen gebruiken.
Kun je in ios27 nou YouTube of Netflix kijken met CarPlay wanneer je stil staat? Ik heb dit ergens gelezen maar ik kan er nog geen video’s over vinden? Opzich wel een leuke feature! Mits je natuurlijk stil staat👍
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Nee, dit is pas mogelijk zodra autofabrikanten dit hebben geïmplementeerd. Nog een lange weg te gaan.cypress3d schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:07:
Kun je in ios27 nou YouTube of Netflix kijken met CarPlay wanneer je stil staat? Ik heb dit ergens gelezen maar ik kan er nog geen video’s over vinden? Opzich wel een leuke feature! Mits je natuurlijk stil staat👍
Ik heb een 2023 BMW en met coderen kan ik dit wel al aanzetten. Ook tijdens het rijden overigens...THE_BASE schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:09:
[...]
Nee, dit is pas mogelijk zodra autofabrikanten dit hebben geïmplementeerd. Nog een lange weg te gaan.
Ik ga de update overslaan ,vrijdag mijn nieuwe iphone en dan voelt hij toch wat nieuwer aan
Ik installeer vanavond de update en dan morgen mijn telefoon resetten en volledig opnieuw installeren. Word wel eens een keer tijd, vers beginnen. ook voor mijn Ultra Watch 3. Eind van de maand/volgende maand over naar een 18PM en dan weer gewoon een reservekopie terugzetten.
Dat deed ik ook elk jaar, maar daar heb ik allemaal geen zin meer in.WishmasterNL schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:05:
Ik installeer vanavond de update en dan morgen mijn telefoon resetten en volledig opnieuw installeren. Word wel eens een keer tijd, vers beginnen. ook voor mijn Ultra Watch 3. Eind van de maand/volgende maand over naar een 18PM en dan weer gewoon een reservekopie terugzetten.
Ik verwijder gewoon al mijn foto's, gooi alle whatsapp gesprekken weg.
En dan vind ik het wel weer gezegend, dan is voor mij het meeste al weer opgeschoond.
Jij bewaart geen enkele foto?Carlos0_0 schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:46:
[...]
Dat deed ik ook elk jaar, maar daar heb ik allemaal geen zin meer in.
Ik verwijder gewoon al mijn foto's, gooi alle whatsapp gesprekken weg.
En dan vind ik het wel weer gezegend, dan is voor mij het meeste al weer opgeschoond.
Ik ga nog een stapje verder, mijn iPhone 15 Pro is sinds vandaag verkocht en ik ben dus iPhone-loos (geheel smartphone-loos) tot vrijdag wanneer ik de 18 Pro ontvang!svenn15 schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:48:
Ik ga de update overslaan ,vrijdag mijn nieuwe iphone en dan voelt hij toch wat nieuwer aan
iPhone 18 Pro • Mac mini • Studio Display • ATV 4K • HomePods
Na een jaar gaat alles van de telefoon af ja, de foto's staan toch op een exerne ssd en nog een andere backup ook.
Ik kan er dan wel niet meer bij vanaf de telefoon, maar terug kijken doe ik sporadisch. tot bijna nooit (Dus dat kan ik dan ook wel op de pc doen een keer).
[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-09-2026 14:54 ]
Hier hetzelfde. Ik schoon m.n. foto's het hele jaar door naar externe opslag. Staan er gemiddeld een stuk of 70 op maar daar zit vooral veel bij wat praktisch is om bij de hand te hebben.Carlos0_0 schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:53:
[...]
Na een jaar gaat alles van de telefoon af ja, de foto's staan toch op een exerne ssd en nog een andere backup ook.
Ik kan er dan wel niet meer bij vanaf de telefoon, maar terug kijken doe ik sporadisch. tot bijna nooit (Dus dat kan ik dan ook wel op de pc doen een keer).
Ik zou misschien wel een keer op mijn iphone 15pm weer helemaal van scratch moeten beginnen.
Mijn huidige icloudbackup vindt zijn oorsprong waarschijnlijk in de iphone 7 maar misschien nog wel ouder iphone 4 ofzo...
Maar dat vind ik vrij veel werk ook omdat ik veel settings gecustomized heb. Zolang alles gewoon goed werkt en ik geen gekke dingen tegenkom laat ik het dus maar zo.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 14-09-2026 16:22 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
I wake up in the morning and I piss excellence
Benieuwd wat straks en rest van de week de reacties van de normale gebruikers gaan zijn… iOS26 was niet zo héél positief ontvangen zakmazegguh…
Ik denk dat normale gebruikers het een worst zal wezen. Nog nooit iemand er over gehoord behalve wij internet nerds.DNN!S schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:39:
Benieuwd wat straks en rest van de week de reacties van de normale gebruikers gaan zijn… iOS26 was niet zo héél positief ontvangen zakmazegguh…
Een reguliere gebruiker gaat het ook amper merken…. Toch vooral een optimalisatieslag.
Als ik die aantik komt ie alsnog met 26.7trinity999 schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:09:
Naar benenden scrollen, daar staat ios27
Ja dat heb ik ook. Ik heb het gewoon gedaan. Zie wel welke versie ik krijg. Kan daarna altijd nog naar 27.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Interssant ik heb hem geannuleerd en dan geeft ie aan ios27 wordt geannuleerd, dus ik gok dat je dadelijk ios 27 hebt. Ik wacht nog ffTylen schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:12:
[...]
Ja dat heb ik ook. Ik heb het gewoon gedaan. Zie wel welke versie ik krijg. Kan daarna altijd nog naar 27.
Hier ook. Elk jaar effe naar beneden scrollen was bekend, maar ook hier is hij nu met 26.7 bezig in plaats van 27.0.
Hier ook 26.7 aangeklikt, maar hij lijkt niet 27 te downloaden.
Het gaat overigens steeds langer duren; tijd loopt op
Het gaat overigens steeds langer duren; tijd loopt op
Zie hierboven, lijkt toch echt 27 te zijn.Saekerhett schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:14:
[...]
Hier ook. Elk jaar effe naar beneden scrollen was bekend, maar ook hier is hij nu met 26.7 bezig in plaats van 27.0.
Heb je via Apple besteld? Weet niet hoe het daar gaat, maar i.c.m. providers zul je niet de eerste zijn waar blijkt dat er toch niet genoeg pre-orders voorradig zijnThe Dawn schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:50:
[...]
Ik ga nog een stapje verder, mijn iPhone 15 Pro is sinds vandaag verkocht en ik ben dus iPhone-loos (geheel smartphone-loos) tot vrijdag wanneer ik de 18 Pro ontvang!
Update aangevraagd... iOS 26.7. Als je inderdaad op iOS 27 drukte onderin, kreeg je gewoon 26.7 voorgeschoteld.
Nog ongeveer 3 uur.
Nog ongeveer 2 uur.
Nog 29 minuten.
Nog 4 minuten.
Succes ermee. Etenstijd
Nog ongeveer 3 uur.
Nog ongeveer 2 uur.
Nog 29 minuten.
Nog 4 minuten.
Succes ermee. Etenstijd
Ik had ook de optie om naar 26.7 te gaan, met daaronder 27. Toen ik voor 27 koos zei hij "dan ga ik die van 26.7 verwijderen want die was ik al begonnen te downloaden". Daarna ging hij weer terug naar de update-pagina, maar toen kon ik er nog een keer op drukken en hij lijkt nu toch echt iOS 27 aan het downloaden te zijn (op mijn iPhone 13 mini). Dus er lijkt wel een verschil te zijn tussen 26.7 en 27.
Hoe is de accu?DNN!S schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:25:
Bijzonder… hij voelt gewoon nóg een stuk vlotter als de beta
Als ik via de Mac de Iphone laat zoeken dan staat er IOS27
Achtergrond processen eruit waarschijnlijk.DNN!S schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:25:
Bijzonder… hij voelt gewoon nóg een stuk vlotter als de beta
Nou lekker dan ik druk per ongeluk op iOS 26.7, druk nog niet eens op bijwerken.
Nu moet ik verplicht naar 26.7, hij weigert 27 te doen. als ik daar op druk gaat die als nog na het update scherm van 26.7 haha.
NOu ja dan maar 2 keer updaten, in de tussentijd is 26.7 ook al gedownload.
Dus ja dan maar ze gang laten gaan.
Nu moet ik verplicht naar 26.7, hij weigert 27 te doen. als ik daar op druk gaat die als nog na het update scherm van 26.7 haha.
NOu ja dan maar 2 keer updaten, in de tussentijd is 26.7 ook al gedownload.
Dus ja dan maar ze gang laten gaan.
Ach de halve wereld is aan het updaten denk ik. Misschien dat het daarom wat stroever gaat
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
apart, geupdate naar 26.7, dus ik wil de stap naar 27 maken .. selecteer deze ook, en dan geeft hij aan dat hij 26.7 (waar ik al op zit) gaat downloaden 
15PM
Vrouw heeft hetzelfde op haar 15P
15PM
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch Ultra 4 Black - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay - Volvo EX30 Plus SMER
Bij mij is die dus ook 26.7 aan het installeren, ik drukte er volgens mij per ongeluk ook op(Alleen niet op bijwerken).Yucko schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:40:
apart, geupdate naar 26.7, dus ik wil de stap naar 27 maken .. selecteer deze ook, en dan geeft hij aan dat hij 26.7 (waar ik al op zit) gaat downloaden
15PM
Benieuwd wat die zo gaat doen, hij is op het moment aan het installeren / rebooten.
edit:
Oh apart hij heeft wel 27 geïnstalleerd haha.
Dan nu maar de Watch updaten, dat duurt altijd zo lang vind ik.
Nou ja hij hangt aan de lader, hij doet ze best maar
[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-09-2026 19:44 ]

Mijn iPad 2025 (A16) heeft nu het nieuwe batterij design.
Hier blijft hij maar zoeken naar een update....zelfs na een herstart van mijn 16PM.
inmiddels wel gelukt
inmiddels wel gelukt
[ Voor 16% gewijzigd door WishmasterNL op 14-09-2026 21:18 ]
Als je een mac hebt, update hem daar..... bij mij vond hij ook niets. Via de mac ziet hij ineens ios27WishmasterNL schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:03:
Hier blijft hij maar zoeken naar een update....zelfs na een herstart van mijn 16PM.
Ik vond hem nog best snel gaan op de iPad en iPhone 16, mijn Apple Watch Ultra 3 duurt weer wat langer 😎
iPhone 16, Apple Watch Ultra 3, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
ik heb hetzelfde ben benieuwd wat er gaat gebeuren nuYucko schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:40:
15PM
Bij mij werd toch 27.0 geïnstalleerd. Visuele glitch dus denk ik.baco101 schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:06:
[...]
ik heb hetzelfde ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu
Ook voor de watch idd.DNN!S schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:08:
En er is een kleine update van de RC…
©2004
Ik had hetzelfde,WishmasterNL schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:03:
Pull to refresh binnen het software update venter kwam die bij mij eindelijk tevoorschijn
Ja Watch updaten duurt altijd lang haha, gelukkig is de update bij mij al binnen.Renate1970 schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:06:
Ik vond hem nog best snel gaan op de iPad en iPhone 16, mijn Apple Watch Ultra 3 duurt weer wat langer 😎
En de installatie balk is ook al 95% vol lijkt het, dus hij moet er bijna zijn
Ik had de laatste developers Beta van ios27: deze was kennelijk ook de rc. Maar de release versie heeft toch een andere build gekregen!
[ Voor 4% gewijzigd door TheDutchCow op 14-09-2026 20:36 ]
Ik heb waarschijnlijk niet opgelet, maar de update was vrij snel geïnstalleerd op mijn iPhone 12 mini. Zag geen noemenswaardige veranderingen, blijkt het iOS 26.7 te zijn
Leuk update avondje. Nu wachten tot iOS 27 daadwerkelijk gedownload is.
De laatste bèta was niet de RC want een RC is geen Beta, de laatste beta was de laatste beta 😜TheDutchCow schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:34:
Ik had de laatste developers Beta van ios27: deze was kennelijk ook de rc. Maar de release versie heeft toch een andere build gekregen!
Let op:
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS en iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS of iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
/f/image/EsaRCDy3SbqBzukPo8NAoLfn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pEt4qzmzXeEuj7jp0xhhXONg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q2Fe7cU54BJjk9YjoTLu3tfh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KfiosZsJ4AFAkr1pKI2cFdnN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QLj2g5cv2peCgDTdkld4Tkfa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OyAeQtJdwrTMODPL4IsVP8mI.png?f=fotoalbum_large)